abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:44:45 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34180028
Wanneer je de media volgt en de diverse fora leest lijkt het wel alsof Nederland op dit moment compleet geterroriseerd wordt door een woeste horde losgeslagen Marokkanen.
Ook ik kan me erover opwinden, wanneer ik alle berichtgeving lees, dat deze groep zich zo wanstaltig slecht gedraagt en hier eigenlijk niks tegen gedaan wordt. Het liefst zou ik ze dan allemaal, de goeden lijden onder de kwade, onmiddelijk terugsturen naar Marokko.

Maar wanneer ik weer tot rust gekomen ben realiseer ik me dat ik in de praktijk eigenlijk helemaal nooit problemen heb met allochtonen, Marokkanen incluis. Zowel op mijn werk als in mijn woonomgeving heb ik er regelmatig contact mee, ook met groepjes uit de "probleemleeftijd", maar ben nog nooit beroofd, nagescholden of zelfs maar smerig aangekeken. De Marokkanen op mijn werk zijn net zoals de andere werknemers, er zitten goeden en mindere tussen.

Dus mijn vraag is: Los van alle berichtgeving uit de media, wat zijn nu de problemen met Marokkanen die je zélf ervaren hebt? (Dus ook niet via de tante van je vriendin haar buurman)

Poll: Problemen met Marokkanen
  • Kom eigenlijk nooit Marokkanen tegen
  • Geen of heel weinig
  • Niet meer als met autochtonen
  • Iets meer als met autochtonen
  • Veel meer als met autochtonen
  • Wordt voortdurend geterroriseerd
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 22:56:44 #2
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_34180598
    Jullie moogt ook iets tikken!
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 23:31:18 #3
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_34182319
    Om dit topic (stiekem) maar een kick te geven even de tussenstand bij 9 stemmers:
    44% zegt niet meer als met autochtonen.
    33% zegt geen of heel weinig
    11% zegt nauwelijks met Marokkanen in aanraking te komen
    en 11% zegt iets meer als met autochtonen.

    Dit komt beslist niet overeen met het beeld wat je krijgt uit de media. Laten wij ons gek maken door die media en vallen de problemen wel mee?
    Of vormen de probleem-Marrokanen een heel afgezonderde groep die niet participeert in het arbeidsproces en komen we alleen de "goeden" tegen?

    Wat ik in ieder geval wél weet is dat ten tijde van het 3e rijk ontzettend veel Duitsers brieven geschreven hebben aan Hitler in de trend van:
    Ik weet wel dat de meeste joden slecht zijn, maar de jood die onze buurman is is echt heel anders. Kan voor hem geen uitzondering gemaakt worden/hem bescherming geboden worden, etc etc. (Uit Brieven aan Hitler, interessant als je dit een keer wilt lezen. Ook verzoeken om bijvoorbeeld een merk schoensmeer Hitler te mogen noemen, maar dit raakt off-topic)

    Wat je toen dus zag was dat de mensen een bepaald beeld van joden voorgespiegeld kregen via de media (propaganda). Dit gingen ze geloven. Om dit te rijmen met de joden die ze daadwerkelijk kenden, en die dus helemaal niet aan dit beeld voldeden, maakten ze zichzelf wijs dat juist déze joden een uitzondering vormden.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 23:33:21 #4
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_34182428
    Ik heb eigenlijk nooit problemen met Marokkanen gehad.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 23:37:07 #5
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_34182628
    Topique past niet bepaald bij Politiek, schopje naar GC lijkt mij gewenst.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 23:38:12 #6
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_34182681
    edit: ik had het nogal krom verwoord.

    Ik heb iets meer problemen met marrokanen dan met nederlanders. De problemen zijn met marrokanen wel eenzijdiger dan met nederlanders: de foute zijn geniepig en hebben door de combi minderwaardigheidsgevoel/overmatig eergevoel een te kort lontje. Er zijn ook genoeg probleemnederlanders maar de problemen die ze veroorzaken zijn wat diverser.

    [ Bericht 56% gewijzigd door MouseOver op 17-01-2006 23:50:43 ]
    Vampire Romance O+
    pi_34182850
    Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit echt problemen met ze gehad. Ik weet niet waarom het zo is gekomen maar misschien is het de manier waarop ik ze benader (zonder vooroordelen ed).
    Blijkbaar werkt dit.
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    pi_34182901
    Kom eigenlijk nooit Marokkanen tegen

    Ik zie ze hier nooit

    Zeeland!!1
      dinsdag 17 januari 2006 @ 23:47:09 #9
    53283 Captain_Chaos
    Aláááááááárm.....
    pi_34183100
    Het werkelijke probleem met de huidige jeugd die van Marokkaanse komaf is wordt eigenlijk gevormd door een slinkende maar steeds meer verhardende groep. Binnen de Marokkaanse subcultuur worden knapen die zich op het criminele en/of overlastgevende pad begeven colectief uitgekotst door de mensen uit die subcultuur die zich wel normaal gedragen. Wat de laatste jaren tekenend is, is dat de kloof tussen criminele gribusjeugd en jeugd die er écht wat van wil maken steeds groter wordt. De criminele jeugd wordt daarmee meer geisoleerd en daarmee onbekender en gevaarlijker. Het gevaar is echter dat Marokkaanen die in alle oprechtheid écht wat van hun leven willen maken en hun bijdrage aan de maatschappij willen leveren door de buitenwacht onder de noemer kutmarokkaan worden weggeschreven. Daarmee wordt juist die goedwillende jeugd van onze gevestige maatschappij af gedreven. Dat hebben we dan dus aan ons zelf te danken.

