abonnement Unibet Coolblue
pi_2283678
Vanavond is me (eerstejaars studentje) een vliegticket richting Budapest in de schoot geworpen voor aanstaande maandagmorgen, dinsdagochtend vlieg ik vanaf Budapest weer terug naar Schiphol. Aangezien dit totaal onverwacht was, heb ik geen idee wat ik kan verwachten van Budapest, net de currency converter erbij gepakt en gezien dat fl 100.- ongeveer 11300 locale eenheden is (Hogaarse Florint) en dat ik voor een drie sterren-hotel ongeveer op fl 90.- moet rekenen, een taxi voor een kilometer of 20 kost omgerekend ongeveer fl 40. That's it, that's all I know about Hungary & Budapest.

Dus, wat is er te zien? Wat is er te doen? Hoe kom ik aan een hotel als ik eenmaal in Budapest aankom? Alle tips zijn welkom!

pi_2283835
Je hebt toch een mond om te vragen. De Hongaren zijn over het algemeen zeer behulpzaam. In Budapest kan men heel goed terecht met Duits, maar laat wel even merken dat je geen Duitser bent.

Er is heel veel te zien in Budapest, het bezit een rijk en gevarieerd cultuur getuige de vele monumenten. Er is zeer veel te vinden op Internet over Hongarije, de volgende link helpt je misschien iets verder.
http://www.magyar.f2s.com/budapest.htm

pi_2284427
Je bent er dus minder dan een dag?
pi_2303264
Budapest is mooi!
pas wel op: heel veel zakkenrollers, vooral in de metro. en spreek met taxichauffeurs vooraf 'n vaste prijs af.
  maandag 15 november 2004 @ 09:59:08 #5
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_23323402
Budapest is fantastisch, de meest fantastische stad van Europa
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
pi_23323427
quote:
Op maandag 15 november 2004 09:59 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Budapest is fantastisch, de meest fantastische stad van Europa
en het barst van de lekkere wijven, ook niet onbelangerijk
  vrijdag 17 juni 2005 @ 22:52:32 #7
75914 BesjeCom
http://www.moviexp.nl
pi_28032544
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nouuuuuuuu, dat betwijfel ik ten zeerste.
Sukkel...boedapest is superrrr mooi
Vooral omdat er ook een super mooi meisje woont...m'n vriendin
pi_33661469
Hier een verhaal van 2 Belgen. Het is waargebeurd en wel op woensdag 28 december.

They were drinking somewhere in a cafe in Budapest. After a while, 2 girls came to them to ask them what time it was. (It were just normal girls, like you and me) The girls spoke Hungarian, so first the boys didn't understand them. They kept on talking in English. Just a normal talk about the things of life.. (Where do you come from, what are your interests) After some time there was a little caress between the girls&boys. (They behaved sweet to each other, that sort of things; NOT KISSING or something) They drank some glasses, paid and finally the girls asked the boys wether they knew another cafe. They didnt, because it was their first night in Budapest. The girls proposed to go to a cafe they knew. (Not a sexclub or something, just a cafe). The boys agreed and they went to the cafe. The boys ordered some coffee for themselves. The girls themselves ordered a bottle of wine, for themselves. The talk went on and the girls ordered more bottles of wine. One of the boys told me he only drunk ONE coffee in this second cafe. At the end, the bill had to be paid. The waitress handed the bill to the boys. The total amount was 104.000 Forint. (400 Euro), and that while at least one of the boys only drunk a coffee. Of course the boys didnt want to pay the whole bill, so they gave it to the girls. The girls did as if the boys ordered all the drinks, including all the bottles of wine. There was some quarrel and finally they called for the waitress. She also said that the boys ordered ALL THE DRINKS. The boys were getting angry. They asked the girls if they could pay. But the girls could only show a banknote of 5.000 Forint. There was a big bouncer standing at the door of the cafe, so leaving without paying was impossible. The boys told the waitress they had only 10.000 Forint. Then the waitress pointed the boys at the cash dispenser in the cafe. Finally the boys paid 50.000 Forint and left the building. They were DECEIVED terribly.

