abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:45:04 #151
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35938790
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:40 schreef Vampess het volgende:
Owja.. Ik heb het dus ook met computerspellen

Conker's Bad Fur Day kan ik niet spelen, ik krijg de kriebels van al dat water in't begin, en alhoewel 't geen kwaad kan, hou ik m'n hart vast als ik naar beneden stort. Idem met gewoon open water waar je in een game doorheen moet zwemmen, best erg eigenlijk.
Durf je in real life wel te zwemmen?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35938915
Zie m'n post op pag. 1 (een na laatste post). Ik hou veel van zwemmen, maar als enige overblijven in een zwembad
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:53:43 #153
143026 Roskat
pam pam PAAM
pi_35939031
Ben gelukkig niet meer zo snel bang, maar vroeger dacht ik echt dat overal achter elk kiertje, in elke schaduw, zelfs in de wc-pot allerlei monsters/mensen/dingen waren die daar enkel zaten met het doel mij de stuipen op het lijf te jagen. Spinnen en honden vond ik ook eng..
Wat ik tegenwoordig heel vaak heb is dat ik ineens heel bang wordt dat ik een familielid of vriend(in) dood aantref.
pi_35941196
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:07 schreef Viking84 het volgende:
Angst voor spinnen beheerst ook niet je hele leven. Ik ben ook bang voor spinnen, maar ik denk echt niet constant: ieihieieh, misschien zit er wel een spinnetje hier. Dat wordt pas geactiveerd als ik echt een spin zie. Dus dan is spinnenangst ook geen echte fobie en kun je pas van een fobie spreken als het echt je hele leven beheerst, bijv. voortdurende angst om over te geven, pleinvrees etc.
Angst voor spinnen en ANGST voor spinnen zijn twee verschillende dingen. Ik leef samen met iemand die een fobie heeft voor spinnen en neem van mij aan dat beheerst haar leven wel degelijk (en dat van mij ook) Als rationeel denkend mens heb ik het daar best wel lastig mee, mens stel je niet aan... Tja zij denkt daar waarschijnlijk anders over . . .
There's no place like 127.0.0.1
  zondag 12 maart 2006 @ 14:36:17 #155
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_35964873
Idd ook spelletjes met water, mario bijvoorbeeld met zo`n enge zeeslang in het diepe (die moest mn broertje dan altijd voor me doen )

Wat ik ook verschrikkelijk vind zijn restjes eten in de gootsteen, blegh, nat en papperig, die kan ik er echt niet met m`n blote handen uithalen, verschrikkelijk vind ik dat, moet het altijd met een stukje keukenpapier pakken ! Als ik mensen dat ook zie doen lopen de rillingen over mn rug !

Spinnen, kakkerlakken en andere gore insecten en houten lepeltjes/stokjes ben ik nou ook niet zo`n fan van, maar dat is niet zo ongewoon.
In me Burberry......
  zondag 12 maart 2006 @ 15:13:21 #156
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35965936
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:36 schreef Chav het volgende:
Idd ook spelletjes met water, mario bijvoorbeeld met zo`n enge zeeslang in het diepe (die moest mn broertje dan altijd voor me doen )

Wat ik ook verschrikkelijk vind zijn restjes eten in de gootsteen, blegh, nat en papperig, die kan ik er echt niet met m`n blote handen uithalen, verschrikkelijk vind ik dat, moet het altijd met een stukje keukenpapier pakken ! Als ik mensen dat ook zie doen lopen de rillingen over mn rug !

Spinnen, kakkerlakken en andere gore insecten en houten lepeltjes/stokjes ben ik nou ook niet zo`n fan van, maar dat is niet zo ongewoon.
Wahaha hoodie!
  zondag 12 maart 2006 @ 15:38:18 #157
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35966643
ik heb m'n hele leven lang al een hele rare... ik ben als de dood voor grote objecten in het water als ik zelf ook in het water ben. vooral grote boten, pieren, boeien, etc... ik ben er als de dood voor, heb er soms ook nachtmerries over.

Slaat helemaal nergens op, maar ja
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_35985972
In de zee zwemmen vind ik lastig vooral als je niks kunt zien. Ik ben namelijk bang dat ik op een kwal ga staan.

