abonnement Unibet Coolblue
pi_35094133
Ik had nogal wat problemen met het terugkoppelen van de damesgroep. Iwi wilde de andere 3 dames niet accepteren en snauwde, beet en joeg ze op. Oplossing: Owen moet terug bij Iwi, en dan liefst weer in de hele groep. Gevolg: Onyx zit alleen.
Oplossing: Ovide! Ovide is een zilveragouti die is opgevangen door Knoevel, zat ondervoed en verkouden in de dierenwinkel. Voor een dik half jaar komt hij nu hier wonen alszijnde Onyx vriendje, zodat Owen gewoon bij de dames kan blijven!
Hier issie dan:







I had a signature once. It was awful.
pi_35104947
En nog wat screenshotjes van Onyx als camboy









I had a signature once. It was awful.
pi_35105488
wat een snoetje, die Onyx en wat een mooi beest is Ovide
pi_35105645
Ovide is mooi. Waar gaat hij over een half jaar heen zoeper?
pi_35105988
Hij blijft hier totdat Onyx gecastreerd wordt, en dan gaat hij of terug naar Knoevel, of, wat ik hoop, naar een nieuw baasje waar hij definitief oud en gelukkig mag worden Maar het is geen exact half jaar hoor, het zal wel iets langer worden Hij is hier in ieder geval heel erg welkom en hij mag samen met Onyx onbezorgd volwassen worden
I had a signature once. It was awful.
pi_35109675
Ooooo zoeper wat is Ovide mooooooi!!! Hij heeft net zo'n snoet als obelix! Nou als ik tegen die tijd een eigen huis heb dan mag ie altijd bij mij komen met nog een vriendje
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:44:20 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_35110045
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:33 schreef Lyssa het volgende:

[..]

hier is een zipje met alle foto's die ik van de kooi en het proces om hem te maken heb gemaakt.. (Wel even voor de duidelijkheid, mn vriend heeft m gemaakt niet ikzelf.. ben niet zo handig )

Foto's
Wauw!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35110454
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:35 schreef inkie1010 het volgende:
Ooooo zoeper wat is Ovide mooooooi!!! Hij heeft net zo'n snoet als obelix! Nou als ik tegen die tijd een eigen huis heb dan mag ie altijd bij mij komen met nog een vriendje
Ik gok dat het omstreeks Oktober gaat worden dit jaar, November uiterlijk... Dus ga maar vast een verhuizing plannen

I had a signature once. It was awful.
pi_35112413
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:54 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik gok dat het omstreeks Oktober gaat worden dit jaar, November uiterlijk... Dus ga maar vast een verhuizing plannen

[afbeelding]
men men men wat een hunkie!!!
pi_35117925
Nog 1 keertje jullie vervelen hoor!











I had a signature once. It was awful.
pi_35118316
wat een lekker ding!
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:47:00 #237
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35122315
Hoelang zijn Beertjes nog vruchtbaar zegmaar na het Castreren ?
We zitten er heeeeeel voorzichtig aan te denken om Asterix een vriendinnetje te geven, maar ik hoef géén jonkies, ik raak daar veels te veel aan gehecht, kan er geen afstand van doen, en binnen de kortste keren heb ik 300 cavia's Opzich natuurlijk hardstikke leuk, maar we hebben al zoooveel diertjes, en meer 'grote' (formaat waar ie nu in zit) hokken komen er niet bij Steph zal dan bij Oma in de grote ren gaan, en Asterix en 'X' komen in die stalen ren waar ie hiervoor in zat, we willen ook nog gewoon een hok-loos stukje tuin voor het gegil over het konijn, Asterix en Oma zullen dan dus uit elkaar gaan, Steph gaat samen met Asterix voor een casteratie dan, want baby konijntjes zijn ook veuuuuls te lief


