abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:07:43 #1
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33939255
Ik gooide hem dicht...
  Moderator woensdag 11 januari 2006 @ 15:12:22 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33939411
Nu ook met link naar het vorige deel: Zuid-Afrika
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:00:03 #3
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33944698
Ik had op een mooie openingspost gehoopt met heel veel foto's van Pretoria, Kaapstad, Krugerpark etc.... Lekker om nog meer zin te krijgen, morgen over 3 weken vertrek ik!

Is er hier trouwens iemand die aan de universiteit van Pretoria studeert/heeft gestudeerd en daarvoor een studypermit nodig had? We zitten nu namelijk helemaal in de ambassade rompslomp. Eerst duurde het heel lang voor ze de documenten naar ons opstuurden, zodat we nu in 3 weken alles nog moeten regelen. En dan moet je ook nog een hoop papierzooi kunnen laten zien Word er helemaal gek van.

Grootste probleem op dit moment: van de UP moet je verplicht verzekerd zijn, via Bestmed. Dit regelen we daar bij aankomst en geld voor de 3 maanden dat we er zijn. Bij de ambassade hier moet je echter kunnen laten zien dat je verzekerd bent in die periode daar, maar meer dan een fax van UP waarin staat dat we daar verplicht verzekerd moeten zijn en voor welke periode en dat we dat dan ook zullen doen kan ik dus niet laten zien. En ik ga mezelf niet ook nog eens in Nederland verzekeren, kost me het dubbele en 't is al zo duur!! Iemand hier ervaring mee? Hoe moeilijk gaan ze doen als ik alleen met die fax aan kom??

Ow ja, nog iets. Had al eerder iets gevraagd over mobiel bellen daaro. Heb de beschikking over een vodafone prepaid-telefoontje. Kan ik die mee daar naartoe nemen en daar een Vodafone prepaid kaart kopen? Of gaat dat niet lukken en kan ik beter daar telefoon+kaart kopen?

Thanx alvast!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:19:12 #4
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_33952161
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:00 schreef Foeske het volgende:
Is er hier trouwens iemand die aan de universiteit van Pretoria studeert/heeft gestudeerd en daarvoor een studypermit nodig had? We zitten nu namelijk helemaal in de ambassade rompslomp. Eerst duurde het heel lang voor ze de documenten naar ons opstuurden, zodat we nu in 3 weken alles nog moeten regelen. En dan moet je ook nog een hoop papierzooi kunnen laten zien Word er helemaal gek van.

Grootste probleem op dit moment: van de UP moet je verplicht verzekerd zijn, via Bestmed. Dit regelen we daar bij aankomst en geld voor de 3 maanden dat we er zijn. Bij de ambassade hier moet je echter kunnen laten zien dat je verzekerd bent in die periode daar, maar meer dan een fax van UP waarin staat dat we daar verplicht verzekerd moeten zijn en voor welke periode en dat we dat dan ook zullen doen kan ik dus niet laten zien. En ik ga mezelf niet ook nog eens in Nederland verzekeren, kost me het dubbele en 't is al zo duur!! Iemand hier ervaring mee? Hoe moeilijk gaan ze doen als ik alleen met die fax aan kom??
Om te beginnen: bij de ambassade zijn ze vooraf ontzettend zeikerig. Je moet alles perfect in orde hebben, er mag niks ontbreken, en je moet minstens een maand van te voren de aanvraag indienen.. allemaal bullshit heb ik ervaren. Ook een week van te voren krijg je een visum, ook al heb je wat nietszeggende formuliertjes - die wel verplicht zijn - niet.
Met de UP heb ik geen ervaring. Ik zit namelijk op de Tshwane University en er is nooit iets verteld over verzerking. Een fax waarop stond dat ik daar kwam studeren was voor de ambassade meer dan genoeg.
Wat ik heb ervaren maakt het ze niks uit of je de officiele documenten hebt of een kopie of een fax of wat dan ook.

Over de telefoon: Neem een simlock vrije telefoon mee, niet de allerduurste en nieuwste, maar gewoon een goed werkende. Dan koop je hier een sim kaartje bij de supermarkt voor 1 rand. Daarna nog voor 100 rand wat beltegoed en dan kun je zo twee maand vooruit!
Funk Gezond, Soul een Appel
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:19:40 #5
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33977746
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:19 schreef boeiuh het volgende:

[..]

Om te beginnen: bij de ambassade zijn ze vooraf ontzettend zeikerig. Je moet alles perfect in orde hebben, er mag niks ontbreken, en je moet minstens een maand van te voren de aanvraag indienen.. allemaal bullshit heb ik ervaren. Ook een week van te voren krijg je een visum, ook al heb je wat nietszeggende formuliertjes - die wel verplicht zijn - niet.
Met de UP heb ik geen ervaring. Ik zit namelijk op de Tshwane University en er is nooit iets verteld over verzerking. Een fax waarop stond dat ik daar kwam studeren was voor de ambassade meer dan genoeg.
Wat ik heb ervaren maakt het ze niks uit of je de officiele documenten hebt of een kopie of een fax of wat dan ook.

Over de telefoon: Neem een simlock vrije telefoon mee, niet de allerduurste en nieuwste, maar gewoon een goed werkende. Dan koop je hier een sim kaartje bij de supermarkt voor 1 rand. Daarna nog voor 100 rand wat beltegoed en dan kun je zo twee maand vooruit!
Thanx voor al je info! Maakt ons iets geruster

Enne Renzell, we voegen zelf nog wel wat mooie foto's toe, maken we d'r gewoon zelf nog een mooi topic van!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:50:47 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33981115
Dat is de juiste instelling!
pi_34021386
ik ga over 3 weken ook naar Zuid Afrika om stage te lopen op een basisschool. Dit doe ik om en nabij Kaapstad. Ik blijf zon 2 1/1 maand. Ik ben nu in de veronderstelling dat ik geen visum nodig heb. Dit omdat ik niet langer dan 90 dagen blijf. Kan iemand dit bevestigen? Na mijn stage wil ik graag gaan reizen? Heb iets gehoord over de Bazbus.. is dat aan te raden? Wil graag mensen ontmoeten om mee te reizen. Ontmoet je snel leuke mensen om mee te reizen? Naja.. ik hoop dat jullie me iets kunnen vertellen...
Alvast dankjewel
pi_34387129
hey,,

ik ga deze zomer met mijn ouders naar zuid-afrika. althans dat is de bedoeling. hun plan is om eerst 8 dagen kaapstad te doen, daarna 3 dagen de westkust ofzo? hierna ongeveer 10 dagen durban, hierna naar zwaziland en wild-life ofzo.

Ik voel er eigenlijk meer voor om met een vriend van mij, eerder naar zuid-afrika te gaan. Eerst bijvoorbeeld met zn 2e n week kaapstad verkennen, daarna aansluiten bij mijn ouders en dan eerder terug naar huis, geen zwaziland en wild-life voor mij. Dat wil ik, alleen mijn vader zegt dat het gevaarlijk is in kaapstad maar vooral in Durban. Wij zijn allebei 19 en denken eigenlijk dat het geen probleem moet zijn.. maar mijn vader is het er niet helemaal mee eens.

Mijnn vraag aan jullie is of het voor twee 19-jarige echt zo gevaarlijk is om een dag of 8 á 10 in zuid-afrika te verblijven. En wat jullie mij aanraden. Ik wil graag kaapstad zien en Durban. Maar om dit in totaal 3 weken met mijn ouders te doen lijkt me iets te. Ik zou dus een deel zelf willen doen, en iets van een week met mijn ouders.. is dit mogelijk en wat raden jullie me aan?

bvd
JZZ
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:18:38 #9
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_34859879
Van mij een berichtje vanuit Pretoria!!

We zijn zondagavond aangekomen en dit is onze derde dag dus hier. Tot nu toe bevalt het erg goed, ik begin al heel aardig te wennen.

Voor mijn uitgebreide verhalen mag je kijken op mijn site, zodra ik leuke, interessante verhalen te vertellen heb post ik ze hier wel!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_34863857
@ naad : ik zie dit topic nu pas, misschien voor jou te laat omdat je er inmiddels al zit, maar anders alsnog:
Zelf heb ik in 1999 stage gelopen in RSA, dus ik weet niet of alles nu nog hetzelfde is, maar toen was het officieel wél nodig om een stage-visum aan te vragen, ook al ben je er minder dan 90 dagen. Dit omdat je met een toeristenvisum officieel niet mag werken. ik heb het toen uiteindelijk toch niet gedaan, vanwege de kosten, maar ook omdat ik er uiteindelijk te laat achter kwam, en het dus toch nooit meer had kunnen regelen. Is uiteindelijk geen probleem geweest, want niemand heeft er ooit naar gevraagd. Zou wel bij binnenkomst in het land melden dat je voor vakantie komt, en niet voor stage, en niet je stage-adres achterlaten, gewoon voor het geval dat....
De BAzzbuss was toen ideaal!!!! Ik wist van te voren niet van het bestaan af, en heb daardoor veel tijd onnodig verspild, maarzoals het toen was en functioneerde is het echt een aanrader!!!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_34936425
* BaggerUser is bezig met het regelen van een stage
heb er nog een jaar voor maarja beter te vroeg dan te laat

hoop zo dat het gaat lukken
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:41:07 #12
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_35400119
Beste allemaal!

Ik zit nu in Pretoria, voor de derde week alweer, en ik heb jullie hulp/kennis/ervaring nodig

We willen rond 17 maart voor een paar dagen naar Swaziland gaan, maar twee meiden (net de twee die zouden gaan auto rijden) hebben ineens iets anders gepland. We zijn nu met vier meiden die nog wel willen gaan, maar auto rijden is niet echt een optie omdat ik de enige ben die nog enigszins ervaring heeft daarmee. Nu zaten we dus aan de bazbus te denken, maar die is weer niet heel gunstig als je wat wil gaan bekijken in Swaziland. Ik vroeg me af of jullie misschien ideeen hadden over hoe we eventueel daar zouden kunnen komen en daar toch zo veel mogelijk op eigen gelegenheid de omgeving kunnen verkennen. Thanx alvast!

En nu ik toch vragen aan het stellen ben: we zitten hier heel erg verlegen om een laptop. We hebben er 1, maar ik ben hier samen met een vriendin en we moeten allebei, vaak tegelijkertijd, interviews gaan afnemen die we opnemen op de computer. We hebben net allebei een uurtje zitten googlen, maar kwamen niet echt uit bij een plaats waar we gewoon een laptop kunnen huren. Iemand hier nog ideeen over, hoe we voor weinig geld toch voor een maand of 2 aan een laptop kunnen komen?

Alvast hartelijk bedankt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:08:05 #13
106856 MociN
Live your own legend
pi_35412404
Geweldig topic is dit. Ben zelf ook in Zuid-Afrika geweest en ik moet zeggen dat ik het een geweldig land vond. Ben in Jobourg, Pretoria en naar de oostkust in St. Lucia geweest (80 km boven Durban geloof ik). Toevallig zat ik gisteren een beetje te surfen en zag dat een vliegticket op dit moment helemaal niet zo duur is. Als ik kon zou ik zo op het vliegtuig stappen en er weer heen gaan. Ik ga dit topic eens goed volgen.
pi_35499092
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:41 schreef Foeske het volgende:
Beste allemaal!

Ik zit nu in Pretoria, voor de derde week alweer, en ik heb jullie hulp/kennis/ervaring nodig

We willen rond 17 maart voor een paar dagen naar Swaziland gaan, maar twee meiden (net de twee die zouden gaan auto rijden) hebben ineens iets anders gepland. We zijn nu met vier meiden die nog wel willen gaan, maar auto rijden is niet echt een optie omdat ik de enige ben die nog enigszins ervaring heeft daarmee. Nu zaten we dus aan de bazbus te denken, maar die is weer niet heel gunstig als je wat wil gaan bekijken in Swaziland. Ik vroeg me af of jullie misschien ideeen hadden over hoe we eventueel daar zouden kunnen komen en daar toch zo veel mogelijk op eigen gelegenheid de omgeving kunnen verkennen. Thanx alvast!

En nu ik toch vragen aan het stellen ben: we zitten hier heel erg verlegen om een laptop. We hebben er 1, maar ik ben hier samen met een vriendin en we moeten allebei, vaak tegelijkertijd, interviews gaan afnemen die we opnemen op de computer. We hebben net allebei een uurtje zitten googlen, maar kwamen niet echt uit bij een plaats waar we gewoon een laptop kunnen huren. Iemand hier nog ideeen over, hoe we voor weinig geld toch voor een maand of 2 aan een laptop kunnen komen?

Alvast hartelijk bedankt!
Ik zou gewoon voor een taxi gaan. Maar als je dat niet wilt kun je ook een Greyhound pakken. Of de trein.
Als je daar bent..... vergeet de markt in Manzini niet. Leuker dan Mbabane.

En als je gaat logeren in een backpackers hostel dan zijn er mogelijkheden te over om vanuit daar naar plekken te gaan waar je wilt zijn voor een dag of langer. Bovendien..... zoooo goedkoop is de Bazbus nou ook weer niet en hij stopt overal. Ik heb het als heel irritant ervaren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 26 februari 2006 @ 11:53:27 #15
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_35505050
in Swaziland moet je je reispas laten zien (ik moest da toch)

MociN, ben je ook in Cape Vidal geweest?

ik kan het niet genoeg herhalen: het Kruger National Park is DE plaats om te relaxen en zeker de moeite waard
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 26 februari 2006 @ 17:47:41 #16
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_35516436
Ik wil volgend jaar ook stage lopen in zuid-afrika en het wordt waarschijnlijk Kaapstad. Maar wat zijn de gangbare prijzen daar om te leven. Drank, eten, primaire, secundaire levensbehoeften etc.
En ik heb mijn rijbewijs nog niet, is dat nadelig als je veel dingen wilt zien van het land of is alles goed te bereiken met openbaar vervoer? Zo, ja wat kost dat precies allemaal?
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_35536195
quote:
Op zondag 26 februari 2006 01:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]


En als je gaat logeren in een backpackers hostel dan zijn er mogelijkheden te over om vanuit daar naar plekken te gaan waar je wilt zijn voor een dag of langer. Bovendien..... zoooo goedkoop is de Bazbus nou ook weer niet en hij stopt overal. Ik heb het als heel irritant ervaren.
ik vond die bazzbuzz ook echt niet goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld greyhound, met greyhound was het iets van 600 rand pp van johannesburg naar kaapstad. Me bazzbuzz zat je al aan een stuk meer en dan ga je idd overal stoppen etc waardoor het 10x zolang duurt. Is niet echt iets waar je op zit te wachten als je maar een weekendje gaat
Even a broken clock is right twice a day.
pi_35536233
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:47 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik wil volgend jaar ook stage lopen in zuid-afrika en het wordt waarschijnlijk Kaapstad. Maar wat zijn de gangbare prijzen daar om te leven. Drank, eten, primaire, secundaire levensbehoeften etc.
En ik heb mijn rijbewijs nog niet, is dat nadelig als je veel dingen wilt zien van het land of is alles goed te bereiken met openbaar vervoer? Zo, ja wat kost dat precies allemaal?
Pff geen rijbewijs/auto is wel lastig om dingen te zien omdat openbaar vervoer binnen in de stad alleen maar met die kleine taxibusjes is, en voordat je snapt waardie naar toe gaan ben je alweer een paar weken verder. Voor verdere tripjes kan je wel met organisaties als greyhound maar een auto is echt wel aan te raden!

Tsja leven in kaapstad is vergelijkbaar als in Nederland, maar dat komt natuurlijk omdat het toeristisch is, buiten kaapstad is alles wat goedkoper
Even a broken clock is right twice a day.
pi_35542625
Ik had indertijd ook nog geen rijbewijs. Uiteindelijk heb ik me prima gered, maar inderdaad mét rijbewijs maakt het leven wel een héél stuk makkelijker!
Toen ik er net zat werd me door iedereen op het stagebedrijf zó sterk afgeraden om gebruik te maken van trein, taxi of bus dat ik eerst helemaal het gevoel had 'opgesloten' te zitten.
Aan de andere kant was iedereen ook wel weer zo gastvrij en vriendelijk dat ik continue uitgenodigd werd om mee ergens mee heen te gaan, of om een lift te geven. Daardoor begon ik me na een tijdje vanzelf al wat vrijer te voelen, en uiteindelijk heb ik ook veel gebruik gemaakt van grote busmaatschappijen zoals Greyhound. Het nadeel is dat dat soms héél véél tijd kostte. Ik reisde zonder van te voren te boeken of te plannen, waardoor de eerstvolgende bus soms vol bleek als ik een kaartje had gekocht, of gewoon pas drie dagen later bleek te rijden... Het bestaan van de Bazzbuss heb ik pas later ontdekt, en mij leek dat dus ideaal omdat je dan nooit meer tijd kwijt bent omdat een bus niet rijd, of om een goedkope slaapplek te zoeken. Ik heb er uiteindelijk echter dus nooit zelf mee gereisd, dus misschien idealiseer ik het wel....
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_35593338
BazBus is aan te raden hoor. Als je 1 a 2 dagen van tevoren belt, en vertelt waar ze je moeten ophalen, en waar je heen wil, gebeurt dat heel netjes. Nadeel is dat ze vaste routes rijden, en je die dan moetvolgen, en dat je soms hele dagen inzo'n minibusje zit met allerlei andere ongewassen backpackers. Dit kan leuk uitpakken (mmestal). Als ik iets aan mag bevelen als je veel wil zien: boek een rondreis bij Bundubus. Je krijgt superleuke gids mee, je zoekt zelf uit welke reis je wil maken, en je ziet ab-so-luut alle highlights. Ik was met Bundu in Johannesburg, Krugerpark, Zimbabwe, Zambia, en je kan nog veel meer. Je gaat interessante dingen kijken, en kan zelf ook dingen ondernemen: b.v. white water raften op de Zambezi, bungee jumpen bij Victoria Falls, olifant rijden en noem maar op. Is super. En die gidsen weten echt alles. Succes gegarandeerd bij het gamespotten in Kruger. En veilig ook. Ze weten precieswat je wel en niet moet doen, wat gevaarlijk is, waarvoor je opgepakt kan worden etc. Wat prettig is. Daarna kun je altijd zelf nog verder trekken. Maar ik vindBundu super.

Informatie vind je op: www.bundusafaris.co.za/

Ga er zeker eens kijken.