Voor de rest heb ik zoals vele hier een kotsfobie. Ik moet vooral mensen het niet zien doen.
Als mijn vriend zegt ik ben misselijk moet ie mijn huis uit a la minute.
Als iemand meld dat ie misselijk is ga ik er zonder pardon vandoor.
Ooit midden in de nacht bij een bushalte getsaan waar iemand moest kotsen en vervolgens in de bus stapte die ik ook moest hebben. Ik ben mooi niet ingestapt, dan maar een uur lopen naar het station.

Ooit met iemand op vakantie geweest die ziek werd. De laatste drie nachten niet meer in de hotelkamer geslapen, maar veel gewndeld door dat liefelijkse griekse dorpje.
De laatste vakantie met vriendlief in Egypte en ja hoor hij werd ziek heb ik voor 150 dollar per nacht een andere kamer genomen.
Dronken mensen daar wil ik ook niks mee van doen hebben om deze reden.
Dat is eens wat anders...
pi_35986081
Van die roosters, je weet wel, waar je overheen kan lopen. Meestal met de meest enge dingen er onder, zoals treinsporen of zo. Vind die dingen zo eng, want zul je net zien dat ze instorten als ik er op loop. Brrr!
pi_35998340
Aaah de rillingen lopen al over me lijf nu ik hier aan denk. Ik kan er dus echt niet tegen als ik met een pen probeer te schrijven alleen hij is nog ingeklikt. Als ik met de plastic onderkant van de pen over het papier heen ga dan staan alle hare rechtovereind en krijg ik van die rare rillingen. Zoals nu !!

Dat van die kots fobie had ik vroeger ook altijd. Ik had toen ik 8 was 1 x overgegeven en daarnaa was ik er zo panisch voor dat ik tot me 19e niet meer heb overgegevn. Toen op een zaterdag avond ik toch iets teveel baco genuttigd had kwam al mijn shoarma er via mijn neus uit. Daarna was het eigenlijk over.
Gamertag: Jewcookie
pi_35999883
Nagels over het schoolbord...houd ik ook niet zo van
pi_36014901
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:59 schreef Toeps het volgende:
Van die roosters, je weet wel, waar je overheen kan lopen. Meestal met de meest enge dingen er onder, zoals treinsporen of zo. Vind die dingen zo eng, want zul je net zien dat ze instorten als ik er op loop. Brrr!
Zo een ken ik er ook. Ook al zit er maar 1 cm lucht tussen met daaronder al gewoon grond, hij loopt er echt niet overheen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_36018732
Een nicht van me heeft wel een hele rare fobie. Zij heeft angst voor veren.
pi_36019636
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:28 schreef Duiveltja het volgende:
Een nicht van me heeft wel een hele rare fobie. Zij heeft angst voor veren.
Er zijn heel veel mensen die als de dood zijn voor veren (en nog meer mensen die bij iedere vogel die ze tegenkomen op straat volledig door het lint gaan). Ook mensen met een vlinderfobie kunnen enorm schrikken van een veertje dat op de grond valt - het doet ze sterk denken aan het gefladder van vlinders of motten.
pi_36020208
- Droge handen en dan over elkaar wrijven. :| Heb ik ook met voeten. En mensen met stoppels die er langs wrijven met hun handpalm, bah.

- De zee inderdaad met het risico dat er zaken langs je benen zwemmen. Zwembaden eigenlijk ook. En dan vooral als ik pleisters e.d. in het water zie liggen, of vuil in de kleedhokjes enzo.

- Roofvogels in dierentuinen enzo. Die klauwen en die veren en die ogen.

- Vroeger had ik ook die kotsfobie. Het is overgegaan toen ik echt dágen lang misselijk was (net op het randje zeg maar) en van pure ellende een vinger in m'n keel stak. Tegenwoordig als ik (kots)misselijk ben, dan laat ik mezelf meteen overgeven. Ben je er lekker meteen vanaf. (Nou ja, vaak wel pas na 2 keer, maar goed.)

- Wc's in treinen. Ik doe het nog liever in m'n broek.

- En hoogtes. Maakt niet uit; als ik de A2 op ga en die maakt een bocht over andere snelwegen, in vliegtuigen, gebouwen, achtbanen (vooral zo'n 'terror toren', oh god dan word ik helemaal hysterisch), bergen. Alles boven de 5 meter ofzo zorgt voor paniek.

- Grote honden. Vooral van die bloedhonden met die hoektanden bloot of herdershonden (vroeger gebeten).

