abonnement Unibet Coolblue
pi_34044285
"Dood aan alle pedofielen!" "De dader werd veroordeeld tot 10 jaar cel wegens pedofilie." "Afschieten die pedo's!"

Heel vaak gebruikt men de term pedofiel als men een zedendelinquent bedoelt. Dat is echter helemaal verkeerd. Een pedofiel is per definitie "iemand met een seksuele voorkeur voor kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken"
Dat zegt nog niets over de manier waarop men omgaat met die seksuele voorkeur. Je bent een pedofiel als je aan de bovenstaande definitie voldoet, ongeacht of je die voorkeur al dan niet in de praktijk brangt. Een pedofiel is dus NIET altijd een (kinder)verkrachter.

Bovendien zullen heel veel mensen een volwassene die zich seksueel aangetrokken voelt tot een meisje van 14 jaar, dat bijna altijd al duidelijke secundaire geslachtskenmerken heeft, ook een pedofiel noemen. Ook dat is verkeerd: een pedofiel valt op kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken. Dat betekent dus: tot een jaar of 12, afhankelijk van of het kind al secundaire geslachtskenmerken heeft. Meisjes van 14-15 jaar hebben bijna altijd al - soms grote - borsten en andere secundaire vrouwelijke kenmerken.

Waarom maakt men zo'n misbruik van de term pedofiel? Waarom verwart men die met pedoseksueel, kinderverkrachter, zedendelinquent, enz.?
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_34044324
Pedofielen mogen ze van mij allemaal chemisch castreren: Puur preventief
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:50:39 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34044390
Hoezo misbruik? Niet iedere pedofiel is een pedosexueel, maar per definitie is elke pedosexueel wel een pedofiel. Er is feitelijk en taalkundig dus niks mis met de aangehaalde voorbeelden.

(Vergelijk: Elke kip is een vogel, maar niet elke vogel is een kip.)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_34044448
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:48 schreef cultheld het volgende:
Pedofielen mogen ze van mij allemaal chemisch castreren: Puur preventief
Moeten we dan ook iedereen die een of meer personen doodwenst preventief opsluiten/doden?
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_34044463
pedofiel wordt vaak misbruikt, maar niet zo vaak als de term familiedrama
pi_34044488
ga huilen om een definitie ofzo
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:54:52 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34044501
een leraar of lerares die met kinderen werkt is in de regel ook pedofiel, anders kan je dat beroep nooit doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34044506
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoezo misbruik? Niet iedere pedofiel is een pedosexueel, maar per definitie is elke pedosexueel wel een pedofiel. Er is feitelijk en taalkundig dus niks mis met de aangehaalde voorbeelden.

(Vergelijk: Elke kip is een vogel, maar niet elke vogel is een kip.)
Maar doordat men steeds pedofiel gebruikt in plaats van pedoseksueel, denken heel veel mensen dat een pedofiel per definitie iemand die kinderen misbruikt is. Wat natuurlijk niet waar is.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_34044514
Edit: kappen.

[ Bericht 95% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 14-01-2006 16:22:59 ]
pi_34044540
nee want in iedere familie is wel een drama, de meeste zien hun eigen familie zelf als drama....
likken is een hobby, ik wil er mijn werk van maken, alleen dan heb ik geen hobby meer
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:56:32 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34044545
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:55 schreef Limsdealer het volgende:

[..]

Maar doordat men steeds pedofiel gebruikt in plaats van pedoseksueel, denken heel veel mensen dat een pedofiel per definitie iemand die kinderen misbruikt is. Wat natuurlijk niet waar is.
Maakt niet uit. Er is feitelijk en taalkundig niks mis met het gebruik van de term pedofiel als het om pedosexuelen gaat. Je kunt de verantwoordelijkheid voor het begrip niet leggen bij de schrijver van de term.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_34044581
Moeten we dan ook maar een moordenaar "iemand met een moordwens" noemen?
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:58:42 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34044618
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:57 schreef Limsdealer het volgende:
Moeten we dan ook maar een moordenaar "iemand met een moordwens" noemen?
Rare vergelijking. Een moordenaar is iemand die gemoord heeft. Een niet-moordenaar is gewoon een mens als jij en ik. Een pedofiel is iemand die van kindjes houdt. Een pedosexueel is een pedofiel die daar actie op heeft ondernomen. Ik zie het verband niet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:59:04 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34044629
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

je ouders waren ook vuile pedo's, anders hadden ze jou nooit kunnen opvoeden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34044721
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Rare vergelijking. Een moordenaar is iemand die gemoord heeft. Een niet-moordenaar is gewoon een mens als jij en ik.
Maar een niet-moordenaar kan wel een moordwens hebben. Net zoals een niet-pedoseksueel een pedofiel kan zijn.
quote:
Een pedosexueel is een pedofiel die daar actie op heeft ondernomen.
Inderdaad, net zoals een moordenaar iemand met een moordwens is die daar actief op heeft ondernomen.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_34044726
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:52 schreef Limsdealer het volgende:

[..]

