abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 9 februari 2006 @ 14:20:43 #226
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34899814
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:26 schreef APK het volgende:

[..]

Op Samet worden de stranden rustiger hoe verder je naar het zuiden gaat.
Hoewel er ergens halverwege het eiland wel een strand is met een pier waar een veerboot aanlegt, daar is het meteen weer een stuk drukker. Ik geloof dat dit Wong Duan is...
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_34906424
Ik heb vandaag de tickets geboekt. Lekker twee weken Thailand. MIjn zusje wil gelijk door naar de stranden om eerst een weekje bij te komen en dan rustig naar Bangkok terug reizen en daar een paar dagen blijven. Ik zelf denk aan eerst Bangkok en rustig naar het zuiden te reizen en de laatste week op het strand te hangen. Wat is wijsheid, Iemand ervaring???
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_34932004
Bedankt BlueS...
groeten Liesjuh
pi_34932767
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef marbe het volgende:
Ik heb vandaag de tickets geboekt. Lekker twee weken Thailand. MIjn zusje wil gelijk door naar de stranden om eerst een weekje bij te komen en dan rustig naar Bangkok terug reizen en daar een paar dagen blijven. Ik zelf denk aan eerst Bangkok en rustig naar het zuiden te reizen en de laatste week op het strand te hangen. Wat is wijsheid, Iemand ervaring???
Bangkok vond ik niet echt bijzonder, tenzij je van autowalmen en verkeersdrukte houdt, dan heb ik niks gezegd. Ik denk qua bezienswaardigheden ben je met 2 daagjes, 1 nachtje met Bangkok wel klaar.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_34932839
Bangkok moest ik heel erg aan wennen. De eerste keer vond ik het verschrikkelijk. De 2e keer iets minder en de 3e keer vond ik het tof!
pi_34932932
ja bij Bangkok ligt het er denk ik aan wat je gewend bent. vrienden van mij vonden het in het begin heel vies en druk terwijl ik het echt fantastisch vond vanaf het begin, maar ik ben dan ook al eens in andere aziatische steden geweest zoals Jakarta ( )
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:34:45 #232
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_34932949
Bangkok is haat/liefde

Je moet door de drukte heenkijken, de ronselaars en oplichters vermijden en lekker gaan eten in allerlei restaurantjes en stalletjes.
Je kunt bijvoorbeeld bijzonder goedkoop japans eten in Bangkok. Shoppen is ook een aanrader.
Explore the World
pi_34933055
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:34 schreef bluesparkle het volgende:
Bangkok is haat/liefde

Je moet door de drukte heenkijken, de ronselaars en oplichters vermijden en lekker gaan eten in allerlei restaurantjes en stalletjes.
Je kunt bijvoorbeeld bijzonder goedkoop japans eten in Bangkok. Shoppen is ook een aanrader.
Ben ik wel met je eens, maar langer dan 2 dagen is ook weer niet nodig toch ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:50:44 #234
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_34933433
nee 2 of 3 dagen is meer dan zat
Explore the World
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:20:31 #235
24329 KNAK
ff w88,......
pi_34937728
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:34 schreef bluesparkle het volgende:
Bangkok is haat/liefde

Je moet door de drukte heenkijken, de ronselaars en oplichters vermijden en lekker gaan eten in allerlei restaurantjes en stalletjes.
Je kunt bijvoorbeeld bijzonder goedkoop japans eten in Bangkok. Shoppen is ook een aanrader.
Bangkok is een verademing , vooral als je India gewend ben
ronselaars en oplichters heb je overal in die regio,door de toeristenindustrie
Hier in India heb je ze terwijl je niet eens in toeristengebied loopt..

Bangkok is super!
Mai pben rai~!
pi_34962057
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:20 schreef Gert het volgende:

[..]

Hoewel er ergens halverwege het eiland wel een strand is met een pier waar een veerboot aanlegt, daar is het meteen weer een stuk drukker. Ik geloof dat dit Wong Duan is...
Samet.....

we waren inderdaad ook geland op Wong Duan. Dat was vrij verschrikkelijk, vonden wij althans. Druk, overal deckchairs and umbrellas, belachelijk dure accomodatie (en we mochten nog blij zijn d'at we iets konden vinden, het zat nagenoeg vol, uiteindelijk betaalden we 600B of was het nou 500B voor een basic hutje), schreeuwende zuipende en vechtende Engelsen, een enkele keer een gek met een jetski. Niet helemaal ons idee van een rustig strand. Ik ben een heel eind naar beneden gelopen, tot aan het voorlaatste strand (Sametville resort?). Daar tussenin is het rustiger, maar niet echt mooi strand, vond ik.
Wel is het zo dat veel mensen een dagtrip van Pataya doen. Die gaan om 1600 uur met de laatste boot weg, en dan wordt het een stuk rustiger en aangenamer.

