abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 februari 2006 @ 23:23:49 #201
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814062
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
En volgens mij ook vooral omdat er geen ICM over is voor de drukke vrijdagavondspits, dat is hard nodig voor ritten naar Groningen en Enschede.

Ik had gisteren trouwens nog 2*ICM-III in de 3600, een aangename verrassing!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:25:56 #202
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34814148
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
Scherp
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 6 februari 2006 @ 23:28:56 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814238
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:

[..]

De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
quote:
En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjes Ook planmatig trouwens
Die worden overal ingezet, vooral stoptreinen, maar rg. Hoorn enzo ook als sneltrein geloof ik. In 't weekend ook in de 3600 bijv.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:32:09 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814375
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein
Het is het maximaal toegelaten aantal in de reizigers dienst, dat ligt net iets anders
Er zijn ook machinisten die met 16 bakken vertrekken als er per ongeluk een viertje in de omloop van een drietje zit bv. en hij geen zin heeft in vertraging door afkoppelen of haringen-in-ton-vervoer.

Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 07-02-2006 00:39:19 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:39:38 #205
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34814678
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.
En anders maar even omroepen dat de achterste bak de deuren niet moet openen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 7 februari 2006 @ 02:23:40 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34818329
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.

Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34818686
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.

Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 03:38:20 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34818719
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 03:30 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.

Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.

Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34818745
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 03:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.

Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
hmmm, tijd om die doelstellingen eens verder omlaag te brengen...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 08:28:30 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34819562
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?

Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34826687
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
quote:
Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:10:57 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34827704
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:

[..]

In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
[..]

Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
De volgende sneltrein reed met ICM, dat geluk had ik niet.

ARI is inderdaad een drama op sommige momenten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:42:50 #213
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_34830615
quote:
goede link
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_34835253
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:28 schreef MREn het volgende:
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
Uhh, ja
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.

Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Lullig foutje van Prorail dat ze het woordje 'maar' in hun eigen persbericht zijn vergeten
"Deze positieve ontwikkelingen sterken ProRail in de gedachte dat de ambitie van 6500 storingen in 2007 zal worden gehaald."
http://www.prorail.nl/Pro(...)+ProRail+in+2005.htm
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
Klopt, dat heeft een paar jaar geleden zo inderdaad gereden. Het voordeel wat er nu gehaald wordt, is het feit dat er in Gouda niet meer gesplitst of gecombineerd hoeft te worden. Scheelt weer tijd (en moeite).
quote:
Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Als dat structureel zo blijkt te gaan (waar ik op zich niet vreemd van op kijk), lijkt het mij slimmer om de Rotterdammer te laten stoppen op Woerden en de trein naar Den Haag ondertussen zijn eventuele vertraging te laten inlopen. Reizigers Woerden - verder dan Utrecht worden dan wel met een extra overstap opgescheept.


Ik zal trouwens ook eens kijken of ik binnenkort wat kleine tekstjes over de verschillende materieelsoorten voor de OP kan schrijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 07-02-2006 18:29:16 ]
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:50:26 #215
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34836487
Gisteren op Dordrecht:

Jongen: "Meneer, mag deze fiets mee?"
Conducteur: "Heb je daar een kaartje voor?"
J: "Nee."
C: "Dat is dan zes + 35 is 41 euri voor de fiets, of je moet nu naar de kaartautomaat"
J: "Maar m'n vader werkt bij NS" *laat eenofandere kaart zien
C: "Oh, zet dan daar maar weg, naast de deur."

!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:52:29 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34836543
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:

[..]
!
Het feit dat ik deze conversatie door een dicht raam kon volgen bevestigt overigens ook meteen de geweldige isolatie van het ICK-materieel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34836795
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:
Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).

Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens .
pi_34836922
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:00 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).

Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens .
leuke aanvulling op je OV kaart
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:07:09 #219
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34837030
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

leuke aanvulling op je OV kaart
Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34837509
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
doe ik met mn OV kaart ook zo wel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2006 @ 20:19:47 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_34839948
Vandaag een treinongeluk op de lijn Groningen - Leeuwarden in de ochtendspits. Was een auto op de overweg vast komen te staan. Een boer probeerde de auto van de overweg te krijgen voordat de sneltrein langs zou komen. De tractor werd geschampt door de sneltrein. Vervolgens raakte de tractor de bestuurder van de auto die dacht dat hij van een veilige afstand toe stond te kijken. De man raakte zwaargewond.

De buffel is niet erg zwaar beschadigd, omdat de snelheid er vrij laag ligt, omdat de trein in Buitenpost een stop maakt. Het is wel zo dat er weer een wadloper op de sneltrein ingezet gaat worden. Dat zit niet echt comfortabel.

Het verhaal en de foto's staan op Waldnet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:46:13 #222
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34841056
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:22:25 #223
86072 thatsme
and That's you!
pi_34842541
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
is toch ook een aanrijding?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_34843066
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef thatsme het volgende:

[..]

is toch ook een aanrijding?
yep
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:36:43 #225
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34843153
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef thatsme het volgende:

[..]

is toch ook een aanrijding?
Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')