abonnement Unibet Coolblue
pi_34491208


Biografie

1976-2000
Erik de Jong groeit op in een muzikale omgeving. Zijn moeder speelt hawaïgitaar en ukelele en zijn vader gitaar. Op vijftienjarige leeftijd, in 1976, wordt De Jong het jongste bandlid in de punkband van zijn broer, Blitzkrieg en later The Duds. Hij speelt ook in de Utrechtse bands Hi Jinx en Judy Nylon. Een vast instrument bespeelt De Jong niet. Als de drummer niet kan, mag hij drummen en als de bassist niet kan, mag hij bassen. Later gaat De Jong naar het conservatorium om slagwerk te studeren. Als hij tot de ontdekking komt niet echt een instrumentalist te zijn, stapt hij over op de richting arrangement en compositie en raakt hij verslingerd aan elektronica en drumcomputers.

2001
Na jaren experimenteren, opnemen, knippen en plakken op een computer in zijn woning in Nieuwegein heeft de inmiddels 41-jarige Erik de Jong eindelijk een cassette met schetsen van drie nummers die hij verstuurt naar platenmaatschappij Excelsior. Labelbaas Ferry Roseboom is direct enthousiast over de - door De Jong zelf benoemde - singer-sample-songwritermuziek en twee weken later besluit Excelsior Spinvis te tekenen.

2002
Als op 1 april het album Spinvis uitkomt, reageert de pers unaniem enthousiast. Spinvis scoort vooral erg hoog bij muziekcritici en behaalt zodoende snel de hoogste positie in Oor's Moordlijst. Spinvis maakt muziek bij een kunstwerk van Walter van Broekhuizen voor de manifestatie Over Helden, Schurken En Hadewijch. In drie nummers verwerkt hij de stem van cabaretier Abraham de Winter (1841-1920) zoals die klinkt op 78 toerenplaten uit 1901. De tracks verschijnen in de zomer op een speciale single tijdens de manifestatie Het Geheugen Van Een Stad te Breda. In eerste instantie is De Jong niet van plan zijn muziek live ten gehore te brengen, maar eind 2002 staat Spinvis dan toch op de planken tijdens het Crossing Border festival in Amsterdam. Hij heeft voor deze gelegenheid een bijzondere zevenkoppige band samengesteld, bestaande uit vaak oudere ervaren muzikanten die niet uit de popmuziek komen, zoals drummer Louis Debij (vaste muzikant bij TROS Session, Toots Thielemans, Rogier van Otterloo, de Beau Hunks en Fungus), pianist Han Reiziger (o.a. componist en begeleider van cabaretgroep Lurelei), harpiste Carla Bos (o.a. Schönberg Ensemble en Holland Symfoniaen), saz-speler Cengiz Tutar en Erik's vader, gitarist Walter de Jong. Het optreden wordt als een van de hoogtepunten van Crossing Border gezien. In december belandt het album Spinvis op de tweede plaats in de eindlijst van muziekblad Oor. Het liedje Smalfilm wordt tweede in de door VPRO-luisteraars samengestelde Song van het Jaar 2002. In beide gevallen moet Spinvis de Amerikaanse band Queens Of The Stone Age voor zich laten. Eind 2002 ontvangt De Jong een Essent Award.

2003
Spinvis speelt in januari in een eenvoudigere bezetting op Noorderslag in Groningen. In het voorjaar doet hij een korte, succesvolle tournee met muzikanten die hem ook een jaar eerder begeleidden tijdens zijn livedebuut. Voor een compilatie op de website 3voor12.nl maakt Spinvis een liedje met Bauer. Spinvis speelt in augustus zowel op het Duitse Haldern Open Air festival als op het Beglische Pukkelpop. Nieuwegein Aan Zee is zowel een cd als een dvd, De cd bevat vier liedjes die niet op het debuutalbum waaronder een versie van Astronaut gezongen door het Belgische Lais en gespeeld door het Spinvis Orkest. De dvd bevat liveregistraties en het onderdeel De Tijdmachine ofwel een overzicht van een jaar Spinvis in beeld en geluid. Op 17 december doet Spinvis met orkest, voor de gelegenheid uitgebreid met strijkers, het laatste Nederlandse optreden in Vredenburg te Utrecht.

2004
Begin januari wordt bekend gemaakt dat Spinvis een Zilveren Harp heeft gewonnen. In maart wint hij de Annie M.G. Schmidt-prijs 2003 voor het lied Voor Ik Vergeet (in de uitvoering van cabaretière Lenette van Dongen). Voor de vierde editie van het festival Cross-Linx in Enschede maakt Spinvis in opdracht een compositie die bestaat uit drie ritmische monologen van tien minuten elk, uitgevoerd door actrice Roos Ouwehand, operazangeres Lucia Meeuwsen en acteur Hans Dagelet en begeleid door het Rosa Ensemble en het Ives Ensemble, aangevuld met gitaar en gemanipuleerde geluiden van Spinvis. In het seizoen 2004-2005 gaat Spinvis het theater in met het programma Lotus Europa.

2005
The Ringtone Society presenteert tijdens Noorderslag een website die is gericht op de artistieke ontwikkeling van de ringtones. Een van de deelnemende artiesten is Spinvis. De muzikant is met het nummer Idee Zeventien te horen op de compilatie The Pet Series : Volume 4. Na een try-out in Ekko te Utrecht op 25 februari gaat Spinvis in het voorjaar op tournee langs Nederlandse theaters met het programma Lotus Europa. Zijn band bestaat tijdens de tournee uit Jan van Eerd (vibrafoon), Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (piano), Arjan Witte ('kosmos en echo'), Jeroen Kleijn (drums) en Cor van Ingen (basgitaar). Het duo Solo reist mee als voorprogramma. Speciaal voor de Filmmuseum Biënnale 2005 in april maakt Spinvis onder de titel De Explicateur een theatrale voorstelling met archiefmateriaal, muziek en dialogen. Hij voert de muziek zelf uit in Filmmuseum Cinerama samen met band en acteur Hans Dagelet. Op 28 november komt De Jong's 2e cd, Dagen van Gras, dagen van Stro uit.

Discografie

2002:

Spinvis

2003:

Nieuwegein aan Zee

2005:

Dagen van gras, dagen van stro

De OP is hier te vinden
I intend to live forever, or die trying.
pi_34491230
Vorige deel: Spinvis deel 7: Aan de oevers van de tijd.

Uiteraard, Q.
I intend to live forever, or die trying.
pi_34491385
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:30 schreef Liejannuh het volgende:
TERUGVINDPOST
Ik wacht daar nog even 255 posts mee hoor.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34491415
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:33 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Ik wacht daar nog even 255 posts mee hoor.
ik niet
pi_34491432
Omdat iedereen zo enthousiast was heb ik er ook maar eens naar geluisterd.
Muzikaal gezien vind ik het best aardige muziek, maar de zang vind ik echt een beetje een afknapper. Ik heb het sowieso al niet zo op nederlandstalige muziek, maar ook de nét iets te zwijmelachtige stem viel me wat tegen.
Ik heb het later nóg eens geprobeerd, om zo objectief mogelijk een oordeel te geven, maar ik kan toch echt met stelligheid zeggen dat ik het geen fijne muziek vind.
pi_34491433
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:33 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Ik wacht daar nog even 255 posts mee hoor.
Dat is wel handig, vergeet je het dan niet?
pi_34491737
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:34 schreef Donnie.Darko het volgende:
Ik heb het sowieso al niet zo op nederlandstalige muziek
Met de beste wil van de wereld lukt het me niet om Spinvis in Het Hokje Nederlandstalige muziek te stoppen. Nederpop zou ik nog wel kunnen begrijpen. Ik heb Spinvis nu vier keer live gezien en ik wil nog een keer.
I intend to live forever, or die trying.
pi_34491794
Hai!
Ik ga naar huis.
pi_34491842
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:43 schreef dwerg het volgende:

[..]

Met de beste wil van de wereld lukt het me niet om Spinvis in Het Hokje Nederlandstalige muziek te stoppen. Nederpop zou ik nog wel kunnen begrijpen. Ik heb Spinvis nu vier keer live gezien en ik wil nog een keer.
Ik bedoel dan ook niet een genre, maar eigenlijk álles wat in het Nederlands gezongen is (met acteren heb ik het trouwens ook). Uitzonderingen als Stuurbaard Bakkebaard en Bettie Serveert daargelaten.
Ik heb het oprecht geprobeerd maar het ligt me gewoon niet.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:47:23 #11
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34491858
Ik ga 9 februari gezellig met Superbosch naar Spinvis in Utrecht.
pi_34491885
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:59 schreef Insomaniac het volgende:
Spinvis - Bagagedrager (live @ paradiso)
Daar ben ik op te horen
Aldus.
pi_34491973
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:47 schreef Z het volgende:

[..]

Daar ben ik op te horen
Jij krijst als een wijf in het begin?
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34492038
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:47 schreef sleepflower het volgende:
Ik ga 9 februari gezellig met Superbosch naar Spinvis in Utrecht.
Tof.


Ik heb me vandaag trouwens deze albums gekocht.

pi_34492044
Ik fluit om Han's solo.
Aldus.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:54:18 #16
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34492107
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:52 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Tof.


Ik heb me vandaag trouwens deze albums gekocht.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tsk, voor dat geld had je ook een paar bussen Pringles kunnen kopen voor onze excursie.
pi_34492115
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:33 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Ik wacht daar nog even 255 posts mee hoor.
.
Whatever I want.
pi_34492589
Maar goed. Ik heb nu fabchannel aan staan en ben nu officieel van mening dat ik afgelopen zaterdag mijn favo optreden ever heb bijgewoond. Ik snap alleen nog steeds niet dat het publiek pas echt los kwam bij de toegift, al kan dat ook met de hitte te maken hebben gehad.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34493451
Dwerg.

Het was tof hè Inso? Stond je dicht bij mij in de buurt? In het midden 2e rij?
For great justice!
pi_34493522
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:43 schreef dwerg het volgende:

[..]

Met de beste wil van de wereld lukt het me niet om Spinvis in Het Hokje Nederlandstalige muziek te stoppen. Nederpop zou ik nog wel kunnen begrijpen. Ik heb Spinvis nu vier keer live gezien en ik wil nog een keer.
Ik heb hem 8x gezien en ik ga nog 2x snel.
For great justice!
pi_34493689
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:28 schreef QyRoZ het volgende:
Dwerg.

Het was tof hè Inso? Stond je dicht bij mij in de buurt? In het midden 2e rij?
Het was meer dan tof Q. . Had jij ook zicht op die vrouw op de voorste rij? Ik dacht dat ze een epilepsie-aanval had, maar ze ging gewoon non-stop uit dr plaat. .

En nee, ik was niet in je buurt, ik zat helemaal boven aan de rechterkant. Had perfect zicht en de ruimte om los te gaan, al waren Zusje en ik de enigen boven die helemaal los gingen,

[ Bericht 2% gewijzigd door Insomaniac op 26-01-2006 20:49:36 (Sven O+) ]
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34493729
Strakjes zevende nacht op fabchannel, ben benieuwd of je Zusje en mij kan horen brullen. . Een groot oorgasme, die Spinvis.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34494104
Hmmz, Amstelveen is ook niet zo ver weg, 1 dagje voor Haarlem.
For great justice!
pi_34494124
Waar in Haarlem speelt hij?
Aldus.
pi_34494228
Patronaat. Ik heb kaarten besteld, maar die zijn naar mn oude adres gestuurd. Nu maar hopen dat ze nog te achterhalen zijn.
For great justice!
pi_34494379
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:33 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Het was meer dan tof Q. . Had jij ook zicht op die vrouw op de voorste rij? Ik dacht dat ze een epileptie-aanval had, maar ze ging gewoon non-stop uit dr plaat. .
epilepsie
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_34494456
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:47 schreef Svensational het volgende:

[..]

epilepsie
Kènker!
Dank. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34494555
Met dwerg en Lianne ga ik naar Spinvis. Mooi.
pi_34494605
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:51 schreef Seborik het volgende:
Met dwerg en Lianne ga ik naar Spinvis. Mooi.
Niet mooi, prachtig. .
Veel plezier alvast, hoeveel nachtjes moet je nog slapen?

