abonnement Unibet Coolblue
pi_34330488
Goede avond mensen,

Mijn vriendin en ik hebben een 2de hands wasmachine gekocht van het merk Blucher type M-9126. Helaas hebben wij er geen handleiding bij gekregen. Nu hebben wij onlangs een huis gekocht en het wasmachine zal verhuizen naar de zolder.

Voor de zekerheid hebben wij een waterslot gekocht en hier moet je instellen hoeveel liter water de machine gebruikt bij het heftigste programma. Door het ontbreken van de handleiding weten wij dit niet.

Ik heb gezocht op google maar kan geen handleiding vinden. Kan iemand ons helpen met een handleiding, link of weet iemand hoeveel water dit machine gebruikt?

alvast hartelijk dank voor jullie moeite.

GRZ,

Danny
pi_34330895
Danny heb net op google images ook nog eens gezocht maar naast een merk/fabriek welke afwateringsprodukten maakt onder de naam: Blucher vind ik niks relevants.

Schiet een seen foto van het toestel, dan kijken we of het op een bepaald merk machine lijkt.

Verder, weet je zeker dat je de naam correct gespeld hebt?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34331341
http://www.ciao-shopping.nl/Productinformatie/M_1926__302831

hier wat gevonden, tis wel de 1926 als type misschien een typefoutje?

Ik ga nog ff verder zoeken
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34331561
dan je wel cybersijp. Wil wel een foto sturen maar mijn camera heb ik al ingepakt. Zou het water wat zo'n machine gebruikt niet standaard zijn??? Ben nogal a technisch wat dat betreft
pi_34331623
Stel dat waterslot anders in op het maximum, dan zit je iig goed
pi_34331653
Dacht via energielabel.nl erachter te komen ,maar een no-go. Ze kennen het merk geeneens.(als wasmachine that is )

Via een of andere ondelenhandel, ben ik wel achter gekomen dat het merk EDY de zelfde onderdelen gebruikt. Misschien dat hij een edy is welke gerelabeld is?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34331731
is natuurlijk weer zo'n wazig merk. Misschien moet ik hem ook op het max. zetten. maar ik ben liever zeker dan dat ik meteen de verzekering kan gaan bellen. heb nul comma nul ervaring met die dingen
pi_34331793
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:37 schreef Light het volgende:
Stel dat waterslot anders in op het maximum, dan zit je iig goed
Ja koop je een waterslot van max 80 liter of zo, gaat ie stuk heb je ineens 40 liter water meer over de vloer dan de 40 liter welke vrij standaard is geloof ik. Dta zijn vier emmers vol!

Kon jij de extra schade, dan wel de emmers water ff van de vloer af halen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34331830
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:41 schreef Daup het volgende:
is natuurlijk weer zo'n wazig merk. Misschien moet ik hem ook op het max. zetten. maar ik ben liever zeker dan dat ik meteen de verzekering kan gaan bellen. heb nul comma nul ervaring met die dingen
Te laag afstellen zou geen schade mogen veroorzaken aan de wasmachine. Hooguit stopt dat ding met wassen omdat de watertoevoer wordt afgesloten.
pi_34331944
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:43 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ja koop je een waterslot van max 80 liter of zo, gaat ie stuk heb je ineens 40 liter water meer over de vloer dan de 40 liter welke vrij standaard is geloof ik. Dta zijn vier emmers vol!

Kon jij de extra schade, dan wel de emmers water ff van de vloer af halen
Een waterslot hoeft natuurlijk niet op 80 liter, tenzij de wasmachine 80 liter water in 1 keer pakt. Een beetje wasmachine heeft minder dan 80 liter nodig voor een volledig programma, dus inclusief spoelen enzo. Ik zat ook meer te denken aan een waterslot voor max 10 liter.
pi_34331962
als je het te laag instelt zou dat geen kwaad kunnen voor het wasmachine
pi_34331984
Beste optie ja, afstellen en slaat ie af dan beetje meer water doen. Net zo lang tot hij gewoon wel doorgaat met wassen. Zet het resultaat dan hier ff neer. Schijnt vrij weinig over bekend te zijn over dat apparaat
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34332695
zal ik zeker doen
pi_34338516
Een gewoon waterslot heeft geen koppeling met de wasmachine. Dat waterslot weet dus niet of er x liter per wasbeurt geteld moeten worden. Stel je dus 80 liter in, dan telt het slot bij elke keer dat de machine water pakt, 80 liter af. Zoveel kan er echt niet in de machine. Per spoeling worden er hooguit 10 liter water gepakt. gewoon afstellen op 10 liter dus. Breekt de slang, dan heb je max. 10 liter over de vloer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')