abonnement Unibet Coolblue
pi_34197834


Vorige deel: Het Grote U2 topic (deeltje 8!)

Algemene discussie: dit topic
Het meest recente album: How To Dismantle An Atomic Bomb.
Het Slane concert: U2 - Slane ---> DVD-release

Tourdata Australië en Nieuw-Zeeland

Poll: wat is de beste track op de Chicago DVD

En zoals eerder afgesproken geldt voor deze topicreeks de regel:
== Wie de laatste post plaatst in een topic opent het nieuwe deel ==

[ Bericht 5% gewijzigd door m021 op 18-01-2006 13:36:00 (Murray's plaatje!) ]
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34198015
Ik mis een plaatje in de openingspost



pi_34198141


U2 gaat in rook op?
pi_34198403
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:34 schreef Waxxer het volgende:


U2 gaat in rook op?


Ik zie Larry trouwens nergens op die foto..

Zou hij al gestopt zijn?
pi_34198756
Hij laat me de OP niet meer editten. Database-problemen. Maar ik kan wél gewoon reageren.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34198913
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:41 schreef Murray het volgende:

[..]



Ik zie Larry trouwens nergens op die foto..

Zou hij al gestopt zijn?


Ja ik heb gehoord van de jongen achter de benzinepomp waar de huishoudster Larry altijd tankt gehoord dat er gesprekken zijn met de drummer van Kane! Maar ik ga er verder niet op in, embargo enz.
pi_34199511
Als jullie nog aanvullingen hebben voor de OP, post ze maar. Het kan wel even duren voordat ze erin staan, want pas in versie 0.2.11 van het forum kan ik hem weer editten...
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34202068
Ik dacht al, waarom een slotje, zat het andere draadjes vol...

Afijn: ik doelde op een andere chronische ziekte en dus is het kennelijk nog niet bekend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34202511
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:09 schreef DS4 het volgende:

Afijn: ik doelde op een andere chronische ziekte en dus is het kennelijk nog niet bekend.
Ik vermoedde al dat je wat anders bedoelde. Dat van Larry is nl. nooit een gerucht geweest, dat is gewoon feit. Maar ik kan me zo even niet meer herinneren over wie dat gerucht van een aantal jaar geleden ging. Ik zal wel eens zoeken als ik tijd heb.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34205251
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:09 schreef DS4 het volgende:
Ik dacht al, waarom een slotje, zat het andere draadjes vol...

Afijn: ik doelde op een andere chronische ziekte en dus is het kennelijk nog niet bekend.
Dan stel ik voor dat je dat gewoon post.

Nou ja, het maakt ook niet uit of je het post, het is toch totaal niet betrouwbaar.
pi_34205337
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:41 schreef Murray het volgende:

[..]



Ik zie Larry trouwens nergens op die foto..

Zou hij al gestopt zijn?
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_34206098
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:22 schreef Murray het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat je dat gewoon post.
Nee, dat wil hij niet, het is vertrouwelijk.

Maar hij doelt waarschijnlijk op dat gerucht dat de ronde deed ergens tussen het einde van de Elevation tour en het begin van de Vertigo tour. 2003 schat ik. Was het niet iets met Adam die chronische rugklachten zou hebben ofzo? Nou, ik weet het niet meer.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34206163
Wie Rocko and the Devils zijn is nu ook helemaal opgelost:

http://www.rockoandthedevils.com/
pi_34206642
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:44 schreef Murray het volgende:
Wie Rocko and the Devils zijn is nu ook helemaal opgelost:

http://www.rockoandthedevils.com/
Cool
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34206984
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:22 schreef Murray het volgende:

Dan stel ik voor dat je dat gewoon post.

Nou ja, het maakt ook niet uit of je het post, het is toch totaal niet betrouwbaar.
Ik post het niet omdat dat gewoon niet kies is. En onbetrouwbaar? Kun jij niet beoordelen. Dat je het niet onmiddellijk voor waar aanneemt kan ik goed begrijpen. De toekomst zal iig duidelijkheid scheppen.

En als je per se U2 nog wil zien optreden dan zou ik nog snel kaartjes gaan regelen voor de concerten van de Vertigo tour. Zit nog een leuk reisje aan vast ook, dus dat is weer een voordeel (en een nadeel ten aanzien van de financiën).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34207066
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:42 schreef m021 het volgende:

Maar hij doelt waarschijnlijk op dat gerucht dat de ronde deed ergens tussen het einde van de Elevation tour en het begin van de Vertigo tour. 2003 schat ik. Was het niet iets met Adam die chronische rugklachten zou hebben ofzo? Nou, ik weet het niet meer.
Nee, ook niet. Ik doel überhaupt niet op een gerucht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34207353
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ook niet. Ik doel überhaupt niet op een gerucht.
Wat jij wil. Zolang je jezelf maar gelooft hè?

Zelfs áls het waar is, zal er niemand zijn die je gelooft. Er zijn altijd mensen die beweren dat ze de bandleden "persoonlijk kennen". Waarom zou die broer van een collega van een vriend ( ) van jou wél echt contact hebben met de band? Wat je ook zegt, niemand gelooft het.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:58:55 #18
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34209031
ja, valt er nog wat te rellen hier?

Stopt die kutband nu eindelijk.
Mooi, eindelijk een eerlijke kans voor kane.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34209650
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:13 schreef m021 het volgende:
Er zijn altijd mensen die beweren dat ze de bandleden "persoonlijk kennen".
Klopt en sommigen hebben een kutverhaal en anderen niet.

Afijn, ik verwacht niet dat iemand het gelooft. Maar als het nieuws naar buiten komt dan laat ik mij wel zien in deel... ?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34210186
Die hele bedoening rond het al of niet stoppen komt voort uit een stukje van een interview met Edge.

Last year, U2 sold out each of their 118 shows worldwide, played before more than 3 million fans and earned more than $260 million, making the Vertigo Tour the year's second-biggest, behind the Rolling Stones. By the time U2 reached Portland on December 19th, the band had played eighty-two North American dates, featuring a slew of special guests, including EDDIE VEDDER and BRUCE SPRINGSTEEN. In February, the band will launch Vertigo's final leg, which includes dates in Mexico, Argentina, New Zealand and Australia. "The reaction to the shows has been unprecedented," guitarist the Edge told Rolling Stone. "I'm happy to say bye-bye, because I don't think we could ever top it."

Hier kan je het volledige interview lezen: http://www.rollingstone.com/news/story/_/id/9142769?rnd=1137604743710&has-player=true&version=6.0.12.1040

volgens mij zegt Edge alleen bye-bye tegen de Vertigo tour.
quote:
En die geruchten worden ook veroorzaakt doordat het soms lijkt alsof hij vergaat van de pijn als hij drumt, wordt regelmatig opgemerkt door fans op internet.

Laatst een interview met hem gelezen (kan het nu zo niet vinden) waarin hij dat ook opmerkt.. maar volgens hem zit 'ie dan alleen maar geconcentreerd te drummen en trekt hij daardoor gewoon een grimas..
Ja, 'k heb dat ook gelezen. Je hoort het hem ook vertellen in de U2 special van '60 minutes'. Hoe hij daar bescheiden vertelt dat hij niet zo goed is in wat hij doet, en dat hij zich verschrikkelijk hard moet concentreren.
Hij speelt idd meestal met een tape rond zijn arm.
quote:
Tijdens de opnames van Pop had 'ie last van z'n rug en is hij geopereerd. (En mede omdat U2 dus een tijdje zonder drummer zat zijn ze toen gaan expirimenteren met drumcomputers en andere electronica...)
Hé, dat wist ik niet, van die operatie

Anyway, ik kan me dus helemaal vinden in die post van Murray!
To touch is to heal
pi_34210282
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:18 schreef DS4 het volgende:

Afijn, ik verwacht niet dat iemand het gelooft. Maar als het nieuws naar buiten komt dan laat ik mij wel zien in deel... ?
En dan. Als blijkt dat een van de bandleden echt een chronische ziekte heeft, wil dat nog niet zeggen dat jij het van tevoren wist. Ik kan ook wel zeggen dat Bono een "close friend" van me is en dat hij heeft aangekondigd dat ze Miracle Drug gaan spelen in Santiago. En als ze dat doen, dan kan ik mooi zeggen "zie je wel, ik zei het toch!"

Terwijl het dus gewoon een kwestie was van inzien hoe groot de kans is dat ze Miracle Drug gaan spelen, dus dat ik dat gewoon kon gokken.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34210284
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:41 schreef Murray het volgende:

Ik zie Larry trouwens nergens op die foto..

Zou hij al gestopt zijn?
To touch is to heal
pi_34211755
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:37 schreef m021 het volgende:

En dan. Als blijkt dat een van de bandleden echt een chronische ziekte heeft, wil dat nog niet zeggen dat jij het van tevoren wist. Ik kan ook wel zeggen dat Bono een "close friend" van me is en dat hij heeft aangekondigd dat ze Miracle Drug gaan spelen in Santiago. En als ze dat doen, dan kan ik mooi zeggen "zie je wel, ik zei het toch!"

Terwijl het dus gewoon een kwestie was van inzien hoe groot de kans is dat ze Miracle Drug gaan spelen, dus dat ik dat gewoon kon gokken.
O, dus nu is de kans dat U2 stopt met touren omdat een van de bandleden een chronische ziekte heeft ineens groot...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34212248
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:17 schreef DS4 het volgende:

O, dus nu is de kans dat U2 stopt met touren omdat een van de bandleden een chronische ziekte heeft ineens groot...
Natuurlijk is die kans groot, maar dat wil toch niet zeggen dat het zo is? Volgens de kankerstichting is de kans groot dat jij kanker hebt (want volgens hen krijgt 33% van de Nederlanders het ) maar dat heb je niet neem ik aan?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34212536
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:34 schreef zoovation het volgende:

Ja, 'k heb dat ook gelezen. Je hoort het hem ook vertellen in de U2 special van '60 minutes'. Hoe hij daar bescheiden vertelt dat hij niet zo goed is in wat hij doet, en dat hij zich verschrikkelijk hard moet concentreren.
Hij speelt idd meestal met een tape rond zijn arm.
Hehe idd, nu weet ik eindelijk waar ik dat toch 'gelezen' had.. die 60 minutes special. Kon het al nergens meer vinden.
quote:
But Larry Mullen makes his job as simple as possible:

"You don't do those big drums solo's?"

Larry: "I don't do drum solo's, that's fairly simple and straightforward.

Because I'm not that good and I got to concentrate quite hard, there are moments where i look like i'm in excruciating pain."
quote:
Anyway, ik kan me dus helemaal vinden in die post van Murray!
pi_34212668
Heb 'Bono over Bono' van de week gekregen. Ben benieuwd...
pi_34212684
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:29 schreef m021 het volgende:

Natuurlijk is die kans groot, maar dat wil toch niet zeggen dat het zo is? Volgens de kankerstichting is de kans groot dat jij kanker hebt (want volgens hen krijgt 33% van de Nederlanders het ) maar dat heb je niet neem ik aan?
Het is niet alleen een chronische ziekte, maar een ziekte waardoor deze persoon zijn beroep niet meer kan uitoefenen. Ik acht die kans niet zo heel groot en de gemiddelde verzekeringsmaatschappij ook niet (en die weten wat van kansberekeningen af), want verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid is nu ook weer niet zo extreem duur. En dan hoeft het daar niet eens noodzakelijk om een chronische ziekte te gaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34212778
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb 'Bono over Bono' van de week gekregen. Ben benieuwd...
De vertaling? brrr... Ik heb het origineel gelezen en vond het niet het meest geweldige boek. Veel gekeuvel en af en toe niet door te komen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34213009
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb 'Bono over Bono' van de week gekregen. Ben benieuwd...
Heb 'U2 show' laatst door zitten te bladeren in de winkel.. denk dat ik die voor m'n verjaardag vraag, zag er goed uit, met veel grote foto's..

Iemand die hem al heeft, is 't wat?

25 euro bij de FRS.
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=794703&navid=5
pi_34213520
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:45 schreef Murray het volgende:

Iemand die hem al heeft, is 't wat?
Mooi boek, mits je van foto's houdt, want het is meer een fotoboek.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_34238813
Wanneer komt het nieuwe album eigenlijk? D'r zou toch eentje uitkomen ergens begin dit jaar? Met een hoop tracks die het niet geworden zijn voor wat betreft het HTDAAB album...
pi_34238953
Dat was maar een idee dat Bono heeft geopperd in een interview. Maar volgens mij hebben ze daar nooit officieel een aankondiging over gedaan ofzo.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:38:28 #33
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_34251401
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb 'Bono over Bono' van de week gekregen. Ben benieuwd...
Ik ben nu ongeveer op de helft, vind 't een geweldig boek
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_34273271
Met dank aan Blubberzwijn



http://www.albinoblacksheep.com/flash/has

pi_34276202
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb 'Bono over Bono' van de week gekregen. Ben benieuwd...
Echt geen slecht boek hoor! Alleen sommige hoofdstukken gingen teveel over zijn missie en wereldpolitiek. Dat moet je interessant vinden om er doorheen te komen.
Maarja, ik heb het gelezen afgelopen zomer tijdens de vakantie. veel tijd en nog in een roes van de concerten.
pi_34276280
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:01 schreef Waxxer het volgende:
Met dank aan Blubberzwijn



http://www.albinoblacksheep.com/flash/has

Ha, die ken ik!
pi_34276457
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:01 schreef Waxxer het volgende:
Met dank aan Blubberzwijn



http://www.albinoblacksheep.com/flash/has

Klinkt stiekem nog best ook!
pi_34276511
Gewoon goed gedaan!
Heb je die site eens verder bekeken?
Filmpje over Queen: ook wel grappig, maar niet bijster origineel. Doet me sterk denken aan de Beatles.
pi_34276915
Idd goed gedaan

Alleen al die muziek, die ws in elkaar is gezet zonder auteursrechten aan te tasten...

Ik wil weer een nieuw U2 album of een concert

Maarja...
pi_34277197
Trouwens, talking about, ik weet nog dat ze na de Zoo TV tour zeiden dat ze nooit meer zo'n lange periode achter elkaar optreden. "Dan verander ik in een monster", zei The Edge er nog over. In die tijd is hij geloof ik definitief gescheiden ofzo, of toen ging hij juist scheiden. En nu heeft hij een relatie met de danseres, die toen nog helemaal in de hoogste boom zat omdat Bono haar had aangeraakt, althans, zo werd het getoond in die heel aparte registratie. Nou, en nu n**** ze The Edge...

Ze hebben trouwens wat met monsters

Edge - monster door zo'n uitgebreide tournee
Nu dat monster met.... wat was het ook alweer? Ivm Afrika enz?

En over Zoo TV zei Bono weer dat de tour zo 'over the top' was, omdat ze moesten opboksen tegen de opkomende commercie begin jaren '90, en het dus daarom maar meteen zo'n groots opgezette concertenreeks startten.

En qua stoppen met touren: dat gerucht ging na Zoo TV, na Popmart, na Elevation en nu ook weer.

En de Vertigo-tour leek toch eerst ook kleinschalig gehouden te worden? En weten jullie nog, dat er eerst concerten in Utrecht gegeven zouden worden, en dat het toen maar naar Gelredome verplaatst was?

Er komt heus een moment dat U2 écht niet meer kan, lichamelijk niet, maar ook muzikaal gezien niet. The Rolling Stones, ook legendarisch, maar die nieuwe songs gaan echt nérgens meer over. Op zo'n punt komt U2 ook wel. Maar nu nog niet, denk ik. Hoop ik!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:00:39 #41
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34277410
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:54 schreef Waxxer het volgende: En nu heeft hij een relatie met de danseres, die toen nog helemaal in de hoogste boom zat omdat Bono haar had aangeraakt, althans, zo werd het getoond in die heel aparte registratie. Nou, en nu n**** ze The Edge...
Volgens mij was dat omdat Bono haar navelsieraad 'gejat' had, en die is hielig bij buikdanseressen.
quote:
En de Vertigo-tour leek toch eerst ook kleinschalig gehouden te worden? En weten jullie nog, dat er eerst concerten in Utrecht gegeven zouden worden, en dat het toen maar naar Gelredome verplaatst was?
elevation bedoel je?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34279490
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:01 schreef Waxxer het volgende:
Met dank aan Blubberzwijn



http://www.albinoblacksheep.com/flash/has

!!

En ja... inderdaad 'nooit meer zo'n lange tournee' zeiden ze.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:12:54 #43
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34284038
wat een gaaf clipje zeg, Die bush die het niet bij kan houden...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:19:54 #44
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34284255
vermakelijk topic trouwens: U2
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34285819
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:12 schreef Dandelion het volgende:
wat een gaaf clipje zeg, Die bush die het niet bij kan houden...
Sunday Bloody Sunday kan 'ie dan wel weer bijbenen..
pi_34287646
quote:
Stage Manager opens for U2
caroline // 18-01-06 // 02:14 PM // full post // Comments
Well, we already knew he doesn’t suffer from stage fright, in fact he might BE the stage fright.

Rocko Reedy, U2’s stage manager, is booked to open for U2 in Hawaii on April 8, the final date of the Vertigo Tour, with his band ‘Rocko and the Devils’.

Check it out on the Rocko and the Devils website.

http://www.rockoandthedevils.com/news.htm


Zal er wel op neerkomen dat de band bestaat uit een aantl roadies ofzo
Stoere actie van U2 om dat te regelen
pi_34296189
Bonobo Beach?
pi_34302962
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:54 schreef Waxxer het volgende:
"Dan verander ik in een monster", zei The Edge er nog over.
And you become a monster
So the monster will not break you
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34385285
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:00 schreef m021 het volgende:

[..]

And you become a monster
So the monster will not break you
Als ik in mijn nieuwe pand de boel heb aangesloten, zal ik het eens opzoeken!
pi_34385302
.........en bestaat er op welke plek op Aard' dan ook, een normale of een live-versie van Holy Joe?
pi_34389336
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:13 schreef Waxxer het volgende:
.........en bestaat er op welke plek op Aard' dan ook, een normale of een live-versie van Holy Joe?
Ja die live versie bestaat. Degene die ik heb is gebracht tijdens hun persconferentie in de K-Mart in NY op 12-02-97.
To touch is to heal
pi_34389559
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:06 schreef zoovation het volgende:

[..]

Ja die live versie bestaat. Degene die ik heb is gebracht tijdens hun persconferentie in de K-Mart in NY op 12-02-97.


Weet je dat ik heel lief en aardig en sociaal en meevoelend en medelevend ben en dat ik een a-mail adres heb enzo en dat ik nu toch een soort van ja hoe zou ik het zeggen nou ik noem het toch van kleine schok in mijn buik omdat de drang een dergelijk bestand in mijn bezit te kunnen hebben best groot is

Maaaarrrr misschien zit ik wel weer raar te doen
pi_34390057
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:12 schreef Waxxer het volgende:

Maaaarrrr misschien zit ik wel weer raar te doen
Inderdaad. Want als ik met eMule zoek op 'Holy Joe' is de genoemde K-mart versie één van de eerste die hij vindt.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 23 januari 2006 @ 20:28:33 #55
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34390211
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:12 schreef Waxxer het volgende:

[..]



Weet je dat ik heel lief en aardig en sociaal en meevoelend en medelevend ben en dat ik een a-mail adres heb enzo en dat ik nu toch een soort van ja hoe zou ik het zeggen nou ik noem het toch van kleine schok in mijn buik omdat de drang een dergelijk bestand in mijn bezit te kunnen hebben best groot is

Maaaarrrr misschien zit ik wel weer raar te doen
Dêm waxxer, je doet je sig wel weer eer aan...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34390673
Sorry

Ik had niet zo snel een antwoord verwacht en ben allesbehalve een slappe vaatdoek, maar ben weer niet kerel genoeg om gewoon to the point te zeggen: mail ff

Dus dan krijg je zulk gedrag. Ik probeer er wat aan te doen
pi_34390700
Ow en M021, vet man. Ben nu aan het downen.
pi_34390976
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:12 schreef Waxxer het volgende:

[..]



