abonnement Unibet Coolblue
pi_34782647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Op diverse sites, men noemde in deze reportage toch oa Betfair en Unibet waar verrassend hoge inzetten waren.
Jaja, die 2 ken ik zeker. Maar die rare chinese bookie, waar ze in die donkere kamer om 3 uur 's nachts voor achter de laptop zaten bedoel ik...
  maandag 6 februari 2006 @ 01:25:12 #104
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34782724
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:20 schreef Greetings het volgende:
En die journalist die blufte dat het gelijk zou worden (Gent-Standard)... zette op 1-1 in en won daarmee vertrouwen. Hij vergat er alleen even bij te vertellen in de reportage dat het uiteindelijk 2-1 werd.

Of had ie het vertrouwen al gaandeweg de wedstrijd gewonnen en kon hij toen die mensen spreken?
De 2-1 viel pas in de 93ste minuut. Allicht weten ook die gokkers dat er altijd spelers zijn die niet omgekocht zijn , en zagen ze er een ongelukkig toeval in waardoor zijn "tip" wel klopte maar ongelukkig niks opleverde?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34782743
Even geen tijd/zin om het hele topic door te lezen, maar wel even een crosspost:
quote:
Ik heb zojuist de herhaling van Panorama gekeken. Intrigerend verhaal!!

La Louvière wordt gewoon omgekocht, dat kán niet anders .
Morgen zal ik het eens op m'n gemak allemaal nalezen hier .
pi_34782789
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De 2-1 viel pas in de 93ste minuut. Allicht weten ook die gokkers dat er altijd spelers zijn die niet omgekocht zijn , en zagen ze er een ongelukkig toeval in waardoor zijn \"tip\" wel klopte maar ongelukkig niks opleverde?
Zou kunnen. Dan is 1-1 wel een redelijk veilige voorspelling inderdaad. Je zit er niet makkelijk ver vanaf.
pi_34783022
die uitzending op de vrt site is net een DIA bij mij.. meer mensen met problemen?
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_34783588
Toch maar 'even' alles doorgelezen . Drie kwartier bezig geweest!

Erg interessant allemaal. Ik ben benieuwd wat er morgen allemaal gebeuren gaat in België .
  maandag 6 februari 2006 @ 02:17:26 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_34783645
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:13 schreef Yeahinho het volgende:

Erg interessant allemaal. Ik ben benieuwd wat er morgen allemaal gebeuren gaat in België .
Weinig?

Het blijven Belgen en die zijn sowieso corrupt.
Humo had de artikelen al en als je die twee vetkleppen van de Belgische voetbalbond zag ontkennen dat ze de brief van Betfair ontvangen hadden weet je genoeg.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 6 februari 2006 @ 02:21:59 #110
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34783717
Het spijt me dat ik de "Belgische" luchtbel moet doorprikken (of juist niet, misschien), maar ik heb zelfs keepers van topclubs als Barcelona of AC Milan dat soort van flaters zien begaan.

België heeft een geschiedenis van corruptie (de link met Siciliaanse maffia-figuren en nu Chinezen is zeker geen toeval), maar misschien is het net in zo'n corruptie-gevoelig land als België waar de "vuile zaakjes" het eerst naar buiten komen. Ik vermoed dat dezelfde gokkartels ook in de "grote" voetballanden actief zijn, en dan denk ik in de eerste plaats aan Spanje en Italië.

Misschien niet in de Champions League, maar wel in de nationale competities.
---verdwijnt---
  maandag 6 februari 2006 @ 02:23:57 #111
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34783751
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:41 schreef Rev- het volgende:
die uitzending op de vrt site is net een DIA bij mij.. meer mensen met problemen?
Dat is normaal als je vanuit het "buitenland" kijkt. Je ziet die enkel vanuit België vloeiend
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 6 februari 2006 @ 02:31:56 #112
6941 APK
Factual, I think.
pi_34783861
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:21 schreef Clourhide het volgende:
Het spijt me dat ik de "Belgische" luchtbel moet doorprikken (of juist niet, misschien), maar ik heb zelfs keepers van topclubs als Barcelona of AC Milan dat soort van flaters zien begaan.

België heeft een geschiedenis van corruptie (de link met Siciliaanse maffia-figuren en nu Chinezen is zeker geen toeval), maar misschien is het net in zo'n corruptie-gevoelig land als België waar de "vuile zaakjes" het eerst naar buiten komen. Ik vermoed dat dezelfde gokkartels ook in de "grote" voetballanden actief zijn, en dan denk ik in de eerste plaats aan Spanje en Italië.