    Ik heb gestemd dat ik veel meer problemen met de Marokkaanse jeugd heb dan met autochtone jeugd. Dat zegt meer over de samenstelling van mijn leefomgeving dan de collectieve inborst van Marokkanen; ik woon in een grote stad. In een boerenstrontdorp is immers alleen overlast van onze eigen godvrezende witte kindertjes. Procentueel zijn ze landelijk natuurlijk veel vaker bij crimineel gedrag betrokken. Daar sluit ik mijn ogen niet voor. Ik waak er alleen wel voor om goed volk tekort te doen.

    Jawohl Herr Kaloin!
      dinsdag 17 januari 2006 @ 23:55:25 #10
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_34183460
    Ik snap het nut van deze topic niet helemaal.

    Er zullen vast en zeker een hoop mensen op Fok zijn die in hun hele leven nog nooit een marokkaan in het echt hebben gezien. Die hebben dus zelf ook geen problemen met marocs gehad.

    Ga het nu eens aan een groep homo's vragen in een achterstandbuurt met veel marocs, dan zullen de cijfers er heel anders uitzien.

    Bovendien, er zijn toch genoeg statistieken bekend, dus een niet representatieve steekproef houden op fok voegt niet zoveel toe.
      dinsdag 17 januari 2006 @ 23:57:29 #11
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_34183552
    Ik heb jarenlang Marokkaanse buren gehad, en die waren juist heel aardig. Mijn vrouw is Amerikaanse, en toen 11 September gebeurde en we kwamen de vrouw des huizes tegen de hal van de flat, vroeg ze of haar familie ok was. Als bedankje daarvoor maakte mijn vrouw volgens Amerikaanse chocolate chip cookies en brachten deze naar de buren. Een paar weken later was het suikerfeest, en wij werden uitgenodigd voor de koffie en koekjes. Erg lekkere koekjes

    Echt nooit problemen mee gehad. Verderop in de wijk hingen echter wel vaak jongere Marokkanen rond het lokale tramstation, en daar waren wel eens wat problemen mee met overlast, lawaai etc... brommers, geschreeuw, rotzooi maken, dingen afbreken etc.....

    Volgens mij liggen de problemen met Marokkanen voornamelijk bij de jonge generatie Marokkanen die in Nederland zijn geboren. Hun ouders zijn naar Nederland gekomen en namen hun cultuur, normen en waarden mee. Zij zelf zijn in Nederland geboren, dragen een Nederlands paspoort en hangen tussen de Marokkaanse en Nederlandse cultuur in, en hebben een soort sub-cultuur gevormd.

    Volgens mij zijn er in Nederland niet of nauwelijks problemen met de oudere generatie Marokkanen en Turken, maar liggen de problemen en de criminaliteit voornamelijk bij de "straatmarokkaantjes" die eigenlijk tussen twee culturen in liggen, en daardoor botsen met beide culturen en zodoende tussen wal en schip vallen.

    Ikzelf heb eigenlijk nooit problemen gehad met Marokkanen, het enkele straatschoffie uitgezonderd.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:03:37 #12
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_34183790
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:55 schreef SjonLok het volgende:
    Ik snap het nut van deze topic niet helemaal.

    Er zullen vast en zeker een hoop mensen op Fok zijn die in hun hele leven nog nooit een marokkaan in het echt hebben gezien. Die hebben dus zelf ook geen problemen met marocs gehad.

    Ga het nu eens aan een groep homo's vragen in een achterstandbuurt met veel marocs, dan zullen de cijfers er heel anders uitzien.

    Bovendien, er zijn toch genoeg statistieken bekend, dus een niet representatieve steekproef houden op fok voegt niet zoveel toe.
    Wat ik probeer te "meten" is het verschil tussen het subjectieve beeld over Marokkanen dat ons via de media bereikt en de daadwerkelijke dagelijkse problemen die zich voordoen. (Zoals trouwens ook al in de OP staat).
    Veel mensen hebben klaarblijkelijk door de media een heel negatief beeld opgebouwd, terwijl ze in het dagelijks leven nauwelijks problemen met Marrokanen ondervinden.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:09:06 #13
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_34184026
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:03 schreef LXIV het volgende:

    Wat ik probeer te "meten" is het verschil tussen het subjectieve beeld over Marokkanen dat ons via de media bereikt en de daadwerkelijke dagelijkse problemen die zich voordoen. (Zoals trouwens ook al in de OP staat).
    Veel mensen hebben klaarblijkelijk door de media een heel negatief beeld opgebouwd, terwijl ze in het dagelijks leven nauwelijks problemen met Marrokanen ondervinden.
    Ok, maar doe dan een serieuze poll:

    Woon je in een achterstandwijk en heb je meer problemen met marocs of nl of anti?
    Ben je werkgever en heb je meer problemen met maroc of nl werknemers?

    En niet op een forum gaan vragen aan mensen die de hele dag achter hun computer zitten of ze wel eens een maroc zien als ze uit het raam van hun dakkapel kijken.
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:12:46 #14
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_34184167
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:09 schreef SjonLok het volgende:

    [..]

    Ok, maar doe dan een serieuze poll:

    Woon je in een achterstandwijk en heb je meer problemen met marocs of nl of anti?
    Ben je werkgever en heb je meer problemen met maroc of nl werknemers?

