abonnement Unibet Coolblue
pi_34280323


Kraftwerk is opgericht in 1970 te Düsseldorf in Duitsland. De grote doorbraak bij het publiek kwam met het album 'Autobahn' (gereleased op het Philips label) waarvan de titeltrack een bescheiden hit werd. Kwalitatief gezien stammen de beste albums uit de periode van 1974 - 1981. Kraftwerk lijkt nu in Amerika een opleving te krijgen waar het in diverse clubs volle zalen trekt. De shows zijn dan vaak door de videoeffecten die synchroon met de muziek lopen en unieke stijl zeker de moeite waard.



Discografie:

1971 Kraftwerk 1
1972 Kraftwerk 2
1973 Ralf and Florian
1974 Autobahn
1975 Radio-Activity
1977 Trans-Europe Express
1978 The Man-Machine
1981 Computer World
1983 Techno Pop [Not Released]
1986 Electric Cafe
2003 Tour de France Soundtracks
2005 Minimum-Maximum [live]
----- Ruckzuck! (Live 1971)


De leden van Kraftwerk waren zeker niet de eersten die synthesizers toepasten in de muziek. Het is de combinatie van goed in het gehoor liggende melodieen, de minimale muziek en gebruikte thema's die de stijl van Kraftwerk uniek maken. Amerika is het thuisland van de Jazz, Engeland dat van de popmuziek (Beatles, Stones) en Duitsland kan gerust als het land genoemd worden als de bakermat van de electronische muziek. Kraftwerk heeft de weg vrijgemaakt voor house, techno en veel andere stromingen.

Het vooroordeel dat electronische muziek geen ziel zou hebben komt denk ik ook mede door Kraftwerk want de thema's die bezongen worden hebben eigenlijk nooit iets te maken mensen of gevoelens te maken. De techniek staat eigenlijk in alle nummers centraal met uitzondering van 'Das Model' al is dit wel een heel afstandelijk nummer.




Waar ik Kraftwerk btw heel sterk mee associeer is de bekende Bauhaus stroming die begin 1900 in Duitsland ontwikkeld is.

Minimaal, 'functioneel', degelijk en tijdloos.



[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 31-01-2006 22:00:09 ]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:44:17 #2
27648 Weakling
available in strong mint
pi_34281118
Jippie! Nadat maandenlang het Kraftwerk in 013 topic "misbruikt" is als algemeen topic, is er nu eindelijk een echt Kraftwerk topic. Reden genoeg voor mij om mijn Minimum Maximum notebook edition nog eens te spammen







Ze waren idd niet de eerste, maar zijn voor mij wel degene geweest die mij voor het eerst lieten kennismaken met electronische muziek. Via een vriend op de HAVO kreeg ik in de jaren 80 een cassettebandje in handen gedrukt met daarop Electric Cafe. Achteraf bezien niet de beste plaat van Kraftwerk, maar ik werd er voldoende door gegrepen om mezelf in omgekeerde volgorde door de catalogus te werken en van daaruit met grote tijdsprongen vooruit naar andere electronische acts te luisteren.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_34281576
Ze hebben hier ook al enkele indrukwekkende liveshows gegeven..

Maar juist door hun minimalistische aanpak blijft de muziek vrij tijdsloos. Mijn favoriete dingen stammen uit het eind van de jaren 70, als ze de weg inluiden voor bands als depeche mode, visage, omd en gary numan
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34281635
Ik leer ze nu pas eigenlijk kennen. Geweldig (en best tijdloos)

Wat Kamagurka zegt...
A spoonful of sugar...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:06:26 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34281795
quote:
Duitsland kan gerust als het land genoemd worden als de bakermat van de electronische muziek
Dit is een beetje discutabel natuurlijk, volgens mij is de synth vooral toch een Amerikaanse uitvinding, en albums zoals "Switched on Bach" waren er eerder dan Kraftwerk. Neemt niet weg dat er door Kraftwerk, Tangerine Dream en Klaus Schulze wel pionierswerk is verricht.

Ik moet zeggen dat ik vooral een fan ben van het werk uit de jaren 70, zoals Autobahn en Trans-Europa Express.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!fotograaf vrijdag 20 januari 2006 @ 16:07:32 #6
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_34281829
Ik maakte pas kennis met ze op de mtv awards, daar dacht ik dat het een nieuwe band was. ik heb verder eigenlijk nog nooit echt veel van ze gehoord. zal eens een van mijn cd bonnen inruilen tegen een kraftwerk cd
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:09:07 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34281874
Goeie OP!

Wat prefereren wij Fokkers trouwens: de Engelstalige albums of de originele Duitstalige?

Ikzelf de Engelse. Ten eerste ken ik de Duitse niet eens, ten tweede is juist de 'ze Germans'-dictie van de Engelse teksten voor een groot deel verantwoordelijk voor de charme van Kraftwerk
pi_34281896
Ik vind het echt hele rare muziek, en totaal niet mijn smaak

sorry, maar ik laat het links liggen
pi_34281986
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:06 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Dit is een beetje discutabel natuurlijk, volgens mij is de synth vooral toch een Amerikaanse uitvinding, en albums zoals "Switched on Bach" waren er eerder dan Kraftwerk. Neemt niet weg dat er door Kraftwerk, Tangerine Dream en Klaus Schulze wel pionierswerk is verricht.

Ik moet zeggen dat ik vooral een fan ben van het werk uit de jaren 70, zoals Autobahn en Trans-Europa Express.
Je hebt gelijk Zanderrr, ik doelde ook meer op het pionierswerk. Ze hebben pure synthesizermuziek bekend gemaakt bij het grote publiek

Ik weet b.t.w. niet of het wel de originele bezetting was maar ik hoorde laatst een Live techno compilatie-mix waarin ontzettend veel fouten gemaakt werden. Noten in Das Model waarbij tijdens de melodie een verkeerde toets werd aangeslagen en je dus ineens een hele valse noot door het stuk heen hoorde. Beetje jammer, daarom hou ik het ook maar bij het oude werk.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:26:01 #10
27648 Weakling
available in strong mint
pi_34282436
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:09 schreef Frollo het volgende:
Wat prefereren wij Fokkers trouwens: de Engelstalige albums of de originele Duitstalige?
Ik ken wel een aantal versies in het Duits en ook die vind ik hun charme hebben. Prachtigste vond ik nog tijdens het concert dat ik in 013 heb gezien dat ze nummers half Engels en half Duits deden. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet precies weet of ze ook zo op plaat zijn gezet, ondanks dat ik ze wel heb, maar dat klonk nog het beste.

Hmm, nu ik er nog even verder over nadenk: Autobahn moet in het Duits blijven, We Are The Robots in het Engels en Dentaku in het Japans
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:27:33 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34282488
Er staan trouwens een hele hoop filmpjes van Kraftwerk op Youtube, zelfs nog uit hun allereerste periode toen ze nog niet zo met die synths bezig waren. Leuk.

http://www.youtube.com/results?search=kraftwerk&search_type=search_videos&search=Search
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:28:54 #12
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34282539
Nee man , Wir sind die Robote is leuker dan We are the robots

Schaamteloze meelul post

Ik vind Kraftwerk echt geweldig, alleen die platen allemaal zo duur, ik heb alleen nog Radioactivity voor een redelijke prijs op vinyl kunnen vinden. Computerwelt en Authobahn zijn allemaal 20 euro of meer
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:31:06 #13
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34282623
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik weet b.t.w. niet of het wel de originele bezetting was maar ik hoorde laatst een Live techno compilatie-mix waarin ontzettend veel fouten gemaakt werden. Noten in Das Model waarbij tijdens de melodie een verkeerde toets werd aangeslagen en je dus ineens een hele valse noot door het stuk heen hoorde. Beetje jammer, daarom hou ik het ook maar bij het oude werk.
Heb jij toevallig niet een liveset van Karl Bartos beluisterd, want daar heb ik bij 'The Model' ervaren wat jij beschreef, dus dat er een verkeerde toets werd aangeslagen, echt jammer was dat.
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:27 schreef Zanderrr het volgende:
Er staan trouwens een hele hoop filmpjes van Kraftwerk op Youtube, zelfs nog uit hun allereerste periode toen ze nog niet zo met die synths bezig waren. Leuk.

http://www.youtube.com/results?search=kraftwerk&search_type=search_videos&search=Search
Ja die heb ik ook gecheckt. In die ene oude clip zie je Kraftwerk in een bezetting van 3 man: Florian Schneider met zijn fluit, Michael Rother op de gitaar en Klaus Dinger op drums. Deze laatste 2 figuren vormden later de groep Neu!. Ralf had de groep een tijdje verlaten, maar gelukkig kwam hij een jaar later weer terug, en we weten hoe het verder gegaan is

[ Bericht 19% gewijzigd door Lone_Gunman op 20-01-2006 16:40:17 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_34286427
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:28 schreef Sjoewe het volgende:
Nee man , Wir sind die Robote is leuker dan We are the robots

Schaamteloze meelul post

Ik vind Kraftwerk echt geweldig, alleen die platen allemaal zo duur, ik heb alleen nog Radioactivity voor een redelijke prijs op vinyl kunnen vinden. Computerwelt en Authobahn zijn allemaal 20 euro of meer
Dat is raar, ik kom aan de lopende band vinyl reissues tegen van Autobahn, Transeurope Express en Computerwelt voor een tientje. Het zijn de enige reissues die ik goed geprijsd vind.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:00:49 #15
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34287185
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:36 schreef Gyan het volgende:

[..]

Dat is raar, ik kom aan de lopende band vinyl reissues tegen van Autobahn, Transeurope Express en Computerwelt voor een tientje. Het zijn de enige reissues die ik goed geprijsd vind.
Waar?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_34287623
In Den Haag zit La-la-land. Daarvan weet ik zeker dat ze daar een half jaar geleden zo duur waren en ik heb even gezocht bij Playland en daar is Transeurope Express 15 euro.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:14:38 #17
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34287661
Hmm dat is me dan wel een keer een toertje naar Den Haag waard Bedankt
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:14:43 #18
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_34287665
Vorig jaar bij een optreden geweest in HMH
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 20 januari 2006 @ 19:21:11 #19
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34287853
Computer world, radioactivity en popcorn zijn m'n favo's
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_34287927
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:21 schreef paultjuhhh het volgende:
Computer world, radioactivity en popcorn zijn m'n favo's
Popcorn is van Gershon Kingsley
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 20 januari 2006 @ 19:24:45 #21
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34287970
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Popcorn is van Gershon Kingsley
ok

Niet ook van kraftwerk
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:26:29 #22
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_34288025
popcorn

anyway, ik hou van computerwelt. ja, de duitse. vind ik veel leuker. de engelse zijn zo geforceerd engels.
Dit album word zeker aan het einde erg sterk en zou nu nog als nieuwe muziek beschouwd kunnen worden. (ik liet It`s more fun to Compute horen aan een aantal mensen, en ze dachten dat het ergens uit 2000 kwam ofzo )

fijn fijn fijn.
vooral die Coldplay cover is erg goed

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 20 januari 2006 @ 19:27:31 #23
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34288050
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:26 schreef timbob het volgende:
popcorn
Ja popcorn ja
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:28:06 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34288075
Düsseldorf heeft meer geweldige bands opgeleverd.
Rheingold bv (Karl Bartos van kraftwerk heeft samen met Lothar Mannteufel van Rheingold "Electric Music" opgericht)
Maar ook neopunk bands als Toten Hosen bijvoorbeeld.
Maar over kraftwerk, zijn idd te gek en ongelofelijk dat ze al in 1970 begonnen zijn, toen de rest van de wereld nog op de kampvuurliedjes van de beatles lag te blowen.
Men heeft het in allerlei muziekprogramma´s altijd over de VS en UK als men het over de moderne muziek heeft, maar Kraftwerk en Deutsch Amerikanische Freundschaft om nog maar wat te noemen, zijn heel invloedrijk geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:31:03 #25
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_34288171
Over Karl Bartos gesproken:


Karl Bartos - I'm The Message (12")

heb ik ook nog liggen, Met Orbital remix
staat bij mij in de top 3 beste remixen door orbital
nummer zelf is natuurlijk ook tof.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_34288218
vorig jaar in de HMH geweest bij het optreden.

de mix van Computerworld-Numbers vind ik erg lekker. Werd door Carl Craig gedraaid in de Escape. Hele dansvloer leeg

Ooit een keer een docu gezien over Kraftwerk waarin ook wat Detroit techno mensjes rondliepen en aangaven dat Kraftwerk een grote inspiratiebron was.
pi_34288590
Ah, komt Michael Rother van Kraftwerk? Dat wist ik niet. Solo is hij ook bepaald niet onproductief, hij heeft in de periode 1976-1993 8 albums (7 studioalbums en een compilatie box) op zijn conto geschreven met een heel ander geluid als dat van Kraftwerk. Ook zeer interessant werk.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34289216
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:24 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

ok

Niet ook van kraftwerk
H & M Band - Popcorn: Sometimes credited as Kraftwerk or Jean Michel Jarre on the P2P networks
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:17:25 #29
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34289633
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[...]
Maar over kraftwerk, zijn idd te gek en ongelofelijk dat ze al in 1970 begonnen zijn, toen de rest van de wereld nog op de kampvuurliedjes van de beatles lag te blowen.
Men heeft het in allerlei muziekprogramma´s altijd over de VS en UK als men het over de moderne muziek heeft, maar Kraftwerk en Deutsch Amerikanische Freundschaft om nog maar wat te noemen, zijn heel invloedrijk geweest.
Kom kom, de Beatles hebben grondwerk gelegd met retestrakke albums (Rubber soul) en trippy melodieën -- 'She said, she said' is m.i. druggier dan het overschatte 'A day in the life'

Met de rest van je post: absoluut eensch
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:24:17 #30
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34289869
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:32 schreef het_fokschaap het volgende:
vorig jaar in de HMH geweest bij het optreden.
Tijd vliegt, het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ze in HMH waren. Vorig jaar waren ze in 013. Ik was er ook bij toen in de HMH.

En vorig jaar in Januari heb ik Karl Bartos live gezien, is ook wel cool. Hij komt dit jaar weer naar NL. Helaas ben ik in het buitenland dan.

Beathoven, ik had je nog gequoted boven, kijk ff wil je
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_34289956
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:24 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Tijd vliegt, het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ze in HMH waren. Vorig jaar waren ze in 013. Ik was er ook bij toen in de HMH.
dan was het Underworld vorig jaar, Kraftwerk 2 jaar terug
pi_34290026
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:17 schreef Frollo het volgende:

[..]