Misschien niet in de Champions League, maar wel in de nationale competities.
Keepers van Barca of Milan verdienen volgens mij genoeg om niet aan dit soort prutserij mee te doen.

Italie okay, maar Belgie heeft een verleden met corruptie in de voetballerij. Waarom denk je dat die Chinees naar Belgie komt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 6 februari 2006 @ 02:43:54 #113
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34783989
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:31 schreef APK het volgende:

[..]

Keepers van Barca of Milan verdienen volgens mij genoeg om niet aan dit soort prutserij mee te doen.

Italie okay, maar Belgie heeft een verleden met corruptie in de voetballerij. Waarom denk je dat die Chinees naar Belgie komt?
Omdat hij allicht "gevraagd" is door Allatta. Zoals je in de reportage ook hebt kunnen merken is die vent ook niet meer of minder dan een soort "Don Corleone" uit de borinage. Dat is de Italiaanse maffia van het zuiverste soort zoals we ze uit alle films kennen.
Allatta heeft hier allicht de handen ineen geslagen met de Aziatische gokmaffia die hun pionnetje Yé naar België stuurde.
Maar het gaat véél verder dan België , je zag ook dat ze hun kamp opsloegen in Finland. En vanavond in "Studio 1" liet de reportagemaker ook nog weten (wat niet meer in de reportage zat) dat Allatta ondertussen in de Griekse 2de klasse ook al actief is en daar bij een club al ex-bergen trainer (én ex-Juventusspeler!) Sergio Brio heeft geinstalleerd ...
Brio raakte in België vooral bekend toen hij samen met de spelers van Bergen na een héél fel besproken 9-0 ! nederlaag op eigen veld tegen Club Brugge samen met enkele spelers de champagneflessen bovenhaalde en een ereronde maakte. Uitleg toen : "we vierden dat we (door een resultaat uti een andere match) nu mathematisch gered waren van de degradatie" (overigens speelde driekwart van dat Bergenelftal van toen nog bij minstens 1 of meerdere van de in die reportage als betrokken genoemde ploegen
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 6 februari 2006 @ 03:36:26 #114
43497 Afunados
Get Therapy
pi_34784490
http://www.sport.be/nl/jupilerleague/0506/statgame.html?comp=2304&game=88053

Wedstrijdverslag Gent-LaLou, die dus omgekocht zou zijn geweest. Check de eerste helft
  maandag 6 februari 2006 @ 10:32:53 #115
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34787360
Chinezen die om drie uur 's nachts op een Belgische wedstrijd zitten te gokken, van het niveau waar nauwelijks een Belg in geïnteresseerd is. Wat de globalisering allemaal kan doen

Hopelijk degradeert La Louvière een paar klassen. Maar dat kan nog welk een paar maand/jaar duren, de Belgische voetbalbond kennende.
pi_34787497
Omg.... die keeper van die Finse ploeg Hoe duidelijk kan het zijn. Als de Belgische bond nu niet gaat ingrijpen snap ik het ook niet meer.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:31:54 #117
43497 Afunados
Get Therapy
pi_34793841
quote:
Dan zal het wel verzonnen zijn
pi_34793898
Ik ben er vrij zeker van dat het véél verder gaat dan België. Wellicht gaat het niet altijd om dezelfde Chinezen en Italianen, maar toch lijkt het er volgens mij sterk op dat de gokmaffia ook in andere Europese landen actief is.

- De link met Finland is vrij duidelijk. Allatta en Ye zijn ginder langs geweest bij AC Alliansi en hebben daar de hele boel flink verziekt, met onder meer een vrij duidelijk "getrukeerde" partij tegen FC Haka

- De link met Griekenland is er ook. Allatta en Brio (ex-Bergen!) zitten momenteel in Griekenland bij tweedeklasser Etnikos, waar ze ondermeer enkele ex-La Louvièrespelers naar toe haalden.
Maar er is nog meer in Griekenland. Vorig jaar al waren er geruchten dat de Uefa-bekerpartij tussen Dinamo Tbilisi en Panionios gekocht zou zijn. Op die partij stonden er serieuze gokbedragen, waarbij men er van uitging dat Tbilisi bij de rust zou leiden en Panionios dan nog terug zou komen.... Tbilisi stond bij de rust effectief 0-2 voor, na de koffie maakte Panionios er zelf nog vijf. De Uefa startte op vraag van de gokkantoren een onderzoek, sindsdien is er niets meer over gezegd.