Weet je dat ik heel lief en aardig en sociaal en meevoelend en medelevend ben en dat ik een a-mail adres heb enzo en dat ik nu toch een soort van ja hoe zou ik het zeggen nou ik noem het toch van kleine schok in mijn buik omdat de drang een dergelijk bestand in mijn bezit te kunnen hebben best groot is

Maaaarrrr misschien zit ik wel weer raar te doen
Maar ik ben niet lief..



'k Heb hem gestuurd naar je adres in je profiel.
To touch is to heal
pi_34391026
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:39 schreef Waxxer het volgende:
Ow en M021, vet man. Ben nu aan het downen.
Oei, nu pas deze post gezien. Nuja, dan heb je hem dubbel...
To touch is to heal
pi_34391472
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:06 schreef zoovation het volgende:

[..]

Ja die live versie bestaat. Degene die ik heb is gebracht tijdens hun persconferentie in de K-Mart in NY op 12-02-97.
Is dacht ik ook meteen de enige keer ooit dat ze het gespeeld hebben.
pi_34391776
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:46 schreef zoovation het volgende:

[..]

Oei, nu pas deze post gezien. Nuja, dan heb je hem dubbel...
Nee, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllll erg superbedankt!!!! 1 kb/sec is niet echt snel namelijk

He-le-maal top!!!!
pi_34393226
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:56 schreef Murray het volgende:

[..]

Is dacht ik ook meteen de enige keer ooit dat ze het gespeeld hebben.
Ja, dat klopt. Ik dacht eerst dat die nog wel eens gespeeld was, maar heb het nog eens nagekeken en die keer in de lingerieafdeling was idd de enige keer.

Graag gedaan hoor Waxxer!
To touch is to heal
pi_34396757


[ Bericht 100% gewijzigd door Murray op 23-01-2006 22:57:43 (verkeerde topic) ]
  maandag 23 januari 2006 @ 23:05:26 #64
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34397135
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:56 schreef Murray het volgende:
oeh
nu al dronken?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34397378
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:05 schreef Dandelion het volgende:

[..]

oeh
nu al dronken?
Ik ben een geheelonthouder.


Geworden tijdens m'n laatste kater.

En ik ga het zeker nog tot het eind van deze week volhouden.
pi_34400001
Nou ik heb eindelijk wat gezien van die DVD van de 16e (Amsterdam) maar die is echt stukken minder dan die van de 15e.

Wel jammer, maar ja.
pi_34466639
Voor iedereen die nog hoop heeft op een nieuw album wat snel uit zou moeten komen...
quote:
BW: I would be derelict of my MTV duties if I didn¹t ask about progress on the next record.

The Edge: We haven¹t really got to the point where we¹re thinking seriously about the next record. We¹re at that wonderful place where we¹re just experimenting, and trying things, just really letting our imaginations go. It¹s my favorite phase of making an album because there are no constraints, you just write and explore possibilities. That¹s where I am now: loads of possibilities, but nothing concrete.
http://www.benjaminwagner.com/journal/edge.html
pi_34495111
http://www.cityfm.nl/index.php?page=rockreportview&id=1112 :
quote:
U2 brengt zeer snel een nieuw, in Nederland opgenomen, nummer uit.
De band nam in juli een nieuwe versie van 'Original of the species' op in de Wisseloord Studio's in Hilversum.
Het speciale aan dit nummer is dat het niet op een cd komt te staan, maar alleen te downloaden is.

Het is voor het eerst dat U2 een nummer uitbrengt dat alleen maar te verkrijgen is via het internet. De bandleden besloten de nieuwe versie op te nemen toen ze vorig jaar in Nederland drie concerten gaven in Amsterdam. Het origineel van 'Original of the species' staat op het album 'How to dismantle an atomic bomb'.

Een orkest dat toevallig in de studio bezig was een album van Toots Thielemans op te nemen, heeft meegewerkt aan de nieuwe versie.

Het nummer is vanaf 20 februari te downloaden op alle grote downloadsites.
pi_34495897
Iemand die weet waar Bono precies woont?

http://maps.google.com/maps?hl=en&t=k&ll=53.26948,-6.099633&spn=0.004389,0.010064&t=k

Daar moet z'n huis haast wel opstaan, maar heb het nog niet kunnen ontdekken.
pi_34496083


Dat je dat ook weer voor elkaar gekregen hebt he...

Zou het dat witte zijn op dat kleine... wat is het... schiereilandje?
pi_34496150
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:22 schreef Murray het volgende:
Iemand die weet waar Bono precies woont?

http://maps.google.com/maps?hl=en&t=k&ll=53.26948,-6.099633&spn=0.004389,0.010064&t=k

Daar moet z'n huis haast wel opstaan, maar heb het nog niet kunnen ontdekken.
Ik ga over twee weken een paar dagen naar Dublin en omstreken. Misschien dat ik ff bij Bono langsga. Daarna kan ik 't vast aanwijzen .
pi_34496715
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:26 schreef Waxxer het volgende:


Dat je dat ook weer voor elkaar gekregen hebt he...

Zou het dat witte zijn op dat kleine... wat is het... schiereilandje?
Whehe, nou is toch leuk?

Heb nog wel meer opgezocht.

Ik had eigenlijk nooit zo door dat alles daar in Dublin zo dicht bij elkaar zit.. op U2 gebied dan, zeg maar.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik ga over twee weken een paar dagen naar Dublin en omstreken. Misschien dat ik ff bij Bono langsga. Daarna kan ik 't vast aanwijzen .
Vanaf de grond kan je het denk ik niet missen als je van te voren wat foto's opzoekt.

Maar vanuit de lucht is het nog wat lastig.

Als je Hanover Quay nog wilt zien moet je snel zijn, als ik dat zo zie.
pi_34498981
Dat nieuwe album komt er wel denk ik.....of hoop ik:D
pi_34499053
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:04 schreef Roel_Jewel het volgende:

Het speciale aan dit nummer is dat het niet op een cd komt te staan, maar alleen te downloaden is.
In Canada komt 'ie toch wel gewoon op cd? Of was dat maar een gerucht?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:57:56 #75
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_34529916
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:29 schreef RooieVogel het volgende:
Dat nieuwe album komt er wel denk ik.....of hoop ik:D
jah.. Bono had et al over hip-hop
pi_34538838
Wat zijn dat nou allemaal voor godsgruwelijk (pardon voor dat woord) onheilspellende berichten zeg, de laatste tijd?
pi_34539713
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:16 schreef Waxxer het volgende:
Wat zijn dat nou allemaal voor godsgruwelijk (pardon voor dat woord) onheilspellende berichten zeg, de laatste tijd?
Maar weer een hoopgevend bericht dan:

How about plans for the next record?

The Edge: Well, I've been working a lot on material during the tour, and I have a lot of ideas that I think are very promising, so I'd be trying to work on a record in early 2006, developing the material. Then we'll just see where that takes us. I've got some definite ideas.


pi_34573679
Nieuwsbrief van Universal:
Bekijk als eerste de nieuwe video van U2 met Original Of The Species

Als eerste. Hoe lang is dat ding nu al uit, 2 maanden?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34574237
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:07 schreef m021 het volgende:
Nieuwsbrief van Universal:
Bekijk als eerste de nieuwe video van U2 met Original Of The Species

Als eerste. Hoe lang is dat ding nu al uit, 2 maanden?
Ik heb 'm iig al ergens op een van de vele muziekzenders zien voorbijkomen. Een week of wat geleden .
  zondag 29 januari 2006 @ 12:33:35 #80
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34575889
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:07 schreef m021 het volgende:
Nieuwsbrief van Universal:
Bekijk als eerste de nieuwe video van U2 met Original Of The Species

Als eerste. Hoe lang is dat ding nu al uit, 2 maanden?
Er is toch een nieuwe clip gemaakt, ipv die eerste?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34576147
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:33 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Er is toch een nieuwe clip gemaakt, ipv die eerste?
Er zijn idd twee. Ik weet zo de verschillen niet, in de tweede zitten vaker de gezichten van de bandleden?

Maar ook die tweede clip is al zo'n maand uit.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34645461
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:57 schreef Murray het volgende:

[..]

Maar weer een hoopgevend bericht dan:

How about plans for the next record?

The Edge: Well, I've been working a lot on material during the tour, and I have a lot of ideas that I think are very promising, so I'd be trying to work on a record in early 2006, developing the material. Then we'll just see where that takes us. I've got some definite ideas.


Oke, hetzelfde stramien als altijd

Duurt dus nog twee a drie jaar voor er een nieuw album komt. En ik las al iets over rap of R&B, dat soort geruchten zijn ook al standaard. Nou ja, ben benieuwd, ik denk dat het nog wel ff duurt, want de Vertigo-tour is toch nog niet eens afgerond? Meestal komen er dan eerst wat liefdadigheidsprojecten, of bijv. dat één of twee U2'ers filmmuziek componeren/inzingen, enz enz enz. Vervolgens heeft iedereen weer een beetje een U2-overdosis gehad en begint de band pas écht aan een cd te werken en is hij steeds niet "af", en als hij wordt aangekondigd gaat er nog eens driekwart jaar overheen.

Geen pessimisme, dit is pure ervaring uit de eerste hand. Jaaa, leer mij die jongens kennen he?
pi_34647511
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:34 schreef Waxxer het volgende:

En ik las al iets over rap of R&B, dat soort geruchten zijn ook al standaard.
Dat zou best kunnen, U2 slaagt er vaak in om een andere muziekstijl zo te spelen dat het toch weer 'U2-stijl' is.
Denk aan HTDAAB, wat in essentie gewoon classic rock is, maar toch is het typisch U2. En POP, met zijn electro-sound, terwijl het toch niet te vergelijken is met bv. Kraftwerk.

Zo zie ik ze ook nog wel een Hip-Hop plaat maken.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34787179
Nou, ik heb dus een enorme bloedhekel aan R&B en vergelijkbare stromingen... Maarja, "ik" staat niet gelijk aan "iedereen" natuurlijk, of dat U2 het schema omgooit omdat mijnheer Waxxer het er niet mee eens is. :')

Topoverleg :') Vertraging :') enz :')
pi_34788475
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:25 schreef Waxxer het volgende:
Nou, ik heb dus een enorme bloedhekel aan R&B en vergelijkbare stromingen...
Waar ik vooral een hekel aan heb, is de muziek die tegenwoordig R&B genoemd wordt.

R&B staat namelijk voor Rhythm&Blues. De crapmuziek die Mariah Carey maakt is natuurlijk gewoon pop, waar door ondeskundige presentatoren van radiostations en muziekzenders het label 'R&B' op is geplakt. De echte R&B is iets totaal anders.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34794383
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:16 schreef m021 het volgende:

[..]

Waar ik vooral een hekel aan heb, is de muziek die tegenwoordig R&B genoemd wordt.

R&B staat namelijk voor Rhythm&Blues. De crapmuziek die Mariah Carey maakt is natuurlijk gewoon pop, waar door ondeskundige presentatoren van radiostations en muziekzenders het label 'R&B' op is geplakt. De echte R&B is iets totaal anders.
Dat zegt m'n vader ook altijd Gevolgd door de zin 'The Rolling Stones zijn echte Rhythm & Blues'.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_34820932
hmmm nouja wat nu R&B wordt genoemd is echt ... dus ik hoop niet dat ze daar voor gaan, maarja misschien wordt het wel mooi... gewoon afwachten dus maar
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_34824933
Bono moet zingen, niet quasi-interessant jengelen. .
pi_34847271
Dames en heren, warm uw favoriete p2p programma maar alvast op, want Sao Paulo II wordt live uitgezonden op de Braziliaanse televisie.

En Buenos Aires zou misschien ook op TV komen.

Kaarten voor Sao Paulo II waren alleen via telefoon te koop... er is 600,000 keer gebeld..
pi_34847483
Morgen zijn de Grammy's trouwens.. enig idee of dat ook ergens op TV komt hier?

Of via internet?
pi_34854203
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:19 schreef Murray het volgende:
Dames en heren, warm uw favoriete p2p programma maar alvast op, want Sao Paulo II wordt live uitgezonden op de Braziliaanse televisie.
En Santiago dan?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34860723
Helaas heb ik geen schotelantenne. .
pi_34862053
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:45 schreef Waxxer het volgende:
Helaas heb ik geen schotelantenne. .
Dat zou sowieso niet helpen. Vanwege het vervelende feit dat de aarde rond is, en de satelliet voor Braziliaanse tv boven (je raadt het niet: ) Brazilië hangt, kan jouw schotel nooit contact maken met die satelliet.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34876319
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:24 schreef Murray het volgende:
Morgen zijn de Grammy's trouwens.. enig idee of dat ook ergens op TV komt hier?

Of via internet?
Dat zal wel vlug genoeg te vinden zijn op U2 torrents.
Dit is alvast hun kleedkamer op de Grammy's:


Het podium:




En de rehearsels..


To touch is to heal
pi_34876435
Backstage:








To touch is to heal
pi_34877633
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:14 schreef zoovation het volgende:

[..]

Dat zal wel vlug genoeg te vinden zijn op U2 torrents.
Ssst! Duikboot Stromen bedoel je.

Mooie pics trouwens.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34880722
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:14 schreef zoovation het volgende:

[..]

Dat zal wel vlug genoeg te vinden zijn op U2 torrents.
Ja het U2 gedeelte, maar ik had de hele show wel eens willen zien. Zonder de uitslag al te kennen. Kan het alleen echt nergens vinden.

Maar goed, nominaties.

BEST ROCK PERFORMANCE BY A DUO OR GROUP WITH VOCAL
Speed of Sound – Coldplay
Best of You – Foo Fighters
Do You Want To – Franz Ferdinand
All These Things That I’ve Done – The Killers
Sometimes You Can’t Make It On Your Own – U2

Ik vind 'Sometimes' nou niet echt rock... ik zou zelf op de Foo Fighters stemmen. Zou wel leuk zijn als The Killers ('All these things..' is tof!) of FranzF hem winnen. Zolang Coldplay maar niet wint.

BEST ROCK SONG (Songwriters award)
Best of You – Foo Fighters
Beverly Hills – Weezer
City of Blinding Lights – U2
Devils & Dust – Bruce Springsteen
Speed of Sound – Coldplay

Ik ga voor U2.
Beverly Hills is wel leuk, maar verder niet bijzonder.

SONG OF THE YEAR (Songwriters award)
Bless The Broken Road – Rascal Flatts
Devils & Dust – Bruce Springsteen
Ordinary People – John Legend
Sometimes You Can’t Make It On Your Own – U2
We Belong Together – Mariah Carey

Géén idee of ze deze winnen..

BEST ROCK ALBUM
X&Y – Coldplay
In Your Honor – Foo Fighters
A Bigger Bang – The Rolling Stones
How To Dismantle An Atomic Bomb – U2
Prairie Wind – Neil Young

Denk dat ze hier het meeste kans maken.

ALBUM OF THE YEAR
The Emancipation of Mimi – Mariah Carey
Chaos And Creation in The Backyard – Paul McCartney
Love Angel Music Baby – Gwen Stefani
How To Dismantle An Atomic Bomb – U2
Late Registration – Kanye West

Kan alle kanten op... als Kanye West hem wint kan ik er mee leven, als Gwen Stefani wint sluit ik mij bij de eerste de best boze menigte aan die ik kan vinden om mee te rellen en ambassade's in de fik steken.
pi_34880852
Hippe bank trouwens!
pi_34881726
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:44 schreef m021 het volgende:

[..]

Ssst! Duikboot Stromen bedoel je.
To touch is to heal
pi_34882019
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:52 schreef Murray het volgende:

[..]

Ja het U2 gedeelte, maar ik had de hele show wel eens willen zien. Zonder de uitslag al te kennen. Kan het alleen echt nergens vinden.
Ik heb eindelijk een zender gevonden waar ik het kan bekijken: Jim Tv. Belgische zender. En woon ik nu toch wel in België zeker! Ze zenden uit van 2u tot 5 u deze nacht. Dat wordt videootje programmeren.

Anders weet ik ook niet waar het uitgezonden wordt. De volledige show zal wel te downloaden zijn op andere torrent sites.
To touch is to heal
pi_34882928
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:16 schreef zoovation het volgende:

[..]

Ik heb eindelijk een zender gevonden waar ik het kan bekijken: Jim Tv. Belgische zender. En woon ik nu toch wel in België zeker! Ze zenden uit van 2u tot 5 u deze nacht. Dat wordt videootje programmeren.

Anders weet ik ook niet waar het uitgezonden wordt. De volledige show zal wel te downloaden zijn op andere torrent sites.
Het is in Duitland op TV.

Het is zelfs in België op TV!!!

En Nederland?

  Moderator donderdag 9 februari 2006 @ 12:06:06 #102
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34895162
U2 sleept vijf Grammy's in de wacht

LOS ANGELES - De rockgroep U2 is woensdagavond in Los Angeles als grote winnaar uit de bus gekomen bij de uitreiking van de Grammy Awards, de belangrijkste Amerikaanse muziekprijzen. De Ierse formatie liet favorieten achter zich als Kanye West en Mariah Carey die beiden acht keer waren genomineerd. De rapper en zangeres wonnen net als zanger John Legend in drie categorieën.



De avond was met vijf onderscheidingen echter voor de formatie van Bono die in de belangrijkste categorieën won. „Dit is werkelijk een grote, grote avond voor onze band. Als u denkt dat dit naar ons hoofd zal stijgen, daar is het te laat voor”, aldus zanger Bono.


De U2-bandleden woensdagavond backstage bij de Grammy-uitrijking. Van links naar rechts: Larry Mullen Jr., The Edge, Bono and Adam Clayton.


Met het album 'How to Dismantle an Atomic Bomb' won U2 categorieën beste album en beste rockalbum. Het nummer 'Sometimes You Can't Make It on Your Own' werd gekozen als beste nummer van het jaar. Met 'City of Blinding Lights' won de groep ook in de categorie beste rocknummer.


De U2-bandleden woensdagavond backstage bij de Grammy-uitrijking. Van links naar rechts: Larry Mullen Jr., The Edge, Bono and Adam Clayton.

Bono had woensdagavond in de Californische stad troostende woorden over voor de verliezers. „Mariah je zingt als een engel. Kanye jij bent de volgende”, aldus de Ier. West, die recentelijk nog tourde met U2 won onder meer de prijs voor beste rap-album. Mariah Carey, die in 1990 voor het laatst een Grammy won, greep naast de prijs voor beste album en moest zich tevreden stellen met onderscheidingen in minder belangrijke categorieën.

John Legend ging woensdag naar huis met het beeldje voor beste nieuwe artiest. Kelly Clarkson, de winnares van de eerste editie van de Amerikaanse Idols, won met 'Breakaway' de prijs voor beste popalbum. Het nummer 'Since U been Gone' bracht haar de Grammy voor beste popzangeres. De prijs voor beste single ging naar de punkrock formatie Greenday. (telegraaf.nl)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_34899928
Nou, een duidelijke boodschap niet opeens aan de R&B te gaan enzo. Met duetten met 50ct of Eminem ofzo.
pi_34931308
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:24 schreef Waxxer het volgende:
Nou, een duidelijke boodschap niet opeens aan de R&B te gaan enzo. Met duetten met 50ct of Eminem ofzo.
Ach jawel

Dat is toch hartstikke leuk

Ik zie het al helemaal voor me
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_34957261
Oh, wisten julie al dat U2 duivels en satanisch is?

mms://66.40.9.62/goodfight.org/wmv/u2.wmv

Ik dacht eerst dat het een parodie was, maar volgens mij meent 'ie het ook nog...

http://www.goodfight.org/

pi_34991751
Ja, ik heb bij Bono's huis in Killiney (ten zuiden van Dublin) aan de deur gestaan . Hij was niet thuis. Moest zonodig Grammy Awards ophalen . Maar teeeeeeering wat een prettig buurtje en leuk uitzicht .