Kom kom, de Beatles hebben grondwerk gelegd met retestrakke albums (Rubber soul) en trippy melodieën -- 'She said, she said' is m.i. druggier dan het overschatte 'A day in the life'

Met de rest van je post: absoluut eensch [afbeelding]
Ach, met de strekking van zijn post ben ik het wel eens... de gevestigde muziekpers loopt altijd luidkeels te krakelen over hoe vooruitstrevend allerlei behoudende bluesrock bands als led zeppelin of fleetwood mac wel niet waren, terwijl de écht vooruitstrevende bands vaak amper worden genoemd. Kraftwerk was haar tijd behoorlijk vooruit..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:33:44 #33
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34290193
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:28 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Kraftwerk was haar tijd behoorlijk vooruit..
Zeker, die hebben met terugwerkende kracht veel verdiende credits gekregen
pi_34290974
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:31 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Heb jij toevallig niet een liveset van Karl Bartos beluisterd, want daar heb ik bij 'The Model' ervaren wat jij beschreef, dus dat er een verkeerde toets werd aangeslagen, echt jammer was dat.
Goed mogelijk,

Hoe zit het eigenlijk met Kraftwerk tegenwoordig... spelen ze nog in de oude bezetting?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:08:55 #35
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34291408
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goed mogelijk,

Hoe zit het eigenlijk met Kraftwerk tegenwoordig... spelen ze nog in de oude bezetting?
De 'oude' , laten we zeggen succesvolle bezetting bestond uit Ralf Hutter, Florian Schneider, Wolfgang Flur en Karl Bartos.

Enige tijd na de release van Electric Cafe stapte Wolfgang Flur op. De voornaamste reden was het feit dat Kraftwerk omwijs langzaam bezig was volgens hem. Klopt wel ongeveer want Electric Cafe kwam 5 jaar na Computerwelt uit en daarna werd het erg stil. Ralf en Florian trokken zich terug en sloten zich op in hun studio. Ik denk dat het was mede vanwege het feit dat rond deze tijd de muzikale wereld Kraftwerk als het ware aan het inhalen was en ze waren niet meer alleen.

Vanaf 1990 kwam studio engineer Fritz Hilpert in de plaats van Wolfgang Flur.

Na de tour in 1991 ging ook Karl Bartos weg en hij werd vervangen door studio engineer Fernando Abrantes, een Portugeze vriend en collega van Fritz Hilpert. Ik weet niet zeker, maar volgens mij heeft Karl de tour niet afgemaakt en is hij halverwege de tour vervangen.

Hij bleef niet lang omdat hij niet zo goed kon opschieten met de 2 masterminds en werd vervangen door Henning Schmitz, een studio engineer.

Dit is tot heden de huidige bezetting: Ralf, Florian, Fritz en Henning.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:17:44 #36
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_34291676
Concert in HMH was idd in 2004
Ma 29-03-2004 20.00 uur volgens mijn concertkaartje
pi_34296174
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Popcorn is van Gershon Kingsley
Hot Butter ?

2 jaar geleden in de HMH gezien, en vorig jaar op herhaling op Werchter.
Zelden gebeurd dat ik ruim 2 uur (HMH) geboeid ben geweest tijdens een concert waar eigenlijk bitter weinig gebeurd.
pi_34296529
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:08 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]
Bedankt voor de info.

Electric Cafe vond ik maar slap vergeleken met het eerdere werk, de inspiratie leek in ieder geval op. Computerwelt was nog net de grote klapper die het einde van een tijdperk inluidde
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:32 schreef nr.126 het volgende:

[..]

Hot Butter ?
De versie van Hot Butter kwam 2 jaar later, Kingsley bracht het uit in 1969

Kingsley versie

[ Bericht 37% gewijzigd door Beathoven op 21-01-2006 00:13:17 ]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:21:20 #39
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34313082
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goed mogelijk,
Ik kon het niet laten, hier een fragmentje:

Rightclick&Save

Is dit wat je bedoelde Beathoven?
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_34324855
ja, vreselijk!
pi_34327907
Kraftwerk, leuk! Ik zou graag wat van ze op elpee hebben, maar da's zo veel werk om aan te komen dat ik het nog niet heb.
Autobahn, Trans Europe Express, Tour de France en Electric Cafe luister ik graag.
pi_34330202
Al hun werk is onderhand op cd verschene hoor. Inderdaad echt de moeite waard.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34330586
Fantastisch muziek. Erg zijn tijd vooruit.

Kraftwerk heeft ook aan de basis gestaan van de house + techno door de sound van Kraftwerk te combineren met nieuwe technologieën en de sound van de Amerikaanse funk en disco. Eeuwig respect dus.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34331895
Kraftwerk, gadverdamme!

Goedbedoelende mensen proberen me altijd uit te leggen dat het bewust zielloze muziek is. Alsof het dan minder zielloos is

En dan altijd dat 'respect' omdat ze zo revolutionair bezig waren..... als je iets wil horen dat echt revolutionair met synthesizers was én ook nog eens muzikaal en expressief is, luister dan naar de jaren '70 platen van Stevie Wonder ipv naar die Duitse robots.
  zondag 22 januari 2006 @ 01:34:00 #45
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34333279
quote:
Op zondag 22 januari 2006 00:46 schreef Soul79 het volgende:
Kraftwerk, gadverdamme!

Goedbedoelende mensen proberen me altijd uit te leggen dat het bewust zielloze muziek is. Alsof het dan minder zielloos is

En dan altijd dat 'respect' omdat ze zo revolutionair bezig waren..... als je iets wil horen dat echt revolutionair met synthesizers was én ook nog eens muzikaal en expressief is, luister dan naar de jaren '70 platen van Stevie Wonder ipv naar die Duitse robots.
Ik vind het een mening, ik vind kraftwerk niet zielloos. En ja als je het tegenover een Soul artiest zet kan het misschien wat magertjes overkomen.

Er zijn zat kraftwerk nummers die een bepaald gevoel bij je oproepen, tenminste bij mij zeker
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_34336219
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:56 schreef buitenbeentje het volgende:
Al hun werk is onderhand op cd verschene hoor. Inderdaad echt de moeite waard.
Ja dat weet ik wel, maar ik zou het graag op vinyl hebben (en heb niet de financiële middelen om eerst alle cd's te kopen en later ook nog eens de elpees als ik er tegenaan loop).
  zondag 22 januari 2006 @ 10:54:27 #47
139705 Agency
The Agency
pi_34336970
Beste Kraftwerk fans.

Hier is een update omtrent Kraftwerk.

Kraftwerk genomineerd voor Grammy Award op 8 Februari in Staple Centre, Los Angeles.
Dit voor beste album...??? andere genomineerde zijn Daft Punk en Chemical Brothers.

De Agency heeft zich maanden ingezet om EINDELIJK Kraftwerk te shoppen voor een Grammy LIFETIME ACHIEVEMENT LEGEND AWARD. Kraftwerk is al meer dan 30 jaar bezig, en men heeft hen nooit erkend, omtrent de invloed die zij hebben gehad op andere artiesten zoals Madonna, U2, Depeche Mode, New Order en duizenden andere groepen en bands.

ZONDER kraftwerk bestonden deze groepen waarschijnlijk niet....

Omtrent jullie reactie wat betreft de eerste electronische muziek, dat was wel Kraftwerk [het commerciele aspect van electronische muziek], maar ik moet jullie teleurstellen omtrent dit.

De allereerste electronische houseplaat op vinyl is uitgebracht door een NEDERLANDER welke NU 75 jaar is. Hij heeft bij Philips NatLAb gewerkt en in opdracht van Philips heeft hij samen met TOm Dissevelt de allereerste electronische plaat opgenomen, en dit alles in.......1956.
Zijn naam: Dick Raaijmakers Nederlands meest invloedrijkste en nog steeds levende icoon....

Dick Raaijmakers is ook door de Agency geshopt voor een Grammy Lifetime Achievement Legend Award. Dick Raaijmakers heeft de SAMPLE, CHORUS, DELAY, REVERB, ECHO's en vele andere dingen uitgevonden.

Wat betreft Kraftwerk:
De Agency was geeerd nadat ex Kraftwerk member KARL BARTOS [lid van Kraftwerk geweest van 1975 tot 1991] heeft gevraagd om hem te vertegenwoordigen / promoten in het buitenland.
Binnenkort zal Karl dan ook in Eindhoven spelen, iets wat je niet mag missen.

Wanneer: 23 Maart 21.00 uur Eindhoven. [STRP Festival]

Meer over de Agency vind men op: [url=http://www.industryvendingmachine.com ]www.industryvendingmachine.com [/url]

Wat betreft dit Kraftwerk topic.
Op foto's van Kraftwerk etc, staan copyrights en mogen eigenlijk NIET zonder toestemming gebruikt worden. Ik vind het geen probleem, maar er kunnen natuurlijk problemen komen voor dit forum. Het is dat jullie het weten.

Ruige Minimum Maximum Laptop trouwens.

Will the Agency get Kraftwerk their recognition they deserve for so long?
Nobody ever cared about this, we do.

Will it happen? February 8th will be the day......

The CEO
A Journey Of A Thousand Miles, Begins With One Step...
pi_34647755


Wat een supergoede plaat is dit, qua geluid lijkt het helemaal niet op het bekende werk van kraftwerk maar ik zit hier naar het openingsnummer Klingklang te luisteren en de 'groove' die in deze track zit doet me erg denken aan het werk van Acid Mothers Temple. Jammer dat ze hier niet mee doorgegaan zijn naast het electronische werk.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:56:26 #49
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34647965
Ik geloof dat Ralf + Florian zelf altijd erg ontevreden waren over de eerste paar albums en "Autobahn" eigenlijk als het eerste echte Kraftwerk-album beschouwen. Die eerste albums zijn jarenlang ook niet op cd uitgebracht omdat de heren dit zelf tegenhielden.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:12:28 #50
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_34648464
Dat hele oude Kraftwerk, waar valt dat mee te vergelijken? Met Neu?
pi_34649510
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:56 schreef Zanderrr het volgende:
Ik geloof dat Ralf + Florian zelf altijd erg ontevreden waren over de eerste paar albums en "Autobahn" eigenlijk als het eerste echte Kraftwerk-album beschouwen. Die eerste albums zijn jarenlang ook niet op cd uitgebracht omdat de heren dit zelf tegenhielden.
Wat vreemd.. en zonde ook voor de verzamelaar

Ik krijg bij het horen van de plaat zo'n idee dat ze het tegenhielden omdat het totaal buiten het concept valt van hun electronische muziek, dat toch vooral thema (industrieel) gericht is met autobahn, the robots, computerworld e.d.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:03:09 #52
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_34651892
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat vreemd.. en zonde ook voor de verzamelaar

Ik krijg bij het horen van de plaat zo'n idee dat ze het tegenhielden omdat het totaal buiten het concept valt van hun electronische muziek, dat toch vooral thema (industrieel) gericht is met autobahn, the robots, computerworld e.d.
the model was ook niet echt industrieel te noemen he

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_34652535
Mwa, The Model staat wel op het album 'the Robots' en in zekere zin zijn modellen op catwalks ook net robots. Daarbij viel het muzikaal gezien niet echt uit de toon bij de rest van het album.
pi_34658237
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:12 schreef Frollo het volgende:
Dat hele oude Kraftwerk, waar valt dat mee te vergelijken? Met Neu?
Goeie vraag, ken ze ook alleen maar vanaf Autobahn.

Iemand!?
pi_34659796
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:10 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Goeie vraag, ken ze ook alleen maar vanaf Autobahn.

Iemand!?
Ik heb even een fragment voor je opgenomen

Klik
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 31 januari 2006 @ 21:04:30 #56
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34660266
Coldplay heeft nu dikke hit met cover van computer love
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_34662549
Ik wil het hier niet over Coldplay hebben
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 31 januari 2006 @ 22:00:32 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34662603
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:59 schreef Beathoven het volgende:
Ik wil het hier niet over Coldplay hebben
We are the robots
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:47:04 #59
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34680516
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:24 schreef Beathoven het volgende:
Mwa, The Model staat wel op het album 'the Robots' en in zekere zin zijn modellen op catwalks ook net robots. Daarbij viel het muzikaal gezien niet echt uit de toon bij de rest van het album.
Overigens vind ik persoonlijk dat 'Showroom Dummies' van het album TEE beter op z'n plaats zou zijn op The Man Machine want ik vind het meer bij dit thema passen dan bij Treinreizen.

Het zou me niets verbazen als dit nummer een van de blauwdrukken zou zijn geweest voor The Man Machine.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 23 maart 2006 @ 00:41:08 #60
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_36285695
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:27 schreef Zanderrr het volgende:
Er staan trouwens een hele hoop filmpjes van Kraftwerk op Youtube, zelfs nog uit hun allereerste periode toen ze nog niet zo met die synths bezig waren. Leuk.

http://www.youtube.com/results?search=kraftwerk&search_type=search_videos&search=Search
Intussen zijn er een groot aantal clips, waaronder veel Live-opnamen bij gekomen, kijken als ik jullie was voordat Ralf erachter komt en de site plat legt
Ik had bijvoorbeeld nooit opnamen van tussen 1991 en 1998 gezien en die staan er mooi op. 'Radioactivity' van het Stop-Sellafield concert (1992) en 'Music Non Stop' gespeeld in 1998, wat had ik daar bij willen zijn, toen ze nog met hun complete studio optraden en de naar mijn mening tofste versies van Computerwelt speelden.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_36286225
Ik had 'm al vorige week maar hier nog niet gepost, m'n meest recente kraftwerk plaat



Uit de tijd dat ze nog onder de bandnaam 'organisation' speelden
  donderdag 23 maart 2006 @ 13:00:43 #62
27648 Weakling
available in strong mint
pi_36293932
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:47 schreef Lone_Gunman het volgende:Overigens vind ik persoonlijk dat 'Showroom Dummies' van het album TEE beter op z'n plaats zou zijn op The Man Machine want ik vind het meer bij dit thema passen dan bij Treinreizen.

Het zou me niets verbazen als dit nummer een van de blauwdrukken zou zijn geweest voor The Man Machine.
Ik vind het juist heel erg goed bij treinreizen passen. De tekst van het nummer gaat voor mij over treinreizigers die bijna beweegloos in de trein bijelkaar zitten in een cabine, af en toe een nieuwe pose aannemen, uitstappen en door de stad wandelen. Niet echt een spannend verhaal, maar voor mij wel zeer toepasselijk op treinreizen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 26 maart 2006 @ 16:22:22 #63
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_36380187
Vrijdag heb ik karl bartos gezien, speelde ook nog wat kraftwerk nummers.

hij beweegt tenminste op het podium
was een leuke set

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_36395267
Kraftwerk 01-07-2005 (013 Tilburg) (ander Kraftwerk-topic over hun optreden vorig jaar in de 013)
Ben ook een groot fan van ze!
Radio-Activity blijf ik één van de meest waanzinnige nummers vinden
pi_36395293
ah met kraftwerk moet ik gelijk aan Orchestral Manoeuvres in the Dark denken
  maandag 27 maart 2006 @ 03:26:04 #66
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36395312
Ik ben ze gaan leren waarderen... maar het deed best moeite kosten.
Soms moet je gewoon opgeven en soms ook niet.

