abonnement Unibet Coolblue
pi_34199496
Aangezien het topic Venezuela of Fiji??? al te oud was om te reageren, dan hier maar een nieuw topic.
Een vriend en ik gaan 18 mei voor 3 maanden naar Venezuela. We vliegen met Alitalia, via Milaan naar Caracas. Het plan is om daar rond te reizen en zo veel mogelijk mooie dingen te bekijken. Even een mooie foto van het strand grenzend aan het oerwoud aldaar:

Ziet er goed uit!
Zijn er nog tips van mensen die er al een keer geweest zijn? Zijn anti-malaria middelen strikt noodzakelijk?
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_34310724
Strikt noodzakelijk valt wel mee, het wordt wel aangeraden als je echt de jungle gaat bezoeken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_34318904
Wij zijn naar Merida geweest.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:24:37 #4
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34329076
Is iedereen daar nou aan het kamperen op het strand
pi_34340094
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:18 schreef Jaguarized het volgende:
Wij zijn naar Merida geweest.
En.. hoe was dat??

Kamperen op het strand lijkt me best relaxed trouwens
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_34340357
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:57 schreef Toolshed het volgende:

[..]

En.. hoe was dat??

Kamperen op het strand lijkt me best relaxed trouwens
Het was best relax afgezien van de lange wachttijd op het vliegveld van Caracas. We zaten relatief hoog en konden dagelijks wisselen tussen een sneeuwlandschap en tropenlandschap.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34369389
Dat is wel heel stoer... wij zijn van plan om naar het oosten te reizen en o.a Guyana en Suriname te bekijken. En op Isla Margherita moeten we natuurlijk ook even een cocktailtje doen, al is het alleen maar voor de foto
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_34369861
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:18 schreef Jaguarized het volgende:
Wij zijn naar Merida geweest.
Ligt daar ook een Merida ?, dacht dat dat in Mexico lag.
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
pi_34382927
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:48 schreef No-Zem het volgende:

[..]

Ligt daar ook een Merida ?, dacht dat dat in Mexico lag.
In Venezuela ligt ook een Merida, op ongeveer 509 kilometer van Caracas. Het is de hoofdstad van het departement dat dezelfde naam draagt. De stad ligt in het noorden van de Andes, op ongeveer 1.500 meter hoogte. De temperatuur ligt tussen 12°C en 26°C.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jaguarized op 25-01-2006 15:19:37 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:40:56 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_34421112
IK wil jullie via dit topic attent maken op het volgende
http://www.missingcasperandchristophe.be/
Dit zijn 2 belgische jongens die sinds eind november vermist zijn in venezuela.
Wellicht heeft er iemand contacten in Venezuela en kun je die link doorgeven.
pi_34444089
Ik neem aan dat als je 3 maanden gaat rondreizen door Venenzuala, dat je niet op zulke toeristische plaatsen als op je foto gaat. Dat zou zonde zijn. Er zijn zeker veel mooiere stranden en plaatsen te vinden.
pi_34445380
Klopt. Ben ook eigenlijk niet van plan om 3 maanden op het strand te liggen Maar als ik na een week ploeteren door het oerwoud tegen een cocktailbar op het strand aanloop ben ik ook de beroerdste niet hehe
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_34445472
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:48 schreef Toolshed het volgende:
Klopt. Ben ook eigenlijk niet van plan om 3 maanden op het strand te liggen Maar als ik na een week ploeteren door het oerwoud tegen een cocktailbar op het strand aanloop ben ik ook de beroerdste niet hehe
Dat is waar
pi_37869135
Voor de geinteresseerden: Ik houd een verslagje met foto's bij van de reis op http://crizzlegaatlusu.web-log.nl. Adios amigos!
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:11:10 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37874251
Venezuela is érg mooi, en heeft een stuk meer te bieden dan Isla Margarita. Sterker nog: Venezuela heeft ook een stuk mooiere stranden te bieden dan die van Isla Margarita!

Vond Caracas een leuke stad. Niet persé erg mooi, maar wel veel te doen, veel leuke salsatentjes ook. Vergeet niet ook wat "nette" kleding mee te brengen voor het uitgaan, mensen houden van zich opdirken daar! Vanaf Caracas zijn de mooie stranden vlakbij, ik ben destijds naar Puerto Colombia geweest. In de weekends schijnen daar veel Venezolanen te komen, maar door de weeks is het zeer idillisch en rustig. De kustlijn van Venezuela is enorm en er zijn dus nog veel meer prachtige (verlaten) stranden. Los Roques schijnt ook fantastisch te zijn.

Ik ben vrij kort geweest, dus ben niet naar Medrida geweest. Wel erg goede verhalen over gehoord. Ik ben nog naar het binnenland gegaan, naar Ciudad Guyana, aan de Orinoco. Van daar kun je jungle treks ondernemen. Ben 5 dagen op een boot een zijriviertje van de Orinoco afgegaan, onderweg veel badderen in de rivier, vissen en logeren in inheemse dorpjes. Erg bijzonder.