South-Africa rocks
Gutopboale
pi_35593419
Zoek trouwens wel eerst goed uit wat je wil, want Zuid-Afrika en buurlanden staan niet bekend om hun veiligheid, en de politie heb je ookniet veel aan. Of jemoet eensmak geldhebben om ze om te kopen. Bereid je goedvoor, en je hebt de mooiste vakantie ooit.
Gutopboale
pi_35593686
Ik heb echt nooit moeite met de locale taxi´s. Goedkoop en je lult nog es met mensen. Maar het is wel opletten dat de chauffeur niet dronken is. De taxi´s zijn tegenwoordig wel van veel betere kwaliteit dan ze geweest zijn. Die dingen die met plakband aan elkaar lijken te zijn geplakt komt je niet echt vaak meer tegen. Heb het ooit tegen alle adviezen in gewoon gedaan omdat ik vast zat. Maar sindsdien nooit meer anders gedaan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35598800
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:10 schreef Mapani het volgende:
Zoek trouwens wel eerst goed uit wat je wil, want Zuid-Afrika en buurlanden staan niet bekend om hun veiligheid, en de politie heb je ookniet veel aan. Of jemoet eensmak geldhebben om ze om te kopen. Bereid je goedvoor, en je hebt de mooiste vakantie ooit.
Buurlanden? Ach, man... in Namibië moet criminaliteit nog uitgevonden worden en Botswana is volgens mij ook veilig (geen vreemde dingen meegemaakt). Zimbabwe is (of was afgelopen zomer) politiek wat onrustig, maar ook daar heb ik me geen seconde onveilig gevoeld. Mozambique weet ik niet, nooit geweest.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35599520
Mozambique is toch wat minder prettig, tenmindste de hoofdstad zou ik niet graag heen willen en dat is ik ook afgeraden door mensen uit de RSA zelf om daar niet lang te blijven. Binnenlanden zijn natuurlijk meestal wel goed te doen
Even a broken clock is right twice a day.
pi_35612224
Mozambiwue werd ons afgeraden, en Zimbabwe is ook niet helemaal jofel. Prachtig lang, ik persoonlijk voelde me niet onveilig, maar er werd voor van alles en nog wat gewaarschuwd. En geef toe, Johannesburg en bepaalde delen van Zuid-Afrika zijn ook niet helemaal veilig als je niet weet waar je wel en niet naartoemoet gaan. Verder niksmis mee hoor, de meest geweldige vakantie ooit, en niks aan het handje.Dat id wat ik bedoel, informeer je zelf goed.
Gutopboale
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:15:41 #26
106856 MociN
Live your own legend
pi_35627123
Hey Sararaats, daar ben ik zeker geweest! Jij ook? Het is erg mooi daar hè!! Dan ken je de Mission Rocks wrs. ook wel!
Wij zijn uiteindelijk een paar dagen in St. Lucia geweest en hebben daar ook walvissen & dolfijnen gespot! Ook super! Het stikte er echt van de krokodillen en nijlpaarden. Als ik weer naar Zuid-Afrika ga, ga ik zeker daar heen!!
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:25:11 #27
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_35629524
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:15 schreef MociN het volgende:
Hey Sararaats, daar ben ik zeker geweest! Jij ook? Het is erg mooi daar hè!! Dan ken je de Mission Rocks wrs. ook wel!
Wij zijn uiteindelijk een paar dagen in St. Lucia geweest en hebben daar ook walvissen & dolfijnen gespot! Ook super! Het stikte er echt van de krokodillen en nijlpaarden. Als ik weer naar Zuid-Afrika ga, ga ik zeker daar heen!!
ja, ik ben daar ook geweest. Mission Rocks ken ik niet zo goed. we hebben er maar een paar nachten geslapen. ik heb in de warme oceaan gezwommen (hoe heet die ook alweer?)

we hebben wel de Mvudu Trail gedaan. zweten !!!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_35676223
Mozambique is nou niet meer zo onveilig.

10 jaar geleden is er vrede gekomen na een burger oorlog die heel het land verwoest heeft. De verbindingsweg tussen South Africa en Mozambique is toen totaal verwoest en wie toch de moed had om de reis te wagen werd overvallen. Er was armoede, het diepte punt was zelfs dat het het ena armste land van de wereld was.

Mozambique is wel een mooi land, ga dan niet naar de hoofdstad dat is juist een puinhoop. Het verschil tussen rijk en arm is erg groot. Maar ook in de hoofdstad hoef je je niet onveilig te voelen. Je kan er gewoon in je eentje rond lopen zonder dat je een mes tussen je ribben krijgt. Pas wel op voor zakkenrollers, die zijn er in overvloed. Alleen er wordt minder geweld gebruikt dan in South Africa.

Vilanculos is erg mooi, parelwitte stranden en je kan daar een luxe resort in.
pi_36095537
Iemand nog tips en advies voor:

Jaartje Johannesburg?
pi_36355875
geen tips, wel vragen....
pi_36481234
Ik wil in december voor een maand naar zuid afrika.

Ik ben nu aan het shoppen naar een leuke vliegticket, hebben mensen hier ervaringen mee? Ik wil zo goedkoop mogelijk een paar keer overstappen is geen probleem en luchthaven van vertrek ook niet als het maar in nederland is.

Ik wil landen in Port Elizabeth of een plaats daar in de buurt, ik hoop dat er mensen met tips zijn.
pi_36481474
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:20 schreef Bestlevel het volgende:
Ik wil in december voor een maand naar zuid afrika.

Ik ben nu aan het shoppen naar een leuke vliegticket, hebben mensen hier ervaringen mee? Ik wil zo goedkoop mogelijk een paar keer overstappen is geen probleem en luchthaven van vertrek ook niet als het maar in nederland is.

Ik wil landen in Port Elizabeth of een plaats daar in de buurt, ik hoop dat er mensen met tips zijn.
Voor dit soort vragen hebben we: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4

Voor dit soort lange vluchten moet je toch denken aan Amsterdam als opstapplaats. Port Elizabeth of Durban wordt alleen aangevlogen door South African (in combinatie met British Airways meen ik) dus dat zou nog een overstap in London en Jo'burg betekenen. Ik denk dat rond de 900-950 euro een realistische prijs is voor zo'n ticket
  vrijdag 7 april 2006 @ 08:53:25 #33
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36729850
Even een schopje en een vraagje.

Is April een beetje een geschikte tijd om naar ZA te gaan? Ik begrijp wel dat mensen zelf in die maand ook vrij hebben, of iig een deel ervan.
Of is het verstandiger om of een maandje later te gaan, of bijvoorbeeld in Sep/Okt/Nov?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:52:06 #34
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_37480773
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:53 schreef philipnorth het volgende:
Even een schopje en een vraagje.

Is April een beetje een geschikte tijd om naar ZA te gaan? Ik begrijp wel dat mensen zelf in die maand ook vrij hebben, of iig een deel ervan.
Of is het verstandiger om of een maandje later te gaan, of bijvoorbeeld in Sep/Okt/Nov?
Ligt er denk ik aan waarvoor je gaat... Ik ben gisteren teruggekomen, heb er in februari, maart en april gezeten. Wat weer betreft was het erg lekker in april. Er zijn wel veel vakantiedagen, maar de meeste winkels enzo zijn dan gewoon open. Mei schijnt ook wel prima te zijn, alleen loopt de temperatuur ietsjes achteruit. Najaar (voorjaar daar) schijnt prachtig te zijn, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Over goedkope vliegtickets: ik had een retourtje Amsterdam - Johannesburg voor 725 euro via KLM studententicket. Om naar PE te gaan moet je toch via Johannesburg en binnenlandse vluchten zijn niet zo duur. Kijk bijvoorbeeld op http://www.kulula.com

Succes!

Nog over de veiligheid in Zuid-Afrika en Mozambique: als je voorzichtig bent is alles goed te doen hoor! Ik ben een aantal keer in het centrum van Jo'burg geweest met een paar andere Nederlandse studenten: geen probleem. Dagje Soweto: erg leuk, totaal geen onveilig gevoel. In m'n eentje 11 dagen naar Mozambique (Tofo, via Maputo): prima gegaan, geen angstige momenten gehad. Weet waar je moet zijn, ben vriendelijk tegen mensen, gedraag je niet teveel als een toerist en dan is het prima te doen.

Ik ben dus gisteren weer teruggekomen, helaas. Geweldige tijd gehad in Zuid-Afrika; met als hoogtepunten m'n reisjes naar het Krugerpark en Blyde River Canyon, Kaapstad en m'n tripje naar Mozambique!!! Ik wil terug!!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_37609558
Ik ga met twee vrienden na ons eindexamen (van 3 tot 24 juli) naar Zuid-Afrika. Wij gaan daar naar de 'lodge' waar mijn opa en oma ook zitten. De bedoeling is dat we een soort rondreis gaan maken maar het Krugerpark, Zululand en de kust. Wij hebben er ongeloofelijk veel zin in. Voor ons alledrie wordt dit onze eerste trip verder dan een land zoals Frankrijk, dus tevens onze eerste vliegreis.
pi_37673764
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:44 schreef nickybol het volgende:
Ik hoef geen toeristenbus, misschien iets voor locals. Ik ben geen toerist, ga er voor een langere periode wonen en zal dus ook flink wat bagage met me meedragen.
Je gaat in Maseru wonen

Die bazbuz is eigenlijk de enige vorm van vervoer voor buitenlanders. Je ziet dat het overige busvervoer nauwelijks geregeld is.

Ik zie nu pas dat Maseru vrij nabij Bloemfontein ligt. Misschien dat je daarvandaan een busverbinding hebt. Bloemfontein is ook een iets fijnere stad om naar een bus te zoeken dan Johannesburg.

Het makkelijkste is eigenlijk een huurauto... liften zou ik je niet durfen aan te raden, alhoewel dat wel veel wordt gedaan voor kleine afstanden
  dinsdag 9 mei 2006 @ 00:55:09 #37
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_37678857
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je gaat in Maseru wonen

Die bazbuz is eigenlijk de enige vorm van vervoer voor buitenlanders. Je ziet dat het overige busvervoer nauwelijks geregeld is.

Ik zie nu pas dat Maseru vrij nabij Bloemfontein ligt. Misschien dat je daarvandaan een busverbinding hebt. Bloemfontein is ook een iets fijnere stad om naar een bus te zoeken dan Johannesburg.

Het makkelijkste is eigenlijk een huurauto... liften zou ik je niet durfen aan te raden, alhoewel dat wel veel wordt gedaan voor kleine afstanden
Waarom is de post van NIckybol verwijderd?

Over wat voor soort vervoer gaat het? Ik heb bijvoorbeeld met de Translux gereisd. Ik dacht dat dat erg toeristisch was, maar het was het tegenovergestelde: een bus vol Zuid-Afrikanen/Mozambikanen en hun voedselvoorraden Erg goedkoop, maar heel luxe en comfortabel! Bazbus schijnt trouwens ook prima te zijn...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_37681188
Ja... hey... waarom is die post van Nickybol weg??? idd.

In Maseru kun je gewoon de lokale taxi pakken. Juist als je er woont. Als je eens ergens een paar dagen naar toe wil kun je dat ook met een taxi doen als je er lokaal toch al aan gewend bent.
Of vanaf Bloemfontein idd een Translux pakken. Hoewel de trein vanaf daar ook wel een belevenis is
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_37681910
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:55 schreef Foeske het volgende:
Waarom is de post van NIckybol verwijderd?
Die post is niet weg, die staat in een ander topic... klik op het blauwe lijntje met de dag en de datum en je ziet 'm ook.

Omdat die post hier beter paste, heb ik die hier maar gequote
pi_37682094
Nu snap ik de vraag.... Nickybol moet in Maseru komen.

Ga naar Joubertpark, Jo'burg. Aan de zijkant vindt je de taxistandplaats voor de lange ritten buiten Jo'burg.
Ticket kopen op het centrale punt daar. Voor ca. R 200,- zul je in Maseru zijn.
Uurtje of 5/6 rijden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_38628784
Ik ben zelf nooit in Zuid Afrika geweest helaas, maar staat nog wel erg hoog op mijn verlanglijstje!

-edit-
spammen en FOK gebruiken doen we nog steeds niet

[ Bericht 60% gewijzigd door DutchTrain op 07-06-2006 18:24:06 ]
http://www.aroundtheglobe.nl
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:27:52 #42
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_38911376
Zuid-Afrika is een fantastisch land met geweldige mensen (maar helaas ook met ontzettend lompe en kortzichtige boeren).
Ben er nu drie keer geweest, in de Kaap ('97), van Noord via Karoo naar Zuid en daarna Kaap ('02) en Jo'burg/Pretoria ('05).
Ga in februari opnieuw. Nu wil ik weer een mooie reis door het land samenstellen. Temeer omdat mijn vriend niet eerder in RSA is geweest en ik hem wil laten zien waarom ik zo weg ben van dat land.

Geweldige taal en er is echt fantastische Afrikaanstalige muziek!
Afrikaanstalige literatuur is erg goed! Niet voor niets zijn veel RSA-schrijvers over de hele wereld geroemd...
Afrikaanstalige TV is super-ranzig.
pi_40379185
Ik ben in Oktober naar Zuid-Afrika geweest en het was echt grandioos mooi! Zoveel verschillende dingen in één land. Mooie gebouwen, mooie bergen, zee, mooie watervallen, wilde dieren, kleine dorpjes, superschattige kleine zwarte kindjes en superleuke souvenirtjes. De armste mensen zijn de meest behulpzame mensen. Echt onvoorstelbaar.
Ook dat taaltje is echt zo grappig en uit eten enzo is bepaald niet duur. Ik ben met een organisatie geweest. Volgend jaar ga ik er weer heen maar dan zelfstandig met vrienden. Ik wil dan in ieder geval weer naar Kaapstad, St. Lucia, Knysna, Krugerpark, Swaziland, Cheetafarm in Stellenbosch en een paardrijtocht in Lesotho!
pi_40457736
Hallo allemaal,

ik ga binnenkort naar Z-Afrika (eind september) voor ongeveer een half jaar. Ik ga daarna toe om te werken en heb daarvoor een auto nodig. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Huren: kost veel geld voor een half jaar
Kopen: Ik verblijf twee maanden in Durban om vervolgens met het vliegtuig naar Kaapstad te gaan. Dit is dus ook niet een ideale situatie. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Pfff, had nog een vraag waar ik geen antwoord op kon vinden, maar die is me nu ontschoten

Groeten
pi_40544916
Binnenkort ga ik na Afrika en wil in 2 weken vanaf Port Elizabeth richting kaapstad en weer terug. Zijn er mensen die dit al eerder gedaan hebben en goede tips hebben over waar we absoluut moeten kijken en dngen die we moeten vermijden?

De reis willen we doen per auto, graag zou ik van mensen tips horen om een auto te huren in Port elizabeth.
pi_40545936
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:44 schreef Bestlevel het volgende:
Binnenkort ga ik na Afrika en wil in 2 weken vanaf Port Elizabeth richting kaapstad en weer terug. Zijn er mensen die dit al eerder gedaan hebben en goede tips hebben over waar we absoluut moeten kijken en dngen die we moeten vermijden?

De reis willen we doen per auto, graag zou ik van mensen tips horen om een auto te huren in Port elizabeth.
Wij zijn net terug uit Zuid Afrika,
Vanuit Kaapstad langs de zuidkust naar Port Elizabeth en dan via het binnenland weer terug naar Kaapstad. Het weer is op dit moment nof steeds niet erg briljant voor strand activiteiten. Naarmate je Kaapstad naderd wordt het steeds slechter. Dus de tuinroute is zeker erg mooi maar je moet je afvragen of je daar veel tijd in wilt steken. Inde zomer (daar) is het zeker de moeite om daar wel te blijven hangen.
Mijn manier van reizen is rijden, wat bekijken/ stuk wandelen en dan weer verder. Daar is Zuid Afrika zeer geschikt voor. Overweeg ook het binnenland in te gaan. De bergen zijn erg mooi en als je een keer het "middle of knowhere"gevoel wil meemaken dan is Zuid Afrika daar zeer geschikt voor. De tijd waarin je gaat is in het binnenland ook zeker de moeite omdat je dan net aan het begin zit van dat de woestijn in bloei staat. Het zijn wel wat meer kilometers maar zeer zeker de moeite.
Wat ook de moeite is is de Cape Peninsula en dan vooral daar de westkust van. Erg mooie weg.
Als je nog meer details wilt laat het dan maar ff weten.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_40625527
Wij gaan in november naar zuid afrika; nu maar wat voorpret door o.a. dit topic te lezen. Wij gaan daar fietsen trouwens.
pi_40650739
Ik ga in maart samen met mijn vader met de Shongololo express (trein) van Jo'burg naar Kaapstad!
Iemand toevallig ervaring met deze reis?
I'm a twenty something and I'll keep being me.
pi_40652302
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:51 schreef Mirrr het volgende:
Ik ga in maart samen met mijn vader met de Shongololo express (trein) van Jo'burg naar Kaapstad!
Iemand toevallig ervaring met deze reis?
Ik heb de 'normale' trein genomen van Kaapstad naar Jo'burg. Dat was wat goedkoper dan de speciale treinen (Blue train enzo voor een paar duizend dollar) die daar reden. Iets van 55 euro voor betaald om 26 uur eerste klas te reizen

Echt een hele mooie treinreis, die vanaf Kaapstad eerste langzaam de bergen in voert met veel bochten en dan sta je aan het begin van de avond ineens op een grote vlakte (uitloper van de woestijn). Je kan 's nachts de mooiste sterrenhemels zien, omdat het echt helemaal donker is.

Ergens midden in de nacht kom je langs Kimberley en dan in de ochtend zie je langzaam alle voorsteden van Jo'burg een paar uur lang voorbijkomen (met zwaarbewapende beveiligingsagenten op de station en armoede aan alle kanten van de spoorlijn).

Catering in de trein bestond uit iemand die met drankjes langskwam en een rijtuig van een fastfood restaurant, wat nog best te eten was.
pi_40652354
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:51 schreef Katinkat het volgende:
Wij gaan in november naar zuid afrika; nu maar wat voorpret door o.a. dit topic te lezen. Wij gaan daar fietsen trouwens.
Fietsen

Waar kun je dat doen en hoe heb je dat geregeld?
pi_40653593
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik heb de 'normale' trein genomen van Kaapstad naar Jo'burg. Dat was wat goedkoper dan de speciale treinen (Blue train enzo voor een paar duizend dollar) die daar reden. Iets van 55 euro voor betaald om 26 uur eerste klas te reizen

Echt een hele mooie treinreis, die vanaf Kaapstad eerste langzaam de bergen in voert met veel bochten en dan sta je aan het begin van de avond ineens op een grote vlakte (uitloper van de woestijn). Je kan 's nachts de mooiste sterrenhemels zien, omdat het echt helemaal donker is.

Ergens midden in de nacht kom je langs Kimberley en dan in de ochtend zie je langzaam alle voorsteden van Jo'burg een paar uur lang voorbijkomen (met zwaarbewapende beveiligingsagenten op de station en armoede aan alle kanten van de spoorlijn).