- In Duitsland was er exact een jaar geleden ook al heel wat ophef over een gokaffaire, waarbij de Kroatische maffia en scheidsrechter Hoyzer een grote rol speelden.

- In Frankrijk beweerde L'Equipe een tijd geleden dat de wedstrijd Metz - Lyon (0-4) mogelijk getrukeerd was. Pittig detail: Stephane Pauwels - betrokken bij de operatie "Red Bergen" - en ook actief bij La Louvière, heeft een job als "scout" bij Metz. Ook trainer Albert Cartier en heel wat spelers van La Louvière komen van Metz, waaronder Gunther Van Handenhoven.

- Ook bepaalde Italiaanse clubs lijken alles behalve zuiver op de graat, al gaat het daar schijnbaar vooral om sportieve omkoping en niet om inbreng van de gokmaffia. (cfr. de affaire Genua deze zomer).

- Ook in Tsjechië en Turkije waren er vorig seizoen gevallen van omkoping.
pi_34796357
Die reacties op Canvas Teletekst

Nu dus toch een onderzoek?
pi_34796642
Ii had hier ooit al eens gepost (ergens vorig jaar juli) over AC alliansi en de verloren wedstrijd. Het heeft dus een half jaar mogen duren voordat het nieuws in Nederland losbarst over deze zaken.

Weinig nieuws onder de zon en het verbaast me dat het een half jaar geduurd heeft voordat deze schandalen uitgebreid aan de orde komen in Nederland.
pi_34800310
Een artikel hierover uit het AD van vandaag:

‘Waalse maffia betrokken in gokschandaal’

GENT - Het Belgische voetbal verkeert in een even deplorabele staat als de E-19 van Antwerpen naar Gent, vol hobbels en kuilen.

Een waarschijnlijke omkoopaffaire zorgt voor onrust bij de clubs in de eerste klasse, de beoogde bondsvoorzitter Roger Vandenstock wil tot unanieme ergernis van zijn collega’s ook preses van Anderlecht blijven, op de internationale velden tellen de Rode Duivels allang niet meer mee.

De duistere praktijken van de Chinees Zheyun Ye, die als vooruitgeschoven pion van een grootschalig goksyndicaat in Shanghai lijkt te werken, worden door de Belgische politie onderzocht. Hij zou spelers van verschillende clubs jarenlang geld hebben geboden om uitslagen te beïnvloeden. Zo verloor Mons in de slotfase van het seizoen 2003/2004 op eigen veld met liefst 9-0 van Club Brugge. ,,Zo’n score is niet normaal, he, dat riekt op z’n minst naar competitievervalsing,’’ aldus Michel Louwagie, de manager van AA Gent.

Meer wedstrijden van vooral Waalse clubs komen nu onder de schijnwerpers. ,,Bij ons, hier in Vlaanderen, is zoiets niet mogelijk,’’ aldus Louwagie. Maar ginder, in het Franstalig deel van België, daar ligt dat anders, meent hij. ,,Daar heerst een andere mentaliteit, het leven in die streken is hard, er komen allerlei mafia-toestanden voor, lopen alleen figuren rond de clubs.’’

Spelers van La Louviere, uit de grauwe industriestreek Borinage, gelden als hoofdverdachten. ,,Die jongens verdienen niet veel, he. Dan is 25.000 euro voor een verkochte wedstrijd heel wat geld, die spelers laten zich vlugger omkopen. Dan kunnen de gokkers iets makkelijker de uitslag prognosticeren. En in dat circuit gaat héél veel geld om.’’

Want dat er louche toestanden boven tafel zullen komen, daarvan is Louwagie wel overtuigd. ,,Het is goed dat het parket nu actie onderneemt. De bond deed niets en hoeft niet ook niets meer te doen, daar gaan nu anderen over. Eerst werd er niet of nauwelijks over gepraat, nu ontstaat er wel wat onrust, ja.’’