Kraftwerk is meer dan oke.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 25 juni 2006 @ 13:47:29 #67
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39205071
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 25 juni 2006 @ 13:48:09 #68
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_39205094
Neu! is pas tof
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 25 juni 2006 @ 13:50:38 #69
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39205181
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:48 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
Neu! is pas tof
Ken ik niet
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 25 juni 2006 @ 13:58:10 #70
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_39205421
quote:
Op maandag 27 maart 2006 03:22 schreef mg794613 het volgende:
ah met kraftwerk moet ik gelijk aan Orchestral Manoeuvres in the Dark denken
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_39216998
Kraftwerk heerscht, heerlijke muziek..
  donderdag 2 november 2006 @ 23:57:49 #72
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_43192405
http://www.kinkfm.nl/luisteronline.php

Ze zijn NU live op kink fm
Tevens schop

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_43197429
Ik vond Tour de France maar zo zo. Leuk al die variaties op 1 nummer, maar het verveelt snel. De pers was er lovend over, maar dat zal wel weer te maken hebben met hun prestaties in het verleden.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:20:43 #74
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_43199549


Fleurt mijn interieur op
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:56:20 #75
67663 fractalis
we (all) search
pi_43200663
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:48 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
Neu! is pas tof
Neu! is briljant!
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:55:25 #76
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_43210678
Ze waren laatst nog live op I Love Techno. dus ik heen

Nou zijn feesten in belgie vaak al wat minder enthausiast.. het was nogal druk, en belgen dansen amper. das echt luisterpubliek.
dat was jammer.

Toch vind ik kraftwerk meer een thuisluisterband dan een liveband. Hun show is erg mooi en tof enzo. maar 2 uur lang stilstaan tussen allemaal mensen en luisteren is ook niet alles...

Veel nummers zijn ook niet echt dansbaar. misschien is dat 't.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_43224414
Kraftwerk is ook inderdaad niet om op te dansen, het is meer een multidimensionaal spektakel: het is een hele show wat gegeven wordt en waar je gewoon naar moet blijven kijken. Ben naar hun concert geweest in de 013 en niemand ging daar dansen. Iedereen was juist stil en er waren behoorlijk veel kippenvelmomenten omdat het muziek zo puur was. Zij zijn ook één van de eerste acts die multimedia en muziek bij elkaar gebracht hebben (de visuals zijn een onderdeel van de act, in tegenstelling tot de vj's die je in discotheken ziet draaien samen met een dj).

Maar hoe was hun optreden op I Love Techno? Zelfde setlist als Minimum - Maximum? Vond het redelijk 'apart' dat ze daar gingen optreden namelijk.
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:54:11 #78
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_43227642
Het was ook niet echt een optreden voor I love techno idd. paste niet helemaal bij de rest. al zijn ze natuurlijk wel een soort voorvaders van de techno.

Ze deden de duitse set, dat was wel tof. Ik ken de set van Min-Max niet echt. maar ik hoorde dat ze ook andere nummers deden.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_53575406
Ik ken Kraftwerk maar sinds kort. Alleen ik vind alleen de Duitstalige liedjes leuk. Bijvoorbeeld het liedje Das Model. Weet iemand welk album goed is en waar ook veel in gezongen wordt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2007 20:42:59 ]
pi_53576124
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:41 schreef Gewas het volgende:
Ik ken Kraftwerk maar sinds kort. Alleen ik vind alleen de Duitstalige liedjes leuk. Bijvoorbeeld het liedje Das Model. Weet iemand welk album goed is en waar ook veel in gezongen wordt?
Bijna alle CD's van Kraftwerk zijn in engelstalige en duitstalige versies verschenen, de Duitse CDs zijn (logisch) in Duitsland verkrijgbaar, via amazon.de bijvoorbeeld. Ben het met je eens dat Kraftwerk in het Duits beter klinkt.
Beste platen (en het meest toegankelijk) zijn m.i. Computerwelt en Die Mensch Maschine.
Ook The Mix (is een Greatest Hits) is een aanrader.
pi_57800091
Drummer Kraftwerk overleden.
quote:
DRUMMER KRAFTWERK OVERLEDEN :: 3-4-2008

Klaus Dinger, ooit de drummer van Kraftwerk en een van de oprichters van NEU!, is overleden. Dinger is 61 jaar geworden.

Dinger - op de foto samen met Michael Rother, die samen met hem de overstap van Kraftwerk naar Neu! maakte - overleed aan hartproblemen op 20 maart. De begrafenis vond plaats in besloten kring. Neu!’s platenlabel Gronland maakt dat gisteren pas bekend.

Dinger was een van de oervaderen van de krautrock. Zijn motorische, vierkante drumstijl heeft verschillende moderne bands beïnvloed. Na gespeeld te hebben in Kraftwerk en Neu richtte Dinger La Düsseldorf op, die in de jaren 70 en 80 meer dan een miljoen platen verkochten.

In de jaren 90 speelde Dinger in La! Neu?, een naam die zowel referenties aan Neu! als La Düsseldorf in zich droeg. Hij bracht platen uit op Captain Trip Records, het label dat ook Neu! 4 en Neu! '72 Live! Uitbracht. Hij overleed vier dagen voor hij 62 zou zijn geworden.
Bron: Oor
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_57821088
Triest nieuws
  vrijdag 4 april 2008 @ 03:44:41 #83
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_57821427
heb kraftwerk een keer live gezien, dat was best een leuke ervaring maar niet echt festival muziek daar zijn de nummers nèt wat te lang voor.

verder vind ik hun live album Minimum Maximum heerlijk om af en toe op te zetten klinkt net wat beter dan de album versies.
pi_57821473
termen als techno en electro bestonden nog ni eens
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 4 april 2008 @ 04:25:58 #85
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_57821484
inderdaad, uitvinders van een genre en ook de apparatuur hadden ze zelf gemaakt toch?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 4 april 2008 @ 10:51:06 #86
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57824404
Jarre pwned Kraftwerk keihard
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:57:43 #87
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_57824556
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:51 schreef paultjuhhh het volgende:
Jarre pwned Kraftwerk keihard

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:17:45 #88
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_57923070
Klotenieuws. Eerst Stockhausen en nu een lid van Kraftwerk....

Has nog wel eens de echte KW willen zien
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:25:30 #89
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_57923333
Het goeie nieuws is dan maar dat ze aan het touren zijn, weliswaar in de VS, maar toch.
!!! Go 49-ers !!!
pi_57923410
Autobahn
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:10:46 #91
27648 Weakling
available in strong mint
pi_57980462
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Klotenieuws. Eerst Stockhausen en nu een lid van Kraftwerk....

Has nog wel eens de echte KW willen zien
Het lid dat overleden is, was al jaren geen lid meer van Kraftwerk en "de echte" Kraftwerk ... tsja ... wat is de enige echte? In ieder geval zijn de oprichters Florian Schneider en Ralph Hutter er nog bij. De twee andere leden uit de hoogtij dagen zijn al lang vertrokken. Karl Bartos in 1991 en Wolfgang Flur in 1987 (bron: wiki). Dus de echt originele bezetting zul je sowieso nooit meer zien.

Ondanks dat is bezoek aan een Kraftwerk concert het meer dan waard. Ik bewaar nog steeds zeer levendige en goede herinneringen aan het concert een paar jaar geleden in 013.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:17:56 #92
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_57988326
Is er ergens bekend of KW bezig is met iets nieuws?
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 11 april 2008 @ 19:44:14 #93
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57988894
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:57 schreef timbob het volgende:

[..]


Wel
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:34:57 #94
27648 Weakling
available in strong mint
pi_64728782
Aww, Florian verlaat Kraftwerk, *snif* nu is alleen Ralf nog over als origineel bandlid. Blij dat ik ze nog live heb gezien een jaar of wat geleden ...

o.a.: http://www.synthtopia.com(...)er-leaves-kraftwerk/
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:44:39 #95
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_64729142
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:34 schreef Weakling het volgende:
Aww, Florian verlaat Kraftwerk, *snif* nu is alleen Ralf nog over als origineel bandlid. Blij dat ik ze nog live heb gezien een jaar of wat geleden ...

o.a.: http://www.synthtopia.com(...)er-leaves-kraftwerk/
Ik had ze graag nog eens live gezien....
Is het dan nog wel Kraftwerk?
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:52:59 #96
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_64729500
Ralf zit er nog in.
Dus je hebt nog een kwart Kraftwerk.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:54:00 #97
27648 Weakling
available in strong mint
pi_64729538
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik had ze graag nog eens live gezien....
Is het dan nog wel Kraftwerk?
Hmm, voor mijn gevoel is het tijdperk Kraftwerk afgesloten met het vertrek van Florian, maar ik laat me graag verbazen en mijn ongelijk bewijzen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:25:26 #98
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_64746624
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:54 schreef Weakling het volgende:

[..]

Hmm, voor mijn gevoel is het tijdperk Kraftwerk afgesloten met het vertrek van Florian, maar ik laat me graag verbazen en mijn ongelijk bewijzen.
Inderdaad. Ik vind het toch jammer dat er momenteel slechts een video-technician achter Florian's console staat ipv iemand van teminste Fritz' of Henning's kaliber. Hoop dat dit veranderd of dat Stefan Pfaffe echt mee speelt, want dat doet ie volgens mij niet.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_64751413
Bah wat een k*tnieuws al begin 2009: Florian vond ik wel één van de meest karakteristieke Kraftwerk-leden. Maar goed; het is al een wonder dat ze zo lang bezig zijn!
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:31:46 #100
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_64754603
Hier een tribute dan:
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_64755007
Zit deze band ook niet in The Big Lebowski?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_64755068
Ah wacht, ik heb het even opgezocht

The fictional German techno-pop band in the movie, "Autobahn", is a parody of (or homage to) the band Kraftwerk. The "Autobahn" album cover is stylistically similar to the cover of the Kraftwerk album "Man-Machine," and the group name "Autobahn" is the name of a Kraftwerk song. The title of their album, "Nagelbett," is German for "nail bed." Translated from Swedish, Peter Stormare's native tongue, it means "nail bite".


Soort grapje was dat dus
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:15:31 #103
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64755711
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:47 schreef Agiath het volgende:
Zit deze band ook niet in The Big Lebowski?
"Zumorrow we will come back and cut off your johnson!"

Verder een TVP. Zijn die 1e paar albums nog een beetje makkelijk aan te komen?
pi_64756762
Erg jammer.
I HATE MUSIC
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:42:06 #105
27648 Weakling
available in strong mint
pi_64802518
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:15 schreef Trashcanman het volgende:
"Zumorrow we will come back and cut off your johnson!"

Verder een TVP. Zijn die 1e paar albums nog een beetje makkelijk aan te komen?
Op LP of CD? In ieder geval is alles vanaf Autobahn redelijk goed te verkrijgen op CD. Daarvoor zitten nog een paar albums die volgens mij nooit op CD zijn uitgebracht. Waarschijnlijk zul je die alleen maar op platenbeurzen aantreffen op vinyl.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 januari 2009 @ 10:42:44 #106
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_64802542
zo'n concert lijkt me btw wel saai
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:47:15 #107
27648 Weakling
available in strong mint
pi_64802693
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:42 schreef Paul het volgende:
zo'n concert lijkt me btw wel saai
Nee joh! Lijkt misschien in eerste instantie zo, omdat de vier heren doodstil achter hun laptopje blijven staan, maar dat steekt prachtig af tegen hetgeen er omheen gebeurt met video, lasers en licht. Tegen het einde verschijnen ze in lichtgevende pakken en ook laten ze hun robot versies een keer optreden.

De interactie met het publiek is er nagenoeg niet, maar het concert vond ik echt super en verre, heeeeel verre van saai. Lekker, ehm, apart.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:41:42 #108
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_65082939
Concert is echt gaaf, was erbij in Amsterdam in 2004
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 januari 2009 @ 02:06:28 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65095668
een Kraftwerk topic helemaal gemist. Wil ze zooooooooooo graag eens live zien. Tijd dat ze Nederland weer eens aandoen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:36:53 #110
27648 Weakling
available in strong mint
pi_65100848
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 02:06 schreef rubbereend het volgende:
een Kraftwerk topic helemaal gemist. Wil ze zooooooooooo graag eens live zien. Tijd dat ze Nederland weer eens aandoen.
Tsja, ik vrees dat het daar te laat voor is ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_65101072
Machine, Machine, Machine, Machine, Machine, Machine blablabla Geen flauw idee hoe de plaat heet (waarschijnlijk machine ) maar toch wel een erg gruwelijke plaat.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:49:20 #112
27648 Weakling
available in strong mint
pi_65101264
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:43 schreef Dzy het volgende:
Machine, Machine, Machine, Machine, Machine, Machine blablabla Geen flauw idee hoe de plaat heet (waarschijnlijk machine ) maar toch wel een erg gruwelijke plaat.
Bijna goed. The Man-Machine of Die Mensch-Maschine naar gelang uw voorkeur voor de Engelse of Duitse uitgave ,,,
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 januari 2009 @ 11:17:29 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65102203
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:36 schreef Weakling het volgende:

[..]

Tsja, ik vrees dat het daar te laat voor is ...
hoezo?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:00:49 #114
27648 Weakling
available in strong mint
pi_65112733
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:17 schreef rubbereend het volgende:
hoezo?
Doe eens een pagina of zo terug lezen ...

Omdat het huidige Kraftwerk een band is geworden die weliswaar Kraftwerk nummers vertolkt, maar Kraftwerk niet meer is. Als je geen bezwaar hebt tegen een veredelde coverband, dan kan je met een gerust hart naar een optreden toe. Er van uit gaande dat ze nog eens zullen optreden.

Kraftwerk is opgericht door Ralf en Florian. Het was al jammer dat de twee anderen personen in het kwartet al niet meer uit de hoogtijdagen van Kraftwerk kwamen, maar nu founding father Florian is opgestapt kun je naar mijn idee niet meer met goed fatsoen spreken van een echt Kraftwerk.

Maar goed, misschien ben ik te nostalgisch en kieskeurig in dat soort dingen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_65112945
Scheisse dat ze niet meer met zijn allen optreden.

Ben blij dat ik ze enkeel jaren gelden op werchter gezien heb. Was echt een gaaf optreden. Inderdaad heel statisch die mannetjes achter hun keyboard. Maar wel super veel beeld en laser.

beep beep beep radioactivty..............
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 januari 2009 @ 16:52:18 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65114599
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:00 schreef Weakling het volgende:

[..]

Doe eens een pagina of zo terug lezen ...

Omdat het huidige Kraftwerk een band is geworden die weliswaar Kraftwerk nummers vertolkt, maar Kraftwerk niet meer is. Als je geen bezwaar hebt tegen een veredelde coverband, dan kan je met een gerust hart naar een optreden toe. Er van uit gaande dat ze nog eens zullen optreden.

Kraftwerk is opgericht door Ralf en Florian. Het was al jammer dat de twee anderen personen in het kwartet al niet meer uit de hoogtijdagen van Kraftwerk kwamen, maar nu founding father Florian is opgestapt kun je naar mijn idee niet meer met goed fatsoen spreken van een echt Kraftwerk.

Maar goed, misschien ben ik te nostalgisch en kieskeurig in dat soort dingen.
oke ik had nog niet terug gelezen mijn excuses
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:28:02 #117
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_72183534
Hier! Tik! pakaan!
quote:
Kraftwerk, the German legends that pretty much invented electronic pop music as we know it, are due to reissue eight of their albums in a massive box set called 12345678: The Catalogue. Five of the albums will also be reissued as individual titles.

The box is due October 6 in the U.S. from EMI. That's the cover art above. It'll feature the following discs: 1974's Autobahn, 1975's Radio-Activity, 1977's stone classic Trans-Europe Express, 1978's The Man Machine, 1981's Computer World, 1986's Techno Pop, the 1991 remix comp The Mix, and 2003's Tour De France. (The band's first three albums are not included.)