Catering in de trein bestond uit iemand die met drankjes langskwam en een rijtuig van een fastfood restaurant, wat nog best te eten was.
Had het misschien even wat beter uit moeten leggen... De shongololo is namelijk heel anders dan Rovos en de Blue train. Deze treinreis duurt 16 dagen . Hij rijdt dus niet rechtstreeks, maar o.a. via het Kruger Park, Durban, Bloemfontein, Port Elizabeth en Mossel Baai. De trein doet dienst als hotel, je dineert, slaapt en ontbijt aan boord en gaat er overdag af met busjes. Wel extreem georganiseerd dus, maar een goede reis als je ten eerste niet zo heel veel tijd hebt én ten tweede heel graag een lange reis met de trein wil maken.
I'm a twenty something and I'll keep being me.
pi_40680511
Hoeveel kost zoiets?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_40684787
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Fietsen

Waar kun je dat doen en hoe heb je dat geregeld?
Cycletours organiseerd ook fietsreizen naar verre landen, bij hen geboekt dus.
pi_40685100
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:17 schreef rameijer het volgende:
Hoeveel kost zoiets?
Neem aan dat je het tegen mij hebt? Hangt ervan af hoeveel excursies je wilt doen en hoe luxe je wilt slapen. Maar het is wel een prijzig grapje... Je kunt het beste kijken op www.shongololo.com
I'm a twenty something and I'll keep being me.
pi_41328681
Ha allen,

Op dit moment geef ik drie weken les in Port Elizabeth. Volgende week (4-8 september) heb ik vrije dagen genomen en vlieg ik heen en weer naar Kaapstad. Nu doe ik dat in m'n eentje, dus ik vraag me af of er nog meer NL'ers in Kaapstad zijn in die periode. Misschien is het leuk om dan eens af te spreken of een biertje te drinken o.i.d.

Of is er iemand die een leuk Nederlands/internationaal guesthouse weet waar doorgaans gezellige mensen te vinden zijn?

Alvast bedankt voor alle reacties!
pi_42364705
Ik ga over 2 maanden naar SA! Ga een auto huren en vanuit Port elizabeth richting kaapstad en ook leshoto nog bezoeken. Mensen met tips wat absoluut het zien waard is?
pi_42365498
In Lesotho... Malealea. Als je kunt een dagtripje per paard maken. of een meerdaagse trip
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_42457652
Over 4 weken gaan we, nu dus al een beetje aftellen; en ik heb het boek Zuid Afrika in een rugzak van de bieb voor een beetje voorpret. Wij gaan er dus fietsen, heb er veel zin in, ben nog niet eerder in een Afrikaans land geweest.
pi_42459653
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:42 schreef Katinkat het volgende:
Over 4 weken gaan we, nu dus al een beetje aftellen; en ik heb het boek Zuid Afrika in een rugzak van de bieb voor een beetje voorpret. Wij gaan er dus fietsen, heb er veel zin in, ben nog niet eerder in een Afrikaans land geweest.
Ben heel erg benieuwd na je ervaringen, ik vertrek over 8 weken ben inmiddels ook voorzien van een dik boek! Ben heel erg benieuwd naar alle nieuwe indrukken en omgevingen. Zie er nu al naar uit!
pi_42655180
Kickje :-)

Het klassieke verhaal: vriend en ik gaan eind november/begin december 2 weken naar Kaapstad, zijn er nog nooit eerder geweest, en vragen ons af: wat mogen we nu absoluut niet missen?

Nu ben ik met name benieuwd naar de wat minder voor-de-hand-liggende plaatsen: verborgen restaurantjes met veel locals en goede muziek, een park dat nog niet is platgelopen door toeristen, cabaret in het afrikaans, een speciaal stukje strand? Zijn er feestdagen in november/december (behalve de obvious) die de moeite waard zijn?

Oh, en welke wijken kan je beter mijden in Kaapstad en omgeving? We hebben een huurauto: is het veilig om bijvoorbeeld een dagtocht te maken naar andere steden? En hoe ver is het eigenlijk rijden van oost naar west? Is een 4x4 noodzakelijk?

Veel vragen, ik weet het. Sorry. Hoop wel dat iemand me kan helpen!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:55:43 #61
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_42659730
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:40 schreef Sneeze het volgende:
Kickje :-)

Het klassieke verhaal: vriend en ik gaan eind november/begin december 2 weken naar Kaapstad, zijn er nog nooit eerder geweest, en vragen ons af: wat mogen we nu absoluut niet missen?

Nu ben ik met name benieuwd naar de wat minder voor-de-hand-liggende plaatsen: verborgen restaurantjes met veel locals en goede muziek, een park dat nog niet is platgelopen door toeristen, cabaret in het afrikaans, een speciaal stukje strand? Zijn er feestdagen in november/december (behalve de obvious) die de moeite waard zijn?

Oh, en welke wijken kan je beter mijden in Kaapstad en omgeving? We hebben een huurauto: is het veilig om bijvoorbeeld een dagtocht te maken naar andere steden? En hoe ver is het eigenlijk rijden van oost naar west? Is een 4x4 noodzakelijk?

Veel vragen, ik weet het. Sorry. Hoop wel dat iemand me kan helpen!
Kan je niet met alle vragen helpen, maar misschien alvast wel met een paar. Heb in Pretoria gezeten en ben 10 dagen naar Kaapstad geweest, wat erg gaaf was. Ik zou je aanraden in die buurt te blijven als je maar 2 weken hebt. Het enige wat echt de moeite waard is in het oosten is het Krugerpark, maar in de buurt van Kaapstad heb je schijnbaar ook mooie parken. Lesotho en Swaziland schijnen ook erg mooi te zijn, maar net als voor het Krugerpark geldt dat je er echt de tijd voor moet nemen. In de omgeving van Kaapstad is meer dan genoeg te doen, zeker als je ook wat minder toeristische dingen wilt doen, want met de toeristische dingen die ik je ook zeker aan kan raden is 14 dagen al krap

In de omgeving van Kaapstad heb ik dus alleen maar toeristische dingen gedaan, vanwege het tijdsgebrek, maar die waren zeker de moeite waard. Tafelberg beklimmen, Robbeneiland, door Kaapstad wandelen, wat drinken bij Club Med (ergens aan het strand), wijnroute doen (daar vermaak je je ook minstens 2 dagen mee) en richting Gansbaai om walvissen te spotten of, in ons geval, met de witte haai te duiken. Allemaal gaaf!! Cape Point/Kaap de Goede Hoop hebben we ook gedaan, leuk om te zien, maar geen must.

Met de auto naar het oosten schijnt prachtig te zijn, maar wil je van het binnenland wat meekrijgen dan moet je daar ook wel een paar dagen voor uittrekken denk ik. Vliegen is het iig 2 uur ongeveer.

4x4 is niet noodzakelijk. Misschien in sommige parken wel, maar niet waar ik ben geweest. Maar misschien kun je dat op websites vinden van die parken, als je daar naartoe denkt te gaan.

Met de auto erop uittrekken is veilig hoor. D'r zijn inderdaad wel wijken waar je zonder begeleiding misschien beter niet kunt komen, maar in Kaapstad ken ik die niet. De grote weg op richting andere plaatsen (zoals Stellenbosch/Gansbaai) is met een huurauto prima te doen.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord! Veel plezier in ieder geval!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_42666318
Dank je wel voor alle informatie, Foeske. Daar zit heel wat bruikbaars tussen! Ik begrijp dat het twee drukke weken gaan worden.

Ik ben ook blij te horen dat het niet levensgevaarlijk is om daar rond te rijden (behalve misschien voor het verkeer, waar ik 'wilde' verhalen over heb gehoord ...) Ben absoluut niet van plan om onnodige risico's te nemen, maar wil wel graag vrij zijn op vakantie - en niet louter aan de hand van reisgidsen (of nog erger, in groepsverband, met de touringcar) een land verkennen.
pi_42668963
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 11:02 schreef Sneeze het volgende:
en niet louter aan de hand van reisgidsen (of nog erger, in groepsverband, met de touringcar) een land verkennen.
Dat is de reden dat wij in klein-groepsverband op de fiets de boel gaan verkennen. Meestal reizen we zelfstandig door een land, maar wij kregen de indruk dat dat in Z-Afrika toch minder veilig is. Nu hebben we toch een manier gevonden die bij ons past om een deel van het land te verkennen
pi_42707535
Het lijkt me persoonlijk geweldig om met de fiets Zuid-Afrika te verkennen, maar ik vrees dat ik mijn wederhelft niet bepaald op de tweewieler krijg. Hij heeft pas op latere leeftijd leren fietsen en vindt het nog altijd een beetje eng.
pi_42823132
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:00 schreef Sneeze het volgende:
Het lijkt me persoonlijk geweldig om met de fiets Zuid-Afrika te verkennen, maar ik vrees dat ik mijn wederhelft niet bepaald op de tweewieler krijg. Hij heeft pas op latere leeftijd leren fietsen en vindt het nog altijd een beetje eng.
Wij fietsen juist allebei graag; en juist in verre landen sta je op de fiets dicht bij de bevolking; heb dit ook in Vietnam gedaan. Maar je moet beiden het fietsen wel een uitdaging vinden.
pi_43115275
Nog een paar daagjes....zaterdag gaan we.....heb er wel erg veel zin in.
pi_43365261
Wat ja absoluut moet doen (als je daar de mogelijkheid voor hebt natuurlijk!) is naar Malealea in Lesotho. Je kunt overnachten in Malealea Lodge. Dat is echt superleuk, en heeft een heel schattig cafe'tje. Je kan vanaf dat park ook een meerdaagse paardrijtocht doen (ook 1 dag) en dan overnachten in een dorpje bij een volkje. Dat was echt 1 van de hoogtepunten van mijn reis! En de allermooiste sterrenhemel gezien daar!
Wat ook super is is natuurlijk het krugerpark!
Wat een paar van mijn reisgenoten hadden gedaan (ik helaas niet) is de townshiptour in Knysna. Is minder toeristisch dan het klinkt hoor, scheen echt super te zijn. (Townshiptour in Sehotho stelde bij ons niks voor!)
En in Kaapstad MOET je echt een keertje eten bij Mama Africa. Supermooi van binnen EN van buiten. Je krijgt allerlei lekkere hapjes uit alle afrikaanse landen en de sfeer is daar super. Africa Cafe is ook leuk, heb daar de allerallerlekkerste krokodil gegeten!
Echt een superland! En ik ga daar zekerweten nog een keer naar toe!
  woensdag 8 november 2006 @ 18:25:50 #68
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_43366554
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:49 schreef lindaatjuh het volgende:

Wat ook super is is natuurlijk het krugerpark!
quote:
En in Kaapstad MOET je echt een keertje eten bij Mama Africa. Supermooi van binnen EN van buiten. Je krijgt allerlei lekkere hapjes uit alle afrikaanse landen en de sfeer is daar super.
Was erg mooi en heerlijke kudu op. Wat dat betreft fantastisch. Wat minder was dat wij met geen mogelijkheid met 10 mensen bij elkaar konden zitten (oke, dat heb je weleens als het druk is), dat het best duur is voor Zuid-Afrikaanse begrippen (maar voor lekker eten heb ik dat ook graag over) en dat je extra voor de live muziek moest betalen, terwijl wij die niet eens gezien en amper gehoord hadden. We zaten achteraan en dachten dat de radio zacht aan stond, krijgen we na afloop de rekening. Beetje jammer. Maar verder zeker aan te raden, al is het maar omdat je op weinig plaatsen het eten kunt eten dat je daar kunt krijgen!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_43390679
Ow? Wij waren met een groep van 21 personen en konden gewoon bij elkaar zitten. En er zaten nog meer groepen daar. Ik heb de rekening niet echt gecontroleerd moet ik zeggen dus dat extra betalen zou wel kunnen
pi_43408820
Zeg, lindaatjuh, hoe weet je dat jij de lekekrste krokodil hebt gegeten?
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_43409265
Maar Nega, ik heb toch niet gezegd dat ik de lekekrste krokodil heb gegeten?
Oke, het spijt me ik moet het anders formuleren. De lekkerste krokodil die ik ooit heb gegeten, heb ik daar gegeten. Sorry als ik je van de wijs heb gebracht met mijn ondoordachte uitspraak
pi_43409400
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:49 schreef lindaatjuh het volgende:
Wat ja absoluut moet doen (als je daar de mogelijkheid voor hebt natuurlijk!) is naar Malealea in Lesotho. Je kunt overnachten in Malealea Lodge. Dat is echt superleuk, en heeft een heel schattig cafe'tje. Je kan vanaf dat park ook een meerdaagse paardrijtocht doen (ook 1 dag) en dan overnachten in een dorpje bij een volkje. Dat was echt 1 van de hoogtepunten van mijn reis! En de allermooiste sterrenhemel gezien daar!
Wat ook super is is natuurlijk het krugerpark!
Wat een paar van mijn reisgenoten hadden gedaan (ik helaas niet) is de townshiptour in Knysna. Is minder toeristisch dan het klinkt hoor, scheen echt super te zijn. (Townshiptour in Sehotho stelde bij ons niks voor!)
En in Kaapstad MOET je echt een keertje eten bij Mama Africa. Supermooi van binnen EN van buiten. Je krijgt allerlei lekkere hapjes uit alle afrikaanse landen en de sfeer is daar super. Africa Cafe is ook leuk, heb daar de allerallerlekkerste krokodil gegeten!
Echt een superland! En ik ga daar zekerweten nog een keer naar toe!
ja, is echt een aanrader. En behalve dat het er leuk is is het een geweldig initiatief dat heel veel mensen aan het werk en aan de eet houdt. Het biedt zoveel werkgelegenheid op een plek waar dat niet zo makkelijk is.

Ben er verschillende keren geweest.

Wanneer ben je er geweest en hoelang?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_43413966
Ik ben er vorig jaar oktober geweest. Voor 23 dagen van kaapstad naar pretoria. Een groepdkampeerreid. En ik ben daarvan 3 dagen in Lesotho geweest.
Inderdaad ook echt een supermooi initiatief ja.
Jij bent zelfs al meerdere keren geweest? Gaaf! Met een groep? Alleen?
pi_43414593
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:57 schreef lindaatjuh het volgende:
Ik ben er vorig jaar oktober geweest. Voor 23 dagen van kaapstad naar pretoria. Een groepdkampeerreid. En ik ben daarvan 3 dagen in Lesotho geweest.
Inderdaad ook echt een supermooi initiatief ja.
Jij bent zelfs al meerdere keren geweest? Gaaf! Met een groep? Alleen?
3 x in Zuid Afrika mwt mijn zoon ( die ook half zuid afrikaans en zelfs Mosotho is)
De eerste keer was in 97. Toen hebben we wel veel rondgereisd.
De tweede (99) en derde keer (2002) minder. Wel twee keer naar Lesotho en in Malealea.
Eerste keer 4 weken, tweede keer 5 weken en de 3de keer 5,5 week. Altijd te kort.
We hebben in Soweto onze vaste standplaats in de vorm van het familiehuis en logeren vandaaruit her en der.

In Malealea zijn we twee keer een week geweest. De eerste keer was ik er doodziek en werd mijn pupje zo'n beetje door het dorp opgenomen omdat ik tot niets meer in staat was. Dat deed vooral Agnes, die in het resort als kokkin werkte . Vraag me af of ze nog leeft

Mijn zoon had er ook een vriendje dat ie ook na twee jaar weer opzocht. De jongste zoon van de winkeleigenaar. Tuhloane heette het knulletje met zijn kapotte speelbroek
Mijn god... wat zijn die twee jongetjes achterna gezeten door dames met takkebossen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 7 december 2006 @ 21:54:01 #75
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_44234968
Hoe is de veiligheid in Jo'burg eigenlijk? Is het er momenteel erg gevaarlijk of kun je gewoon over straat zonder Nigeriaanse toestanden?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_44236258
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:54 schreef static het volgende:
Hoe is de veiligheid in Jo'burg eigenlijk? Is het er momenteel erg gevaarlijk of kun je gewoon over straat zonder Nigeriaanse toestanden?
sommige wijken zijn klein nigeria
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 7 december 2006 @ 23:40:24 #77
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44237687
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:54 schreef static het volgende:
Hoe is de veiligheid in Jo'burg eigenlijk? Is het er momenteel erg gevaarlijk of kun je gewoon over straat zonder Nigeriaanse toestanden?
Bedoel je downtown, de luxere buitenwijken of de townships? Ik heb door alledrie gelopen en niks naars gezien of meegemaakt. Het schijnt nog steeds een erg gevaarlijke stad te zijn, maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoe en wat je doet.

In m'n eerste week in Zuid-Afrika ben ik met een minibus naar Parktown (zakenwijk) geweest en dat zag er helemaal safe uit. Had niet echt het idee dat ik in Jo'burg zat daar. Ik ben twee keer downtown geweest, 1 keer met 4 andere blanke meiden, 1 keer met 4 andere blanke meiden en 1 zwarte Zuid-Afrikaanse gast. Beide keren niet echt een onveilig gevoel gehad. Het was enorm druk, waardoor je natuurlijk wel heel goed moet oppassen voor zakkenrollers, maar waardoor ik minder bang was voor schietpartijen of dergelijke. Tot slot nog een dagje naar Soweto geweest (zie onder andere de foto's bij dit bericht). Met een paar blanke meiden en zwarte Zuid-Afrikanen rondgereden en rondgelopen. Ook naar barretjes geweest etc. Totaal geen onveilig gevoel gehad. Ook geen mannetjes met mitrailleurs ofzo gezien. Nee, zag er eigenlijk allemaal heel normaal en veilg uit. Gelukkig maar.

Een vriendin had trouwens laatst wel gelezen dat de criminaliteit in Zuid-Afrika enorm gedaald was de laatste tijd. Goed teken!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_44237797
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:49 schreef lindaatjuh het volgende:
Wat een paar van mijn reisgenoten hadden gedaan (ik helaas niet) is de townshiptour in Knysna. Is minder toeristisch dan het klinkt hoor, scheen echt super te zijn. (Townshiptour in Sehotho stelde bij ons niks voor!)
En in Kaapstad MOET je echt een keertje eten bij Mama Africa. Supermooi van binnen EN van buiten. Je krijgt allerlei lekkere hapjes uit alle afrikaanse landen en de sfeer is daar super. Africa Cafe is ook leuk, heb daar de allerallerlekkerste krokodil gegeten!
Echt een superland! En ik ga daar zekerweten nog een keer naar toe!
Wij zijn met de fiets door het township in Knysna gereden; we moesten dit wel echt in groepsverband doen; dat was het meest veilig. Erg opvallend is dat de mensen in krotten wonen, maar wel met een mobieltje rondlopen.
In Kaapstad was helaas Mama Afrika volgeboekt, wij zijn bij het andere afrikaanse restaurant geweest Marco's African place; dit viel tegen; eten niet goed gaar, service slecht...jammer want ze hadden wel een superleuke afrikaanse band.
pi_44239153
tvp, ik ga misschien komend jaar naar Zuid-Afrika
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 8 december 2006 @ 01:43:07 #80
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_44239568
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:40 schreef Foeske het volgende:

[..]

