abonnement Unibet Coolblue
pi_35119719
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?
pi_35119809
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:37 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?
nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..
dag
pi_35120656
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:39 schreef petre86 het volgende:

[..]

nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..
eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten geven

Goed dr zijn natuurlijk altijd nog factoren zoals VANDALEN!, STORM etc, maar een sein/wisselstoring? waar schuif je die op af? een oververhitte computer ergens?
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:58:25 #279
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35122695
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aan

Ik zie die puinhoop niet zo moet ik zeggen hoor. Kom anders eerst eens met een echt betoog ipv stomme populistische en inhoudsloze one-liners waar je toch inhoudelijk geen zak van snapt waar je het zelf over hebt.
quote:
* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.
Als je echt wil, moet je naar dat winkeltje in de stationshal richting jaarbeurs, daar verkopen ze elk jaar dat spul. Probeer het na de nieuwe diensregeling, dan worden de oude kaarten toch vervangen door nieuwe ivm nieuwe stations. Kost wel een euro of 15 meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35122769
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aan

Ik zie die puinhoop niet zo moet ik zeggen hoor. Kom anders eerst eens met een echt betoog ipv stomme populistische en inhoudsloze one-liners waar je toch inhoudelijk geen zak van snapt waar je het zelf over hebt.


* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.
Als je echt wil, moet je naar dat winkeltje in de stationshal richting jaarbeurs, daar verkopen ze elk jaar dat spul. Probeer het na de nieuwe diensregeling, dan worden de oude kaarten toch vervangen door nieuwe ivm nieuwe stations. Kost wel een euro of 15 meen ik.
[/quote]

jammer dat die kaart van 2002 is en mijn kaart is van 2005 (kan ook 2004 zijn )

hmm toch maar eens in dat winkeltje loeren dan
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:14:18 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35123327
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten geven
Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.
quote:
Goed dr zijn natuurlijk altijd nog factoren zoals VANDALEN!, STORM etc, maar een sein/wisselstoring? waar schuif je die op af? een oververhitte computer ergens?
Dat ligt er maar net aan hoe ver je wil gaan met verantwoordelijkheden. Of je alleen directe of ook indirecte verantwoordelijkheden mee laat spelen.

ProRail is verantwoordelijk voor (ruwweg) beschikbaarheid van de infra, van spanning op de bovenleidingen, tot wissels en verkeersleiding. NSR is verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van materieel en personeel.

Het grootste gezeik ontstaat uiteraard op vlakken waar die twee elkaar raken, en dat is vooral bij (grotere) verstoringen. Het probleem wordt dan dat PR moet zorgen dat alle treinen zo veel mogelijk kunnen rijden, of uit de weg kunnen als er andere treinen vastlopen door die ene trein. Tegelijkertijd dient de bijsturing van NSR te weten waar de treinen zijn, en waar het personeel is. Zeker bij grotere verstoringen zal personeel dat aanwezig is, andere treinen moeten gaan rijden zodat die verder kunnen (gepland personeel staat bijv. nog ergens vast), met wel als gevolg dat treinen die voor dat personeel gepland waren alternief personeel moeten krijgen.
HET probleem is dat NSR-bijsturing niet (meer) op de PR-VKL-schermen kunnen kijken waar hun treinen zich bevinden. En PR heeft dan wel wat anders aan hun hoofd dat constant aan de telefoon hangen met NSR (en 10 andere vervoerders met een beetje pech).

Storm an sich kun je niets aan doen, maar de gevolgen wel. Dat kan enerzijds PR zijn die treinen niet meer laat rijden omdat het gevaarlijk zou zijn, maar anderszijds is NSR verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van materieel (dat ook kapot kan gaan wegens sneeuw). Of dat vervolgens gevolgen van defecte compressoren bij NSR (die heeft ze besteld), NedTrain (die onderhoud ze) of Atlas (die maakt ze) ligt, is juristenvoer op het vlak van causaliteit.