De affaire-Ye is een slechte zaak voor het Belgisch voetbal, zo benadrukt Louwagie. ,,Ik ben hier zestien jaar algemeen manager, maar als je dit soort zaken verneemt, dan denk je: wat richtten die mensen voor ellende aan,’’ aldus Louwagie. ,,Omkoping, gokken, het raakt iedereen, spelers, sponsors én supporters. Voetbal is een voornaam economisch segment, vanwege het maatschappelijk belang moet deze zaak snel opgelost worden.’’

Ook drie spelers van Germinal Beerschot, dat zaterdagavond bij AA Gent met 2-1 verloor, werden in twee seizoenen geleden door Ye benaderd. Doelman Luciano en de middenvelders Cruz (ex-Ajax) en Messoudi negeerden de meldingsplicht, later kwam hun rol pas aan het licht. ,,Maar zij hebben nee gezegd,’’ aldus hun ploegmaat Chris van der Weerden. De Nederlander heeft zelf nooit iets van dergelijke aanbiedingen gemerkt. ,,Het is geen thema.’’ Als ze hem veel geld zouden bieden? ,,Meer geld is altijd welkom, maar op zo’n manier, nou nee.’’

Landgenoot Mbark Boussoufa, uitblinker bij AA Gent, is evenmin vatbaar voor smeergeld. ,,Ik zou die Chinees een knal onder z’n kont verkopen, weg ermee. Ik ben teveel liefhebber van het spelletje.’’ Zijn trainer Georges Leekens (ex-bondscoach, ex-Roda JC) maakt er maar een grapje over. ,,Ik eet graag Chinees, maar durf me nu nauwelijks meer in een restaurant te vertonen, je bent zo verdacht.’’ Laatst, bij een beloftenwedstrijdje ergens in België, kwam een man met Aziatisch uiterlijk naast Leekens zitten. ,,Ik ben snel opgestaan en een ander plaatsje gezocht, ik wil alle schijn vermijden.’’ Zijn Antwerpse collega Jos Daerden is allerminst blij met de ophef die over de affaire-Ye is ontstaan. ,,Het zijn lieden die in het voetbalmilieu willen infiltreren, maar daar zit niemand van ons op te wachten.’’
sig verwijderd door FA
pi_34800639
Wat mij ook zeer verbaasde, maar waar ik hier nog niemand over heb gehoord, was de reactie van die politieagent

Die belt gewoon even een crimineel op en heeft vervolgens een gezellig theekransje met hem aan de telefoon

Die aziaten op die laptops in die donkere hal, te gokken op een teletubbiecompetitie om 4 uur 's nachts... je kon je serieus wel doodlachen!
pi_34801604
Heb het gister gezien op EEN/VRT, als je ziet om hoeveel mensen het gaat en hoeveel geld mensen inzetten. Dat moet ook gewoon in Nederland gebeurd zijn.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34802079
Het zou hier ook zo maar kunnen, zal er niet raar van staan te kijken eigenlijk...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_34802661
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Het zou hier ook zo maar kunnen, zal er niet raar van staan te kijken eigenlijk...
Zou kunnen ja... Ik denk alleen dat nederland veel te nuchter is voor dat soort praktijken. Heb jij de afgelopen jaren bij wedstrijden zoiets gehad van: hier klopt iets niet?

Ik niet hoor... kan me ook geen wedstrijden herinneren dat er een compleet B-elftal opgesteld werd. Die chinees deed t gewoon op een TE opvallende manier.
pi_34802790
Zo opvallend als dit, nee...
Och, en we hadden ook Jol al he, langgeleden. Dat zijn de dingen die ik niet uitsluit, scheidsrechter praktijken...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_34802835
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Zo opvallend als dit, nee...
Och, en we hadden ook Jol al he, langgeleden. Dat zijn de dingen die ik niet uitsluit, scheidsrechter praktijken...
RBC moest en zou degraderen
pi_34803030
Nou ja... er waren de laatste jaren zeker wat wedstrijden in de GGD competitie waar ik me twijfels bij had.
pi_34803182
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zou kunnen ja... Ik denk alleen dat nederland veel te nuchter is voor dat soort praktijken. Heb jij de afgelopen jaren bij wedstrijden zoiets gehad van: hier klopt iets niet?

Ik niet hoor... kan me ook geen wedstrijden herinneren dat er een compleet B-elftal opgesteld werd. Die chinees deed t gewoon op een TE opvallende manier.
Ik heb eerlijk gezegt niet gelet op de Nederlandse 2e/3e diviesie.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34803340
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegt niet gelet op de Nederlandse 2e/3e diviesie.
Ik ook niet... maar er zijn ongetwijveld mensen geweest die dat wel gedaan hebben... en dan vervolgens aan de bel trokken.