Ik vond de mensen erg ongeinteresseerd, om maar niet te zeggen onThais lomp. Ik heb geleerd in Azie nooit een kamer te nemen voordat ik 'm heb gezien (en het liefst meerdere), maar Sametville Resort was wel een beetje de druppel. Bungalow? Hebben we. 1000B. Wil je 'm eerst zien? Weet je dan nog niet of je 'm wil zonder te zien? Verveeld gezicht. Vervelende backpackers ook....
Hetzelfde in winkels en restaurants.

Niet prettig, we zijn na twee dagen dan ook vertrokken. Ko Samet is niet ons ding. Volgende keer maar eens Ko Mak of Ko Kut proberen. Ik vond het niet echt relaxt.
In de weekenden is het afgeladen vol, en vliegen de prijzen omhoog.
pi_34964691
Is er iemand al op Koh Mak of Koh Kut geweest en hoe is het bevallen ?
Vertrek je er naar toe vanaf het mainland of vanaf Koh Chang ?
pi_34969520
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:39 schreef Harryvb het volgende:
Is er iemand al op Koh Mak of Koh Kut geweest en hoe is het bevallen ?
Vertrek je er naar toe vanaf het mainland of vanaf Koh Chang ?
Ben zelf alleen op Koh Chang geweest, maar een collega heeft vorig jaar een paar dagen op Koh Mak gezeten. Een klein paradijsje schijnt het te zijn maar er is idd weinig te doen.

Je kan rechtstreeks vanaf de vaste wal naar Koh Mak en Kut maar je kan zoals gezegd ook via Ko Chang.
pi_34985397
Is er iemand al op de eilanden voor de kust van Trang geweest ?
  zondag 12 februari 2006 @ 00:50:15 #240
6941 APK
Factual, I think.
pi_34986737
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:05 schreef Shakermaker het volgende:

Je kan rechtstreeks vanaf de vaste wal naar Koh Mak en Kut maar je kan zoals gezegd ook via Ko Chang.
Er is gisteren een ferry naar Koh Kut gezonken. Te zwaar beladen met bouwmaterialen, twee doden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_35081014
Hallo , wij wilden eerst Koh Chang en Samet enzo doen doch na lezen van vele forums hebben we beslist om ales om te gooien vanwege teveel toeristen daar , nu wij willen naar Trang (via nok air) en de eilanden voor de kust daar , Koh Kradan , Koh Libong en Koh Muk , Koh Sukorn , de eilanden van het nationaal park rond Koh Taratuo en eventueel de stranden op het vasteland zelf(als die er zijn)
Heeft er iemand ervaring in die streek ?
Dan willen we via Ban Krut , Prachurap , Hua hin en Cha-Am naar Kanchaburi en vandaar via de helfire pass naar de drie padode pass en zo terug naar Bangkok.
Info en of foto's rond deze plaatsen zijn zeer welkom.
mvg
Harry
pi_35081073
harry,

ga niet naar Hua Hin!!!! lopen alleen maar ranzige duitse gezinnen met thaise vrouwtjes rond.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:08:30 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35087029
Ik ben helaas weer terug...

In Chonburi overigens slachtoffer geworden van een tasjesdief op brommer, nou ja ik niet maar een thaise vriendin.
Ik had al een vreemd voorgevoel, dus liet haar aan de binnenkant lopen, maar op een gegeven moment liepen we terug, en stonden ze daar (toen zag ik dat dus niet), zij liep iets vooruit, en ondanks dat zij de tas niet losliet, scheurde de bandjes en reden ze er vandoor.... er ging nog wel een thai achteraan, maar die zijn een soi in en spoorloos verdwenen...

Omdat ik te ver weg stond zag ik het pas te laat en kon ze niet meer van de brommer afschoppen. (misschien maar beter ook, je weet niet of die gasten gewapend zijn).
Ze schrokken overigens wel dat ik een 'blanke farang' was, want de dader keek nogal geschrokken achterom toen ik schreeuwend achter hem aanrende... (Politie doet namelijk net iets meer voor een farang in dit geval dan een thai).

Zelf niks kwijtgeraakt overigens, vriendin wel, gelukking niet haar mobiele telefoon, die had ze op mijn aanraden in haar zak gedaan , maar wel een geldbedrag en ID card, etc. etc.
Het is trouwens niet de materiele schade, maar meer de schok.. je voelt je toch niet helemaal lekker meer... (En het ironische is dat het dus niet gebeurde in de rustige straat wat ik dacht, maar juist op een redelijk druk punt).

Een positief punt, dat ze het op een druk punt deden was nou niet de meest briljante actie van deze tieners, aangezien net voor vertrek ik de melding kreeg dat ze de daders, (uit Sri Racha, 30 km ervandaan), hadden opgepakt. Uiteraard zie je het geld niet meer terug, dat is weg, maar ze zitten wel vast, althans, dat mag ik hopen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35089488
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:08 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben helaas weer terug...