En ja, ik ben even bij de Windmill Studio's geweest (te midden van een grote bouwput bij de havens) en ja, ik heb de plek gezien waar de 60 meter hoge toren met de nieuwe U2-studio in 2007 zal verrijzen gezien .

Owja, foto's volgen .
pi_34992316
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:56 schreef Roel_Jewel het volgende:

Owja, foto's volgen .
ik ben benieuwd
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_35005839
Ik begon me af te vragen of de achtergrondmuziek bij de documentaire op DVD 2 van de Vertigo tour ook van U2 zelf is. En dan heb ik het met name over de achtergrondmuziek bij het fragment waarbij Bono zijn fans ontmoet op straat in Chicago, waarna hij zich in een auto laat wegrijden en 1 pm show day in beeld komt.
pi_35014508
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:29 schreef jeoren het volgende:
Ik begon me af te vragen of de achtergrondmuziek bij de documentaire op DVD 2 van de Vertigo tour ook van U2 zelf is. En dan heb ik het met name over de achtergrondmuziek bij het fragment waarbij Bono zijn fans ontmoet op straat in Chicago, waarna hij zich in een auto laat wegrijden en 1 pm show day in beeld komt.
Ja, da's Lady With The Spinning Head, de dance mix zo te horen.
pi_35037537
Ooooowww.... nieuwe studio.... Dan gaan ze nog wel even door hoor, me dunkt
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:57:43 #111
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35134619
ik vind niet snel iets van U2 (of de bandleden apart) slecht.
Maar wat slecht is die versie van One met Bono en Mary J. Blige. Ik heb het tot net na het eerste refreintje uitgehouden. Wat een bagger.

yeuch.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35135061
Ik ben er ook niet zo kapot van. Die eerste keer (voor katrina) vond ik nog wel redelijk, maar dat optreden bij de Grammys was een stuk minder.

Bono leek tijdens dat optreden op een gegeven moment ook behoorlijk geirriteerd door Mary, dus ik denk dat we er nu wel vanaf zijn.

--

Original of the Species staat al in de top 40, hoe kan dat? Oh, airplay natuurlijk.
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:58:30 #113
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35139607
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:06 schreef Murray het volgende:
Ik ben er ook niet zo kapot van. Die eerste keer (voor katrina) vond ik nog wel redelijk, maar dat optreden bij de Grammys was een stuk minder.

Bono leek tijdens dat optreden op een gegeven moment ook behoorlijk geirriteerd door Mary, dus ik denk dat we er nu wel vanaf zijn.

--

Original of the Species staat al in de top 40, hoe kan dat? Oh, airplay natuurlijk.
Dat irritante gegalm van MJB. Verschrikkelijk. Van al die zogenaamde R&B dozen trouwens.

En oooh wat is die singel versie van OotS gaaf zeg. Dat maakt mijn dag dan weer goed.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35345521
Hmmmm......
quote:
Source: @U2

If you've been following along with Willie Williams' diary on U2.com, you've seen a half-dozen hints about film shoots, 3D, and other mysterious things that will apparently end when "we go in for the kill in Buenos Aires," as Willie put it.

Say what?

Apparently, U2 is doing the Buenos Aires concerts on March 1st and 2nd as a 3D HD (three-dimensional high definition) film shoot, with plans to produce an IMAX film. According to Definition Magazine, they're using gear provided by Pace Technologies, which has Titanic, The Abyss, and several other Hollywood blockbusters on its portfolio. Also involved in the production is 3ality, a company which specializes in 3D viewing ... get this ... that doesn't require any special eyewear. Freakin' cool!

Word is that all of the shows so far on the 4th leg are testing grounds for the cameras/technology, and that the Buenos Aires shows will be shot with nine (9) 3DHD cameras & crews.
Ben benieuwd....
pi_35347779
U2 in Brazilië.







Ziet er redelijk uitverkocht uit.
pi_35348438
Ziet er ook uit alsof het goed is opgenomen voor een DVD ofzo.
Ik zie veel extra licht op het publiek en op de laatste foto veel ruimte voor een paar camera's

Lijkt niet echt een oefening voor later
pi_35351665
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:57 schreef Dandelion het volgende:
ik vind niet snel iets van U2 (of de bandleden apart) slecht.
Maar wat slecht is die versie van One met Bono en Mary J. Blige. Ik heb het tot net na het eerste refreintje uitgehouden. Wat een bagger.

yeuch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_35351697
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:01 schreef calvobbes het volgende:
Ziet er ook uit alsof het goed is opgenomen voor een DVD ofzo.
Ik zie veel extra licht op het publiek en op de laatste foto veel ruimte voor een paar camera's

Lijkt niet echt een oefening voor later
Het is live uitgezonden op TV.

1. Chicago DVD
2. Milaan DVD
3. En waarschijnlijk dus Imax Buenos Aires

Dat lijkt me toch wel genoeg... reken er maar niet op dat ze hier een DVD van gaan uitbrengen.

(Hoeft ook niet, deze show is over een paar dagen toch te downloaden...)
pi_35352712
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:48 schreef Murray het volgende:
U2 in Brazilië.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er redelijk uitverkocht uit.
Cool!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:47:08 #120
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35354113
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:09 schreef Murray het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jjammer he
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:50:16 #121
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35354158
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:09 schreef Murray het volgende:

[..]

Het is live uitgezonden op TV.

1. Chicago DVD
2. Milaan DVD
3. En waarschijnlijk dus Imax Buenos Aires

Dat lijkt me toch wel genoeg... reken er maar niet op dat ze hier een DVD van gaan uitbrengen.

(Hoeft ook niet, deze show is over een paar dagen toch te downloaden...)
Wat is een imax en waarom zouden ze daar geen dvd van maken?
3 dvds van 1 tour lijkt mij ook wat overdone, alhoewel ik ze wel zou kopen ws. zo'n schaapje ben ik dan ook wel weer.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35359201
Gisteren kregen ze Desire, All I want is you, First time..

Hier nog enkele filmpjes van de Braziliaanse tv:

http://gmc.globo.com/GMC/0,,2465-p-M419235-MC2,00.html

http://tv.terra.com.br/home.aspx?ch...ontentid=127284

http://tv.terra.com.br/home.aspx?ch...ontentid=127283
To touch is to heal
pi_35366922
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:50 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Wat is een imax en waarom zouden ze daar geen dvd van maken?
quote:
IMAX (for Image Maximum) is a film projection system created by IMAX Corporation that has the capacity to display images of far greater size and resolution than conventional film display systems. A standard IMAX screen is 22 m wide and 16 m high (72.6 x 52.8 ft), but can be larger. IMAX is the most successful large-format special-venue film presentation system.
Draait dus alleen in speciale bioscopen, voor zover ik weet zit de enige imax bios in Nederland in het Omniversum in Den Haag.
  donderdag 23 februari 2006 @ 04:12:34 #124
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_35395136
Sao Paulo was helemaal geweldig, ben er geweest.

Wat een stemming, nog veel beter dan in Dublin.

Hier het bewijs:

COBL
http://rapidshare.de/files/13886782/MOV00971.MPG.html

Heb de eerste 2 openingsminuten gefilmd.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_35486123
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:19 schreef Murray het volgende:

Draait dus alleen in speciale bioscopen, voor zover ik weet zit de enige imax bios in Nederland in het Omniversum in Den Haag.
Ook IMAX kan prima op DVD hoor, bewijs.

Naast Omniversum is er trouwens ook nog Pathé IMAX in Amsterdam.

[ Bericht 10% gewijzigd door m021 op 25-02-2006 20:32:45 (Pathé IMAX) ]
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35567782
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:36 schreef m021 het volgende:

[..]

Ook IMAX kan prima op DVD hoor, bewijs.

Naast Omniversum is er trouwens ook nog Pathé IMAX in Amsterdam.
En in Rotterdam zit (zat?) er ook eentje.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_35570356
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:21 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

En in Rotterdam zit (zat?) er ook eentje.
Is een tijdje geleden opgeheven.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35577043
Mja, R'dam is ook al meer R&B he?
pi_35577053
Rock&Bono
pi_35577642
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:36 schreef m021 het volgende:

[..]

Ook IMAX kan prima op DVD hoor, bewijs.

Naast Omniversum is er trouwens ook nog Pathé IMAX in Amsterdam.
Je gaat geen film schieten op IMAX formaat om hem daarna alleen op DVD uit te brengen, reken er maar op dat die in IMAX bioscopen gaat draaien.
pi_35578114
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:57 schreef Murray het volgende:

Je gaat geen film schieten op IMAX formaat om hem daarna alleen op DVD uit te brengen, reken er maar op dat die in IMAX bioscopen gaat draaien.
Nee, snap ik ook wel. Maar als antwoord op Dandelion's vraag
quote:
Wat is een imax en waarom zouden ze daar geen dvd van maken?
antwoordde je
quote:
Draait dus alleen in speciale bioscopen
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet alleen in speciale bioscopen draait, maar ook op DVD gezet kan worden.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:20:09 #132
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35578343
Weet niet of jullie al "gewaarschuwd" waren maar Ellen zingt zaterdag bij Idols "Still Haven't Found What I'm Looking For".
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_35578579
Diego heeft 2 kaartjes voor U2
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35579835
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:20 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Weet niet of jullie al "gewaarschuwd" waren maar Ellen zingt zaterdag bij Idols "Still Haven't Found What I'm Looking For".
Dat U2's muziek slachtoffer moet worden van dit soort RTL-rotzooi.

We hadden het kunnen weten toen U2 aankondigde een duet te doen met Mary J Blige.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35600908
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Diego heeft 2 kaartjes voor U2
Ansichtkaartjes? ...daar zullen ze blij mee zijn

Nee maaruh, kaartjes waarvoor?
pi_35600965
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:48 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Ansichtkaartjes? ...daar zullen ze blij mee zijn

Nee maaruh, kaartjes waarvoor?
Gezien z'n naam gok ik op kaarten voor Buenos Aires?
pi_35611048
2 maart, Estadio Monumental, Buenos Aires

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:52:05 #138
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_35623038
Niet te missen! U2 viert Carnaval in Salvador, Brazilie

mms://stream.igmediacenter.ig.com.br/15240.wmv?url=63642535133117R1911

mms://stream.igmediacenter.ig.com.br/15241.wmv

The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_35641887
Ben ik eigenlijk de enige die nu wel een beetje HTDAAB-moe wordt? Het gaat maar door en door en door en door... Zul je zien dat hierna een stilte volgt tot 2008 ofzo.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:38:26 #140
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35644265
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:31 schreef Waxxer het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die nu wel een beetje HTDAAB-moe wordt? Het gaat maar door en door en door en door... Zul je zien dat hierna een stilte volgt tot 2008 ofzo.
fucking hell waXXer, blijf van die Ritalin af, je wordt er depri van! Zo ken ik je niet he, je moet juist helemaal hyperen vanwege die geweldige nieuwe versie van Original of the Species, en zenuwelijen wanneer de Milano dvd nu eindelijk uit gaat komen.

Enzo.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35645952
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:31 schreef Waxxer het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die nu wel een beetje HTDAAB-moe wordt? Het gaat maar door en door en door en door... Zul je zien dat hierna een stilte volgt tot 2008 ofzo.
Nee hoor. Ik vind het hele HTDAAB / Vertigo Tour gebeuren sowieso maar matigjes. Mensen die zich graag "echte fans" noemen vinden het fantastisch, maar van mij mogen ze wel een PopMart 2 doen. Ofzo.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35664862
The Million Dollar Hotel (Mede geschreven en geproduceerd door Bono is morgen op TV:
Vrijdag 3 Maart van 23:50-01:45 op NED3

Ik heb hem nog nooit gezien, hij is niet al te goed ontvangen maar ik ga zeker kijken.
quote:
Here's a brief guide to help you determine if you should see "The Million Dollar Hotel"

If you...

a) Enjoy Jerry Bruckheimer and Michael Bay collaborations
b) Thirst insatiably for explosions, car chases and sex scenes featuring silicone-enhanced blondes c) Are considering this film only because you're a Mel Gibson fan...

THEN DON'T RENT "THE MILLION DOLLAR HOTEL"! YOU WILL LIKELY HATE IT!


Trivia for The Million Dollar Hotel (2000)

* Cameo: Bono is seen as one of three men talking in a circle as Tom Tom is passing out drinks in the lobby. He has slicked back hair and is wearing his famous "fly" sunglasses.

* The film's story was conceived by and the film produced by Bono, the lead singer of U2. (U2 have contributed songs to all Wim Wenders' films since Until the End of the World). The band makes a brief cameo appearance in the hotel's lobby. The hotel is an actual hotel in L.A. and Bono was inspired to come up with the idea for the film after the group shot the video for the song "Where the Streets Have No Name" there in the mid-1980s.
pi_35664966
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:38 schreef Dandelion het volgende:
zenuwelijen wanneer de Milano dvd nu eindelijk uit gaat komen.
En mocht je dat niet redden, dan helpt dit vast wel...
pi_35670924
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:05 schreef Murray het volgende:

Lady With The Spinning Head
Ik had het nummer nog nooit gehoord, dus ik heb eens geluisterd.

Het lijkt wel een combinatienummer van andere U2 songs.
- de gitaarriffs in het begin en middenstuk komen bijna exact uit Ultraviolet & The Fly
- in het eind zijn op de achtergrond duidelijk de riffs uit Until The End Of The World te herkennen

[ Bericht 27% gewijzigd door m021 op 03-03-2006 10:48:50 ]
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:29:17 #145
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35674004
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:40 schreef m021 het volgende:

[..]

Ik had het nummer nog nooit gehoord, dus ik heb eens geluisterd.

Het lijkt wel een combinatienummer van andere U2 songs.
- de gitaarriffs in het begin en middenstuk komen bijna exact uit Ultraviolet & The Fly
- in het eind zijn op de achtergrond duidelijk de riffs uit Until The End Of The World te herkennen
Volgens mij komt het ook van de Salomé sessies af, die de basis zijn voor Achtung Baby. Ik heb wel meer van dat soort songs, waarvan ik denk, ja, dat is de demo voor dit en dit nummer. Wel lachen!
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35674087
pfff,
Ik kan niet wachten op de dvd van Milaan.
Volgens mij is die nog 10 keer beter, als die van Chicago. En dan die versie van OOTS en miss Sarajevo als extraatje... zucht.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:39:51 #147
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35674342
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:31 schreef ally-gator het volgende:
pfff,
Ik kan niet wachten op de dvd van Milaan.
Volgens mij is die nog 10 keer beter, als die van Chicago. En dan die versie van OOTS en miss Sarajevo als extraatje... zucht.
Inderdaad, die vesie van Miss Sarajevo staat ook al op "Communication", dat cdtje wat je kreeg als je nog een jaartje lid bleef van u2.com, en is geweldig. Ik zit echt met koude rillingen tijdens dat nummer, helemaal tijdens het pavarotti stuk. Wat Bono overigens geweldig doet.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35675044
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:29 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Volgens mij komt het ook van de Salomé sessies af, die de basis zijn voor Achtung Baby. Ik heb wel meer van dat soort songs, waarvan ik denk, ja, dat is de demo voor dit en dit nummer. Wel lachen!
Die Salome sessie zijn wel leuk om eens te luisteren ja, wel grappig om te horen hoe sommige nummers zich ontwikkelen.

Take You Down is ook zo'n nummer van waaruit weer andere nummers ontstaan zijn zo lijkt het..
The Fly, Wake Up Dead Man en Lady With The Spinning Head hoor je er duidelijk in terug.
pi_35680907
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:38 schreef Dandelion het volgende:

[..]

fucking hell waXXer, blijf van die Ritalin af, je wordt er depri van! Zo ken ik je niet he, je moet juist helemaal hyperen vanwege die geweldige nieuwe versie van Original of the Species, en zenuwelijen wanneer de Milano dvd nu eindelijk uit gaat komen.

Enzo.


Ja maar ik geloof al lang niet meer in dat dvd-verhaal, die gaat er niet komen, gok ik zo En die nieuwe versie is idd wel leuk en die clip is, om even een woord van Mr_Slide te gebruiken, knéttergaaf, maar ze zijn al eeuwen aan het touren en de cd is al van anderhalf jaar geleden!!

Waar ik heeeeeellll erg op hoop, is die dvd-box met Popmart en Zoo TV erin en alles

En de film MDH is.... ehm, nou ja.... het is mijn smaak niet Heel vaag en een onduidelijke verhaallijn, als je de film gaat bekijken met een houding a la ik ga eens even lekker op de bank ploffen om een film te kijken.

Schop die gozers de studio in!!!! Hóp!!!!

  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:28:29 #150
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35683233
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:35 schreef Waxxer het volgende:

[..]



Ja maar ik geloof al lang niet meer in dat dvd-verhaal, die gaat er niet komen, gok ik zo En die nieuwe versie is idd wel leuk en die clip is, om even een woord van Mr_Slide te gebruiken, knéttergaaf, maar ze zijn al eeuwen aan het touren en de cd is al van anderhalf jaar geleden!!

Waar ik heeeeeellll erg op hoop, is die dvd-box met Popmart en Zoo TV erin en alles

En de film MDH is.... ehm, nou ja.... het is mijn smaak niet Heel vaag en een onduidelijke verhaallijn, als je de film gaat bekijken met een houding a la ik ga eens even lekker op de bank ploffen om een film te kijken.

Schop die gozers de studio in!!!! Hóp!!!!

kijk zo ken ik je weer.

Maar MDH is dus meer voor de Jaques Godrie-en onder ons?

Die DVD komt er, wat ik je brom. Al moet ik er zelf voor naar Adam toe om em uit te leggen dat dat gewoon moet.

En dan stuur ik ze daarna gelijk wel naar de studio.
Over studio gesproken, waren ze zelf niet een studio aan't bouwen, die in 2007 af zou zijn? Dan zou ik een nieuw album ook maar niet voor 2008 verwachten.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35683397
Ik ben weer terug en ondanks ik een beetje teveel betaald heb, was het geld dubbel en dwars waard.

Ik weet niet hoe lang U2 normaal speelt maar dit keer speelden ze ruim 2 uur met 2 toegiften.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35712488
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben weer terug en ondanks ik een beetje teveel betaald heb, was het geld dubbel en dwars waard.

Ik weet niet hoe lang U2 normaal speelt maar dit keer speelden ze ruim 2 uur met 2 toegiften.
Nou je hebt de setlists enzo vast wel voorbij zien komen... vergelijk.. (kijk anders op u2.com)
pi_35794821
Vanavond weer ff lekker de Vertigo Chicago DVD gekeken, heerlijk
tvp
pi_35795461
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:26 schreef Martinezzz het volgende:
Vanavond weer ff lekker de Vertigo Chicago DVD gekeken, heerlijk
tvp
Heb de TV uitzending van Buenos Aires gekeken. Geen irritante ondertitles en mono geluid zoals die van Brazilïe. Ziet er erg tof uit!

Alleen jammer dat ze een dik uur weggeknipt hebben.

Wanneer komt Milaan nou eens op DVD?
pi_35796193
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:44 schreef Murray het volgende:

Geen irritante ondertitles en mono geluid zoals die van Brazilïe.
Het mono geluid komt doordat de taper zijn DVD recorder op Long Play had staan. Er komt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe versie met beter beeld + stereo geluid.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35797548
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 00:05 schreef m021 het volgende:

[..]