    En niet op een forum gaan vragen aan mensen die de hele dag achter hun computer zitten of ze wel eens een maroc zien als ze uit het raam van hun dakkapel kijken.
    Nee, ik woon níet in een achterstandswijk. Wél denk ik een 15% allochtonen.
    Ik geef leiding aan onder meer ongeveer 30 allochtonen. Ik kan niet zeggen dat deze significant meer problemen veroorzaken als de autochtone werknemers.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_34184394
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:09 schreef SjonLok het volgende:

    [..]

    Ok, maar doe dan een serieuze poll:

    Woon je in een achterstandwijk en heb je meer problemen met marocs of nl of anti?
    Ben je werkgever en heb je meer problemen met maroc of nl werknemers?

    En niet op een forum gaan vragen aan mensen die de hele dag achter hun computer zitten of ze wel eens een maroc zien als ze uit het raam van hun dakkapel kijken.
    Dus het probleem met betrekking tot Marokkanen beperkt zich tot achterstandswijken en hun gebrekkige arbeidsmentaliteit?
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:29:42 #16
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_34184819
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:18 schreef Monolith het volgende:
    Dus het probleem met betrekking tot Marokkanen beperkt zich tot achterstandswijken en hun gebrekkige arbeidsmentaliteit?
    Vertel eens, welke problemen hebben ze nog meer?
    pi_34184872
    prostaat-problemen
    pi_34184877
    Ik ken een aantal Marokkanen. Mo is de tofste.
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:38:09 #19
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34185110
    Ik heb een jaar of 2 geleden een groep Marokkanen in de trein meegemaakt, tussen Hilversum en Naarden-Bussum. Het liep niet uit de hand, ze werden genegeerd, zelfs toen de een de ander tegen de stoelen met passagiers aan wierp. Ik ben uit de trein gestapt, ik vond het bizar.
    Later hoorde ik dat het dezelfde Marokkannen waren die bij het schietincident in Muiden betrokken waren (een vriend van me uit Muiden woonde praktisch naast de toenmalige schutter en wist details erover). Die groep heb ik na dat incident niet meer gezien. Was wel even lastig toen.
    Verder ben ik een keer opzij geduwd bij het zwarte-scholen conglomeraat nabij Amsterdam Lelylaan (Slotervaart, waar vrijwel iedereen uit Slotervaart op school zit). Ik liep op het trottoir. Op dezelfde dag kreeg ik ook een appel langs mijn hoofd. Dat is alles, gebeurde zo rond 1996. In 1992 ben ik een keer uitgescholden (ik kwam een jaar lang dagelijks in de Hart Nibbrigstraat (= waar Mohammed B woonde), mijn vriendin woonde daar). Ik weet niet eens meer waar het om ging, 'je moeder is een pedo', die trant.
    Ik heb 12 jaar op de rand Osdorp-Slotervaart gewoond (1990-1998 en 2000-2002), in een jongerenflat met 1/5 zelfstandig wonendende Afrikaanse vluchtelingen. Er was soms geluidsoverlast op het pleintje tegenover. Verder nooit, echt nooit iets meegemaakt dat eng was. Behalve een Iraanse huisgenoot die door het lint ging vanwege een oorlogstrauma ofzo. Vond het wat vreemd om een keer onverwacht een Marokkaanse jongerendemonstratie te zien langslopen (ca. 1994), had toen geen idee wat er aan de hand was. Ik ben ook vergeten waar dat toen overging, maar misschien interressant om dat nog eens na te gaan.
    In Amsterdam nooit wat meegemaakt dus. Ik hoorde wel dat er bij mij in de buurt (oud zuid) zowat iedere winkelier een overval heeft gehad, maar ik denk niet dat dat een specifiek soort allochtonen of autochtonen was. En er is eens ingebroken bij de buren. En Antilliaanse jongeren die met oud en nieuw een papiercontainer in de fik hadden gestoken, nu ik erbij nadenk. En een bulgaar die op straat een wisseltruuk probeerde omdat zijn zoontje zogenaamd in het ziekenhuis lag. En verder veel schreeuwende mensen met een kort lontje in het algemeen.
    Ik ging bijna iedere dag met tram, trein en bus naar Utrecht, via Station Lelylaan, Centraal of Duivendrecht, waarbij ik tevens dagelijks door Hoog Catharijne liep. Nooit zelf iets meegemaakt, soms wat luidruchtige jongeren, meestal had het met voetbal te maken, autochtonen. Bij Lelylaan is het 2 keer gebeurd dat iemand neergestoken was en er bloed moest worden weggespoten. Dat was daarna ook een 'probleemplek', maar ik ben er nooit lastiggevallen in de jaren dat ik er op de trein stapte, hoewel men zich er af en toe wat opdringerig gedroeg.
    1998-2000 heb ik in de Utrechtse wijk Kanaleneiland gewoond, als een van de twee door blanken bewoonde flats in het blok. Dat was net na de tijd dat een 'dodenlijst van de politie' was gevonden, hetgeen de wijk geen prettig imago bezorgde. Ik heb nooit iets meegemaakt, behalve dat er jochies (er woonden bijna alleen Marokkanen, dus die zullen het geweest zijn) aan het joyriden waren 's nachts. Het multiculturele clubhuis was verschillende malen afgefikt, maar dat had ik in Osdorp ook al eens gezien, zo'n ruine. Mijn huisbaas woonde er al 25 jaar, was nooit ergens slachtoffer van geweest.