(Oh en let op zijn voetjes! Je wordt meteen verliefd, écht!)
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:57:10 #30
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34494800
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:49 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Kènker!
Dank. .
Alstu!
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:09:12 #31
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:14:21 #32
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34495541
Wat wordt eigenlijk de nieuwe single?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34495589
Ik wil alleen maar zwemmen
quote:
Ik Wil Alleen Maar Zwemmen: update - 15/01/2006

Op de nieuwe single Ik Wil Alleen Maar Zwemmen zullen wederom vier nummers staan:
1. Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
2. Op een Ochtend in het Heelal
3. Het Voordeel van Video (Live@StuBru)
4. Ik Wil Alleen Maar Dubben
De single zal er zo uit gaan zien.



De roze editie van Dagen van Gras, Dagen van Stro is overigens al gedurende enige tijd uitverkocht. Zij die deze nog in huis willen halen zullen zich moeten haasten naar een aantal van de dichtsbijzijnde platenzaken.

Bron: http://www.spinvis.be/

For great justice!
pi_34498514
Wat is er zo speciaal aan die roze versie?
pi_34498599
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:18 schreef SuperBosch het volgende:
Wat is er zo speciaal aan die roze versie?
Die is gelimiteerd! En ik heb 'm!
pi_34498764
1200 exemplaren zijn er van gemaakt.
For great justice!
pi_34498774
Uiteraard heb ik hem ook. Gesigneerd uiteraard.
For great justice!
pi_34498866
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:24 schreef QyRoZ het volgende:
Uiteraard heb ik hem ook. Gesigneerd uiteraard.
Die van mij is (nog) niet gesigneerd.
Maar ik heb wel een gesigneerde poster!
pi_34500321
Uiteraard heb ik hem ook. Kopen? 500 euri.
pi_34501572
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:26 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Die van mij is (nog) niet gesigneerd.
Maar ik heb wel een gesigneerde poster!
Ik ook!
pi_34501661
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:30 schreef Triangeljosti het volgende:
Ben ik een sukkel als ik Spinvis dom geneuzel vind?
Ja.
pi_34501875
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:30 schreef Triangeljosti het volgende:
Ben ik een sukkel als ik Spinvis dom geneuzel vind?
Nee, een triangeljosti.
pi_34501960
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:31 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ja.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 08:06:30 #45
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34507461
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:38 schreef PDOA het volgende:

[..]

Nee, een triangeljosti.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2006 @ 10:00:41 #46
128220 Peter6000
pi_34509136
Wordt het zomer voor altijd,
In het huis waar Ronnie woont

tvp
pi_34517887
Dit is een mooi topic om te melden dat ik Spinvis afgelopen woensdag op 1 meter afstand heb gezien op het miniscule podiumpje van mijn studentenvereniging. Het podium was veel te klein, de band was plus Spinvis himself met z'n zessen en het paste al amper, maar JEZUS CHRISTUS wat ging het dak eraf. Dit was Spinvis in de rockversie. Lees hier het verslag van dat optreden op 3voor12Utrecht.

. Spinvis. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:37:44 #48
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34523804
Woehoe, de LP is binnen!
Morgen foto's! (Bij daglicht!)
pi_34524087
Ah, hij was weer bij Biton? Mooi man. Twee jaar terug heb ik hem daar gezien, en dat was erg goed. Inderdaad een rockversie, toen met een nog smallere band (3 of 4 man), maar alles bleef meer dan overeind. Misschien met hulp van de verschillende mannenkoren in de zaal, die "Neem dan godverdomme geen kind, dan!" en andere one-liners mee aan het schreeuwen waren alsof het 4 uur snachts in de kroeg is. Hoogtepunt in mn Spinvis geschiedenis.
pi_34545296
Idd. "IK WIL ALLEEN MAAR ZWEMMEN !" .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_34545676
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:47 schreef thijsdetweede het volgende:
Ah, hij was weer bij Biton? Mooi man. Twee jaar terug heb ik hem daar gezien, en dat was erg goed. Inderdaad een rockversie, toen met een nog smallere band (3 of 4 man), maar alles bleef meer dan overeind. Misschien met hulp van de verschillende mannenkoren in de zaal, die "Neem dan godverdomme geen kind, dan!" en andere one-liners mee aan het schreeuwen waren alsof het 4 uur snachts in de kroeg is. Hoogtepunt in mn Spinvis geschiedenis.
Dat heb ik nog heel hard naar Q geschreeuwd die zaterdag in Paradiso. Hij neemt mijn advies vast aan.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:47:38 #52
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 13:50:57 #53
27648 Weakling
available in strong mint
pi_34547862
Gister Spinvis gezien in Mezz Breda. Wat een geweldig concert! Mezz is maar een klein zaaltje (650 man) en het podium haast te klein voor de hele band, maar daardoor wel erg knus en gezellig. Geluid in de zaal was perfect, helaas wel erg veel geouwehoer van het publiek, maar dat mocht de pret niet drukken.

Had niet verwacht dat Erik live zo goed zou kunnen zingen, nou ja zingen, voordragen, maar elk nummer klonk als een klok. Moet ook zeggen dat ie een geweldig stel muzikanten om zich heen had staan, met uitschieters Hans Dagelet die zelfs als ie niet aan het toeteren was vermakelijk was om te zien en Saartje van Camp die echt gruwelijk kan raggen op d'r cello. Erg erg gaaf!

Leuk dat Erik vrijwel direct na afloop uiterlijk relaxed achter de merchandise tafel plaats nam om te signeren en korte gesprekjes met zijn fans te houden. Daardoor ben ik hem alleen maar meer gaan waarderen. Hij lijkt er echt voor het publiek te zijn.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_34556304
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
Idd. "IK WIL ALLEEN MAAR ZWEMMEN !" .
Hee, je wou m'n auto lenen? Hou 'm maar!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34556375
Hmm, zou ik de cd's die ik al heb gewoon mee kunnen nemen om te laten signeren?
pi_34557052
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit is een mooi topic om te melden dat ik Spinvis afgelopen woensdag op 1 meter afstand heb gezien op het miniscule podiumpje van mijn studentenvereniging. Het podium was veel te klein, de band was plus Spinvis himself met z'n zessen en het paste al amper, maar JEZUS CHRISTUS wat ging het dak eraf. Dit was Spinvis in de rockversie. Lees hier het verslag van dat optreden op 3voor12Utrecht.

. Spinvis. .
Au3. .
Wat een heerlijk artikel om te lezen zeg. .

Oh, en ik ben een beetje boel jaloers op je. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34557379
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:13 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Au3. .
Wat een heerlijk artikel om te lezen zeg. .

Oh, en ik ben een beetje boel jaloers op je. .
Je had me moeten zien daar. De eerste 20 minuten heb ik zo breeduit staan grijnzen dat ik op een gegeven moment pijn in mijn wangen kreeg. . De toetsenist moest er op een gegeven moment ook echt om lachen dat ik zo stond te grijnzen. Toen ze na de toegift afliepen, gaf ie me een schouderklopje en zei "Bedankt". Ik had dat totaal niet zien aankomen en was te verbaasd om te zeggen "Nee, JIJ bedankt !". .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_34557435
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:24 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Je had me moeten zien daar. De eerste 20 minuten heb ik zo breeduit staan grijnzen dat ik op een gegeven moment pijn in mijn wangen kreeg. . De toetsenist moest er op een gegeven moment ook echt om lachen dat ik zo stond te grijnzen. Toen ze na de toegift afliepen, gaf ie me een schouderklopje en zei "Bedankt". Ik had dat totaal niet zien aankomen en was te verbaasd om te zeggen "Nee, JIJ bedankt !". .
Oh men wat gaaf! Nu ben ik nog jaloerserder! . .
Welke nummers speelden ze allemaal?
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34561705
. Langspeelplaat. .
For great justice!
pi_34564688
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:26 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Oh men wat gaaf! Nu ben ik nog jaloerserder! . .
Welke nummers speelden ze allemaal?
Oef, lastig. Even denken hoor.

Kindje van God, Flamingo, Smalfilm, Voor ik vergeet, Tuinen van Mexico, Ronnie gaat naar huis, Ik wil alleen maar zwemmen, Aan de oevers van de tijd, Voordeel van video, Kom in de cockpit (rocken jongen !) in ieder geval. Ik kan er eentje vergeten zijn, maar dit was het wel ongeveer. Ongeveer 50/50 nieuwe en oude nummers.

.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_34564768
Ik ga over 11 dagen pas weer.
For great justice!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:33:56 #62
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34565531
Spinvis live bij Spijkers met Koppen vanmiddag, any takers? .
Ik ga naar huis.
pi_34565598
Morgen ook bij Top of the pops blijkbaar.
For great justice!
  zondag 29 januari 2006 @ 00:24:52 #64
27648 Weakling
available in strong mint
pi_34567371
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:35 schreef QyRoZ het volgende:
Morgen ook bij Top of the pops blijkbaar.
Waaaaaah! Da's echt te wazig als dat zo is. Ik zie al die bakvisjes al voor het podium staan met een verdwaasde blik van "huh wasdanou? da klink nie as 50 cent of zow?"
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_34568284
Spinvis heeft een Engelse naamgenoot.

pi_34580749
Ik ben gister voor de tweede keer geweest, nu in de Groene Engel, Oss (da's wat dichter bij huis).. Meesterlijk weer natuurlijk. Geen andere Fokkers?
  zondag 29 januari 2006 @ 18:30:00 #67
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34588283
Spinvis bij Top of the Pops
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_34588381
Hij mist zn eerste regels

Verder stonden ze er toch behoorlijk enthousiast, en leek zelfs het publiek het leuk te vinden.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:34:43 #69
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34588418
Ik vond het leuk in ieder geval
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zondag 29 januari 2006 @ 18:34:54 #70
101884 PeRi
Allons-y!
pi_34588424
Ze moeten verplicht juichen en klappen.
Whatever I want.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:37:36 #71
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34588491
Gellarboy / Dirk moet daar ook in het publiek staan ergens.
For great justice!
  zondag 29 januari 2006 @ 18:39:34 #72
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34588552
Is dat straks ook ergens na te streamen? .
Ik ga naar huis.
pi_34588585
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:24 schreef Weakling het volgende:
al die bakvisjes
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Gellarboy / Dirk moet daar ook in het publiek staan ergens.


Sorry GB.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:42:46 #74
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34588644
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:39 schreef nietzman het volgende:
Is dat straks ook ergens na te streamen? .
Uitzendinggemist.nl ?
For great justice!
pi_34617025
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:54 schreef Tape het volgende:
Ik ben gister voor de tweede keer geweest, nu in de Groene Engel, Oss (da's wat dichter bij huis).. Meesterlijk weer natuurlijk. Geen andere Fokkers?
Ik was er ook
Heb playlist bemachtigd. Ik vond dit echt 1 van de beste optredens.. Wat een heerlijk klein zaaltje
Waar stond u ?

tvp
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:57:45 #76
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34657662
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:47 schreef TeleluvR het volgende:
De beloofde foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
HEBBENHEBBENHEBBEN!

Zouden ze ook versturen naar Ierland?

