abonnement Unibet Coolblue
pi_34103306
Hallo,

Mijn Mazda 323F uit 1991 moet naar de sloop, omdat ik een andere auto heb gekocht, en verkopen geen optie meer is (lekkende radiateur, homokineten en 5 APK punten).
Hij rijd nog wel, en heeft APK tot april.

Dit word m'n eerste auto die naar de sloop gaat, ik heb er dus nog helemaal geen ervaring mee.
Klopt het dat je meestal een klein bedrag krijgt wanneer je de auto rijdend naar de sloop brengt?

Dan weet ik of ik daar om kan vragen

bedankt!
Signature verwijderd door FA
pi_34103400
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:34 schreef Driverrrr het volgende:
Hallo,

Mijn Mazda 323F uit 1991 moet naar de sloop, omdat ik een andere auto heb gekocht, en verkopen geen optie meer is (lekkende radiateur, homokineten en 5 APK punten).
Hij rijd nog wel, en heeft APK tot april.

Dit word m'n eerste auto die naar de sloop gaat, ik heb er dus nog helemaal geen ervaring mee.
Klopt het dat je meestal een klein bedrag krijgt wanneer je de auto rijdend naar de sloop brengt?

Dan weet ik of ik daar om kan vragen

bedankt!
Tegenwoordig moet je blij zijn als je em gratis mag achterlaten op de sloop Je kunt hem beter inruilen bij een garage voor een andere auto, krijg je er vaak nog wel wat voor
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34104038
Klopt ja, pas nog een gare auto weggebracht naar de sloop en ik was al blij dat t met gesloten portemonnee kon...
  zondag 15 januari 2006 @ 22:52:09 #4
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_34104091
klop eens bij de lokale brandweer aan. die willen zon ding nog wel eens kopen om te oefenen. Openknippen en dergelijke......melden hem ook voor je af!
Boef!
pi_34105450
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:34 schreef Driverrrr het volgende:
Hallo,

Mijn Mazda 323F uit 1991 moet naar de sloop, omdat ik een andere auto heb gekocht, en verkopen geen optie meer is (lekkende radiateur, homokineten en 5 APK punten).
Hij rijd nog wel, en heeft APK tot april.

Dit word m'n eerste auto die naar de sloop gaat, ik heb er dus nog helemaal geen ervaring mee.
Klopt het dat je meestal een klein bedrag krijgt wanneer je de auto rijdend naar de sloop brengt?

Dan weet ik of ik daar om kan vragen

bedankt!
Als ie nog gewoon rijd krijg je er maximaal 50 euro voor, geloof mij maar.

Me E30 reed ook, aanlopende wiel tegen wielkast voorkant zat behoorlijk inmekaar (motorkap/zijscherm etc. echt krom), kreeg ik ook 50 euro voor...
pi_34105804
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef yup het volgende:

[..]

Als ie nog gewoon rijd krijg je er maximaal 50 euro voor, geloof mij maar.

Me E30 reed ook, aanlopende wiel tegen wielkast voorkant zat behoorlijk inmekaar (motorkap/zijscherm etc. echt krom), kreeg ik ook 50 euro voor...
Vind ik ook niet gek, die sloperijen verdienen genoeg centjes aan de onderdelen die nog wel bruikbaar zijn
  zondag 15 januari 2006 @ 23:37:25 #7
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34106139
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef yup het volgende:

[..]

Als ie nog gewoon rijd krijg je er maximaal 50 euro voor, geloof mij maar.

Me E30 reed ook, aanlopende wiel tegen wielkast voorkant zat behoorlijk inmekaar (motorkap/zijscherm etc. echt krom), kreeg ik ook 50 euro voor...
Oh... heb ik iets gemist
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_34110501
Deze zomer heb ik een rijdend busje (Subaru E10) ingeruild bij de aankoop van een gloednieuwe wagen. Leverde me ¤1000 korting op. Een "green bonus"

Maar tegenwoordig mogen schroothandelaars geen autowrakken meer innemen. Of ze moeten volledig vloeistofloos en bijna volledig ontdaan zijn van kunststoffen.

Om een idee te geven. Een "gemiddelde" auto tegenwoordig is 600 kg staal , 200 kg lichtmetaal en 50 kg koperlegeringen/kabels.

Dit zou me , voorgesorteerd bij een schroothandelaar ¤40 voor het staal, ¤130 voor het lichtmetaal en ¤75 voor de koperlegeringen/kabels opleveren.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_34110534
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:17 schreef Blackheart het volgende:
Dit zou me , voorgesorteerd bij een schroothandelaar ¤40 voor het staal, ¤130 voor het lichtmetaal en ¤75 voor de koperlegeringen/kabels opleveren.
Exclusief manuren, gereedschapskosten, gevarentoeslagen medewerkers, milieu ontheffingen, ontdoen van vloeistoffen. Dan houdt je nog 50 euro over met mazzel...
pi_34110543
Je zal er 30-50 euro voor krijgen bij de sloop.
pi_34111668
Er is een achterpoortje in België.
Als particulier kan je vrij simpel en goedkoop van de vloeistoffen en kunststoffen af geraken. Bij het lokale containerpark.
Manuren kan je zelf spenderen, en de slijptol ter hand nemen.

Dus zoals ik meld, als ik een autowrak zou slopen, ergens in een grote garagebox ofzo, kan ik uit een wrak een ¤250 halen. Da's een dikke dag werk.
Zeker als je niet moet opletten hoe je alles demonteerd.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_34111671
quote:
Op maandag 16 januari 2006 05:22 schreef Blackheart het volgende:
Er is een achterpoortje in België.
Als particulier kan je vrij simpel en goedkoop van de vloeistoffen en kunststoffen af geraken. Bij het lokale containerpark.
Manuren kan je zelf spenderen, en de slijptol ter hand nemen.

