quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:27 schreef Blik het volgende:Ik heb even een vraagje, ik ga van de zomer voor 4 weken naar Thailand, vaccinatie advies is Hep. A en DTP.
Hepatitis A moet ik sowieso, geen twijfel over mogelijk. Maar nu twijfel ik of ik DTP moet hebben, ik heb in mijn kinderjaren 3 of 4 keer een DTP-prik gehad. Ook ben ik 7 jaar geleden naar Indonesië geweest en heb ik geen DTP gehad. Zou het nu dan wel moeten?
Hangt dus van jouw leeftijd af en wanneer jij de laatste DKTP prik heb gehad in de kinderjaren. Ik geloof dat de laatste op 9 jarige leeftijd word gegeven.
Even googlen kwam ik op het volgende:
Hoe lang is een vaccinatie geldig?
De geldigheid verschilt per vaccinatie:
* DTP: voor een DTP vaccinatie wordt een beschermingsduur van 10 jaar of 15 jaar aangehouden. Voorwaarde is wel dat u ooit in uw leven een serie van 3 vaccinaties tegen DTP hebt gehad. Wanneer de DTP vaccinatie langer dan 10 of 15 jaar geleden heeft plaatsgevonden, moet u, afhankelijk van uw reisbestemming, een herhalingsvaccinatie halen.
Als ik jou was zou ik de DTP prik wel halen. Je bent ook al 7 jaar naar Indonesië geweest. Dan schat ik dat het zeker minimaal 10 jaar geleden is dat je de D(K)TP heb gehad.
Neem het zekere voor het onzekere. Een vaccinatie advies is er niet voor niets.