Moeten we dan ook iedereen die een of meer personen doodwenst preventief opsluiten/doden?
Nee hoor, maar ik heb het idee dat jij enigszins verdraagzaamheid t.o.v. pedo's probeert te scheppen en daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Potentiële pedoseksuelen mogen van mij een enkeltje TBS krijgen en praktiserende pedoseksuelen dienen voor altijd uit de maatschappij te verdwijnen: Het liefst dood
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34044737
Hey Limsdealer, de geschiedenis op dit forum wijst uit dat mensen met een topic-verleden als de jouwe, en dan zag ik alleen nog maar de geopende topics van je, niet echt gewaardeerd worden.
Misschien omdat dit een jongerensite en heleboel mensen nog jong zijn, of gewoon dat mensen
kotsen op mensen die het woord pedofilie proberen te verdedigen.
Dus ga naar die Martijn stichting site en probeer daar het nog eens.
Of doe wat met je leven.

En ik bedoel het nog netjes maar binnen 30 reacties is dit toch wel een rel-topic ,
maar dat zal niet aan mij liggen.
Hell To The Liars
pi_34044789
Ach gut, ben je voor pedofiel uitgemaakt?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:03:55 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34044791
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:02 schreef Limsdealer het volgende:

[..]

Maar een niet-moordenaar kan wel een moordwens hebben. Net zoals een niet-pedoseksueel een pedofiel kan zijn.
Klopt. Alleen is er voor niet moordenaars met een moordwens geen term. En voor niet actieve pedosexuelen met een kindjeswens wel, namelijk pedofielen.
quote:
[..]

Inderdaad, net zoals een moordenaar iemand met een moordwens is die daar actief op heeft ondernomen.
En daardoor een moordenaar wordt. Maar wat was hij voor die tijd? Gewoon een mens als jij en ik.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:07:42 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34044908
Het wordt door elkaar gebruikt omdat veel mensen zich ueberhaupt niets bij de letterlijke betekenis van pedofiel kunnen voorstellen maar seks met kleine kindertjes wel erg tastbaar is.
Vampire Romance O+
pi_34045009
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik heb het idee dat jij enigszins verdraagzaamheid t.o.v. pedo's probeert te scheppen en daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Ten opzichte van pedo's die GEEN kinderen misbruiken wel, ja. Wat doen die verkeerd? Die kunnen daar trouwens niets aan doen dat ze dat verlangen hebben, gevoelens kun je niet naar willekeur oproepen of onderdrukken. Pedo's die WEL kinderen misbruiken, dat is wel even een andere zaak.
quote:
Potentiële pedoseksuelen mogen van mij een enkeltje TBS krijgen
Als je zo gaat redeneren kun je dat wel doortrekken naar álle criminele feiten. Iemand is razend op een ander en wil hem vermoorden? Dan moet ie de bak in. Ik zie in een winkel iets héééél duurs liggen dat ik zeer graag zou hebben maar ik kan het niet betalen en krijg zin om het te stelen, moet ik dan preventief opgesloten worden? Iemand is fan van razendsnelle auto's en fantaseert erover aan 300 km/u over de snelweg te razen, mag die dan geen rijbewijs krijgen? Enzovoort.
Dan zou je trouwens zo ongeveer de hele bevolking wel achter de tralies kunnen steken, wie heeft nog nooit zin gehad een bepaalde misdaad te plegen?
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_34045042
Het zou trouwens heel goed kunnen dat er onder je kennissen, zonder dat je dat weet, iemand is die seksuele gevoelens jegens kinderen heeft. Mensen zeggen zoiets natuurlijk meestal niet.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_34045129
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:11 schreef Limsdealer het volgende:
Het zou trouwens heel goed kunnen dat er onder je kennissen, zonder dat je dat weet, iemand is die seksuele gevoelens jegens kinderen heeft. Mensen zeggen zoiets natuurlijk meestal niet.
Is dit een vorm van projectie?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34045155
Edit: doe maar niet.

[ Bericht 92% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 14-01-2006 16:48:01 ]
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_34045180
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:11 schreef Limsdealer het volgende:
Het zou trouwens heel goed kunnen dat er onder je kennissen, zonder dat je dat weet, iemand is die seksuele gevoelens jegens kinderen heeft. Mensen zeggen zoiets natuurlijk meestal niet.
Oh jeee....het is allemaal maar normaal en gezond zeker.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')