Vandalen idem dito; die figuren zijn zelf verantwoordelijk voor het in de hens steken van de trein, maar je zou ook kunnen zeggen dat je dan je treinen maar niet binnen een stad onbeheerd achter moet laten (ja, dit gaat ver, maar het gaat me om het idee).

Wisselstoringen ed. komen op het conto van prorail, terwijl sommige gevolgen op het conto van NSR komen (reizigers niet tijdig informeren over omreisroute bijvoorbeeld) of causaal toe te rekenen zijn aan de fabrikant van de pc (bij hardware storing).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:16:35 #282
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35123438
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]


jammer dat die kaart van 2002 is en mijn kaart is van 2005 (kan ook 2004 zijn )
2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburg
2004 is met station Lent

Ik vind trouwens een kaart zonder dat je de verbindingen kan zien een beetje kansloos, zo kan je niet zien waar en hoe je over moeten stappen.

Ofwel: als ik in Rotterdam sta en ik neem de trein naar Amsterdam, kom ik dan door Haarlem, of door Schiphol? Vooral handig als je verder moet bv. rg. Hoorn of Alkmaar.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35123662
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:
*knip*
Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..

wel eens gehad dat ik net bij Alkmaar was, en weer terug zou naar adam sloterdijk, dat er geen treinen meer reden omdat er net dr voor de Bovenleiding geknapt was bij Uitgeest
k had toen wel iets van WTF? net was die nog heel?

en ook es 2 redelijk gevulde IRMetjes in een groepje Plan Vtjes zien over laden... om 1 of andere reden mochten de IRMs niet door.. maar opt volgende station waren ze toch alweer zo goed als leeg om 1 of andere reden
pi_35123740
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef MREn het volgende:

[..]

2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburg
2004 is met station Lent

Ik vind trouwens een kaart zonder dat je de verbindingen kan zien een beetje kansloos, zo kan je niet zien waar en hoe je over moeten stappen.

Ofwel: als ik in Rotterdam sta en ik neem de trein naar Amsterdam, kom ik dan door Haarlem, of door Schiphol? Vooral handig als je verder moet bv. rg. Hoorn of Alkmaar.
daarom loer ik toch vaak even op de reisplanner
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:49:34 #285
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35124988
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daarom loer ik toch vaak even op de reisplanner
Maar het ging mij om het gebruik van die kaarten. En dat gebeurt natuurlijk vooral op de stations, en niet iedereen heeft een mobiele reisplanner bij zich.

Ik wel natuurlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:53:41 #286
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35125161
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..
Ja, dat is de directe oorzaak.
Maar als je een station hier voor nog een omreisroute hebt, en deze wordt niet omgeroepen, ligt de indirecte oorzaak van de vertraging alsnog bij NSR.

Bijvoorbeeld: er rijden geen treinen tussen Dv en Aml, je komt uit de richting Ah/Ht, maar de hc roept op Zp niet om dat er geen treinen rijden tussen Dv en Aml, terwijl je -als je in Zp uit stapt- nog eerder in Hgl en Es bent ook. De meesten reizen echter via Dv omdat die treinen comfortabeler zijn en het voor Es een overstap scheelt.
quote:
k had toen wel iets van WTF? net was die nog heel?
Dat meen je niet? Een bovenleiding is altijd heel voor hij stuk gaat
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35125208
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
pi_35126330
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
......door vandalen, ja..
pi_35126457
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:20 schreef Divel het volgende:

[..]

......door vandalen, ja..
Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.
pi_35126538
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef Carport het volgende:

[..]

Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.
kan daar geen planner bij op?
en dan gelijk de mogenlijkheid om een kaartje te kopen
dag
  FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2006 @ 21:24:58 #291
73911 ultra_ivo
pi_35129763
Wat mij bij werkzaamheden vaak irriteert is het gebrek aan samenwerking met de buren. Als bijvoorbeeld tussen Eindhoven en Breda werkzaamheden zijn kan de NS beter in overleg met de NMBS al in Maastricht de reizigers voor Rotterdam en verder op de bus naar Hasselt zetten en ze van daar met de NMBS over Antwerpen en Roosendaal laten rijden. Is dan veel makkelijker en sneller. Maar ja, da's een andere toko, dus verdienen ze er niks aan....
pi_35137460
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
Ja! In Duitsland ben ik er helemaal aan gewend geraakt, bij de kaartjesautomaat even de "Fahrplanauskunft" te raadplegen. Vooral in het Ruhrgebied met zo veel overlappende lijnen echt een uitkomst!
Regelmatig reis ik over Venlo, Nijmegen en Zwolle naar Groningen. En toen stond ik dus een keer in Venlo, en daar kwam de melding van een ongeluk ten noorden van Deventer, oftewel geen treinen van Nijmegen naar Zwolle. Fijn. Nu moest ik naar het loket, omdat ik geen idee had hoe ik dan wel in Groningen moest komen.
Kijk, als ze nou eens de treinplanner in de automaat zouden stoppen, hoef ik daarvoor niet meer naar het loket. En als ze het bespaarde geld er nou eens aan uitgeven, dat ze mij eindelijk ook eens een kaartje naar Sythen kunnen verkopen, want zelfs NS Internationaal kent alleen de grote steden ofzo

En als ze in Duitsland nou ook eens een fatsoenlijk tarief-systeem maken.
Ik ga bijvoorbeeld ook wel eens over Wanne-Eickel/Dülmen/Enschede naar Groningen. Vanwege mijn abonnement in Duitsland en mijn voordeelurenkaart moet ik dan tussen Sythen (1 station voor Dülmen) en Enschede een apart kaartje hebben. En daar zijn dus drie mogelijkheden.
1. Kaartje Sythen-Enschede. Kost 12,60.
2. "Anschluß-Ticket" Sythen-Dülmen, dan kaartje Dülmen-Enschede. Kost 2,60+9,00=11,60
3. Kaartje Sythen-Dülmen, dan kaartje Dülmen-Enschede. Kost 1,90+9,00=10,90
Maar nou het domme: kaartje 3 krijg je niet in Wanne-Eickel, daar heb je slechts kaartje 2! Dus voor de goedkoopste reis zou ik in Sythen moeten uitstappen, kaartje kopen en dan een uur op de volgende trein wachten! Wat is het voor iets idioots, dat een kaartje Sythen-Dülmen ineens duurder is als ik het in Wanne-Eickel koop!?

[ Bericht 13% gewijzigd door T-lecom op 16-02-2006 00:02:02 ]
pi_35137803
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat mij bij werkzaamheden vaak irriteert is het gebrek aan samenwerking met de buren. Als bijvoorbeeld tussen Eindhoven en Breda werkzaamheden zijn kan de NS beter in overleg met de NMBS al in Maastricht de reizigers voor Rotterdam en verder op de bus naar Hasselt zetten en ze van daar met de NMBS over Antwerpen en Roosendaal laten rijden. Is dan veel makkelijker en sneller. Maar ja, da's een andere toko, dus verdienen ze er niks aan....
Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik. Ook sneller dan jouw oplossing is gewoon gebruik maken van de vervangende busdienst. Eindhoven-Breda zal overigens nooit tot hoogst zelden geheel gestremd worden.
pi_35138021
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.
Ik betwijfel dat percentage. Domme rijweginstellingen of ander gekloot door ARI-assistenten kan ook nog wel eens aardig wat procenten opleveren en ik vermoed dat die niet zo consequent bij ProRail worden meegerekend....
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:27:06 #295
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35138686
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik.
Sterker nog: Eindhoven-Den Haag Centraal is sneller via Utrecht dan rechtstreeks!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:30:35 #296
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35138805
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:53 schreef T-lecom het volgende:
Regelmatig reis ik over Venlo, Nijmegen en Zwolle naar Groningen. En toen stond ik dus een keer in Venlo, en daar kwam de melding van een ongeluk ten noorden van Deventer, oftewel geen treinen van Nijmegen naar Zwolle. Fijn. Nu moest ik naar het loket, omdat ik geen idee had hoe ik dan wel in Groningen moest komen.
Bij elke vertrekstaat hangt toch een kaart van Nederland?