Bedoel je downtown, de luxere buitenwijken of de townships? Ik heb door alledrie gelopen en niks naars gezien of meegemaakt. Het schijnt nog steeds een erg gevaarlijke stad te zijn, maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoe en wat je doet.
Woodmead/Sandton.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_44241210
Heb verschillende keren een tijdje in Yeoville gelogeerd. Daar tref je gewoon weinig zuid afrikanen aan. Ligt tegen Hillbrow aan en da's ook niet echt een lekkere wijk. Maar mijn ervaring is niet echt slecht. Mijn referentiekader is misschien ook wat anders.
Ik zal er 's avonds niet in mijn eentje op uit gaan daar maar overdag doe ik gewoon de boodschappen en ga ik mijn gang en zo leer ik binnen een paar dagen de buurt en de mensen wel kennen en ik lul echt met iedereen. Scheelt ook wel dat ik een donker kind heb en die lult ook al met iedereen. Die heeft het vermogen om overal geaccepteerd te worden en mee te draaien zoals iedreen.

Er zijn bepaalde wijken in het centrum waar ik veel kwam en die niet echt veilig zijn. Maar ook daar leer je mensen kennen die er iedere dag zijn. Verkopers en zo. Praatje maken en voor je het weet loop je kletsend over straat te zwalken en voel je je niet echt onveilig.

Wat wel onveilig blijft voelen is het station van Jo'burg. Tegenwoordig is het modern maar ik zou daar alleen op plekken blijven waar je totaal in het oog blijft. En er vooral als het even kan nergens uitzien als een toerist.

Ik voel me in de townships veiliger dan in de stad. Mijn thuisbasis ligt in Meadowlands, Soweto.
Als ik daar ben vind ik het een moeite en lastig om de taxi (busje) naar de stad te pakken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_44353014
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:44 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Wij zijn met de fiets door het township in Knysna gereden; we moesten dit wel echt in groepsverband doen; dat was het meest veilig. Erg opvallend is dat de mensen in krotten wonen, maar wel met een mobieltje rondlopen.
In Kaapstad was helaas Mama Afrika volgeboekt, wij zijn bij het andere afrikaanse restaurant geweest Marco's African place; dit viel tegen; eten niet goed gaar, service slecht...jammer want ze hadden wel een superleuke afrikaanse band.
Volgende keer dat ik naar ZA ga ga ik ook zeker naar de township van knysna. Apart gezicht ja, dat veel townshipbewoners helemaal niet zo arm blijken te zijn. Maar veel mensen kiezen er ook bewust voor om in een township te wonen. Lekker goedkoop en veel mensen vinden het gezellig.
Jammer dat Mama Africa vol zat! Tegen ons zeiden ze ook dat het absoluut vol zat, maar toen ik het hotel toch liet bellen hadden ze gewoon nog plek! Marco's African Place ken ik niet...
pi_44452709
Zijn er nog Fokkers in Cape Town? Zit er nu zo'n week en vind het geweldig, baie lekker dus. Zat hiervoor 2 1/2 maand in Durban om vervolgens via de gardenroute en route62 naar Cape Town af te reizen. Helaas, time flies, dus maart zal wel zo aangebroken zijn (dan vertrek ik weer).
Oh, tegen die tijd heb ik Honda Ballade te koop (Civic met kontje, voor weinig meer info op mn site: scheuter.eu)
  zondag 7 januari 2007 @ 15:06:40 #84
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_45109264
Uhm, wij willen misschien ook naar Z-A gaan komende zomer, maar ik heb gehoord van iemand dat het daar best koud kan zijn omdat het daar dan winter is... Is juli/augustus een slechte periode om heen te gaan?
pi_45115523
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:06 schreef Zwansen het volgende:
Uhm, wij willen misschien ook naar Z-A gaan komende zomer, maar ik heb gehoord van iemand dat het daar best koud kan zijn omdat het daar dan winter is... Is juli/augustus een slechte periode om heen te gaan?
Jaargetijden lopen precies andersom als bij ons, dus hier zomer, is het daar winter.
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  zondag 7 januari 2007 @ 18:25:39 #86
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_45115556
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:24 schreef Mikani het volgende:

[..]

Jaargetijden lopen precies andersom als bij ons, dus hier zomer, is het daar winter.
Thnx Einstein, dat zei ik al in mn post.

Maar ik bedoel of de winter daar dus, en bij ons zomer, wel de beste periode is om heen te gaan?
pi_45134228
Een vriend van mij is er ook heen geweest in die periode (als vakantie) en hij heeft het heel mooi gehad.
Had het er toevallig gisteren over met een paas Zuid-Afrikanen. Zij raadden aan om dan vooral in de buurt van Kaapstad te blijven, omdat door de vele regen alles in bloei staat en groen is. Landinwaarts zou dit niet het geval zijn. Zij klagen ook over de kou, maar voor Nederlanders is het denk ik goed te doen.
Zelf denk ik dat de winter (in NL) de beste periode is om hier na toe te gaan... zo vanaf het strand naar één van de bars op Camps Bay cocktails drinken en tapas eten op het terras tot sunset. Dat lukt je niet in Nederland zonder winterjas
  maandag 8 januari 2007 @ 16:55:37 #88
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_45147495
Ik ben ook in Augustus geweest. Er zitten voor- en nadelen aan. Kaapstad was niet uitgesproken bijzonder in die periode. Het regent er vrij veel, waardoor de stad minder aantrekkelijk is dan normaal. Het is toch vooral een prachtige "zomerstad" die echt opbloeit bij mooi weer. Toch, het is geen reden om niét te gaan, aangezien je de meeste dingen die je er wilt zien en kunt doen prima ook die periode kun doen. Voor de hele zuidkust geldt hetzelfde: iets meer regen en zeker wat warme kleding meenemen, maar het is ook rustiger dan tijdens de zomer.

Naarmate je verder van de zuidkust afgaat wordt het steeds beter. Ik snap dan ook niets van het advies om in Kaapstad te blijven Durban is heerlijk (zelfs nog naar het strand geweest, al was dat een beetje een gelukstreffer). Jo'burg was 's nachts soms koud, maar overdag prima te doen (t-shirt). Voor de rest van het binnenland (Bloemft. etc.) geldt hetzelfde.

Naast het voordeel dat het rustiger is is er nog een voordeel aan deze periode: landinwaards is het droogseizoen. Dat betekent geen malariamuggen én beter zicht in veel natuurparken (veel groen is welliswaar mooi, maar je ziet ook minder dieren). Erg de moeite waard dus, om de winter te overwegen.

Overigens zou ik het sowieso zonde vinden om je te beperken tot alleen "the Garden route" (Kaapstad en de kust). Ik vond het er heel mooi, maar verder het minst boeiende deel van Zuid-Afrika!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_45147671
Ik ben er in september geweest en Kaapstad was toen vooral regenachtig en fris. Johannesburg en Tshwane (Pretoria) waren koud ca. 5 graden (vooral niet prettig 's nachts zonder verwarming) en in het Krugerpark was het vooral 's nachts koud en overdag erg warm. Eind september in Durban ook op het strand gezeten.
pi_45160760
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:55 schreef Hik het volgende:
Ik ben ook in Augustus geweest. Er zitten voor- en nadelen aan. Kaapstad was niet uitgesproken bijzonder in die periode. Het regent er vrij veel, waardoor de stad minder aantrekkelijk is dan normaal. Het is toch vooral een prachtige "zomerstad" die echt opbloeit bij mooi weer. Toch, het is geen reden om niét te gaan, aangezien je de meeste dingen die je er wilt zien en kunt doen prima ook die periode kun doen. Voor de hele zuidkust geldt hetzelfde: iets meer regen en zeker wat warme kleding meenemen, maar het is ook rustiger dan tijdens de zomer.

Naarmate je verder van de zuidkust afgaat wordt het steeds beter. Ik snap dan ook niets van het advies om in Kaapstad te blijven Durban is heerlijk (zelfs nog naar het strand geweest, al was dat een beetje een gelukstreffer). Jo'burg was 's nachts soms koud, maar overdag prima te doen (t-shirt). Voor de rest van het binnenland (Bloemft. etc.) geldt hetzelfde.

Naast het voordeel dat het rustiger is is er nog een voordeel aan deze periode: landinwaards is het droogseizoen. Dat betekent geen malariamuggen én beter zicht in veel natuurparken (veel groen is welliswaar mooi, maar je ziet ook minder dieren). Erg de moeite waard dus, om de winter te overwegen.

Overigens zou ik het sowieso zonde vinden om je te beperken tot alleen "the Garden route" (Kaapstad en de kust). Ik vond het er heel mooi, maar verder het minst boeiende deel van Zuid-Afrika!
Mooi om te lezen! Dus Zuid Afrika nog niet afschrijven dus voor de winter. Het is toch niet lekker als je echt veel wil doen om in de stikhitte te lopen.
pi_45234466
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Thnx Einstein, dat zei ik al in mn post.

Maar ik bedoel of de winter daar dus, en bij ons zomer, wel de beste periode is om heen te gaan?
Sorry!
Dit zag ik nog op een site:

Het hele jaar door is goed om te reizen, elk seizoen heeft zijn eigen karakteristieken. Regen valt het hele jaar door; meestal zijn het korte, hevige buien.
- Winter (juni t/m augustus): de beste tijd om dieren te zien, er is dan namelijk minder begroeiing. En zeker veel kans op het zien van walvissen. Temperaturen liggen tussen de 15 en 25 graden overdag en ‘s nachts kan het tot het vriespunt dalen. Aan de kust zijn de temperaturen wat milder.
- Lente (september t/m november): de bloeitijd, de favoriete maar drukste tijd; de temperatuur ligt tussen de 20 en 30 graden en ‘s nachts rond de 10 à 15 graden.
- Zomer (december t/m februari): lekker zomerse temperaturen, beste tijd als u ook een paar dagen op het strand wilt doorbrengen. De temperatuur ligt tussen de 25 en 40 graden overdag, ‘s nachts een graad of 15.
- Herfst (maart t/m mei): landschappen krijgen typische herfstachtige kleuren. De temperaturen zijn aangenaam, overdag tussen de 15 en 25 graden en ‘s nachts een graad of 5 à 10.
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_45249188
In augustus kan het zelfs nog wel koud zijn, heb zelf eens vorst aan de grond meegemaakt . Voordeel is wel dat van Augustus tot en met oktober het altijd blauwe lucht is met zon en een graad of 18-22. Vanaf November wordt het steeds warmer en neemt ook de kans op regen meer toe.

Kaapstad is in November-Januari het beste denk ik qua weer, daar regent het namelijk ook nog veel in Augustus-Oktober
Even a broken clock is right twice a day.
pi_45370756
Ik ben in oktober geweest. Ongeveer 3 dagen regen gehad (van de 23 dat ik er was). De temperatuur vond ik prima. Niet te warm. En het voordeel van oktober was dat er dan nog walvissen aan de kust te zien zijn. We hebben er best veel gezien, echt prachtig!
pi_50152626
Schop!!

Ik ga in september voor 10 maanden naar ZA, in eerste instantie naar Kaapstad. Ik ga er heen voor een soort vrijwilligerswerk, maar dan anders. Doet er niet zo heel veel toe.
Wat er wel toe doet is het enorme gedoe rond het verkrijgen van een visum, en het vinden van een betaalbaar vliegticket. Weet iemand hoe ik onder de 750 euro repatriatiewaarborg uit kan komen, die de ambassade eist? Ze willen dat geld dus van me hebben voordat ik wegga, om er zeker van te zijn dat ik ook weer terug kom. Nu heeft niet iedere jonge man naast 6000 euro voor de reis ook nog eens 750 euro klaar liggen om zo maar even 10 maanden af te staan. Vandaar.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:28:59 #95
97491 Deviant1nl
Villalosbol
pi_51068249
Ik lees vooral reacties van mensen die voornamelijk voor langere tijd daar geweest zijn (nooit erg natuurlijk ) Maar vroeg me af of er ook mensen zijn die wel eens een rondreis van 6/10 dagen hebben gedaan en hoe dat bevallen is?
Zit te denken om toch nog op vakantie te gaan maar weet nog niet zo goed waar naartoe maar 1 van de opties is zuid-afrika.
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_51083280
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:28 schreef Deviant1nl het volgende:
Ik lees vooral reacties van mensen die voornamelijk voor langere tijd daar geweest zijn (nooit erg natuurlijk ) Maar vroeg me af of er ook mensen zijn die wel eens een rondreis van 6/10 dagen hebben gedaan en hoe dat bevallen is?
Zit te denken om toch nog op vakantie te gaan maar weet nog niet zo goed waar naartoe maar 1 van de opties is zuid-afrika.
6/10 dagen is natuurlijk zonde van het hele end vliegen. Ik zou zeggen minimaal 14 dagen, maar 3 weken krijg je ook makkelijk vol. Ik ben er zelf 25 dagen geweest, zelf georganiseerd met een groep. Er zijn voor de backpacker veel mogelijkheden om makkelijk rond te reizen, trein, bazbus of per huurauto.

Denk aan 4 dagen Kaapstad, 3 dagen reizen richting Durban, 3 - 4 dagen Kruger en/ of een ander nationaal park (bijvoorbeeld Drakensbergen of Hluhluwe). Jo'burg en Pretoria zijn voor de gemiddelde reiziger niet de moeite van het bezoeken waard.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:11:28 #97
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51086921
6/10 dagen is leuk als je het niet zonde vindt van het geld voor het vliegticket, je geen tijd hebt voor meer en je beperkt tot bijvoorbeeld de directe omgeving van Kaapstad of Jo'burg. Van een echte rondreis kan geen sprake zijn in zo'n korte tijd natuurlijk. Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met een eind vliegen voor een kort verblijf (zeker niet als er, zoals in dit geval, geen sprake is van een tijdverschil), maar ik zou toch wel ERG m'n best doen om langer te gaan... als je er toch bent is het wel leuk om wat meer te zien!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:13:01 #98
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51086963
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:38 schreef Casparovvv het volgende:
Schop!!

Ik ga in september voor 10 maanden naar ZA, in eerste instantie naar Kaapstad. Ik ga er heen voor een soort vrijwilligerswerk, maar dan anders. Doet er niet zo heel veel toe.
Wat er wel toe doet is het enorme gedoe rond het verkrijgen van een visum, en het vinden van een betaalbaar vliegticket. Weet iemand hoe ik onder de 750 euro repatriatiewaarborg uit kan komen, die de ambassade eist? Ze willen dat geld dus van me hebben voordat ik wegga, om er zeker van te zijn dat ik ook weer terug kom. Nu heeft niet iedere jonge man naast 6000 euro voor de reis ook nog eens 750 euro klaar liggen om zo maar even 10 maanden af te staan. Vandaar.
Moet je persé dat visum? Kun je niet twee maal de grens over voor een dagje? Ja, vanuit Kaapstad wel een takke-eind, maar het kost geen 750 euro...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_51087077
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:13 schreef Hik het volgende:

[..]

Moet je persé dat visum? Kun je niet twee maal de grens over voor een dagje? Ja, vanuit Kaapstad wel een takke-eind, maar het kost geen 750 euro...
Al geregeld. Organisatie in SA staat in voor mijn repatriatie en de kosten die daar mee gemoeid zouden zijn. Overigens zou het zonder visum niet lukken want dan kunnen ze moeilijk gaan doen bij de marechaussee, als ze de duur van je ticket zien.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:22:29 #100
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51171164
In september 25 dagen naar Zuid-Afrika voor een rondreis, heb er zin in.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_51175395
Ik ben vandaag voor inentingen geweest. Heb Hepatitis A&B in één keer gekregen, met malariatabletten voor drie weken, mocht ik in een malariagebied terecht komen. Ik vroeg me af welke inentingen andere mensen die langer dan drie maanden gegaan zijn, hebben genomen? Ik zal me waarschijnlijk vooral rond Kaapstad begeven, maar wilde wel rekening houden met andere gebieden, bijvoorbeeld Krugerpark. Is het nodig om een tbc mantoux te halen? (dit kan alleen bij de GGD)
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:46:44 #102
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51195149
TBC mantoux moet je echt even navragen bij je GGD inderdaad. Er zitten een aantal nadelen aan (onder andere dat TBC lastiger op te sporen is daarna), dus als het niet echt nodig is moet je het niet doen. Voor > 3 maanden Zuid-Amerika moest het destijds wel, maar ik heb geen idee hoe dat zit met Zuid-Afrika.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:46:57 #103
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_51455873
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:45 schreef Casparovvv het volgende:
Ik ben vandaag voor inentingen geweest. Heb Hepatitis A&B in één keer gekregen, met malariatabletten voor drie weken, mocht ik in een malariagebied terecht komen. Ik vroeg me af welke inentingen andere mensen die langer dan drie maanden gegaan zijn, hebben genomen? Ik zal me waarschijnlijk vooral rond Kaapstad begeven, maar wilde wel rekening houden met andere gebieden, bijvoorbeeld Krugerpark. Is het nodig om een tbc mantoux te halen? (dit kan alleen bij de GGD)
Toen ik vorig jaar naar Zuid-Afrika ging voor 3 maanden moest ik van tevoren en naderhand wel een mantouxtest laten doen. Niet de tbc-inenting dus. Volgens mij geldt dat voor de inenting dat het later lastiger op te sporen is en niet voor de mantouxtest hoor (al weet ik dat niet zeker). Maar ik zou anders gewoon even bellen en hoe dan ook, 2 keer zo´n prikje stelt echt niks voor...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 16 juli 2007 @ 09:39:23 #104
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51513137
Als je drie maanden gaat of korter kun je af met Mantoux, volgens mij. Bij langer dan dat heeft Mantoux geen zin meer en kun je besluiten voor de inenting te gaan. Inderdaad even navragen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 16 juli 2007 @ 10:43:29 #105
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_51514716
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:39 schreef Hik het volgende:
Als je drie maanden gaat of korter kun je af met Mantoux, volgens mij. Bij langer dan dat heeft Mantoux geen zin meer en kun je besluiten voor de inenting te gaan. Inderdaad even navragen.
Maar ik ben 5 maanden naar Zuid-Amerika geweest en toen was Mantoux ook goed. Dat is puur om achteraf te testen of en waar je eventueel TBC opgelopen hebt. Het was juist die inenting waar ik de voordelen niet van zag, al weet ik niet meer precies hoe die werkte.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 16 juli 2007 @ 10:47:10 #106
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_51514805
edit: dubbel
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_51519376
Maar een mantoux test toch alleen maar of je het hebt (in de meeste gevallen en ook echt niet in alle)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 16 juli 2007 @ 14:04:40 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51520912
Ik schreef het eerder verkeerd inderdaad (nog een reden om niet uit te gaan van medisch advies op een forum... )
Mantoux is het voor- en na-prikje...Na een bepaalde periode kun je niet met Mantoux af (ik dacht dat dat drie maanden was, misschien is het langer). Voor je op reis gaat krijg je een prikje (onder je huid, niet in je vaten) waarbij ze kijken of je een reactie krijgt (wat zou aangeven dat je TBC zou kunnen hebben). Na terugkomst doen ze dit weer. Als je echter langer dan x maanden (3? 5?) wegblijft dan kunnen ze die tweede test niet meer doen (misschien iets met incubatietijd ofzo, ben ik vergeten). Mantoux voorkomt dus inderdaad niets, het toont alleen aan.
Als je langer dan een bepaalde periode weg blijft kun je in plaats van Mantoux, een BCG prik kijgen. BCG voorkomt ook geen TBC, maar wel bepaalde (gevaarlijke) gevolgen van TBC (waaronder meningnitis, meen ik). Ik heb die prik gehad, maar omdat deze zorgt voor bepaalde antistoffen, betekent dit dat ik altijd een reactie zal krijgen op Mantoux... dat heeft voor mij dus geen zin meer.
BCG is zeker wel een zinvolle prik als je lang (of heel vaak) weggaat en ter plaatse veel contact hebt met lokale mensen. Maar het heeft ook nadelen dus. Nogmaals: even checken met een arts.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_51522321
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:04 schreef Hik het volgende:
Ik schreef het eerder verkeerd inderdaad (nog een reden om niet uit te gaan van medisch advies op een forum... )
Mantoux is het voor- en na-prikje...Na een bepaalde periode kun je niet met Mantoux af (ik dacht dat dat drie maanden was, misschien is het langer). Voor je op reis gaat krijg je een prikje (onder je huid, niet in je vaten) waarbij ze kijken of je een reactie krijgt (wat zou aangeven dat je TBC zou kunnen hebben). Na terugkomst doen ze dit weer. Als je echter langer dan x maanden (3? 5?) wegblijft dan kunnen ze die tweede test niet meer doen (misschien iets met incubatietijd ofzo, ben ik vergeten). Mantoux voorkomt dus inderdaad niets, het toont alleen aan.
Als je langer dan een bepaalde periode weg blijft kun je in plaats van Mantoux, een BCG prik kijgen. BCG voorkomt ook geen TBC, maar wel bepaalde (gevaarlijke) gevolgen van TBC (waaronder meningnitis, meen ik). Ik heb die prik gehad, maar omdat deze zorgt voor bepaalde antistoffen, betekent dit dat ik altijd een reactie zal krijgen op Mantoux... dat heeft voor mij dus geen zin meer.
BCG is zeker wel een zinvolle prik als je lang (of heel vaak) weggaat en ter plaatse veel contact hebt met lokale mensen. Maar het heeft ook nadelen dus. Nogmaals: even checken met een arts.
You mean: BCG voorkomt dat TBC cerebraal kan worden en zodoende als complicatie samen kan gaan met meningitis?

