abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 januari 2006 @ 02:05:14 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34334022
Ik moet binnenkort de badkamer opnieuw gaan afkitten en hier voor heb ik dus sanitairkit nodig.

Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten? Ben echt op zoek naar goede kit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34335211
Je hebt bij de Praxis van die computers waarop je in kunt voeren wat je precies in huis wil gaan kitten, die geeft je dan het perfecte advies.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_34335705
eentje die niet schimmelt
pi_34336186
"Echt goede kit" en "Praxis"
Zeker nog nooit van een speciaalzaak gehoord?
pi_34336207
quote:
Op zondag 22 januari 2006 09:27 schreef bbtb77 het volgende:
"Echt goede kit" en "Praxis"
Zeker nog nooit van een speciaalzaak gehoord?
Een kitspeciaalzaak

Nooit van gehoord, praxis is goed zat voor DHZ klussen.
  zondag 22 januari 2006 @ 13:13:57 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34340682
quote:
Op zondag 22 januari 2006 09:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Een kitspeciaalzaak

Nooit van gehoord, praxis is goed zat voor DHZ klussen.
Ook voor goede sanitairkit?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34340876
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ook voor goede sanitairkit?
Tuurlijk.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_34347406
Neem iig geen grijs,dat ziet er na een paar jaar erg lelijk uit.

Ik heb hier zelf alles afgekit met transparante kit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_34348302
Kit voor in de badkamer: Sanitairkit, let op dat ie schimmelwerend is. Tevens bij het afkitten van acryl baden/ douchebakken/ badmeubels sanitairkit nemen zonder azijnzuur, dat tast het kunststof aan en hecht niet goed! Op de bus staat dan meestal speciaal voor acryl of neutrale kit of check gewoon achterop dat er geen azijnzuur in zit.

Henkel en Bison zijn volgens mij best aardige kitten, maar ik heb het niet zo op DHZ merken, bovendien zijn deze tubes schrikbarend duur! Laatst zag ik iets van 6-8 euro... per tube. Echt goede kit is Zwaluw (Den Braven Sealants) kit. Neem Silicone-Sanitary & Silicone-Sanitary NO (neutrale versie). Kost iets van 3,25 ex per tube. Imabo verkoopt ook prima kit, kan alleen even niet op het merk komen.
pi_34349442
Imabo 'eigen merk' is prima! Maar haal zeker geen kit om iets af te kitten bij de DHZ zaak ala Gamma en zo. Schijnt oude en dus 'stuggere' kit te zijn die slechter hecht.

Ik heb het van horen zeggen, van iemand die er geen belang bij zou hebben. Tevens is de bouwmarkt kit schrikbarend duurder.
pi_34356168
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ook voor goede sanitairkit?
ja
pi_34356620
quote:
Op zondag 22 januari 2006 09:27 schreef bbtb77 het volgende:
"Echt goede kit" en "Praxis"
Zeker nog nooit van een speciaalzaak gehoord?


Bison Sanitairkit schimmelwerend
Let er even op of je zuurvrij nodig hebt of niet, (acryl douchebak/bad/wastafel moet je zuurvrije gebruiken )
Bram! Boterham!
pi_34358907
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:55 schreef lj_lightning het volgende:

[..]



Bison Sanitairkit schimmelwerend
Let er even op of je zuurvrij nodig hebt of niet, (acryl douchebak/bad/wastafel moet je zuurvrije gebruiken )
Even lezen, dit is al aan bod gekomen. Henkel en Bison (oa) zijn over het algemeen wat minder voortvarend met het voldoen aan NEN normen, minder van belang in de DHZ markt, maar in de bouw wel degelijk. Hierdoor lopen ze nogal achter de feiten aan tov Zwaluw Den Braven (marktleider). Bovendien betaal je voor die tube zo'n twee keer zo veel.
  zondag 22 januari 2006 @ 22:42:40 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34361443
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:42 schreef sjares het volgende:

[..]

Even lezen, dit is al aan bod gekomen. Henkel en Bison (oa) zijn over het algemeen wat minder voortvarend met het voldoen aan NEN normen, minder van belang in de DHZ markt, maar in de bouw wel degelijk. Hierdoor lopen ze nogal achter de feiten aan tov Zwaluw Den Braven (marktleider). Bovendien betaal je voor die tube zo'n twee keer zo veel.
Voor mij is het belangrijkste dat de kit er jaren goed op blijft zitten en er goed uit blijft zien en als dat wat meer kost dan is dat zo. Ben niet van plan iedere paar jaar mijn badkamer opnieuw af te kitten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34370124
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Voor mij is het belangrijkste dat de kit er jaren goed op blijft zitten en er goed uit blijft zien en als dat wat meer kost dan is dat zo. Ben niet van plan iedere paar jaar mijn badkamer opnieuw af te kitten
Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er ieder jaar opnieuw gekit moet worden omdat de kit niet voldoet. Ik kan me ook niet voorstellen dat fabricanten van zulke soorten kit lang zullen blijven bestaan.

Kit van de bouwmarkt is goed zat. Jij hoeft geen 100 badkamers te kitten en je hoeft ook geen 10 jaar garantie aan een klant te geven. Professioneel spul is gewoon niet nodig.