    Daarvoor (1983-1990) heb ik een jaar of 8 dagelijks in coffeeshops rondgehangen waar veel Marokkanen en Turken, indo's, pakistanen en doorsnee autochtonen kwamen. Ze spraken geen Nederlands, maar je kon er prima mee dammen en tafelvoetballen. Wie er crimineel was en dealde of inbraken pleegde was wel duidelijk en had niets met afkomst te maken. Bij uitgaan en in de coffeeshop was soms het grote probleem de Hell's Angels. En een keer bedreigd met een afgebroken flessenhals door een Turkse jongen (ook door een groep met diezelfde jongen in een steegje bij een winkelcentrum door 8 man beetgepakt (voor de rest blanke Nederlanders) en in mijn maag gestompt).
    Voor het overige ben ik begin jaren 80 nogal eens lastiggevallen, soms met klappen en een keer met een mes bedreigd, maar dat was door blanke Hollanders met de beruchte 'groene jasjes' (ik liep er zeg maar zoals nu - goth - wordt genoemd bij.

    Sinds dat ik een keertje (2003) rellende Marokkanen in de trein zag (die niet lang daarna met dat schietincident te maken hadden waarna ik ze niet meer heb gezien), en waarop dezelfde groep uitgebreid in het nieuws kwam, heb ik niets meegemaakt dat noemenswaardig is wat betreft Marokkanen, evenals in de jaren daarvoor. Terwijl ik redelijk op allerlei plaatsen ben geweest en heb gewoond. Het enige wat me soms opviel is dat men het trottoir in beslag wilde nemen wat ik niet fijn vond.

    Dus, voor zover het met mij erbij ooit bijna echt uit de hand gelopen was, was het met bepaalde mensen die psychisch gestoord waren. Ondertussen ben ik wel vaak bang geweest voor groepen in het algemeen, misschien doordat ik wel vaker geterroriseerd werd door personen die mijn uiterlijk te alternatief vonden.
    Het gemiddelde middelgrote dorp heeft geloof ik wel een hangplek (neem Nieuwegein ofzo), daar wordt volgens mij wat afgebruld en gevloekt door volkomen willekeurig 'gemixte' jongerengroepen. Ik zou eerder zeggen dat die plekken onveilig zijn dan zwarte wijken, maar ik heb ook niet het volledige overzicht en inzicht in de jongerencultuur van tegenwoordig.
    When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
    pi_34185208
    Ik liep 's ochtends om half 9 langs een groep Antillianen op de gang van de flat waar ze al aan hun joint zaten te lurken, die me gewoon koel goedemorgen zeiden, Irakezen waar ik goed mee omging, ook met Iranezen, Somaliërs, Marokkanen. Ik heb gewoon geen gezeik met 'buitenlanders'.
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:42:08 #21
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_34185234
    Mijn beste vriend is antilliaan.
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:45:32 #22
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_34185342
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:38 schreef Jazoist het volgende:
    -knip-
    Je hebt aardig lang in achterstandsbuurten gewoond (Kanaleneiland o.a.), dus je bent iemand die er duidelijk over kan meepraten. Maar welke conclussie trek je nu eigenlijk?
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:52:13 #23
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34185563
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:45 schreef Martijn_fijn het volgende:

    [..]

    Je hebt aardig lang in achterstandsbuurten gewoond (Kanaleneiland o.a.), dus je bent iemand die er duidelijk over kan meepraten. Maar welke conclussie trek je nu eigenlijk?
    -knip-
    quote:
    Dus, voor zover het met mij erbij ooit bijna echt uit de hand gelopen was, was het met bepaalde mensen die psychisch gestoord waren. Ondertussen ben ik wel vaak bang geweest voor groepen in het algemeen, misschien doordat ik wel vaker geterroriseerd werd door personen die mijn uiterlijk te alternatief vonden.
    Het gemiddelde middelgrote dorp heeft geloof ik wel een hangplek (neem Nieuwegein ofzo), daar wordt volgens mij wat afgebruld en gevloekt door volkomen willekeurig 'gemixte' jongerengroepen. Ik zou eerder zeggen dat die plekken onveilig zijn dan zwarte wijken.
    When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
      Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 januari 2006 @ 00:53:25 #24
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_34185604
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:42 schreef DjDev het volgende:
    Kom eigenlijk nooit Marokkanen tegen

    Ik zie ze hier nooit

    Zeeland!!1
    Zou ik ook zeggen ALS JE ER ZELF 1 BENT ! !
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
      woensdag 18 januari 2006 @ 00:54:40 #25
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34185645
    Ik ben zelfs geboren op Kanaleneiland, dus het verschil tussen begin jaren 70 en nu is mij toevallig ook best duidelijk. Het was wat onwennig vanwege de geruchten, maar verder is het een slaapbuurt net als Slotervaart. Er gebeurt eerder te weinig dan te veel gemiddeld genomen. Osdorp was iets rumoeriger, maar ook niet problematisch.
    When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
    pi_34185691
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:29 schreef SjonLok het volgende:

    [..]

    Vertel eens, welke problemen hebben ze nog meer?
    Geen idee, maar als dat het is, dan valt het allemaal nog wel mee blijkbaar.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:04:07 #27
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_34186011
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:55 schreef Monolith het volgende:

    Geen idee, maar als dat het is, dan valt het allemaal nog wel mee blijkbaar.
    Valt allemaal best mee ja.
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:04:51 #28
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_34186035
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 00:53 schreef paultjuhhh het volgende:

    [..]

    Zou ik ook zeggen ALS JE ER ZELF 1 BENT ! !
    Kijk nu komt de aap uit de mouw, dat verklaart al een en ander over zijn relgedrag op Fok!.
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:05:00 #29
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34186037
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:55 schreef SjonLok het volgende:
    Ik snap het nut van deze topic niet helemaal.

    Er zullen vast en zeker een hoop mensen op Fok zijn die in hun hele leven nog nooit een marokkaan in het echt hebben gezien. Die hebben dus zelf ook geen problemen met marocs gehad.