Het mono geluid komt doordat de taper zijn DVD recorder op Long Play had staan. Er komt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe versie met beter beeld + stereo geluid.
Ja, die is er al, van de uitzending van Multishow. Was overigens dezelfde uitzending als op Globo, dus ook met ondertitels en hetzelfde geluid. Het is wel opgenomen in stereo mode, maar het geluid blijft natuurlijk wel mono dan. Als ik die maker van de DVD goed begrijp tenminste, heb hem zelf nog niet gezien, die DVD is een dikke 7 GB dus die ga ik niet downloaden. Heb geen DVD brander, en om nou 7 GB te downloaden om het daarna weg te gooien...

Heb nog een geweldige DVD van Popmart Sao Paulo op m'n harde schijf staan, en die kan ik ook niet branden.
pi_35800661
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 00:57 schreef Murray het volgende:

Ja, die is er al, van de uitzending van Multishow. Was overigens dezelfde uitzending als op Globo, dus ook met ondertitels en hetzelfde geluid.
Nee, die bedoel ik niet. Er schijnt nog een andere versie te zijn, die wel stereo is.

Zelf vind ik het trouwens ook moeilijk te geloven dat een tv kanaal anno 2006 iets in mono zou uitzenden.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35803158
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:22 schreef m021 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik vind het hele HTDAAB / Vertigo Tour gebeuren sowieso maar matigjes. Mensen die zich graag "echte fans" noemen vinden het fantastisch, maar van mij mogen ze wel een PopMart 2 doen. Ofzo.
Doe mij maar POPTV
ZOOTV + POPMART dus

Oooh... en eerst nog eventjes beide tournees op dvd uitbrengen
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:45:25 #159
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_35869222
http://www.telegraaf.nl/p(...)l_wereldtournee.html :
quote:
U2 schrapt laatste deel wereldtournee
DUBLIN - De Ierse rockband U2 schrapt het slot van zijn wereldtournee Vertigo '06. Dat maakte de band donderdag op zijn website bekend. Het besluit is het gevolg van de ziekte van een naast familielid van een van de muzikanten. Optredens in maart en april in Nieuw-Zeeland, Australië, Japan en Hawaii gaan nu niet door.
pi_35869350
Van de U2 site:
quote:
08.03.2006
Vertigo '06: Final Dates Postponed.

It is with great regret that tour promoter The Next Adventure announces the postponement of the final ten dates of U2's Vertigo '06 tour. This action is unavoidable due to the illness of an immediate family member of one of the band. The effected dates are listed below.

'Any fan of U2 will realise that this decision has not been taken lightly', said TNA President Arthur Fogel. 'We will announce further details as soon as we have them.'

The effected shows, which are all sold out, are: March 17th & 18th, Ericcson Stadium AUCKLAND; 21st, Queensland Sports & Athletics Centre BRISBANE; 24TH & 25TH, Telstra Dome, MELBOURNE; 28th, AAMI Stadium ADELAIDE; 31st & 1st April, Telstra Stadium, SYDNEY; 4th, Nissan Stadium YOKOHAMA; 8th Aloha Stadium, HONOLULU.

We'll bring you more news on U2.Com as we get it.
Dat zijn inderdaad beslissingen die je niet zomaar neemt

Hoop dat ze snel terug zijn om de shows in te halen....
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:11:18 #161
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35869607
De tour begon toch ook al later om dezelfde reden?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35869662
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:11 schreef Dandelion het volgende:
De tour begon toch ook al later om dezelfde reden?
Jah.

Al is dat nooit officieel naar buiten gebracht.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:19:06 #163
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_35869733
Las op interference forum dat 't zou gaan om de dochter van The Edge.
pi_35870099
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Las op interference forum dat 't zou gaan om de dochter van The Edge.
Speculatie. Op Interference weten ze niks meer dan wij hier op Fok!.

Maar het is echter wel waarschijnlijk, aangezien de tour in het begin ook al was uitgesteld vanwege Edge's dochter.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35872542
Arme Australiërs

Ze hadden ook al geen Elevation tour
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_35872707
Maar kun je nagaan, de tour ging al later van start dus ivm ziekte, maaar daarna zijn ze door en door en doorgegaan, dus dan is dus je naaste familielid (iemand van U2 dus) de hele tijd op reis, de hele wereld over... Dus kan me in dat geval deze beslissing wel voorstellen. En Bono, dat is de zanger van U2 (is trouwens ook erg actief op het gebied van hulpverlening aan Derde Wereld-landen) zong toch ook een nr voor alle aanwezige artsen, op de 15e iig? Was wel grappig, er stond er eentje naast mij
pi_35872747
Ow, en ik luisterde Zoo TV in Sidney weer eens, en dat klinkt echt hoe dan ook wel veel energieker dan de Vertigo-Tour, om maar eens wat te noemen Maarja, dat is dan ook 13/14 jaar geleden Ik word oud
pi_35872773
Maaaarrrgoed, ontopic. We waren hier gebleven:
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:35 schreef Mister_Slide het volgende:
Arme Australiërs

Ze hadden ook al geen Elevation tour
pi_35872784
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:35 schreef Mister_Slide het volgende:
Arme Australiërs

Ze hadden ook al geen Elevation tour
Vooralsnog zijn de concerten uitgesteld, en niet afgelast.

Dus met een beetje mazzel gaat U2 over een paar maanden Down Under.
pi_35873866
Fuck.
pi_35884842
Het gaat dus vrijwel zeker om Sian.. Tijdens Zoo Station tijdens de laatste show (Buenos Aires 2) zingt Bono tegen het einde van het nummer:
'Daddy coming home now.. Hang on there, Sian.. Hang on there little diva'

Dus toen wisten ze het al
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:33:35 #172
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_35911164
Ik kan me hier nog een hele discussie herinneren toen iemand riep dat ie een neef van een broer van de buurman van de tuinman (ofzoiets) van Bono kende en die had gezegd dat ie met zekerheid kon stellen dat het de ziekte van een bandlid (welk bandlid, dat moest op dat moment geheim blijven) betrof. En dat wist ie zo zeker, dat ie riep dat ie zich wel weer zou melden als het 'nieuws' uitkwam om zijn gelijk te halen. Hoe zit dat nu dan? Zo krijg je dus roddels.
pi_35936013
morgen is er in Langedijk (Noord-Holland) een U2-kerkdienst.
stond in het AD
pi_35936934
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:33 schreef schaap001 het volgende:
Ik kan me hier nog een hele discussie herinneren toen iemand riep dat ie een neef van een broer van de buurman van de tuinman (ofzoiets) van Bono kende en die had gezegd dat ie met zekerheid kon stellen dat het de ziekte van een bandlid (welk bandlid, dat moest op dat moment geheim blijven) betrof. En dat wist ie zo zeker, dat ie riep dat ie zich wel weer zou melden als het 'nieuws' uitkwam om zijn gelijk te halen. Hoe zit dat nu dan? Zo krijg je dus roddels.
Sian, de dochter van The Edge is ziek en dat is al sinds januari 2005 bekend....
pi_35937011
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:39 schreef Murray het volgende:

[..]

Sian, de dochter van The Edge is ziek en dat is al sinds januari 2005 bekend....
Maar het is niet bekend of dat nu ook de reden is van uitstel van de tour. Er zijn al initiatieven om een kaart te sturen naar het gezin Evans om ze sterkte te wensen, vind ik een dom idee. Stel dat het helemaal niet om Edges dochter gaat?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35940501
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:42 schreef m021 het volgende:

[..]

Maar het is niet bekend of dat nu ook de reden is van uitstel van de tour. Er zijn al initiatieven om een kaart te sturen naar het gezin Evans om ze sterkte te wensen, vind ik een dom idee. Stel dat het helemaal niet om Edges dochter gaat?
Gaat het wel.. Het Grote U2 topic (deel 9)

Lijkt me sterk dat die dat voor niets zingt
pi_35941567
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:04 schreef jeoren het volgende:
morgen is er in Langedijk (Noord-Holland) een U2-kerkdienst.
stond in het AD


Ehm... kun je dat even herhalen?
pi_35941718
morgen is er in Langedijk (Noord-Holland) een U2-kerkdienst.
stond in het AD

Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:51:30 #179
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_35941810
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:46 schreef Mister_Slide het volgende:
morgen is er in Langedijk (Noord-Holland) een U2-kerkdienst.
stond in het AD

tijd voor een Fok!-U2 meet in langedijk dan maar
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_35946751
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:55 schreef drGoeroe het volgende:

[..]

Gaat het wel.. Het Grote U2 topic (deel 9)

Lijkt me sterk dat die dat voor niets zingt
Snap ik, maar ik doelde op een officieel statement van de band. Onbeleefd om een beterschapskaart te sturen aan het gezin Evans, terwijl ze niet eens officieel naar buiten hebben laten komen om wie het gaat.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35950954
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:48 schreef m021 het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik doelde op een officieel statement van de band. Onbeleefd om een beterschapskaart te sturen aan het gezin Evans, terwijl ze niet eens officieel naar buiten hebben laten komen om wie het gaat.
Ze zullen daar zoiezo niets officieels over naar buiten brengen, dat doen ze nooit. Al zal Bono er wel wat over zeggen als die dinsdagavond in Australië een interview geeft op de radio, ook zal hij dan ingaan op een eventueel later vervolg op de Vertigo tour.
pi_35953733
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:42 schreef m021 het volgende:

[..]

Maar het is niet bekend of dat nu ook de reden is van uitstel van de tour. Er zijn al initiatieven om een kaart te sturen naar het gezin Evans om ze sterkte te wensen, vind ik een dom idee. Stel dat het helemaal niet om Edges dochter gaat?
Ik vind het zowieso een dom idee, denk je nou echt dat ze daar op zitten te wachten? Er is niets officieels bekend, het lijkt mij dat daar een goede reden voor is ook. Als de family Evans zat te wachten op aandacht en kaartjes, zouden ze dat zelf wel aangeven en bekend maken dat het inderdaad om Edge's dochter gaat..
pi_35960639
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:55 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik vind het zowieso een dom idee, denk je nou echt dat ze daar op zitten te wachten? Er is niets officieels bekend, het lijkt mij dat daar een goede reden voor is ook. Als de family Evans zat te wachten op aandacht en kaartjes, zouden ze dat zelf wel aangeven en bekend maken dat het inderdaad om Edge's dochter gaat..
Precies wat ik bedoel.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35972168
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:46 schreef Mister_Slide het volgende:
morgen is er in Langedijk (Noord-Holland) een U2-kerkdienst.
stond in het AD

Jajajajaja wrijf het er nog maar eens in!!! Bomvol geweest zeker daar??

Hoe diep kun je zinken

Wat voor liederen zingen ze daar? Zongen?
pi_35972186
M021, jij bent vast geweest? Murray?!
pi_35976558
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:06 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Jajajajaja wrijf het er nog maar eens in!!! Bomvol geweest zeker daar??

Hoe diep kun je zinken

Wat voor liederen zingen ze daar? Zongen?
Je hoeft net zo denigrend te doen hoor, het was best leuk.
Was alleen wel een pokke eind rijden, maar goed.

Even denken wat we allemaal gezongen hebben:

- Gloria
- All Because of You
- I Still Haven't Found...
- Drowning Man (Dat liep voor geen meter, want niemand kende het...)
- '40'
- One
- Wake Up Dead Man

De preek ging over de heilige geest, aan de hand van Mysterious Ways, maar dat vond ik niet zo geslaagd.

Het komt geloof ik over 2 weken op TV, bij de EO. Ik stond behoorlijk vooraan, dus kom vast in beeld!
pi_35981861
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:07 schreef Waxxer het volgende:
M021, jij bent vast geweest?
Een atheïst in een kerkdienst? Nah, geen goede combinatie.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35995051
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:51 schreef Murray het volgende:

[..]

Je hoeft net zo denigrend te doen hoor, het was best leuk.
Was alleen wel een pokke eind rijden, maar goed.

Even denken wat we allemaal gezongen hebben:

- Gloria
- All Because of You
- I Still Haven't Found...
- Drowning Man (Dat liep voor geen meter, want niemand kende het...)
- '40'
- One
- Wake Up Dead Man

De preek ging over de heilige geest, aan de hand van Mysterious Ways, maar dat vond ik niet zo geslaagd.

Het komt geloof ik over 2 weken op TV, bij de EO. Ik stond behoorlijk vooraan, dus kom vast in beeld!
Ja nou

Ik vind het nogal ver gaan
pi_35995103
quote:
Op maandag 13 maart 2006 07:44 schreef m021 het volgende:

[..]

Een atheïst in een kerkdienst? Nah, geen goede combinatie.
Ja nou bekeren en alles Kan toch?
pi_36000486
U2-DIENST Gereformeerde Kerk Broek op Langedijk, 12 maart 2006, 16.30 uur
Voorganger: ds Jan Andries de Boer

Om 16.30 wordt Sly en Robbie aangezet, ‘Superthruster’. Op dat moment komt de kerkenraad binnen. Onder deze muziek klinkt het welkomstwoord

Welkom
Goedemiddag! Tom Engelshoven schreef vorig jaar juli in Oor: ‘Bestaat er zoiets als een Kerk van U2? Ik ben meer en meer geneigd die vraag met ja te beantwoorden. (...) Het blijkt (...) een gegeven dat de muziek van U2 optimaal communiceert naar een publiek dat van zichzelf denkt geen religie nodig te hebben. Zou het succes van U2 ook aantonen dat we daar veel meer behoefte aan hebben dan we zelf realiseren? En ook: dat ons doen en laten veel meer geworteld is in een christelijke traditie dan we zelf beseffen?’ De band noemt hij ‘het misschien wel meest invloedrijke christelijke bolwerk van deze tijd’.
Afgelopen zomer in de Arena was ik diep getroffen: 50.000 mensen samen voor een concert met alle kenmerken van een kerkdienst. Zeer spirituele teksten. Een boodschap van liefde en gerechtigheid! De Tien Geboden in de versie van de Verenigde Naties - de mensenrechten die geprojecteerd voorbij kwamen. Gemeenschapszang! Net als in de kerk. Gemeenschapszin en een sfeer van hoop! Sommige teksten regelrechte gebeden. Ik maak me sterk dat ik Bono zelfs heb zien zegenen ook al is hij dan niet in het ambt.
U2, uitstekende rock met teksten die er niet om liegen. Muziek, het volledig waard om te klinken in wat ook officieel een kerkdienst heet. Welkom in deze ’U2-dienst’! Meezingen, maar ook bewegen, voor mijn part dansen uitdrukkelijk toegestaan - we zijn ook lichaam als mensen.
Het eerste nummer. Als openingslied. Bij hetm openingslied staan we altijd. T/m het voorbereidingsgebed. Beautiful Day. Zie hoe Bono in de tekst bijbelse motieven oppakt over de komst van de Messias, over de zondvloed. Gaat het over de Messias? Of gaat het over jou? Kan het goedkomen met de wereld? Is de eindtijd aangebroken? Daar is een vogel met een takje in haar snavel. Daar is de regenboog. It’s a beautiful day, don’t let it get away

VOORBEREIDING
Openingslied BEAUTIFUL DAY
(‘All That You Can’t Leave Behind’, 2000)

The heart is a bloom, shoots up through the stony ground
Het hart is een bloem die opschiet uit steenachtige grond (Jesaja 53:2)
But there's no room, no space to rent in this town
Maar er is geen plaats, geen ruimte te huur in deze stad (Lucas 2:7)
You’re out of luck and the reason that you had to care
Je hebt geen geluk en de reden die je had om op te passen
The traffic is stuck and you're not moving anywhere
Het verkeer zit vast, er zit geen beweging in.
You thought you'd found a friend to take you out of this place
Je dacht dat je een vriend gevonden had die je hiervandaan kon halen
Someone you could lend a hand in return for grace
Iemand die je een handje kon helpen in ruil voor genade

It's a beautiful day, the sky falls
Het is een prachtige dag, de hemel valt (Openb 6:12-13)
And you feel like it's a beautiful day
It's a beautiful day
Don't let it get away
You're on the road but you've got no destination
Je bent onderweg, maar je hebt geen bestemming.
You're in the mud, in the maze of her imagination
Je zit in de modder in de verwarring van haar verbeelding.
You love this town even if that doesn't ring true
Je houdt van deze stad, zelfs als dat niet waarachtig klinkt
You've been all over and it's been all over you
Je bent aan het eind geweest en het is allemaal over jou heen gegaan.

It's a beautiful day. Don't let it get away
It's a beautiful day. Don't let it get away

Touch me, take me to that other place
Raak me aan, breng me naar die andere plaats
Teach me, I know I'm not a hopeless case
Leer me, ik weet dat ik geen hopeloos geval ben

See the world in green and blue
Zie de wereld in groen en blauw
See China right in front of you
Zie China recht voor je
See the canyons broken by cloud
Zie de canyons, gebroken door wolken
See the tuna fleets clearing the sea out
Zie de tonijn-vloten die de zee leeg vissen
See the Bedouin fires at night
Zie de vuren van de Bedoeïenen in de nacht
See the oil fields at first light
Zie de olievelden bij het eerste daglicht
And see the bird with a leaf in her mouth
En zie de vogel met een blad in haar snavel (Gen. 8:10-11)
After the flood all the colors came out
Na de vloed kwamen alle kleuren tevoorschijn (Genesis 9:12-13)

It was a beautiful day / Dat was een prachtige dag
Don't let it get away / Laat het je niet ontglippen
Beautiful day

Touch me, take me to that other place
Raak me aan, breng me naar die andere plaats
Reach me, I know I'm not a hopeless case
Bereik me, ik weet dat ik geen hopeloos geval ben.

What you don't have you don't need it now
Wat je niet hebt, heb je nu niet nodig
What you don't know you can feel it somehow
Wat je niet weet kun je op een bepaalde manier wel voelen
What you don't have you don't need it now
You don't need it now, you don't need it now

Beautiful day Een prachtige dag

Stilte
Worden wij stil voor God, voor elkaar en voor onszelf.

Bemoediging en groet
Onze hulp is de naam van Hem
die hemel en aarde gemaakt heeft,
die altijd trouw blijft,
niet loslaat wat zijn hand begon.
Genade zij u en vrede van God onze Vader en van de Heer Jezus Christus.

Voorbereidingsgebed
Almachtige God, alle harten: voor U liggen ze open; waar zij naar uitgaan - U is het bekend; geheimen, geen is er voor U verborgen. Wat er omgaat in ons hart, reinig dat door wat uw Geest ons ingeeft, zodat wij U van harte liefhebben en grootmaken uw heilige naam door Christus, onze Heer. Amen.

Kyriegebed
In een kyriegebed roepen wij de Heer aan voor de nood van de wereld. Er zal nu een fragment van enkele minuten worden vertoond uit de film Naqoyqatsi van Philip Glass. Beelden van consumentisme, macht, glamour, strijd en de gevolgen daarvan, wereldleiders, religieuze leiders, wetenschappers en hun prestaties... De wereld. Laten we ze biddend aanzien, wat betekent dat we naar deze beelden kijken en ze al kijkend voor God brengen, met in ons hart de woorden: ‘Heer, ontferm U!’

Glorialied GLORIA
(‘October’, 1981; ‘Under a Blood Red Sky’, 1983)

When I try to sing this song
Als ik probeer dit lied te zingen
I...I try to stand up, but I can't find my feet
Dan... probeer ik op te staan, maar ik kan mijn voeten niet vinden
I try, I try to speak up, but only in you I'm complete
Ik probeer, ik probeer harder te spreken, maar alleen in u ben ik compleet (Kolossenzen 2:9-10)

Gloria...in te domine
Glorie in u, o Heer
Gloria...exultate
Gloria, jubelt van vreugde! (Psalm 33:1)
Gloria...Gloria, oh Lord, loosen my lips (Loosen 'em!)
Gloria... gloria, o Heer, maak mijn lippen los! (Maak ze los!) (Psalm 51:17)

When I try to sing this song
Als ik probeer dit lied te zingen
I...I try to get in, but I can't find the door
Dan... probeer ik naar binnen te komen, maar de deur kan ik niet vinden
The door is open, You're standing there, You let me in
De deur is open, U staat daar, U laat me binnen

Gloria...in te domine
Gloria...exultate
Oh Lord, if I had anything,
O Heer, als ik iets had
Anything at all
als ik maar dan ook iets had
I'd give it to you
dan zou ik het geven aan u
I'd give it to you
You you
Aan U!
Give it to you

DIENST VAN HET WOORD
Gebed
Heer God, als wij gaan lezen uit de bijbel, verlicht ons door uw Geest, opdat wij zien en verstaan, en moge dit alles vervolgens neerdalen in onze harten. Zo bidden wij door Jezus Christus, onze Heer. Amen.

