abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34115838
gegoogeld, op dit forum gezocht...

Ik heb dit weekend geprobeerd het behang te verwijderen van mijn nieuwe woning ...
ik stuite hier op een muur van gipsplaat...in het hele huis ging het verwijderen van het behang gesmeerd ...totdat ik met mijn stoomaparaatje bij een gipsplaten muur kwam...

Ik kreeg het er heel moeilijk vanaf en nog ook een stukje karton papier mee van het gipsplaat...
zwaar drama dus ...

Heeft iemand dus een idee hoe ik dit eraf zou moeten krijgen?

Groetjes,
Het Nederlandse carputerforum is online!
http://www.carputerforum.nl
pi_34116060
Ben er zelf ook mee bezig, een spons met lauw water doet wonderen.
Gewoon zeiknat maken en met je nagels behang losschapren. Dan kan je zo hele meters behang er af trekken.
pi_34116103
hmm das wel een goeien vraag .. niet nat maken iig .. misschien is het beter nieuwe gips platen te kopen ... kost ook niet extreem duur ... maar er zal denk ik wel een goedje zijn denk ik
pi_34116149
tvp , binnenkort krijg ik met hetzelfde bijltje te hakken.
pi_34116345
MIJN GOD!!!

ik dacht dat er niks ergers was ...maar het heeft gister wel mijn dag verknald ... dat muurtje
pi_34117546
Ik heb het gedaan met een washandje + lauw water en een plamuurmes. Werkt perfect
pi_34118224
ow ja ...over het behang is ook nog eens gelatext ...
dus ik denk niet dat het water erdoorheen gaat ...of is dat wel zo?
pi_34118448
water gaat wel door latex! tenminste bij mij wel.. of komt dat doordat ik er een goedkoop prutje latex op heb zitten.. hihihi
praat geen..
  maandag 16 januari 2006 @ 14:43:10 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34121543
Hier vond ik dit:
quote:
Wil je de gipsplaten muur behangen, dan kun je het behang er later niet afstomen. Er is wel een speciaal product op de markt om behang van een gipsplaten muur te verwijderen.
Er staat echter verder niet bij welk middel dit zou moeten zijn. Maar misschien de moeite waard om dus even bij een bouwmarkt na te vragen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34123439
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:57 schreef Flash55 het volgende:
hmm das wel een goeien vraag .. niet nat maken iig .. misschien is het beter nieuwe gips platen te kopen ... kost ook niet extreem duur ... maar er zal denk ik wel een goedje zijn denk ik
is het snelste en het makkelijkste lijkt me....
t kost wat stuivers meer, maar t resultaat is wel beter
pi_34124909
Domme vraag: waarom wil je dit eigenlijk doen? De reden dat je gipsplaten behangt is dat je die lelijke naden tussen de gipsplaten op die manier netjes kunt wegwerken.
pi_34124974
Afstomen ging bij mij prima..
En die lelijke naden die waren gewoon dicht gemaakt.

Ik heb de muur daarna met voorstrijk en structuurverf weer toppie op geknapt..
Afgelopen weekend het laminaat erin gelegd..

pi_34125172
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:18 schreef joshus_cat het volgende:
Domme vraag: waarom wil je dit eigenlijk doen? De reden dat je gipsplaten behangt is dat je die lelijke naden tussen de gipsplaten op die manier netjes kunt wegwerken.
Daar heb je ook speciale vulpasta voor.
pi_34125398
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:26 schreef _Denker het volgende:

Daar heb je ook speciale vulpasta voor.
Oeh, ja, speciale vulpasta, dan moet 't wel goedkomen.

Spijt me zeer, maar 't is nog een hele prestatie om die naden zo op te vullen (en af te schuren) dat als je er naderhand met wat verf overheengaat, je niet de oorspronkelijke opgevulde naden terugziet. Ik heb nu al bij een paar mensen gezien hoe zij 't er vanaf hebben gebracht, en je blijft 't zien. Opvullen, afschuren, behangen en dan latexen en dan lijkt 't alsof je een echte muur hebt ipv wat gipsplaten.

Op m'n eigen stek heb ik ook een muurtje met wat gipsplaten geplaatst, en mezelf daar met een ontzettende haastklus van af gemaakt, en dat ziet er niet echt uit. Bij anderen --die wat meer tijd hebben genomen-- ziet 't er wel beter uit, maar niet onzichtbaar, en da's m'n punt. Nou heb ik 't wel beverfd met lichte verf (kleur: histor diamant), en ik kan me voorstellen dat als je d'r met een wat donkerdere verf overheengaat die naden een stuk minder zichtbaar zijn, maar da's een gok...