Die komt zo hard in m'n kast te staan
Zat er al laatst overna te denken om eens wat kraftwerk aan te schaffen, dan is dit natuurlijk een prachtig punt. De albums zijn allemaal geremasterd en sommige komen ook nog op plaat uit

Ik hoop alleen dat ze ook in de duitse versie uitkomen, dat geforceerde engels op man machine & computerworld hoeft van mij niet echt.

jeej!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:50:35 #118
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_72188214
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:28 schreef timbob het volgende:
Hier! Tik! pakaan!
[..]

[ afbeelding ]

Die komt zo hard in m'n kast te staan
Zat er al laatst overna te denken om eens wat kraftwerk aan te schaffen, dan is dit natuurlijk een prachtig punt. De albums zijn allemaal geremasterd en sommige komen ook nog op plaat uit

Ik hoop alleen dat ze ook in de duitse versie uitkomen, dat geforceerde engels op man machine & computerworld hoeft van mij niet echt.

jeej!
Ik weet al wat ik voor mijn verjaardag ga vragen

Hoewel ik alle genoemde albums op 1 na al bezit lijkt het mij wel het waard om de collectie te bemachtigen.
En inderdaad, de duitse versies zijn veel beter.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 27 augustus 2009 @ 08:12:19 #119
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72191671
Daarmee geven ze toch ook zelf een beetje aan dat er in de toekomst niets meer uit zal komen, vrees ik....
Wel een mooie box natuurlijk
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:49:24 #120
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_72194319
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Daarmee geven ze toch ook zelf een beetje aan dat er in de toekomst niets meer uit zal komen, vrees ik....
Wel een mooie box natuurlijk
Ja. Kraftwerk bestaat eigenlijk al niet meer. Maar ze kunnen eigenlijk nooit meer iets uitbrengen wat over die eerste albums uitkomt.

Het is meer een soort geschiedenisboek

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:18:31 #121
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72207670
Gelijk maar weer eens Die Mensch-Maschine opgezet. Auf Deutsch naturlich. Godsamme wat een vet nummer is het toch! En dat voor 1978 toen iedereen stond te disco-huppelen!
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:45:24 #122
27648 Weakling
available in strong mint
pi_72208475
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:50 schreef Lone_Gunman het volgende:
Hoewel ik alle genoemde albums op 1 na al bezit lijkt het mij wel het waard om de collectie te bemachtigen.
En inderdaad, de duitse versies zijn veel beter.
Zelfde hier. Heb ook bijna alle albums, maar ben een "sucker" voor speciale uitgaven zoals deze. Misschien wel de Duitse EN de Engelse als ze in beide varianten verschijnen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:11:04 #123
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_72230220
En het is geremastered, dus wie weet klinkt het allemaal nog toffer.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:16:14 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72230372
Box is er ook gewoon in het Duits hoor, amazon.de verkoopt hem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:17:39 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_72230425
ik zag laatst picture discs liggen van kraftwerk 1 en kraftwerk 2 ik vind dat sowieso erg leuke platen dus ik denk dat ik die nog wel een keer aanschaf!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:49:04 #126
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_72235189
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Box is er ook gewoon in het Duits hoor, amazon.de verkoopt hem
84,95. best betaalbaar voor 8 cd's

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 17 september 2009 @ 18:58:20 #127
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_72848654
Is de Duitse box al ergens in Nederland gespot? Of moet het via internet gekocht worden (of in DE natuurlijk)?
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:16:22 #128
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_72883775
wel cool, heb laatst een hele zooi cd's gedownload

1970 - Tone Float
1972 - Kraftwerk
1973 - Kraftwerk 2
1973 - Ralf Und Florian
1974 - Autobahn
1975 - Radio-Aktivitat
1977 - Trans-Europe Express
1977 - Trans-Europe Express (EP)
1978 - The Man Machine (DE)
1978 - The Man Machine (EN)
1979 - Showroom Dummies
1980 - The Model
1981 - Computerwelt
1981 - Virtu Ex Machina (Live in Tokyo)
1983 - Tour De France
1986 - Electric Cafe
1991 - The Mix (version allemande)
1991 - The Mix (version anglaise)
1995 - Toccata Electronica
1999 - Kraftwerk - Ultra Rare Tracks
2003 - Tour De France
2004 - Kraftwerk Live at Tempodom, Berlin (25-Mar-2004)
2004 - Kraftwerk - Live in Helsinki
pi_73026849
Ik zag ze dit jaar op EXIT Festival echt een geweldige band, hoe ze daar ook gewoon staan met z'n 4en!
pi_73028094
Computerwelt
standaarddrinker
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:46:16 #131
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_74194812
Wat had ik hier bij willen zijn, in 1991, the Mix-Tour, toen er nog met regelmatig (de eerste helft van de tour volgens mij) met handmatige drums gewerkt werd

Vanaf 4.55:

"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:56:42 #132
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_74195158
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:46 schreef Lone_Gunman het volgende:
Wat had ik hier bij willen zijn, in 1991, the Mix-Tour, toen er nog met regelmatig (de eerste helft van de tour volgens mij) met handmatige drums gewerkt werd

Vanaf 4.55:

Vet idd, het zijn ineens net muzikanten
!!! Go 49-ers !!!
pi_74195267
Kraftwerk! The Model is het mooiste nummer vind ik.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:01:59 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74195316
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:00 schreef Gitaarmat het volgende:
Kraftwerk! The Model is het mooiste nummer vind ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74195349
?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:04:59 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74195406
Oordeel zelf



Versus



Originele Duitse versie is duidelijk beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:07:20 #137
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_74197355
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Oordeel zelf



Versus



Originele Duitse versie is duidelijk beter
Echt een van de weinige keren dat je Florian echt ziet spelen Ook grappig dat ie toevallig altijd weg kijkt als de camera hem in beeld neemt
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_74212220
Box-versie van The Catalogue komt pas in november uit (in NL)?
pi_74217281
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:28 schreef timbob het volgende:
It'll feature the following discs: 1974's Autobahn, 1975's Radio-Activity, 1977's stone classic Trans-Europe Express, 1978's The Man Machine, 1981's Computer World, 1986's Techno Pop, the 1991 remix comp The Mix, and 2003's Tour De France. (The band's first three albums are not included.)
WTF wordt ie toch nog gereleased (tenzij ze stiekem gewoon Electric Cafe bedoelen)

Computer World, Electric Cafe en Tour de France zijn de albums die ik nog niet heb, misschien dat ze door deze nieuwe versies eens een keer wat goedkoper worden
Nothing has changed. Everything has changed.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:21:14 #140
27648 Weakling
available in strong mint
pi_74217627
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:12 schreef Sequencial het volgende:
WTF wordt ie toch nog gereleased (tenzij ze stiekem gewoon Electric Cafe bedoelen)
Tis Electric Cafe
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_74818093
Net even in de cd-winkel geweest om te kijken naar de box van Kraftwerk. 100 euro zou ik ervoor moeten neertellen. Beetje aan de dure kant voor acht albums, me dunkt. Als het niet anders kan, zal ik er aan moeten geloven, maar heeft iemand anders misschien een internetadresje waar de box voor een schappelijker prijsje aangeboden wordt?
pi_74818388
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:16 schreef Olmo het volgende:
Net even in de cd-winkel geweest om te kijken naar de box van Kraftwerk. 100 euro zou ik ervoor moeten neertellen. Beetje aan de dure kant voor acht albums, me dunkt. Als het niet anders kan, zal ik er aan moeten geloven, maar heeft iemand anders misschien een internetadresje waar de box voor een schappelijker prijsje aangeboden wordt?
Via KlingKlang is het goedkoper, dan heb je de Engelse versie.

Ik twijfel tussen de Duitse en Engelse versie... Weet het nog niet.
  woensdag 18 november 2009 @ 15:45:36 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74819177
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:23 schreef leukvoorlater het volgende:

[..]

Via KlingKlang is het goedkoper, dan heb je de Engelse versie.

Ik twijfel tussen de Duitse en Engelse versie... Weet het nog niet.
Hoe kom je daar aan twijfel? Duitse versie is duidelijk beter, en het origineel.
Autobahn in het Engels? Huiver.
Das Model?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 november 2009 @ 16:09:04 #144
27648 Weakling
available in strong mint
pi_74820008
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe kom je daar aan twijfel? Duitse versie is duidelijk beter, en het origineel.
Autobahn in het Engels? Huiver.
Das Model?
Autobahn ben ik het helemaal mee eens, maar vind eerlijk gezegd The Model (vooralsnog) een tikje prettiger klinken dan Das Model. Zal er wel mee te maken hebben dat ik eerst The Model heb gehoord en pas jaren later een keer Das Model.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:44:49 #145
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_74827778
De teksten van computerworld (Engels) klinken gewoon een beetje gay

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 18 november 2009 @ 23:02:39 #146
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_74835772
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:44 schreef timbob het volgende:
De teksten van computerworld (Engels) klinken gewoon een beetje gay
Het nummer 'Computer World' bevat amper tekst (in ieder geval veel minder dan in de duitse versie), dat vind ik helemaal erg, de live-uitvoering daarentegen is wel te pruimen

Maar uiteraard, er gaat niets boven de duits-talige versies
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 19 november 2009 @ 10:12:09 #147
27648 Weakling
available in strong mint
pi_74843036
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:02 schreef Lone_Gunman het volgende:
Maar uiteraard, er gaat niets boven de duits-talige versies
Behalve dan Dentaku, de Japanse versie van Pocket Calculator/Taschenrechner

Boku wa ongaku ka
Dentaku katate ni
Tashi tari
Hii tari
Sosa shite
Sakkyoku suru
Kono botan oseba
Ongaku kanaderu

Vertaald naar het Engels blijkbaar:

I'm a musician
With pocket calculator in my hand
Adding
Subtracting
Controlling
Composing
By pressing down a key
It plays a little melody

Nog best dicht bij de oorspronkelijke Pocket Calculator.

Hmm, komend weekend platenbeurs in Utrecht. Eens kijken of daar nog een beetje goedkoop de Engelse en Duitse verzamelbox te vinden is ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 30 november 2009 @ 16:39:54 #148
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_75147975
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:12 schreef Weakling het volgende:

[..]

Behalve dan Dentaku, de Japanse versie van Pocket Calculator/Taschenrechner

Boku wa ongaku ka
Dentaku katate ni
Tashi tari
Hii tari
Sosa shite
Sakkyoku suru
Kono botan oseba
Ongaku kanaderu

Vertaald naar het Engels blijkbaar:

I'm a musician
With pocket calculator in my hand
Adding
Subtracting
Controlling
Composing
By pressing down a key
It plays a little melody

Nog best dicht bij de oorspronkelijke Pocket Calculator.

Hmm, komend weekend platenbeurs in Utrecht. Eens kijken of daar nog een beetje goedkoop de Engelse en Duitse verzamelbox te vinden is ...
Ok dit is niet de japanse, maar het origineel, maar ik denk dat je het wel leuk zal vinden:

Live in 1993.
Echt lachen om ze zo actief te zien, en ik heb volgens mij Florian nog nooit zo actief gezien als hier Hij schijnt wel een 'mafkees' (in positieve zin) te zijn en dat zie je hier ook
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 14 april 2010 @ 00:36:31 #149
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_80290622
Wat ik bij Kraftwerk altijd leuk vind om te zien/horen als je duidelijk ziet dat er geimproviseerd wordt of dat er zelfs dingen mis gaan.

Ik stuitte op deze live versie van Das Modell van de Computerworld Tour uit 1981, en je hoort hier dat het niet altijd even zuiver gespeeld wordt:

"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 14 april 2010 @ 04:51:56 #150
202564 SexyDexie
The Dexorcist
pi_80292274
Ah, Kraftwerk. Ik weet nog wel dat dat nummer van Coldplay toen uitkwam en ik maar bleef roepen "Dude dat is gejat van Kraftwerk!" But my friends wouldn't listen..

Maar OT: mijn favo track was Boing Boem Tschak. Anyone?
"There's something I've learned.. all we have, ever, is the need to give each other our love. If we forget that, we lose everything we've got. Let's remember that and get out of this place alive, okay?" - Stevie Ray Vaughan
  woensdag 14 april 2010 @ 08:21:27 #151
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_80293045
Laatst werd (4 minuten van) Autobahn gedraaid op Radio 2 als de nummer 1 van een top 5 met nummers met weinig woorden

Mijn favoriete nummer: Radio Activity.
Nothing has changed. Everything has changed.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 april 2010 @ 08:39:42 #152
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80293340
LOL wat stond er voor de rest in die top5
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 14 april 2010 @ 09:57:41 #153
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_80295001
quote:
Op woensdag 14 april 2010 08:39 schreef Paul het volgende:
wat stond er voor de rest in die top5
Volgens mij heb ik alleen de top 3 gehoord:
1. Kraftwerk - Autobahn
2. Fleetwood Mac - Tusk (tja, wordt toch best veel in gezongen?)
3. Elton John - Song for Guy

Nu ik er bij nadenk geloof ik dat ik zelf nooit eerder Kraftwerk op de radio heb gehoord
Nothing has changed. Everything has changed.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 14 april 2010 @ 10:06:06 #154
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80295213
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:57 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik alleen de top 3 gehoord:
1. Kraftwerk - Autobahn
2. Fleetwood Mac - Tusk (tja, wordt toch best veel in gezongen?)
3. Elton John - Song for Guy

Nu ik er bij nadenk geloof ik dat ik zelf nooit eerder Kraftwerk op de radio heb gehoord
Ik ook niet, Jarre wel
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 14 april 2010 @ 10:31:13 #155
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_80295996
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:06 schreef Paul het volgende:

Jarre wel
Inderdaad, Oxygene IV wil nog wel eens de ether ingeslingerd worden. En ik heb 1 keer Calypso gehoord toen Jarre de avond daarvoor in Parijs had opgetreden.

Wat Kraftwerk betreft blijft het door de bank genomen bij samples en re-arrangementen (Talk is toch de bekendste) en ach, de niet geringe invloed op de hedendaagse muziek in het algemeen

Deze vind ik trouwens ook geslaagd: Paul Oakenfold vs. Afrika Bambaataa & The Soul Sonic Force - Planet Rock (Swordfish Mix, van de Swordfish soundtrack) met een bewerking van Trans Europe Express:

Nothing has changed. Everything has changed.
  woensdag 14 april 2010 @ 23:43:48 #156
27648 Weakling
available in strong mint
pi_80328127
quote:
Op woensdag 14 april 2010 04:51 schreef SexyDexie het volgende:
Maar OT: mijn favo track was Boing Boem Tschak. Anyone?
Ahhh, heel het Electric Cafe album heeft wel een warm plekje ingenomen bij mij. Het was de eerste keer dat ik kennismaakte met Kraftwerk. Kreeg het op een gekopieerd cassettebandje van een HAVO schoolvriend onder het mom van: "hier moet je eens naar luisteren, echt goed!". Sindsdien ben ik verkocht.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 9 mei 2010 @ 14:14:18 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_81211639
Ik weet niet of het hier al gepost is, maar er zit wss een nieuw album+tour aan te komen dit jaar...
http://www.billboard.com/(...)ing-1004019021.story
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 mei 2010 @ 17:57:31 #158
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_81219782
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik weet niet of het hier al gepost is, maar er zit wss een nieuw album+tour aan te komen dit jaar...
http://www.billboard.com/(...)ing-1004019021.story
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:54:40 #159
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_87889374
Iemand nog naar Karl Bartos geweest afgelopen week? Ikzelf kon helaas niet.. :{
Heb nu weer een KW opleving en ben nu de docu KW & the electronic revolution aan het kijken, is aan te bevelen!