    Ga het nu eens aan een groep homo's vragen in een achterstandbuurt met veel marocs, dan zullen de cijfers er heel anders uitzien.

    Bovendien, er zijn toch genoeg statistieken bekend, dus een niet representatieve steekproef houden op fok voegt niet zoveel toe.
    Mijn huisbaas was homo, een van de twee blanke bewoners van het blok. De Marokkaanse onderbuurman vroeg eens een keer of wij dat waren die bierflesjes in de tuin gooiden, maar wij waren het niet...
    Dit soort 'probleem'situaties is wat ik heb meegemaakt met homo's in een buurt met Marokkanen, en lijkt me meer reëel qua alledaagse gang van zaken.
    When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:07:49 #30
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_34186136
    maar hoe zit het dan met het verhaal wat deze dagen in de krant staat:

    "Bij de incidenten de afgelopen weken waren vooral Marokkaanse jongeren betrokken. Rond de jaarwisseling sloeg een groep jongeren in het zuidelijke deel van de wijk De Pijp de ruiten van 39 auto's aan diggelen. In hetzelfde stadsdeel maken bewoners zich zorgen over de toename van treiterijen door groepen jongeren. Een joodse inwoner is bedreigd en er is vuurwerk door zijn raam naar binnen gegooid. Een homostel wordt stelselmatig getreiterd."

    Is dat allemaal verzonnen?!
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:11:50 #31
    67194 wimmel_1
    Intentionally Left Blank
    pi_34186264
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:47 schreef Captain_Chaos het volgende:
    Het werkelijke probleem met de huidige jeugd die van Marokkaanse komaf is wordt eigenlijk gevormd door een slinkende maar steeds meer verhardende groep. Binnen de Marokkaanse subcultuur worden knapen die zich op het criminele en/of overlastgevende pad begeven colectief uitgekotst door de mensen uit die subcultuur die zich wel normaal gedragen. Wat de laatste jaren tekenend is, is dat de kloof tussen criminele gribusjeugd en jeugd die er écht wat van wil maken steeds groter wordt. De criminele jeugd wordt daarmee meer geisoleerd en daarmee onbekender en gevaarlijker. Het gevaar is echter dat Marokkaanen die in alle oprechtheid écht wat van hun leven willen maken en hun bijdrage aan de maatschappij willen leveren door de buitenwacht onder de noemer kutmarokkaan worden weggeschreven. Daarmee wordt juist die goedwillende jeugd van onze gevestige maatschappij af gedreven. Dat hebben we dan dus aan ons zelf te danken.

    Ik heb gestemd dat ik veel meer problemen met de Marokkaanse jeugd heb dan met autochtone jeugd. Dat zegt meer over de samenstelling van mijn leefomgeving dan de collectieve inborst van Marokkanen; ik woon in een grote stad. In een boerenstrontdorp is immers alleen overlast van onze eigen godvrezende witte kindertjes. Procentueel zijn ze landelijk natuurlijk veel vaker bij crimineel gedrag betrokken. Daar sluit ik mijn ogen niet voor. Ik waak er alleen wel voor om goed volk tekort te doen.

    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:57 schreef maartena het volgende:
    Ik heb jarenlang Marokkaanse buren gehad, en die waren juist heel aardig. Mijn vrouw is Amerikaanse, en toen 11 September gebeurde en we kwamen de vrouw des huizes tegen de hal van de flat, vroeg ze of haar familie ok was. Als bedankje daarvoor maakte mijn vrouw volgens Amerikaanse chocolate chip cookies en brachten deze naar de buren. Een paar weken later was het suikerfeest, en wij werden uitgenodigd voor de koffie en koekjes. Erg lekkere koekjes

    Echt nooit problemen mee gehad. Verderop in de wijk hingen echter wel vaak jongere Marokkanen rond het lokale tramstation, en daar waren wel eens wat problemen mee met overlast, lawaai etc... brommers, geschreeuw, rotzooi maken, dingen afbreken etc.....

    Volgens mij liggen de problemen met Marokkanen voornamelijk bij de jonge generatie Marokkanen die in Nederland zijn geboren. Hun ouders zijn naar Nederland gekomen en namen hun cultuur, normen en waarden mee. Zij zelf zijn in Nederland geboren, dragen een Nederlands paspoort en hangen tussen de Marokkaanse en Nederlandse cultuur in, en hebben een soort sub-cultuur gevormd.

    Volgens mij zijn er in Nederland niet of nauwelijks problemen met de oudere generatie Marokkanen en Turken, maar liggen de problemen en de criminaliteit voornamelijk bij de "straatmarokkaantjes" die eigenlijk tussen twee culturen in liggen, en daardoor botsen met beide culturen en zodoende tussen wal en schip vallen.

