Ok, dat klinkt logischquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:53 schreef -chefke- het volgende:
Ik heb der een tijdje in gereden(voor de zaak) en ze zuipen als een hoerrrr 1 op 8 op 10 op diesel en dan reed ik met een gechiptje 2.5 TDI quatro met tiptronic bak 5traps derachter. de motoren kunnen een hoop hebben (wel goed warm rijden) alleen de tiptronicbakken kunnen het geweld van de motor maar matig verwerken. en dan heb ik het nog niet over de kosten van het onderhoud distributiebeurt kost dik 1500¤ en deze auto`s eten remblokjes en schijven zeker als der flink mee gescheurd wordt.
Indien het toch om het cruisen gaat zou je ook de 1.9 liter TDI kunnen overwegen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:00 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt logischScheuren ga ik er zeker niet mee doen, ik heb al teveel boetes gehad. Tiptronic wil ik sowieso niet, doe mij maar een mooie handgeschakelde 6 bak
1 op 8 vind ik acceptabel, maar ik neem aan dat het verbruik op de snelweg wel wat lager zal liggen?
En dat onderhoud, tsja, dat is nou eenmaal zo bij iedere redelijk grote auto die je koopt..
gemiddeld verbruik bij normale rijstijl is zo'n 8 liter op 100 km. (fabrieks opgave)quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:00 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt logischScheuren ga ik er zeker niet mee doen, ik heb al teveel boetes gehad. Tiptronic wil ik sowieso niet, doe mij maar een mooie handgeschakelde 6 bak
1 op 8 vind ik acceptabel, maar ik neem aan dat het verbruik op de snelweg wel wat lager zal liggen?
En dat onderhoud, tsja, dat is nou eenmaal zo bij iedere redelijk grote auto die je koopt..
Die auto's zijn 5 jaar oud, is dat een hoge leeftijd? Ik vond het wel meevallen eigenlijkquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:54 schreef M5 het volgende:
Op www.autoweek.nl kun je een aantal reviews lezen van mensen die een Audi A6 hebben, d'r staan er ook een aantal tussen met een 2.5 V6 TDI.
Audi's hebben goede kwaliteit, dus die blijven nog wel even rijden. Of een auto gaar is kan ik niet voor je voelen, dat moet je zelf doen. Ook de keuze maken of het verstandig is om zo'n bak te kopen van die leeftijd. Ik vind zelf dat het opzich wel kan, maar liever een wat kleinere auto (A4) van wat jongere leeftijd of aanzienlijk minder km's.
Met grote km standen kom je ook voor grotere uitgaven aan onderhoud te staan.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:02 schreef M5 het volgende:
[..]
gemiddeld verbruik bij normale rijstijl is zo'n 8 liter op 100 km. (fabrieks opgave)
Ehm, in principe heb je daar volledig gelijk in.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:01 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Indien het toch om het cruisen gaat zou je ook de 1.9 liter TDI kunnen overwegen.
5 jaar is wel te goed te doen. Je hebt zo ook van 7 jaar en ouder met een 2.5 TDI.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:04 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Die auto's zijn 5 jaar oud, is dat een hoge leeftijd? Ik vond het wel meevallen eigenlijk![]()
Een A4 vind ik eigenlijk te klein.. Als ik nu een bak meer uitgeef aan een recentere A6 met minder kilometers, hoeveel zou dat dan op termijn schelen? (zeg dat ik em 3 jaar hou)
Ik probeer een beetje een balans te vinden tussen aanschafsprijs en onderhoud
Volgens mij heeft de V6-TDI in het begin ook wat problemen gehad met ingelopen nokkenassen oid.quote:"eingeschränkte Zuverlässigkeit" (=vaker storingen dan je verwacht van een Audi)
"Viele V6-TDI Besitzer berichten von Motor- und Getriebeschäden (Tiptronic)
Denk omdat een dealer veel meer vraagt voor de auto van zijn keuze.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:07 schreef MikeyMan het volgende:
Waarom ga je niet gewoon naar een dealer...? Dan zoekt die wel een mooie voor je...
Jah, ongetwijfeld, maar daar krijg je -in mijn ogen- ook genoeg voor terug...quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:26 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Denk omdat een dealer veel meer vraagt voor de auto van zijn keuze.
De A6 schijnt helaas idd een stuk onbetrouwbaarder te zijn dan je van een Audi zou verwachten.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:35 schreef BadEend19 het volgende:
Turbos gaan bij deze diesel redelijk vaak kapot helaas!
http://www.autobild.de/suche/suche.php?such_center=11&hersteller_id=0&suchwort=a6&aktion=suche&x=8&y=9
Dat zijn alarmerende berichtenquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De A6 schijnt helaas idd een stuk onbetrouwbaarder te zijn dan je van een Audi zou verwachten.
Zou echt gaan voor een goede garantie; bij gasten die het zelf kunnen fixen, anders wordt je toch maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Kan heel goed flink meevallen, alleen moet je er wel rekening mee houden. Dus geld achter de hand houden, en je goed realiseren dat een otoo die nieuw duur was, ook als tweehands duur in onderhoud is.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:16 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dat zijn alarmerende berichten![]()
Hmm..
Waarom dan niet tegelijk een nieuwe A8, nog mooier.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:23 schreef BadEend19 het volgende:
Ga daarom maar voor de nieuwe a6 is nog een stuk mooier ook!![]()
![]()
Eigenlijk wil ik al sinds ik Ronin gezien heb een S8.. Maar goed, die zou ik alleen nieuw willen kopen en dat kost nog net iets teveel muntenquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:25 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom dan niet tegelijk een nieuwe A8, nog mooier.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |