abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 januari 2006 @ 17:24:36 #1
130456 CrookedEye
Keizer der Plebs
pi_34348830


* Lost?

Lost is een serie die afgelopen jaar is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon de standaard aantal personages.



Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.



Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar vader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.



Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zit hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij heeft zich ontfermd over claire, en het lijkt er op dat er langzaamaan een romance ontwikkelt.



Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...



Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen.



Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Hij is wel als een van de weinigen bezig om daadwerkelijk van het eiland te komen, d.m.v. een vlot. Helaas mislukt dat idee door duistere oorzaken...



Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reist hij nu met samen met Michaeal en zijn hond, Vincent. Ook Walt zat op het vlot, zijn huidige verblijfplaats is onduidelijk.



James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat ging niet zo.



John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.



Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.



Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit wordt echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. Zonder dat Jin het weet, spreekt Sun wel Engels. Maar omdat ze niet wilt dat Jin hier achter komt, heeft ze dit geheim slechts aan een select gezelschap toevertrouwd.



Ana-Lucia Cortez
Ana-Lucia is een van de overlevenden van het staartgedeelte. Ze is nogal opvliegend, wat haar in het verleden in de problemen heeft gebracht in haar werk als agente. Ze gaat graag solo, wat niet echt helpt bij de acceptatie van de groep.



Mr. Eko
Mr. Eko is nog een groot mysterie. Samen met Ana-Lucia is hij een van de weinigen die de crash in het staartstuk hebben overleefd. Er is nog weinig van hem bekend, behalve dat hij sterk is en open staat voor religieuze dingen.

Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
http://www.thefuselage.com

Informatieve sites:
"Lost" op IMDb
Lost op TVToMe

Overige sites:
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl


De vorige topics:
  • Lost: nieuwe Serie van J.J. Abrams, de maker van Alias
  • Lost season 1 @ USA (deel 2)
  • Lost @ USA (deel 3)
  • Lost @ USA (deel 4)
  • Lost : USA (deel 5).
  • Lost (USA) Deeltje 6
  • Lost (USA) Deeltje 7
  • Lost (USA) Deel 8
  • Lost (USA) deel 9
  • Lost (USA) deel 10
  • Lost (USA) deel 11
  • Lost (USA) Deel 12
  • Lost (USA) Deel 13: You All Everybody!
  • Lost (USA) deel 14 You all everybody
  • Lost (USA) Deel 15: Don't tell me what I can't do!
  • Lost (USA) Deel 16: Waar is die ijsbeer gebleven?!
  • Lost (USA) Deel 17: This is our Island

    ***Deze openingspost is hier te vinden!***
    Met dank aan InTre
  • "Veni, vidi, vici."
    pi_34349116
    Nog maar een paar dagen .
    I was an atheist until I realized I was God
    pi_34349173
    Zo dan alweer een nieuw topic
    pi_34349195
    Dat filmpje van de musical (http://www.sparklies.org/(...)3-evi-kimmel-sm1.zip) is echt lachwekkend!

    Bij de OP kan trouwens de informatie bij mr. Eko ook wel iets worden uitgebreid. We weten nu wat meer over hem
    pi_34349286
    Hé waarom staan www.driveshaftband.com niet bij links. Die is wel grappig btw!
    I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
    pi_34351350
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 17:40 schreef Perfect_Survivor het volgende:
    Hé waarom staan www.driveshaftband.com niet bij links. Die is wel grappig btw!
    http://www.home.no/lostcountdown/episodepromo.htm
    of deze
    -
    pi_34352310
    Is het Lost topic misschien het snelst groeiende topic ooit, want het groeit gewoon als wildvuur.
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
      zondag 22 januari 2006 @ 19:16:02 #8
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
      zondag 22 januari 2006 @ 19:31:19 #9
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_34353014
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:16 schreef Darklight het volgende:
    Nog 3 dagen
    Over 3 dagen zit ik in het vliegtuig richting mijn eigen eiland in Azie

    Alleen vervelend dat ik moet wachten tot ik thuis ben, wil ik weer de mogelijkheid hebben om wat afleveringen te bekijken.. aan de andere kant, kan ik er een paar tegelijk kijken...

    En toch benieuwd wat het gaat worden, de (mogelijk gewapende) confrontatie met The Others...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_34353684
    Maar schoot sawyer nou richting die kerel, en werd hij zelf geraakt of hoe ging dat eigenlijk?
    pi_34353978
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:13 schreef Slayage het volgende:
    Is het Lost topic misschien het snelst groeiende topic ooit, want het groeit gewoon als wildvuur.
    1 topic per aflevering zo ongeveer.

