abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34113884
Weet iemand wat voor soort stickers er gebruikt worden om op auto's te plakken. Ik zou graag zelf een mooie vorm willen uitsnijden en deze op ons (zakelijk) busje willen plakken. We hebben het eens bij een bedrijf laten doen en dat kostte ongeveer 450 euro. Nu hebben we nog een busje en willen we kijken of het mogelijk is om zo iets zelf te doen.

Heeft iemand misschien tips, betreffende auto belettering...
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:47:36 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34114224
ga naar een goed reclame buro, bijvoorbeeld mellink in lichtenvoorde. Weet ik zeker dat je voor 450 euo wel 3 bussen kan doen of hebben jullie zulke speciale wensen aan de stockkers of rare effecten erin??? doe us een foto
  maandag 16 januari 2006 @ 10:49:56 #3
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_34114283
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:31 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Weet iemand wat voor soort stickers er gebruikt worden om op auto's te plakken. Ik zou graag zelf een mooie vorm willen uitsnijden en deze op ons (zakelijk) busje willen plakken. We hebben het eens bij een bedrijf laten doen en dat kostte ongeveer 450 euro. Nu hebben we nog een busje en willen we kijken of het mogelijk is om zo iets zelf te doen.

het zijn geen stickers maar het is een folie.
Als je een vb foto hebt kan ik aan mijn vriendin vragen wat het zo mogen kosten.
( vriendin werkt bij een autobeletteraar )
pi_34114455
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:49 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

Als je een vb foto hebt kan ik aan mijn vriendin vragen wat het zo mogen kosten.
Nou het zijn meer een paar vormen, 2 hondenpoten (het is een hondenuitlaatdienst) en daaronder iets van 25 letters.
Bij het vorige ontwerp zaten de ontwerpkosten er ook bij, misschien dat de prijs daardoor zo hoog lag.

Maar buiten dat, ik zou het toch het liefst zelf doen, ook omdat het me een leuke ervaring lijkt. Misschien kun je het eens vragen aan haar, ik zou het heel graag willen weten...
pi_34114480
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:57 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

[..]

Nou het zijn meer een paar vormen, 2 hondenpoten (het is een hondenuitlaatdienst) en daaronder iets van 25 letters.
Bij het vorige ontwerp zaten de ontwerpkosten er ook bij, misschien dat de prijs daardoor zo hoog lag.

Maar buiten dat, ik zou het toch het liefst zelf doen, ook omdat het me een leuke ervaring lijkt. Misschien kun je het eens vragen aan haar, ik zou het heel graag willen weten...
Waar kom je vandaan?
pi_34114490
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:58 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan?
Uit Leiden...
pi_34114538
Okay dan laat maar .
pi_34114566
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef ijsmeis het volgende:
Okay dan laat maar .
Jammer
  maandag 16 januari 2006 @ 11:04:29 #9
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_34114615
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:59 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

[..]

Uit Leiden...
Toevallig een beletteraar uit zoeterwoude ?

Maar idd de eerste keer heb je meestal ontwerpkosten erbij.
Dan nog vind ik ¤ 450,- erg veel.
Hun snijden het met een plotter, de folie is 3m of avery ( beide Leiden eo )
pi_34114676
Bij Aplus beletting ja, werkt jou vriendin daar ?

Ik weet het niet zeker van die 450 euro ik dacht zo iets...
  maandag 16 januari 2006 @ 11:09:21 #11
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_34114748
Maar toch niet helemaal.
  maandag 16 januari 2006 @ 11:10:36 #12
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_34114784
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:06 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Bij Aplus beletting ja, werkt jou vriendin daar ? uhhh ja ( Vera )

Ik weet het niet zeker van die 450 euro ik dacht zo iets...
Ik vraag vanavond ff wat ze kan doen voor je......... welke naam is het bedrijf ?
  maandag 16 januari 2006 @ 11:11:38 #13
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_34114808
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:49 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

Die folie is gewoon onbewerkt "stickermateriaal" dus eigenlijk hetzelfde.