Had je m via de excelsior webshop?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:59:11 #77
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34657734
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit is een mooi topic om te melden dat ik Spinvis afgelopen woensdag op 1 meter afstand heb gezien op het miniscule podiumpje van mijn studentenvereniging. Het podium was veel te klein, de band was plus Spinvis himself met z'n zessen en het paste al amper, maar JEZUS CHRISTUS wat ging het dak eraf. Dit was Spinvis in de rockversie. Lees hier het verslag van dat optreden op 3voor12Utrecht.

. Spinvis. .
Audrey, ik ga er van uit dat je me dit wel had verteld vantevoren. Dat wil zeggen, als ik toen in NL geweest was. En zou je me op de hoogte kunnen houden van z'n volgende bitonoptreden?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:14:44 #78
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34658424
Things to come vanaf Simon:
quote:
Ook bij Spinvis voel ik mij thuis; beiderzijds wordt de samenwerking op prijs gesteld; de komende maanden zal ik bij diverse optredens te gast zijn, en wat ik van de demo heb gehoord, die bij uitgeverij Passage gaat uitkomen, is verrassend en boeiend: enkele Paul van Ostaijen-gedichten, door de Spinvis-molen gehaald: voortreffelijk collagewerk.
For great justice!
pi_34659014
Ik wil alleen maar zwemmen
de ultieme chill-muziek
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:32:22 #80
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34659108
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

HEBBENHEBBENHEBBEN!

Zouden ze ook versturen naar Ierland?

Had je m via de excelsior webshop?
Ja, Excelsior webshop... Leuk hebbeding he?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:45:07 #81
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34659564
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:32 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ja, Excelsior webshop... Leuk hebbeding he?
Mijn spinviscollectie is niet helemaal compleet maar toch wel behoorlijk uitgebreid (ik mis de single van bagagedrager, nog meer apen, en de blauwe dagen van gras, dagen van stro), dus dan moet ik deze ook hebben.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_34659575
tvp
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:48:40 #83
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34659707
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:45 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Mijn spinviscollectie is niet helemaal compleet maar toch wel behoorlijk uitgebreid (ik mis de single van bagagedrager, nog meer apen, en de blauwe dagen van gras, dagen van stro), dus dan moet ik deze ook hebben.
Oh, mijn collectie is ook verre van compleet, maar deze moest ik gewoon hebben: Dan maar een week brood eten...
pi_34667816
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:59 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Audrey, ik ga er van uit dat je me dit wel had verteld vantevoren. Dat wil zeggen, als ik toen in NL geweest was. En zou je me op de hoogte kunnen houden van z'n volgende bitonoptreden?
Liefje, al had ik het gewild, ik had je niet mee kunnen nemen. Iets met gastenlijsten en dingen. Niks persoonlijks.
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:39:47 #85
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34668088
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:29 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Liefje, al had ik het gewild,
DAAR GA IK WEL VAN UIT JA.
quote:
ik had je niet mee kunnen nemen. Iets met gastenlijsten en dingen. Niks persoonlijks.
Wat betekent een zustervereniging dan nog? . Laat staan een eenzijdig zusjesdispuut. Maar goed, ik had toch niet gekund, dus dat is goed.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_34668147
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:39 schreef nietzman het volgende:
Is dat straks ook ergens na te streamen? .
Vijdag wordt het herhaald. 16.05 - 16.55.

*ook gelijk een mental note
pi_34674893
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:29 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Liefje, al had ik het gewild, ik had je niet mee kunnen nemen. Iets met gastenlijsten en dingen. Niks persoonlijks.
Oh? bij Spiv in Biton part I kwam ik, als niet Bitonees, probleemloos binnen als intro.
pi_34674946
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:44 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Oh? bij Spiv in Biton part I kwam ik, als niet Bitonees, probleemloos binnen als intro.
Ja, maar toen konden dus heel veel Bitonleden niet naar binnen, juist omdat er zoveel intro's waren. Daar waren toen heel veel mensen nogal verbolgen over. Daarom is het dit jaar anders aangepakt.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_34676296
Oh ja. Eigenlijk ook wel weer terecht. Sorry, dan. Voor toen.

Maar het was wel leuk, overigens
pi_34727173
5 mei. Spinvis op Bevrijdingsfestival in ieder geval in Zwolle. Misschien op nog wel meer locaties.
For great justice!
pi_34753327
Wij waren in 013, erg leuk! Nieuwe cd is ook goed en er stond een stukje in de krant over de cd. Ook positief.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_34759457
Nog 4 nachtjes slapen.
pi_34802979
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:43 schreef Rhanna het volgende:

[..]

Ik was er ook
Heb playlist bemachtigd. Ik vond dit echt 1 van de beste optredens.. Wat een heerlijk klein zaaltje
Waar stond u ?

tvp
Ik liep nogal rond, met een videocamera(tas)..
Ik ben trouwens nog geen u hoor.
pi_34871470
Hallo, ik heb één kaartje over voor Tivoli morgen.
For great justice!
pi_34871614
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:02 schreef QyRoZ het volgende:
Hallo, ik heb één kaartje over voor Tivoli morgen.
Waarom is Utrecht zo ver weg voor mij
pi_34878552
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:02 schreef QyRoZ het volgende:
Hallo, ik heb één kaartje over voor Tivoli morgen.
Ja niet meer dus.
pi_34878709
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:07 schreef Evertje het volgende:

[..]

Waarom is Utrecht zo ver weg voor mij
Stel je niet aan. .
Ik moet uit Voerendaal (naast Heerlen) komen. .
pi_34878799
Trouwens, Q. Als Twisted em nog niet heeft, kan ik een vriend van mij nog wel vragen of hij mee kan/wil.
pi_34880102
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:08 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Stel je niet aan. .
Ik moet uit Voerendaal (naast Heerlen) komen. .
Ik weet het.
Maarja met de trein kom ik niet meer terug....

Veel plezier morgen, maar dat zal wel lukken
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:22:40 #100
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34885284
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:39 schreef Evertje het volgende:

[..]

Ik weet het.
Maarja met de trein kom ik niet meer terug....

Veel plezier morgen, maar dat zal wel lukken
Superbosch blijft bij mij slapen.

Hij gaat ook met mijn poes spelen.
pi_34890459
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:05 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Ja niet meer dus.
Tof!
For great justice!
pi_34890891
Of niet.
pi_34907169
Of wel. Jojo.
For great justice!
pi_34920976
Het was weer uitermate tof. I.R., ik heb een L.P. en een single voor je.
For great justice!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:35:57 #105
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34923389
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:32 schreef QyRoZ het volgende:
Het was weer uitermate tof. I.R., ik heb een L.P. en een single voor je.
Eens!

Q., had jij een oranje shirt aan?
pi_34923552
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:35 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Eens!

Q., had jij een oranje shirt aan?
Nee dat had Q niet aan.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:43:29 #107
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34923581
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:42 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Nee dat had Q niet aan.
Ok, dan heb ik naar de verkeerde gezwaaid.

(SuperBosch had het fout. Hij zei dat jij het was, ik van niet.)
pi_34930011
Hij was gister bij de mike en thomas show
pi_34930350
zo, dat was echt supergaaf gisteren in Tivoli!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:25:44 #110
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34930843
Hedde gij die nieuwe single, Qtje?


Plato wist van de week nergens van. .
Ik ga naar huis.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:29:27 #111
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34930936
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:25 schreef nietzman het volgende:
Hedde gij die nieuwe single, Qtje?


Plato wist van de week nergens van. .
Klopt, ik had ook al geinformeerd, maar er staat nog niks in de computer!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:36:45 #112
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34933019
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:32 schreef QyRoZ het volgende:
Het was weer uitermate tof. I.R., ik heb een L.P. en een single voor je.
Tof, Q.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:38:38 #113
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34942569
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:25 schreef nietzman het volgende:
Hedde gij die nieuwe single, Qtje?


Plato wist van de week nergens van. .
Ik heb hem op het concert gekocht. Één voor mezelf en één voor de aap.
For great justice!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:35:05 #114
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34944249
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:38 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik heb hem op het concert gekocht. Één voor mezelf en één voor de aap.
Dan neem ik aan dat we de single binnenkort mogen verwachten in de winkels!
pi_34945187
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:38 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik heb hem op het concert gekocht. Één voor mezelf en één voor de aap.
Staat daar iets op wat niet op de albums staat ?

Oh ja. Het concert was puik. Alleen jammer dat de terugreis 3½ uur moest duren (inclusief vertragingen).
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:16:32 #116
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34945551
1) Ik wil alleen maar zwemmen (iets andere versie dan op het album)
2) Op een ochtend in het heelal
3) Voordeel van video (live in studio brussel)
4) Ik wil alleen maar dubben (rare mix-versie van zwemmen)
For great justice!
pi_34945606
Die wil ik ook .
Misschien dat ik Spinvis in Tongeren ga bekijken en em daar haal.
Is een stukje dichterbij voor mij dan.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:19:17 #118
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34945643
Ik heb MSN. En die single. En een MP3-rip-ding. Daarmee geef ik geen hint hoor.
For great justice!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:32:18 #119
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34946032
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:19 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb MSN. En die single. En een MP3-rip-ding. Daarmee geef ik geen hint hoor.
Ken je deze al? www.yousendit.com ?
En de Spinvis-mailinglist?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:04:40 #120
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34953978
Op de LP staat 'Op een ochtend in het heelal' er gewoon bij.
For great justice!
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 14:44:52 #121
128220 Peter6000
pi_35036688
Je kon het zo goed,
beter dan ik,
je kan het nog steeds,
net zo als toen,
in het begin.


Woensdag treedt Spinvis gratis op bij Fame in de Kalverstraat

Ik ga erheen

bron: www.spinvis.nl
pi_35067714
Ik vind hem echt goed.

Wie kan mij nou echt ff dé 5 beste Spinvis nummers noemen, dan kan ik die downloaden.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:22:11 #123
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_35068043
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:07 schreef Borkydude het volgende:
Ik vind hem echt goed.

Wie kan mij nou echt ff dé 5 beste Spinvis nummers noemen, dan kan ik die downloaden.
Bijna alles is goed, koop de CD's, zo duur zijn ze niet!
pi_35068125
Noem eens een paar namen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:28:37 #125
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_35069850
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:47:39 #127
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35070311
"Voor ik vergeet" bij Harpengala.

By far de beste uitvoering van een spinvisnummer.
Ik ga naar huis.
pi_35072808
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:44 schreef Peter6000 het volgende:
Je kon het zo goed,
beter dan ik,
je kan het nog steeds,
net zo als toen,
in het begin.


Woensdag treedt Spinvis gratis op bij Fame in de Kalverstraat

Ik ga erheen

bron: www.spinvis.nl
Hoe laat is dat?
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_35073464
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:07 schreef Borkydude het volgende:
Ik vind hem echt goed.

Wie kan mij nou echt ff dé 5 beste Spinvis nummers noemen, dan kan ik die downloaden.
Dagen van gras, Dagen van Stro
Bijt mijn tong af
In de staat van Narcose
Limonadeglazen Wodka (live)
De Talen van mijn Tong

Die vind ìk de mooiste. Er kunnen geen rechten aan ontleent worden.
Trouwens, die CD's van spinvis kosten ook geen drol.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:26:25 #130
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35073510
Bijt mijn tong af in de Lotus Europa versie.
Goochelaars en geesten in de Lotus Europa versie.
Herfst en nieuwegein (de versie die achter In De Staat van Narcose aan kwam)
De liveversie van Handige Tante, Jongen met geld
En dan als vijfde voor ik vergeet of limonadenglazen wodka of bagagedrager live.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_35073673
Bagagedrager (live@paradiso)
Bijt mijn tong af
De zevende nacht
Limonadeglazen Wodka (live)
Flamingo
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 13:48:30 #132
128220 Peter6000
pi_35074136
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:05 schreef Insomaniac het volgende:
Hoe laat is dat?
Weet ik niet, ze mailen ook niet terug...