Hulde aan Pierre Schaeffer!

!!! Go 49-ers !!!
pi_87893206
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:57 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik alleen de top 3 gehoord:
1. Kraftwerk - Autobahn
2. Fleetwood Mac - Tusk (tja, wordt toch best veel in gezongen?)
3. Elton John - Song for Guy

Nu ik er bij nadenk geloof ik dat ik zelf nooit eerder Kraftwerk op de radio heb gehoord :o
Radio 2 draait 'toch wel vaker. Kraftwerk O+
pi_87903269
ja Kraftwerk O+
jammer dat de duitse albums lastig te krijgen zijn
pi_87903652
Ik moet binnenkort toch maar eens de Duitse versie van de boxset kopen. Ik vind met name het spul van Autobahn tot en met Die Mensch-Maschine echt de moeite waard - maar moet ook eerlijk zeggen dat ik de rest niet/nauwelijks heb beluisterd :)
Bleuh.
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:07:41 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87905053
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:19 schreef Yorrit het volgende:
ja Kraftwerk O+
jammer dat de duitse albums lastig te krijgen zijn
www.amazon.de
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:54:55 #164
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_87906507
Ze zouden een nieuw album maken voor 2010, maar dan moeten ze wel opschieten.. :s)
http://exclaim.ca/News/kr(...)udio_album_for_2010/
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 27 juni 2011 @ 10:14:16 #165
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_98710393
Voor de doorgewinterde Kraftwerk-fans en de wereld er om heen is dit een hele interessante docu: "Kraftwerk and the Electronic Revolution". Voor de genen die het nog niet kennen:


De eerste 30 seconden zijn al geniaal 8-)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 27 juni 2011 @ 11:29:02 #166
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_98712823
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2010 17:28 schreef PimD het volgende:
Ik moet binnenkort toch maar eens de Duitse versie van de boxset kopen. Ik vind met name het spul van Autobahn tot en met Die Mensch-Maschine echt de moeite waard - maar moet ook eerlijk zeggen dat ik de rest niet/nauwelijks heb beluisterd :)
Toch vind ik computerwelt een stuk beter dan mensch-machine.
Met dat album waren ze ook een stuk meer hun tijd vooruit ipv MM. Waar ze niet echt extreem revolutionair waren...

Computerwelt en radio-aktivität zijn denk ik wel m'n favorieten...

Ik vond de remasters en die boxset daarmee dus, een beetje tegenvallen. Het geluid is wel heel mooi zuiver en helder, maar dat was nou juist hetgene wat mij zo aantrok aan kraftwerk... De ruis :P

Er is toch een beetje ziel weggefilterd...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_98712927
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2006 20:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

H & M Band - Popcorn: Sometimes credited as Kraftwerk or Jean Michel Jarre on the P2P networks
Jean MIchel Jarre heeft een versie van Popcorn opgenomen ooit eens!, meen dat het rond 1988 was..
  maandag 27 juni 2011 @ 11:48:44 #168
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_98713434
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

Jean MIchel Jarre heeft een versie van Popcorn opgenomen ooit eens!, meen dat het rond 1988 was..
"a pre-fame Jean Michel Jarre (under the pseudonyms of The Popcorn Orchestra and Jamie Jefferson)"

aldus wikipedia :D

1972

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:28:15 #169
279824 Mansjester
City>United
pi_98842925
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:14 schreef Lone_Gunman het volgende:
Voor de doorgewinterde Kraftwerk-fans en de wereld er om heen is dit een hele interessante docu: "Kraftwerk and the Electronic Revolution". Voor de genen die het nog niet kennen:


De eerste 30 seconden zijn al geniaal 8-)
Zier er interessant uit. Morgen maar eens kijken :)
Kraftwerk _O_
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:24:51 #170
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98879473
Goed nieuws!! 2 Live concerten!! *O* *O*

quote:
CONCERTS 2011
12 OCT 11 ....... MUNICH ..... ALTE KONGRESSHALLE ..... 3D CONCERT
13 OCT 11 ....... MUNICH ..... ALTE KONGRESSHALLE ..... 3D CONCERT
http://www.kraftwerk.com/concerts/index-concerts.html
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:31:36 #171
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_98879744
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Goed nieuws!! 2 Live concerten!! *O* *O*

[..]

http://www.kraftwerk.com/concerts/index-concerts.html
Gaaf! Ik zie ook dat de website na zoveel jaar weer aangepast is 8-) Zijn al deze recente ontwikkelingen een voorproefje van wat er nog gaat komen? Spannend ^O^

Ik ben toevallig ook het boek aan het lezen "Kraftwerk: Man, Machine and Music van Pascal Bussy.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:34:35 #172
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98879854
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:31 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Gaaf! Ik zie ook dat de website na zoveel jaar weer aangepast is 8-) Zijn al deze recente ontwikkelingen een voorproefje van wat er nog gaat komen? Spannend ^O^
Ik hoop het :Y Maar voor dit moment zijn de concerten voornamelijk ter promotie van de Ausstellung in Munchen over KW zelf, die kort na de 2 concerten zal starten.
Zie hier: http://www.lenbachhaus.de(...)=30&cHash=f9312ffe2e

Hopelijk is het idee van 3d een manier waarop ze hun oude muziek een nieuw leven kunnen inblazen :)
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:41:13 #173
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98880122
Lijkt me wel gaaf om te zien, een Kraftwerk 3D Liveshow
Heb ze in 2004 live gezien toen ze optraden in Amsterdam
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:43:35 #174
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98880200
Ik wil erheen, maar het is wel doordeweeks en geloof ik tentamens..... Maar ja, hoe vaak zijn ze nog te zien?? Ik ben wel erg benieuwd naar de line-up....
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:50:24 #175
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_98880458
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:41 schreef Darklight het volgende:
Lijkt me wel gaaf om te zien, een Kraftwerk 3D Liveshow
Heb ze in 2004 live gezien toen ze optraden in Amsterdam
Ik was er ook bij in 2004, toen zat Florian er nog bij, de geniale mafkees 8-)
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik wil erheen, maar het is wel doordeweeks en geloof ik tentamens..... Maar ja, hoe vaak zijn ze nog te zien?? Ik ben wel erg benieuwd naar de line-up....
Ik zou er ook heen willen. Florian is inmiddels vervangen door video-technician Stefan Pfaffe ;( Ik ben benieuwd of hij muzikaal gezien iets bijdraagt als ze live spelen. Henning en Fritz doen nog een hoop daarentegen, en Ralf uiteraard ook.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:54:45 #176
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98880665
De site is idd ook veranderd, ze hebben ook een nieuw logo met die pixels
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:02:55 #177
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98881009
Bij foto's zie je een paar beelden van zo'n 3D show
http://www.kraftwerk.com/photo/index.php
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:04:28 #178
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98904975
Hoe heet het nummer dat rond minuut48 begint? Nooit eerder gehoord

  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:54:53 #179
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_98919868
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:04 schreef Darklight het volgende:
Hoe heet het nummer dat rond minuut48 begint? Nooit eerder gehoord

Dat is volgens mij een nieuwe versie van Airwaves.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:45:58 #180
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99253931
En de kaarten zijn gekocht! w/ w/
Donderdag 13 oktober 2011 bin ich dabei! :s)
!!! Go 49-ers !!!
pi_99256475
Hoe groot schatten jullie de kans in dat er meer concerten komen?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:08:32 #182
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99257264
Dat weet ik nou juist niet, ik heb maar geen risico genomen :)
Aan de ene kant kun je denken dat dit alleen maar speciaal ter bevordering van de tentoonstelling is, maar aan de andere kant gaan ze, denk ik, niet speciaal een 3D show maken voor 2 voorstellingen.....
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 10 juli 2011 @ 00:38:35 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99263307
Hopelijk komen ze nog eens naar NL
  maandag 11 juli 2011 @ 00:18:10 #184
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99304119
Ik mis Karl Bartos wel in Kraftwerk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 11 juli 2011 @ 00:46:55 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99305365
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2006 20:10 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Goeie vraag, ken ze ook alleen maar vanaf Autobahn.

Iemand!? :P
Ja, het is beide Krautrock ,maar dan moet je wel terug gaan naar de nummers van Kraftwerk uit de jaren 70 zoals bv het nummer Ruckzuck en het prachtige nummer Kristallo

En dit is dan Neu!
Moet wel zeggen dat ik het nummer Hero erg mooi vind en het beste nummer van Neu!

Beide dus Krautrock experimentele muziek uit de jaren 70 vanuit jawel Duitsland.
Prachtig toch

[ Bericht 19% gewijzigd door Cherna op 11-07-2011 00:52:46 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 11 juli 2011 @ 11:39:04 #186
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99313910
Kristallo is idd prachtig, daar zit alles in: concept-art, de basispatronen van house, Stockhausen, etc

13 oktober is inmiddels trouwens uitverkocht, zowaar voor de 12e zijn er nog kaarten. :D
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 11 juli 2011 @ 12:15:45 #187
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99315125
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kristallo is idd prachtig, daar zit alles in: concept-art, de basispatronen van house, Stockhausen, etc

13 oktober is inmiddels trouwens uitverkocht, zowaar voor de 12e zijn er nog kaarten. :D
Ik kan echt niet. Gelukkig heb ik ze ooit in Tilburg gezien. Een mooie ervaring
Het album Trans-Europe Express is trouwens mijn fav album.
Ik kon het niet laten maar The Hall of Mirrors(incluis de lyrics) is zo mooi.


[ Bericht 17% gewijzigd door Cherna op 11-07-2011 12:26:19 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:03:43 #188
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_99380620
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
En de kaarten zijn gekocht! w/ w/
Donderdag 13 oktober 2011 bin ich dabei! :s)
En Woensdag 12 Oktober 2011 bin ich dabei! 8-)
*O* *O* *O* *O*
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_99401427
Hoe gaan jullie daarheen? Zou wel graga willen maar t is niet naast de deur! Iemand nog een plek vrij in de auto? :D
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:11:57 #190
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99406851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:03 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

En Woensdag 12 Oktober 2011 bin ich dabei! 8-)
*O* *O* *O* *O*
He super! w/ w/ Nog een echte liefhebber ;)

Ik heb eigenlijk nog geen idee hoe ik er naar toe ga. Ik moet wel redelijk snel terug zijn, dus het wordt geen echt bezoek aan München (wat best jammer is)
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:02:23 #191
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99413438
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2008 10:51 schreef Paul het volgende:
Jarre pwned Kraftwerk keihard :( :9~
Lol :) Jarre is een slap aftreksel van Tangerine Dream en ook van Klaus Schulze(pionier voor trance muziek)
Maar goed ieder zo zijn eigen smaak. Jarre is commercieel.

Kraftwerk is industrieel een op de een of andere manier raakt het me in combinatie met zware industrie en het Ruhrgebied. Daarbij waren de onderwerpen en thema.s erg hun tijd vooruit. Je moet eens goed naar de teksten van computer world luisteren. Dan word een en ander erg duidelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 13-07-2011 15:26:23 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:47:16 #192
27648 Weakling
available in strong mint
pi_99417427
Wow, dat is nog eens een ouwe post quoten. Leeft die fokker nog wel? :P
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:48:40 #193
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99417500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:47 schreef Weakling het volgende:
Wow, dat is nog eens een ouwe post quoten. Leeft die fokker nog wel? :P
:Y http://forum.fok.nl/user/history/80791
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:17:05 #194
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_99421100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:43 schreef Bas242 het volgende:
Hoe gaan jullie daarheen? Zou wel graga willen maar t is niet naast de deur! Iemand nog een plek vrij in de auto? :D
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:11 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

He super! w/ w/ Nog een echte liefhebber ;)

Ik heb eigenlijk nog geen idee hoe ik er naar toe ga. Ik moet wel redelijk snel terug zijn, dus het wordt geen echt bezoek aan München (wat best jammer is)
Ik ga met de auto en verblijf in Zwitserland. Ik rij 11 Oktober erheen. Ik kan jullie in de omgeving van Stuttgart afzetten :)

RobertoCarlos, jammer dat je niet op Woensdag gaat, anders konden we een Fok!-delegatie vormen ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 13 juli 2011 @ 22:00:26 #195
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_99430599
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:47 schreef Weakling het volgende:
Wow, dat is nog eens een ouwe post quoten. Leeft die fokker nog wel? :P
Ja tuurlijk leef ik nog :( *O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:16:37 #196
27648 Weakling
available in strong mint
pi_99431601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:00 schreef Paul het volgende:
Ja tuurlijk leef ik nog :( *O*
Ghehe, ik zie het. ^O^

En om dan toch on topic te blijven en iets met knuppel, hoenders en een hok: voor mij is Kraftwerk min of meer opgehouden te bestaan met het vertrek van Florian Schneider. Ja, twee van de drie anderen naast Ralf lopen ook al vrij lang mee, maar het is niet meer "mijn" Kraftwerk.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:01:14 #197
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99433963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:17 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]


[..]

Ik ga met de auto en verblijf in Zwitserland. Ik rij 11 Oktober erheen. Ik kan jullie in de omgeving van Stuttgart afzetten :)

RobertoCarlos, jammer dat je niet op Woensdag gaat, anders konden we een Fok!-delegatie vormen ;)
En een NL delegatie misschien wel ;) Ik ga misschien wel met de trein, de locatie is dichtbij het station en wie het is het te doen qua prijs.
!!! Go 49-ers !!!
pi_99444229
Kaartje voor woensdag binnen :) Ik zal ook eens kijken of de trein eventueel een optie is.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:36:53 #199
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99445598
En zo te zien zijn inmiddels alle kaarten uitverkocht :Y

http://kraftwerk.tickets.(...)/show/1541-Kraftwerk
!!! Go 49-ers !!!
pi_99483207
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 00:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja, het is beide Krautrock ,maar dan moet je wel terug gaan naar de nummers van Kraftwerk uit de jaren 70 zoals bv het nummer Ruckzuck en het prachtige nummer Kristallo


dank, deze kende ik helemaal niet, maar erg gaaf!
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:45:34 #201
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_99484935
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:11 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:

[..]

dank, deze kende ik helemaal niet, maar erg gaaf!
Het hele album is echt zo gaaf :Y Kan er geen genoeg van krijgen ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_99491254
Voor de mensen die nog naar Munchen willen, er is een nachtconcert toegevoegd op 13 oktober, 24.00
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:56:29 #204
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99549202
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 07:55 schreef Bas242 het volgende:
Voor de mensen die nog naar Munchen willen, er is een nachtconcert toegevoegd op 13 oktober, 24.00
Helaas voor mij wel, krijg ik minder Zugabe ;)
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:14:08 #205
321876 Cherna
Fuck the System
pi_99561889
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2006 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Düsseldorf heeft meer geweldige bands opgeleverd.
Rheingold bv (Karl Bartos van kraftwerk heeft samen met Lothar Mannteufel van Rheingold "Electric Music" opgericht)
Maar ook neopunk bands als Toten Hosen bijvoorbeeld.
Maar over kraftwerk, zijn idd te gek en ongelofelijk dat ze al in 1970 begonnen zijn, toen de rest van de wereld nog op de kampvuurliedjes van de beatles lag te blowen.
Men heeft het in allerlei muziekprogramma´s altijd over de VS en UK als men het over de moderne muziek heeft, maar Kraftwerk en Deutsch Amerikanische Freundschaft om nog maar wat te noemen, zijn heel invloedrijk geweest.
Inderdaad buiten Joy Division om is Duitsland erg bepalend geweest. Van Nina Hagen tot DAF. Voor mij persoonlijk komt daar de muziek vandaan die voor mij bepalend is geweest. Ooit een keer de klas uitgestuurd toen ik een spreekbeurt hield over DAF. De teksten waren uitdagend en mijn muziekleraar die anti Duits was vanwege WW2 was not amused. Zo ook Kraftwerk is bepalend geweest. Tja als jonge in de jaren 70 was ik een eenling wat betreft muziek smaak. Waar ik Joy Division, Kraftwerk, Nina Hagen grijs draaide waren de meeste fan van de Police, Queen etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 17 juli 2011 @ 00:14:56 #206
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99564817
Interessant om te lezen (eruit gestuurd worden vanwege een spreekbeurt over DAF WTF?) alleen is de post waarop je reageert wel meer dan 5 jaar oud....