Ik heb zelf trouwens zowel een mantoux als een ouderwetse sputumtest gehad en heb geen TBC
Ken inderdaad veel mensen die eraan dood zijn gegaan en heb in Soweto ook wel met locale vrijwilligers van plaatselijke klinieken TBC medicatie uitgedeeld in de wijk. je zou kunnen stellen dat ik risico heb gelopen.
heel eerlijk gezegd toen ook helemaal niet aan gedacht. Dit is voor het eerst dat ik hoor dat er tevoren en erna gelijk getest wordt. Ik ben er zelf veel later zelf mee naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de GGD.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 16 juli 2007 @ 14:54:55 #110
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51522576
Het 3,5 weken rondreizen van mij volstaat wel met een DTP prik van 3 jaar geleden en een nieuw Hepatitus A prikje. Malariapillen in september Krugerpark schijnt niet nodig te zijn, pas vanaf oktober. Flink spuiten met Deet.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_51629342
In het topic (vrijwilligers)werk zoeken ter plekke (Kaapstad) werd me aangeraden om m'n vraag ook hier te stellen, dus bij deze:

In september vertrek ik voor een aantal maanden naar Zuid-Afrika en ik wilde graag een tijdje werken, betaald of als vrijwilliger. Ik heb al heel wat gespeurd op internet naar de mogelijkheden, maar ik vind hele tegenstrijdige berichten.

Wat ik graag wilde weten is het volgende: is het makkelijk om in Kaapstad ter plekke op zoek te gaan naar vrijwilligerswerk of moet dat per se via een (dure) organisatie thuis?
En hoe zit het met baantjes? Soms lees ik dat er tijdelijke baantjes genoeg zijn (seizoensgebonden werk) terwijl ik een andere keer lees dat het heel moeilijk is om een baantje te vinden.

Heeft er iemand ervaring met het zoeken van vrijwilligerswerk of een tijdelijk baantje in de buurt van Kaapstad?
  donderdag 19 juli 2007 @ 16:29:46 #112
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_51630534
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:51 schreef desliz het volgende:
In het topic (vrijwilligers)werk zoeken ter plekke (Kaapstad) werd me aangeraden om m'n vraag ook hier te stellen, dus bij deze:

In september vertrek ik voor een aantal maanden naar Zuid-Afrika en ik wilde graag een tijdje werken, betaald of als vrijwilliger. Ik heb al heel wat gespeurd op internet naar de mogelijkheden, maar ik vind hele tegenstrijdige berichten.

Wat ik graag wilde weten is het volgende: is het makkelijk om in Kaapstad ter plekke op zoek te gaan naar vrijwilligerswerk of moet dat per se via een (dure) organisatie thuis?
En hoe zit het met baantjes? Soms lees ik dat er tijdelijke baantjes genoeg zijn (seizoensgebonden werk) terwijl ik een andere keer lees dat het heel moeilijk is om een baantje te vinden.

Heeft er iemand ervaring met het zoeken van vrijwilligerswerk of een tijdelijk baantje in de buurt van Kaapstad?
Het enige wat ik weet is dat Zuid-Afrika een enorm hoog werkloosheidpercentage heeft en het lijkt me dus dat het erg moeilijk zal zijn om een betaald baantje te vinden. Mocht je er één kunnen vinden, dan zul je waarschijnlijk niet veel betaald krijgen. Maar ik ken de omgeving van Kaapstad niet zo goed, zeker niet op dit gebied.

Wat vrijwilligerswerk betreft zou ik verwachten dat er wel wat te vinden is, gezien met name het probleem van aidswezen in dit land. Maar of ze daar bijvoorbeeld buitenlandse vrijwilligers nodig hebben weet ik ook niet zeker. Wat dat betreft kun je misschien beter informeren bij stichtingen ofzo die daar actief zijn...

Succes in ieder geval!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_51630616
Verder nog iets. Een touristenvisum voor Zuid-Afrika is 3 maanden geldig, maar is het mogelijk om het land binnen te komen als de retourdatum van je vliegticket 4 maanden na aankomst ligt? Ik weet dat ze hier in sommige landen moeilijk over doen. Ik was zelf van plan om na 2 maanden een buurland te bezoeken en dan weer terug te gaan naar Zuid-Afrika.
pi_52616957
Graag wil ik en vriendin in december 2-3 weken naar Zuid-afrika, fly and drive vakantie. Het liefst van te voren de hotels al geregeld, het is de eerste keer dat we zoiets doen dus dat leek ons wel handig.

Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde reisbureau's? Zo ja welke? Zelf hadden we bij Bex leuke vakanties gezien.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:05:08 #115
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_52670481
Gisteren naar de film Mandela en de Klerk gekeken zo een week voor vertrek. Een film vermengt met journaalbeelden, erg Indrukwekkende weergave van de periode van 64-94.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_52729911
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:32 schreef desliz het volgende:
Verder nog iets. Een touristenvisum voor Zuid-Afrika is 3 maanden geldig, maar is het mogelijk om het land binnen te komen als de retourdatum van je vliegticket 4 maanden na aankomst ligt? Ik weet dat ze hier in sommige landen moeilijk over doen. Ik was zelf van plan om na 2 maanden een buurland te bezoeken en dan weer terug te gaan naar Zuid-Afrika.
Dit probleem heb ik ook. Ik denk dat het geen probleem moet zijn, maar dat ze kijken hoe lang jij in het land bent geweest als je vertrekt. Heb jij die tijd overschreden krijg je misschien een boete ofzo. Als jij tussendoor ergens anders bent geweest en officieel het land hebt verlaten wordt dat toeristenvisum gewoon doorgestempeld denk ik. Bij binnenkomst krijg je dan weer een nieuw visum.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_52732562
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:32 schreef desliz het volgende:
Verder nog iets. Een touristenvisum voor Zuid-Afrika is 3 maanden geldig, maar is het mogelijk om het land binnen te komen als de retourdatum van je vliegticket 4 maanden na aankomst ligt? Ik weet dat ze hier in sommige landen moeilijk over doen. Ik was zelf van plan om na 2 maanden een buurland te bezoeken en dan weer terug te gaan naar Zuid-Afrika.
Ja, dat doen ze... eigenlijk niet echt, je komt gewoon niet op het vliegtuig

Heb ik namelijk ook gehad. Bij het inchecken werd ik geweigerd en moest ik mijn tickets laten veranderen naar 3 maanden. Als je dan overstapt in een ander land kun je nog problemen krijgen dat je daar je overige tickets ook weer moet overzetten.

En dan je visa: Wil je die verlengen, dan willen ze een kopie van je retour tickets, maar dan ben je genaaid, want die zijn veranderd (eerdere datum). De vliegtuigmaatschappij wil pas je tickets laten verlengen als je visa verlengd is... dus je zit er middenin. Ik had toen geluk dat ik netjes kopies van mijn ticktes had gemaakt voor vertrek en die heb ik toen ingeleverd bij de dep. of Home affairs. Toen heb ik mn verlengde visa weer opgestuurd en kon ik mn tickets weer veranderen op het vliegveld.

Mocht je visa verlopen: Het is bagger om dat ding weer te verlengen, die mensen die daar werken zijn niet al te snugger en het duurt allemaal erg lang (centruk van Kaapstad). In de voorstad (ethikwinics -> ik schrijf het fout ) zit er ook één en dat zou sneller moeten gaan. Enfin, in jou geval zou je het land kunnen verlaten en bij binnenkomst weer een nieuwe krijgen -> probleem en heibel opgelost,
  donderdag 6 september 2007 @ 14:09:42 #118
144213 Adidah
Het was wraak
pi_52981789
Ik woon momenteel in Pretoria. Weet iemand toevallig een leuke en betrouwbare winkel waar 2e hands fietsen te koop zijn? Het moet wel een sportieve fiets zijn, omdat de wegen op sommige trajecten nogal steil zijn.
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 18:02:44 #119
5428 crew  miss_sly
pi_58880363
Mijn collega gaat in september trouwen met zijn Zuidafrikaanse bruid. Wonen al een aantal jaren hier enzo, maar nu er getrouwd wordt, gaat dat daar gebeuren, bij haar familie enzo.
Ik werk op een klein kantoor en ons team is echt heel hecht, dus ook wij zijn uitgenodigd, zelfs met partner.

We hebben even gewacht om te kijken of het in veel opzichten uitkomt, maar nu zijn we serieus aan het kijken om te gaan. En als we dan gaan, gaan we natuurlijk niet alleen voor de bruiloft maar plakken er nog wat aan vast. Een andere collega met een vriend en een ex-collega gaan ook, en nu willen we kijken of het misschien leuk en mogelijk is om met z'n 4-en of 5-en te reizen. Kan interessant zijn met het huren van een auto, wellicht enzo?

Ik moet de topics nog even doorlezen, maar tips zijn natuurlijk sowieso alvast welkom.

We vliegen naar Johannesburg en waarschijnlijk zal de terugvlucht vanaf Kaapstad zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58895075
Hoi, wij willen vanaf kaapstad naar en door Namibie reizen, iemand ervaring met treinen door Zuid-Afrika/Namibie?
pi_58900559
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:04 schreef fishbeer het volgende:
Hoi, wij willen vanaf kaapstad naar en door Namibie reizen, iemand ervaring met treinen door Zuid-Afrika/Namibie?
De stukjes die ik met de trein heb afgelegd in de omgeving van Kaapstad waren goed te doen. Maar dat was vooral door 'blank gebied'. Ik heb mij daar laten vertellen dat het niet heel veilig is om met de trein door armere gebieden (zwarte townships) te reizen. Dat heb ik dan ook niet gedaan en ervaring heb ik daar dus niet mee, maar misschien dat anderen hier aangeven dat dat ook wel meevalt. Zorg in ieder geval voor een eerste klas kaartje. Verder het land in en Namibië zou ik niet weten.
pi_58906829
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:04 schreef fishbeer het volgende:
Hoi, wij willen vanaf kaapstad naar en door Namibie reizen, iemand ervaring met treinen door Zuid-Afrika/Namibie?
Ja, de trein genomen van Kaapstad naar Johannesburg. Eerste klas was goed te doen, met vier personen per coupé op goede slaapbanken. Er is een eenvoudig restaurant in de trein en er is voldoende beveiliging.

Voorstadstreinen zou ik niet nemen. Toen ik er was, waren veel voorstadsstations standaard beveiligd met zwaar bewapende beveiligers. En dat was niet zonder reden.

Als je met de trein reist over langere afstanden, kun je het best van te voren je kaartje kopen en voor de nachttreinen kun je eventueel 4 kaartjes kopen om een hele coupé voor jezelf te hebben. Houdt er rekening mee dat de treinen tussen de grote steden ongeveer maar 3x per week rijden.

Dienstregelingen => http://www.transnetfreigh(...)?link=Train%20Routes


Als je echt van stad naar stad wilt, zoek dan naar Bazbus of pak het vliegtuig.
  Moderator dinsdag 3 juni 2008 @ 08:05:34 #123
5428 crew  miss_sly
pi_59082880
Onze vlucht is geboekt en een klein stukje reis is al een stukje duidelijk.

We vertrekken op 17 september en vliegen dan 's nachts naar Johannesburg. Daar arriveren we de 18e in de ochtend. Dan pikken we een auto op en reizen ws. naar Kievitskroon voor de eerste nacht. Beetje relaxen die dag. De volgende dag rijden we door naar de trouwlocatie (Muldersdrift) waar we de 19e dus de bruiloft hebben. Die nacht blijven we daar en de volgende dag slapen we er onze roes uit en proberen onze brakheid te overwinnen. Zondag de 21e rijden we verder naar Kruger Park waar we een aantal dagen blijven. Dit eerste deel doen we in ieder geval met 3-en: mijn collega, mijn vriend en ik, en misschien met 4-en en gaat een ex-collega ook mee.

Waarschijnlijk vliegen we op donderdag of vrijdag naar Kaapstad. Daar voegt zich een vriend van mijn collega bij ons en gaan we met 4-en of 5-en nog wat rondtrekken en dingen bekijken daar.

Op 9 oktober in de ochtend vliegen we terug.

Ik heb er zoooon zin in
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59082954
Duurt die bruiloft maar een dag?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator dinsdag 3 juni 2008 @ 08:33:47 #125
5428 crew  miss_sly
pi_59083058
Ja, begint om een uur of 3 tot laat, heb ik begrepen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59096420
Had eerder gelezen dat het je collega betreft die gaat trouwen met een Zuid Afrikaanse.
Ik had, misschien heel verkeerd, een zwarte Zuid afrikaanse vrouw in gedachte en zag al een bruiloft van 3 dagen voor me
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 21:18:52 #127
5428 crew  miss_sly
pi_59154880
Nee hoor, het is een blanke Zuidafrikaanse en er wordt verwacht dat wij Nederlanders toch wel het hart van het feest gaan worden tov de redelijk conservatieve Zuidafrikaanse familie

Het blijkt alleen dat het in september schoolvakantie is, en het Krugerpark is redelijk volgeboekt. We zijn dus nu hard aan het zoeken om het een beetje goed te organiseren!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59155447
Er was hier toch ook iemand actief op een van de eerder pagina's die daar zelf een lodge had?
Ik ga even meezoeken voor je
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_59155679
gevonden, geloof ik. Twee topics en een paar jaar geleden
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:12 schreef amukela het volgende:
Woon nu 2 jaar in de bush, en het leven hier bevalt prima. Relaxed, ruimte en altijd onverwachte dingen. Nu wonen wij hier ver weg van een grote stad (Polokwane en Nelspruit beidden op 2,5 uur rijden) dus criminaliteit is ook geen issue. Met leeuwen, luipaarden etc. de beste security!

Wat aanraders zijn:

.1/2 dag excursie Soweto
.De panoramaroute (watervallen, panoramische uitkijkpunten en nautuurlijk de Blyde river canyon, 3e grootste ter wereld).
.Opvang - en rehabilliatie centrums in Hoedspruit.
.Bushwalks en game-drive in Big-5 privé reservaat.
.Zelf rijden in het Kruger park. (2 of 3 overnachtingen).
.St. Lucia en de wetlands bezoeken.
.Hluwehluwe Umfolozi NP.
.Drakensbergen.

Dan zou je nog via Kulula (voor nog geen R400) vanaf Durban naar Kaapstad kunnen vliegen, en daar nog een weekje vertoeven.

Veel plezier met de voorbereidingen.

www.amukela.com
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 22:28:52 #130
5428 crew  miss_sly
pi_59156932
ziet er erg goed uit
Ik heb de link doorgestuurd naar een van de medereizigers
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:40:16 #131
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_59545882
Ik wil 4 maanden stage gaan lopen in een ziekenhuis in Cape Town, als fysio.
Gaat dat een probleem zijn denken jullie?

En hebben jullie nog tips?
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_59552509
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:40 schreef Undergod het volgende:
Ik wil 4 maanden stage gaan lopen in een ziekenhuis in Cape Town, als fysio.
Gaat dat een probleem zijn denken jullie?

En hebben jullie nog tips?
Aan wat voor soort problemen zat je te denken? In de Groote Schuur?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:02:07 #133
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_59554472
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:40 schreef Grunner het volgende:

[..]

Aan wat voor soort problemen zat je te denken? In de Groote Schuur?
Veiligheidsproblemen. Er was een tijdje geleden sprake van moorden op buitenlanders.


En ik weet nog niet in welk ziekenhuis, de school heeft connecties.
Noise is all relative to the silence preceding it
  vrijdag 20 juni 2008 @ 17:39:04 #134
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_59555286
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 17:02 schreef Undergod het volgende:

[..]

Veiligheidsproblemen. Er was een tijdje geleden sprake van moorden op buitenlanders.


En ik weet nog niet in welk ziekenhuis, de school heeft connecties.
Volgens mij ging dat om buitenlanders uit omringende afrikaanse landen, zoals Zimbabwe. Economische vluchtelingen dus, die volgens de zwarte zuid-afrikanen hun banen innamen. Geloof niet dat het ging om "rijke westerlingen".
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_59618667
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 17:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Volgens mij ging dat om buitenlanders uit omringende afrikaanse landen, zoals Zimbabwe. Economische vluchtelingen dus, die volgens de zwarte zuid-afrikanen hun banen innamen. Geloof niet dat het ging om "rijke westerlingen".
Precies. Als Nederlander hoef je daar nu niet meer uit te kijken dan normaal.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:51:18 #136
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_59971115
Over twee weken zit ik ook in Zuid-Afrika! Ik ga 3 weken rondreizen van Johannesburg naar Kaapstad. We gaan naar Kruger, Swaziland, St Lucia, Howick, Knysna, Oudtshoorn en Swellendam.