Ik denk in de loop van de middag
Verheug me er wel op... lekker kleinschalig optreden geeft toch wat extra`s
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 14:02:36 #133
128220 Peter6000
pi_35074533
Mijn favo Spinvisnummers wisselen eigenlijk wat.
Vond een tijdje "Aan de oevers van de tijd" heel goed, maar momenteel ben ik verzot op "Dagen van gras, dagen van stro".
Verder blijft "Limonadeglazen Wodka" geweldig, zeker die op fabchannel meteen na dat gedicht van Simon Vinkenoog. Daar is ie net iets sneller uitgevoerd dan op de cd/ dvd Nieuwegein aan Zee.
Ook "Voor ik vergeet" vind ik heel mooi.

Eigenlijk alles wel.. behalve "Handige tante, jongen met geld"... daar heb ik echt niets mee.

Overigens koop ik zijn cd`s.
Het is toch een artiest die 5 jaar geleden nog postsorteerder was, en nu kan leven van zijn Spinvis zijn. En hij blijft gewoon zijn compleet eigen stijl behouden.
Zoiets mag best beloond worden met aankopen en concertbezoeken, vind ik dan weer.
Ook al omdat ie tijdens zijn concerten gewoon 8 muzikanten meeneemt, die moeten ook betaald worden
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:05:09 #134
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_35074601
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:02 schreef Peter6000 het volgende:
Ook al omdat ie tijdens zijn concerten gewoon 8 muzikanten meeneemt, die moeten ook betaald worden
En als aanvulling daarbij: Zeker niet de minste namen, neem bijvoorbeeld een Reiziger en een Dagelet.
pi_35074857
Ik erger me aan die pseudo-intellectuelen die die muziek pas ontdekt hebben en het met alle macht beginnen te claimen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_35075254
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:48 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Weet ik niet, ze mailen ook niet terug...

Ik denk in de loop van de middag
Verheug me er wel op... lekker kleinschalig optreden geeft toch wat extra`s
Hmzfuck. Met gewoon werken en Alkmaar-Amsterdam kost me ook een half uur reizen.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:03:06 #137
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35076211
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik erger me aan die pseudo-intellectuelen die die muziek pas ontdekt hebben en het met alle macht beginnen te claimen.
Ach, de spinvistopics uit 2002 waren al net zo pseudo-elitair (ik kan alleen Plaats hier alvast uw Spinvis-verzoekjes terugvinden nu).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 15:11:44 #138
128220 Peter6000
pi_35076501
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, de spinvistopics uit 2002 waren al net zo pseudo-elitair (ik kan alleen Plaats hier alvast uw Spinvis-verzoekjes terugvinden nu).
en wie toen mijn vrienden zijn geweest...
pi_35076559
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ach, de spinvistopics uit 2002 waren al net zo pseudo-elitair (ik kan alleen Plaats hier alvast uw Spinvis-verzoekjes terugvinden nu).
Jij ja.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:43:58 #140
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35077626
Ah, gevonden. Alle pseudo-elite bij elkaar (maar wél van het eerste uur):

Ronnie gaat naar huis
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_35077679
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ah, gevonden. Alle pseudo-elite bij elkaar (maar wél van het eerste uur):

Ronnie gaat naar huis
Och jee. Dat topic schreeuwt ook om repliek he.
The gum you like, is coming back in style.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 15:48:11 #142
128220 Peter6000
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:55:15 #144
141482 Q.
JurassiQ
pi_35082234
De LPG-versie van Dagen van Gras is ook erg fijn.
For great justice!
pi_35082260
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ah, gevonden. Alle pseudo-elite bij elkaar (maar wél van het eerste uur):

Ronnie gaat naar huis
Hoera, ik ben pseudo-elite. Waar blijft mijn tag?
I intend to live forever, or die trying.
pi_35084136
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:07 schreef Borkydude het volgende:
Ik vind hem echt goed.

Wie kan mij nou echt ff dé 5 beste Spinvis nummers noemen, dan kan ik die downloaden.
Limonadeglazen Wodka
Voor Ik Vergeet
Ronnie Gaat Naar Huis
Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
Aan De Oevers Van De Tijd
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35084191
Bagagedrager
Voor ik vergeet
Ronnie gaat naar huis
Aan de oevers van de tijd
Flamingo

Dat is imo de beste samenvatting van Spinvis.
The gum you like, is coming back in style.
pi_35103315
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:48 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Weet ik niet, ze mailen ook niet terug...

Ik denk in de loop van de middag
Verheug me er wel op... lekker kleinschalig optreden geeft toch wat extra`s
Is in de avond, maar je hebt bevestigingsmail nodig... schijnbaar is het al vol.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 10:52:45 #149
128220 Peter6000
pi_35104108
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:25 schreef BaantjerWebby het volgende:
Is in de avond, maar je hebt bevestigingsmail nodig... schijnbaar is het al vol.


Ben zo brutaal geweest ff naar Fame te bellen.
Degene die verantwoordelijk is voor de bevestigingsmails moet ze nog verzenden, en hij herkende mijn naam

Dus vanavond gratis naar Spinvis

Baantjer, tnx voor je mailreaktie, was al bijna in de middag naar Amsterdam afgereisd zonder bevestigingsmail
pi_35105412
Geen dank... nét ook een mailtje ontvangen, ben er dus ook!
pi_35118158
Spinvis haaa
pi_35127557
Spinwie?
For great justice!
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:18:57 #153
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_35129418
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:07 schreef Borkydude het volgende:
Ik vind hem echt goed.

Wie kan mij nou echt ff dé 5 beste Spinvis nummers noemen, dan kan ik die downloaden.
top 5 lijstjes
Spinvis:
-Limonadeglazen Wodka
-Ronnie gaat naar huis
-Baggagedrager
-Aan de oevers van de tijd
-Flamingo _> "Zwart, zwart, zwart is het laatste bloed" Boom Boom Boom Boom

pi_35135248
Jezus!! Wat was het gaaf vanavond!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:20:37 #155
27648 Weakling
available in strong mint
pi_35135869
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:18 schreef Daniel.San het volgende:
..
-Flamingo _> "Zwart, zwart, zwart is het laatste bloed" Boom Boom Boom Boom
Ik vond Flamingo eerst echt helemaal niks en zo ongeveer het minste nummer van zijn album ... en toen zag ik Spinvis live en was Flamingo HET nummer van de avond, wat was dat gruwelijk goed zeg.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 23:31:07 #156
128220 Peter6000
pi_35136397
Geweldig optreden van Spinvis vanavond, in Fame (een muziekwinkel in Amsterdam-centrum).
Ze keken de gastenlijst niet eens na, je kon zo naar binnen lopen

Gratis, Spinvis in dezelfde bezetting als in Paradiso, dus gewoon met zijn achten en voor 50 man/ vrouw publiek, gewoon tussen de schappen met cd`s.
Op 2 meter afstand van Erik gestaan, echt niet te geloven



Playlist weet ik niet precies meer, maar ze speelden iig:
Tuinen van Mexico, Ronnie gaat naar huis, Kindje van God, Voor ik vergeet, Smalfilm, Ik wil alleen maar zwemmen, Voordeel van video, In staat van narcose, Limonadeglazen Wodka, Flamingo, Aan de oevers van de tijd.

Wat is die Saartje trouwens een klein uhhh poppetje

Beter dan dit kan het toch echt niet worden, het leek wel een huiskamerconcert
pi_35136655
Vergeet de gratis drank niet

[ Bericht 21% gewijzigd door detoardin op 16-02-2006 00:15:53 ]
pi_35137794
Was super... 21 april naar Haarlem - Patronaat!
pi_35138765
Ik zag Spinvis laatst bij de Plato in Groningen en dat was het slechtste optreden dat ik ooit heb gezien. Buiten op straat werd een homevideo geprojecteerd op een groot scherm (waar steeds bussen voorlangs reden) en daar ging Spinvis overheen zingen/rappen, over die beelden. Niet te harden (hij kan niet zingen namelijk, laat staan rappen), en het was ook nog eens ijskoud, en iedereen stond er een beetje bij zo van wat doe ik hier in godsnaam.
pi_35142388
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:01 schreef BaantjerWebby het volgende:
Was super... 21 april naar Haarlem - Patronaat!
Idem.
For great justice!
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:29:18 #161
27648 Weakling
available in strong mint
pi_35150095
Zulke goede herinneringen aan het concert in de Mezz Breda, dat ik een kaartje voor het concert in de Effenaar heb gekocht. Nog een keer, nog een keer
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_35157507
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:29 schreef Weakling het volgende:
Zulke goede herinneringen aan het concert in de Mezz Breda, dat ik een kaartje voor het concert in de Effenaar heb gekocht. Nog een keer, nog een keer
Wanneer is ie dan in de Effenaar?
pi_35158235
Spinvis 17 april in de Effenaar (Eindhoven)
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2006 @ 18:47:44 #164
128220 Peter6000
pi_35198300
De Belgische Spinvis site heeft een forum: www.spinvis.be
Wel met een ontzettend lelijke achtergrondkleur, vind ik zelf.
Weet eigenlijk niet of het een officiële site is.

Zit te twijfelen of ik na Paradiso en Fame toch nog één keer naar Spinvis zal gaan, 20 april in Amstelveen. Probleem is dat de laatste tram om thuis te kunnen komen om 2310 gaat, en het begint pas om 2030. En om nu een kwartier voor tijd weg te gaan, zie ik ook niet zitten
pi_35199360
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:47 schreef Peter6000 het volgende:
De Belgische Spinvis site heeft een forum: www.spinvis.be
Wel met een ontzettend lelijke achtergrondkleur, vind ik zelf.
Weet eigenlijk niet of het een officiële site is.
Het is de grootste belgische spinvis fansite / club.. niet officieel dus.
pi_35340778
Hoe heet de zangeres die meezingt bij Aan de oevers van de tijd?
pi_35342551
is gewoon saartje uit de band...
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 12:04:40 #168
128220 Peter6000
pi_35360469
Gisteren alweer een kleinschalig gratis optreden van Spinvis, dit keer in het programma 747live op radio 5. Een cultureel verantwoord programma, op dinsdag gepresenteerd door Theodor Holman.
Kwam er helaas te laat achter, anders was ik ff gaan kijken

Te beluisteren in het archief op http://www.747live.nl/ , dinsdag 21 februari

00:01:50 Voordeel van video
00:19:30 Dagen van gras, dagen van stro
00:42:30 Kindje van god
01:01:50 Aan de oevers van de tijd
01:24:40 Voor ik vergeet
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:43:45 #169
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:10:52 #170
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_35368804
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:04 schreef Peter6000 het volgende:
Gisteren alweer een kleinschalig gratis optreden van Spinvis, dit keer in het programma 747live op radio 5. Een cultureel verantwoord programma, op dinsdag gepresenteerd door Theodor Holman.
Kwam er helaas te laat achter, anders was ik ff gaan kijken

Te beluisteren in het archief op http://www.747live.nl/ , dinsdag 21 februari

00:01:50 Voordeel van video
00:19:30 Dagen van gras, dagen van stro
00:42:30 Kindje van god
01:01:50 Aan de oevers van de tijd
01:24:40 Voor ik vergeet
Iemand die de stukken met Spinvis op de mailinglist kan zetten?
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 16:48:04 #171
128220 Peter6000
pi_35370471
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:10 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand die de stukken met Spinvis op de mailinglist kan zetten?
heb er de software niet voor

Ik zou zelf graag die versie van Dagen van Gras, dagen van Stro op mp3 hebben (bij voorkeur zonder applaus)
Er zitten hele mooie celloklanken in.
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:54:51 #172
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35370757
On it.
Ik ga naar huis.
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:55:10 #173
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_35370774
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:48 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

heb er de software niet voor

Ik zou zelf graag die versie van Dagen van Gras, dagen van Stro op mp3 hebben (bij voorkeur zonder applaus)
Er zitten hele mooie celloklanken in.
Sounds like a job for Q.? Or Nietz!