Maar wil je hoe dan ook dure, professionele kit, stap dan gewoon naar een groothandel, Raab-Karcher, Bouwmaat oid. Die kunnen je wel helpen.
pi_34372895
Tjongejonge, gewoon naar bouwmarkt gaan en tube transparante/witte sanitairkit halen. Hierbij heb je drie keuzes:
*Huismerk (Karwei/Gamma etc.)
*Bison
*Rubson
Waarvan de bovenste kwalitatief het minste is en de onderste het beste. Maar voor DHZ gebruik zullen Bison en Rubson echt wel voldoen hoor; kwalitatief zeer goed spul
  maandag 23 januari 2006 @ 20:23:08 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34389969
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:02 schreef Conflict het volgende:
Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er ieder jaar opnieuw gekit moet worden omdat de kit niet voldoet. Ik kan me ook niet voorstellen dat fabricanten van zulke soorten kit lang zullen blijven bestaan.

Kit van de bouwmarkt is goed zat. Jij hoeft geen 100 badkamers te kitten en je hoeft ook geen 10 jaar garantie aan een klant te geven. Professioneel spul is gewoon niet nodig.
Nee, maar ik wil wel een tijd van alles af zijn ik weet niet hoe lang deze badkamer er in zit maar van deze beginnen de kit randen nu lelijk te worden en los te laten.
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:02 schreef Conflict het volgende:
Maar wil je hoe dan ook dure, professionele kit, stap dan gewoon naar een groothandel, Raab-Karcher, Bouwmaat oid. Die kunnen je wel helpen.
Nee, ik wil geen dure kit ik wil een goede kit die een lange tijd mooi blijft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34400272
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Voor mij is het belangrijkste dat de kit er jaren goed op blijft zitten en er goed uit blijft zien en als dat wat meer kost dan is dat zo. Ben niet van plan iedere paar jaar mijn badkamer opnieuw af te kitten
Dat is nou juist wat ik probeer te zeggen, proffesionele kit is juist twee keer zo goedkoop! Trap dus niet in Bison/Rubson of whatever kit, want die is dus simpelweg kwalitatief minder en duurder.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:19:08 #19
139923 dedennis
je fixt het met Klussen...
pi_34431011
pak gewoon als het kan Den braven of (eventueel Bison) kijk wat voor bad-douche je hebt is hij van kunstof dan pak een sanitairkit geschikt voor acrylbaden deze hecht in 99% van de gevallen op het kunstof deze tast het kunstof niet aan en is perfect voor deze toepassing. Pas trouwens wel op dat je geen natuursteen hebt in je badkamer (zeker geen Belgisch hardsteen) want ook deze ''neutrale'' sanitairkit zal dat natuursteen aantasten hiervoor heb je speciale kit (bij den Braven is dit uit het hoofd siliconen of sanitair kit NM) zorg ook dat de ondergrond goed droog en schoon is en dat er geen resten van de vorige siliconenkit is achtergebleven. Als je siliconenkit resten verwijderaar hebt toegepast, helemaal goed opletten dat de ondergrond goed schoon is
  woensdag 25 januari 2006 @ 01:50:27 #20
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_34434979
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, maar ik wil wel een tijd van alles af zijn ik weet niet hoe lang deze badkamer er in zit maar van deze beginnen de kit randen nu lelijk te worden en los te laten.
[..]

Nee, ik wil geen dure kit ik wil een goede kit die een lange tijd mooi blijft.
Is meestal een kwestie van goed ontvetten.
Ik doe dit met pure amoniak, goed droog maken met bijv. wc/keukenpapier, en het kitten met een schimmelwerende sileconekit.
Belangrijk is dat je goed vol kit.

verder kloppen de tips van dedennis hierboven.
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:53:50 #21
139923 dedennis
je fixt het met Klussen...
pi_34438202
inderdaad, verder wou ik nog toevoegen dat als je de kit er eenmaal op hebt zitten je als je de badkamer wilt gaan schoonmaken je deze niet met aggresieve schoonmaakmiddelen moet schoonmaken (bijv. pure chloor) het is beter om 3x in de week met iets schoon te maken dat verdund is, als 1x in de maand met iets puurs. (dit in verband met de aantasting van o.a. het anti-schimmel preperaat en de kit kan gaan schimmelen)
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:26:02 #22
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34523480
en hoe verwijderen we oude kit ?
Klaar?
Ik niet!
  Moderator vrijdag 27 januari 2006 @ 18:51:48 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_34525789
Oude kit verwijderen door met een scherp mesje de kitrand aan beide zijden in te snijden en dan gewoon er af te strippen. De dan nog resterende kit verwijderen met een kitverwijderaar. Je plakt dan zo'n 4à5 m/m vanuit de hoek een strook plakband evenwijdig met de rand en dit aan beide kanten van de hoek. Nu spuit je in de hoek een laagje kit zover als nodig is. Dan strijk je met een vinger de kit in een mooie ronde hoek in de betreffende hoek. Dan voorzichtig de plakband schuin van de kitrand wegtrekken.

En nu nog de afwerking je spuit de hoek in met zeepsop en trekt dan nogmaals met de vinger een keer dun over de kitrand om het niveauverschil van de plakband op te heffen en een mooie gladde kithoek te krijgen. Je mag rustig vaker met de vinger over de rand gaan als je de hoek en ook je vinger maar iedere keer inspuit met zeepsop om plakken van de kit aan je vinger te voorkomen. Vind je dit allemaal te moeilijk dan kun je ook sanitairstrip (op rol) gebruiken. DENK aan waar water tegen de kitrand komt altijd sanitairkit te gebruiken om schimmelvorming tegen te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')