Natuurlijk zal er hier en daar wel eens wat gebeuren, maar op zo'n grote schaal als bij onze buren kan ik me niet voorstellen...
  maandag 6 februari 2006 @ 19:05:46 #132
43497 Afunados
Get Therapy
pi_34803430
Fortuna heeft al 27(?) wedstrijden niet meer gewonnen
pi_34804025
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is normaal als je vanuit het "buitenland" kijkt. Je ziet die enkel vanuit België vloeiend
Hier wel gewoon beeld. Geen DIAshow. Vanuit nederland.
pi_34804317
hij doet het hier nu ook vloeiend..
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_34809772
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zou kunnen ja... Ik denk alleen dat nederland veel te nuchter is voor dat soort praktijken. Heb jij de afgelopen jaren bij wedstrijden zoiets gehad van: hier klopt iets niet?
Volgens mij kan dit in eender welk land gebeuren.
Geld opent deuren.
Hier in België zijn het ook 'slechts' de 'kleinere' ploegen die betrokken zijn hé.

[ Bericht 10% gewijzigd door pulle op 06-02-2006 21:55:53 ]
  maandag 6 februari 2006 @ 22:06:59 #136
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34810492
La Louvière daagt de VRT voor de rechter

ma 06/02/06 - La Louvière is verontwaardigd over de Panorama-reportage. Zowel de VRT als de anonieme getuige mogen een klacht verwachten. Ook de bond is onder de indruk en vat de koe bij de horens.
Heel La Louvière staat in rep en roer. Niemand twijfelt aan de integriteit van de La Louvière-spelers, ook voorzitter Filippo Gaone (foto) niet. Hij spreekt van een aanval op zijn club: "Hier moet ik tegen reageren."

Filippo Gaone
(foto Belga)

Gaone: "De reportage valt ons zonder enige basis aan en ondermijnt zo onze geloofwaardigheid."

"De uitzending is gebaseerd op een schandalige getuigenis van een anonieme persoon. Niemand van mijn club krijgt het woord, ik besluit dat dit een doelgerichte aanval was."

"De maat is vol. Ik ben bereid om iedereen over deze zaak te woord te staan. Zelf bevestig ik mijn vertrouwen in onze advocaat Laurent Denis, die ook werd genoemd. We stappen naar het gerecht."
"Aanklacht van een vriend van de club, vrees ik"
Ondertussen stapelen de rechtszaken rond het omkoopschandaal zich op.

Ook de clubmanager, Chris Benoît, en de advocaat van de club, Laurent Denis, stappen naar de rechtbank.

Laurent Denis (foto, rechts van Bodart) bestempelt de reportage als "inquisitie". Hij richt zijn klacht tegen de VRT enerzijds en de anonieme getuige anderzijds.

Voorzitter Filippo Gaone zei op een persconferentie maandagmiddag dat hij probeerde te begrijpen "waarom alleen zijn club een doelwit is."

Gaone heeft wel een idee uit welke hoek de beschuldigingen komen. "Ik vrees dat de aanklachten van een vriend van de club komen."

Dedecker: "Bodart heeft me bedreigd"

Laurent Denis is alleszins niet de beste vriend van VLD-senator Jean-Marie Dedecker. Samen met La Louvière-trainer Gilbert Bodart zou Denis hem bedreigd hebben. Dedecker is vooral vertrouwd met het dossier-KV Oostende.

"Ik wist dat een hulptrainer gokbriefjes had gevonden bij Bodart, toen die trainer was bij Oostende. Bodart heeft me daar achteraf over bedreigd, net als zijn advocaat Denis," zo zegt Dedecker aan Actua-TV.

Dedecker vermoedt wel dat het dossier op niks zal uitdraaien. "Bij corruptie is het altijd hetzelfde. De pers brengt een zaak aan het licht, het gerecht komt traag op gang, als puntje bij paaltje komt ontbreken de bewijzen en de zaak eindigt in de prullenmand."
De bond start dan toch met een onderzoek
In het Sporza-programma Studio 1, zondagavond, zei bondsprocureur René Verstringhe (foto) onder de indruk te zijn van de Panorama-reportage. Tegelijk benadrukte hij echter dat de bond niet in het vaarwater van de strafrechtelijke zaak mag komen.