Edit: Nietz, ook goed!
  maandag 27 februari 2006 @ 13:46:11 #174
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_35540492
Kom in de cockpit: 00:51
quote:
Je zien eens wat
Het voordeel van video: 01:39
quote:
Ik ken de kamer waarin u woont
En als u huilt, dan de telefoon
Is dit een gevalletje 'Mondegreen' of snap ik het gewoon niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bupatih op 27-02-2006 14:08:55 ]
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_35540996
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:46 schreef Bupatih het volgende:
Kom in de cockpit:
[..]
waar hoor je dat?
  maandag 27 februari 2006 @ 14:03:17 #176
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_35541017
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:02 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

waar hoor je dat?
00:51
Ik hoor duidelijk géén t.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_35541093
Het voordeel van video hoor ik wel wat er in de songtext staat: 'of als u huilt aan de telefoon"

De eerste keer is het wel 'en' ipv 'of'
pi_35541138
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:03 schreef Bupatih het volgende:

[..]

00:51
Ik hoor duidelijk géén t.


'Je ziel is zwart je zegt maar wat'
  maandag 27 februari 2006 @ 14:09:24 #179
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_35541204
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:06 schreef the_disheaver het volgende:
Het voordeel van video hoor ik wel wat er in de songtext staat: 'of als u huilt aan de telefoon"

De eerste keer is het wel 'en' ipv 'of'
Ooooh, zo!
Verkeerd verstaan, dus.
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]



'Je ziel is zwart je zegt maar wat'
Wát?

Whehe.

*luistert*
Ah, nu hoor ik het ook, ja.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_35541991
Kom net thuis van school, zie ik een cd op tafel leggen. Zo'n cheap ding van Novib ofzo. Ik kijk zo, staat Oevers van de Tijd erop. Die ken ik nog niet, ik zo luisteren, zegt me moeder, ja gisteren op de radio in Langs de Lijn ofzo liepen ze hem helemaal belachelijk te maken
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 14:55:37 #181
128220 Peter6000
pi_35542535
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:37 schreef Borkydude het volgende:
ja gisteren op de radio in Langs de Lijn ofzo liepen ze hem helemaal belachelijk te maken
Blijft een artiest voor een klein publiek, dat blijkt maar weer.
Ik vind het zelf echt de beste Nederlandstalige artiest, die hele stijl van teksten, en ook hoe hij als persoon is (in interviews) spreken me erg aan.
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:54 schreef nietzman het volgende:
On it.
Waiting for it
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:46 schreef Bupatih het volgende:
Is dit een gevalletje 'Mondegreen'
Ik zong tot voor kort in Ronnie gaat naar huis altijd: bezoek om 12 uur, ipv: soep om 12 uur

In het boekje bij de cd van Dagen van Gras, Dagen van Stro heb ik wel een foutje ontdekt
Er staat in de titelsong:

doe als het moet, alles opnieuw

Terwijl Erik zingt:

En doe als het moet, alles opnieuw
pi_35572607
Wie heeft de tekst van 'Lotus Europa?'
Ik vind dat zown vet nummer..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_35572891
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:14 schreef Skv het volgende:
Wie heeft de tekst van 'Lotus Europa?'
Ik vind dat zown vet nummer..
lang leve google:
quote:
Ik zweet als een otter
Begon het al eerder
Wat heb ik gegeten
Ik heb geen gevoel in mijn tenen
Opeens niet meer
Verder geen pijn
Alles okay
Alleen mijn tenen zijn weg
Badmeester, kijk nou
Mijn tenen zijn pleite
Ik lig aan de rand van het zwembad
Zweet en chloor en frituur
Mijn tenen zijn dood
En dat niet alleen
Mijn voeten
Nu ook al mijn voeten
Mijn arme voeten
Hoger en hoger
Ziet echt dan niemand een man zonder voeten
Valt toch wel op in een zwembad
Zou je wel zeggen
Tenminste

Ziet echt dan niemand dat ik uit elkaar val
Hier in mijn zwembroek
Hier in dit zwembad
Wat heb ik gegeten
Ontbijtkoek
Of was het wat anders
Die pizza
Zeker die pizza
Ik dacht dat ik gisteren ook al wat voelde
Of ben ik gestoken
Een beest uit het buitenland heeft mij gestoken
Hier in dit zwembad
Ik lig hier te rillen
En niets is zo erg als het licht en geluid
Van een zwembad
Vooral als je koorts hebt
Vooral als je dood gaat

Een meisje
Vier jongens
Ze staan op de hoge
Eén is de grootste
Zijn haar is van plastic
Hij lacht nooit als eerste
Want hij is de koning
De vorst van de hoge
Tikt ongeduldig
De koning gaat duiken
De koning gaat duiken
Maar eerst nog van alles
Duwen en schreeuwen
Iedereen kijkt toch naar boven
Kijkt naar de koning
En naar het meisje
Daar op de hoge
En ik lig te sterven
En wie zal mij vinden
Mijn knie is geloof ik nu ook al verdwenen

Op wie zal ik lijken
Een dode lijkt soms wel te lachen
Maar dan als een ander
Misschien wel als iemand die hij wilde zijn
Of juist helemaal niet
Op wie zal ik lijken
Als wie zal ik lachen
Ik voel aan mijn lippen
Staan ze al anders
Staan ze al spottend
Net als mijn vader
Muziek gaat maar harder
De speakers vervormen
Whitney en Britney en gillen en plonzen
En veel teveel echo
En ik lig te sterven
En Thuis hangt een foto

De koning gaat duiken
De koning gaat duiken
Maar eerst nog van alles
Duwen en schreeuwen
Niet op de plank met je poten
Dan veert ie niet, eikel
Kijk nou, die badmuts
De koning moet lachen
Kijk nou, hé kijk nou
Een vent met een badmuts
De koning zegt
Zal ik eens recht op zijn kop gaan
De anderen lachen
Het meisje, ze lacht niet
Ze tuft naar beneden
De trap van de hoge staat vol met gebibber
Ze wachten geduldig
De koning gaat springen
Gaat hij echt
Of hij springt
Of hij duikt
Ik zou het niet weten
Ik kan het niet zien
Er staat een geweldig dik wijf voor mijn ogen
Mijn hoofd zit verankerd
En ik lig te sterven
Mijn hart gaat
Mijn hart bonkt
Mijn hart bonkt krankzinnig
Zo barsten mijn ribben naar buiten
Wat zullen ze gillen
Spektakel, spektakel
Overal bloed en organen
Badmeester, badmeester
Er was een explosie
En daar ligt een dooie
Ik val uit elkaar
Mijn knie is verdwenen
Ook al verdwenen
Wat zal ik hem missen
De knie met het kuiltje
Gillen en plonzen
En veel teveel echo
En ik lig te sterven
En thuis hangt een foto

Ik had een auto
Een Lotus Europa
Die tijd toen in Zweden
Ik kon toen nog heel erg goed slapen
Een Lotus Europa
Gekocht van een vrouw
Die toch niet meer reed
In dat ding
Ze had heel veel ringen
Ze kwam uit een land
Waar kinderen sluipen
En honden bevriezen
En alcohol vrolijk
De mannen veranderd
Wacht tot je dood gaat
Drink tot je blind bent
Een Lotus Europa
Ik reed door de sneeuwwitte heuvels
Een heel dure broek
Van prachtig dun kalfsleer
Ik rookte nog Pall Mall
En ver in het Oosten
Verklaarde men oorlog
En vlogen er ganzen

Er was een vrouw
Heel lang geleden
Ze woonde in Zweden
Ze rook naar het huis waar ze woonde
En ik had een snor
En een heel dure broek
Van prachtig dun kalfsleer
Er was een vrouw
Ze sprak maar een paar woorden Engels
Ze sprak als een dove
Ik verstond er geen reet van
En ver in het Oosten
Verklaarde men oorlog
En vlogen er ganzen
Ganzen, ganzen, ganzen
Ganzen, ganzen, ganzen, ganzen

De koning laat halen
Een friet en twee cola
Eén voor hem zelf
En één voor het meisje
Meisje, Meisje
Het meisje met ogen die liegen
En tieten die liegen
En benen die liegen
Haar mond staat naar schelden en roken
En ik lig te rillen
En niets is zo erg
Als het licht en geluid van een zwembad
Vooral als je bang bent
Vooral als je dood gaat
Was het die pizza
Die was niet te eten
En ook niet te snijden
Sorry meneer
Het duurde wat langer
Vrijdag is alles gewoon niet normaal meer
Zo druk als het is op de zaak

Zwemles op school
We liepen van school naar het zwembad
Ik kende de weg
Van binnen en buiten
Spreiden en sluiten
Bangig en koud
En altijd weer buikpijn
Nek in het water
Plank in je rug
Rechter die rug
Kijk naar de lampen
Kijk naar de lampen
Daarboven
Op het plafond
Daar moet je kijken
Je blijft echt wel drijven
En nu lig ik hier
Mijn benen zijn weg
Mijn armen zijn weg
Ik val uit elkaar
En straks komt het ook in mijn hoofd
Zal je net zien
Ook dat nog
En dan ga ik zeker ook zingen
Heel vieze liedjes
Waarvan ik niet weet
Dat ik ze ken
Of blaffen
Mijn god
Misschien ga ik blaffen
God, wat een vreselijk einde

De koning gaat zwemmen
De koning gaat zwemmen
De koning roept
Hé, rooie homo
Ik zal je verzuipen
De rooie lacht moeilijk
De koning kijkt ernstig
Want dit moet gebeuren
En duwt op zijn schouders
De rooie verdwijnt in de diepte
En komt dan weer boven
Adem snel, adem
En dan weer de handen
Die duwen van boven
De rooie gaat slap naar de bodem
De koning wacht stil
Houdt zijn armen al klaar
De rooie komt boven
Paniek in zijn lachen
Schreeuwen en ademen
Dat gaat niet samen
En zeker niet in een
Halve seconde
De koning duwt dieper
Nog dieper
Hij zegt wat
Het meisje beweegt
Op ritme
De galmende disco
Speakers vervormen
De rooie blijft langer beneden
De koning kijkt goed
Of hij niet kan ontsnappen
En nu komt hij boven
Schreeuwt zonder longen
Blindelings slaan
En krabben
De koning kijkt ernstig
Want dit moet gebeuren
En duwt hem weer onder

Er ligt op de rand
Een pleister
Met lachende clowns
Dag vogels
Dag bloemen
Daar ga ik
Ik zweet als een otter
Ik lig hier te rillen
En niets is zo erg
Als muziek
In een zwembad
Vooral als je oud bent
Vooral als je dood gaat
Gewoon uit elkaar valt
Tussen de mensen
En thuis hangt een foto
Vanavond
Vanavond is alles hier rustig
Iedereen weg
Koning naar huis
Alleen nog mijn fiets
Die staat dan nog buiten
Dan zullen ze zeggen
Zie je die fiets
Die fiets is geheid van die man
Die vanmiddag hier dood ging
Zijn kleren die liggen hier nog in het kluisje
Tweehonderdveertig
Net als zijn schoenen
Lelijke schoenen
Daar doe je geen mens een plezier mee
Moet je eens nagaan
Zo in zijn graf
Gewoon in zijn zwembroek
Moet je eens denken
Lig je daar onder de grond
Zo in je zwembroek
Zo in je kist
Zonder een liedje
Zonder pensioen
En zonder je handdoek
Alleen nog zijn fiets
Die staat daar te wachten
Best ook wel zielig
Een fiets zonder baasje
En straks na het weekend
Daar kun je op wachten
Ook zonder zadel
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:40:20 #184
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_35657685
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:14 schreef Skv het volgende:
Wie heeft de tekst van 'Lotus Europa?'
Ik vind dat zown vet nummer..
Ik ken hem wel uit mijn hoofd. Telt dat ook?
For great justice!
pi_35687642
Dan raad ik je hierna aan om Het Uur U van Nijhoff uit het hoofd te leren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 19:35:04 #186
128220 Peter6000
pi_35688788
Dit vind ik mooi stukje uit Lotus Europa