- En verder de welbekende schoolkrijt over borden of bestek langs het bord raspen.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:06:36 #166
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_36023744
Ik heb een kots-fobie.. Kan er niet tegen en raak echt in paniek als ik zelf moet kotsen (komt gelukkig zelden voor) of als bijvoorbeeld mn vriend moet kotsen. Ik wil het niet horen, niet zien, niet in de buurt zijn, ik moet op zulke momenten echt weg... Hart als een razende tekeer enzo
Erge is: ik kan ook binnen no-time mezelf misselijk 'denken'.. En dat gaat gepaard met groot drama, terwijl ik niet eens echt hóef te kotsen dan.

Ik heb geen idee hoe ik eraan kom, maar ik heb het ook echt al heeel lang, als klein meisje vond ik het al eng.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_36024323
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:29 schreef Flyingdutchman het volgende:
Nagels over het schoolbord...houd ik ook niet zo van
Oh ja, vreselijk of gewoon over hout ofzo.

voor de rest.

* sommige honden, al schrikken ze soms net zo erg van mij , waarschijnlijk omdat ik ze aankijk van 'waag het niet', ondertussen bang en denkend 'help, ik wil niet aangevallen worden' en vandaar uit helemaal verstijfd en zo'n enge hond (vele vind ik wel lief) ook misschien .
* spinnen, maar wie niet
* water vond ik ook niet altijd even veilig aanvoelen (te lang in diep water last van druk op borstkas (angst ofzo)) maar als ik erop drijf, dan voel ik mezelf juist weer als een vis in of op het water , dus tja.

meer weet ik (even) niet
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:58:03 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_36040647
Overigens een vraagje voor de mensen die bang voor kaas zijn: waren jullie ook bang voor heksen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_36040734
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef sweetgirly het volgende:
* spinnen, maar wie niet
Ik niet. Ik erger me altijd dood aan van die (meestal) vrouwen die gaan zitten gillen als ergens een spin zit. Alsof een beest van een paar milimeter groot je kop er opeens afbijt.
Sanity is (not) statistical
pi_36041442
Een fobie zou ik het niet willen noemen, maar ik ben wel bang voor vuur.
Ik durf geen lucifers of aanstekers te gebruiken. Sterretjes durf ik ook niet vast te houden. Bij mijn ouders hebben ze gas met zo'n reactieknopje, zelf steek ik het gas aan met zo'n gasaansteker.

Voor electriciteit ben ik ook als de dood, ik ben altijd bang als ik iets in het stopcontact steek, en ik zit me altijd af te vragen of er niet per ongeluk een waterdrupje op de uiteinden zit, en of de stekker nog wel helemaal goed is, of het niet naar m'n handen geleid, etc.
pi_36041518
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:54 schreef cora4034 het volgende:
In de zee zwemmen vind ik lastig vooral als je niks kunt zien. Ik ben namelijk bang dat ik op een kwal ga staan.

Voor de rest heb ik zoals vele hier een kotsfobie. Ik moet vooral mensen het niet zien doen.
Die twee heb ik ook. Zelf heb ik trouwens geen probleem met kotsen en mijn eigen kots, alleen met andermans kots.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:34:58 #172
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_36041986
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:56 schreef bonke het volgende:
ik heb een hekel aan jankende kinderen
pi_36042320
Sneeuw !! zodra ik er aan denk word ik al helemaal benauwd.
paar jaar terug ben ik behoorlijk op me bek gegaan toen het flink gesneeuwd en geijzelt had.
sindsdien blijf ik echt liever thuis en kom ik alleen buiten als het echt echt echt moet !
En dat is best klote nu rond deze maanden...

ik durf nu weer weg te gaan zonder ik eerst het weerbericht heb gevolgt
en als ik in een sneeuwbui terecht kom flip ik ook niet direct meer door...
Langzaam aan begint t af te nemen
maar leuk vind ik het nog steeds absoluut niet
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_36060273
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:20 schreef Syytön het volgende:
Een fobie zou ik het niet willen noemen, maar ik ben wel bang voor vuur.
Ik durf geen lucifers of aanstekers te gebruiken. Sterretjes durf ik ook niet vast te houden. Bij mijn ouders hebben ze gas met zo'n reactieknopje, zelf steek ik het gas aan met zo'n gasaansteker.
Heb ik ook. Ben opgegroeid in een houten huis, en ik werd telkens gewaarschuwd dat ik niet met vuur moest spelen, want dan zou het hele huis wel af kunnen branden.