Het betreffende cafe is waarschijnlijk cafe Dolce Vita. U bent gewaarschuwd!
pi_33664675
gewoon als man alleen beetje gaan rondlopen in het centrum (vaci utca) en je wordt steevast aangesproken door 1 of meerdere (te mooie en goedverzorgde) dames ... of je wat wilt gaan drinken met ze.... is mijn al meerdere keren gebeurd


Hier nog meer ripp-offs

http://www.budapesthotels.com/touristguide/ripping.asp
http://worstofbudapest.blogspot.com/

[ Bericht 20% gewijzigd door Solitarias op 03-01-2006 17:17:23 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:23:55 #10
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_35856377
Weet iemand dat? Of je in Boedapest uit de kraan kan drinken? Google helpt me niet echt...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_35856960
Niet geheel toevallig heb ik hier net de Lonely Planet van Budapest voor me liggen en ik citeer:
quote:
Budapest poses no health risk and the water is perfectely safe
... om verder te gaan over alles wat wel gevaarlijk is, zoals muggen en teken in de zomer.

Een bezoek aan Budapest is overigens niet compleet om een van de (warm)waterbronnen bezocht te hebben en het bronwater geproefd te hebben
pi_35857077
Water drinken, ze hebben goed bier hoor

Als je geen risico wilt lopen koop dan bronwater, is niet zo duur daar.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 20:47:56 #13
45833 crew  Fogel
pi_35857366
Het water uit de kraan smaakte een beetje vaag maar heb nergens last van gehad.

En zoals longinus al zei: bier smaakt ook goed!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_35868480
Gewoon drinken, niets mis mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36481239
Afgelopen weekend naar Budapest geweest en ik kan zeggen dat deze stad zeker indruk heeft gemaakt. Maar ik moet zeggen zowel goede als slechte indrukken.

Allereerst kan ik zeggen dat eze stad echt een prachtige stad geweest moet zijn zo'n 70 jaar geleden, met de grote boulevards met vele art nouveau gebouwen en enkele grootse monumenten als de burcht, de verschillende bruggen en de markthallen. Maar helaas heeft de tijd hier stilgestaan op een verkeerd moment... veel gebouwen zijn vies en vervallen en de tweedeling tussen arm en rijk is op iedere straathoek te merken.

Dit gevoel werd nog eens versterkt door de kale bomen en het relatief koude weer, dat er voor zorgde dat de stad misschien wat minder levendig was als later in het voorjaar. Dat bleek wel toen het één avond iets warmer was en de terrassen aan de Liszt Ferenc Ter overvol zaten en er direct volop straatleven was.

Nog iets dat echt opviel was de onachtzaamheid van het personeel in restaurants. Het eten is er goed betaalbaar (10-15 euro voor complete maaltijd) en de kwaliteit erg wisselend, maar het personeel was op één uitzondering na totaal ongeďnteresseerd.

Maar Budapest is zeker een stad die ik over een paar jaar weer terug wil zien. Het is een aanrader voor een ieder die een weekendje weg wil naar een stad waar je goedkoop kan eten en genoeg kan zien en doen in een weekend.


De funicular naar de burcht // Het parlement

Heldenplein // Markthallen
pi_38505099
Ik zit te denken aan een weekje Budapest met mn vriend in augustus! Wie weet er nog een leuk hotel/hostel?? En andere tips?
pi_38546308
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:20 schreef DutchTrain het volgende:
Afgelopen weekend naar Budapest geweest en ik kan zeggen dat deze stad zeker indruk heeft gemaakt. Maar ik moet zeggen zowel goede als slechte indrukken.

Allereerst kan ik zeggen dat eze stad echt een prachtige stad geweest moet zijn zo'n 70 jaar geleden, met de grote boulevards met vele art nouveau gebouwen en enkele grootse monumenten als de burcht, de verschillende bruggen en de markthallen. Maar helaas heeft de tijd hier stilgestaan op een verkeerd moment... veel gebouwen zijn vies en vervallen en de tweedeling tussen arm en rijk is op iedere straathoek te merken.

Dit gevoel werd nog eens versterkt door de kale bomen en het relatief koude weer, dat er voor zorgde dat de stad misschien wat minder levendig was als later in het voorjaar. Dat bleek wel toen het één avond iets warmer was en de terrassen aan de Liszt Ferenc Ter overvol zaten en er direct volop straatleven was.

Nog iets dat echt opviel was de onachtzaamheid van het personeel in restaurants. Het eten is er goed betaalbaar (10-15 euro voor complete maaltijd) en de kwaliteit erg wisselend, maar het personeel was op één uitzondering na totaal ongeďnteresseerd.

Maar Budapest is zeker een stad die ik over een paar jaar weer terug wil zien. Het is een aanrader voor een ieder die een weekendje weg wil naar een stad waar je goedkoop kan eten en genoeg kan zien en doen in een weekend.

[afbeelding][afbeelding]
De funicular naar de burcht // Het parlement
[afbeelding][afbeelding]
Heldenplein // Markthallen
Ben het helemala met je eens
Ben er vorig jaar geweest
Sommige gebouwen zijn idd *vies* schuin tegenover die BurgerKing bij die markhal stond ook een gebouw dat echt stonk

En over restaurants enzo klopt ook
Ik heb eigenlijk maar 1x in de stad gegeten de rest was altijd in het Hotel
Maar in het hotel was het personeel niet echt geweldig spraken zeer slecht duits en engels
En je kreeg vaak iets dan dat je besteld had

Maar ik denk ook dat ik nog 's terug ga naar Budapest toch wel een wereldstad
pi_40293653
Ik vlieg volgende week zondag op Boedapest. Hoever is het vliegveld uit het centrum, kun je er vlakbij het centrum ook kamperen met een tent? Wat zijn een beetje de toffe tenten waar ik pils moet gaan drinken etc.
pi_40293699
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:57 schreef Roellio het volgende:
Hoever is het vliegveld uit het centrum, kun je er vlakbij het centrum ook kamperen met een tent?
Ik heb ooit midden in het centrum gestaan met m`n tent. Zal is ff zoeken of ik dat adres nog heb.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_40293819
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:57 schreef Roellio het volgende:
Ik vlieg volgende week zondag op Boedapest. Hoever is het vliegveld uit het centrum? Wat zijn een beetje de toffe tenten waar ik pils moet gaan drinken etc.
Ligt er aan welk vliegveld je aankomt. Er zijn er 2. Maar over het algemeen moet je eerst een busje nemen naar het metrostation en dan verder. Houdt er rekening mee dat je alleen in Forinten kan betalen en de geldautomaten het niet doen in de low-cost terminal.

Eten en drinken zie boven: Liszt Ferenc Tér is the place to be
pi_40293820
Ja, op zich wil ik liever in een hostel, maar 4 dagen na mijn aankomst begint het Sziget festival, en ik vrees dat daardoor alle Hostels vol zijn.
pi_40293843
Sunday, 06 Aug 06
Flight W6 220
Depart Amsterdam at 18:00 and arrive in Budapest-Terminal 1 at 19:50

Terminal-1
pi_40293849
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:08 schreef Roellio het volgende:
Ja, op zich wil ik liever in een hostel, maar 4 dagen na mijn aankomst begint het Sziget festival, en ik vrees dat daardoor alle Hostels vol zijn.
Probeer je toch www.couchsurfing.com of hospitalityclub.org
pi_40293861
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Probeer je toch www.couchsurfing.com of hospitalityclub.org
Kan, maar ik vind het altijd leuker om met andere rondreizende jongeren te socializen. Dat kan ik hostels altijd perfect.

Overigens is mijn ervaring wel dat als je daar 'on the spot' probeert te boeken en beloofd dat je de hele week blijft ze wél een plekje hebben.
pi_40293938
Een aanrader. Super gezellige camping met veel nationaliteiten. Ze hebben ook een aantal kamers. Zeer gastrvije mensen.


http://www.bikercamp.hu/index.html

11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_40293953
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:09 schreef Roellio het volgende:
Sunday, 06 Aug 06
Flight W6 220
Depart Amsterdam at 18:00 and arrive in Budapest-Terminal 1 at 19:50

Terminal-1
=> http://wizzair.com/travelinfo_airportaccess12.shtml

Terminal 1 is de low cost terminal, daarvoor geldt inderdaad het bovenstaande over de kapotte geldautomaten. Taxichauffeurs nemen uiteraard wel euro's aan
pi_40294103
Ik vlieg ook met Wizzair!
pi_40294172
Ik heb de camping een mailtje gestuurd of ze plek hebben voor een koepeltentje. Ik baal er een beetje van dat er Sziget is, daardoor is het veel te druk in de stad.

Alhoewel ik misschien nog wel een dagje festival meepak.
pi_40294815
Hello Roel,
Yes, we have free tent place 06.08.2006.

Approach from airport

Public bus Nr.200 end tatation. There is change Metro Nr M3. You must go until station „Népliget”.