Zwemles op school
We liepen van school naar het zwembad
Ik kende de weg
Van binnen en buiten
Spreiden en sluiten
Bangig en koud
En altijd weer buikpijn
Nek in het water
Plank in je rug
Rechter die rug
Kijk naar de lampen
Kijk naar de lampen
Daarboven
Op het plafond
Daar moet je kijken
Je blijft echt wel drijven


En meteen erna

En nu lig ik hier
Mijn benen zijn weg
Mijn armen zijn weg
Ik val uit elkaar
En straks komt het ook in mijn hoofd
Zal je net zien
Ook dat nog
En dan ga ik zeker ook zingen
Heel vieze liedjes
Waarvan ik niet weet
Dat ik ze ken
Of blaffen
Mijn god
Misschien ga ik blaffen
God, wat een vreselijk einde


Eerst een flashback over vroeger, zwemles (ik herken het wel, en herinner me de zwemlessen uit mijn jeugd), en meteen erna het einde (metaforisch) ook in een zwembad. Dat je leven voorbij is, en alles wat wacht is de dood
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:21:37 #187
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_35725511
Uit 'Ik wil alleen maar zwemmen' vind ik 'Hé, je wou mijn auto lenen, nou hou maar' prachtig!
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:25:00 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_35725618
Ik heb vandaag nog een bedevaartstour door Nieuwegein gehouden. Het was prachtig. .
For great justice!
pi_35727561
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef Bupatih het volgende:
Uit 'Ik wil alleen maar zwemmen' vind ik 'Hé, je wou mijn auto lenen, nou hou maar' prachtig!
En dan dat lage deuntje erachteraan. Top.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:55:49 #190
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_35728530
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:25 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

En dan dat lage deuntje erachteraan. Top.
Jaaaaa.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_35731791
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Q. het volgende:
Ik heb vandaag nog een bedevaartstour door Nieuwegein gehouden. Het was prachtig. .
als ik nieuwegein hoor, hoor ik spinvis Maar ben er nog nooit geweest... Zijn mijn gedachten juist als ik denk aan een vinex-stad?

Mijn tekst, en daan vooral de eerste zin:

ik dank de hemel vast voor de kevers in het gras
en voor de meisjes uit mijn klas
en voor de bloemen op mijn graf
bedankt alvast
als je zo lief wil zijn
hou mijn hand nog even vast
tot de ochtend van de allereerste dag
  zondag 5 maart 2006 @ 10:37:36 #192
141482 Q.
JurassiQ
pi_35733528
Nieuwegein is jaren 80-nieuwbouw, geen Vinex. Denk kneuterig, denk woonerf. .
For great justice!
pi_35734192
Eigenlijk ben je voor een bedevaartstour door Nieuwegein 6 maanden te vroeg/laat natuurlijk.Het zwembad is een paar jaar geleden gerenoveerd, nu is er een groot plein voor de ingang. Dat is jammer natuurlijk, want dan vallen de fietsen minder op. Overigens valt de springplank vies tegen daar.
pi_35734251
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:14 schreef Skv het volgende:
Wie heeft de tekst van 'Lotus Europa?'
Die staat ook in het boekje..
Ik heb overigens echt lang "als je met tellen bent gestopt" uit Ronnie Gaat Naar Huis niet verstaan.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:43:25 #195
141482 Q.
JurassiQ
pi_35734510
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:27 schreef thijsdetweede het volgende:
Eigenlijk ben je voor een bedevaartstour door Nieuwegein 6 maanden te vroeg/laat natuurlijk.Het zwembad is een paar jaar geleden gerenoveerd, nu is er een groot plein voor de ingang. Dat is jammer natuurlijk, want dan vallen de fietsen minder op. Overigens valt de springplank vies tegen daar.
Het St. Antonius is nog goed herkenbaar uit de live-clip van Ronnie.
For great justice!
  zondag 5 maart 2006 @ 13:31:42 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35737930
Ik vond twee liveclips van Spinvis op een Belgische site. klik!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 5 maart 2006 @ 13:45:00 #197
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_35738456
Woow. Hij ziet er best jong uit op die video uit '03.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_35790405
SPINVIS
Als ik aan Spinvis denk gaat mijn gezicht meteen in een andere stand staan. Terwijl die jongen toch betrekkelijk normaal is, en zulke leuke frisse muziek maakt; ik hoop dat ik nooit deze zin wis, of dat ik aan het begin slis. Voortaan houd ik mijn kin fris, en ik zal zeker zorgen dat ik nooit in je gin pis, Spinvis.

voorstel stukje uit Mike en Thomas Show
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:54:22 #200
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_35908083
quote:
Volgens deze link de nieuwe speeldata:
quote:
Spinvis Speellijst Lente 2006

Maart

Zo 19 Antwerpen – Petrol
Wo 22 Leuven – Schouwburg
Do 23 Groningen – Vera (JA!)
Za 25 Leffinge – De Zwerver
Zo 26 Amsterdam – Paradiso (i.h.k.v. 50 Jaar Concerto)

April 2006

Za 01 Drachten – Zappop (JA!)
Do 06 Dordrecht – Dag vd Stedelijke Vernieuwing
Ma 17 Eindhoven - Effenaar
Do 20 Amstelveen - P60
Vr 21 Haarlem – Patronaat
Do 27 Maastricht – Avond van het Gesproken Woord
Vr 28 Den Haag – Binnenach (Frits Philips Zaal)

Mei 2006

vr 05 Zwolle - Bevrijdingsfestival
vr 12 Leiden – LVC
vr 19 Rijssen – Lucky

Juni 2006

do 01 Leeuwarden – De Harmonie
vr 02 Heerhugowaard -
za 03 Hilvervarenbeek – Elastiek
Binnenach Den Haag! Daar wil ik in ieder geval bij zijn!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_35908127
Leeuwarden. Mooi, dan ga ik 'm weer zien.
The gum you like, is coming back in style.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:01:00 #202
101884 PeRi
Allons-y!
pi_35908288
Elastiek .
Whatever I want.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:51:08 #203
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35913491
Keigaaf.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:08:48 #204
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35914028
Vera in Groningen, in Drachten met Simon en in Leeuwarden. .

Er is een God!
Ik ga naar huis.
pi_35914168
quote:
za 03 Hilvervarenbeek – Elastiek
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:14:35 #206
141482 Q.
JurassiQ
pi_35914220
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:08 schreef nietzman het volgende:

Er is een God!
Ja, hallo, hier ben ik. Wat moet je nou weer?
For great justice!
pi_35914255
toch is gorki -in een iets ander niet bestaand genre- NOG beter
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:58:11 #208
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35917421
Ik heb de CD.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:59:11 #209
9613 Seborik
I, Voyager
pi_35917445
Hoe is'ie?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:23:07 #210
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35919706
Beetje kort en jammer dat Goddank het licht!/Quick quick slow uit Paradiso word afgekapt, (Waardoor je dus Spinvis' In staat van Narcose in een hele toffe uitvoering mist.) maar op het eerste gehoor een leuke aanvulling op de verzameling.

(De nummers staan ook gewoon op de site. ).
Ik ga naar huis.
pi_35920969
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:54 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Volgens deze link de nieuwe speeldata:
[..]

Binnenach Den Haag! Daar wil ik in ieder geval bij zijn!
Dat zat ik ook al te bedenken. Wie treden daar nog meer op?
  zondag 12 maart 2006 @ 15:13:21 #212
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_35965935
Nederland 3, nu!

Geweldig album btw, heb 'm laatst ff gekocht.
  † In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 15:20:32 #213
128220 Peter6000
pi_35966148
Nu ook een optreden

Vast wel weer op te vragen via www.uitzendinggemist.nl morgen
  zondag 12 maart 2006 @ 15:31:48 #214
101884 PeRi
Allons-y!
pi_35966458
Whatever I want.
pi_35966651
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:31 schreef PeRi het volgende:
Optreden bij Arena
Directe link
3, 5, 8, the therms of life!
  † In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 15:47:51 #216
128220 Peter6000
pi_35966970
Persoonlijk raakt mij dat project 'Ja' mij eigenlijk niet.

Wel leuk de muzikanten weer te zien, en ook dat Eric zich zo wegcijfert, en ook dat hij dit soort creatieve dingen blijft doen.

In april toch nog één keer naar een regulier concert, 3e keer Spinvis in 4 maanden, dit keer in P60 in Amstelveen
Zijn liedjes raken precies mijn snaar, ik vind hem echt geweldig
  zondag 12 maart 2006 @ 15:47:56 #217
101884 PeRi
Allons-y!
pi_35966973
Oh thanks, ik dacht dat ik wel net de goeie link gekopieerd had, maar kennelijk niet. .
Whatever I want.
  zondag 12 maart 2006 @ 15:55:20 #218
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_35967229
Leuk inderdaad, Simon VinkeNoog tussendoor, maar om em een hele avond aan te horen, nee, laat maar!
Als ik dan tijdens zo'n sessie als bij de Arena zie, dan spreken de échte Spinvis nummers mij 1000x meer aan, neem bijvoorbeeld zo'n versie van In staat van Narcose...
pi_35967517
Ik vond het "tweede deel" van dit kleine optreden zelfs bijna een opluchting.
Het "eerste deel" ging naar mijn idee meer om de boodschap dan om de muziek, en in dit geval ging het dan zelfs teveel om de boodschap en was er van muziek bijna geen sprake meer.

Iemand trouwens een idee hoe ik de wmv kan downloaden, ik kan alleen maar een "link" naar de stream downloaden, dat terwijl het niet live is etc. Dan moet het toch gewoon te downloaden zijn?
3, 5, 8, the therms of life!
pi_35967531
Gemist. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  † In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 16:10:51 #221
128220 Peter6000
pi_35967764
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:03 schreef Insomaniac het volgende:
Gemist. .
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:38 schreef Schum1 het volgende:


Directe link
En na 13 minuten komt In Staat van Narcose
pi_35968501
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:02 schreef Schum1 het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe ik de wmv kan downloaden, ik kan alleen maar een "link" naar de stream downloaden, dat terwijl het niet live is etc. Dan moet het toch gewoon te downloaden zijn?
Het lukt met StreamBox VCR 1.0 Beta 3.1

ff googlen naar een download. (directe link is: mms://streams3.omroep.nl/nps/output/arena/spinvis.wmv, gebruik de mms (http) protocol)

Enn ehh, 'gewoon' te downloaden is een stream niet. Wel als er http:// voor zou staan.
  zondag 12 maart 2006 @ 16:58:00 #223
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35969181
Ik vind die eerste helft ook errug tof.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 13 maart 2006 @ 19:33:31 #224
141482 Q.
JurassiQ
pi_36000091
Van het Spinvis.be forum:
http://forum.spinvis.be/viewtopic.php?t=173
quote:
Hallo,

ik ben nieuw hier en luister al wat jaartjes naar Spinvis. Het eerste album vind ik het beste, alhoewel het tweede me ook steeds meer begint te bevallen.
Ik zat laatst met een collega wat te geinen over computerprogramma's die kunnen spreken, en ging via google op zoek naar zo'n programmatje. Na een tijdje zoeken kwamen we uit bij Talkany.exe http://www.joshellison.com/exeGames.htm. Het viel me op dat deze stem erg veel leek die van het nummer Mike Clark. En warempel! Tik de tekst in van Mike Clark, en het mysterie rond de vreemde robotstem is ontrafeld! (volgens mij moet je de robotstem kiezen)

(misschien is dit al eens eerder ter sprake gekomen, dat weet ik niet. Vond het wel grappig)
Kies de stem van Singing Boy in Sung pitch en voila.
For great justice!
  maandag 13 maart 2006 @ 19:35:04 #225
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36000150
Ja, maar die stem van Mike Clark kan je toch met zoveel text-to-speech-programma's doen? Het is toch een standaard-stem?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  maandag 13 maart 2006 @ 19:40:34 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_36000367
Geen idee.
For great justice!
  maandag 13 maart 2006 @ 19:44:47 #227
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36000526
Hmm, toch niet.