Lezing OT JESAJA 2:1-5
1 Dit zijn de woorden van Jesaja, de zoon van Amos; het visioen dat hij zag over Juda en Jeruzalem.
2 Eens zal de dag komen dat de berg met de tempel van de HEER rotsvast zal staan, verheven boven de heuvels, hoger dan alle bergen. Alle volken zullen daar samenstromen, 3 machtige naties zullen zeggen: ‘Laten we optrekken naar de berg van de HEER, naar de tempel van Jakobs God. Hij zal ons onderrichten, ons de weg wijzen, en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Vanaf de Sion klinkt zijn onderricht, vanuit Jeruzalem spreekt de HEER. 4 Hij zal rechtspreken tussen de volken, over machtige naties een oordeel vellen. Zij zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen volk zal nog het zwaard trekken tegen een ander volk, geen mens zal meer weten wat oorlog is. 5 Nakomelingen van Jakob, kom mee, laten wij leven in het licht van de HEER.

Lied LOVE AND PEACE OR ELSE
(‘How To Dismantle An Atomic Bomb’, 2004)

Bow down Buigen!
Lay down Leg neer
Lay down, lay your sweet lovely on the ground
Leg je zoete heerlijkheid op de grond
Lay your love on the track
Leg je liefde op het spoor (breng je liefde in het spel)
We’re gonna break the monster’s back
Wij gaan de rug breken van het monster

Lay down your treasure, lay down now brother
Leg neer je schat, leg neer nu broeder (Matteüs 6:19-21)
You don’t have time for a jealous lover
Je hebt geen tijd voor een jaloerse geliefde (Exodus 20:5 / Matteüs 6:20)
As you enter this life
Als je dit leven binnengaat
I pray you depart with a wrinkled face and a brand new heart
dan bid ik dat je het zult verlaten met een gerimpeld gezicht en een splinternieuw hart (Ezechiël 36:26)

I don’t know if I can take it, I’m not easy on my knees
Ik weet niet of ik het aan kan, ‘k zit niet zo makkelijk op mijn knieën
Here’s my heart, I’ll let you break it
Hier is mijn hart, ik laat u het breken (Psalm 51:19)
We need some release, release, release
Wij hebben wat bevrijding nodig
We need love and peace. love and peace
We hebben liefde en vrede nodig. Liefde en vrede.

Lay down Leg neer
Lay down your guns
Leg neer je wapens
All your daughters of Zion
Al jullie dochters van Sion
All your Abraham sons
Al jullie zonen van Abraham
I don’t know if I can make it, I’m not easy on my knees
Here’s my heart, I’ll let you break it
I need some release, release, release
We need love and peace, love and peace

Baby don’t fight / We can talk this thing through between me and you
Schat, maak geen ruzie, we kunnen het doorpraten tussen jou en mij
I’ll call or you’ll phone
The TV is still on but the sound is turned down
Ik bel of jij. De tv staat nog aan, maar het geluid is uit
And the troops on the ground are about to dig in
En de grondtroepen zijn bezig zich in te graven
And I wonder where is the love
En ik vraag me af: waar is de liefde; liefde en vrede
Where is the love
Where is the love
Love and peace

Where is the love
Where is the love
Where is the love

Het is de veertigdagentijd, de tijd voor Pasen, waarin we stilstaan bij de weg, die Jezus gegaan is. Ik lees nu een gedeelte uit het lijdensevangelie. En wel waarop het hele nummer ‘Until the end of the world’ geënt is, met Bono in de rol van Judas. Maar we lezen nu eerst dit gedeelte uit de bijbel.

Lezing NT MATTEÜS 26:14-16, 20-29, 47-49
(14-16) Daarop ging een van de twaalf, die met de naam Judas Iskariot, naar de hogepriesters en zei: ‘Wat krijg ik van u als ik hem aan u uitlever?’ Ze betaalden hem dertig zilverstukken. Vanaf dat moment zocht hij een gunstige gelegenheid om hem uit te leveren.
(20-29) Toen de avond was gevallen, lag Jezus samen met de twaalf aan voor de maaltijd. Onder het eten zei hij tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: een van jullie zal mij uitleveren.’ Dit bedroefde hen zeer, en de een na de ander vroegen ze hem: ‘Ik toch niet, Heer?’ Hij antwoordde: ‘Hij die samen met mij zijn brood in de kom doopte, die zal mij uitleveren. De Mensenzoon zal heengaan zoals over hem geschreven staat, maar wee de mens door wie de Mensenzoon uitgeleverd wordt: het zou beter voor hem zijn als hij nooit geboren was.’ Toen zei Judas, die hem zou uitleveren: ‘Ik ben het toch niet, rabbi?’ Jezus antwoordde: ‘Jij zegt het.’
Toen ze verder aten nam Jezus een brood, sprak het zegengebed uit, brak het brood en gaf de leerlingen ervan met de woorden: ‘Neem, eet, dit is mijn lichaam.’ En hij nam een beker, sprak het dankgebed uit en gaf hun de beker met de woorden: ‘Drink allen hieruit, dit is mijn bloed, het bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten tot vergeving van zonden. Ik zeg jullie: vanaf vandaag zal ik niet meer van de vrucht van de wijnstok drinken tot de dag komt dat ik er met jullie opnieuw van zal drinken in het koninkrijk van mijn Vader.’
Dan gaan ze met elkaar naar de Olijfberg. Ook spreken ze met elkaar.
(47-49) Nog voor hij uitgesproken was, kwam Judas eraan, een van de twaalf, in gezelschap van een grote, met zwaarden en knuppels bewapende bende, die door de hogepriesters en de oudsten van het volk was gestuurd. Met hen had zijn verrader een teken afgesproken. ‘Degene die ik kus,’ had hij gezegd, ‘die is het, die moet je gevangennemen.’ Hij liep recht op Jezus af, zei: ‘Gegroet, rabbi!’ en kuste hem.

Lied UNTIL THE END OF THE WORLD
(‘Achtung Baby’, 1991) (hele nummer bij Matteüs 26:14-15, 20-29, 47-49)

Haven't seen you in quite a while
Ik heb je een hele tijd niet gezien
I was down the hold just passing time
Ik zat in de put en liet de tijd vervliegen
Last time we met was a low-lit room
De laatste keer ontmoetten we elkaar in een schaars verlichte ruimte
We were as close together as a bride and groom
We waren als bruid en bruidegom zo dichtbij (Vgl Ef. 5:25)
We ate the food, we drank the wine
Wij aten het voedsel, wij dronken de wijn
Everybody having a good time
Iedereen had het naar zijn zin
Except you
Behalve jij
You were talking about the end of the world
Jij had het over het einde van de wereld

I took the money
Ik nam het geld
I spiked your drink
Ik spijkerde je drankje vast
You miss too much these days if you stop to think
Je mist te veel tegenwoordig als je ophoudt met denken
You led me on with those innocent eyes
Jij moedigde me aan met van die onschuldige ogen
And you know I love the element of surprise
En je weet het: ik houd van verrassing
In the garden I was playing the tart
In de tuin speelde ik de hoer
I kissed your lips and broke your heart
Ik kuste je lippen en brak je hart
You...you were acting like it was
The end of the world
Jij, jij gedroeg je alsof het het einde van de wereld was.

In my dream I was drowning my sorrows
In mijn droom verdronk ik mijn zorgen
But my sorrows, they learned to swim
Maar mijn zorgen leerden zwemmen
Surrounding me, going down on me
Ze omgaven me, ze besprongen me
Spilling over the brim in waves of regret and waves of joy
Ze stroomden over de rand in golven van spijt en golven van blijdschap
I reached out for the one I tried to destroy
Ik reikte naar degene die ik probeerde te vernietigen
You...you said you'd wait until the end of the world
Jij, jij zei dat je zou wachten tot het einde van de wereld

Korte preek
“Als ik ook maar iets te geven had, ik gaf het aan U”. Wat een ontroerende zin is dat. “Aan U, o Heer.” Het is zó radicaal als dat laat ik zeggen je credo is. Je wenst dat iedere christen dat op het lijf geschreven heeft staan. En als ieder mens op die manier richting geeft aan zijn leven, wat kan dan de vervulling van het visioen van vrede nog in de weg staan?
Bono zingt het, in “Gloria”, en, ik kan het niet anders zien: op zijn eigen onvolmaakte manier, waar hij zich ten volle van bewust is, maakt hij het waar tot nu toe. In dit boek zegt hij: ‘ik ben drie jaar in therapie geweest. Uiteindelijk raak je zo te veel gericht op jezelf.’ Hij is ermee gestopt. Wat is nu therapie voor hem? “Ik denk dat het voor mij bidden is, en mijn leven door de muziek wijden aan God”
En wat is dat. Dat is dat je leeft voor het goede, voor de liefde, voor de verbroedering van de mensen, voor het overwinnen van scheidslijnen en van haat. Je leven in dienst van God, dat is een fundamentele keuze voor zin en goedheid. Voor hoop. Beautiful Day: zie de duif die daar komt aangevlogen, een olijftakje in haar snavel. De duif uit het verhaal van Noach en de Ark, en daarna gaf God de regenboog, ‘all the colours came out’ als eeuwigdurend teken dat God en mens verbonden zijn en de mens dus nooit de hoop hoeft op te geven!
Die duif kennen we ook als de vredesduif. En als er één ding het goede leven verstoort, is het de haat met al zijn gevolgen. Ook op vrede mag je met recht blijven hopen, ondanks de steeds weer nieuwe hoofdstukken die worden toegevoegd aan het menselijk boek van onheil. Ook in dit boek zegt Bono dat hij zich sterk voelt in zijn strijd voor vrede en gerechtigheid omdat hij zich gesteund weet door God. Omdat hij weet dat hij zich inzet voor de zaak van God als hij in naam van de gerechtigheid bijvoorbeeld politici persoonlijk aanspreekt. Als je gelooft, mag je hopen op een betere wereld, want die betere wereld heet uiteindelijk ‘Koninkrijk van God’. ‘I believe in the Kingdom come’, zingt Bono in ons slotlied, ik geloof in de komst van dat rijk. Dan weet je dat het zin heeft je daarvoor in te zetten!
Maar hoe doe je dat? Hebben we genoeg gereedschap in huis om dat te kunnen doen? ‘What you don’t have, you don’t need it now’, Beautiful Day, ‘wat je niet hebt dat heb je nu niet nodig’. Dus dat je je uitgangspunt accepteert zoals het is. ‘Zo is het, dan moet het zo goed zijn.’ Dat betekent niet dat alles moet zijn en dus ook moet blijven zoals het is. Waarom wordt iemand een wereldverbeteraar? Maar dat jij jouw leven accepteert als jouw leven, dat zo moet zijn. Bono zelf heeft een moeilijke start gehad met een vroeg overleden moeder en een vader met wie hij vooral conflicten had. Het was in een kerk dat hij op een gegeven moment de kracht op kon brengen om de knieën te gaan en God te danken voor precies die vader. De woede jegens zijn vader kon hij loslaten en op datzelfde moment won hij aan kracht om zijn weg te gaan.
Zelfde lied, volgende zin: ‘what you don’t know you can feel it somehow’. Wat je niet weet, je kunt het wel voelen. De tijd van: God is niet te bewijzen dus er is niets, is langzamerhand voorbij. We zijn wel met een enorm egocentrisme blijven zitten. Maar gelukkig is er weer ruimte voor wat ons overstijgt. Weten uit het verstand... maar we hebben ook nog andere sensoren! En als je dan goed voelt.. zou er reden kunnen zijn om te hopen? Zodat zo’n visioen van Jesaja je weer kan raken! Niet alleen van ‘dat zou mooi zijn’, maar van ‘dat zal mooi zijn en daar werken we aan, gesterkt door de kracht van Hem die het visioen gegeven heeft!’
CoeXisT. Ik vind het zo prachtig gevonden! Islam, jodendom en christendom, leef samen en accepteer elkaar! “Lay down”, ‘leg neer je wapens, dochters van Sion, is Jeruzalem, al jullie zonen van Abraham’. Met Abraham als de vader van Izaäk en Ismaël, de joden en de moslims, en uit de lijn van Izaäk stamt Jezus, zo is Abraham ook vader van de christenen. Jesaja spreekt tot de nakomelingen van Jakob, dat is van na Izaäk - Ismaël. Maar de taal van Jesaja is geheel universeel. Hij spreekt over alle volken. En dat God zal rechtzetten wat er scheef is tussen de volken. Ieder tot zijn recht! Ieder in vrede.
Hoe kan die vrede bereikt worden? Dat vergt veel loslaten. ‘All that you can’t leave behind’ zijn alle dingen die je niet kunt loslaten. Echter: wat je niet kunt loslaten, dat hindert je. En ooit als je laatste reis begint, zul je letterlijk alles moeten loslaten. Het leven zelf is, wil er iets goeds tot stand kunnen komen, één groot loslaten, en loslaten is een doorgaand thema in de teksten van U2. Love and peace: ‘lay down’, leg neer - je schatten. Bij Matteüs 6: ‘verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg. Verzamel schatten in de hemel. Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn”.
Als we de rug willen breken van het monster - en vrede willen bereiken - dan moeten we veel loslaten. Je hebt geen tijd voor een jaloerse geliefde. ‘Love and peace’ nog steeds. Je kunt niet God dienen en de Mammon, zegt Jezus, waarbij Mammon staat voor het geld. Die jaloerse geliefde moet je laten. Eén Heer dienen!
Daarbij is het niet de vraag: dien je God of dien je Allah, want dat zijn twee woorden voor die ene Heer. Loslaten, ook het eigen gelijk, en dat ook waar het gaat om de godsdienst die we zijn toegedaan. Het is zo triest dat de godsdiensten elkaar bestrijden! Als je blij bent met wat je gelooft en als het je inspireert en kracht geeft om een beter mens te zijn, wees er dan blij mee en laat het blij zien aan elkaar. Dat je tegen elkaar zegt bijvoorbeeld als christen en moslim: kijk eens! Bied desnoods tegen elkaar op met het goede van jouw geloof. Liefde, gerechtigheid, genade, trouw, hoe die dingen worden bevorderd vanuit jouw geloof!
Ooit aan het begin van de reformatie, zestiende eeuw, gingen gemeentes allemaal hun eigen geloofsbelijdenis schrijven, die ze elkaar toestuurden als bemoediging. Later gingen die belijdenissen functioneren als meetlatten om elkaar de maat mee te nemen, geloof jij wel goed, maar daar is een belijdenis niet voor. In elk geval werkt hij dan niet goed. Maar dat kan ook tussen de godsdiensten! Ik ben een christen, uit overtuiging, en Bono, duidelijk een christen. Maar dat je elkaar aanvaardt en dat je elkaar al helemaal niet het kot uit probeert te vechten.
Dit alles vergt loslaten, het kost wat. En dat is moeilijk voor ons mensen. En dit brengt hoe dan ook een spanningsveld tussen ideaal en werkelijkheid. Bono is wel een Messiascomplex verweten, omdat hij almaar op de bres gaat voor goede idealen. Hij weet maar al te goed, echter, dat ook hij een gewoon mens is, die het van de echte Messias moet hebben.
Mensen kunnen goed zijn, maar niemand is volmaakt. En als mensen goed zijn, dat is dat iets om heel blij mee te zijn. U2 gaf in 1998 in Zuid-Afrika een concert op de dag van de mensenrechten. Hij zei daar God te danken dat Hij dat land Nelson Mandela geschonken had en bisschop Desmond Tutu - het publiek was uitzinnig. En inderdaad, wat zijn dát een hoopgevende voorbeelden. Mandela die tientallen jaren onmenselijk behandeld is geweest en vervolgens de liefde predikt! En wat heeft hij mooi gesproken op de dag dat hij het presidentschap aanvaardde. Bijbelse taal. Daardoor ben ik iets langer aan het woord, maar ik moet dat even voorlezen:
“Onze diepste angst is niet dat we ontoereikend zijn. Onze diepste angst is dat we oneindig krachtig zijn. Het is ons licht, niet onze duisternis, waar we het allerbangst voor zijn. We vragen ons af: wie ben ik dat ik briljant, buitengewoon aantrekkelijk, getalenteerd en geweldig zou zijn? Maar waarom eigenlijk niet? Je bent toch een kind van God? Dat je jezelf kleiner voordoet dan je bent, komt de wereld niet ten goede. Er is niets verheffends aan je kleiner voor te doen dan je bent opdat de mensen om je heen zich vooral niet onzeker gaan voelen. Wij zijn geboren om de luister van God uit te dragen die in ons woont. Niet slechts in enkelen van ons, maar in ons allemaal. Als wij ons licht laten schijnen, geven we anderen onbewust toestemming om dat ook te doen. Als wij bevrijd zijn van onze eigen angst, bevrijdt onze aanwezigheid automatisch anderen.
En Tutu, dat is man die de waarheidscommissie leidde (boek), waarin daders en slachtoffers elkaar verplicht ontmoetten en tot verzoening konden komen. Dan krijgt een nieuw verhaal een kans. Ja, dat kan, als je durft te hopen en kracht weet te putten uit het geloof!
Maar je hebt minstens ook je gebreken als mens. Het was niet alleen omdat het hem ging vervelen dat hij steeds van een messiascomplex beschuldigd werd, denk ik. Hij werd ook echt heel erg opgehemeld. Bono moest terug op de grond. En ging zichzelf identificeren met Judas. ‘Until the end of the world’. Nee, hij was de zaligmaker niet. Ieder mens, ook hij, heeft ook het kwaad in zich. Ook dit is een oud christelijk thema, in ons land bijvoorbeeld onder woorden gebracht door de dichter Revius: “‘t En zijn de joden niet, Heer Jesu die u kruisten - ik was het!”
Het gaat ver als je jezelf op die manier vereenzelvigt. Wij hebben de neiging het kwaad af te schuiven: de kwaaie pier dat is Judas, of: dat waren de Joden, of: het ligt aan die. We zijn het zelf. Wij, die zo moeilijk loslaten kunnen. Het ego bijvoorbeeld. Waar zeker een popster flink mee te schaften heeft. Met de atoombom, die getuige de titel van hun laatste cd ontmanteld moet worden, bedoelt Bono het ego, en ook dat van hemzelf. Hij noemt zichzelf geregeld megalomaan. Groot ego, grote leegte van binnen. Echter: hij heeft gekozen: Gloria, de eer aan God. Maar dat van die jaloerse geliefde, de twee heren, God en het ik, dat is een serieuze vraag. Die voor er voor ieder ligt. En, de veertigdagentijd is immers een tijd van bezinning, die vraag wil ik u allen mee geven: ‘waar je schat is, daar zal ook je hart zijn’ - waar is je schat, waar geef je echt om en wat is het waard dat je hart ervoor klopt? Ik hoop dat het de liefde is. Amen.

