abonnement Unibet Coolblue
pi_33976826
Eigen
eXperimenteel
Onderzoek


Ik moet deze periode een natuurkunde exo doen... Heeft iemand nog leuke suggesties voor een onderzoeksvraag? (Heb al gegoogled maar das minder origineel )
pi_34016226
Iets met sneeuw of ijs?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 01:56:45 #3
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_34037589
Als het een groot (profielwerkstuk) onderzoek betreft heeft het nog wel eens nut om naar een HBO of Universiteit te gaan, om eventueel daar een proef te doen. Het verslag wordt dan sowieso sexy, en je hoeft weinig zelf te regelen.
pi_34044862
Iets met snelheid
pi_34052710
Ik heb toendertijd de weerstand van draden bij verschillende temperaturen gemeten, en gekeken waar dat heengaat bij extrapolatie. Natuurlijk wil je dat R --> 0 voor T --> 0. Je kunt dan bv de draad om een rubberen cylinder draaien, en met een fohn de draad verwarmen. Onze resultaten waren best wel goed
-
pi_34052828
Ok cool Maar opzich is geluid ook wel interessant, maar ik weet niet echt wat ik daarmee kan... Verband tussen snaren van gitaar en dikte lengte frequentie en dat soort dingen is allemaal al gedaan namelijk, en dan is t zo afgezaagd
pi_34054192
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:34 schreef Bellah het volgende:
Ok cool Maar opzich is geluid ook wel interessant, maar ik weet niet echt wat ik daarmee kan... Verband tussen snaren van gitaar en dikte lengte frequentie en dat soort dingen is allemaal al gedaan namelijk, en dan is t zo afgezaagd
Misschien (mechanische) golven onderzoeken?
Ook door middel van snaren en draden, en dan kan je bijvoorbeeld ook kijken wanneer je knopen waarneemt , resonantie,...
pi_34064472
Sonoluminescentie
Heb ik mijn PWS over gedaan
pi_34066034
Heb ff gezocht en klinkt interessant, maar wat wil je daaraan onderzoeken en bovenal... Hoe?
pi_34068094
Nou, het heeft ons indertijd veel werk gekost om uberhaupt een opstelling in elkaar te zetten (we hadden niet zoveel middelen op onze middelbare school), en het vervolgens werkend te krijgen. (Je moet vrij gevoelige apparatuur hebben, zo moet je de frequentie van het geluid af kunnen stellen op enkele tientallen hertzen nauwkeurig bij ~25 kHz)
Maar als je dat dan eenmaal voor elkaar hebt, zou je bijvoorbeeld het spectrum van het licht op kunnen meten en daaruit kan je bepalen wat de temperatuur van het belletje is. Verder zou je de invloed van opgeloste gassen in het water kunnen uitzoeken (argon!!).
Al met al is het een erg interessant onderwerp om onderzoek naar te doen, het heeft mijn interesse in natuurkunde zelfs op een zodanige manier gewekt dat ik het maar ben gaan studeren .
pi_34163929
Okey.. Ik heb een vraagje voor je (Snarky) aangezien ik je nergens anders kan bereiken dan via dit topic We hebben t aan onze leraar voorgelegd en gezegd dat we even gingen kijken wat nou eigenlijk het doel was en wat het nou eigenlijk inhoudt, maar als ik nog vragen heb, zou ik je dan mogen mailen ofzo? Mijn adres staat in mn profiel.

(ik ben niet zo'n genie in natuurkunde... )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')