En idd Kraftwerk is de grondlegger van zo'n beetje alle elektronische muziek. Maar ja, ook Kraftwerk staat weer op de schouder van reuzen...
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:40:21 #207
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99739513
En ook het laatste concert is nu ausverkauft! :s)
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:55:54 #208
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100676784
En ook Kraftwerk had haar voorlopers, hier bijvoorbeeld Daphne Oram _O_ :

http://www.engadget.com/2(...)unearthed-in-french/
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:33:01 #209
27648 Weakling
available in strong mint
pi_100689975
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ook Kraftwerk had haar voorlopers, hier bijvoorbeeld Daphne Oram _O_ :

http://www.engadget.com/2(...)unearthed-in-french/
Dan hou ik het heel chauvinistisch altijd nog bij Dick Raaymakers en Tom Dissevelt die vanaf ongeveer halverwege jaren 50 met electronische muziek in het Eindhovense Philips Natlab aan de slag gingen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:36:08 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100690089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad buiten Joy Division om is Duitsland erg bepalend geweest. Van Nina Hagen tot DAF. Voor mij persoonlijk komt daar de muziek vandaan die voor mij bepalend is geweest. Ooit een keer de klas uitgestuurd toen ik een spreekbeurt hield over DAF. De teksten waren uitdagend en mijn muziekleraar die anti Duits was vanwege WW2 was not amused. Zo ook Kraftwerk is bepalend geweest. Tja als jonge in de jaren 70 was ik een eenling wat betreft muziek smaak. Waar ik Joy Division, Kraftwerk, Nina Hagen grijs draaide waren de meeste fan van de Police, Queen etc.
Die muziekleraar was een schande voor zijn vak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:44:51 #211
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100690426
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:33 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dan hou ik het heel chauvinistisch altijd nog bij Dick Raaymakers en Tom Dissevelt die vanaf ongeveer halverwege jaren 50 met electronische muziek in het Eindhovense Philips Natlab aan de slag gingen.
(..)
Ik ook hoor :Y En mijn favoriet is toch ook Stockhausen in Duitsland _O_ (Die Philips gasten waren trouwens wel beïnvloed door Stockhausen :6 ;) )

Ik vraag me wel nog steeds af in hoeverre de leden van Kraftwerk nou echt bewust van deze voorgangers wisten en of ze erop voort gebouwd hebben. Ik heb daar eigenlijk nooit wat over gehoord.... Terwijl Stockhausen gewoon ook in Dusseldorf zat en Eindhoven nou ook niet ver weg is van Dusseldorf....
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:16:13 #212
27648 Weakling
available in strong mint
pi_100691758
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik ook hoor :Y En mijn favoriet is toch ook Stockhausen in Duitsland _O_ (Die Philips gasten waren trouwens wel beïnvloed door Stockhausen :6 ;) )
Gehehe, ja da's ook weer waar. Heb me zelf nooit in Stockhausen verdiept, hoewel die toch vaak genoemd wordt als inspiratiebron bij andere muziek die ik luister.
quote:
Ik vraag me wel nog steeds af in hoeverre de leden van Kraftwerk nou echt bewust van deze voorgangers wisten en of ze erop voort gebouwd hebben. Ik heb daar eigenlijk nooit wat over gehoord.... Terwijl Stockhausen gewoon ook in Dusseldorf zat en Eindhoven nou ook niet ver weg is van Dusseldorf....
Vraag ik me ook af. Ik denk dat het slechts een klein onderdeel is van een hele berg aan factoren die iemand tot het maken van electronische muziek aanzet. Interesse in technische ontwikkelingen, in de kunst, in het doorbreken van gevestigde regels rondom muziek en bovenal de liefde voor muziek zelf zijn net zo belangrijk denk ik. Naar mijn mening wordt de invloed van voorgangers in de muziek vaak groter gemaakt dan deze werkelijk is.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:43:35 #213
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100692998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Ik denk dat het slechts een klein onderdeel is van een hele berg aan factoren die iemand tot het maken van electronische muziek aanzet. Interesse in technische ontwikkelingen, in de kunst, in het doorbreken van gevestigde regels rondom muziek en bovenal de liefde voor muziek zelf zijn net zo belangrijk denk ik. Naar mijn mening wordt de invloed van voorgangers in de muziek vaak groter gemaakt dan deze werkelijk is.
Ik heb Kraftwerk eigenlijk nooit gehoord over hun invloeden.... En als zelfs jij het niet weet, nou dan zit er maar 1 ding op....... ik ga het hem gewoon even vragen als ik in oktober naar het concert ga! *O*
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:14:50 #214
27648 Weakling
available in strong mint
pi_100694215
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb Kraftwerk eigenlijk nooit gehoord over hun invloeden.... En als zelfs jij het niet weet, nou dan zit er maar 1 ding op....... ik ga het hem gewoon even vragen als ik in oktober naar het concert ga! *O*
LOL @ "als zelfs jij het niet weet". En proberen Ralf te spreken? Ik zeg doen!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_102693489
Toen de LP 'Electric Café' in 1986 uitkwam was ik 10 jaar en vond het bizarre muziek. De videoclip van 'Musique non stop' was ronduit eng en heeft mij de stuipen op het lijf gejaagd. Ik wist één ding zeker: Kraftwerk is 3x niks.

Zo'n 15 jaar later bekeek ik Kraftwerk met andere ogen en begon steeds meer van hun muziek te houden. Opmerkelijk genoeg vind ik nu 'Musique non stop' één van hun beste nummers. ;)

'Electric café' is zwaar onderschat en bevat pareltjes van nummers. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat dit samen met 'Computer World' één van hun beste platen is.

Nog meer fans van Electric Café hier? :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:37:23 #216
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103024899
En? Iemand al geweest?

(Ik zit ziek thuis :( :X :X :P)
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:00:03 #217
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_103237213
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
En? Iemand al geweest?

(Ik zit ziek thuis :( :X :X :P)
Ik kom binnenkort met een nabeschouwing, maar ik kan je nu al vertellen: Het was gaaaaaaaaaaaaf! *weer kippenvel krijgt *O*

Trouwens, ben je helemaal niet geweest?
"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:17:24 #218
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_103237876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:47 schreef 78rt21 het volgende:
Toen de LP 'Electric Café' in 1986 uitkwam was ik 10 jaar en vond het bizarre muziek. De videoclip van 'Musique non stop' was ronduit eng en heeft mij de stuipen op het lijf gejaagd. Ik wist één ding zeker: Kraftwerk is 3x niks.

Zo'n 15 jaar later bekeek ik Kraftwerk met andere ogen en begon steeds meer van hun muziek te houden. Opmerkelijk genoeg vind ik nu 'Musique non stop' één van hun beste nummers. ;)

'Electric café' is zwaar onderschat en bevat pareltjes van nummers. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat dit samen met 'Computer World' één van hun beste platen is.

Nog meer fans van Electric Café hier? :)
Ik heb ook altijd een "haat-liefde verhouding" gehad met deze plaat. In het begin vond ik deze ook helemaal niets, met uitzondering van een paar nummers. Als ik eerlijk ben vind ik het titelnummer nog steeds geen zak aan, en het doet me altijd pijn om dit te zeggen als doorgewinterde Kraftwerk-fan. Ik heb er gewoon niets mee. Muziek-technisch is het waarschijnlijk wel een prestatie maar ik krijg er altijd een naar gevoel van. Deze en 'Sex Object vind ik eigenlijk de enige nummers die ik niet leuk vind. De rest zijn inderdaad parels :) Men kan ook niet ontkennen dat deze plaat een enorme invloed heeft gehad op de rest van de muziekwereld, net als eigenlijk alles van Kraftwerk. Een redelijk recent voorbeeld: Het is overduidelijk dat 'Boom Boom Pow' van BEP hierdoor is geinspireerd, helemaal als je de clip ziet.

Afgezien hiervan vind ik de eerste drie nummers geniaal, helemaal met de 'strijkinstrumenten' in Technopop 8-) Als een aangename verassing hebben ze de eerste drie nummers vorige week ook gespeeld. Voorheen deden ze alleen Musique Non-Stop als afsluiter. Ik weet zeker dat als deze plaat eerder dan 1986 was uitgebracht, dat de critici veel positiever waren geweest. Het was in de eerste instantie ook de bedoeling, ze waren immers er al mee bezig ergens tussen 1982-83, maar er kwamen een hoop onvoorziene zaken tussen, waaronder het fiets-ongeluk van Ralf.

Maar, met trots kan ik zeggen: Musique Non-Stop 8-)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:32:54 #219
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103257893
Ik weet ff niet meer hoe en wanneer precies, maar ik geloof dat ik voor het eerst anderhalf jaar geleden eens hun muziek goed ging beluisteren. Daarvoor kon ik alleen maar Autobahn :)
Ondertussen heb ik de Der Katalog box in huis en ben ik benieuwd of er ook nog zo'n boxje gaat komen voor de eerste paar albums.

Vooralsnog is Radio-Ativität het beste album vind ik en liggen de Duitse albums beter in het gehoor dan de Engelse (want kom op zeg.. een Duitser die Engels praat/zingt? :D)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:14:23 #220
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_107877217
Ik besef me dat ik nog geen nabeschouwing heb gegeven van het concert in München, in mijn geval van 12 Oktober 2011. Ik denk nog bijna elke dag terug aan het toffe optreden van Ralf en Co. Keer op keer weten ze ons te verbazen. Dit was gewoon een splinternieuw concert! *weer kippenvel krijgt.

De zaal (Die Alte Kongresshalle) was een gemoedelijk, klein oud zaaltje wat voor een intieme sfeer zorgde. Het was een stuk anders vergeleken met mijn vorige keer (HMH, 2004). Het concert begon met de welbekende 'ontstemde' synthesizer-geluiden waar het gelijk al fout ging. Het doek hing nog steeds maar je kon het hoofdje van Fritz Hilpert goed zien die ineens naar rechts keek (waarschijnlijk naar groentje Stefan Pfaffe) omdat de intro ineens eindigde i.p.v. de gebruikelijke fade-out. Afijn, na een tijdje ging de intro weer aan waarna hij zoals het hoort geleidelijk wegviel en de vocoder intro met "Meine Damen und Herren..." ons kippenvel bezorgde. Het eerste nummer was voor mij een grote doch aangename verrassing omdat ik had gedacht dat ze zoals 'gewoonlijk' met 'Die Mensch Maschine' zouden beginnen. De robotgeluiden bleken langzaam meer te worden en na een tijdje viel het doek in z'n geheel naar beneden waarna we de 4 heren achter hun consoles konden aanschouwen. De consoles zijn overigens aangepast. Ik weet niet precies hoe, maar de laptops zijn verdwenen. Waarschijnlijk zijn ze geintegreerd in de consoles. Het doet weer denken aan de oude setup van de jaren 90 (o.a. The Mix-tour).
Die Roboter was een mooi begin en begon langzaam zoals het origineel uit 1978 waarna het al snel gelijk met het zingen van de eerste regel van Ralf (met Vocoder) in de moderne versie werd getransformeerd. In deze zie je ook de intro: Hierna speelden ze Electric Cafe, naar mijn mening hebben ze deze nog niet eerder gespeeld. Eerlijk gezegd vond ik deze te psychedelisch, en helemaal met de video, ik werd er haast duizelig van. Desondanks was het een leuke om tot rust te komen na de gave entree met Die Roboter.

Omdat het inmiddels duidelijk was dat het een compleet nieuw concert was was het gissen naar wat telkens het volgende nummer zou worden. Deze bleek dus Nummern/Computerwelt te zijn. Deze is een van mijn persoonlijke favorieten. Echter, vind ik de live-versie van de jaren 90 het beste omdat die meer up-beat is. Maar dit liet zeker de pret niet bederven!
Op naar Planet of Visions: Dit was een meesterlijk nummer. Ik merkte een enorme vooruitgang vergeleken met de vorige live versie. Zoals jullie zien kan deze gerust meedoen met de huidige hits op de radio. Op naar Heimcomputer en Die Mensch Maschine: , De 3d-effecten waren super! Overigens wat me opviel, de heren zijn duidelijk druk bezig met hun apparaten. Je hoort ook veel improvisatie (ja als doorgewinterde Kraftwerk-fan ontgaat je niets).
Langzaam fietsen we de wereld van Tour De France binnen met de klassieke versie die na een hoop elektronisch gehijg plotseling overgaat in de Tour De France 2003 versie. Geweldig was dat. Ook hier zag je dat ze het een en ander hadden aangepast qua muzikale opbouw. Ze hadden Etape 1 en 2 inelkaar gezet wat voor een mooi geheel zorgde. Na Vitamin kwam de legendarische Autobahn. Deze keer hadden ze hem flink aangepast in het motto van 'back to the roots'. Hij leek veel op het origineel van 1974. De 3d video was heel mooi gedaan hier waarbij ze (typisch Kraftwerk) geen detail hadden gemist.
Na dit meesterwerk kwamen we uit op een deel van hun werk in 1978 (Mensch Maschine) met de wat meer mainstream nummers: Das Modell, Neon Licht, en Schaufensterpuppen.
Het volgende hoogtepunt was Radioaktivität waarbij je in de video in het begin de jonge Ralf ziet op het moment dat je een stem de titel hoort noemen. Heel charmant gedaan. En net als in 2004 kreeg ik hier weer kippenvel!
De meesterwerken bleven maar komen omdat hierna we de wereld van het spoor gingen verkennen met Trans Europa Exprss/Abzug/Metall auf Metall: Ik vond het hier jammer dat ze de originele video hadden weggelaten en hadden vervangen met computer animaties.
Na dit meesterwerk werden we verrast met een zeldzaam nummer: 'Spacelab'. Bij mijn weten hebben ze deze nog niet eerder gespeeld bij live concerten. Dit was ook een van mijn hoogtepunten. De 3d-effecten waren leuk gedaan. De spacelab kwam steeds voorbij vliegen _O_ Na dit rondje door de ruimte volgden 'Elektro Kardiogramm' en 'Aero Dynamik'. In tegenstelling tot de afgelopen keren hadden ze zich niet verkleedt in de groene fluoriserende pakken. Jammer, maar ja elke keer het kunstje opnieuw doen is natuurlijk ook niet leuk. Muzikaal gezien waren het geweldige stukken. De zaal was zowat in een technofeest veranderd *O* Helaas was het tijd voor afscheid met Boing Boom Tschak/Technopop/Musique Non Stop. Ja jullie zien het goed. In zijn geheel werd de A-kant van de plaat Electric Café gespeeld. Dit was ook heel uniek. Met name 'Technopop' met mijn favoriete strijk-geluiden tezamen met de klakkende beats vond ik super! De heren verlieten zoals altijd één voor één na een korte solo (m.u.v Stefan) van hun specialiteit het podium. Ik mis hier altijd de solo van Florian. Grappig is dat de volgende dag Stefan gewoon bleef staan op het moment dat hij eigenlijk eraf moest. Dat is ook te zien in de link die ik heb gepost. Iedereen zit ook te lachen daar :D

Met een melancholisch doch tevreden gesteldheid verliet ik de zaal. De heren van Kraftwerk weten ons keer op keer te verrassen met hun genialiteit. Na 40 jaar zijn deze heren nog steeds in staat om een geweldige show neer te zetten. Het is geweldig om te zien dat 4 serieus kijkende mannen waarvan 3 op respectabele leeftijd, het publiek gek weet te krijgen!