Ik heb al verscheidene activiteiten uitgezocht die ik kan gaan doen, maar zag dat je voor sommige dingen moet reserveren zoals raften. Is dit aan te raden of kan je het ter plekke ook prima boeken? Ik boek namelijk liever op de dag zelf of een dag van tevoren, dan kan je het nog afstemmen op het weer.
I don't shine if you don't shine
pi_60029493
Moet je eigenlijk ook malariapillen slikken in Augustus in Zuid afrika? (krugerpark, zwaziland)
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:26:45 #138
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60036543
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:07 schreef winniedepooh het volgende:
Moet je eigenlijk ook malariapillen slikken in Augustus in Zuid afrika? (krugerpark, zwaziland)
Gewoon even vragen bij de GGD of het Havenziekenhuis (zie het "Enge reisziektes..."- topic, openingspost). Ik heb het destijds niet gedaan (zelfde periode), maar het hangt ook van andere omstadigheden af dan alleen het seizoen.
En het land heet Swaziland.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:44:20 #139
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_60114708
Malaria heerst van oktober t/m mei, reis je in de andere periode dan wordt een insectenwerend middel aangeraden met DEET.. Ga zo zelf ook maar ff op zoek naar een flesje
I don't shine if you don't shine
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:04:04 #140
14453 Spohr
music was my first love...
pi_60125653
Hier ook eentje die ff een flesje gaat opscharrelen voor m'n Zuid-Afrika reis in augustus. Gisteren bij de GGD geweest, en daar werd me verteld dat er in die maand geen malaria voorkomt. Dus geen pillen nodig, wel anti-insectenmiddel met DEET (30%+). Ik was een beetje verbaasd, want ik dacht dat malaria het hele jaar voorkwam. Dus ik ff zoeken op de site van het LCR. Resultaat: Krugerpark hele jaar door malariagebied.
Vervolgens een mailtje naar de GGD gestuurd met de vraag hoe dat nou zat. Binnen twee uur antwoord: malaria inderdaad het hele jaar, maar in de winterperiode zo minimaal dat een anti-insectenmiddel voldoende is. Subtiel verschil met helemaal geen malaria, zal ik maar denken.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:59:52 #141
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_61162617
Ik ben van 19 juli tot 10 augustus in Zuid-Afrika geweest, maar geen enkele mug gezien... In St Lucia waren wel enkele reisgenoten gestoken toen we overdag door het wetlandspark liepen, maar verder nergens last van gehad. De kans dat een mug malaria heeft én jou weet te vinden is dus erg klein.

Malariapillen zou ik alleen slikken als je voor langere tijd in een malariagebied verblijft.. De bijwerkingen schijnen in sommige gevallen erg heftig te zijn.
I don't shine if you don't shine
pi_61162965
Vandaag over 3 weken vertrekken we
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:56:46 #143
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61163804
wat heerlijk Miss Sly!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:56:46 #144
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61163805
wat heerlijk Miss Sly!
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:04:31 #145
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_61268853
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:15 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag over 3 weken vertrekken we
Wat ga je doen en met welke reisorganisatie?
I don't shine if you don't shine
  Moderator zondag 31 augustus 2008 @ 20:57:48 #146
5428 crew  miss_sly
pi_61274668
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:04 schreef Flipper01 het volgende:

[..]

Wat ga je doen en met welke reisorganisatie?
Wij gaan ruim 3 weken, zonder reisorganisatie. We hebben eerst een bruiloft vlakbij Pretoria en daarna rijden we door naar Kruger Park voor een dag o 5. Daarna rijden we terug naar Johannesburg en vliegen naar Kaapstad waar we een andere huurauto oppikken en nog 2 weken in die buurt en langs de kust gaan trekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 september 2008 @ 00:40:08 #147
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_61281261
Pretoria, leuk, praat daar eens met mensen over hun zogenaamde vrijheid.... Het Noord-Oosten van Zuid-Afrika is de blanke nog conservatiever dan ooit daarvoor. Maar jij gaat lekker je bruiloft daar vieren...
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 07:55:30 #148
5428 crew  miss_sly
pi_61283771
quote:
Op maandag 1 september 2008 00:40 schreef Bayswater het volgende:
Pretoria, leuk, praat daar eens met mensen over hun zogenaamde vrijheid.... Het Noord-Oosten van Zuid-Afrika is de blanke nog conservatiever dan ooit daarvoor. Maar jij gaat lekker je bruiloft daar vieren...
Ten eerste: als je het op die manier bekijkt, kun je naar heel veel landen niet op vakantie. In heel veel landen is er armoede, onderdrukking en geen echte vrijheid, en toch gaan we er heen. Waarom? Omdat er in het betreffende land mooie dingen te zien zijn en we het kunnen betalen.

Ten tweede: ja, wij gaan daar lekker naar die bruloft van 2 mensen die gek op elkaar zijn en willen trouwen, en wel daar omdat zij er vandaan komt.

Ten derde: als je niets beters te melden hebt, kun je net zo goed je mond houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 12:09:14 #149
5428 crew  miss_sly
pi_61288073
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_61289526
quote:
Op maandag 1 september 2008 00:40 schreef Bayswater het volgende:
Pretoria, leuk, praat daar eens met mensen over hun zogenaamde vrijheid.... Het Noord-Oosten van Zuid-Afrika is de blanke nog conservatiever dan ooit daarvoor. Maar jij gaat lekker je bruiloft daar vieren...
Wat is je punt?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_62478668
Over 2 weken vertrekken wij voor 3 weken naar Zuid - Afrika. We willen een rondrit in het noordelijk deel doen.

Heeft iemand misschien nog tips voor goede (enigzins betaalbare) autoverhuur bedrijven? Ik vind ontzettend veel online, maar het is wel lastig om in te schatten hoe betrouwbaar een website/bedrijf is.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  Moderator zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:39:57 #152
5428 crew  miss_sly
pi_62479470
Wij hebben de autohuur via Sunnycars gedaan www.sunnycars.nl
Niet al te duur en goed. En in ieder geval hier en nu contaact met het nederlandse kantoor en bovendien huur je all inclusive en zonder extra mileage enzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_62482904
Paar weken geleden tickets geboekt; in december/januari gaan we 4 weken naar Zuid-Afrika We vliegen naar Johannesburg, en terug vanaf Kaapstad. De plannen: de Mr het land laten zien (die is er nog nooit geweest), zijn familie opzoeken, en mijn vrienden Ik heb een paar jaar geleden een tijd stagegelopen in Johannesburg en nog altijd wel contact met de mensen daar.

Als er genoeg tijd is, wil ik heel graag weer naar Sodwana Bay en Lake Sibaya, zijn er meer mensen daar geweest?
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:36:52 #154
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62512113
Wat gaaf ColdFeet! Wat voor stage liep je daar?

Miss_Sly; hoe was het???
pi_62514296
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:36 schreef renzell het volgende:
Wat gaaf ColdFeet! Wat voor stage liep je daar?

Miss_Sly; hoe was het???
Onderzoeksstage bij de UJ. Ook nog een tijdje in zo'n arm dorpje in het noorden gewerkt.
Ik denk dat we ook naar Lesotho gaan; wie heeft daar goede ervaringen mee?
pi_62522147
Dank je voor de tip miss_sly, ik heb hem gelijk gebookmarked. We twijfelen nog over het type auto dat we willen nemen. Ik heb begrepen dat een 4x4 nogal overdreven is, tenzij je specifieke plaatsen wil bezoeken(richting kosy bay bijv).

Coldfeet, heb je ook overnacht in Sodwana Bay? Wij zijn op zoek naar een mooie, rustige plek om de laatste vakantiedagen door te brengen. Het zou mij erg leuk lijken om aan de kust te verblijven, maar dan niet in een megaresort.

Heeft iemand nog tips over betaalbare (+/- 500-700 rand pppn) eco-lodges? Wij hebben tot nu toe alleen Wildebees Lodge op ons lijstje staan.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_62522285
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:57 schreef Étoile het volgende:
Dank je voor de tip miss_sly, ik heb hem gelijk gebookmarked. We twijfelen nog over het type auto dat we willen nemen. Ik heb begrepen dat een 4x4 nogal overdreven is, tenzij je specifieke plaatsen wil bezoeken(richting kosy bay bijv).

Coldfeet, heb je ook overnacht in Sodwana Bay? Wij zijn op zoek naar een mooie, rustige plek om de laatste vakantiedagen door te brengen. Het zou mij erg leuk lijken om aan de kust te verblijven, maar dan niet in een megaresort.

Heeft iemand nog tips over betaalbare (+/- 500-700 rand pppn) eco-lodges? Wij hebben tot nu toe alleen Wildebees Lodge op ons lijstje staan.
Heb je al gekeken op de website van sa-venues?

Ik heb in Sodwana Bay geslapen bij Pisces Dive Camp, in het tentenkamp. Geen idee wat dat kostte, dan zou je even moeten bellen. Je kunt daar ook aanschuiven bij het eten, het is heel gezellig, met kampvuren en braai enzo.
pi_62522500
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Onderzoeksstage bij de UJ. Ook nog een tijdje in zo'n arm dorpje in het noorden gewerkt.
Ik denk dat we ook naar Lesotho gaan; wie heeft daar goede ervaringen mee?
Malealea. Resort van Mick en Di Jones.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62527125
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:15 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Malealea. Resort van Mick en Di Jones.
Deze?
pi_62527219
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Deze?
Die. Vandaaruit zijn er ook leuke dingen te ondernemen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:06:22 #161
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_62529371
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Ik denk dat we ook naar Lesotho gaan; wie heeft daar goede ervaringen mee?
Ik ben destijds een dag in Lesotho geweest via de Sani Pass. Dat is echt een vette aanrader! Het is zegmaar een ongeasfalteerd bergweggetje, midden in de Drakensbergen, dat vanuit ZA stijl omhoog naar de grensovergang met Lesotho gaat. Maar dit is alleen te doen als dagtocht, en haast niet te doen als onderdeel van een rondreis.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_62529403
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:06 schreef boeiuh het volgende:

[..]

Ik ben destijds een dag in Lesotho geweest via de Sani Pass. Dat is echt een vette aanrader! Het is zegmaar een ongeasfalteerd bergweggetje, midden in de Drakensbergen, dat vanuit ZA stijl omhoog naar de grensovergang met Lesotho gaat. Maar dit is alleen te doen als dagtocht, en haast niet te doen als onderdeel van een rondreis.
*Noteert. We hebben vier weken, dus een dagje langer ergens rondhangen moet kunnen
pi_62536560
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:06 schreef boeiuh het volgende:

[..]

Ik ben destijds een dag in Lesotho geweest via de Sani Pass. Dat is echt een vette aanrader! Het is zegmaar een ongeasfalteerd bergweggetje, midden in de Drakensbergen, dat vanuit ZA stijl omhoog naar de grensovergang met Lesotho gaat. Maar dit is alleen te doen als dagtocht, en haast niet te doen als onderdeel van een rondreis.
Het is een ouwe droom van me om ooit van Maseru ( of een andere stad aan die kant van het land) naar Sani Pass te reizen, te paard.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62537556
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:50 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het is een ouwe droom van me om ooit van Maseru ( of een andere stad aan die kant van het land) naar Sani Pass te reizen, te paard.
JAmmer dat dat zoveel van de -precious- vakantiedagen kost... Afwegingen

Etoile, trouwens, als je naar Sodwana Bay gaat: zorg dat je een wetsuit hebt of huurt ofzo. Ik weet niet of je duikt, het is nogal een duikers-hotspot, maar je kunt er ook geweldig snorkelen. Maar niet zonder wetsuit.
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:06:10 #165
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_62540645
Ik heb afgelopen zondag mijn ticket geboekt.
Vanaf begin december tot eind maart ben ik bij het victoria hospital in Kaapstad te vinden.
Daar ga ik 4 maanden fysiotherapie-stage lopen.
Weet iemand nog een goeie manier om daar voor 4 maanden een auto te hebben?
Noise is all relative to the silence preceding it
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:02:12 #166
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_62550504
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:06 schreef Undergod het volgende:
Weet iemand nog een goeie manier om daar voor 4 maanden een auto te hebben?
Ik zou als ik jou was bij een lokaal autoboertje iets regelen. Die zijn er genoeg. Dan neem je bijvoorbeeld een Volkswagen Polo of Jetta van een jaar of tien/vijftien oud.
Dit is wat ik veel studenten heb zien doen. Als je dan met een paar mensen samen de auto huurt ben je maar enkele tientjes per persoon in de maand kwijt.
Maar wel nu alvast via internet contacten leggen. Dan kun je ze gelijk vragen om jou op te pikken op het vliegveld als dat nodig is.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_62550554
Een Chico, natuurlijk
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:13:12 #168
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_62550785
Ik heb de site gevonden van het bedrijf waar ik jaren terug auto's heb gehuurd: http://www.sacarhireonline.co.za
Prima bedrijf, en leuke mensen. De eigenaar had een keer 1200 km op een dag gereden om ons met de takelwagen op te halen, want de versnellingsbak van onze auto had het begeven.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_62646262
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heb je al gekeken op de website van sa-venues?

Ik heb in Sodwana Bay geslapen bij Pisces Dive Camp, in het tentenkamp. Geen idee wat dat kostte, dan zou je even moeten bellen. Je kunt daar ook aanschuiven bij het eten, het is heel gezellig, met kampvuren en braai enzo.
ColdFeet, dank je voor de tips! De site die je noemde kende ik nog niet. Ik kende wel www.wheretostay.co.za, ook erg handig! Waarom is een wetsuit eigenlijk nodig bij Sodwana Bay?

Inmiddels hebben wij ons rondje wel ongeveer bepaald: Johannesburg, Pretoria, Pilanesberg, Tzaneen, Hoedspruit, Kruger park, Swaziland, Hluhluwe, Zululand, Pongola, Drakensbergen en weer terug naar Johannesburg. We zijn van plan om onderweg te verblijven in beehives, rondavels, tenten en af en toe een hele mooie lodge.

Zeker nu het hier van dat miezerige weer is heb ik er wel erg veel zin in! Nog 1 weekje!

[ Bericht 1% gewijzigd door Etoile op 24-10-2008 16:49:59 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_62646386
Leuk, Etoile! Fraai rondje! Ga je ook nog wat tijd doorbrengen in Johannesburg? Ondanks de slechte reputatie van de stad is er veel te doen, daar

Je moet een wetsuit hebben om te voorkomen dat je benen en buik openschuurt langs stenen/koraal. De mooiste snorkelstukken zijn vrij oppervlakkig.
Sowieso is het met snorkelen in warme gebieden aan te raden om je te bedekken; je zwemt steeds een paar cm onder de waterspiegel, je verbrandt levend
pi_62646812
We hebben getwijfeld over een dag extra in Johannesburg, maar gezien het feit dat we beiden vooral erg toe zijn aan een ontspannen vakantie hebben we voor een extra dag drakensbergen gekozen... Maar voor een volgende keer lijkt me dat zeker erg interessant.

Ah ja als het vrij ondiep is, is een wetsuit wel verstandig idd (buik langs koraal, auw!). En idd je vergeet de tijd nogal snel met snorkelen, ik neem iig ook braaf waterproof zonnebrand met factor 50 mee.

Zitten bij Sodwana Bay haaiennetten of is het gewoon oppassen als je het water wat verder in gaat?

Ik lees op internet over de omgeving van St. Lucia Wetlands dat er erg veel muggen zijn, wat moet ik me daar concreet bij voorstellen? We hebben uiteraard voor savonds lange broeken/vesten en deet, maar kan je overdag wel gewoon "zomers" gekleed gaan zonder lekgeprikt te worden?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_62646972
Volgens mij geen haaiennetten, er worden zelden/nooit witte haaien gespot. Als je echt gaat duiken, kun je wel de kleinere soorten tegenkomen, maar die zijn vrij schuw, schijnt.


Dat van die muggen: ik kan het je niet vertellen, ik was er in mei toen. Voor die regio worden profylaxen wel aangeraden, dacht ik. Maar als het het seizoen is, moet je die toch al slikken voor het Krugerpark. Ik denk dat je in de wetlands-gebieden wel last van muggen zult hebben, maar als je in JHB of Pretoria (dat heet tegenwoordig Tshwane )een drogist of zelfs grote supermarkt induikt: ze verkopen er geweldige deet-sticks. Lang niet zo stinkend en irriterend als die rommel die je bij het kruidvat koopt (geef daar je geld niet aan uit!) en heel effectief
Sowieso hoop ik dat je niet een al te grote insectenfobie hebt; in de natuurgebieden kom je echt enorme spinnen en motten tegen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:09:53 #173
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_62649925
Bedankt voor de reacties.
Ik kan nu een golf citi uit '97 kopen voor 17.000 rand.
Maar de lodge waar ik waarschijnlijk ga blijven zegt auto te kunnen regelen voor 3.000R per maand.
Dat zou natuurlijk een hoop verzekering/belasting/kapotte auto gezeik schelen natuurlijk.
Heb in ieder geval wat info gevraagd daarover.

Al die reisideeen klinken ook wel heel erg leuk!
Moet toch maar eens kijken of wat mensen in hebben in een weekendje binnenland.
Met Kaapstad als uitvalsbasis moet er toch wel wat te doen zijn

Heeft er trouwens iemand hier ervaring met the lodge obs?
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_62651109
Binnenlandse vluchten zijn vaak net zo duur als met de auto reizen (tenzij je naar Nelspruit vliegt ) maar Kaapstad-Johannesburg bijvoorbeeld kost je echt weinig!
pi_62651923
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:04 schreef ColdFeet het volgende:

Sowieso hoop ik dat je niet een al te grote insectenfobie hebt; in de natuurgebieden kom je echt enorme spinnen en motten tegen
You make it sound so attractive.

Die spinnen is wel een kleine issue, maargoed grenzen zijn er om verlegd te worden denk ik dan maar.

De deet-sticks ga ik zeker onthouden, goede tip!

[ Bericht 0% gewijzigd door Etoile op 24-10-2008 20:46:09 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_62652459
Ik had de Peaceful Sleep Insect Repellent Stick (hij staat nog in het badkamerkastje ). Kost weinig, is prima effectief. Maar er zijn vast nog wel meer okaye merken. Deze werd me toen aangeraden door mijn begeleider.

Ze hebben ook van hetzelfde merk zo'n vernevelaar-ding voor in het stopcontact. Zeker als je in van die rondavels slaapt, echt een aanrader Kost allemaal geen drol
pi_62657562
huh? Sinds wanneer hebben ze dan stopcontacten in rondavels?

