Let goed op met vergoedingen van de zorgverzekeraar!!
Ik ben zojuist 4 maanden naar Oeganda en Kenia geweest en heb een hoop spuiten en malariapillen gehad (gele koorts, tbc, dtp, rabiës, cholera, hepatitis A+B enz.) Dit heb ik bij mij op de Universiteit laten doen door een zeer goede doktor met alle papieren om dit te doen.
Nu heb ik de rekeningen ingediend bij mijn verzekeraar, VGZ + aanvullend 'Jong & Zeker' pakket, dit was zo'n 300 euro totaal. Zij willen nu niet betalen omdat ik niet bij een huisarts, GGD of Travel Clinic ben geweest.
Hun verhaal klopt voor geen meter, ik heb nu ook al enkele klachten ingediend en ben nu bezig met de geschillencommissie maar om maar even aan te geven dat je goed in de verzekeringspapieren moet kijken anders kan het een duur grapje worden!
De reis is overigens prima verlopen zonder noemenswaardige ziektes ed. Alleen wat problemen het voedsel als jullie begrijpen wat ik bedoel maar dat is wel normaal he

ps: Ik heb ook problemen gehad met Lariam maar die gingen na een paar weken over. Slapeloosheid en vage dromen de eerste 2 weken dat ik ze slikte. Nu geen enkel probleem meer. Slik ze in Oost-Afrika voor de zekerheid maar overal, in Nairobi schijnt het niet nodig te zijn maar ik heb zo mijn twijfels. In Kampala, Kisumu en Mombasa in ieder geval zeker wel!