DIENST VAN GEBEDEN EN GAVEN
Yahweh, God, aangesproken bij zijn Hebreeuwse naam. Eigenlijk mag het niet, en ik doe het ook nooit. De naam van God, zoals die in de Hebreeuwse bijbel staat, is die onuitsprekelijk. Dat we maar niet zouden denken als mensen dat wij God kunnen bevatten. Bono doet het toch. Is zo vermetel dat hij het doet. Breekt daarmee door een barrière heen, die deze schreeuw naar de hemel nog aangrijpender maakt. Maar dat doen popsterren, die breken door barrières heen. Naar mijn smaak staan ook de zangers met negatieve teksten in feite God uit te dagen, lees: God aan te roepen: laat je toch eens zien! Bono roept God aan, op vermetele wijze, met een integere tekst. En daarmee maken we de overgang naar de dienst van de gebeden.

Lied YAHWEH
(‘How To Dismantle An Atomic Bomb’, 2004)

Take these shoes
Click clacking down some dead end street
Neem deze schoenen, paraderend op een of andere doodlopende weg
Take these shoes and make them fit
Neem deze schoenen en maak dat ze passen
Take this shirt
Polyester white trash made in nowhere
Neem dit shirt, witte polyester troep, nergens gemaakt
Take this shirt and make it clean, clean
Neem dit shirt en maak hem schoon
Take this soul
Stranded in some skin and bones
Neem deze ziel, vastgelopen in wat huid en botten
Take this soul and make it sing, sing
Neem deze ziel en maak dat zij zingt

Yahweh, Yahweh (Exodus 3:14)
Always pain before a child is born
HEER, HEER, altijd pijn voordat een kind geboren is (Genesis 3:16)
Yahweh, Yahweh
Still I’m waiting for the dawn (Psalm 130:6)
HEER, HEER, ik wacht nog steeds op de morgen

Take these hands
Teach them how to carry
Neem deze handen, en leer ze te dragen
Take these hands, don’t make a fist, no
Neem deze handen, geen vuist maken, nee
Take this mouth
So quick to criticise
Neem deze mond, die zo snel kritiek heeft
Take this mouth, give it a kiss
Neem deze mond, geef het een kus

Yahweh, Yahweh - Always pain before a child is born
Yahweh, Yahweh - Still I’m waiting for the dawn

Still waiting for the dawn
Nog altijd wacht ik op de morgen
The sun is coming up
De zon komt op
The sun is coming up on the ocean
De zon komt op boven de ocean
This love is like a drop in the ocean
Deze liefde is als een druppel in de oceaan
This love is like a drop in the ocean

Yahweh, Yahweh - Always pain before a child is born
Yahweh, Yahweh - Why the dark before the dawn

Take this city
A city should be shining on the hill (Matteüs 5:14)
Neem deze stad, een stad zou licht moeten geven op de heuvel
Take this city if it be your will
Neem deze stad als dat uw wil is
What no man can own, no man can take
Wat geen mens kan bezitten, geen mens kan nemen
Take this heart Take this heart Take this heart
Neem dit hart
And make it break (Psalm 51:19)
En maak dat het breekt

Gebeden
Dank U, o God, voor de hoop, waaruit we mogen leven. Voor de Geest die levend maakt. Voor de aanraking die we kunnen voelen bij tijden en waardoor we mensen worden. Voor de liefde en genade die Ge ons geeft - om door te geven aan elkaar. Help ons, o God, vanuit die gezindheid te leven. Dat wij niet oordelen, niet veroordelen. Dat wij onze naasten met respect tegemoet treden. Dat wij ons niet beter achten dan Judas, dan terroristische zelfmoordenaars, dan wie ook maar op wie wij geneigd zijn neer te kijken of te verafschuwen. Dat wij ons ook niet minder achten dan wat we zijn: uw kinderen, gezegend met mogelijkheden, spirit en kracht.
O God, Gij weet hoeveel strijd er is, hoeveel ellende, op hoeveel plaatsen de mensenrechten worden geschonden, hoeveel mensen getroffen zijn en worden door de aids-epidemie; velen hier, ontelbaren in Afrika. Wij bidden voor de politieke leiders van de wereld, mogen zij zich openstellen voor uw aanraking, of breek Gij heen door hun pantser, dat ze zich inspannen voor wat telt. Wij bidden voor de directies van multinationale bedrijven, van de farmaceutische industrie, dat zij hun beleid zo vormgeven, dat het goede leven erdoor gediend wordt. Wij bidden voor alle personen en groeperingen die zich inzetten voor mens en milieu.
Wij bidden voor asielzoekers, niet veilig in eigen land, met uitzetting uit Nederland bedreigd. Wij bidden voor ieder die wordt onderdrukt, geslagen, gekleineerd, voor iedere levende ziel die getroffen is door onrecht, door ziekte of door geweld. En voor iedere ziel, die eerst door liefde aangeraakt worden om weer levende ziel genoemd te mogen worden. Wij bidden ook in stilte persoonlijk.
(...)
Onze Vader, die in de hemelen zijt,
uw naam worde geheiligd;
uw koninkrijk kome;
uw wil geschiede,
gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.
Geef ons heden ons dagelijks brood;
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;
en leid ons niet in verzoeking,
maar verlos ons van de boze.
Want van U is het koninkrijk
en de kracht
en de heerlijkheid
tot in eeuwigheid.
Amen.

Slotlied I STILL HAVEN’T FOUND WHAT I’M LOOKING FOR
(‘The Joshua Tree’, 1987; ‘Rattle and Hum’, 1988)

I have climbed highest mountain
Ik heb de hoogste bergen beklommen
I have run through the fields
Ik ben door de velden gerend
Only to be with you
Only to be with you
Alleen om bij jou te zijn

I have run, I have crawled
Ik heb gerend, ik ben gekropen
I have scaled these city walls
Ik heb deze stadsmuren beklommen
Only to be with you
Alleen om bij jou te zijn
But I still Haven’t found what I’m looking for
Maar ik heb nog steeds niet gevonden wat ik zoek.
But I still Haven’t found what I’m looking for

I have kissed honey lips
Ik heb honingzoete lippen gekust
Felt the healing in her fingertips
Ik heb de geneeskracht in haar vingertoppen gevoeld
It burned like fire
This burning desire
Het brandde als vuur, dit brandend verlangen
I have spoke with the tongue of angels
Ik heb met engelentong gesproken (1 Korintiërs 13:1)
I have held the hand of a devil
Ik heb de hand van een duivel vastgehouden
It was warm in the night
Het was warm in de nacht
I was cold as a stone
Ik was zo koud als een steen
But I still haven’t found what I’m looking for
Maar ik heb nog steeds niet gevonden wat ik zoek
But I still haven’t found what I’m looking for

I believe in the Kingdom Come
Ik geloof in de komst van het Koninkrijk
Then all the colors will bleed into one
Dan zullen alle kleuren samenvloeien tot één
But yes I’m still running
Maar ja, ik ben nog steeds aan het rennen
You broke the bonds
Jij brak de boeien
You loosed the chains
Jij maakte de ketenen los
You carried the cross
Jij droeg het kruis
And my shame, all my shame
En mijn schande, al mijn schande
You know I believe it
Je weet dat ik het geloof
But I still haven’t found what I’m looking for
Maar ik heb nog steeds niet gevonden wat ik zoek
But I still haven’t found what I’m looking for...

Wegzending en zegen
Bij het uitgaan 40
(‘Under a Blood Red Sky’, 1983; ‘War’, 1985)

I waited patiently for the Lord
Ik wachtte geduldig op de Heer (Psalm 40:2a)
He inclined and heard my cry.
Hij boog zich naar mij toe en hoorde mij schreeuw. (Psalm 40:2b)
He brought me right out of the pit,
Hij trok mij op uit de kuil (Psalm 40:3a)
out of my miry clay.
uit mijn modder, uit mijn slijk (Psalm 40:3b)
I will sing a new song,
Ik zal een nieuw lied zingen (Psalm 40:4)
How long to sing this song?
Hoe lang moet ik dit lied zingen?
He set my feet upon a rock,
Hij heeft mijn voeten op een rots gezet (Psalm 40:3c)
and made my footsteps heard.
en maakte dat mijn voetstappen werden gehoord (plm Psalm 40:3d)
Many will see, many will see and fear.
Velen zullen zien, velen zullen zien en vrezen (Psalm 52:8)
I will sing, sing a new song.
Ik zal zingen, een nieuw lied zingen
How long to sing this song?
Hoe lang moet ik dit lied zingen?

Bij de uitgang is er een collecte
pi_36000824
Werden nou ook steeds die Nederlandse regels er tussendoor gezongen?
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:43 schreef jeoren het volgende:
Bij de uitgang is er een collecte
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_36004911
quote:
Op maandag 13 maart 2006 16:49 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ja nou

Ik vind het nogal ver gaan
Ik ben er ook niet geweest hoor.
pi_36006288
Bono heeft een interview gegeven aan een Australisch radiostation.

Hij zei dat ze waarschijnlijk in november de concerten in gaan halen. Hij heeft verder geen uitspraken gedaan over de reden van het uitstel. Alleen dat ze als band altijd voor elkaar klaar staan, maar ook weten wanneer ze elkaar met rust moeten laten.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:22:54 #194
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_36006508
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:43 schreef jeoren het volgende:
U2-kerkdienst-boekje
Ben jij wel geweest?
Zo ja, hoe was het? Waren er voornamelijk 'normale' kerkgangers, of juist u2 fans? Vertel vertel!
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_36015491
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:43 schreef Murray het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet geweest hoor.
Jij bent lid van de kerktelefoon, dat je het per radio thuis hoort?

Hoor!!!

Ik blijf erbij, vind het nogal ver gaan, maar in de zin van wat? Ik weet het niet...

Betalen ze ook een bedrag aan de auteursrechthouder van de Bijbel ivm die citaten?

Een nadenkertje:

You know you're chewing bubble gum
You know what that is
But you still want some
You just can't get enough of that lovey-dovey stuff


Ik begrijp dat hosti in een songtext idd niet lekker bekt. . Goh, nooit aan gedacht!
pi_36029098
quote:
Wat voor liederen zingen ze daar? Zongen?
Ehhhm: '40' (een Psalm)
Take on the situation, but not the torment ...
  donderdag 16 maart 2006 @ 08:35:50 #197
142782 Joncho
PopMartian
pi_36077223
Heb net twee nieuwe DVD's gekocht, hoop dat er wat leuk materiaal op staat, heb ze nl. nog niet bekeken.


Classics Albums: U2 - The Joshua Tree
U2 - An Unforgettable Journey
pi_36077872
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 08:35 schreef Joncho het volgende:
Heb net twee nieuwe DVD's gekocht, hoop dat er wat leuk materiaal op staat, heb ze nl. nog niet bekeken.

[afbeelding]
Classics Albums: U2 - The Joshua Tree
U2 - An Unforgettable Journey
The Unforgettable Journey schijnt niet veel soeps te zijn.. ik heb hem zelf nooit gezien, maar ik heb er nog nooit wat positiefs over gehoord.
quote:
I bought this dvd last year. I agree with the other reviews posted on here. What a piece of JUNK!!! I am a U2 fan (music and film fan in general). The title is completely misleading. No U2 and no U2 music. Just a bunch of sad people telling boring stories about the good ol days in Ireland in the places where u2 atteneded school. Do NOT waste your time or your money on this DVD.
Reviews op amazon.com

Die Joshua Tree DVD vond ik wel interessant om eens te zien.
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:24:07 #199
142782 Joncho
PopMartian
pi_36077951
Ach, An Unforgettable Journey was maar ¤ 1,98 en er staat U2 op het hoesje, dus ik kon hem niet laten liggen.

Of ik hem nu nog ga kijken weet ik niet
pi_36077981
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:24 schreef Joncho het volgende:
Ach, An Unforgettable Journey was maar ¤ 1,98 en er staat U2 op het hoesje, dus ik kon hem niet laten liggen.

Of ik hem nu nog ga kijken weet ik niet
Ach ja, op die foto staat het iig wel leuk.
pi_36080808
Ik heb ' An Unforgettable Journey' indertijd gekocht voor 8 ¤. Niet veel aan idd. 't Is maar op de hoes dat U2 te zien is.
To touch is to heal
pi_36083313
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:24 schreef Joncho het volgende:
Ach, An Unforgettable Journey was maar ¤ 1,98 en er staat U2 op het hoesje, dus ik kon hem niet laten liggen.
En.. welke winkel rekent er nog zulke vooroorlogse prijzen?
pi_36083381
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:22 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Ben jij wel geweest?
Zo ja, hoe was het? Waren er voornamelijk 'normale' kerkgangers, of juist u2 fans? Vertel vertel!
Niet geweest, het komt wel op tv volgens een andere fokker, die er wél is geweest.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:37:00 #204
142782 Joncho
PopMartian
pi_36089819
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:55 schreef jeoren het volgende:

[..]

En.. welke winkel rekent er nog zulke vooroorlogse prijzen?
De Intertoys in Leeuwarden...
pi_36101209
dat komt er zo droog achteraan met drie puntjes!
pi_36101222
Joncho was bij de Intertooohoooyysss!!!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:12:42 #207
142782 Joncho
PopMartian
pi_36114313
Ja, so what ... was aan het sneupen voor wat nieuwe ps2 games en kwam deze toevallig tegen, als U2 fan laat je zo iets niet liggen voor 2 pleuri.

ontopic verder
pi_36116460
Unforgetteable Fire
pi_36127825
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:12 schreef Joncho het volgende:
Ja, so what ... was aan het sneupen voor wat nieuwe ps2 games en kwam deze toevallig tegen, als U2 fan laat je zo iets niet liggen voor 2 pleuri.

ontopic verder
Ja nee nou

Vet man, weet je

Ow kut, weer een nieuwe user bij wie ik dat doe Ik zeg er meteen maar ff bij dat ik wél spoor.
pi_36127907
Nieuw duetje weer van Bono! Nu te beluisteren op U2.com. Samen met Edge & Andrea Corr: 'Don't Come Knocking', soundtrack van de gelijknamige film van Wim Wenders
To touch is to heal
pi_36128903
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:46 schreef zoovation het volgende:
Nieuw duetje weer van Bono! Nu te beluisteren op U2.com. Samen met Edge & Andrea Corr: 'Don't Come Knocking', soundtrack van de gelijknamige film van Wim Wenders
Als Bono nou eens ophoudt met al die duetjes.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:09:46 #212
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_36153390
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:23 schreef zoovation het volgende:
Ik heb ' An Unforgettable Journey' indertijd gekocht voor 8 ¤. Niet veel aan idd. 't Is maar op de hoes dat U2 te zien is.
Die heb ik ook nog in de kast liggen.. zelfde reden
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_36156426
He, leuk, een U2-topic! (Ik ben net nieuw hier )

Zijn hier al meer 'long time' fans? Ik ben fan (wel wat af en aan, overigens) sinds October uitkwam. Dus voordat het grote publiek U2 ontdekte. In vond I will follow al een heerlijk nummer, maar dat was een losse single en ik had verder niets met de band of de eerste lp (ik wist nog geeneens dat het U2 was). Maar ik kan me nu NOG exact herinneren dat ik op een donderdagavond in 1981 tussen 23.00 en 24.00 uur zat te luisteren naar Radio 3, waar op dat tijdstip en op die dag altijd een lp-programma werd uitgezonden (met van Beusekom...? Weet ik niet zeker meer). Ik weet nu nog hoe en waar ik zat! En toen draaide hij I Threw a Brick Through a Window. En ik was compleet verkocht. Ik heb October metee de volgende dag gekocht. October is nog steeds 1 van mijn favoriete cd's van U2. (Ik kwam er dus pas een hele tijd later achter dat I will follow ook van U2 was.)

Misschien wel leuk om van anderen te horen of zij zich hun eerste U2-moment nog kunnen herinneren? Mischien heeft iemand wel op exact diezelfde avond hetzelfde gehoord als mij?
pi_36161991
Wow, bij de eerste keer luisteren van I Threw A Brick... helemaal verkocht.
Er zijn maar weinig mensen die dat nummer bij de eerste keer al goed vonden.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_36165199
O ja...? Grappig! Ik was inderdaad compleet verpletterd! Zou ook kunnen komen doordat ik al langer luisterde naar non-mainstream muziek en m'n oren wel wat gewend waren. Ik vind het nog steeds een van de beste U2-nummers. De spanning die opgebouwd wordt en die nooit echt tot ontlading komt: echt schitterend. October zit vol met dat soort aparte 'bridges': van die 'muzikale spaties' in de muziek, die vol verwachting zitten. Naast de typical Edge-pingels vormen DIE 'geluiden' nog steeds de echte U2 voor mij.
pi_36187999
quote:
Op zondag 19 maart 2006 00:10 schreef hello_goodbye het volgende:
Misschien wel leuk om van anderen te horen of zij zich hun eerste U2-moment nog kunnen herinneren?
Toen ze op het Journaal een reportage lieten zien over Popmart Rotterdam.



Ik was een jaar of 13, en had op zich geen interesse voor muziek. Ik heb een oudere broer, en vaak als hij niet thuis was dan keek ik op z'n kamer, gewoon puur omdat het niet mocht.

Hij had een enorme lading CD's en een stereo toren, en vooral die stereo vond ik boeiend, mooi apparaat.

Dus ik altijd stiekem met die stereotoren aan de gang, en dus ook CD's luisteren. Vooral één bepaalde CD, "Achtung Baby", vond ik op de een of andere manier geweldig. Die hele CD kende ik van voor tot achter.

Ik begon muziek dus wel interessant te vinden dus ik toen zelf ook een CD-speler gekocht. Heb toen een aantal jaar flink naar Yabba-Dabba-Dance CD's en andere troep geluisterd. Achtung Baby vond ik dus wel geweldig, maar het is op de een of andere manier nooit bij mij opgekomen dat die groep van Achtung Baby misschien nog wel meer CD's gemaakt zou kunnen hebben...

Todat ik in 1997 het journaal aan het kijken was... het ging over een band die een concert kwam geven in Nederland, en nu komt het... ze hadden hun eigen vliegtuig.

Dat heeft toen echt indruk op mij gemaakt.

De dag daarna zag ik beelden op TV van dat concert, een fragment van Please... en dat vond ik zelfs nog indrukwekkender dan dat vliegtuig. Dat enorme scherm, maar vooal de emotie in dat nummer.. wow! Toen wist ik zeker dat ik meer wilde weten van die band die blijkbaar U2 genoemd werd.

Kwam er toen ook achter dat Achtung Baby ook van U2 was.

Enfin, vanaf dat moment was ik erg geinstresseerd in U2.
pi_36193870
Mijn eerste moment dat ik me echt begon te realiseren dat het om een goeie band ging....

M'n broer stormt de kamer binnen, U2 komt straks Live op de radio !! Wat? Live muziek? M'n broer en m'n vader enthousiast? Nou, dan moet ik maar klaar gaan zitten met een bandje om te tapennnn. (1992)
Toen begon het, een commotie op de radio van hier tot tokio! lawaaaaai.... het leek wel of er over de hele wereld feest werd gevierd. (althans, zo kwam het over op mij toen..... was een jaartje of 10)
Na dit concert kwam als eerste de Zooropa cd voor me te liggen, maar ik was ook meteen geinteresseerd in andere albums. Dat resulteerde in het blauw draaien van de cd 'Rattle & Hum', waar ik meteen helemaal gek van was.

"OK Edge play the blues!" ... en met die legendarische woorden bleef ik gekluisterd aan deze band en de fan in mij groeide en groeide...
pi_36194562
hoorde ik het nu goed op 3FM en word One de nieuwe single?
pi_36195068
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:21 schreef Luni het volgende:
hoorde ik het nu goed op 3FM en word One de nieuwe single?
Met Mary J. Blughhhh ?

...laten we t niet hopen
pi_36195320
Hahaha wat een leuke verhalen Dan schaam ik mij iig minder voor de manier waarop Niet dat die verhalen erg of raar zijn, maar juist grappig

Om Murray even te citeren: enfin.