[ Bericht 12% gewijzigd door joshus_cat op 16-01-2006 17:05:01 ]
pi_34127267
Bij mij zijn de naden heel mooi weggewerkt en ik heb er gewoon witte structuurverf over zitten.
Op de betonnen muur heb ik overigens eerst glasvezel behang tegen de muur gedaan. Vervolgens met voorstrijk en structuurverf afgewerkt..

Overigens moet je die naden ook niet met een klein plamuurmesje dicht proberen te krijgen gewoon groot aanpakken dan kun je de naad in 1 keer dicht maken.
pi_34128415
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:31 schreef HarryP het volgende:
Bij mij zijn de naden heel mooi weggewerkt en ik heb er gewoon witte structuurverf over zitten.
Dan bof je. Kan ik je bellen de volgende keer dat ik iets met gipsplaten moet doen?
pi_34130707
Gewoon de naden goed vullen en schuren,heel veel schuren,daarna met monodek er overheen en je ziet er niks meer van.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 16 januari 2006 @ 20:47:29 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34135458
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier vond ik dit:
[..]

Er staat echter verder niet bij welk middel dit zou moeten zijn. Maar misschien de moeite waard om dus even bij een bouwmarkt na te vragen?
Is dat niet gewone behangafweek?

* Martijn_77 heeft slechte ervaringen met behang verwijderen van gipsplaten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 januari 2006 @ 22:28:13 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34140139
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is dat niet gewone behangafweek?

* Martijn_77 heeft slechte ervaringen met behang verwijderen van gipsplaten
Nou dat lijkt me te vochtig.

Overigens heb ik nog even verder gegoogled en het enige dat ik tegenkom is dat men afraadt over gipsplaten te behangen omdat je het er niet meer afkrijgt

Dus TS, misschien moet je toch maar over nieuwe gipsplaten gaan denken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 januari 2006 @ 22:38:05 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34140606
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me te vochtig.

Overigens heb ik nog even verder gegoogled en het enige dat ik tegenkom is dat men afraadt over gipsplaten te behangen omdat je het er niet meer afkrijgt

Dus TS, misschien moet je toch maar over nieuwe gipsplaten gaan denken.
Dan zou ik toch voor de schuurpapier methode gaan

Als het behang er toch echt af moet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34149361
Hoi,

ik ga het vrijdag avond allemaal nog maar eens proberen ...
Maar ik kan het waarschijnlijk glad laten pleisteren en dan daaroverheen mijn glasvezelbehang doen...

Ik ga het allemaal even proberen

Er zijn een paar opties:
- nieuwe gipsplaten (wat betekent dat ik de oude eruit moet slopen en opnieuw strak moet maken)
- eroverheen pleisteren
- behangafweek gebruiken (word volgens Duderinnetje te nat)
- eraf proberen te schrapen (dit lukt wel maar kost ontzettend veel tijd)
- eraf schuren met een schuurmachine of met de hand...
- washandje + lauw water en een plamuurmes

Kortom ik heb a.s. vrijdag en zaterdag genoeg te doen

Ik hoef alleen maar 1 klein kamertje te doen en die klote gipsplaten muur...
En dat zorgen dat ik alles GOED schoonmaak want er liggen overal stukjes behang op de grond en daar iriteer ik me mateloos aan ....

[ Bericht 2% gewijzigd door I-1 op 17-01-2006 08:01:41 ]
pi_34151071
In plaats van behangafweek kun je ook biotex gebruiken.
Sopje maken met veel biotex (hebben we bij de broer van mijn vriendin gebruikt) en dat werkt prima. Maar dat was een normale muur. En zo nat werd het niet.
pi_34151666
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:52 schreef I-1 het volgende:

Er zijn een paar opties:
Ik mis nog een paar opties:
1) lekker laten zitten ondanks je 'alles moet schoon'- tic.
2) lekker laten zitten en gipsplaten over de oude gipsplaten heen zetten (wel eerst uitzoeken waar de dwarslatten van de oude gipsplaten zittten).
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:32:18 #24
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34155450
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:52 schreef I-1 het volgende:
[...]

- eroverheen pleisteren

[...]
Kan je gewoon over behang een stuclaag aanbrengen? Het is rauhfaserbehang op gipsplaat, en gezien de bovenstaande reacties zie ik er zwaar tegen op om het er af te halen.
pi_34156033
zo ik heb net even behangafweek gekocht bij de praxis en daarmee ga ik in ieder geval het laatste kamertje doen en de restjes die over zijn gebleven door het hele huis...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')