    Ikzelf heb eigenlijk nooit problemen gehad met Marokkanen, het enkele straatschoffie uitgezonderd.
    Beide reacties zijn denk ik voor de meeste onder ons heel herkenbaar (op de trams na, mischien ), het is helaas alleen zo dat juist die jongere generatie het algemeen beeld bepaald.
    Óók in de media, zoals vandaag weer eens bleek. Merendeel maakt school niet af met als gevolg dat ze geen baan kunnen vinden
    Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:21:12 #32
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34186545
    Wat ik het met sommigge, wellicht autochtone zowel als allochtone personen eens ben is dat het 'anti-politiek-correcte' tegenwoordig tever is doorgeschoten. Er wordt een soort van hobby van gemaakt om op pseudo-intellectuele manier te praten over allochtonen, en met pseudo-intellectueel bedoel ik dan zeer ongenuanceerd en met niet op reële feiten meer gestoelde dogma's en vooroordelen. Het is leuke borrelpraat over die 'straatschoffies', en men vraagt zich niet meer af wie erbij gebaat en wie eronder lijdt. Het is gewoon het doen om het meedoen op het smakeloze af. Hopelijk komen we er met zijn allen nog eens uit, en is men bereid om zijn mening op 'de verloederende maatschappij' zo nu en dan nog eens te heroverwegen, al is het maar omdat de criminaliteit in het algemeen daalt en het voor het overige ook meerendeels meevalt.
    When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
    pi_34186620
    Marokkanen is de problematiek van een paar rotte appels. Ik denk dat de problemen met Antillianen - vooral hier in Rotterdam - vele malen groter zijn. Zelf heb ik nooit last ondervonden van Marokkanen maar wel van Antillianen.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:29:34 #34
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_34186794
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 01:21 schreef Jazoist het volgende:
    Wat ik het met sommigge, wellicht autochtone zowel als allochtone personen eens ben is dat het 'anti-politiek-correcte' tegenwoordig tever is doorgeschoten. Er wordt een soort van hobby van gemaakt om op pseudo-intellectuele manier te praten over allochtonen, en met pseudo-intellectueel bedoel ik dan zeer ongenuanceerd en met niet op reële feiten meer gestoelde dogma's en vooroordelen. Het is leuke borrelpraat over die 'straatschoffies', en men vraagt zich niet meer af wie erbij gebaat en wie eronder lijdt. Het is gewoon het doen om het meedoen op het smakeloze af. Hopelijk komen we er met zijn allen nog eens uit, en is men bereid om zijn mening op 'de verloederende maatschappij' zo nu en dan nog eens te heroverwegen, al is het maar omdat de criminaliteit in het algemeen daalt en het voor het overige ook meerendeels meevalt.
    Tuurlijk is het nu te ver doorgeschoten. Niet iedere maroc is crimineel, zoals sommigen wel eens lijken te suggereren.

    Ik denk dat dit vooral een reactie is op de jarenlange houding van kop-in-het-zand die in Nederland de boventoon voerde. Als je dan toen riep dat er ergens een probleem met buitenlanders was, dan werd je vuil aangekeken en vervolgens werd er gezegd dat het allemaal wel meeviel en dat ze er niks aan konden doen.

    Je kan dus een tijd blijven roepen wat er voor nare zaken spelen, maar als dat wordt weggewuift alszijnde niet ernstig genoeg, dan wordt het op een gegeven moment wel erg verlokkelijk om zaken te overdrijven om toch gehoord te worden. In die doorgeschoten situatie zijn we nu beland. Dat is natuurlijk niet goed.

    Het is echter ook niet zo dat er helemaal niks aan de hand is. Loop maar eens een avondje in Rotterdam centrum (in de woonwijk) over straat. Je struikelt over de junks daar. In andere wijken zijn overvallen en inbraken aan de orde van de dag. Gelukkig is dat niet in elke wijk zo, maar in ieder geval is het urgent genoeg om er flink actie op te ondernemen.
    pi_34187066
    Eigenlijk nooit problemen gehad. Mja alleen vroeger op de kermis :p.

    De marokkanen die ik ken heb ik nooit problemen mee gehad. Verre van zelfs. Al zal ik het zitten op een matje 5x per dag nooit snappen (al doen dat er weinig) maar ik snap het opstaan op zondagmorgen om naar de kerk te gaan ook niet. Wel zijn er groepen marrokanen (en anderen) die misschien bedreigen overkomen maar ook daar nooit last mee gehad. Waar ik woon zijn (waren) de Lonsdalers misschien nog wel irritanter - kan ook komen omdat ik me erger aan domme mensen.

    Al moet ik wel zeggen dat ik niet in Rotterdam zou willen wonen. Noem me een xenofoob maar ik denk niet dat het bevordelijk is voor een stad/streek als het meerendeel allochtoon is.
      woensdag 18 januari 2006 @ 01:43:21 #36
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34187142
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 01:07 schreef SjonLok het volgende:
    maar hoe zit het dan met het verhaal wat deze dagen in de krant staat:

    "Bij de incidenten de afgelopen weken waren vooral Marokkaanse jongeren betrokken. Rond de jaarwisseling sloeg een groep jongeren in het zuidelijke deel van de wijk De Pijp de ruiten van 39 auto's aan diggelen. In hetzelfde stadsdeel maken bewoners zich zorgen over de toename van treiterijen door groepen jongeren. Een joodse inwoner is bedreigd en er is vuurwerk door zijn raam naar binnen gegooid. Een homostel wordt stelselmatig getreiterd."

    Is dat allemaal verzonnen?!
    Dat is niet best natuurlijk, en moet aangepakt worden. Er broeit ook wel iets, er zijn mensen die zitten te stoken, maar dat dient simpelweg te worden uitgezocht en opgelost. Bepaalde mensen worden geterroriseerd.
    Wat men soms doet is de buurt in de gaten laten houden door vrouwelijke agenten, zo is bij mijn zus een opstootje voorkomen met Turkse of Marokkaanse allochtonen. Jochies van 7 gooiden wekenlang met zakjes water tegen het raam, toen gevraagd werd op te houden en de vriend van mijn zus er een bij zijn oor nam kwamen de grote broers op het pleintje zitten loeren. De politie was daags daarvoor gebeld en die hielden de zaak in de gaten, kwamen binnen 5 minuten even buurten met die jongens. Was toen (en daarna ook) opgelost, maar had uit de hand kunnen lopen. Het praatje van de politie was op de juiste toon denk ik (ik kon niet horen wat ze zeiden).