In de brugklas uiteraard het vak muziek. In een les werd verteld door de docent dat je aan de hoes van een elpee ( ) kan zien wat voor soort muziek erop staat. Nu had ik al her en der de hoes van Achtung Baby zien staan, en ik vond hem helemaal cool zeg maar alleen dan in brugklassersprovinciaaltjestaal.

Ik luisterde tot dan toe altijd alle muziek van mijn ouders: Rolling Stones, Beatles, Kinks enz enz... En ik wilde eens wat anders, wat moderners. Dus ik leende Achtung Baby bij de bieb. Dat was wel enorm wennen! Vond het zelfs iets te ruig ofzo...

Maargoed, we gingen op vakantie en ik liet de cd op een bandje zetten lang leve de walkman! Nou, toen begon het eigenlijk. En weer opnieuw, en weer opnieuw enz enz enz... En helemaal verslaafd aan AB, aan de solo van Until the... en The Fly en het ritme van Zoo Station en Acrobat en Ultra Violet en en en....

Later kocht ik Boy van mijn eerste verdiende centjes: rekeningen voor pappie rondbrengen en toen meer en meer, helemaal verslaafd aan hét U2-geluid. Mijn familie vond het eerst verschrikkelijk, vonden het depressieve muziek. Maarja, het is natuurlijk wel heel anders dan Hello Goodbye en Jumping Jack Flash en Lola.

Maar later, vorig jaar pas hoorde ik dat ze dat alleen maar zeiden omdat ik niks anders dan U2 draaide en dat ze daar gek van werden. Maaarrrr dat mijn zussen wel stiekem mijn U2-cd's pakten als ik er niet was!

Mijn ouders zijn U2 ook wel openlijk oke gaan vinden, na All that you... zelfs goed. En mijn vader was helemaal om nadat hij met mij en mijn zus afgelopen zomer naar het concert is geweest.

Nou ja, zo dus. .
pi_36196940
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:38 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Met Mary J. Blughhhh ?

...laten we t niet hopen
ja die.
pi_36216166
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:21 schreef Luni het volgende:
hoorde ik het nu goed op 3FM en word One de nieuwe single?
Van Mary J. Blige ja.

Ze heeft ook een video opgenomen in Mexico met U2..
pi_36216741
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:34 schreef Murray het volgende:

[..]

Van Mary J. Blige ja.

Ze heeft ook een video opgenomen in Mexico met U2..
*hoopt op een soort Stuck In A Moment video (Mary die uit een busje op het asfalt wordt gegooid)
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_36217750
Hier kun je die video bekijken

http://youtube.com/watch?v=EMBbY_ZAIIk


Mary...
To touch is to heal
  maandag 20 maart 2006 @ 23:09:56 #225
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_36217776
quote:
Op zondag 19 maart 2006 00:10 schreef hello_goodbye het volgende:

Zijn hier al meer 'long time' fans? Ik ben fan (wel wat af en aan, overigens) sinds October uitkwam. Dus voordat het grote publiek U2 ontdekte. In vond I will follow al een heerlijk nummer, maar dat was een losse single en ik had verder niets met de band of de eerste lp (ik wist nog geeneens dat het U2 was). Maar ik kan me nu NOG exact herinneren dat ik op een donderdagavond in 1981 tussen 23.00 en 24.00 uur zat te luisteren naar Radio 3, waar op dat tijdstip en op die dag altijd een lp-programma werd uitgezonden (met van Beusekom...? Weet ik niet zeker meer). Ik weet nu nog hoe en waar ik zat! En toen draaide hij I Threw a Brick Through a Window. En ik was compleet verkocht. Ik heb October metee de volgende dag gekocht. October is nog steeds 1 van mijn favoriete cd's van U2. (Ik kwam er dus pas een hele tijd later achter dat I will follow ook van U2 was.)

Misschien wel leuk om van anderen te horen of zij zich hun eerste U2-moment nog kunnen herinneren? Mischien heeft iemand wel op exact diezelfde avond hetzelfde gehoord als mij?
Ben ook fan sinds de live single van I Will Follow en de lp October! Nog steeds heb ik emotioneel het meest met October, hoewel ik Achtung hun allerbeste cd vind.
Helaas vond ik de laatste twee cd's stukken minder Vooral Atomic Bomb kan ik echt niet horen, ik begreep niets van de lovende kritieken over de terugkeer naar de 'oude' sound. Als ik die oude sound wil, draai ik de oude cd's wel Volgens mij gaat het in de muziek om het verkennen van grenzen en nieuwe wegen inslaan (zonder je wortels te verloochenen), maar de heren laten het imo flink afweten.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:52:05 #226
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_36221209
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:09 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Ben ook fan sinds de live single van I Will Follow en de lp October! Nog steeds heb ik emotioneel het meest met October, hoewel ik Achtung hun allerbeste cd vind.
Helaas vond ik de laatste twee cd's stukken minder Vooral Atomic Bomb kan ik echt niet horen, ik begreep niets van de lovende kritieken over de terugkeer naar de 'oude' sound. Als ik die oude sound wil, draai ik de oude cd's wel Volgens mij gaat het in de muziek om het verkennen van grenzen en nieuwe wegen inslaan (zonder je wortels te verloochenen), maar de heren laten het imo flink afweten.
mja ik begrijp dat gekraai over 'de oude sound' eerlijk gezegd ook niet zo. Tis nou niet dat wanneer ik HTDAAB opzet dat ik denk "goh, Boy II". Het vernieuwende a la achtung, zoo, pop dat is er inderdaad een beetje af, en toch denk ik dat ze hun sound wel vernieuwd hebben hoor. Daar na zo'n mega-spectakel-concept als Pop was terug te gaan naar de basis (van muziek dus, niet terug naar het begin van U2) te gaan is redelijk extreem. Nu vind ik All That You Can't Leave Behind zeker geen meesterwerk, HTDAAB vind ik dat wel. En waarom...? Das een verrekte goeie vraag.

Om dan gelijk maar eens aan te haken bij het onderwerp hoe kwam jij bij U2....

We schrijven begin jaren negentig, en ik was nog een klein dandelionnetje van een 13 jaren jong. Mijn grote broer was zwaar fan van U2, maar ik toch echt niet. U2, dat was voor mietjes, ik was van de 'echte' ruige rockers, ik was 'voor' Guns n' Roses, Iron Maiden en Metallica, voor Grunge met Kurt. Ach ja. Je bent jong en je wil niks, zeg maar. Mijn broer ging naar Zoo-tv van U2, in het goffertpark in Nijmegen. Samen met wat vrienden van mijn ouders en mijn pa had zich, om een of andere onbegrijpelijke reden ook een kaartje aan laten smeren. Omdat we nogal een rare zomer haden toen (gezin technisch gezien) zag hij er maar van af om te gaan en kon ik met mijn grote broer mee, omdat ik toch wel veel van muziek in het algemeen hield. ofzo. Dus toch maar een wat cd's van die mietjesband aangezet, want ja, je moet wel mee kunnen zingen natuurlijk. Nou ja en dat was wel aardig.
Op de grote dag kwamen we net in het park toen U2 begon. Ik hoorde een boel herrie, en terwijl we bijna verblind werden door het licht van de schermen kwam Bono omhoog, in zijn zwarte pak, voor het fel witte scherm, met zijn maffe Zoo Station dansje. En sinds dien ben ik verkocht. Terwijl ik muziekaal steeds verder groeide in de obscure metalbandjes ben ik steeds trouw gebleven aan U2. En daar ben ik blij om ook.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:49:14 #227
142782 Joncho
PopMartian
pi_36222683
Die video met Mary J... dit is verdomme heiligschennis!
pi_36229234
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 08:49 schreef Joncho het volgende:
Die video met Mary J... dit is verdomme heiligschennis!
Ach, One was sowieso al een zeiknummer. Het feit dat Mary J Blige het nu zingt bevestigt dat alleen maar.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:30:21 #229
142782 Joncho
PopMartian
pi_36231850
Het is mijn favoriet ook niet, maar het is wel één van de grootste hits van U2 geweest. En nu werken ze zelf mee met het nummer te verkrachten...

* Joncho wacht op Kelly Clarkson ft. Bono - Where the streets have no name
pi_36242072
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:30 schreef Joncho het volgende:
Het is mijn favoriet ook niet, maar het is wel één van de grootste hits van U2 geweest. En nu werken ze zelf mee met het nummer te verkrachten...
Ach, dat doen ze al jaren, door One aan elk denkbaar goed doel op te dragen...
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:16:35 #231
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_36242666
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:04 schreef m021 het volgende:

[..]

Ach, One was sowieso al een zeiknummer.
.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:04:54 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_36857936
*schop*

Onze B-man is naar de kapper geweest


Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:21:12 #233
142782 Joncho
PopMartian
pi_36858423
Grijze baard en weinig haar... Ja, ze worden nu echt oud zolang ze maar mooie muziek blijven maken vind ik het best.
pi_36870759

Of zoals iemand op het forum waar je dat vandaan hebt zei:
quote:
Woop-dee-doo.

Next time I cut my hair, can someone make a thread about it too?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:32:27 #235
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_36871099
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:23 schreef m021 het volgende:

Of zoals iemand op het forum waar je dat vandaan hebt zei:
[..]
Pleba? Daar heb ik hem niet vandaan.. ik zit op bonoonline.com
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_36871225
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:32 schreef Maraca het volgende:

Pleba? Daar heb ik hem niet vandaan.. ik zit op bonoonline.com
Ik bedoelde eigenlijk waar het plaatje vandaan kwam, niet per sé waar jij hem vandaan had.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_36889446
Heb dan ook maar eens die Sao Paulo Brasil opname bekeken....
Wat vinden jullie nou van de regie? Ik vind het beetje goedkoop overkomen eigenlijk, allemaal snelle beelden.... dan weer die angle, dan weer een volgende... flits flits flits.... Zo filmden ze concerten in 1990 ofzo, redelijk storend naar mijn idee.

Owja, en waarom ondertitelen ze in godsssssnaam de nummers. Hahhaha wat ernstig...
  maandag 17 april 2006 @ 17:44:07 #238
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37037214
'One' van U2 heeft de beste songtekst :
quote:
Het nummer One van de band U2 is volgens de kijkers van het Britse muziekkanaal VH1 het nummer met de mooiste songtekst. De regel "One life, with each other, sisters, brothers" van het nummer dat in 1991 op het U2-album 'Achtung baby' verscheen, eindigde vandaag op de eerste plaats bij de verkiezing van VH1.

Als tweede eindigden The Smiths met de tekst "So you go and you stand on your own, and you leave on your own, and you go home, and you cry, and you want to die" van het nummer How soon is now. De tekst "I feel stupid and contagious, here we are now, entertain us" uit Nirvana's Smells like teen spirit werd als derde beste songtekst gekozen

Een groep invloedrijke personen uit de Britse muziekwereld hadden een lijst met honderd songteksten samengesteld, waar meer dan dertienduizend kijkers een keuze uit hebben gemaakt. Op dit moment staat One opnieuw in de hitlijsten. Mary J. Blige bewerkte het nummer samen met U2-voorman Bono.
Mijn favoriete nummer allertijden .
  maandag 17 april 2006 @ 19:15:37 #239
142782 Joncho
PopMartian
pi_37039505
Inderdaad, de tekst is ijzersterk, zoals wel meer nummers van de boys.
pi_37039603
Nou, wát een sterke tekst, "one life, with each other, sisters, brothers".
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 17 april 2006 @ 19:31:38 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_37039870
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:20 schreef m021 het volgende:
Nou, wát een sterke tekst, "one life, with each other, sisters, brothers".
Waarom ben je steeds zo negatief?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_37042758
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:31 schreef Maraca het volgende:

Waarom ben je steeds zo negatief?
Sorry.

Dit was geen negativisme naar One, maar negativisme naar die competitie. Waarom hebben ze nu juist déze (redelijk saaie) lyric uit One gekozen voor in die wedstrijd? One heeft veel betere teksten. Bv.
You ask me to enter
But then you make me crawl
And I can't be holding on
To what you got
When all you got is hurt
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37071022
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
''One' van U2 heeft de beste songtekst' :
[..]

Mijn favoriete nummer allertijden .
het mijne ook goede smaak die britten U2
pi_37103765
Ik ben op zoek naar het nummer Lady with the spinning head van U2. Maar ik zou niet weten op welke CD het staat. Niet op een van de U2-albums i.i.g.

Kan iemand me verder helpen?
pi_37103879
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef jeoren het volgende:
Ik ben op zoek naar het nummer Lady with the spinning head van U2. Maar ik zou niet weten op welke CD het staat. Niet op een van de U2-albums i.i.g.
Salome: The Axtung Beibi outtakes. Een bootleg, alleen te verkrijgen in de trade circuits.

Het nummer zelf is overigens te downloaden via p2p-programma's zoals eMule.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:15:06 #246
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_37104109
Volgens mij staat het nummer ook op The Best of 1980-1990 the B-sides..

edit: The Best of 1990-2000 the B-sides.. sorry
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 19 april 2006 @ 20:00:33 #247
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_37105584
Even voor de volledigheid Er staat een versie van het nummer op de CD-single van One, en op The Best of 1990-2000 en de CD-single van Even Better Than The Real Thing staat de Extended Dance mix van dit nummer
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_37105799
Lady With the Spinning Head is een B-side, stond op single bij One.

De remix ('Extended Dance Mix') was een B-side op de Even Better Than... single, en is later ook op The Best Of... terecht gekomen.

Op de single staat het nummer trouwens als 'Lady with the Spinning Head (UV1)'... waar staat UV1 voor?

Ultraviolet 1?
pi_37105818
Wat LeroyBrown ook al zei dus.
pi_37106502
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:05 schreef Murray het volgende:
Op de single staat het nummer trouwens als 'Lady with the Spinning Head (UV1)'... waar staat UV1 voor?

Ultraviolet 1?
U...... Version 1?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37112329
Bizar dit:


Da's Katilce Miranda, met Bono op het podium tijdens With or Without in Sao Paulo. Ze is daardoor bijna een beroemdheid geworden in Brazilië.

Ze heeft talloze interviews gegeven, op haar profiel op orkut heeft ze dik 3 miljoen (!! ) reacties gekregen, Playboy heeft haar een aanbod gedaan, een TV zender heeft ook al intresse..

http://pt.wikipedia.org/wiki/Katilce_Miranda

En dat allemaal omdat ze Bono een kus heeft gegeven.
  donderdag 20 april 2006 @ 07:07:11 #252
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_37117676
Ik wil Bono ook een kus geven
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_37117736
Ik wil Bono geen kus geven


Ik dacht, laat ik ook weer hier eens kijken
pi_37122883
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:55 schreef Murray het volgende:
Bizar dit:

[afbeelding]
Da's Katilce Miranda, met Bono op het podium tijdens With or Without in Sao Paulo. Ze is daardoor bijna een beroemdheid geworden in Brazilië.

Ze heeft talloze interviews gegeven, op haar profiel op orkut heeft ze dik 3 miljoen (!! ) reacties gekregen, Playboy heeft haar een aanbod gedaan, een TV zender heeft ook al intresse..

http://pt.wikipedia.org/wiki/Katilce_Miranda

En dat allemaal omdat ze Bono een kus heeft gegeven.
Hier kan je het filmpje zien van haar 'optreden'

http://www.youtube.com/watch?v=dBJp7w0SgWY
To touch is to heal
pi_37137237
Weer zo'n prettige opname van WoWY (zoals ook op de Boston-dvd ) .
pi_37138793
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:04 schreef Maraca het volgende:
Is dat Gavin Friday in dat rode shirt op de achtergrond...?

Mijn U2-verhaal: mijn broer was U2-fan. In het voorjaar van 1987, ik was toen 12 en zat in de brugklas, werd bekendgemaakt dat U2 in de zomer een paar concerten in de Kuip zou geven, tijdens de Joshua Tree Tour. Mijn broer was van plan om daar naar toe te gaan en dat vond ik als klein 12-jarig meisje nogal stoer. Ik vroeg me af wat U2 dan eigenlijk voor muziek maakte en jatte toen m'n broer een keer niet thuis was één van z'n cassettebandjes en dat was Under a Blood Red Sky. Ik luisterde ernaar en hoorde al die bekende nummers: Sunday Bloody Sunday, Pride, I Will Follow etc, nummers die ik al zo vaak door de muur van onze slaapkamers heen had gehoord en ik dacht, ooooooh maar dit ken ik wel, is dat van U2! Ik heb dat bandje gekopieerd en ik was eigenlijk meteen verkocht en ik ben meteen al hun andere albums ook op bandjes gaan opnemen en ik was binnen de kortste keren een hele grote U2-fan.

Mijn eerste U2-concert herinner ik me ook nog, dat was op 10-1-1990 in Ahoy, tijdens de When Love Comes to Town-tour waarin BB King ook meespeelde. Prachtig optreden.
pi_37183441
Heeee zijn haar!!

*uitprint en mee naar kapper neemt als voorbeeld*

Zeg, wanneer komt dat nieuwe album?
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:27:52 #258
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_37184902
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:32 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Is dat Gavin Friday in dat rode shirt op de achtergrond...?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:41:23 #259
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37185190
http://www.telegraaf.nl/snelnieuws/ :
quote:
'U2' OP TOURNEE DOOR EUROPA
Onder Sportnieuws. Welk bericht hoort daarbij?
pi_37187329
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/snelnieuws/ :
[..]

Onder Sportnieuws. Welk bericht hoort daarbij?
HTTP Status 404 -

type Status report

message

description The requested resource () is not available.
Apache Tomcat/5.0


Hmm, vast een foutje (in de zin van: bericht van een jaar geleden). Want nog een Europese leg lijkt me sterk.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  Moderator zaterdag 22 april 2006 @ 17:12:31 #261
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37188327
U2 staat ook tussen haakjes én het staat onder Telesport. Dus het zal vast niet de band zijn, maar een paard of zo.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_37194848
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:12 schreef Gert het volgende:
U2 staat ook tussen haakjes én het staat onder Telesport. Dus het zal vast niet de band zijn, maar een paard of zo.
Zou goed kunnen.

Idiote naam voor een paard trouwens.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37603498
Jongens, 10 mei he??!!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:03:37 #264
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37605731
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:27 schreef Waxxer het volgende:
Jongens, 10 mei he??!!
euh?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_37606115
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:27 schreef Waxxer het volgende:
Jongens, 10 mei he??!!
Wat wilde je doen, naar Dublin vliegen en een verjaardagsliedje voor hem zingen?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37609275
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:03 schreef Dandelion het volgende:

[..]

euh?
Jajaja Dandy, dan wordt'ie alweer ehhh.... 45, is het niet? Zo uit m'n hoofd?
pi_37609298
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:19 schreef m021 het volgende:

[..]

Wat wilde je doen, naar Dublin vliegen en een verjaardagsliedje voor hem zingen?
Ooowww nee, hij komt hier met de guys, ff bbq in mijn nieuwe tuin, Dinand komt ook.
  zondag 7 mei 2006 @ 03:53:05 #268
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37621030
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:14 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ooowww nee, hij komt hier met de guys, ff bbq in mijn nieuwe tuin, Dinand komt ook.
ah ik begrijp dat er een U2-meet bij jou is woensdag? Nou gezellig
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_37621816
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:14 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ooowww nee, hij komt hier met de guys, ff bbq in mijn nieuwe tuin, Dinand komt ook.
Zegt Dinand op een gegeven moment tegen Bono:
"You do realize that it was me who made you popular in Holland again, don't you?"
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37626896
quote:
Op zondag 7 mei 2006 03:53 schreef Dandelion het volgende:

[..]

ah ik begrijp dat er een U2-meet bij jou is woensdag? Nou gezellig
Ow! Gaan we dat doen?? Dat is nou een puik idee!!

Maar oke.

Is goed man. .
pi_37627018
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:20 schreef m021 het volgende:

[..]