Maar wel grappig!
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_36010978
haha, wat tof! De snelheid is exact gelijk bij de standaardinstelling, dus lijkt er wel erg op dat ie gelijk is... Tof!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 02:28:14 #229
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_36012181
23 Groningen – Vera (JA!)

Kan ik bij dat concert alleen maar nummers van JA! verwachten, of ook regular Spinvis nummers?
Ik ga sowieso wel, maar vroeg het me even af. Iemand enig idee?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 02:55:20 #230
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36012345
Ik dénk dat je ook gewone nummers te horen krijgt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:44:52 #231
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_36060515
Ik heb Spinvis afgelopen zaterdag nog even gezien op Strips in Stereo. Hanco Kolk, die de strip bij Voor Ik Vergeet heeft gemaakt, stond ook op het podium. Tijdens het optreden schilderde hij langzaam over een afbeelding van een man tot dat de man zelf ook verdwenen was. Een mooi beeld bij dit nummer.





Zaterdag ga ik hem weer zien in Atak.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:27:44 #232
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_36073230
23 maart @ Vera te Groningen samen met Simon Vinkenoog. Ik ben benieuwd wat het gaat worden en heb er zin in!
pi_36093649
Echt een bizarre plaat met Vinkenoog. Die ouwe murmelt wat vage hippieverhalen.

Volgens mij ligt Spinvis helemaal dubbel om het resultaat.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36093711
Je moet je username niet aan die gasoline broertjes uitlenen, Michel
pi_36093759
Goeie gasten thijs, goeie gasten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36093897
Spinvis treedt ook op bij het 50 jaar Concerto feest in de paradiso, entree is gratis meen ik.
Aldus.
pi_36094221
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:05 schreef Z het volgende:
Spinvis treedt ook op bij het 50 jaar Concerto feest in de paradiso, entree is gratis meen ik.
Wanneer is dat?
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:28:17 #238
141482 Q.
JurassiQ
pi_36094573
quote:

SPINVIS AGENDA

Maart

17 Rotterdam - Nighttown ( feat. Simon Vinkenoog)
18 Enschede - Atak
19 Antwerpen – Petrol
22 Leuven – Schouwburg
23 Groningen – Vera (JA!)
25 Leffinge – De Zwerver
26 Amsterdam – Paradiso (i.h.k.v. 50 Jaar Concerto)

April 2006

01 Drachten – Zappop (JA!)
06 Dordrecht – Dag vd Stedelijke Vernieuwing
17 Eindhoven - Effenaar
20 Amstelveen - P60
21 Haarlem – Patronaat
27 Maastricht – Avond van het Gesproken Woord
28 Den Haag – Binnenach (Frits Philips Zaal)

Mei 2006

05 Zwolle - Bevrijdingsfestival
12 Leiden – LVC

Juni 2006

01 Leeuwarden – De Harmonie
02 Heerhugowaard -
03 Hilvervarenbeek – Elastiek
For great justice!
pi_36094779
Volgens mij heb ik op 26 maart geen belangrijke bezigheden gepland, of Depeche Mode zou stomtoevallig op exact diezelfde dag in Ahoy moeten staan.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:29:05 #240
141482 Q.
JurassiQ
pi_36096522
JA! staat op de Luisterpaal:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/index.jsp
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 maart 2006 @ 21:55:22 #241
862 Arcee
Look closer
pi_36099318
Ben je definitief met QyRoZ gestopt, Q.?
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:00:49 #242
141482 Q.
JurassiQ
pi_36099529
Ja. Vind je dat erg?
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 maart 2006 @ 22:01:51 #243
862 Arcee
Look closer
pi_36099572
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:00 schreef Q. het volgende:
Ja. Vind je dat erg?
Nee, wel opvallend.
pi_36100504
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:29 schreef Q. het volgende:
JA! staat op de Luisterpaal:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/index.jsp
Nee ik wil spinvis, geen geja
pi_36107184
Spinvis is dit uur te gast op Radio 2. Gaat hij geloof ik iets vertellen over zijn samenwerking met Simon Vinkenoog.
Je moet je even door Linda, Roos en Jessica heen bijten, maar dan komt er toch nog wat leuks!
pi_36107533
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:36 schreef Liejannuh het volgende:
Nu!
te laat?

edit: nee!

Ik wil alleen maar zwemmen
  zondag 19 maart 2006 @ 01:19:46 #248
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_36158319
Het concert van vanavond in Atak Enschede was weer erg fijn. Ze hadden geen drummer en celliste en daardoor kreeg de performance net wat meer rauwheid mee. Het publiek was af en toe wat rumoerig (kut-tukkers. ), maar de band ging echt weer lekker los. Dat was dus weer genieten geblazen.

Daarna speelde Meindert Talma ook nog een prima (multimediale) set dus mijn avond was geslaagd
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 20 maart 2006 @ 20:26:32 #249
141482 Q.
JurassiQ
pi_36211175
Planet is behoorlijk enthousiast over JA!
quote:
Eén van de opmerkelijkste releases tijdens deze Boekenweek is ‘Ja!’ (Excelsior Recordings), van de gelegenheids(?)combinatie Vinkenoog/Spinvis. Het album (de honderste release van Excelsior, ook nog 's een keer!) is grotendeels opgenomen tijdens de zomer van het vorige jaar, en bevat één live-opname (‘Goddank Het Licht/Quick Quick Slow) gemaakt in Paradiso op 21 januari van dit jaar.

Het album opent met een acclamatie van de enige beat poet die ons land nog rijk is, Simon Vinkenoog, begeleid door welhaast free jazz van het Spinvis-combo, waarin vooral de ronduit freaky trompet van Hans Dagelet opvalt.

‘The Flying Dutchman’ met het stevig vervormde stemgeluid van Vinkenoog, is een uiting van ’s mans voorliefde voor psychedelische science fiction. De’Louis Lehman Suite’ is dada in optima forma en ‘Goddank Het Licht/Quick Quick Slow’ is een prachtmix van de pschedelische poëzie van Vinkenoog en het muzikale impressionisme van Spinvis en de zijnen, dat nog eens bijna dubwise wordt herhaald in het meeslepende ‘Talatta’.

‘Ja!’ is een album zoals dat maar zeer zelden verschijnt. Het is geen ingewikkelde woordkunstenarij, en bevat ook geen gezochte muzikale structuren waarvoor men doorgeleerd moet hebben. Wie de geest een tikje verder openzet dan in de file of bij het strijkijzer, zal één van de fraaiste Nederlandse platen ooit tegenkomen.
For great justice!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:36:43 #250
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36211543
Donderdag!
Ik ga naar huis.
  maandag 20 maart 2006 @ 20:46:00 #251
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36211881
Ik vind de vlucht van de adelaar / limonade glazen wodka trouwens minstens zo tof.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 20 maart 2006 @ 21:27:59 #252
141482 Q.
JurassiQ
pi_36213533
Ik vind vooral "Lieverd" erg mooi op het album.
For great justice!
  maandag 20 maart 2006 @ 21:38:39 #253
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36213906
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind de vlucht van de adelaar / limonade glazen wodka trouwens minstens zo tof.
En ?Goddank Het Licht/Quick Quick Slow? zou vele malen toffer zijn geweest als ze In staat van Narcose er niet af hadden geknipt.
Ik ga naar huis.
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 22:21:46 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36215685
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef Bupatih het volgende:
Uit 'Ik wil alleen maar zwemmen' vind ik 'Hé, je wou mijn auto lenen, nou hou maar' prachtig!
best ook wel zielig een fiets zonder baasje

maar de mooiste spiv quote staat in mn sig .. gecombineerd met een tekst van krang
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36215854
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:36 schreef nietzman het volgende:
Donderdag!
Jo ik ga ook naar Vera
  maandag 20 maart 2006 @ 22:26:40 #256
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36215878
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:25 schreef Mereltje het volgende:
Jo ik ga ook naar Vera
Gezelliewellie. .
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 maart 2006 @ 22:27:53 #257
862 Arcee
Look closer
pi_36215923
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:27 schreef Q. het volgende:
Ik vind vooral "Lieverd" erg mooi op het album.
Luister ik nu naar.

Doe Maar-achtig.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:53:45 #258
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_36228926
Ik moet wel erg wennen aan de stem van Vinkenoog. Hij heeft een ietwat sullige stem. Een beetje stoere dichter heeft toch een doorrookte whiskey stem.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:15:32 #259
9613 Seborik
I, Voyager
pi_36229555
Ik baal er nog steeds van dat Spinvis & Vinkenoog pas om half elf speelden afgelopen vrijdag in Rotterdam. Kut-openbaar-vervoer-dat-eigenlijk-alleen-handig-is-in-de-randstad.
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:06:06 #260
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36261468
Mijn date voor donderdag zeisprak af. .

[ Bericht 8% gewijzigd door nietzman op 22-03-2006 13:39:20 ]
Ik ga naar huis.
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:20:08 #261
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36261884
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:06 schreef nietzman het volgende:
Mijn date voor donderdag zei af. .
Zegde.

En ik zou dolgraag willen, nietzie, maar ik kan niet. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:38:43 #262
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36262414
Ik had nog een extra kaartje voor je! !
Ik ga naar huis.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:00:17 #263
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_36271343
Morgen!
pi_36278298
Ik verheug me ook op Dahlia, sexy dame
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:27:38 #265
141482 Q.
JurassiQ
pi_36278399
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:25 schreef Mereltje het volgende:
Ik verheug me ook op Dahlia, sexy dame
Veel plezier.
For great justice!
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:24:14 #266
27648 Weakling
available in strong mint
pi_36283335
Ik zit nu naar de Vinkenoog/Spinvis plaat op de luisterpaal van 3voor12 te luisteren, maar mij bevalt ie tot nu toe meer dan prima! Vind de stem van Vinkenoog zo op plaat net zo slecht maar ook bijna net zo intrigerend als die van Erik de Jong zelf
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:39:42 #267
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_36296974
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:25 schreef Mereltje het volgende:
Ik verheug me ook op Dahlia, sexy dame
Ze is een callgirl geweest in NY las ik. Sexy she is .
  vrijdag 24 maart 2006 @ 03:32:11 #268
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36318136
Het was ge-wel-dig, al was het alleen maar door Spinvis' afsluiter: Astronaut met alleen maar pianobegeleiding. .

Meesterlijk. Die uitvoering heb ik nog niet eerder gehoord. . Doet 'ie dat vaker?

En oh, ik mocht Saartje een knuffel geven. Mijn avond was compleet. .