Toch blijft de bond niet bij de pakken zitten. "Het is de bedoeling om de mensen die genoemd zijn te ondervragen", zegt Verstringhe.

De KBVB wil niet wachten tot het strafrechterlijk onderzoek klaar is, omdat de zaak anders verjaard kan zijn voor de bond.

Verstringhe: "Ik zal met de onderzoeksrechter praten om haar duidelijk te maken dat ik ook een taak heb."

Welke straffen kan de bond eigenlijk opleggen? Verstringhe: "Het gaat om sportieve sancties: boetes tot levenslange uitsluiting van een speler of degradatie van een club."
"Naam van de stad is besmeurd"
Woedend en ontgoocheld, zo voelt heel La Louvière zich. De burgemeester betreurt dat zijn stad een slechte naam krijgt "terwijl er geen bewijzen zijn".

"De stad wordt niet beschuldigd, maar onze naam is wel besmeurd. Daar kan ik niet mee lachen. Ik baal hiervan", zegt burgemeester Willy Taminiaux (foto). "We kunnen een schadevergoeding vragen."

En de fans, die schieten op de pianist. "Dit is een schande", zegt de voorzitter van supportersclub "Petits Loups". Hij vindt de werkwijze van de reportagemakers "schandalig". "Ze willen onze club vernielen", briest de man.
Agent wordt op het matje geroepen

De burgemeester van Chapelle-lez-Herlaimont gaat onderzoeken of een van zijn agenten een fout heeft gemaakt. De agent belde met Pietro Allatta. Het leek alsof de twee vrienden waren, en dat kan niet volgens de burgemeester.
"La Louvière moet weg uit eerste"
De "Scaussiloups"-supportersvereniging wijst erop dat "de kleintjes weer moeten betalen voor de groten". "La Louvière is een club die moet verdwijnen uit eerste", vermoeden de fans. "Het is altijd hetzelfde."

De woordvoerder van de "Scaussiloups" gooit olie op het vuur. Hij is niet te spreken over de afgelasting van Standard-La Louvière.

"Heel toevallig bleek dat het veld van Standard het enige was waar niet op kon worden gevoetbald, net wanneer over La Louvière gesproken wordt."

"De Chinezen kennen trouwens niet enkel La Louvière, maar over de andere clubs wordt niks gezegd. Dit is echt triest."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34811561
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gaone: "De reportage valt ons zonder enige basis aan en ondermijnt zo onze geloofwaardigheid."

[...]

"De Chinezen kennen trouwens niet enkel La Louvière, maar over de andere clubs wordt niks gezegd. Dit is echt triest."
En ongeloofwaardig, heeft die vent het zelf wel gezien !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:41:07 #138
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34812039
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:31 schreef Roi het volgende:

[..]

En ongeloofwaardig, heeft die vent het zelf wel gezien !
Waarom zou die vent het moeten zien , hij weet allicht beter dan wie dan ook hoe het daar allemaal ineen zit

Gaone is ook niet voor niks de voorzitter die midden vorig jaar opeens zijn halve ploeg verkocht "omdat we toch al punten genoeg hebben voor dit seizoen"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 6 februari 2006 @ 22:43:33 #139
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34812158
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:03 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik ook niet... maar er zijn ongetwijveld mensen geweest die dat wel gedaan hebben... en dan vervolgens aan de bel trokken.

Natuurlijk zal er hier en daar wel eens wat gebeuren, maar op zo'n grote schaal als bij onze buren kan ik me niet voorstellen...
Tuurlijk kan het overal.
En het valt pas op als je het weet.
Het is sportief perfect te verklaren om een b-ploeg op te stellen voor een bepalende bekerwedstrijd, terwijl je in de competitie niets meer te winnen of te verliezenb hebt.

Tot nu toe allemaal voorspelbare reacties in de media.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:43:56 #140
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_34812180
tvp,
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 6 februari 2006 @ 22:51:25 #141
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34812535
Opvallend : De commerciele zender meldt hier dat er dit weekend opnieuw héél hoge inzetten waren op Charleroi - Brussels, met als doel een overwinning van Charleroi.