Maar als je zoiets zelf wilt doen zul je dus wel folie bestellen, een plotter regelen om uit te snijden. (tenzij je het lievr met de hand doet, alleen de plak folie doorsnijden niet de "backing"). "Transportfolie" hebben, hiermee haal je de belettering van het papier waar de belettering aan vast zit. En water met een drupje zeep/glassex. dit spuit je eerst op je auto en dan plaats je de belettering eroverheen. Op deze mannier kan je nog een beetje schuiven met je belettering.
Vevolgens druk je het water onder de folie vandaan met behulp van een spatel. Beetje laten drogen en dan kun je de transportfolie verwijderen.
Mochten er nog bellen/druppels onder de folie zitten. prik dit dan lek met een naaldje en druk de bel dan leeg.

Maar ik zou het gewoon laten doen, want als je folie wilt uitsnijden met de hand voor meerdere auto's en je hebt het nog nooit gedaan, wens ik je veel succes.
pi_34114999
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:10 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

Ik vraag vanavond ff wat ze kan doen voor je......... welke naam is het bedrijf ?
Snuf & Snuit hondenuitlaatdienst...

Zou ik wel tof vinden, je kan me ook mailen op sebastiaan_2003{ed} hotmail punt com

De contactpersonen zijn trouwens Nancy en Jeroen geweest. Ik regel dit nu voor hun maar het is niet mijn bedrijf
  maandag 16 januari 2006 @ 11:20:01 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_34115005
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:31 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

belettering kun je laten doen vanaf 125-150 euro... zeker gezien het feit dat het uitsnijden gebeurt met een digitaal snij-apparaat dat veel nauwkeuriger is, kun je het beter laten doen en een ander bedrijf zoeken die het wel voor een fatsoenlijke prijs wil doen.

zo te horen gaat het niet om een digitale print, dus dan kan ik met gerust hart zeggen dat ik voor 330 ex BTW een complete auto kan laten voorzien van een digitale print en jij dus een veel te duur bedrijf in handen genomen hebt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_34116620
Ask Gogolpix-nogwat, hij weet dr alles van.
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_34116758
* Googol meldt zich
Calm down, please!
pi_34116907
Meester, adviseer mij, is het mogelijk om zelf je auto te beletteren... Al dan niet met voorgesneden stickers...
  maandag 16 januari 2006 @ 12:24:24 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_34116997
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:21 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Meester, adviseer mij, is het mogelijk om zelf je auto te beletteren... Al dan niet met voorgesneden stickers...
mogelijk ja, verstandig nee.

geen dank
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_34117130
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:21 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Zeker als je het nog nooit gedaan hebt is het ten sterkste af te raden. Zoals koffiekoekje eerder beschreef is de juiste manier om het te doen maar iedereen die ik ken die het zelf ging proberen kwam van een koude kermis thuis... allemaal belletjes onder de folie en bij het eerste bezoek aan de wasstraat was de helft weg.

Zelf je letters snijden is al helemaal geen optie... hiervoor moet je wel zo veel ervaring hebben (niet door de lak snijden, perfecte bochten snijden, etc).

Mijn advies is om het ontwerp aan te leveren bij een plakker en het te laten doen. Het ontwerp kan ik wel voor je verzorgen. Voor plakken moet je een contactje hebben (en je bent al aardig op weg).
Probeer anders wat info op te vragen bij: http://www.tobo-reclame.nl/ (een plakker waar ik ook zaken mee doe)
Calm down, please!
pi_34117629
Ik heb al contact met iemand wiens vriendin bij het bedrijf werkt waar we het al eens hebben laten doen. Hij kijkt hoeveel het zou kosten om het nog een keer te doen...
pi_34117748
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:44 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik heb al contact met iemand wiens vriendin bij het bedrijf werkt waar we het al eens hebben laten doen. Hij kijkt hoeveel het zou kosten om het nog een keer te doen...
zolang je de EPS (vector) bestanden van je (hun) logo hebt is het geen probleem. Alleen met foto's of JPG's kom je er niet.

Laat maar weten als er een logo omgezet moet worden naar EPS.
Calm down, please!
pi_34117999
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

zolang je de EPS (vector) bestanden van je (hun) logo hebt is het geen probleem. Alleen met foto's of JPG's kom je er niet.

Laat maar weten als er een logo omgezet moet worden naar EPS.
Thanx
pi_34190954
Niks meer gehoord...
pi_34192998
Hey Googolplexian, zin om een racer te sponsoren ( met een belettering )? Of is dit topicjacking want dat is niet de bedoeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')