Kraftwerk, mijn helden 8-)

Tot slot wat observaties:

-Ralf zingt met behulp van de vocoder de robot-stem zelf in tegenstelling tot voor 2005.
-Het lijkt dat de heren veel meer improviseren dan voorheen, althans je ziet ze drukker dan voorheen. Ik denk dat het te maken heeft met het wegvallen van Florian. Het viel me vooral op dat Fritz drukker was dan voorheen. Ik heb vaak gezien en meegemaakt bij eerdere concerten dat hij af en toe 'niets' zat te doen en enige tijd om zich heen zat te kijken. Dit was dus nu zeker niet het geval.
-Bij veel nummers merkte je een knipoog naar het verleden waarbij ze vaak elementen van de originele versies in de nummers hadden verwerkt.
-De consoles zijn aangepast. De laptops die eerder bovenop stonden zijn verdwenen. Of ze in het systeem zijn verwerkt of dat ze andere computers hebben aangeschaft weet ik niet, maar ben wel benieuwd. Het zal me niets verbazen als ze nu gewooon touchscreens hebben in de vorm van zwaar gecustomizede Ipads of zo 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lone_Gunman op 12-02-2012 02:21:53 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_107881633
Mooi om te lezen, bedankt!
  zondag 12 februari 2012 @ 09:42:26 #222
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107884170
Idd. goede review ^O^ En idd het was voor het eerst dat ze Spacelab live speelden :)

Laten we hopen dat Kraftwerk nog meer concerten gaan geven. Ze geven iig op 23 maart een concert tijdens het UltraMusic Festival in Miami, laten we hopen dat er meer volgen, zeker na zo'n review! :Y :Y
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 12 februari 2012 @ 15:55:21 #223
27648 Weakling
available in strong mint
pi_107894687
Hele toffe review Lone_Gunman! Enne:
quote:
Het zal me niets verbazen als ze nu gewooon touchscreens hebben in de vorm van zwaar gecustomizede Ipads of zo
Het zou me ook niet verbazen. Aan het begin van het concert je MP3-tje starten en verder lekker Wordfeuden tegen elkaar. :P

Het is mij nooit duidelijk wie nou precies wat doet van de vier heren op het podium. Heb er ook nooit echt naar gezocht moet ik direct toegeven.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 12 februari 2012 @ 19:08:28 #224
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107901389
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:55 schreef Weakling het volgende:
Hele toffe review Lone_Gunman! Enne:

[..]

Het is mij nooit duidelijk wie nou precies wat doet van de vier heren op het podium. Heb er ook nooit echt naar gezocht moet ik direct toegeven.
Dus wat ga je nu doen??? :{w
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:10:01 #225
27648 Weakling
available in strong mint
pi_107923438
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dus wat ga je nu doen??? :{w
Yeah but, no but, yeah but, no but, yeah but, no ... :P

Nee, ja, ik kan wel algemene beschrijvingen vinden, maar ik zou wel eens willen weten wie welk specifiek "geluid" in de verschillende nummers verzorgd. Ik bedoel: bij een "gewone" band weet je wie de drums bespeelt, wie de basgitaar etc.

Bij Kraftwerk heb ik geen idee wie welk deel van het geluid maakt. Is dat heel belangrijk? Nee, zeker niet, maar ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:40:11 #226
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_107926148
Jullie wel eens gehoord van Electric Music ? Onder die band naam heeft Karl Bartos in de 90's een album uitgebracht die Esperanto heet. Daar staan imo 2 pareltjes van nummers op. Op het album staat ook nog een nummer met McCluskey van OMD.




[ Bericht 2% gewijzigd door Momitsu op 13-02-2012 12:46:00 ]
  maandag 13 februari 2012 @ 12:53:57 #227
27648 Weakling
available in strong mint
pi_107926533
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef Momitsu het volgende:
Jullie wel eens gehoord van Electric Music ? Onder die band naam heeft Karl Bartos in de 90's een album uitgebracht die Esperanto heet. Daar staan imo 2 pareltjes van nummers op. Op het album staat ook nog een nummer met McCluskey van OMD.
Weleens van gehoord, maar nog nooit gehoord. Dus dan kan ik RobertoCarlos weer quoten:
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dus wat ga je nu doen??? :{w
Luisteren, ware het niet dat ik hier geen geluid heb op deze PC. Dus later thuis dan maar ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:04:12 #228
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_107926843
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:55 schreef Weakling het volgende:
Hele toffe review Lone_Gunman! Enne:

[..]

Het zou me ook niet verbazen. Aan het begin van het concert je MP3-tje starten en verder lekker Wordfeuden tegen elkaar. :P

Het is mij nooit duidelijk wie nou precies wat doet van de vier heren op het podium. Heb er ook nooit echt naar gezocht moet ik direct toegeven.
Hier was ik ook altijd nieuwsgierig naar en nog steeds overigens.
Ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent maar ik zal je op weg helpen:
Ralf speelt de melodie en harmonie en hij zingt (met en zonder vocoder).
Henning is verantwoordelijk voor de bas. Bij bepaalde nummers speelt hij ook de melodie; in ieder geval bij Radioactivity en Tour De France ('83) en bij The Modell speelt hij parallel met Ralf.
Fritz is verantwoordelijk voor de percussie/drum patterns en sequences en/of patches. Ik heb ook het idee dat hij ook de geluidseffecten doet die je bijvoorbeeld bij Autobahn hoort. Voorheen deed Florian dat.

Stefan schijnt een video operator te zijn. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of hij iets muzikaals bijdraagt. Zo op het eerste gezicht lijkt hij alleen de video te doen. In de laatste youtube-link zie je ook dat hij blijft staan wanneer hij eigenlijk weg moet. Dit zou kunnen bevestigen dat hij helemaal niet met de muziek bezig is.
Overigens viel me nog iets op tijdens het concert. Ralf gaf telkens verbaal iets door aan Henning net voordat ze aan het volgende nummer gingen beginnen. Dit zou kunnen betekenen dat Henning verantwoordelijk is voor het starten van de nieuwe sequence.

In deze clip (2004 tour) zie je vanaf 3.40 heel goed wat ze achter hun consoles doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Lone_Gunman op 13-02-2012 16:37:35 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 13 februari 2012 @ 14:12:54 #229
27648 Weakling
available in strong mint
pi_107929037
Kijk, dat helpt me al een stukje verder op weg. Dank je! Ik kwam niet verder dan de min of meer wiki omschrijving van wat iedereen doet en dat zei me nog weinig.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_108023255
Boh :D
Bleuh.
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:49:02 #232
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108024967
Gvd, kut :( Daar kan ik dus niet bij zijn }:| }:| }:|
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 21:56:04 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108025415
quote:
_O_ omgwtfbbqetc

Het MoMa is erg gaaf, maar deze concert reeks is nog gaver :o eindelijk eens mensen die inzien dat ook muziek een kunstvorm is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108026423
Had ik graag bij willen zijn in ieder geval. :)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:09:14 #235
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_108078266
quote:
Gaaaaf! Maar ja daar kan ik ook niet bij zijn :r Anders was ik natuurlijk alle 8 avonden gegaan! Hoe gaaf is dat! Gelukkig hebben we youtube om de pijn te verzachten. Ben echt benieuwd naar de improvisaties en de opbouw van de avonden. Immers, niet alle albums zijn even lang en geschikt voor een concert. In de tekst staat al dat ze wel het een en ander erom heen gaan doen ook qua muziek. Wat in ieder geval een primeur zal zijn, van het album Computerwelt/Computerworld het nummer 'Telefon Anruf/Telephone Call', deze is oorspronkelijk door Karl Bartos gezongen. Indien ze hem gaan spelen zou het betekenen dat Ralf deze gaat zingen. Ben benieuwd hoe deze klinkt met zijn stem. Misschien zet die de Robovox wel aan ^O^ (overigens doel ik er niet op dat Ralf slecht zingt, ben gewoon benieuwd naar zijn interpretatie)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lone_Gunman op 17-02-2012 18:54:55 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:17:32 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108088816
Ik vrees wel dat alles in het engels gezongen wordt... vind ik een stuk minder mooi...
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 02:47:54 #237
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_108108389
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef Momitsu het volgende:
Jullie wel eens gehoord van Electric Music ? Onder die band naam heeft Karl Bartos in de 90's een album uitgebracht die Esperanto heet. Daar staan imo 2 pareltjes van nummers op. Op het album staat ook nog een nummer met McCluskey van OMD.


Hier ben ik wel enigszins bekend mee. Op z'n tijd vind ik dit ook wel te pruimen. Word van 'TV' alleen zo melancholisch. Ik vind hem wel mooi hoor.
Wat altijd opvallend is dat bij de muziek van Karl Bartos zijn achtergrond duidelijk naar voren komt. Je hoort immers veel percussie en bas. Zoals jullie weten was hij eerst percussionist en sinds Wolfgang Flür weg was en werd vervangen door Fritz Hilpert, ging hij (ook) de bas bedienen. Van Karl Bartos vind ik deze heel gaaf:
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 25 maart 2012 @ 13:18:15 #238
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109488606
Clips van het concert op het UltraMusicFestival in Miami;

Zelf verder kijken hierrrr :s) : http://www.youtube.com/re(...)-8&sa=N&tab=w1&gl=NL

Ik geloof dat ze de 'best of' hebben gedraaid, geen verrassingen dus..
!!! Go 49-ers !!!
pi_116264477
he de no-nukes-2012 video staat ook online:
http://www.kraftwerk.com/concerts/index-livevideo.html
briljant dat ze het nummer gewoon in het Japans doen _O_

ik zet minimum maximum nog maar eens op :D


[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 02-09-2012 12:59:18 ]
nee, jij dan!
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:55:08 #241
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116268569
zijn jullie nog maar bij deel 1 :?
  zaterdag 1 september 2012 @ 14:00:59 #242
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116268717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:55 schreef SuperImposed het volgende:
zijn jullie nog maar bij deel 1 :?
draag eens wat bij dan. Nog naar een van de concerten geweest? Polen?
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 1 september 2012 @ 14:02:53 #243
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116268765
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

draag eens wat bij dan. Nog naar een van de concerten geweest? Polen?
nee nee

mijn bijdrage:

Zeer uitgebreid overzicht van artiesten die Kraftwerk samplen
  zaterdag 1 september 2012 @ 16:18:18 #244
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_116272655
De filmpjes van de MOMA-concerten in NYC zijn ook al een tijdje online. Wel interessant, maar echt jammer dat Ralf niet gezongen heeft bij 'Computer Love'. :6
Overigens hadden ze een limiet van 2 concerten per persoon ingesteld. Zelfs Hitler was er niet van gediend ;)

No Nukes: Daarbij was het wel gaaf dat Ralf in het japans zong idd. :) Damn, die geigerteller-intro *goosebumps 8-) FUKU-SHIMA!
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 2 september 2012 @ 13:01:53 #245
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_116300647
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef Lone_Gunman het volgende:
De filmpjes van de MOMA-concerten in NYC zijn ook al een tijdje online. Wel interessant, maar echt jammer dat Ralf niet gezongen heeft bij 'Computer Love'. :6
Overigens hadden ze een limiet van 2 concerten per persoon ingesteld. Zelfs Hitler was er niet van gediend ;)

No Nukes: Daarbij was het wel gaaf dat Ralf in het japans zong idd. :) Damn, die geigerteller-intro *goosebumps 8-) FUKU-SHIMA!
haha dat Hitler filmpje is ook briljant "Stil maar, het wordt vast heel leuk bij Bjork" _O-
nee, jij dan!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:42:17 #246
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_118491241
Leuk nummertje van Nelly Furtado:
Nummern/Numbers anyone? ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:08:05 #247
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_118497350
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Leuk nummertje van Nelly Furtado:
Nummern/Numbers anyone? ;)
Wat een verschrikkelijk kut-nummer zeg. Ze is niet alleen niet te verstaan, maar je hoort helemaal niets van wat dat jochie speelt..
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:13:15 #248
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_118505076
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk kut-nummer zeg. Ze is niet alleen niet te verstaan, maar je hoort helemaal niets van wat dat jochie speelt..
Welk jochie?
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:41:31 #249
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_118508504
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:13 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Welk jochie?
Aziatisch jochie met zijn pianootje
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:56:01 #250
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_118509024
Ik denk dat Jarre toch veel meer invloed heeft gehad op het bij het grote publiek bekend maken van elektronische muziek. Kraftwerk (en vele anderen) werd vooral in de jaren 70 door veel mensen gezien als raar en experimenteel met harde emotieloze muziek. Toen was daar ineens Jarre met Oxygene dat totaal anders was. Mensen kregen plotseling elektronische muziek te horen die warm, organisch en melodieus was en waarbij je kon wegdromen.

Ik vind Kraftwerk ook geweldig maar Jarre heeft in z'n eentje gepresteerd wat Kraftwerk, Klaus Schulze, Vangelis, Tangerine Dream etc etc nooit voor elkaar hebben gekregen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:58:50 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118509130
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik denk dat Jarre toch veel meer invloed heeft gehad op het bij het grote publiek bekend maken van elektronische muziek. Kraftwerk (en vele anderen) werd vooral in de jaren 70 door veel mensen gezien als raar en experimenteel met harde emotieloze muziek. Toen was daar ineens Jarre met Oxygene dat totaal anders was. Mensen kregen plotseling elektronische muziek te horen die warm, organisch en melodieus was en waarbij je kon wegdromen.