Dus zoals ik meld, als ik een autowrak zou slopen, ergens in een grote garagebox ofzo, kan ik uit een wrak een ¤250 halen. Da's een dikke dag werk.
Zeker als je niet moet opletten hoe je alles demonteerd.
Begin er maar eens aan, dat haal je niet met een dag werk...In nederland krijg je gewoon tot ¤50,- terug voor je car...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_34111679
50 euro krijg je op de meeste plaatsen ervoor. hier in het zuiden tenminste bij iedere sloop. meer hoef je dan ook niet te verwachten.
pi_34111701
In België kan je een auto nog niet eens kwijt op een gewone sloop. Ze mogen die niet meer aanpakken. Ook ijskasten en diepvriesers mogen al lang niet meer.

Ongesorteerd metaal gaat aan 7 cent per kilo.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_34113389
hier in zeeland een zo goed als getotalde corsa teruggebracht voor 50 euro
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  maandag 16 januari 2006 @ 10:32:44 #16
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34113900
quote:
Op maandag 16 januari 2006 05:22 schreef Blackheart het volgende:
Er is een achterpoortje in België.
Als particulier kan je vrij simpel en goedkoop van de vloeistoffen en kunststoffen af geraken. Bij het lokale containerpark.
Manuren kan je zelf spenderen, en de slijptol ter hand nemen.

Dus zoals ik meld, als ik een autowrak zou slopen, ergens in een grote garagebox ofzo, kan ik uit een wrak een ¤250 halen. Da's een dikke dag werk.
Zeker als je niet moet opletten hoe je alles demonteerd.
En dan zit ik hier in NL nog steeds met een kenteken op naam waarover ik belasting en verzekering moet betalen....


Gewoon naar een sloper brengen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_34114055
of voor ¤100 op marktplaats zetten als opknappen/schadebak. Vind ik altijd beter dat een auto naar die afzetters te brengen, met hun 50 euro..

Die naaiers vragen op elke sloop zo 60 euro voor een motorkap of een bumper. Omdat die onderdelen toevallig veel gevraagd worden. Zo kan ik ook winst maken...
  maandag 16 januari 2006 @ 11:04:30 #18
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34114618
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:38 schreef Sloper het volgende:
of voor ¤100 op marktplaats zetten als opknappen/schadebak. Vind ik altijd beter dat een auto naar die afzetters te brengen, met hun 50 euro..

Die naaiers vragen op elke sloop zo 60 euro voor een motorkap of een bumper. Omdat die onderdelen toevallig veel gevraagd worden. Zo kan ik ook winst maken...
Dus jij bent ook een afzetter...


zie naam
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_34119053
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dus jij bent ook een afzetter...


zie naam
En jij bent een facist? Zie naam

Dacht dat dit soort geintjes mer op fancy.forum.nl thuishoorden
pi_34120631
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:32 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En dan zit ik hier in NL nog steeds met een kenteken op naam waarover ik belasting en verzekering moet betalen....


Gewoon naar een sloper brengen.

Kentekenplaten plus papieren opsturen naar de RDW
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34124614
In nl mag je geen auto's zelf meer slopen. Alleen voor de zgn hobby-auto's mag je nog het kenteken en de platen los opsturen. Als je een gewone auto zelf zou demonteren en zou inleveren, dan raak je het kentekenbewijs niet meer kwijt of krijg je een boete als je het inlevert. (Vriend van me heeft een keer een ford taunus in het buitenland achtergelaten omdat de motor op was, en heeft 3 maanden moeten corresponderen met de RDW omdat hij geen vrijwaringsbewijs had).

We hebben ooit een Volvo 240 gestript om die te laten afvoeren door een sloopbedrijf, die mocht alleen mee als we er 300 gulden voor betaalden. Toen hebben we de auto weer min of meer in elkaar gezet en er heen gesleept en er zo 50 gulden voor gekregen. Onderdelen die we terug hebben moeten zetten waren minder waard dan de 350 gulden.

Maar goed, OT:
Je krijgt meestal wel 50 euro terug, ik meen zelfs dat dat een wettelijk vastgelegd bedrag is dat je ook betaalt als je een nieuwe auto koopt. Als je het niet krijgt wordt je genaaid en kun je beter naar een andere sloop gaan. Eerst ff bellen helpt vaak ook wel, ze vertellen je zo wel of je geld krijgt.

Of kijk eens in je lokale buurtkrantje of zondagskrant, of de telegraaf - daar adverteren vaak genoeg Achmeds in die alles op willen kopen tegen een leuke vergoeding + vrijwaring. Of zoek eens op marktplaats bij te koop gezocht...

[ Bericht 4% gewijzigd door man_in_love op 16-01-2006 16:14:44 (extra info) ]
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
pi_34125450
Verkoop de wagen in België, stuur de platen ,met verkoopsbewijs op.
Probleem weg.

Helaas heb ik geen plek om een wagen te slopen. Anders zou ik het wel zien zitten. elke week ¤150 belastingsvrij in het handje.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_34125525
Ik heb mijn wagen een maand geleden naar de sloop gebracht en was blij dat ik niet moest bijbetalen!

Echt daar krijg je tegenwoordig niks meer voor.
pi_34130085
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:37 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Oh... heb ik iets gemist
Gejat tegen paal gerost :/
pi_34131256
Niks voor krijgen??? Paar maanden terug had ik mijn Opel Corsa helemaal naar de schrot gereden, boompje hier boompje daar Motor was ook opgeblazen

Bij de sloop kreeg ik nog 20 euro
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')