Charleroi won de kleurloze wedstrijd schijnbaar normaal met 1-0


Maar als je even nader gaat bekijken , in de reportage werden oa huidig Brusselstrainer Cartier en speler Espartero al genoemd bij de omkoopschandalen van vorig seizoen bij La Louviere. In de wedstrijd zelf kon Brussels nooit overtuigen, kreeg het nauwelijks een kans, en zelfs nadat Charleroi door een rode kaart met 10 verdermoest kwam er weinig druk van Brussels uit.

vreemd, vreemd ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34812860
pi_34813232
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:05 schreef Afunados het volgende:
Fortuna heeft al 27(?) wedstrijden niet meer gewonnen
Nu niet meer
pi_34813265
Nu ook iets op VRT1?
  maandag 6 februari 2006 @ 23:05:17 #145
67174 Dos37
Come on Twente
pi_34813279
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:43 schreef 9christensen het volgende:
tvp,
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 6 februari 2006 @ 23:06:30 #146
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34813355
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens was Johan Vermeersch de voorzitter/eigenaar van Brussels in een interview met de commerciele zender "furieus" , hij voegde er zelfs nog een factor aan toe met te verklaren dat hij tijdens de rust van de wedstrijd op de gebruikelijke receptie van bestuursleden en andere genodigden/vips in de loges ... ene Pietro Allatta heeft opgemerkt en dat zijn "frank ook maar vandaag gevallen is daarover"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34813639
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Overigens was Johan Vermeersch de voorzitter/eigenaar van Brussels in een interview met de commerciele zender "furieus" , hij voegde er zelfs nog een factor aan toe met te verklaren dat hij tijdens de rust van de wedstrijd op de gebruikelijke receptie van bestuursleden en andere genodigden/vips in de loges ... ene Pietro Allatta heeft opgemerkt en dat zijn "frank ook maar vandaag gevallen is daarover"
Zijn frank gevallen

TT van Canvas staat ook helemaal vol met berichten en reacties erover. Vond deze ook wel mooi:
quote:
Mardulier is helemaal van zijn melk
pi_34813779
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Opvallend : De commerciele zender meldt hier dat er dit weekend opnieuw héél hoge inzetten waren op Charleroi - Brussels, met als doel een overwinning van Charleroi.

Charleroi won de kleurloze wedstrijd schijnbaar normaal met 1-0


Maar als je even nader gaat bekijken , in de reportage werden oa huidig Brusselstrainer Cartier en speler Espartero al genoemd bij de omkoopschandalen van vorig seizoen bij La Louviere. In de wedstrijd zelf kon Brussels nooit overtuigen, kreeg het nauwelijks een kans, en zelfs nadat Charleroi door een rode kaart met 10 verdermoest kwam er weinig druk van Brussels uit.

vreemd, vreemd ...
Klopt, heb ik ook gemerkt. Op Betfair daalden de odds voor Charleroi in enkele uren van 2,00 naar 1,70. En er was aanzienlijk meer geld beschikbaar dan op een normale Belgische match.
Echter, als Charleroi moest winnen is het raar dat ze een rode kaart krijgen en pas na 80 minuten scoren, en dan ook nog met een doelpunt dat niet "afgesproken" kan zijn, daar was ie te mooi en moeilijk voor.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:16:50 #149
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34813798
Je "frank valt" op het moment dat je opeens iets doorhebt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34813821
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Zijn frank gevallen

TT van Canvas staat ook helemaal vol met berichten en reacties erover. Vond deze ook wel mooi:
[..]

Het muntje valt, weet je wel
  maandag 6 februari 2006 @ 23:18:34 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34813866
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:16 schreef Greetings het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook gemerkt. Op Betfair daalden de odds voor Charleroi in enkele uren van 2,00 naar 1,70. En er was aanzienlijk meer geld beschikbaar dan op een normale Belgische match.
Echter, als Charleroi moest winnen is het raar dat ze een rode kaart krijgen en pas na 80 minuten scoren, en dan ook nog met een doelpunt dat niet "afgesproken" kan zijn, daar was ie te mooi en moeilijk voor.
Wie weet heeft de voorzitter van Brussels toen hij tijdens de rust Allatta opmerkte (wiens reputatie de laatste week toch al serieus in de pers was doorgedrongen) wel ingegrepen en zijn ploeg nog eens 'extra' gewaarschuwd in de kleedkamers? Wie zal het zeggen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34813905
Ah..

De frank is gevallen hoor
pi_34814116
Vreemd allemaal. Wel interessant. Morgen middag maar 'ns wat uitgebreider bekijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')