Ohwwww Inkie, ik heb vandaag een gaaf fotolijstje gezien op kantoor ! Zegmaar een vierkant lijstje, waar Idefix boven op hangt/zit, en een plaatje van Obelix waar je foto eigenlijk moet Ik zal eens vragen aan die doos waar ze um vandaan heeft, ik gok Park Asterix in Frankrijk (zuster ding van Dolfi), eens kijken of ik er aan een kan komen voor je
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35123831
Er worden meerdere termijnen aagehouden voor een castratie, tussen de 3 en de 6 weken. Als je echt haast hebt zou ik voor 4 weken gaan, als je de tijd hebt neem dan het zekere voor het onzekere en ga op 6 af.
Vraag verder altijd aan je DA of dat de operatie vaker wordt uitgevoerd (een ervaren DA kan de operatie vaak zonder complicaties uitvoeren), of ze een spuit of een gasnarcose gebruiken (een gasnarcose is veiliger, een spuitnarcose is wel sneller het lichaam uit maar wordt makkelijk te hoog gedoseerd: alleen bij de echt ervaren caafDA's doen dus), de caaf na de castratie minimaal 3 dagen (liefst een week) op handdoeken houden en goed in de gaten houden dat er niks ind e wond kan prikken en het mooi schoon blijft.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:30:56 #239
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35124123
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Er worden meerdere termijnen aagehouden voor een castratie, tussen de 3 en de 6 weken. Als je echt haast hebt zou ik voor 4 weken gaan, als je de tijd hebt neem dan het zekere voor het onzekere en ga op 6 af.
Vraag verder altijd aan je DA of dat de operatie vaker wordt uitgevoerd (een ervaren DA kan de operatie vaak zonder complicaties uitvoeren), of ze een spuit of een gasnarcose gebruiken (een gasnarcose is veiliger, een spuitnarcose is wel sneller het lichaam uit maar wordt makkelijk te hoog gedoseerd: alleen bij de echt ervaren caafDA's doen dus), de caaf na de castratie minimaal 3 dagen (liefst een week) op handdoeken houden en goed in de gaten houden dat er niks ind e wond kan prikken en het mooi schoon blijft.
Neuh ik heb opzich geen haast, het kan/mag ook van het voorjaar als het wat beter weer is Als er 6 weken voor staat krijgtie daarvoor geen vriendinnetje
Ja zowizo zou ik dan een goede dierenarts uitzoeken, cavia's doen ze niet echt vaak, en het gaat me echt niet gebeuren dat dat kleine jongentje dood gaat op de operatietafel oid omdat die DA er niks vanaf weet
Ja handdoeken had ik zelf ook al in ged88, misschien zelfs van die babydingen, extra zacht, hard stukje badstof lijkt me ook niet alles en tis wel zo makkelijk en goed schoon te houden
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35124640
En ohja, wat ook de moeite is, even rondbellen voor de kosten. Dat klinkt krenterig, maar sommige DA's vragen er 60 euro voor, anderen 25. dat scheelt nogal... Maar gemiddeld ben je tussen de 30 en 40 euro kwijt.
En soms krijg je van de DA ook steriele doeken mee waar je de caaf op kunt zetten, dat is ook een optie, en je hebt oo van die gladde badhandoeken die niet echt zo pluizig zijn dat ze ruw kunnen worden.
En ohja: als de da tegen je zegt dat je de caaf nuchter moet brengen moet je héél hard wegrennen. Cavia's mogen nooit nuchter zijn, als hun spijsverteringsstelsel stil komt te liggen betekent dat vaak het einde van de cavia.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:47:36 #241
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35124906
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:42 schreef zoeperzazke het volgende:
En ohja, wat ook de moeite is, even rondbellen voor de kosten. Dat klinkt krenterig, maar sommige DA's vragen er 60 euro voor, anderen 25. dat scheelt nogal... Maar gemiddeld ben je tussen de 30 en 40 euro kwijt.
En soms krijg je van de DA ook steriele doeken mee waar je de caaf op kunt zetten, dat is ook een optie, en je hebt oo van die gladde badhandoeken die niet echt zo pluizig zijn dat ze ruw kunnen worden.
En ohja: als de da tegen je zegt dat je de caaf nuchter moet brengen moet je héél hard wegrennen. Cavia's mogen nooit nuchter zijn, als hun spijsverteringsstelsel stil komt te liggen betekent dat vaak het einde van de cavia.
Nou weet jij niet een goede cavia (en konijnen) dokter in Flevoland of in de buurt van Zevenaar Arnhem ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35127194
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:47 schreef Nonneke het volgende:
*...* voor het gegil over het konijn, Asterix en Oma zullen dan dus uit elkaar gaan, Steph gaat samen met Asterix voor een casteratie dan, want baby konijntjes zijn ook veuuuuls te lief *...*
Waarom mag een cavia niet bij een konijn dan?
Ik heb altijd gedacht dat dat best kon.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:41:04 #243
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35127387
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef Spite_and_Malice het volgende:

[..]