Stond op mijn zestiende aardig voor gek toen ik bij natuurkunde voor de klas zo'n gasbrandertje aan moest steken, ik durfde die lucifer niet eens vast te houden. Nu is het iets minder, maar toch, ben blij dat ik op inductie kook.
pi_36189825
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:53 schreef Razor21 het volgende:
Kan er niet tegen als iemand een hap uit een appel neemt
hier ook, als ik er alleen al aan denk dan krijg ik al rillingen! ook het gevoel/geluid als je met je vingers in hard zand graaft zegmaar =/

en kaas is ook een soortvan fobie voor mij
pi_36190580
Die angst voor vuur komt me bekend voor . Het is vooral meer de angst voor brandwonden eigenlijk. Mijn zus heeft kokend water over haar arm gekregen waardoor haar vel aan haar wollen trui vastschroeide. Ze heeft daar nog een lelijke wond van, misschien dat het daaraan ligt ofzo, ik weet het niet. Ik ben in ieder geval érg op m'n hoede als er vuur in de buurt is en keek altijd klasgenootjes lief aan tijdens scheikunde als de gasbrander aan moest .
pi_36193802
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:43 schreef Ereshkigal het volgende:
Sneeuw !! zodra ik er aan denk word ik al helemaal benauwd.
paar jaar terug ben ik behoorlijk op me bek gegaan toen het flink gesneeuwd en geijzelt had.
sindsdien blijf ik echt liever thuis en kom ik alleen buiten als het echt echt echt moet !
En dat is best klote nu rond deze maanden...

ik durf nu weer weg te gaan zonder ik eerst het weerbericht heb gevolgt
en als ik in een sneeuwbui terecht kom flip ik ook niet direct meer door...
Langzaam aan begint t af te nemen
maar leuk vind ik het nog steeds absoluut niet
Hey, eindelijk iemand met hetzelfde probleem. Als het heeft gesneeuwd zit ik er uren tegenaan te hikken als ik naar buiten moet. Fietsen doe ik zowieso niet door de sneeuw, veel te vaak en te hard gevallen, en lopen is gewoon vervelend en glibberig. Misschien heb ik het in iets mindere mate maar ik ben een grote schijtlaars als het sneeuwt .

Ik ben ook altijd zo jaloers op die mensen die zo moeiteloos zonder te vallen door de sneeuw heen kunnen fietsen
pi_36198758
Ja, dat kan ik dus ook =) En ik kan ook keihard over ijzel heenrennen. =) Deden we vroeger altijd tikkertje buiten, als niemand naar buiten durfde ;-)
Sanity is (not) statistical
pi_36306698
quote:
Op zondag 22 januari 2006 09:47 schreef Esto het volgende:

[..]

Dat heb ik ook... Of als ik een deur open doe

Vroeg had ik ook een Poppenfobie Vond ze niet echt leuk
En nu heb ik een fobie voor trappen en vissen En ook voor drukke ruimte's of winkels met veel mensen...
zo es jij heb veel fobieen grapjas
pi_36310012
Kennis van me kan niet tegen gaten in het hoeslaken of dekbed. Gaat ze echt van kotsen als ze daar per ongeluk bovenop gaat liggen
pi_36317215
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:21 schreef Syytön het volgende:

[..]

Die twee heb ik ook. Zelf heb ik trouwens geen probleem met kotsen en mijn eigen kots, alleen met andermans kots.
ik heb het juist andersom bedenk ik het nu, als ik de neiging krijg te kotsen (ik kots dus ook nooit, nouja, 3x gedaan in m'n leven) doe ik dat koste wat het kost proberen te vermijden, maar als iemand anders moet kotsen ga ik daar rustig bijstaan, geruststellend klopje op de schouder geven, lange haren opzij houden zodat diegene drzelf niet onderkotst etc..
pi_36327243
Ik heb ook twee heel vreemde fobieën

1. Polo-shirts. Ik denk dat het komt door de knoopjes die er boven in zitten, in combinatie met het kraagje . Ik heb echt een afkeer van mensen die een polo dragen, en het gaat zelfs zover dat ik m'n vriend vraag ze niet te dragen in mijn bijzijn (alhoewel ik liever heb dat hij ze helemaal niet draagt ) Draagt hij ze wel, dan blijf ik bij hem uit de buurt, en vermijdt ik ieder lichamelijk contact. (toevallig hoorde ik laatst iemand op de radio die precies hetzelfde had bij polo's)