In Chonburi overigens slachtoffer geworden van een tasjesdief op brommer, nou ja ik niet maar een thaise vriendin.
Ik had al een vreemd voorgevoel, dus liet haar aan de binnenkant lopen, maar op een gegeven moment liepen we terug, en stonden ze daar (toen zag ik dat dus niet), zij liep iets vooruit, en ondanks dat zij de tas niet losliet, scheurde de bandjes en reden ze er vandoor.... er ging nog wel een thai achteraan, maar die zijn een soi in en spoorloos verdwenen...

Omdat ik te ver weg stond zag ik het pas te laat en kon ze niet meer van de brommer afschoppen. (misschien maar beter ook, je weet niet of die gasten gewapend zijn).
Ze schrokken overigens wel dat ik een 'blanke farang' was, want de dader keek nogal geschrokken achterom toen ik schreeuwend achter hem aanrende... (Politie doet namelijk net iets meer voor een farang in dit geval dan een thai).

Zelf niks kwijtgeraakt overigens, vriendin wel, gelukking niet haar mobiele telefoon, die had ze op mijn aanraden in haar zak gedaan , maar wel een geldbedrag en ID card, etc. etc.
Het is trouwens niet de materiele schade, maar meer de schok.. je voelt je toch niet helemaal lekker meer... (En het ironische is dat het dus niet gebeurde in de rustige straat wat ik dacht, maar juist op een redelijk druk punt).

Een positief punt, dat ze het op een druk punt deden was nou niet de meest briljante actie van deze tieners, aangezien net voor vertrek ik de melding kreeg dat ze de daders, (uit Sri Racha, 30 km ervandaan), hadden opgepakt. Uiteraard zie je het geld niet meer terug, dat is weg, maar ze zitten wel vast, althans, dat mag ik hopen
Das idd wat minder, maar voor de rest wel een leuke reis gehad neem ik aan?
pi_35096877
Wat is een Parang?
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:18:24 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_35097206
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:08 schreef BoontjeB het volgende:
Wat is een Parang?
'Farang' -spreek uit als 'falang' is een buitenlander.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_35217369
Net een 3 weken tour door Thailand gemaakt met mijn familie, allemaal via SNP. Vrij goede service, zeker aan te raden als je niet ter plekke alles zelf wilt regelen.

Wat ik wel kan aanraden voor in Bangkok: fietsen

Er zit een nederlander die fietstochtjes van een halve dag door de stad organiseert, echt perfect om het echte, stadse Bangkok te zien. Je fietst dan door de kleine steegjes, over markten etc waar geen/nauwlijks toeristen te vinden zijn. http://www.covankessel.com/
pi_35218412
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:33 schreef Gio het volgende:
Net een 3 weken tour door Thailand gemaakt met mijn familie, allemaal via SNP. Vrij goede service, zeker aan te raden als je niet ter plekke alles zelf wilt regelen.

Wat ik wel kan aanraden voor in Bangkok: fietsen

Er zit een nederlander die fietstochtjes van een halve dag door de stad organiseert, echt perfect om het echte, stadse Bangkok te zien. Je fietst dan door de kleine steegjes, over markten etc waar geen/nauwlijks toeristen te vinden zijn. http://www.covankessel.com/
dat is een leuk, edoch zo op het eerste oog lichtelijk suicidaal idee
maar zoals altijd valt dat laatste ongetwijfeld best mee.
pi_35218567
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat is een leuk, edoch zo op het eerste oog lichtelijk suicidaal idee
maar zoals altijd valt dat laatste ongetwijfeld best mee.
Dat denkt iedereen, en eerlijk is eerlijk, ik ook . Maar het viel uiteindelijk zeer mee. We zijn maar 3 keer een drukke straat overgestoken, de rest van de tijd fiets je niet in de buurt van de grote straten. En die paar keer dat het wel gebeurt: fietsers in Thailand vallen onder de voetgangers verkeersregels, dus je kunt gewoon over de stoep fietsen als je wit
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:57:25 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35225171
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:19 schreef Gio het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen, en eerlijk is eerlijk, ik ook . Maar het viel uiteindelijk zeer mee. We zijn maar 3 keer een drukke straat overgestoken, de rest van de tijd fiets je niet in de buurt van de grote straten. En die paar keer dat het wel gebeurt: fietsers in Thailand vallen onder de voetgangers verkeersregels, dus je kunt gewoon over de stoep fietsen als je wit
Volgens mij vallen die motorcycle taxi's dan ook onder de voetgangers, want op weg naar de El Al office nam mijn motorcycletaxi een heleboel stoepen mee... ging wel lekker snel!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')