Als Dv-Zl gestremd is, reis je of via Ehv-Ut-Zl of via Zp-Hgl-Zl.
Kan je erg eenvoudig zien op zo'n kaartje, en kost minder tijd dan lokettist.

Tenzij je zo vaak reist als ik en die kaart al helemaal in je kop hebt zitten
(niet alle fluttige stoptreinstationnetjes, maar wel knooppunten en de meeste verbindingen).

Zou in dit geval ivm comfort over Utecht naar Zwolle zijn gegaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:32:17 #297
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35138843
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:30 schreef MREn het volgende:

Zou in dit geval ivm comfort over Utecht naar Zwolle zijn gegaan.
Dat idee had ik ook meteen...
ik ken volgens mij de helft van de kaart wel van buiten ondertussen.
Alleen de uithoeken (Zeeland, Limburg, Groningen, Friesland) nog niet echt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:13:59 #298
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35139994
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook meteen...
ik ken volgens mij de helft van de kaart wel van buiten ondertussen.
Alleen de uithoeken (Zeeland, Limburg, Groningen, Friesland) nog niet echt.
Daar valt niet veel aan te kennen.

Zeeland is één rechte lijn Roosendaal-Vlissingen, 1x IC (van/naar Asd, via Rtd/Shl), 1x stopper per uur.
Limburg is wat complexer, maar hoodzakelijk 1x IC Maastricht per uur, 1x IC naar Heerlen (beiden va Utrecht/Eindhoven) met 1x uur stoptrein Maastricht/Heerlen-Sittard en stopper Maastricht-Heerlen.

Groningen/Friesland: 2x per uur gekoppeld in Zwolle, door naar Amf-Ut/Rtd/Gv/Asd/Shl, waarvan de ene ten noorden rijdt als IC en de andere als stoptrein, plus een extra stoptrein Zwolle-Groningen.
Verder stoppers vanaf Leeuwarden en Groningen naar omliggende dorpen en op de lijn er tussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:20:34 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35140123
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Daar valt niet veel aan te kennen.

Zeeland is één rechte lijn Roosendaal-Vlissingen, 1x IC (van/naar Asd, via Rtd/Shl), 1x stopper per uur.
Limburg is wat complexer, maar hoodzakelijk 1x IC Maastricht per uur, 1x IC naar Heerlen (beiden va Utrecht/Eindhoven) met 1x uur stoptrein Maastricht/Heerlen-Sittard en stopper Maastricht-Heerlen.

Groningen/Friesland: 2x per uur gekoppeld in Zwolle, door naar Amf-Ut/Rtd/Gv/Asd/Shl, waarvan de ene ten noorden rijdt als IC en de andere als stoptrein, plus een extra stoptrein Zwolle-Groningen.
Verder stoppers vanaf Leeuwarden en Groningen naar omliggende dorpen en op de lijn er tussen.
De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.
Maar het rijtje stations van Roosendaal tot Groningen (via Nijmegen/Zwolle) van buiten kennen, tja...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:25:57 #300
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35140250
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:20 schreef JDude het volgende:

[..]

De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.
Maar het rijtje stations van Roosendaal tot Groningen (via Nijmegen/Zwolle) van buiten kennen, tja...
als ik even uit het hoofd een poging mag wagen:
Roosendaal, Bergen op Zoom, Breda, Gilze-Rijen, Reeshof, Tilburg West, Tilburg, Den Bosch, -Oost, Rosmalen, Oss West, Oss, Ravenstein, Wychen, Dukenburg, Nijmegen, Lent, Elst, Arnhem-Zuid, Arnhem, -Presikhaaf, Brummen, Rheden, Dieren, Zutphen, Deventer, Olst, Wijhe, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Assen, Haren, Groningen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')