2. Toen ik klein was, was ik al best een moeilijke eter. De laatste jaren heb ik echter een patroon ontdekt in de dingen die ik écht niet lust/wil eten! Alle natuurlijke dingen die klein en rond zijn, lust ik niet! Dus bijvoorbeeld rozijnen, olijven, alle soorten bonen, maïs, bessen, kersen Het is echt absurd en ook best lastig, en ik heb een tijdje geprobeerd me er over heen te zetten (door bijvoorbeeld wél maïs te eten als ik burrito's at) maar het zorgt er echt voor dat ik niet van het eten geniet. Ik vraag me af waarom het alleen voor natuurlijke kleine ronde dingen geld! ( 'natuurlijke' dingen, omdat ik bewerkte dingen, zoals M&MS, wel lust. Terwijl die wel klein en rond zijn.) Oh ja, ik vind het vreselijk hoe de meeste kleine ronde dingen een stevige buitenkant hebben, maar een zachte binnenkant. Dus dat het een soort van 'openspat' als je je tanden er in zet. Bah!
pi_36333012
Heb zelf een fobie als ik aan het pissen ga, op het moment dat ik pis is het geen probleem... Maar als ik als man naast iemand ga staan om in een pisbak te pissen, kan ik niet pissen tot die ander weg is of er een geluid is wat overstemt... Echt heel vaag, maar hoorde laatst dat het een fobie was.
pi_36333175
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:50 schreef Aneurism het volgende:
Heb zelf een fobie als ik aan het pissen ga, op het moment dat ik pis is het geen probleem... Maar als ik als man naast iemand ga staan om in een pisbak te pissen, kan ik niet pissen tot die ander weg is of er een geluid is wat overstemt... Echt heel vaag, maar hoorde laatst dat het een fobie was.
Dat heb ik ook ja (afgezien van die pisbakken dan), was een tijdje geleden nog een heel topic over
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:28:44 #185
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_36334083
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:50 schreef Aneurism het volgende:
Heb zelf een fobie als ik aan het pissen ga, op het moment dat ik pis is het geen probleem... Maar als ik als man naast iemand ga staan om in een pisbak te pissen, kan ik niet pissen tot die ander weg is of er een geluid is wat overstemt... Echt heel vaag, maar hoorde laatst dat het een fobie was.
Komt me bekend voor, maar is vrij algemeen. Als ik het goed heb, heeft ongeveer 60 procent van de mannen hier problemen mee.

Is nog niet zo lang geleden een topic over geweest, maar kan m nie vinden.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:02:01 #186
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_36334892
Ik heb een ontzettende last van hoogtevrees. Het rare is dat ik het niet altijd heb gehad. Vroeger haalde ik de gekste dingen uit maar van de één op de ander moment had ik het te pakken.
ik heb geen moeite met vliegen, ik vind het juist schitterend en kijk ook altijd naar buiten.
Een beetje vreemd.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_36335158
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:54 schreef Laura 2000 het volgende:
Alle natuurlijke dingen die klein en rond zijn, lust ik niet! Dus bijvoorbeeld rozijnen, olijven, alle soorten bonen, maïs, bessen, kersen Het is echt absurd en ook best lastig, en ik heb een tijdje geprobeerd me er over heen te zetten (door bijvoorbeeld wél maïs te eten als ik burrito's at) maar het zorgt er echt voor dat ik niet van het eten geniet. Ik vraag me af waarom het alleen voor natuurlijke kleine ronde dingen geld! ( 'natuurlijke' dingen, omdat ik bewerkte dingen, zoals M&MS, wel lust. Terwijl die wel klein en rond zijn.) Oh ja, ik vind het vreselijk hoe de meeste kleine ronde dingen een stevige buitenkant hebben, maar een zachte binnenkant. Dus dat het een soort van 'openspat' als je je tanden er in zet. Bah!
Ik heb juist het omgekeerde.
Ik zal niet gauw dingen eten als M&M's, muisjes (daar walg ik al bijna van als ik ze zie), tic tac en dergelijke, ronde kleine bolletjes, zeker als ze plakkerig zijn, ook kleine kraaltjes en kogelagertjes mijd ik het liefst.