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    # Lost: nieuwe Serie van J.J. Abrams...1-16
    # Lost season 1 @ USA (deel 2).........16-19
    # Lost @ USA (deel 3)..................20-21
    # Lost @ USA (deel 4)..................22-23
    # Lost : USA (deel 5)..................24
    # Lost (USA) Deeltje 6.................Zomerstop maand 1
    # Lost (USA) Deeltje 7.................Zomerstop maand 2 + afl 1
    # Lost (USA) Deel 8....................2   
    # Lost (USA) deel 9....................3
    # Lost (USA) deel 10...................4-5
    # Lost (USA) deel 11...................6
    # Lost (USA) Deel 12...................7
    # Lost (USA) Deel 13...................8-9
    # Lost (USA) deel 14...................Winterstop
    # Lost (USA) Deel 15...................Winterstop
    # Lost (USA) Deel 16...................10
    # Lost (USA) Deel 17...................11
    pi_34354009
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 17:40 schreef Perfect_Survivor het volgende:
    Hé waarom staan www.driveshaftband.com niet bij links. Die is wel grappig btw!
    Lol, dat Nederlandse item op die site! Babelfishsimlish-geklets . Maar deze site is wel van ABC?
    pi_34354137
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:50 schreef Frenkel het volgende:
    Maar schoot sawyer nou richting die kerel, en werd hij zelf geraakt of hoe ging dat eigenlijk?
    Dat begreep ik ook niet helemaal, hij richtte zijn wapen en vervolgens leek het alsof een 'other' zijn oor eraf schoot.
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 19:58 schreef G-Mart het volgende:

    [..]

    Lol, dat Nederlandse item op die site! Babelfishsimlish-geklets . Maar deze site is wel van ABC?
    Ik meen mij te herinneren dat het een fansite is, maar dat weet ik niet zeker.
    pi_34354383
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 20:00 schreef Symer het volgende:

    [..]

    Dat begreep ik ook niet helemaal, hij richtte zijn wapen en vervolgens leek het alsof een 'other' zijn oor eraf schoot.
    Hij wilde volgens mij die baardaap neerschieten, maar om dat te voorkomen schoot iemand achter zo'n fakkel hem neer.

    En als die Alex de dochter van Rousseau is, misschien zit Rousseau ook wel bij the Others. Zij was ook zo gefixeerd om haar dochter te vinden, netzoals Michael met Walt. Zo zouden the Others de namen kunnen weten van Locke, Sawyer, Kate en Jack.
    pi_34354851
    In de volgende aflevering gaat Charlie helemaal niet zwemmen. Charlie tript gewoon en droomt veel vage shit of krijg ook van die visioenen net zoals Jack en andere ze al gehad hebben.

    Ze worden ook niet aangevallen door The Others

    En met dat kind van Claire is ook niks aan de hand.

    Die previews geven een heel erg vertekend beeld

    Het zou me ook niks verbazen als Claire een spion is van The Others. Misschien onbewust maar ook misschien wel bewust omdat ze bak is dat ze der kind weg nemen. Dit denk ik omdat Baardaap enigzisn vreemd keek toen Jack zei dat er een spion was en Baardaap vreemd keek en toen noemde Jack de naam van Ethan. Maar goed dit gis ik allemaal maar
      zondag 22 januari 2006 @ 21:22:32 #17
    20694 FCDB
    The Blue White Dragons!
    pi_34358031
    Als C_V_S met alles gelijk heeft dan gaat het ook helemaal nergens meer over!!
    Nobody likes us.We Don't Care
    pi_34359091
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 21:22 schreef FCDB het volgende:
    Als C_V_S met alles gelijk heeft dan gaat het ook helemaal nergens meer over!!


    Tja, die previews gaan gewoon nergens over is heel erg vertekend beeld.

    Ik denk dit trouwens ook omdat ik ergens nog wat gelezen had er over
      zondag 22 januari 2006 @ 21:51:45 #19
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_34359274
    nog 4 dagen

    slechte TVP trouwens
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_34362276
    ook weer een tvp.. gaat hard idd..
    Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
    28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
    pi_34362530
    quote:
    Op zondag 22 januari 2006 21:47 schreef C_V_S het volgende:

    [..]



    Tja, die previews gaan gewoon nergens over is heel erg vertekend beeld.

    Ik denk dit trouwens ook omdat ik ergens nog wat gelezen had er over
    Kijk dit maar eens dan..
    2x12: Fire + Water Promotional Photos
    -
    pi_34362975

    Hahaha!
    [14.gif]
    pi_34366498
    Ik had even een enorme startrek-flashback toen sawyer op baardmans schoot. Deflecting forcefields enzo...

    Maar iemand anders schoot dus op hem. Goed om even opgehelderd te krijgen!

    <enter signature>
    pi_34367612
    tvp... ging snel de laatste dagen
    Seriously!?
    pi_34367802
    Waar de neuk komt die vandaan? .
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')