Ik vind Kraftwerk ook geweldig maar Jarre heeft in z'n eentje gepresteerd wat Kraftwerk, Klaus Schulze, Vangelis, Tangerine Dream etc etc nooit voor elkaar hebben gekregen.
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:00:05 #252
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_118509178
En toch is het zo.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:40:12 #253
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_118513245
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk kut-nummer zeg. Ze is niet alleen niet te verstaan, maar je hoort helemaal niets van wat dat jochie speelt..
Vergeet dat jochie, luister naar de beat en geniet van Kraftwerk ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_118514901
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik denk dat Jarre toch veel meer invloed heeft gehad op het bij het grote publiek bekend maken van elektronische muziek. Kraftwerk (en vele anderen) werd vooral in de jaren 70 door veel mensen gezien als raar en experimenteel met harde emotieloze muziek. Toen was daar ineens Jarre met Oxygene dat totaal anders was. Mensen kregen plotseling elektronische muziek te horen die warm, organisch en melodieus was en waarbij je kon wegdromen.

Ik vind Kraftwerk ook geweldig maar Jarre heeft in z'n eentje gepresteerd wat Kraftwerk, Klaus Schulze, Vangelis, Tangerine Dream etc etc nooit voor elkaar hebben gekregen.
Misschien heb je deels gelijk, maar ze hebben wel veel meer muzikanten beïnvloed en daarmee een een heel belangrijke bijdrage geleverd voor de ontwikkeling van elektronische muziek.
  zaterdag 10 november 2012 @ 22:30:54 #255
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119069476
He. heeft iemand nog kaartjes kunnen kopen voor Düsseldorf? En welke?
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 11 november 2012 @ 22:13:47 #256
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_119106359
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
He. heeft iemand nog kaartjes kunnen kopen voor Düsseldorf? En welke?
Damnit, alles is weer uitverkocht :(
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 15 november 2012 @ 21:22:20 #257
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119254358
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:13 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Damnit, alles is weer uitverkocht :(
Dat is niet zo gek hoor, het hele online ticketsysteem raakte door de war door de vraag naar tickets......
Alles was op zaterdag eigenlijk al na 20 minuten uitverkocht.

Afgelopen dinsdag was er trouwens ook nog de verkoop van extra concerten. Ook al binnen een half uur uitverkocht..... De tijd tussen de aankondiging en de verkoop op dinsdag was maar een paar uur, dus ik heb deze verkoop helemaal gemist... :P

Dus als iemand nog tickets voor me heeft voor vrijdag en zaterdag, pm me! :s)
!!! Go 49-ers !!!
pi_119309881
Ja, heb kaartjes voor Die Mensch-Maschine & Computerwelt!

Super blij mee
pi_119310077
Eindelijk Der Katalog gekocht :D
Bleuh.
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:21:03 #260
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119310152
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:18 schreef PimD het volgende:
Eindelijk Der Katalog gekocht :D
Ga je ook naar Dusseldorf?
!!! Go 49-ers !!!
pi_119314269
Nee, ben verre van een die-hard Kraftwerk-fan. Ik ken eigenlijk alleen de Autobahn - Mensch-Maschine albums, dus ik ben benieuwd naar de rest van de box. Was er al een tijd naar op zoek, maar de originele Duitse persing is bijna niet meer te krijgen. Er komt nu wel een nieuwe persing uit, met zwarte i.p.v. witte hoes, maar ja - ik wil de originele hebben :)
Bleuh.
  zaterdag 17 november 2012 @ 16:13:06 #262
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119314633
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:59 schreef PimD het volgende:
Nee, ben verre van een die-hard Kraftwerk-fan. Ik ken eigenlijk alleen de Autobahn - Mensch-Maschine albums, dus ik ben benieuwd naar de rest van de box. Was er al een tijd naar op zoek, maar de originele Duitse persing is bijna niet meer te krijgen. Er komt nu wel een nieuwe persing uit, met zwarte i.p.v. witte hoes, maar ja - ik wil de originele hebben :)
Klinkt toch als een KW-fan ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_119708105
kan weg - foutje -

[ Bericht 98% gewijzigd door indiaantje89 op 28-11-2012 13:24:36 ]
pi_119708248
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Ze komen naar Nederland op Sonar Festival waar ook Pet Shop Boys staan:

http://www.festivalinfo.n(...)men_voor_Sonar_2013/
Volgens mij ligt barcelona echt niet in NL :D
pi_119708284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij ligt barcelona echt niet in NL :D
Shit zat met Solar in de war, my bad :o had het bericht ook half gelezen
pi_119708382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Shit zat met Solar in de war, my bad :o had het bericht ook half gelezen
Zo groot is solar nu ook weer niet om kraftwerk langs te laten komen. :P

Ik hoop wel dat ze ergens op een festival komend jaar weer gaan spelen waar ik bij kan zijn.
pi_119710092
-O- zou wel mooi zijn natuurlijk :)
nee, jij dan!
  woensdag 12 december 2012 @ 18:38:17 #268
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_120238003
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 12 december 2012 @ 20:27:54 #269
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120242491
Ik heb het maar niet eens meer geprobeerd :P
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 december 2012 @ 22:17:50 #270
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_120248662
Kraftwerk vind ik lollig om te lusiteren maar een concert lijkt me nou niet echt denderend om te zien. Ze bewegen niet echt zoveel he ;)
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 12 december 2012 @ 23:09:53 #271
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120251470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:17 schreef Paul het volgende:
Kraftwerk vind ik lollig om te lusiteren maar een concert lijkt me nou niet echt denderend om te zien. Ze bewegen niet echt zoveel he ;)
Tja, dan snap je niet zo veel van Kraftwerk ;) Kraftwerk is juist meer dan alleen maar muziek, het is kunst, zo is het ook ooit begonnen. Conceptual art heet dat... Het niet-bewegen past juist goed bij de muziek, ook minimalistisch. Het gaat om de muziek en om de compositie niet om allerlei andere bullshit...
!!! Go 49-ers !!!
pi_121807364
Ik ben woensdag en donderdag bij Die Mensch-Maschine & Computerwelt in Dusseldorf geweest, Erg mooi om eens een concert van Kraftwerk mee te maken! Dat statische optreden past erg goed bij de thema's van de nummers. De concerten duurden elk dacht ik ongeveer 2 uur. Beide albums zelf duren beide ongeveer 35 minuten en de rest van de muziek waren nummers van alle overige albums. Het resultaat was dus wel veel overlap qua nummers. Daarmee verschillende de 2 avonden niet heel erg.

  zondag 20 januari 2013 @ 19:42:37 #273
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121814564
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:02 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ik ben woensdag en donderdag bij Die Mensch-Maschine & Computerwelt in Dusseldorf geweest, Erg mooi om eens een concert van Kraftwerk mee te maken! Dat statische optreden past erg goed bij de thema's van de nummers. De concerten duurden elk dacht ik ongeveer 2 uur. Beide albums zelf duren beide ongeveer 35 minuten en de rest van de muziek waren nummers van alle overige albums. Het resultaat was dus wel veel overlap qua nummers. Daarmee verschillende de 2 avonden niet heel erg.

[ afbeelding ]
2x zelfs :o

had er graag bij willen zijn ;( Ik hoop echt dat ze nog een keer Nederland aan doen :)
nee, jij dan!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:03:55 #274
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_122374409
Ben bij de laatste 4 concerten geweest :s) ^O^ Hier recensies en de setlisten van alle 8 avonden en idd met overlap: http://meinzuhausemeinblo(...)sseldorf-160113.html


Dit pareltje van de Tour de France avond werd edoch slechts 1 keer gespeeld en vandaar dat ik hem hier post:
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:32:04 #275
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_122375216
nice! :D
nee, jij dan!
  zondag 3 februari 2013 @ 17:29:22 #276
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_122425052
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ben bij de laatste 4 concerten geweest :s) ^O^ Hier recensies en de setlisten van alle 8 avonden en idd met overlap: http://meinzuhausemeinblo(...)sseldorf-160113.html

Dit pareltje van de Tour de France avond werd edoch slechts 1 keer gespeeld en vandaar dat ik hem hier post:
Gaaf hoor de uitvoering van La Forme :) Wat had ik hier bij willen zijn zeg.
Hoewel Munchen 2011 nog vers in mijn geheugen ligt zou ik zoiets natuurlijk niet willen missen.
Enne wie de fuck is dit nu weer? Is Stefan er nu al klaar mee?

Gaat snel zo met de roulatie. Zo zie ik mezelf nog eens daar staan 8-) (wat zou dat gaaf zijn)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 17 juni 2013 @ 13:18:29 #277
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127899171
quote:
Kraftwerk richt zich na 10 jaar op nieuw album
Kraftwerk begint binnenkort met de opnames van zijn eerste studioalbum in 10 jaar.
Foto: ANP

Dat onthulde de legendarische Duitse elektroband, die tegenwoordig bestaat uit Ralf Hütter, Fritz Hilpert, Henning Schmitz en Falk Grieffenhagen, woensdag tegenover de Britse krant The Guardian.

Kraftwerk gaf onlangs nog een reeks concerten waarbij het elk van zijn acht voorgaande albums in zijn totaliteit ten gehore bracht. Daarbij deden de elektropioniers in acht dagen tijd onder meer Londen, New York, Sydney en Düsseldorf aan.

Focus

Hütter zegt dat de band zich nu op een nieuw album wil focussen. “Nu deze concertreeks van één tot en met acht achter de rug is, kunnen we ons volledig concentreren op nummer negen.” Op de vraag of ze zichzelf een tijdsdoel hebben gesteld voor de release antwoordde Hütter: “Natuurlijk. Het is non-stop muziek!”

Kraftwerk is volgende maand de hoofdact tijdens het Latitude Festival in het Britse Suffolk. Daarnaast zal de band ook nog een optreden verzorgen bij het Schotse festival T In The Park.

Het laatste studioalbum dat de band uitbracht was Tour De France Soundtracks in 2003.
http://www.nu.nl/muziek/3(...)aar-nieuw-album.html

*O* *O* (alhoewel we dat vaker gehoord hebben... ;) )

(de schrijver van dit stukje is niet echt op de hoogte van de band, dat merk je wel....)
!!! Go 49-ers !!!
pi_128963884
quote:
Kraftwerk met 3D-show naar Evoluon

e Duitse electronicaband Kraftwerk geeft op 17 en 18 oktober twee 3D-shows in het Evoluon in Eindhoven.

Foto: ANP
Het worden relatief intieme shows van Kraftwerk, daar er slechts achthonderd kaarten per optreden beschikbaar zijn, meldt Giel Beelen in zijn radioprogramma op 3FM.
Eerder gaf de groep dergelijke optredens in museums in New York en Londen. De laatste keer dat Kraftwerk in Nederland te zien was, was acht jaar geleden.
Kraftwerk werd begin jaren zeventig opgericht en groeide in snel tempo uit tot een toonaangevende krautrockband. De Duitsers worden gezien als de grondleggers van veel elektronische muziek, waaronder techno. In Nederland had Kraftwerk hits met Autobahn en The Model.
pi_128963911
Op mijn verjaardag. we gaan kaarten scoren _O_
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 juli 2013 @ 10:43:56 #280
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_128964034
Lijkt me ook wel leuk om heen te gaan, maar zal wel moeilijk zijn om aan kaarten te komen.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_128964049
Ach, wie niet waagt...
  maandag 15 juli 2013 @ 10:49:10 #282
134538 chansadres
Black & White
pi_128964163
1600 kaarten. Oej, stormloop!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 juli 2013 @ 10:50:34 #283
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_128964202
Ik ga het wel proberen, we zien wel
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_128964223
Hee, en er zijn altijd andere kanalen.
  maandag 15 juli 2013 @ 11:17:20 #285
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_128964957
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:51 schreef friekin_ het volgende:
Hee, en er zijn altijd andere kanalen.
Ik ben benieuwd naar je (criminele?) connecties dan... ;)

quote:
Er zijn per voorstelling slechts een kleine 800 tickets te koop. Daarom is op verzoek van de band besloten om de kaarten uitsluitend op naam te verkopen. Er kunnen maximaal 2 kaarten per transactie worden gekocht, en voor beide kaarten wordt om de naam van de kaarthouder en zijn/haar BSN-nummer gevraagd.

De verkoop begint aanstaande zaterdag om 10:00 uur. Wij raden kopers aan om, voordat de verkoop begint, een account aan te maken en beide namen en BSN-nummers gereed te houden tijdens het koopproces.

Op de avond van de show wordt het ticket aan de deur verruild voor een polsbandje en een 3D-bril. Hiervoor moet men zich aan de deur kunnen legitimeren, dus neem je identiteitsbewijs mee. Ben je niet in het bezit van een geldig ticket en/of een geldig identiteitsbewijs, dan kan de organisatie je de toegang tot het concert weigeren.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_128964974
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:17 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je (criminele?) connecties dan... ;)

[..]

Achterdeur connecties. Maar die gebruik ik liever niet.
  maandag 15 juli 2013 @ 11:18:50 #287
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_128964993
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:18 schreef friekin_ het volgende:
Achterdeur connecties. Maar die gebruik ik liever niet.
Dat was mijn tweede gok. :@
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 15 juli 2013 @ 11:42:32 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128965561
Misschien ook maar eens proberen (8>
  maandag 15 juli 2013 @ 15:30:56 #289
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128972228
:o

ik ga wel even proberen, maar ik zie het wel een beetje somber in al...
nee, jij dan!
pi_128985784
Hier wil ik echt heeeeeel graag naar toe. 1600 kaarten, dat wordt denk ik mijn meest stressvolle kaartjes-proberen-te-kopen-ochtend ooit...
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 juli 2013 @ 22:09:01 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_128985854
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:17 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je (criminele?) connecties dan... ;)

[..]

wow
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_128995185
Wil ze echt ook heel graag zien. hoop geluk te hebben. die heb ik meestal. maar ga er maar niet vanuit... misschien doen ze toch nog 1 of 2 extra erbij... zou wel nice zijn...
pi_128995208
Die mannen zitten gewoon thuis hun 3D animaties te besturen. :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 05:02:46 #294
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_128995325
Waarom zijn jullie dan niet gewoon naar Dusseldorf gegaan als jullie zulke grote fans zijn? :P
!!! Go 49-ers !!!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 16 juli 2013 @ 07:18:34 #295
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_128995626
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 05:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom zijn jullie dan niet gewoon naar Dusseldorf gegaan als jullie zulke grote fans zijn? :P
Ik durf niet naar het buitenland
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 19 juli 2013 @ 00:47:00 #296
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129108529
Ok.............. er was dus al een speciale voorverkoop vanavond.
1 dag is al uitverkocht

:{ waarom wisten wij dit niet :(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129109680
Huh wat?
pi_129110924
Ik las het net ook op Facebook ja, kennis van me heeft al kaartjes :(
Bleuh.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 07:12:34 #299
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_129111081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:42 schreef friekin_ het volgende:
Huh wat?
Dat dus. Wat een ongein. :(
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 19 juli 2013 @ 07:29:25 #300
134538 chansadres
Black & White
pi_129111158
En vandaag mag de Effenaar ook nog wat kaarten weggeven. Volgensmij blijft er maar weinig over...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 19 juli 2013 @ 07:58:43 #301
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129111339
Hoe moest je dat weten van die presale dan? Ik heb ook een account bij see tickets, maar wist nergens wat vanaf!
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')