Het schijnt met autisme te maken te hebben.
Als kind had ik het erg met oorbellen en knopen in kleding en lichtschijnsels op het plafond of muur als het donker is, dat is wel weer weggegaan.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_36345695
vroeger had ik veel fobieen, de meesten zijn nu weg of alleen nog een beetje angstig over bepaalde dingen:

groot open water: ik durfde vroeger nooit in zee of in een meer te zwemmen, ik denk vooral omdat je dan niet kan zien wat er onder je is. ook had ik het bekende watervrees gevoel dat wanneer je aan de kant staat dat het water je erin probeert te trekken. (ook dromen over gehad dat ik opeens van het strand heel diep de oceaan werd gesleurd). tegenwoordig heb ik er vrij weinig problemen mee, toch blijf ik het liefst dicht bij de kust.

vissenangst: gaat waarschijnlijk hand in hand met het watervrees, kleine vissen doen me vrij weinig maar als ik door een dierentuin loop en dan van die grote vissen en schildpadden zie zwemmen krijg ik altijd de rillingen en krijg ik steeds van die gedachtes dat ik in die bak ga vallen.

poppenangst: god wat heb ik een schijthekel aan poppen, niet te geloven. ik was vroeger altijd overtuigd dat poppen mij op gruwelijke wijze zouden vermoorden en om eerlijk te zijn vertrouw ik ze nog steeds niet .

hoogtevrees: sinds ik ooit in frankrijk van een heeeeeeeeele hoge rots het water insprong en daarbij bijna me nek brak heb ik last van hoogtevrees. alhoewel ik geen problemen heb hoge gebouwen zul je mij nooit tegen een railing op zo'n hoogte zien leunen, ik krijg al de kriebels als ik het iemand anders zie doen. en dan heb je ook nog van die gekken die er doodleuk op gaan zitten terwijl ze een sjekkie draaien .

spinnenangst: Ik liep ooit als klein bobje met een kort broekje door een spinnenweb met duizenden babyspinnetjes die vervolgens over mijn hele lichaam krioelden .
nu heb ik er wat minder moeite mee zolang ze niet al te groot zijn. ik check wel voor het slapen gaan even de muur en het plafon om te kijken of er geen grote spin zit die snachts in mn mond gaat kruipen

een rare vorm van smetvrees: ik was mijn handen iets van 50x per dag, als iemand mijn toetsenbord of muis heeft aangeraakt maak ik die schoon en ik kijk altijd heeeel goed of er geen rare dingen aan een glas/mes/vork zitten voordat ik het gebruik om te eten/drinken. mijn eigen hygiene boeit me verder vrij weinig en ik eet zelfs dingen van mn vloer .
het rare ervan is, als ik bij andere mensen ben heb ik helemaal nergens last van.

vergeetangst: dit heeft zich net zoals smetvrees pas in de laatste jaren ontwikkeld, ik ben bang om dingen te vergeten en schreef daarom miljarden briefjes aan mezelf voor het slapen gaan. als ik dat niet deed kon ik niet slapen, zelfs dingen als: "morgen je nagels knippen" schreef ik op. (ja ik schrijf in de 3e persoon aan mezelf ) nu heb ik het wat minder en typ ik veel dingen in mn pc agenda-ding (rainlendar) een stuk makkelijker, bovendien begonnen mn ouders zich zorgen te maken over al die debiele briefjes die overal in mn kamer lagen. (ik las ze eigenlijk ook nooit want wist toch wel wat erop stond)

vroeger was ik trouwens ook bang voor lucifers en luide knallen (ballonnen, vuurwerk)

volgens mij heb ik het nu ongeveer wel weer gehad.

oh wacht, ik kan er ook niet tegen als ik iemand heel sloom een pc zie gebruiken (je kent ze wel, de mensen die ALLES lezen wat op het beeldscherm staat en vervolgens gaan nadenken waar ze op moeten klikken en die muis heeeeeel langzaam bewegen en niet normaal kunnen dubbelklikken)

daar word ik echt hélèmaal gestoord van.


edit: nu ik de topic heb doorgelezen bedenk ik me net dat ik de laatste 2 weken snachts steeds denk dat wanneer ik een deur open doe daar een klein meisje staat (a la 'the ring')

ohja ik vertrouw snachts in de spiegel kijken ook nooit

[ Bericht 0% gewijzigd door Mustard_Man op 25-03-2006 01:19:49 ]
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_36345830
hahaha die bob
bawb
pi_36345928
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:13 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Als kind had ik een nogal uitzonderlijke fobie, ik was namelijk bang van kaas.