    Om zware gevangenisstraffen vragen en je bedreigd voelen is niet zo op z'n plaats. Als een groepje de pik op je heeft, dan ben je gewoon de lul. Dat geldt in iedere buurt waar onvoldoende sociale controle is. De jodenhaat is een vrij ernstig opgehitste gedragsstoornis, evenzo agressie tegen homo's. Maar zo kan je wel meer voorbeelden bedenken. Van potenrammen en antisemitisme is nooit overdreven media-aandacht geweest, al teveel aandacht voor de nu in het nieuws komende misdrijven een beetje hypocriet zijn. Zij het dat men goed moet uitzoeken hoe de vork in de steel zit wat betreft achtergronden van de betreffende daders om verdere misdragingen te voorkomen.
    When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
      woensdag 18 januari 2006 @ 02:01:00 #37
    124312 Jazoist
    schone schijn
    pi_34187487
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 01:29 schreef SjonLok het volgende:

    [..]

    Tuurlijk is het nu te ver doorgeschoten. Niet iedere maroc is crimineel, zoals sommigen wel eens lijken te suggereren.

    Ik denk dat dit vooral een reactie is op de jarenlange houding van kop-in-het-zand die in Nederland de boventoon voerde. Als je dan toen riep dat er ergens een probleem met buitenlanders was, dan werd je vuil aangekeken en vervolgens werd er gezegd dat het allemaal wel meeviel en dat ze er niks aan konden doen.

    Je kan dus een tijd blijven roepen wat er voor nare zaken spelen, maar als dat wordt weggewuift alszijnde niet ernstig genoeg, dan wordt het op een gegeven moment wel erg verlokkelijk om zaken te overdrijven om toch gehoord te worden. In die doorgeschoten situatie zijn we nu beland. Dat is natuurlijk niet goed.

    Het is echter ook niet zo dat er helemaal niks aan de hand is. Loop maar eens een avondje in Rotterdam centrum (in de woonwijk) over straat. Je struikelt over de junks daar. In andere wijken zijn overvallen en inbraken aan de orde van de dag. Gelukkig is dat niet in elke wijk zo, maar in ieder geval is het urgent genoeg om er flink actie op te ondernemen.
    Ik weet niks van Rotterdam, kom er ook nooit. In Amsterdam heeft de politie zich geconcentreerd op de junks en zwaardere straatcriminaliteit. Dat is economisch meer opportuun denk ik. Dat men zich onveilig voelde, daar heeft men ook aan gewerkt. De misdaadcijfers hebben denk ik niet gewezen in de richting van allochtone groepen, dus was de politiek correcte houding ook niet alleen maar correct om dingen te verbloemen of te ontlopen. Voor het andere deel is het probleem nog steeds niet opgelost. Als er meer communicatie was tussen bevolkingsgroepen van diverse afkomst, zou het probleem duidelijker zijn. Maar die is er nooit echt geweest, en ik hoop dat er een soort van duidelijke partij of iets dergelijks voor allochtonen komt, zodat men zich vertegenwoordigt weet in de politiek en niet alleen maar indirect via de media op het publieke toneel verschijnt. Net als Pim Fortuyn dat deed voor de mensen die wrevelingen ondervonden met personen uit etnische minderheden. Net zoals er in het kielzog van Fortuyn neonazi achtige figuren meelopen, mag men allochtonen gerust een kans geven om cultuur/religieuze fundamentalisten in hun achterban te hebben. Het lijkt me logisch dat er op de een of andere manier een deelname komt aan het democratische proces van deze mensen. Pas dan kunnen ze zelf hun integratie regelen in een politieke concensus en vervalt tevens de (noodzakelijke) neiging om allochtonen te bevoogden. Ik vind het vreemd dat zulks nog niet is gebeurd. .. Enfin, 't is nu nacht aan het worden zie ik.
    When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
    pi_34188521
    Ik voetbal wel eens - zelden - met Marokanen. Geen probleem. Maar hier in de VS heb je zoiezo geen probleem met buitenlanders, want iedereen doet z'n uiterste best om er iets van te maken. Ik zie wat betreft Nederland dan ook niet in waarom iedereen zo lelijk over Marokanen doet. Het zijn de socialisten (PvdA, CDA, VVD) die er een enorme bende van gemaakt hebben.

    Iedereen een oetkering, iedereen blij.

    School afmaken? Waarom zou ik??
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_34193082
    Ik kom eigenlijk nooit Marokkanen tegen. Maar dat doet verder weinig af aan de overlast die men in Amsterdam van straatterreur ondervindt. Het is net zoiets als mij vragen hoe vaak ik in de file sta op weg van werk naar huis (zelden of nooit) en daaruit dan afleiden dat we in Nederland geen fileprobleem hebben...
    pi_34193549
    Kleine tussendoor stand met aanzienelijk veel verandering!


    tussenstand bij 9 stemmers:
    44% zegt niet meer als met autochtonen.
    33% zegt geen of heel weinig
    11% zegt nauwelijks met Marokkanen in aanraking te komen
    11% zegt iets meer als met autochtonen.


    tussenstand bij 66 stemmers:
    27% zegt veel meer als met autochtonen.
    27% zegt geen of heel weinig
    17% zegt niet meer als met autochtonen.
    15% zegt iets meer als met autochtonen.
    12% zegt nauwelijks met Marokkanen in aanraking te komen
    1% zegt wordt voordurent geterroriseert


    Zoals we bij de laatste tussenstand tezien krijgen komt de media aandacht aardig overeen.
    pi_34194612
    Ik heb nog nooit last gekregen van Marokkanen maar juist van Nederlandse junks
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_34194728
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 11:55 schreef Meki het volgende:
    Ik heb nog nooit last gekregen van Marokkanen maar juist van Nederlandse junks
    Meki, je bent zelf Marrokkaan. En je hebt net zo goed last van Marrokaanse junks. Of bestaan die niet? Of doen die soms wel normaal?
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_34194744
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 11:58 schreef Seneca het volgende:

    [..]