Dan ben ik wel in heul erg achtergebleven gebied geweest zeker.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62658464
In van die resorts meestal wel, ja
pi_65247389
Grote schop! Gisteren teruggekomen uit ZA. We hebben best veel gedaan in 4 weken: Mpumalanga (familie opzoeken), Swaziland, paar dagen Johannesburg (incl Gold Reef City ), St Lucia, Mkhuze, Hluhluwe/Umfolozi, Lesotho, dan naar Kaapstad, kustroute tot Port Elizabeth, Graaff-Reinet (superleuk stadje ), paar dagen op een farm in de Great Karoo, Oudtshoorn (Cango Caves en struisvogels) en toen nog vier dagen Kaapstad.

Nokwanda, bedankt voor je tip van Malealea! Ik vond het echt heel leuk daar! Het local support concept beviel me ook wel. En we hebben een doodenge paardenrit gemaakt daar
pi_65380816
Ik wil in juli 4 weken naar Zuid Afrika, en ik wil alleen een ticket kopen en de rest daar uitzoeken, is het een makkeilijk te bereizen land? Nou hoorde ik van mensen dat Johannesburg te gevaarlijk is om heen te gaan, iemand daar ervaring mee? En welke plekken zijn een must om te zien als je 4 weken in Zuid Afrika zit?
pi_65381881
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:32 schreef louweed het volgende:
Ik wil in juli 4 weken naar Zuid Afrika, en ik wil alleen een ticket kopen en de rest daar uitzoeken, is het een makkeilijk te bereizen land? Nou hoorde ik van mensen dat Johannesburg te gevaarlijk is om heen te gaan, iemand daar ervaring mee? En welke plekken zijn een must om te zien als je 4 weken in Zuid Afrika zit?
Mwoah, je kan best naar Joburg toe. Gewoon een kwestie van goed oppassen. Auto op slot houden tijdens ritten, niet de toerist uithangen, in de goede buurten blijven, geen camera om je nek hangen, voor het donker thuis zijn, weten waar je naar toe wilt/niet verdwaald raken etc. etc.

In 4 weken tijd het hele land zien is iets te veel van het goede. Ik vind zelf de Kaap een must (Boulders beach, Cape Point, Kalk Bay, Muizenberg, Table mountain, centrum v. Kaapstad, Stellenbosch etc). Wel wat toeristisch, maar dat kan je vermijden. Er zijn altijd alternatieve routes die je ergens heen brengen waar het minder druk is. Beklim de tafelberg bijvoorbeeld niet via Platteklip gorge maar via Skeleton gorge, een route die vanwege de moeilijkheidsgraad vermeden wordt door toeristen maar voor een redelijk fit persoon heel goed te doen is (en ook 10x mooier is). Verder kan je de Garden route doen, of gewoon langs de kust omhoog rijden richting Durban/Port Elizabeth. Houd er rekening mee dat juli niet echt de mooiste tijd is om te gaan.

Voor alles geldt: laat je goed informeren voordat je ergens aan begint, meer toeristen raken in de problemen door hun eigen onwetendheid dan door de criminele gevaren die SA rijk is.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_65650936
En wat is de beste manier om door Zuid Afrika te reizen? Wij willen op eigen houtje gaan. Is dat makkelijk te bereizen daar per trein en bus?
pi_65651396
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:32 schreef louweed het volgende:
Ik wil in juli 4 weken naar Zuid Afrika, en ik wil alleen een ticket kopen en de rest daar uitzoeken, is het een makkeilijk te bereizen land? Nou hoorde ik van mensen dat Johannesburg te gevaarlijk is om heen te gaan, iemand daar ervaring mee? En welke plekken zijn een must om te zien als je 4 weken in Zuid Afrika zit?
Te gevaarlijk niet, maar ik vond het wel weer wennen Het gebeurde ons bijvoorbeeld dat er 's avonds heel laat een auto met pech voor het het stond van het huis waar we logeerden. En dan rij je dus net zolang rondjes totdat 'ie weg is. Want het kunnen hijackers zijn... Maar waarschijnlijk niet.
Voor de rest vind ik Jo'burg wel echt een toffe stad (ik heb er een paar jaar geleden 4 mnd gewoond). Lekker buiten ontbijten in Melville

Volgens mij is de beste manier om rond te reizen per bus (als je avontuurlijk bent: neem taxibusjes - maar niet in Jo'burg ivm verkeersveilighid van die dingen daar). Je hebt van die baz-bus dingen, da's goedkoop en goed te doen.
De trein is in veel plaatsen niet beschikbaar, het spoorwegennet is vrij summier. En de stations zijn vaak ook niet je van het als het om veiligeheid gaat!
pi_65653285
Hoe zit het eigenlijk met het weer in Juli in Zuid Afrika? Het is daar natuurlijk winter dan, heeft iemand daar ervaring mee? Is het wel aan te raden om in Juli daar heen te gaan, wij kunnen niet in een andere maand heen.
pi_65653617
Ik ben een paar jaar geleden in juli op vakantie geweest. Krugerpark is dan nog goed te doen, best warm. In het noorden, Limpopo/Venda is het dan zelfs nog tamelijk heet. Aan de Kaap moet je het net treffen: het kan bewolkt en winderig zijn (maar ook stralend met een lekker temperatuurtje, hoor). Johannesburg vond ik heerlijk in de winter: 's nachts koud (4 graden ofzo), overdag 18 en elke dag strakblauwe lucht!

Als je echt voor het bakken op het strand gaat, is juli niet een handige maand. Maar ik vond het goed te doen.
pi_65655150
Weer een vraag. Hoe kan ik me vlucht het best boeken, We zijn van plan om van van Kaapstad naar Port Elizabeth te reizen, en het Krugerpark willen we ook zien. Kan ik dan het best een retour Kaapstad boeken of is het makkelijker om Kaapstad heen en Johannesburg terug te boeken. Ik kan de afstanden niet zo goed inschatten.
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:37:31 #187
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_65761080
Voor binnenlandse vluchten moet je vooral eens op www.kulula.com kijken. Ben ik mee van Jo'burg naar Kaapstad en terug gevlogen. Leukse vliegmaatschappij ooit!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:45:14 #188
238451 jayli
lurklurklurk!
pi_65761340
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:58 schreef louweed het volgende:
Weer een vraag. Hoe kan ik me vlucht het best boeken, We zijn van plan om van van Kaapstad naar Port Elizabeth te reizen, en het Krugerpark willen we ook zien. Kan ik dan het best een retour Kaapstad boeken of is het makkelijker om Kaapstad heen en Johannesburg terug te boeken. Ik kan de afstanden niet zo goed inschatten.
Als jullie ook nog naar het Kruger Park willen dan kun je het beste van Kaapstad naar PE gaan om vervolgens van PE naar Johannesburg (of Nelspruit wat lekker dicht tegen het Kruger Park ligt) te vliegen . Vanaf Johannesburg is het +/- 5/6 uurtjes rijden naar 't Kruger Park.

Binnenlandse vluchten in ZA zijn vrij goedkoop te krijgen op bv. https://www.kulula-air.com.
Dus wat je volgens mij het beste kunt doen is de heenvlucht naar Kaapstad boeken en vanaf Johannesburg weer terugvliegen naar Nederland.
pi_65761394
Vluchten naar Nelspruit zijn vaak onevenredig duur. Kun je beter naar Jo'burg vliegen en vanuit daar met een huurauto of bazbus gaan.
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:57:11 #190
238451 jayli
lurklurklurk!
pi_65761764
Het is goed te doen om te rijden vanaf Jo'burg naar 't Kruger Park. Zorg er wel voor dat je op tijd aan 1 van de gates staat want er mogen maar een gelimiteerd aantal auto's per dag het park in. Ligt er net aan in welke periode je erheen gaat maar bij vakantieweken kun je erop rekenen dat je al een uur of 6 in de ochtend voor de gate moet staan.

Als je al een lodge hebt gereserveerd in het park zelf dan zal het aanzienelijk makkelijker zijn om binnen te komen
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:06:52 #191
238451 jayli
lurklurklurk!
pi_65762125
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:37 schreef Foeske het volgende:
Voor binnenlandse vluchten moet je vooral eens op www.kulula.com kijken. Ben ik mee van Jo'burg naar Kaapstad en terug gevlogen. Leukse vliegmaatschappij ooit!
Had jij ook dat die piloot van die lullige opmerkingen ging maken over de flight attendants? Bij mij was die piloot ze flink voor schut aan het zetten en die flight attendants bleven maar met een stalen gezicht voor zich uit kijken Echt een aanrader om mee te vliegen iig
pi_65763807
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:46 schreef ColdFeet het volgende:
Vluchten naar Nelspruit zijn vaak onevenredig duur. Kun je beter naar Jo'burg vliegen en vanuit daar met een huurauto of bazbus gaan.
Het komt mij in ieder geval wat vreemd voor om voor die afstand een vlucht te pakken. Zo ver is het nou ook weer niet vanaf Jo´burg of pretoria
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_65765518
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:08 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het komt mij in ieder geval wat vreemd voor om voor die afstand een vlucht te pakken. Zo ver is het nou ook weer niet vanaf Jo´burg of pretoria
Klopt. Maar vanuit Kaapstad of PE is het wel een stuk sneller. Maar dan is het meestal goedkoper om naar Jo'burg te vliegen en verder te reizen met de auto.
pi_65878070
Dank voor alle antwoorden. Ik ga het voorlopig als volgt doen. Een ticket naar Johannesburg boeken, eerst een dag of drie naar Krugerpark, ik hoor dat we dat wel ruim van tevoren moeten boeken dus als iemand tips heeft waar ik dat het beste kan doen hoor ik dat graag. Dan vliegen naar Port Elizabeth om van daar af richting Kaapstad te reizen via de Garden route per bus. We plannen om 3 weken te gaan, lijkt me een haalbaar plan.
Nu nog een goede reisgids aanschaffen. Is de lonely planet een aanrader?
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 13:16:52 #195
5428 crew  miss_sly
pi_65878442
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:04 schreef louweed het volgende:
Dank voor alle antwoorden. Ik ga het voorlopig als volgt doen. Een ticket naar Johannesburg boeken, eerst een dag of drie naar Krugerpark, ik hoor dat we dat wel ruim van tevoren moeten boeken dus als iemand tips heeft waar ik dat het beste kan doen hoor ik dat graag. Dan vliegen naar Port Elizabeth om van daar af richting Kaapstad te reizen via de Garden route per bus. We plannen om 3 weken te gaan, lijkt me een haalbaar plan.
Nu nog een goede reisgids aanschaffen. Is de lonely planet een aanrader?
[quote]
http://www.sanparks.org/parks/kruger/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:20:47 #196
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_70071842
tvp (september '09 )
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:21:18 #197
36461 Joppy
geen colaboy
pi_70104343
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:04 schreef louweed het volgende:
Dank voor alle antwoorden. Ik ga het voorlopig als volgt doen. Een ticket naar Johannesburg boeken, eerst een dag of drie naar Krugerpark, ik hoor dat we dat wel ruim van tevoren moeten boeken dus als iemand tips heeft waar ik dat het beste kan doen hoor ik dat graag. Dan vliegen naar Port Elizabeth om van daar af richting Kaapstad te reizen via de Garden route per bus. We plannen om 3 weken te gaan, lijkt me een haalbaar plan.
Nu nog een goede reisgids aanschaffen. Is de lonely planet een aanrader?
Lonely planet is opzich wel goed, maar ook niet echt nodig denk ik. Kruger boek je van te voren al en voor het stuk PE > CT zou ik een coast2coast pakken. Die kan je overal in hostels en dergelijke gratis mee nemen. Deze is zeker handig als je met de Bazbus gaat.
http://www.coastingafrica.com/
Let the beat control your body!
pi_70245873
TVP

26 juli t/m 11 augustus Kaapstad en Namibie.
pi_70276647
Voor het WK
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70306038
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor het WK
Psies voor de prijzen stijgen...
pi_70306470
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:26 schreef exode het volgende:

[..]

Psies voor de prijzen stijgen...
Je las het verkeerd maar ik wil eigenlijk een week of 2 voor het wk gaan en dan naar een wedstrijd van Nederland en Argentinie gaan

Daarna mooi het wk volgen in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:42:02 #202
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_70322415
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:06 schreef jayli het volgende:

[..]

Had jij ook dat die piloot van die lullige opmerkingen ging maken over de flight attendants? Bij mij was die piloot ze flink voor schut aan het zetten en die flight attendants bleven maar met een stalen gezicht voor zich uit kijken Echt een aanrader om mee te vliegen iig
Ik weet het niet meer precies, maar wel zoiets. Alleen maar grappen en rare opmerkingen inderdaad. De veiligheidsinstructies waren voor de afwisseling eens heel leuk om naar te kijken/luisteren...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_70858721
Wie heeft er een paar goede tips voor mij?

Plan is om naar johannesburg te vliegen en vanuit daar naar een van de parken, het hoeft niet perse het Krugerpark te zijn. Wie weet een goedkoop, interessant park, het liefst inclusief vervoer vanuit Jo'burg.

Vanaf Jo'burg wil ik naar Kaapstad. Ik heb geen geld voor een huurauto, dus wat is de beste optie: met de bazbus, trein of op een andere manier? Hoeveel tijd zou het op die manier kosten om in Kaapstad te komen?

Het plan is om 1,5 week in de buurt van Kaapstad door te brengen, de stad te bekijken en te gaan duiken met haaien. Wie heeft er ervaring met het duiken met haaien? Goede adressen zijn welkom, maar als je slechte ervaringen hebt hoor ik het ook graag.

Reis zal plaatsvinden eind september, begin oktober.
pi_70871053
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt zien in het park.
Ik ga eind augustus naar Kruger park dus daar kan ik niks van zeggen nog maar ben wel al in Rhino and Lion park 2x geweest en 1x in pilanesberg.

Rhino and lion park zie je best veel verschillende dieren omdat het niet super groot is. Ze hebben er ook tijgers, witte leeuwen en andere kat achtigen maar dan weer geen olifanten.
Pilanesberg heeft wel olifanten maar is ook veel groter waardoor het moeilijker is alle dieren te zien. Al denk ik dat auto huren wel slimmer is. In Jo'burg ken ik wel goedkoop adresje (100 rand per dag + 1 rand per km) om te huren ik weet alleen niet of die het ook voor toeristen doet.

Er zijn meerdere binnenlandse maatschappijen die naar kaapstad vliegen. Het is namelijk aardige afstand vanaf jo'burg naar kaapstad. Maar ik weet niet wat exact je budget is ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70873432
Ik ben met greyhound vanaf jo'burg naar kaapstad gegaan, was best goed te doen, en zeker prima te betalen.

Bazz bus vond ik vrij duur

Krugersdorp en pilanesberg zijn wel aardige game reserves, kan je vast wel een tripje heen boeken vanuit johannesburg.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_70887265
Nu best koud daar toch?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 22:13:20 #207
144213 Adidah
Het was wraak
pi_70887824
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:53 schreef F04 het volgende:
Nu best koud daar toch?
Als het zomer in Nederland is, dan is het Winter in Zuid-Afrika en andersom.
pi_70903794
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:53 schreef F04 het volgende:
Nu best koud daar toch?
In johannesburg laatste weken:

Overdag als de zon schijnt 15 tot 22 graden
snachts als de zon dus niet schijnt 0 tot 10 graden

otewel best goed te doen
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70930976
RPG, zeker overdag is het echt lekker, want de meeste dagen is het superzonnig en niet zo warm. 's Nachts kan het nog best tegenvallen; de meeste ramen hebben enkel glas, en centrale verwarming ofzo zit er niet in. Verkijk je daar niet op! Brrrr
pi_70931424
Ik heb nergens last van Maarja ik heb niet snel koud. Vind de zon echt heerlijk overdag

(Voor de duidelijkheid ik woon in Johannesburg)
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70932310
Ik heb een tijdje in Jo'burg gewoond, een paar jaar geleden. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het heerlijk. In NL heb ik vaak toch wat last van een winterdip, met al die grauwe, grijze dagen. Als ik in Johannesburg 's morgens in de stralende zon naar m'n werk liep, met bevriezende ademwolkjes, genoot ik zo enorm van de winter
Maar mijn appartementje had enkel glas en geen verwarming, ik zat 's avonds vaak met mijn laptop in bed te werken, met handschoenen aan Ging echt vroeg slapen, ook.

Waar in Johannesburg woon je?
pi_70933770
Zondag gaan we!

Nu druk aan het bedenken wat we 6 dagen gaan doen in kaapstad en directe omgeving, in ieder geval:
- Tafelberg
- Cape Point
- Boulders beach
- Long street, heb er heel wat avonden rondgehangen 8 jaar geleden, even nostalgisch doen
- Waterfront
- Wijnproef dag (Stellenbosch, Franschhoek, Paarl misschien meer)
pi_70935493
Ik woon vlakbij Fourways. (Douglasdale)
Eerst woonde ik zowat naast Monte Casino.

Enige keer dat ik de kou vervelend vind is als ik in de avond van Sandton (daar werk ik) terug naar huis rij op de scooter (Ja scooter is handig met dagelijkse verkeer op William Niccol) Maar thuis heb ik nooit last van dat ik het koud heb eigenlijk. Maar als je het koud heb kan je altijd een heater kopen kost je 300 rand ofzo
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70936238
Monte Casino, daar hebben we op Nieuwjaarsdag nog gegeten, omdat verder alle restaurants dichtwaren Leuk. Wat voor werk doe je?

Ik woonde in Melville, leuke buurt Schijnt tegenwoordig nog crimineler te zijn dan een paar jaar geleden
pi_70938360
Ik werk voor IBM.

Binnen Monte Casino vind ik vooral het effect van daglicht mooi gedaan.

voor de mensen die er nooit geweest zijn
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70938392
Zaterdag vlieg ik naar Johannesburg. We hebben alleen een ticket geboekt dus we kunnen alles nog uitvogelen hoe we het willen aanpakken. Het globale plan is om via de panorama route + overnachting naar het Krugerpark te gaan, daar willen we minstens 4 nachten verblijven. Na Kruger een paar dagen Swaziland, later een paar dagen St Lucia. Misschien dan een binnenlandse vlucht naar Port Elizabeth nemen om daarna richting Kaapstad te rijden langs de garden route, knysna enz. Heb er erg veel zin in!
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:04:16 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_71030983
Ik doe even een tvp, ZA staat hoog op het verlanglijstje volgend jaar
pi_71031307
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:58 schreef RPG het volgende:
Ik werk voor IBM.

Binnen Monte Casino vind ik vooral het effect van daglicht mooi gedaan.
[ afbeelding ]
voor de mensen die er nooit geweest zijn
Monte Casino is in al z'n kitsch wel weer leuk
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:22:28 #219
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_71092165
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:35 schreef exode het volgende:
Zondag gaan we!

Nu druk aan het bedenken wat we 6 dagen gaan doen in kaapstad en directe omgeving, in ieder geval:
- Tafelberg
- Cape Point
- Boulders beach
- Long street, heb er heel wat avonden rondgehangen 8 jaar geleden, even nostalgisch doen
- Waterfront
- Wijnproef dag (Stellenbosch, Franschhoek, Paarl misschien meer)
Robbeneiland niet? Was wel een erg toeristische tour, maar vond het toch erg interessant en indrukwekkend...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_71111792
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:22 schreef Foeske het volgende:

[..]