Tegenwoordig kunnen een stuk kaas en ik weer in 1 ruimte, maar je zult het me niet zien eten.
Aaaw, wat schattig, ik zie het al helemaal voor me dat als jij als klein kind een stukje kaas aangeboden kreeg, je dan huilend schreeuwde om je mama! En dat de kaasboer ofzo je dan verontwaardigd nakeek.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 01:15:19 #191
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_36346076
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 00:54 schreef Mustard_Man het volgende:
<<<knip>>>

oh wacht, ik kan er ook niet tegen als ik iemand heel sloom een pc zie gebruiken (je kent ze wel, de mensen die ALLES lezen wat op het beeldscherm staat en vervolgens gaan nadenken waar ze op moeten klikken en die muis heeeeeel langzaam bewegen en niet normaal kunnen dubbelklikken)

daar word ik echt hélèmaal gestoord van.
Herkenbaar
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_36600986
Echt veel fobiën heb ik niet, maar ik heb me toch zo'n ongelofelijke hekel aan porselijnen poppen!
Ik heb geen idee waar het vandaan komt maar die dingen vind ik gewoon niet prettig. Bah!






En natuurlijk heb ik nog normale een normale fobie namelijk arachnafobie. Ik heb echt een doodsangst voor spinnen, als ik een spin ergens zie zitten raak ik compleet in paniek, het zweet breekt me uit, ik krijg kippenvel en begin ik zwaar te rillen.
Spinnen
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_36603305
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:50 schreef Aneurism het volgende:
Heb zelf een fobie als ik aan het pissen ga, op het moment dat ik pis is het geen probleem... Maar als ik als man naast iemand ga staan om in een pisbak te pissen, kan ik niet pissen tot die ander weg is of er een geluid is wat overstemt... Echt heel vaag, maar hoorde laatst dat het een fobie was.
verrek!! heel herkenbaar, hoe nodig ik ook moet ik heb het zelfs als ik bij andere mensen thuis moet pissen en mensen staan op de gang op me te w88, dat er geen druppel uitkomt

het is absoluut geen schaamte oid, maar wat het wel is geen idee...

zelf heb ik alleen een gruwelijke fobie voor kleine tropische wezens zoals beesten die eitjes onder je huid leggen etc. mgoed daar hebben we hier gelukkig geen last van...
pi_36603508
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Kaas staat er niet eens bij. Bizar dat mensen daar zoveel walging voor kunnen hebben!
zo bizar vind ik het niet, ik vind kaas ook walgelijk, daarom eet ik het ook niet, maar het probleem met kaas is dat het zo gruwelijk stinkt, daar gaat je eetlust...

meer een kwestie van smaak lijkt me dan een kaasfobie
pi_36652791
Je kunt ook angst voor palindromen hebben. En heel toepasselijk hebben ze dat eibofobie genoemd, ook een palindroom dus.

En je kunt een fobie hebben voor je eigen taal of een buitenlandse taal.

Op Wikipedia staan er nog wel een aantal.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:17:50 #196
16743 hp22
Bagger.
pi_36667186
Dutchphobia- Fear of the Dutch.

Wtf !

Zelf heb ik niet echt angsten alleen krijg ik wel de rillingen van gedachten aan een tosti waar een papieren servetje aanvastgeplakt zit of een snack met een servetje waarbij je per ongeluk een stukje servet op je tong krijgt !

Interessant om te lezen dat mensen een fobie voor kaas hebben!

[ Bericht 2% gewijzigd door hp22 op 05-04-2006 11:41:21 ]
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  donderdag 6 april 2006 @ 00:05:01 #197
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_36694888
Ik heb serieus een fobie voor dode kippen.
Ook als ze geen H5N1 hebben.

Bij preparen van eten ofzo moet je dr dan ook echt geen geintjes mee uithalen want ik flip hem.
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  donderdag 6 april 2006 @ 00:14:28 #198
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_36695153
En ik háát clowns
En die haat komt voor uit een fobie vermoed ik.

Die ik denk ik heb gekregen toen ik 'It' zag toen ik 6 of 7 jaar oud was.
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  donderdag 6 april 2006 @ 01:30:51 #199
66339 blaise
... is heel gevoelig
pi_36696684
ik ben bang voor meisjes die lief doen tegen me
die aap van jou / die komt toch wel uit je mouw / dus zeg het nu maar gauw
  donderdag 6 april 2006 @ 01:41:24 #200
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_36696769
Ik ben bang voor de donkere ruimte onder mijn bureau
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')