    Meki, je bent zelf Marrokkaan. En je hebt net zo goed last van Marrokaanse junks. Of bestaan die niet? Of doen die soms wel normaal?
    ik kom ze niet tegen
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_36253662
    Tsja, mijn ervaringen zijn barslecht.

    De fietsen van mijn vrienden in prikkeldraad op een hek gegooid, commentaar van "had je wat?" met duidelijke bedoeling om ze in elkaar te slaan.
    Klemrijden na commentaar geven als ze midden op de weg, alle verkeer blokkerend, rustig hun auto laten staan.
    Grote bek bij het uitgaan, met zoveel mogelijk man vechtpartijen uitlokken.
    Broer zonder aanleiding een bierglas tegen z'n hoofd kapotgeslagen waardoor hij blijvend littekens en pijn heeft.
    Klootzakken die nooit aan de kant gaan en expres proberen dat je tegen ze aanloopt om, je raadt het al, je met z'n allen af te tuigen.
    Kutopmerkingen naar vriendinnen.

    Enz.
    Enz.

    Begin bij mij dus nooit over de geneugten van de multiculturele samenleving, want ik hoef het niet te horen.

    Overigen heb ik er hier in de VS ook geen last van. Ik heb nooit en te nimmer last van Arabieren en toch kom ik ze heel vaak tegen. Op de een of andere manier weet NL al het tuig naar zich toe te trekken of dit soort gedrag dmv de slappe samenleving aan te wakkeren.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_36253681
    Tsja woon in een niet nader te noemen gemeente met feestvierenende op 11/9 maar in de Flat zijn ze allemaal aardig tegen me.
    pi_36257672
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 02:54 schreef StefanP het volgende:
    Tsja, mijn ervaringen zijn barslecht.

    De fietsen van mijn vrienden in prikkeldraad op een hek gegooid, commentaar van "had je wat?" met duidelijke bedoeling om ze in elkaar te slaan.
    Klemrijden na commentaar geven als ze midden op de weg, alle verkeer blokkerend, rustig hun auto laten staan.
    Grote bek bij het uitgaan, met zoveel mogelijk man vechtpartijen uitlokken.
    Broer zonder aanleiding een bierglas tegen z'n hoofd kapotgeslagen waardoor hij blijvend littekens en pijn heeft.
    Klootzakken die nooit aan de kant gaan en expres proberen dat je tegen ze aanloopt om, je raadt het al, je met z'n allen af te tuigen.
    Kutopmerkingen naar vriendinnen.

    Enz.
    Enz.

    Begin bij mij dus nooit over de geneugten van de multiculturele samenleving, want ik hoef het niet te horen.

    Overigen heb ik er hier in de VS ook geen last van. Ik heb nooit en te nimmer last van Arabieren en toch kom ik ze heel vaak tegen. Op de een of andere manier weet NL al het tuig naar zich toe te trekken of dit soort gedrag dmv de slappe samenleving aan te wakkeren.
    Ik denk dat dat meer te maken heeft met dat het strafsysteem in de VS op dat gebied veel zwaarder is. In de Marrokkaanse cultuur is het naar mijn weten zo dat je niet wordt gecorrigeerd door de familie maar door de samenleving. In Marrokko gebeurt dat ook. Daar heeft men respect voor de politie. In de VS ook. Hier in Nederland niet, doordat er niet hard genoeg wordt opgetreden. Daardoor worden veel jongen Marrokanenen niet bijgestuurd in hun gedrag, waardoor ze ontsporen.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
      woensdag 22 maart 2006 @ 15:55:55 #47
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_36267212
    Ik heb geen enkel probleem gehad met Marokkanen. Nog nooit. En ik woon in een buurt met veel allochtonen, heb veel allochtone collega's... ik voel me ook nooit onveilig op straat. Oja, het ergste wat een Marokkaan me ooit heeft aangedaan, is proberen me te versieren. De horror...
    KuikenGuppy
    pi_36267377
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 15:55 schreef Burdie het volgende:
    Ik heb geen enkel probleem gehad met Marokkanen. Nog nooit. En ik woon in een buurt met veel allochtonen, heb veel allochtone collega's... ik voel me ook nooit onveilig op straat. Oja, het ergste wat een Marokkaan me ooit heeft aangedaan, is proberen me te versieren. De horror...
    Ik moest lachen
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    pi_36493315
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 15:55 schreef Burdie het volgende:
    Ik heb geen enkel probleem gehad met Marokkanen. Nog nooit. En ik woon in een buurt met veel allochtonen, heb veel allochtone collega's... ik voel me ook nooit onveilig op straat. Oja, het ergste wat een Marokkaan me ooit heeft aangedaan, is proberen me te versieren. De horror...
    Is het zo erg dan om jou te versieren??
    pi_36493403
    Ik heb eigenlijk geen problemen met ze, anders dan dat ze schreeuwen, stoer over willen komen, je intimideren en je naroepen.
    Ik negeer ze gewoon.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')