En oh, het voorprogramma was ongelooflijk ruk. .
Ik ga naar huis.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:01:19 #269
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_36318731
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 03:32 schreef nietzman het volgende:
En oh, ik mocht Saartje een knuffel geven. Mijn avond was compleet. .
*jaloers*

Had ze weer geen BH aan?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:14:48 #270
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_36318817
Gaat er nog iemand maandag naar Spinvis in Hoofddorp?
http://www.catseyecinema.nl/spinvis/
pi_36335598
Ik vond Dahlia erg leuk om naar te kijken, maar de muziek vond ik niets (miss Piggy ). Spinvis met Vinkenoog vond ik ook niets. Alleen de muziek was erg goed, maar dat gedicht gaat er bij mij toch niet in. Aan het eind van de avond nog een paar nummers van Spinvis zelf en die waren geweldig.
Bij ons begon het ook pas om half 11, juist in de Oosterstraat was de electriciteit uitgevallen, pikdonker in de straat, maar dat had ook wel weer wat.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:10:15 #272
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_36336739
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 03:32 schreef nietzman het volgende:
Het was ge-wel-dig, al was het alleen maar door Spinvis' afsluiter: Astronaut met alleen maar pianobegeleiding. .

Meesterlijk. Die uitvoering heb ik nog niet eerder gehoord. . Doet 'ie dat vaker?

En oh, ik mocht Saartje een knuffel geven. Mijn avond was compleet. .


En oh, het voorprogramma was ongelooflijk ruk. .
Helemaal mee eens. Heb me goed vermaakt. Wel jammer dat er nog heel veel mensen aan 't praten waren bij de zachte stukjes. Astronaut was echt nóg beter geweest in een helemaal stille Vera.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:05:12 #273
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_36338099
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:10 schreef Evil_Koekje het volgende:
Helemaal mee eens. Heb me goed vermaakt. Wel jammer dat er nog heel veel mensen aan 't praten waren bij de zachte stukjes. Astronaut was echt nóg beter geweest in een helemaal stille Vera.
True, er werd wel erg veel gepraat achterin en dat is iritant. Verder vond ik het leuk, alleen de stem van Simon had wat harder gemogen ik verstond hem vaak niet.

Het voorprogramma vind ik leuke muziek, maar niet live. Gewoon thuis op een cdtje is beter.
pi_36338179
Iemand de tekst van lieverd? dit leek me wel een mooi gedicht..

Het geluid was niet geweldig volgens mij, vaak piepgeluiden, de microfoon die niet aanstond voor Vinkenoog, hij was vervolgens niet te verstaan.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:15:53 #275
141482 Q.
JurassiQ
pi_36338450
Lieverd kan je luisteren op de luisterpaal op http://www.3voor12.nl
For great justice!
pi_36338812
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:15 schreef Q. het volgende:
Lieverd kan je luisteren op de luisterpaal op http://www.3voor12.nl
Dat gedicht moet toch ook ergens geschreven/getypt zijn..
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:21:47 #277
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_36356810
Je kan heel Ja! luisteren op www.spinvis.nl , ook makkelijk.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:47:06 #278
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_36362345
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:27 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Dat gedicht moet toch ook ergens geschreven/getypt zijn..
Ja in het cd-boekje.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_36399061
Ik heb gisteren Spinvis en Simon Vinkenoog gezien in Paradiso op het 50-jaar-Concerto-feestje, maar het was echt lafjes. Vinkenoog was niet te verstaan. Na 1 nummer had iedereen zoiets van "Nou, leuk concept, komt totaal niet toch zijn recht, dus speel maar gewoon lekker een paar van je eigen nummers." Niet dus. Ze speelden nog 4 nummers met Vinkenoog, alle keren precies dezelfde begeleiding. Het was zelfs ronduit saai, en het doet me pijn om dat van Spinvis te moeten zeggen.

Uiteindelijk speelde hij nog 1 nummer van zichzelf, Een Nagemaakte Gek, maar ook dat kwam niet heel erg tot zijn recht, en speelde hij sowieso een kortere versie, geloof ik.

Nouja. Dit was echt een gemiste kans. Voicst, GEM, Johan en Solo speelden ook, en dat was allemaal ontzettend tof. Dat dan weer wel. Verder speelde The Lau nog, maar daar moet ik weinig van hebben, ik vind zijn stem irritant.
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 27 maart 2006 @ 12:10:03 #280
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36400444
Op het moment dat Solo toffer is dan Spinvis moeten er echt hele rare dingen aan de hand zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 27 maart 2006 @ 12:44:20 #281
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36401465
Tja, Vinkenoog was bij ons ook niet te verstaan, en alleen bij de nummers die ik al kende was zijn stem een beetje te volgen. Ik vond de begeleiding wel erg tof, klonk gewoon lekker.

Maar de algemene tendens onder het publiek was ook wel van "Jaja Spinv, speel nu maar iets wat we kennen.", wat Erik ook wel aanvoelde, aangezien hij bij het eerste Spinvis-nummer een paar keer naar de microfoon stapte om te zingen en dan heel pesterig weer een paar stappen terug deed. .

Het geluid was in Vera ook ongelofelijk brak, een keer zette een of andere hansworst midden in een nummer gewoon de muziek (Die voor het optreden gedraaid werd.) weer aan. .
Ik ga naar huis.
  maandag 27 maart 2006 @ 23:00:23 #282
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_36420618
@iedereen die het concert in Vera gezien heeft:

Er was zoals jullie waarschijnlijk wel weten een stroomstoring en dat gebeurde net voordat er nog gesoundcheckt moest worden (en de lampen nog gericht moesten worden). Het was dus snel-snel en dat was beter dan dat er langer was gesoundcheckt, anders bestond de kans dat mensen waren weggegaan. Vandaar dat oa Simon Vinkenoog slecht te verstaan was.

Volgende keer beter ..
pi_36468958
Spinvis was vanmorgen op tv! in Goedemorgen Nederland. Hij ging ik wil alleen maar zwemmen spelen, was echt mooi!
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:14:06 #284
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36469146
Online te vinden, http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=sfmzFsHfHEIP, deel 2, vanaf 9:15, maar enorme kutkwaliteit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:20:12 #285
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_36469282
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Online te vinden, http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=sfmzFsHfHEIP, deel 2, vanaf 9:15, maar enorme kutkwaliteit.
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)and/bb.laatste-2.asf

Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:28:16 #286
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_36471127
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:07 schreef Sloavink het volgende:
Spinvis was vanmorgen op tv! in Goedemorgen Nederland. Hij ging ik wil alleen maar zwemmen spelen, was echt mooi!
Ja, was inderdaad echt gaaf!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:33:30 #287
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36471252
Zaterdag nogges Spinvis in Drachten. .
Ik ga naar huis.
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:29:14 #288
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_36472978
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:33 schreef nietzman het volgende:
Zaterdag nogges Spinvis in Drachten. .
Jammer dat de rest van dat "festivalletje" allemaal kut is, ik heb 't geld er niet voor over iig.
pi_36478998
quote:
Op maandag 27 maart 2006 11:20 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb gisteren Spinvis en Simon Vinkenoog gezien in Paradiso op het 50-jaar-Concerto-feestje, maar het was echt lafjes. Vinkenoog was niet te verstaan. Na 1 nummer had iedereen zoiets van "Nou, leuk concept, komt totaal niet toch zijn recht, dus speel maar gewoon lekker een paar van je eigen nummers." Niet dus. Ze speelden nog 4 nummers met Vinkenoog, alle keren precies dezelfde begeleiding. Het was zelfs ronduit saai, en het doet me pijn om dat van Spinvis te moeten zeggen.

Uiteindelijk speelde hij nog 1 nummer van zichzelf, Een Nagemaakte Gek, maar ook dat kwam niet heel erg tot zijn recht, en speelde hij sowieso een kortere versie, geloof ik.

Nouja. Dit was echt een gemiste kans. Voicst, GEM, Johan en Solo speelden ook, en dat was allemaal ontzettend tof. Dat dan weer wel. Verder speelde The Lau nog, maar daar moet ik weinig van hebben, ik vind zijn stem irritant.
Ik vond ook dat Simon Vinkenoog veel te lang door ging, hebben 3 kwartier zitten luisteren naar gedichten waar ik niks van verstond Was The Lau die gitarist die in zn eentje ging spelen en erbij zong? Beetje een mix van ierse liedjes en john lennon?
pi_36544123
Voor degenen die naar de BinneNach willen op 28 april: in de AD Haagsche Courant zit een kortingsbon voor de kaartjes. Je betaalt dan maar 13 euro ipv 17,50.
Meer info over het programma: www.koninginnenach.nl
  zondag 2 april 2006 @ 01:22:24 #291
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36567134
D achten.
Ik ga naar huis.
  † In Memoriam † zondag 2 april 2006 @ 08:07:12 #292
128220 Peter6000
pi_36570321
Ik merk aan het smileygebruik dat het enigszins tegenviel

Ga zelf naar Amstelveen, de 20e. Een reguliere show (zonder JA), dus wordt vast even geweldig als in Paradiso
En ik hoop dat die homevideo`s die dan op het scherm vertoont worden ook op DVD uit zullen komen
  zondag 2 april 2006 @ 13:44:33 #293
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36575527
De show viel niet tegen, integendeel. Spinvis speelde energieker dan in Vera, en ze speelden meer Spinvisnummers tussen Vinkenoog door.

Het Drachtener publiek was alleen niet echt Spinvisminded, de gemiddelde leeftijd moet ook zo ongeveer rond de zestien hebben gehangen. Op de eerste paar rijen kregen ze volgens mij niet echt veel meer van het publiek mee. (Het was er ook niet echt druk, dus we konden wel mooi pal vooraan staan.) Toen het afgelopen was liep men maar gewoon weg, ze probeerden er niet eens een toegift uit te trekken. .
Ik ga naar huis.
  zondag 2 april 2006 @ 16:00:32 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_36580165
Over 19 dagen mag ik weer, Patronaat Haarlem. Ik verwacht wel een goede echte show daar.
For great justice!
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:59:24 #295
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36657813
Foto's van de show in Vera.

Ik ga naar huis.
pi_37011788
Heb nog twee kaarten over voor Spinvis in Patronaat Haarlem, as. vrijdag 21 april.

Mail me (k.nagelkerke_AT_quicknet.nl) als je interesse hebt, gaan weg voor verkoop prijs 15,00 p/s
  zondag 16 april 2006 @ 20:35:16 #298
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_37015375
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:42 schreef BaantjerWebby het volgende:
Helaas, alweer weg
Da's wel heel snel!
  zondag 16 april 2006 @ 22:49:38 #299
27648 Weakling
available in strong mint
pi_37019109
Morgen naar Spinvis in de Effenaar. Zo te zien geen voorprogramma. Hoop een klein beetje dat Vinkenoog er ook zal zijn, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Nou ja, mooi wordt het in ieder geval wel

edit: net op Spinvis site gekeken, lijkt er niet op dat Vinkenoog er bij zal zijn, oh well ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 23:37:01 #300
128220 Peter6000
pi_37020462
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:49 schreef Weakling het volgende:
Morgen naar Spinvis in de Effenaar. Zo te zien geen voorprogramma. Hoop een klein beetje dat Vinkenoog er ook zal zijn, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Nou ja, mooi wordt het in ieder geval wel

edit: net op Spinvis site gekeken, lijkt er niet op dat Vinkenoog er bij zal zijn, oh well ...
LPG staat in het voorprogramma.

En als het goed is komt Spinvis al tijdens het voorprogramma Dagen Van Gras, Dagen Van Stro zingen
  maandag 17 april 2006 @ 13:27:36 #301
141482 Q.
JurassiQ
pi_37030348
Ik heb één kaartje voor Haarlem vrijdag over. Anyone care to join?
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')