Als ik weer terug ga (dat moet zeker nog eens!) zou ik het graag combineren met Trinidad en Tobago (heel vlakbij!) en/of Colombia. Suriname is echter ook erg gaaf.

Neem de moeite om wat van de taal te leren, als je dat nog niet hebt gedaan. Met name in Venezuela (meer nog dan in veel andere delen van Latijns Amerika) is het slim je even goed in te lezen in de politieke situatie, zodat je een beetje weet wat je kunt tegenkomen. Een goede site is: www.noticias.nl

Suerte!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_38279997
Gaat goed hier! Lees de weblog maar voor mooie verhaaltjes en vette pics. Puerto Colombia was vet, Hik!
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_47681026
**Kick**

Ik wil wellicht met een huisgenoot over 3 weken naar Venezuela gaan (Isla de Margarita) voor 9 dagen. Is dit een beetje een aanrader voor 2 jongens van 20 die zowel wat willen zien, als strand liggen, als een avondje stappen? En hoe zit het qua prijzen daar, is het veel goedkoper of valt het wel mee? Nog aanraders om te doen in die 9 dagen?
ik ben sowieso da bomb
pi_47681867
Cool! Margarita is behoorlijk toeristisch dus de prijzen liggen sowieso wat hoger dan het vasteland. Maar het is gelukkig lang niet zo duur als Lloret ofzo. Wij hebben daar een autootje gehuurd, was heel goedkoop. Het is een klein eiland dus in een dagje rijd je het hele eiland rond. Ik vond het eiland zelf eigenlijk een beetje tegenvallen qua omgeving en natuur, in vergelijking met de rest van het land.
Maar het uitgaansleven is heel goed! Zat strandtentjes waar je kunt eten en dansen.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_47819450
Leuk! Wij gaan 2 augustus naar Isla Margarita toe Blijf dit topic even goed in de gaten houden
pi_47849484
Isla Margarita is vooral een party eiland... hotels met all inclusive van 's morgens tot 's avonds in het zwembad cocktails aan de bar. Best leuk, maar 9 dagen is misschien een beetje overdreven.
Voor dezelfde prijs heeft Venezuela op het vaste land heel wat mooier badplaatsen, goedkoper, met evenveel feestjes en waar je ook nog iets anders kan beleven (watersporten, in natuurgebied, etc). Maar ik geef toe dat het om zelf te organiseren wel ietsje moeilijker is dan een all-in.

De tip op Margarita is: kijk even of je hotel 2 zwembaden heeft, meestal is er 1 voor de buitenlanders en 1 voor de Venezolanen op vakantie. In dat 2de is de sfeer net iets tropischer (ze zijn niet voor niks altijd bij de eerste 3 in miss/misterverkiezingen) en de feestjes latijnser. De mensen die aan die kant werken kennen meestal ook een heleboel tips voor leuke activiteiten en kennen de disco's waar de beste feestjes gehouden worden.

Als er iemand tips wil, ik heb er met veel plezier een jaar gewoond en ken een groot deel van Venezuela. En waar ik zelf niet op kan antwoorden zoek ik wel eventjes op bij vrienden ter plaatse.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:36:52 #21
167723 sanni
Acima de seu
pi_47864618
Mijn ervaring is dat Venezuela het Argentinie van Zuid-Amerika is als je spreekt over het noordelijke
gedeelte ( Colombia,Fr Guyana etc.) Hele mooie vrouwen en een land dat een hele mooie natuur heeft.
Merida is wel aardig en meer de oude bevolking van Venezuela i.m.o. Wil je echt genieten van de natuur,eten,binnenlanden neem dan de auto en rijdt naar een klein plaatsje genaamd Colonia Tovar.
Vooral dit hotel is een ervaring opzich.
pi_47878986
Ja wat ook hele vette plek is als je een dikke originele zuid-amerikaanse party wil meemaken: Puerto Colombia, een supermooi strandplaatsje, in het noorden. Ik heb nog nooit zoveel mooie vrouwen gezien, cuba-libres gedronken en gechilled als daar...
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_50086120
Aangezien onze vakantie naar Isla Margarita nu erg dichtbij begint te komen nog even een vraagje. We hebben gelezen dat je bepaalde spuiten moet halen. Iemand hier een idee welke het allemaal zijn? We zijn ook van plan naar het binnenland te gaan.
pi_50094473
Gewoon ff afspraak maken bij het Tropencentrum of huisarts. Zij weten precies wat je nodig hebt. Ik had hepatitis A, gele koorts en DTP inentingen nodig..
Malariapillen had ik ook mee, maar uiteindelijk niet gebruikt. Ze vertelden daar het risico om het te krijgen heel erg klein is. Ook stelt een pillenkuur de tijd om naar een ziekenhuis te komen met maar 1 dag uit, dus je krijgt het vaak alsnog wel. Ik zou gewoon pillen meenemen en alleen slikken als het daar nadrukkelijk wordt aangeraden door de plaatselijke bevolking. Veel plezier alvast, ik ga volgend jaar weer
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_51739280
Heerlijk nog 10 nachtjes slapen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')