Waarom mag een cavia niet bij een konijn dan?
Ik heb altijd gedacht dat dat best kon.
Geen idee waarom het niet zou kunnen, sommige hier vinden dat het niet kan Ik vind het opzich prima gaan, maar zou een 2e cavia voor Asterix erbij wel leuk vinden
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35128883
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:47 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Nou weet jij niet een goede cavia (en konijnen) dokter in Flevoland of in de buurt van Zevenaar Arnhem ?
In Flevoland? Dierenkliniek Flevoland in Zeewolde, daar zit ik ook, erg lief en kundigde DA's.

Cavia's en konijnen bij elkaar is altijd een risico. Kort samen gevat vanwege:
1. Communicatie: Cavia's en Konijnen kunnen niet communiceren. Een konijn die zijn woede uit, kan door een cavia verkeerd begrepen worden, dat de caaf bijvoorbeeld wil gaan spelen, en het konijn de caaf vervolgens een trap geeft. Konijnen zijn veel sterker dan cavia's en kunnen zich beter verweren (harder schoppen en bijten)
2: voer. Een cavia heeft een heel andere voedselbehoefte dan een konijn: een cavia heeft vitamine C nodig, veel groenvoer, mag niet op stro, terwijl konijnen juist heel veel op stro zitten, minder of meer eiwitten nodig hebben (weetniet exact) en lang niet zoveel groenvoer mogen als cavia's aangezien ze daar dacht ik snel van aan de diarree raken.
En daarbij is een cavia vaak veel gelukkiger met een soortgenootje.

Het is dus niet aan te raden, maar het kán uiteraard wel goed gaan. Maar als het niet hoeft, liever niet.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:22:48 #245
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35129641
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:09 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

In Flevoland? Dierenkliniek Flevoland in Zeewolde, daar zit ik ook, erg lief en kundigde DA's.
Ohw das wel mooi in de buurt Woon zelf in Swifterbant Aangezien het jouw DA is, neem ik aan dat ze (voldoende) caviakennis hebben, dus denk dat we dan daar maar heen gaan, als het zover is/komt Thx
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35130081
Marianne (of Marjanne, weet niet hoe je het schrijft) heeft zelf 7 cavia's, dus zij heeft een ruime ervaring met caafjes. Tot nu toe ben ik altijd tevreden over haar. Nelleke, die nu met zwangerschapsverlof is, heeft tot nu toe ook altijd naar tevredenheid advies gegeven. Zij heeft ook Oliver gecastreerd. Helaas heeft oliver dat niet gehaald, maar dat lag niet aan de DA. De operatie was goed verlopen maar Olivers hartje kon de narcose niet aan, hij was waarschijnlijk te zwak voor de operatie (hij woonde nog maar 3 dagen bij me, kwam bij een andere fokker vandaan). De castratiekosten hoefde ik toen ook niet te betalen.
I had a signature once. It was awful.
pi_35130462
Zo de lokale Cavia heeft weer wat vers hooi erbij gekregen, de bodem laat ie liggen en het versje plukje dat ie elke dag krijgt eet ie op .
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_35133993
Jaaa... een klein laagje om overheen te plassen en op te liggen en een laagje om te eten Eens ze erop gelegen hebben zullen ze het niet meer eten! Fris he, die cavia's?
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:58:07 #249
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_35134646
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:44 schreef zoeperzazke het volgende:
Jaaa... een klein laagje om overheen te plassen en op te liggen en een laagje om te eten Eens ze erop gelegen hebben zullen ze het niet meer eten! Fris he, die cavia's?
kost wel veel hooi mjah, dat kost hier ¤2,50 per 75 liter (ja zo staat het op de zak? of wasdat dat houtvezel en is hooi 2,5 kg??)
pi_35150926
Ons nieuwe vriendinnetje:Babs,eindelijk een langharige cavia ,gisterenavond opgehaald en het klikte gelijk met Annie en Beppie


01-08-2008
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')