Best regards

Zsuzsanna Miko

www.bikercamp.hu

Dank u, frankium!
pi_40295069
Haha wat gaaf. Post je ervaringen wel ff hč? Toen ik er stond hadden ze een fet grote diepvries staan vol met bier en ander drinken. Moest je aanstrepen hoeveel je dronk en bij vertrek af rekenen. Ik heb me toen verbaasd dat er nog zulke mensen bestaan. Het is trouwens wel lastig te vinden, want het is achter hun huis. Je moet dus in een straat een deur openen en dan sta je ineens op een camping

Veel plezier.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_40298662
Ik ga dinsdag!
pi_40299099
Waar ga je overnachten, Karoltje? En wat ga je allemaal doen?
pi_40313656
Hoe is de stad? Is het leven er trouwens duur?
Ik heb nl ook twee tickets geboekt!
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_43646606
Heeft er iemand leuke adressen van hostels in Budapest? Wij gaan met 2 putje winter...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_43649996
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt er aan welk vliegveld je aankomt. Er zijn er 2. Maar over het algemeen moet je eerst een busje nemen naar het metrostation en dan verder. Houdt er rekening mee dat je alleen in Forinten kan betalen en de geldautomaten het niet doen in de low-cost terminal.

Eten en drinken zie boven: Liszt Ferenc Tér is the place to be
Ik was afgelopen weekend in Boedapest en de geldautomaten in de budgetterminal deden het prima, let wel op dat je niet de EURO-only geldautomaat pakt, want dan moet je nog een keer pinnen

Vanaf beide terminals (1 voor lowcost) en 2 voor overige vertrekt de bus 200 naar het metrostation, daar kan je prima een kaartje of een dagkaart kopen voor de metro. Vanaf de lowcost terminal naar het metrostation is KC 210, en duurt ongeveer 20 minuten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 18 november 2006 @ 09:48:15 #36
45833 crew  Fogel
pi_43650628
Je kan ook de minibus shuttle pakken. Even bij de balie zeggen waar je heen gaat, betalen en dan komt er vanzelf een keer een chauffeur je ophalen en brengt je naar je hotel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_43650747
Ik heb de vorige keer de minishuttle gebruikt, maar het openbaar vervoer is ook prima. Het voordeel van de shuttle is dat ze je voor de deur afzetten.
  Moderator zaterdag 18 november 2006 @ 10:08:27 #38
45833 crew  Fogel
pi_43650876
En voor 20-22¤ kan je ook je de wachttijd tot 0 verlagen, er staat dan iemand met een bordje met je naam erop bij in de terminal te wachten en die brengt je meteen totaan het hotel.
Is niet eens duurder dan de taxi pakken en het scheelt in de taxi-rij staan (al gaat die vrij vlot daar in tegenstelling tot Brussel bijvoorbeeld).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_43656167
Ik ga 15 feb t/m 18 feb naar budapest! echt lachwekkend gewoon wat ik kwijt ben voor een ticket en hotel! totaal namelijk 120 euro pp!!! temperatuur is best koud in februari ofnie? ze zullen vast wel vodka hebben om je warm te houden!
  Moderator zaterdag 18 november 2006 @ 20:25:11 #40
45833 crew  Fogel
pi_43666148
Toen ik er in februari was, was het op zich niet zo heel koud (-5). Maar als je dan op een brug -in de vrij harde wind- naar ijsschotsen gaat kijken die tegen de pilaren kapotdrijven, dan krijg je het op een gegeven moment toch wel erg koud.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_43674592
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:07 schreef Eggos het volgende:
Ik ga 15 feb t/m 18 feb naar budapest! echt lachwekkend gewoon wat ik kwijt ben voor een ticket en hotel! totaal namelijk 120 euro pp!!! temperatuur is best koud in februari ofnie? ze zullen vast wel vodka hebben om je warm te houden!
Wodka genoeg idd

Ik was in 1992 en 1993 in Budapest, beide keren midden in de zomer en 40 graden Ik vond het toen een ontzettend toffe stad en alweer veel te lang geleden dat ik er was!
We zijn toen naar het Gellert bad geweest, toen mocht je geen badkleding aan maar kreeg je een vaag schortje voor
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator zondag 19 november 2006 @ 08:40:28 #42
45833 crew  Fogel
pi_43678125
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:44 schreef Vava het volgende:

[..]
We zijn toen naar het Gellert bad geweest, toen mocht je geen badkleding aan maar kreeg je een vaag schortje voor
De 'locals' gebruiken nog steeds die vage schortjes, maar de toeristen mogen gewoon normale badkleding aan. In 2005/2006 heb ik 3 keer in het Gellert hotel overnacht en het is heerlijk om 's ochtend voor een vergadering even het bad te bezoeken (en al helemaal als je de avond ervoor een beetje meer bier gedronken hebt dan strikt noodzakelijk)!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_43707039
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:07 schreef Eggos het volgende:
Ik ga 15 feb t/m 18 feb naar budapest! echt lachwekkend gewoon wat ik kwijt ben voor een ticket en hotel! totaal namelijk 120 euro pp!!! temperatuur is best koud in februari ofnie? ze zullen vast wel vodka hebben om je warm te houden!
En welk hotel is dat dan? Het goedkope ticket heb ik ook al... wij gaan 4 tot 9 feb. Zijn nog op zoek naar logies.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_43724321
quote:
Op maandag 20 november 2006 02:07 schreef BrusselseSpruit het volgende:

[..]

En welk hotel is dat dan? Het goedkope ticket heb ik ook al... wij gaan 4 tot 9 feb. Zijn nog op zoek naar logies.
Ticket met Skyeurope 48 euro pp retour incl. bel. etc.
Hotel via www.hotelscentral.com ! Best Western Grand Hungaria Hotel 71 euro pp voor 3 nachten
pi_43724777
Budapest is echt schitterend. Brede boulevards door de hele stad. De metro stopt overal. Echt een openbaring. Gellert baden ben ik ook geweest, heerlijke thermaal baden. Tip: neem geen massage, want ik ben bont en blauw gekraakt

Maar voor de rest alleen maar positieve ervaringen.
pi_46653371
We zijn van plan om in de zomer met 6 vrienden op vakantie te gaan en Budapest kwam ter sprake. Het ziet er goed uit en alles is vrij betaalbaar.

Nu rest er nog 1 dringende vraag: hoe is het uitgaansleven daar? Gaat alles om 01:00 al op slot, of kun je tot diep in de nacht kroegen en discotheken vinden waar je goed uit kan gaan?
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 13:44:31 #47
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46653434
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:42 schreef HuHu het volgende:

Nu rest er nog 1 dringende vraag: hoe is het uitgaansleven daar? Gaat alles om 01:00 al op slot, of kun je tot diep in de nacht kroegen en discotheken vinden waar je goed uit kan gaan?
Zo diep in de nacht als je maar wil.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_46653842
Oké, dat is mooi. Maar zijn er ook veel kroegen en discotheken te vinden? En in welke wijk zijn die te vinden, of zit het echt verspreid door de stad?

Het appartement wat ik heb gevonden zit vlakbij metrostation Astoria in wijk VII. Is dat een goede wijk, of kan je daar beter niet komen?
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 13:57:23 #49
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46654063
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:52 schreef HuHu het volgende:
Oké, dat is mooi. Maar zijn er ook veel kroegen en discotheken te vinden? En in welke wijk zijn die te vinden, of zit het echt verspreid door de stad?
Het zit behoorlijk verspreid. Het is handig om iets als een Lonely Planet te hebben van de stad. De leukste plekken vond ik trouwens de openlucht kroegen van scholen en culurele centra.
quote:
Het appartement wat ik heb gevonden zit vlakbij metrostation Astoria in wijk VII. Is dat een goede wijk, of kan je daar beter niet komen?
Ik weet zo zonder kaart even niet welke wijk dat is, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld in welk deel van de stad dan ook. Sowieso ben je met een groepje, toch?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_46654141
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:52 schreef HuHu het volgende:
Oké, dat is mooi. Maar zijn er ook veel kroegen en discotheken te vinden? En in welke wijk zijn die te vinden, of zit het echt verspreid door de stad?

Het appartement wat ik heb gevonden zit vlakbij metrostation Astoria in wijk VII. Is dat een goede wijk, of kan je daar beter niet komen?
Astoria is vrijwel in het (winkel-)centrum. Lijkt mij geen probleem. Meeste uitgaansgelegenheden zijn op (15-20min) loopafstand vanaf daar tussen Opera en Oktagon.
Bereid je wel voor op Engelse vrijgezellenfeesten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')