Zegt Dinand op een gegeven moment tegen Bono:
"You do realize that it was me who made you popular in Holland again, don't you?"
Hij zou het nog zeggen ook... Ik zou dat wel eens willen zien, gewoon om me weer eens gruwelijk te kunnen ergeren: een soort Rick Felderhof-programma met Bono en Dinand en dan kijken wat er gebeurt.
  zondag 7 mei 2006 @ 14:05:31 #272
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37627149
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:00 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Hij zou het nog zeggen ook... Ik zou dat wel eens willen zien, gewoon om me weer eens gruwelijk te kunnen ergeren: een soort Rick Felderhof-programma met Bono en Dinand en dan kijken wat er gebeurt.
fucking hell aardsvijand nummer 1 (Dinand) en nr 2 (Rick F.) in een programma. Dat trek ik, mijn tv en mijn meubilair niet. Alledrie zullen binnen de korste tijd aan barrels liggen. In willekeurige volgorde.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_37627188
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:05 schreef Dandelion het volgende:

[..]

fucking hell aardsvijand nummer 1 (Dinand) en nr 2 (Rick F.) in een programma. Dat trek ik, mijn tv en mijn meubilair niet. Alledrie zullen binnen de korste tijd aan barrels liggen. In willekeurige volgorde.


Hahahaha

Aaaaww.... Hárrrrtelijk zondag!



Ik zie het al voor me compleet verbijsterde buren het geluid van brekend aardewerk, hartverscheurende brullen, scheurende bankbekleding...

Ik zeg: doen!

Ik zie de leader al voor me...
pi_37627206
,,Vanavond heb ik hier Dinand, van Kane. Hai, Dinand. En ik praat met Bono, zanger van de Ierse rockband U2. Hai, Bono."
  zondag 7 mei 2006 @ 14:13:08 #275
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37627307
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:07 schreef Waxxer het volgende:

[..]



Hahahaha

Aaaaww.... Hárrrrtelijk zondag!



Ik zie het al voor me compleet verbijsterde buren het geluid van brekend aardewerk, hartverscheurende brullen, scheurende bankbekleding...

Ik zeg: doen!

Ik zie de leader al voor me...
Wordt een beter programma dan die Andries Felderhof
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_37627406
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:13 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Wordt een beter programma dan die Andries Felderhof
Oh, dat is ook een idee: Andries die met zijn gebarende manier van interviewen Bono ondervraagt over de christelijke grondslag in zijn teksten.
  zondag 7 mei 2006 @ 14:35:11 #277
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37627844
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:18 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Oh, dat is ook een idee: Andries die met zijn gebarende manier van interviewen Bono ondervraagt over de christelijke grondslag in zijn teksten.
ik denk dat ze daar wel een avond mee kunnen vullen.
Persoonlijk zie ik liever een Celebrity Deathmatch tussen Andries K. en Rick F.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  zondag 7 mei 2006 @ 16:24:16 #278
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_37630624
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:13 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Jajaja Dandy, dan wordt'ie alweer ehhh.... 45, is het niet? Zo uit m'n hoofd?
46..

Bono is van 1960
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_37645318
Ik heb een nieuwe signature, leuk hé?
pi_37645341
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

46..

Bono is van 1960
Ze worden oud.
  maandag 8 mei 2006 @ 20:08:14 #281
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_37668164
Toen ik dat typte dacht ik ook even van: wacht.. klopt dat wel?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 10 mei 2006 @ 07:53:50 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_37703562
Happy birthday Bono
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_37723803
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 07:53 schreef Maraca het volgende:
Happy birthday Bono
Hi Bono!

Happy birthday man! I know you're reading this, hope you had a really nice day today with a lot of presents! I'm really looking forward to the party next saturday. So we'll see each other this weekend. Sorry if I'm bothering you with this question, but please, for the fourth time: can you please mail me your wannahaves list? So that I can get into tha city around here and buy some stuff for you?

Well mate, hope you joined your day, take care and say hi to your family and the guys.

Bye for now!
pi_37724287
Wat uh nijs ijdie, reiting in inklies so Boonoo ken gif his pursoonel trensleeter* de sek.

* jeh, Waxxer told us ol uhbout de pursoonel trensleeter joe joese toe ried his poosts on fok!
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37724839
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef m021 het volgende:
Wat uh nijs ijdie, reiting in inklies so Boonoo ken gif his pursoonel trensleeter* de sek.

* jeh, Waxxer told us ol uhbout de pursoonel trensleeter joe joese toe ried his poosts on fok!
Hahaha Ik praat geen Allo Allo Engels hoor


Ehm... nou ja.... bijna niet dan

Aai spiek mai lenkwesjes
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:25:13 #286
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37725305
Waxxer, Bono belde net, hij wil dit jaar geen kadootjes (ok alleen een fles rose, en booskijkers voor op zijn Ricer-auto). De rest mag geschonken worden aan een goed doel. Van het geld dan he, niet van de rose...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_37767068
quote:
News: Achtung! Zoo TV DVD in October
@U2 / U2achtung.com
May 11, 2006

Our friends at U2achtung.com are reporting confirmation from Universal Music France today that a Zoo TV Tour DVD will be released this October in two versions: standard and limited edition with bonus features. It's safe to assume this will be the Sydney concert, but Universal didn't confirm that.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:32:27 #288
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37767804
.
pi_37768365
Ah, komt er weer eens een DVD uit?

Wenn es nicht ein so heisses Thema wäre, wäre es ja ganz lustig. Aber mittlerweile wurden schon zu viele Bits und Bytes im Internet über dieses Thema verschwendet, und immer wieder wurden U2 Fans auf der ganzen Welt auf das Tiefste entäuscht. Die letzte News dieser Art trug den Titel: 'Universal Release-Folge 452. Heute: PopMart Tour DVD'. Wir denken es ist gerechtfertigt, bei 453. weiterzumachen. Universal Frankreich versendete in ihrem dieswöchigen Newsletter die frohe Botschaft, dass Zoo TV Live From Sydney im Oktober 2006 als DVD erscheinen soll. In einfacher und limitierter Version mit umfangreichem Bonusmaterial. Dies soll nun auch in einem Telefonat bestätigt worden sein. u2tour.de ist jedoch gemein und dämpft die Vorfreude. Auch wir glauben es erst, wenn wir die DVD für ein Review in Händen halten, zu umfangreich waren die Entäuschungen in den vergangenen Jahren zu diesem Thema
Historie der missratenen Universal - VÖ-Pläne:

http://www.u2tour.de/news/article2659.html
29 Nov 2005: Universal Dänemark kündigt die PopMart DVD für Woche 13 2006 an

http://www.u2tour.de/news/article2148.html
23 Mar 2005: DVD Box auf Herbst verschoben, im Herbst gibt's dann aber keinen Kommentar

http://www.u2tour.de/news/article2060.html
15 Feb 2005: Studio 3 (http://www.abbeyroad.com/studio3/) kündigt ihre Arbeit an 'U2, ZooTV' an

http://www.u2tour.de/news/article1868.html
10 Dec 2004: DVD Box Set, angekündigtes Release Datum: Mai 2005

http://www.u2tour.de/news/article1427.html
02 Apr 2004: Best Of 1980-1990 DVD, angekündigtes Release Datum: November 2004

http://www.u2tour.de/news/article539.html
31 Mai 2002: Best Of 1980-1990 DVD, angekündigtes Release Datum: 14.10. 2002

http://www.u2tour.de/news/article391.html
27 Feb 2002: Onlinestore cduniverse kündigt Best Of 1980-1990 DVD an, Release Datum: 31.12.2002

http://www.u2tour.de/news/article380.html
22 Feb 2002: "The Complete Music Videos 1980-2000", kein Release Datum angegeben
» http://www.u2tour.de/news/article2659.html
pi_37768980
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:58 schreef Murray het volgende:

Wenn es nicht ein so heisses Thema wäre, wäre es ja ganz lustig. Aber mittlerweile wurden schon zu viele Bits und Bytes im Internet über dieses Thema verschwendet, und immer wieder wurden U2 Fans auf der ganzen Welt auf das Tiefste entäuscht. Die letzte News dieser Art trug den Titel: 'Universal Release-Folge 452. Heute: PopMart Tour DVD'. Wir denken es ist gerechtfertigt, bei 453. weiterzumachen. Universal Frankreich versendete in ihrem dieswöchigen Newsletter die frohe Botschaft, dass Zoo TV Live From Sydney im Oktober 2006 als DVD erscheinen soll. In einfacher und limitierter Version mit umfangreichem Bonusmaterial. Dies soll nun auch in einem Telefonat bestätigt worden sein. u2tour.de ist jedoch gemein und dämpft die Vorfreude. Auch wir glauben es erst, wenn wir die DVD für ein Review in Händen halten, zu umfangreich waren die Entäuschungen in den vergangenen Jahren zu diesem Thema
Historie der missratenen Universal - VÖ-Pläne:
Spreek dat 's ff in en zet het online...
  zondag 14 mei 2006 @ 11:51:42 #291
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37810608
http://news.independent.co.uk/media/article364640.ece :
quote:
Giorgio and Condoleezza, edited by Bono
Published: 13 May 2006
On Tuesday, The Independent is to turn RED, and half of all the revenues from that day's newspaper will be donated to fighting Aids in Africa. The paper will be edited by the U2 frontman and activist Bono, who, along with the leading American philanthropist, Bobby Shriver, set up the Product RED partnership.

The RED initiative is designed to throw the weight of the corporate world behind the battle against the disease that will kill two million Africans this year alone. Big high-street names, including American Express, Gap, Converse and Giorgio Armani, have already signed up to the scheme, in which companies create specifically designed products and donate a percentage of the profits to programmes for women and children with Aids in Africa. The Independent is the first media organisation to sign up to the scheme.

Simon Kelner, editor-in-chief of The Independent, said yesterday: "We are delighted to be involved with RED, and I am thrilled to be handing over the editor's desk for a day to Bono. His perspective on world affairs is unique, his access to world leaders is second to none, and he shares the sensibilities of our newspaper. I am certain that the paper he will produce for Tuesday will be, in the traditions of The Independent, challenging, entertaining and illuminating."

Bono has already been at work, commissioning a number of features for Tuesday. The structure of the paper will be familiar to regular readers - there will be a 16-page motoring section as normal, for instance - but there will also be a host of special events, from an interview between Stella McCartney and Giorgio Armani, to the first, exclusive view of new photographs by the artist Sam Taylor-Wood, to a conversation between Bono and the comedian Eddie Izzard. Oh, and Condoleezza Rice has chosen that day's Ten Best.

"We know from the terrific response to our annual charity appeals that our readers have a great interest in, and concern for, Africa," said Mr Kelner.

Tuesday's paper has a twin mission: to shine a light on the issues affecting Africa, and to raise money to help alleviate the continent's Aids crisis.

"We are trying to make it really easy for people to help," added Bono, activist, singer and, for a day, editor.

On Tuesday, The Independent is to turn RED, and half of all the revenues from that day's newspaper will be donated to fighting Aids in Africa. The paper will be edited by the U2 frontman and activist Bono, who, along with the leading American philanthropist, Bobby Shriver, set up the Product RED partnership.

The RED initiative is designed to throw the weight of the corporate world behind the battle against the disease that will kill two million Africans this year alone. Big high-street names, including American Express, Gap, Converse and Giorgio Armani, have already signed up to the scheme, in which companies create specifically designed products and donate a percentage of the profits to programmes for women and children with Aids in Africa. The Independent is the first media organisation to sign up to the scheme.

Simon Kelner, editor-in-chief of The Independent, said yesterday: "We are delighted to be involved with RED, and I am thrilled to be handing over the editor's desk for a day to Bono. His perspective on world affairs is unique, his access to world leaders is second to none, and he shares the sensibilities of our newspaper. I am certain that the paper he will produce for Tuesday will be, in the traditions of The Independent, challenging, entertaining and illuminating."
Bono has already been at work, commissioning a number of features for Tuesday. The structure of the paper will be familiar to regular readers - there will be a 16-page motoring section as normal, for instance - but there will also be a host of special events, from an interview between Stella McCartney and Giorgio Armani, to the first, exclusive view of new photographs by the artist Sam Taylor-Wood, to a conversation between Bono and the comedian Eddie Izzard. Oh, and Condoleezza Rice has chosen that day's Ten Best.

"We know from the terrific response to our annual charity appeals that our readers have a great interest in, and concern for, Africa," said Mr Kelner.

Tuesday's paper has a twin mission: to shine a light on the issues affecting Africa, and to raise money to help alleviate the continent's Aids crisis.

"We are trying to make it really easy for people to help," added Bono, activist, singer and, for a day, editor.
http://news.independent.co.uk/media/article447777.ece
quote:
Introducing Bono, the new editor of 'The Independent'
... and Condoleezza Rice, the music critic. The frontman of the biggest rock band in the world is taking over our sister paper for a day, and bringing in some friends
By Cole Moreton
Published: 14 May 2006
The Independent will get a new editor tomorrow. He is a short, talkative pop star who wears sunglasses indoors. But he can argue with economics professors and has persuaded right-wing American politicians to give billions of dollars to Africa.

Bono, the lead singer of U2, will be putting together a special edition of our sister paper to be published on Tuesday, highlighting the issues facing Africa and raising money to help fight the continent's Aids crisis.

Half the newspaper's revenue that day will go to the Product RED partnership he set up with the American philanthropist Bobby Shriver to fund programmes for women and children with Aids in Africa. Two million people there will die of the disease this year. The Independent is the first media organisation to join global brands such as Gap and American Express in designing and selling special products for RED.

Bono's one-day editorship has become a worldwide media story in its own right, attracting attention from America to the Far East. "It might be difficult fitting in everything he wants to do," said one source for the singer, lyricist and compulsive communicator. "He's no minimiser, that's for sure."

The only person ever to be nominated for a Grammy, an Oscar and the Nobel Peace Prize, Bono is the singer with the biggest band in the world (170m albums sold to date) but also one of the planet's most successful lobbyists. Last year, for example, he was credited with personally persuading President Bush to put up US donations to Africa by $2bn.

Tomorrow he expects to do everything an editor does, from chairing the morning editorial conference to writing headlines and choosing pictures. Some features have already been commissioned, including conversations between the designers Stella McCartney and Giorgio Armani, and Bono and Eddie Izzard. New photographs by the artist Sam Taylor-Wood will be published for the first time. And perhaps most surprising of all, the US Secretary of State, Condoleezza Rice, will choose her Ten Best pieces of music.

Simon Kelner, editor-in-chief of The Independent, said: "Bono was very excited about doing this, right from the start. He had hundreds of ideas and has brought many of them to fruition already. He has already been working hard, and is taking it very seriously."

Bono will stay in the office until the front page has gone to press. But after that the 44-year-old's life as a global superstar and campaigner will return to normal - with a car to the airport, and an evening flight to Africa.

Speaking Out: The thoughts of Bono, rock star radical

"As a rock star, I have two instincts: I want to have fun, and I want to change the world. I have a chance to do both"

NRJ Music Awards, January 2000

"What a city, what a night, what a crowd, what a bomb, what a mistake, what a wanker you have for a President"

Acceptance speech at the MTV Europe Music Awards, referring to French nuclear testing in the Pacific, 1996

"Nine thousand people dying every day of a preventable, treatable disease like Aids... We can help them"

Live 8, July 2005

"Africa makes a fool of our justice system; it makes a farce of our idea of equality"

Labour conference, September 2004

"I was jumping up and down. The President... really stuck his neck out"

On George Bush's announcement of increased Aids funding for Africa, 2003

Research by Joe McMann

The Independent will get a new editor tomorrow. He is a short, talkative pop star who wears sunglasses indoors. But he can argue with economics professors and has persuaded right-wing American politicians to give billions of dollars to Africa.

Bono, the lead singer of U2, will be putting together a special edition of our sister paper to be published on Tuesday, highlighting the issues facing Africa and raising money to help fight the continent's Aids crisis.

Half the newspaper's revenue that day will go to the Product RED partnership he set up with the American philanthropist Bobby Shriver to fund programmes for women and children with Aids in Africa. Two million people there will die of the disease this year. The Independent is the first media organisation to join global brands such as Gap and American Express in designing and selling special products for RED.

Bono's one-day editorship has become a worldwide media story in its own right, attracting attention from America to the Far East. "It might be difficult fitting in everything he wants to do," said one source for the singer, lyricist and compulsive communicator. "He's no minimiser, that's for sure."

The only person ever to be nominated for a Grammy, an Oscar and the Nobel Peace Prize, Bono is the singer with the biggest band in the world (170m albums sold to date) but also one of the planet's most successful lobbyists. Last year, for example, he was credited with personally persuading President Bush to put up US donations to Africa by $2bn.

Tomorrow he expects to do everything an editor does, from chairing the morning editorial conference to writing headlines and choosing pictures. Some features have already been commissioned, including conversations between the designers Stella McCartney and Giorgio Armani, and Bono and Eddie Izzard. New photographs by the artist Sam Taylor-Wood will be published for the first time. And perhaps most surprising of all, the US Secretary of State, Condoleezza Rice, will choose her Ten Best pieces of music.
Simon Kelner, editor-in-chief of The Independent, said: "Bono was very excited about doing this, right from the start. He had hundreds of ideas and has brought many of them to fruition already. He has already been working hard, and is taking it very seriously."

Bono will stay in the office until the front page has gone to press. But after that the 44-year-old's life as a global superstar and campaigner will return to normal - with a car to the airport, and an evening flight to Africa.

Speaking Out: The thoughts of Bono, rock star radical

"As a rock star, I have two instincts: I want to have fun, and I want to change the world. I have a chance to do both"

NRJ Music Awards, January 2000

"What a city, what a night, what a crowd, what a bomb, what a mistake, what a wanker you have for a President"

Acceptance speech at the MTV Europe Music Awards, referring to French nuclear testing in the Pacific, 1996

"Nine thousand people dying every day of a preventable, treatable disease like Aids... We can help them"

Live 8, July 2005

"Africa makes a fool of our justice system; it makes a farce of our idea of equality"

Labour conference, September 2004

"I was jumping up and down. The President... really stuck his neck out"

On George Bush's announcement of increased Aids funding for Africa, 2003

Research by Joe McMann
pi_37955795
Bono in Afrika..









pi_37963628
Wat is die Alison toch een prachtige vrouw.
pi_37964071
Dat haar is echt beter he??

Ja niet dat ik qua uiterlijk nou echt iets heb van poeh poeh het beschuitje-eten-idee, allerminst, maar dit ziet er heel wat frisser uit dan glad naar achteren En idd, Alison Die heeft volgens mij wel de broek aan thuis, als ik het zo op een paar fotootjes beoordeel
pi_37966751
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:43 schreef _Floddertje_ het volgende:
Wat is die Alison toch een prachtige vrouw.


pi_37967099
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:52 schreef roelofjan het volgende:



[afbeelding]
Niks over Alison in het algemeen hoor, maar:

die foto
Botox-wangen?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37967398
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:58 schreef m021 het volgende:

[..]

Niks over Alison in het algemeen hoor, maar:

die foto
Botox-wangen?
Nee, een hap citroen die in een cocktail zat, die ze dronk op één van die vele celibrity... cillebritty, cillebrittie, selebrittie, nou ja, één van de sterrenfeestjes.


-----> deeltje 10 Het grote U2-topic [Deel 10] ---> Van Boy tot Bomb!

[ Bericht 15% gewijzigd door Waxxer op 19-05-2006 17:30:44 ]
pi_37967615
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:03 schreef Waxxer het volgende:

celibrity... cillebritty, cillebrittie, selebrittie
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37968880
Huh, is ze dat echt? Ik zou haar echt niet herkend hebben op deze foto.
pi_37972411
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:52 schreef roelofjan het volgende:

[..]



[afbeelding]
Lol, dit is Ali zeker niet!
To touch is to heal
pi_37972743
oeps
standaarddrinker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')