Robbeneiland niet? Was wel een erg toeristische tour, maar vond het toch erg interessant en indrukwekkend...
Ben 8 jaar geleden naar Robben Island geweest en mijn vriendin roept dan: een gevangenis? Nee dat hoeft niet! Dus vandaar....
  maandag 20 juli 2009 @ 13:32:07 #221
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_71147477
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:22 schreef Foeske het volgende:

[..]

Robbeneiland niet? Was wel een erg toeristische tour, maar vond het toch erg interessant en indrukwekkend...
Ben 4 maanden in Kaapstad geweest, en dus ook naar Robbeneiland.
Maar als ik moest kiezen tussen dingen die daar te doen zijn valt Robbeneiland ook als 1 v/d eerste.
Je bent een hele dag kwijt, en goddomme die zijn kostbaar daar.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_74471560
15 november vertrek ik naar Kaapstad om daar een half jaar stage te lopen! Zijn er hier nog mensen die in die tijd ook in Kaapstad verblijven? Volgens mij zitten er best veel Nederlanders nml...
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:23:03 #223
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_74481565
Waar ga je wonen?
Anders heb ik nog wel een suggestie waar je een groep nl stagelopers kan vinden.
Ik heb daar zelf ook gezeten, je kent gelijk mensen die de stad kennen en hem willen laten zien.

Hopelijk kill ik het topic niet nog eens
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_74536546
de eerste week zit ik in sea point, de rest van de tijd in oranjezicht. is de laatste een mooie locatie?
pi_74819109
Hier moest ik maar eens een TVP plaatsen voor het geval dat ik nog vragen krijg.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 18 november 2009 @ 16:45:36 #226
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_74821396
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:14 schreef mwvrs het volgende:
de eerste week zit ik in sea point, de rest van de tijd in oranjezicht. is de laatste een mooie locatie?
Seapoint zit aan de atlantic coast. Heeft goeie en minder goeie plekken.
Wel dicht bij uitgaansgelegenheden.

Oranjezicht zit redelijk hoog tegen de tafelberg, veel B&B's en schuine straten.
Ik had mijn ouders hier ook een week onder gebracht, is over het algemeen mooi en veilig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Undergod op 18-11-2009 16:59:15 ]
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_77300411
Aankomende zomer ga ik voor 2 weken naar Kaapstad !

Is Mama Africa nog een aanrader? Zo'n standaard menu kost ongeveer 25 euro dus dat is goed te doen!
Ik denk zeker wel naar het Robben eiland te gaan en de tafelberg. Wat zijn nog meer dingen die je echt 'moet' doen?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:35:46 #228
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_77301219
De peninsula rondrijden. En daarna in die zelfde huurauto wegwezen daar: in twee weken kun je een heel eind komen!!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:56:05 #229
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77304961
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:35 schreef babette21 het volgende:
De peninsula rondrijden. En daarna in die zelfde huurauto wegwezen daar: in twee weken kun je een heel eind komen!!
Het was natuurlijk veels te kort, maar ik ben in een ruim een week van CT naar Durban gereden. Helaas was mijn tijd beperkt. Je moet er eigenlijk veel meer tijd voor uittrekken, maar ook in 2 weken kan je veel zien.
Zorg dat je je auto op Durban airport je auto in kan leveren en vlieg dan voor een prikkie terug naar CT.
Let the beat control your body!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:06:41 #230
277034 Enthusiast
Live, Laugh, Love!
pi_77305515
Ik Zuid Afrika!!
It's always a matter of perspective
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:24:42 #231
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77306404
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:06 schreef RPG het volgende:

[..]

In johannesburg laatste weken:

Overdag als de zon schijnt 15 tot 22 graden
snachts als de zon dus niet schijnt 0 tot 10 graden

otewel best goed te doen
Wat voor deze tijd erg koud is, Zou op een zonnige dag toch op zijn minst 25 graden moeten zijn in deze tijd en bewolkt/regendag rond de 20. Maar mijn vriendin klaagt ook de laatste tijd, dat het er zo koud is.

EDIT: Post was van Juli, mijn fout

[ Bericht 9% gewijzigd door edcetera op 26-01-2010 20:33:53 ]
The best firms advertise the least...
pi_77322560
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:15 schreef Roi het volgende:
Aankomende zomer ga ik voor 2 weken naar Kaapstad !

Is Mama Africa nog een aanrader? Zo'n standaard menu kost ongeveer 25 euro dus dat is goed te doen!
Ik denk zeker wel naar het Robben eiland te gaan en de tafelberg. Wat zijn nog meer dingen die je echt 'moet' doen?
Mamma Africa is zeker een aanrader. Gezellige tent.

Zelf vond ik Camps Bay erg prettig toeven. En een dagje naar Kaap de Goed Hoop uiteraard. Inclusief fietstochtje
pi_77327357
't Is natuurlijk ongekend toeristisch, maar bij The Mariner's Wharf in Houtbaai kun je echt zalig vis eten. Het wordt met een beetje mazzel binnengevaren waar je bijzit
pi_77344019
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:35 schreef babette21 het volgende:
De peninsula rondrijden. En daarna in die zelfde huurauto wegwezen daar: in twee weken kun je een heel eind komen!!
Ik ga ook naar 2 WK wedstrijden ( ) dus rondtrekken is niet echt een optie (voor een aantal dagen moet wel lukken).
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:06:48 #235
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77348870
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:19 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik ga ook naar 2 WK wedstrijden ( ) dus rondtrekken is niet echt een optie (voor een aantal dagen moet wel lukken).
Haaien duiken in Hermanus/Gansbaai ook een aanrader! paar uur rijden van uit Kaapstad.
Cederberg is ook erg mooi, een paar honderd km naar het noorden
Let the beat control your body!
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:07:45 #236
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_77348910
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het was natuurlijk veels te kort, maar ik ben in een ruim een week van CT naar Durban gereden. Helaas was mijn tijd beperkt. Je moet er eigenlijk veel meer tijd voor uittrekken, maar ook in 2 weken kan je veel zien.
Zorg dat je je auto op Durban airport je auto in kan leveren en vlieg dan voor een prikkie terug naar CT.
In dat geval zou ik bij Port Elizabeth stoppen en van daar terugvliegen, volgens mij is er tussen PE en Durban niet bijzonder veel te beleven (maar ik kan het mis hebben).
Kaapstad > PE is in een goeie week makkelijk te doen, als je dan daarvoor of daarna die wedstrijden hebt (en dus Kaapstad en omg. meepakt) heb je volgens mij een supertrip!

...hoewel het in die periode natuurlijk wel stikt van de voetbalfans
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:18:28 #237
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77349540
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:07 schreef babette21 het volgende:

[..]

In dat geval zou ik bij Port Elizabeth stoppen en van daar terugvliegen, volgens mij is er tussen PE en Durban niet bijzonder veel te beleven (maar ik kan het mis hebben).
Kaapstad > PE is in een goeie week makkelijk te doen, als je dan daarvoor of daarna die wedstrijden hebt (en dus Kaapstad en omg. meepakt) heb je volgens mij een supertrip!

...hoewel het in die periode natuurlijk wel stikt van de voetbalfans
Dat is de Wild Coast, met oa Coffee Bay, ook erg mooi.
Let the beat control your body!
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:49:45 #238
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_77382122
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:07 schreef babette21 het volgende:

[..]

In dat geval zou ik bij Port Elizabeth stoppen en van daar terugvliegen, volgens mij is er tussen PE en Durban niet bijzonder veel te beleven (maar ik kan het mis hebben).
Kaapstad > PE is in een goeie week makkelijk te doen, als je dan daarvoor of daarna die wedstrijden hebt (en dus Kaapstad en omg. meepakt) heb je volgens mij een supertrip!

Ik heb over CT > PE, heen en terug 6 dagen gedaan.
Incl uitstapjes naar grote katten reservaat en een dagje cruisen in addo NP.
Had daar de 4mnd dat ik er was, mijn trouwe mazda 323 gehuurd voor 2500rand per maand.
Merk dat ik de laatste tijd veel terug denk aanmijn vorige winter daar.
ZA
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_77393513
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:15 schreef Roi het volgende:
Aankomende zomer ga ik voor 2 weken naar Kaapstad !

Is Mama Africa nog een aanrader? Zo'n standaard menu kost ongeveer 25 euro dus dat is goed te doen!
Ik denk zeker wel naar het Robben eiland te gaan en de tafelberg. Wat zijn nog meer dingen die je echt 'moet' doen?
Mama Africa, toevallig gisteren gegeten. Daar staat krokodil op het menu, en dat is goed te doen. Wel betaal je 10 rand voor zowel de servicekosten als de liveband, maar dat gaat wel onder de 25 Euro zitten hoor. Gisteren was ik 300 Rand kwijt of zo, wel vrij prijzig voor Z-A begrippen.

Je moet natuurlijk de Tafelberg op, braaien, Kaap Goede Hoop. Man, daar kun genoeg doen. Maar aankomende zomer.. tijdens het WK? Of augustus?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:02:44 #240
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_77446187
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:18 schreef Joppy het volgende:

[..]

Dat is de Wild Coast, met oa Coffee Bay, ook erg mooi.
Chintsa is erg tof daar, en vooral het Buccaneers hostel. Heel relaxt, en ik heb nog nooit een hostel gehad met zo'n mooi uitzicht.
http://2.bp.blogspot.com/(...)h/uitzicht+kamer.JPG


http://3.bp.blogspot.com/(...)nBM/s1600-h/bucs.JPG
En het barretje bij het hostel, geweldig eten en ultiem relaxt!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_77455048
Is er eigenlijk al een middenklasse van zwarten of is het nog erg verdeeld?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77456191
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er eigenlijk al een middenklasse van zwarten of is het nog erg verdeeld?
Die is er al jaren. Toen ik er in 97 voor het eerst was, was die middelklasse er al.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77456766
En hoe groot is die ongeveer schat je?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:42:49 #244
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77458113
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe groot is die ongeveer schat je?
ongeveer 3 á 4 miljoen en groeiende.
Maar waarom is dat interessant in een TRV-topic?
Let the beat control your body!
pi_77458860
Geen idee, waar ik het anders zou moeten plaatsen maar een beetje achtergrond informatie lijkt me nooit verkeerd.

3 á 4 miljoen, das effe zo uit mijn hoofd iets van 10% van de bevolking en 15% á 20% van de zwarte bevolking. Die andere 80% leeft nog in krotten en dergelijke?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:54:42 #246
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77460462
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee, waar ik het anders zou moeten plaatsen maar een beetje achtergrond informatie lijkt me nooit verkeerd.

3 á 4 miljoen, das effe zo uit mijn hoofd iets van 10% van de bevolking en 15% á 20% van de zwarte bevolking. Die andere 80% leeft nog in krotten en dergelijke?
mwah, er is nog ontzettend veel armoede idd. En elk stadje heeft wel een township met krottten. Maar het is nu ook weer niet zo dat iedereen die nog in een krotje in een township woont ook echt straatarm is. Zeker in de townships rondom de grote steden wonen nog een heleboel mensen in simpele huisjes simpelweg omdat het goedkoop is en hun prioriteit niet ligt bij huisvesting.
Let the beat control your body!
pi_77460879
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee, waar ik het anders zou moeten plaatsen maar een beetje achtergrond informatie lijkt me nooit verkeerd.

3 á 4 miljoen, das effe zo uit mijn hoofd iets van 10% van de bevolking en 15% á 20% van de zwarte bevolking. Die andere 80% leeft nog in krotten en dergelijke?
Van de rest van de zwarte bevolking is een groot deel in de townships die een informele eigen bedrijfje hebben, een slecht betaalde baan of een pensioen. Als die mensen familie hebben onder de middenklasse, dan liften zij mee, in die zin, dat ze eten, kinderen intrekken bij beter gesitueerde familieleden en andere vormen van hulp.
Van de middenklasse komt een groot deel uit de townships of uit een rural area en die banden worden meestal prima onderhouden. Ken zat mensen die ik in een township bij andere mensen tegenkwam, die goed boeren, of zelfs beroemd zijn, en die heel gewoontjes leven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77460914
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:54 schreef Joppy het volgende:

[..]

mwah, er is nog ontzettend veel armoede idd. En elk stadje heeft wel een township met krottten. Maar het is nu ook weer niet zo dat iedereen die nog in een krotje in een township woont ook echt straatarm is. Zeker in de townships rondom de grote steden wonen nog een heleboel mensen in simpele huisjes simpelweg omdat het goedkoop is en hun prioriteit niet ligt bij huisvesting.
Er zijn ook townships waar gewoon echt goede huizen staan en waar het ook echt fijn wonen is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77463319
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:07 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Er zijn ook townships waar gewoon echt goede huizen staan en waar het ook echt fijn wonen is.
Dan is het toch geen township meer?
pi_77464479
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 22:20 schreef F04 het volgende:

[..]

Dan is het toch geen township meer?
jawel hoor. het zijn extensions van steden. Zo heb je rond Krugersdorp Khagiso. Dat is voor een deel sloppenwijk. Maar je hebt ook Khagiso extension 1 en 2 en daar ken ik hele wijken die prima zijn. De mensen die daar wonen zijn onderwijzer, politieman, secretaresse of hebben een eigen officieel bedrijf en zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77477584
TVP'tje
Ga waarschijnlijk januari 2011 - juli 2011 in Stellenbosch studeren
Nog meer mensen die daar hebben gestudeerd?
  zondag 31 januari 2010 @ 14:49:51 #252
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77477888
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 22:20 schreef F04 het volgende:

[..]

Dan is het toch geen township meer?
Een Township is niet per definitie een krottenwijk. Het is het gebied waar vroeger de zwarte bevolking gedwongen was om te wonen.
Let the beat control your body!
  zondag 31 januari 2010 @ 22:07:29 #253
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_77493155
Het is ondertussen al weer 4 jaar geleden dat ik er was, maar ik interviewde laaggeletterden in de township Atteridgeville (Pretoria). Wat ik toen zo triest vond, is dat er van de 40 geïnterviewden er 38 werkloos waren, en de andere twee hadden maar parttime een baan... Tsja, dan is het niet gek dat er veel armoede is. Maar idd bestaat het grootste gedeelte van de townships uit dit soort kleine huisjes, en maar een klein deel uit echte krotten...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_77501956
Lijkt mij redelijke krotten, maar wie ben ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77503974
quote:
Op maandag 1 februari 2010 02:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt mij redelijke krotten, maar wie ben ik
Valt zo mee. Heel veel van die huisjes hebben een of meer aanbouwen gekregen en sommigen zijn zelfs echte villa's geworden. Het huis van mijn familie begon als zo'n huisje, maar daar zijn 3 slaapkamers aan gebouwd. In de tuin zijn er nog 4 kamers gebouwd. Het heeft voor mij nooit aangevoeld als krot. Het enige wat een beetje vervelend was, was dat er buiten een nogal vernacheld toiletblok was, en geen warm water en geen douche.
Wij staan daar 's morgens heel vroeg op en zetten een enorme pan water op het vuur (gas is er wel, en als dat niet werkt, dan is er nog een oude kolenstoof die ook als verwarming kan dienen) waar iedereen die gaat badderen een deel van in de teil gooit en dat aanvult met koud water. Daarna maak je je nat, je zeept je in en spoelt je weer af. Ach.... je wordt er schoon van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77522083
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:36 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Valt zo mee. Heel veel van die huisjes hebben een of meer aanbouwen gekregen en sommigen zijn zelfs echte villa's geworden. Het huis van mijn familie begon als zo'n huisje, maar daar zijn 3 slaapkamers aan gebouwd. In de tuin zijn er nog 4 kamers gebouwd. Het heeft voor mij nooit aangevoeld als krot. Het enige wat een beetje vervelend was, was dat er buiten een nogal vernacheld toiletblok was, en geen warm water en geen douche.
Wij staan daar 's morgens heel vroeg op en zetten een enorme pan water op het vuur (gas is er wel, en als dat niet werkt, dan is er nog een oude kolenstoof die ook als verwarming kan dienen) waar iedereen die gaat badderen een deel van in de teil gooit en dat aanvult met koud water. Daarna maak je je nat, je zeept je in en spoelt je weer af. Ach.... je wordt er schoon van.
Klinkt inderdaad als een hoge levensstandaard

Sws kan er nooit sprake zijn van een middenklasse wijk als je geen stromend water, verwarming/airco en verharde wegen hebt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 februari 2010 @ 20:06:50 #257
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77526060
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als een hoge levensstandaard

Sws kan er nooit sprake zijn van een middenklasse wijk als je geen stromend water, verwarming/airco en verharde wegen hebt
Je moet het ook niet met Nederland vergelijken. Airco is een luxe en niet noodzakelijk en vreet bovendien stroom als een gek. Een ventilator is ook al aangenaam.

Verharde wegen tot aan je deur zijn ook niet noodzakelijk. Gravel kan goed zijn en is goedkoop in onderhoud.

Dingen als stromend water, verwarming, electriciteit en riolering dan weer wel.
The best firms advertise the least...
pi_77536779
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als een hoge levensstandaard

Sws kan er nooit sprake zijn van een middenklasse wijk als je geen stromend water, verwarming/airco en verharde wegen hebt
Misschien niet, maar ik ken wel het verschil met krotten. En dat zijn geen krotten.
Maar de huizen zoals de foto lieten zien zou ik ook geen middenklasse noemen.
Ik kan morgen of zo kijken of ik wat foto's kan scannen om je te laten zien wat ik in Zuid Afrika versta onder middenklasse, en wat onder jan modaal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_77536935
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:06 schreef edcetera het volgende:

[..]

Je moet het ook niet met Nederland vergelijken. Airco is een luxe en niet noodzakelijk en vreet bovendien stroom als een gek. Een ventilator is ook al aangenaam.

Verharde wegen tot aan je deur zijn ook niet noodzakelijk. Gravel kan goed zijn en is goedkoop in onderhoud.

Dingen als stromend water, verwarming, electriciteit en riolering dan weer wel.
Ach ik leef al 5 jaar in een land dat vergelijkbaar is met ZA, denk dat ik wel een idee heb wat een krottenwijk is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 februari 2010 @ 23:55:49 #260
36461 Joppy
geen colaboy
pi_77537366
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach ik leef al 5 jaar in een land dat vergelijkbaar is met ZA, denk dat ik wel een idee heb wat een krottenwijk is
Maar wellicht heeft dat land geen periode gehad waarin de grootste bevolkingsgroep van het land gedwongen werd om in bepaalde gebieden te wonen? Waarbij bovendien de grootte van de huizen wettelijk gereguleerd was?
Let the beat control your body!
pi_77633685
Afgelopen april naar het Marloth Park geweest, naast het Krugerpark.

We hebben echt een geweldige vakantie gehad. We zijn vanaf Johannesburg naar het park gereden (5uur) en dat was ons verblijf gedurende 2 weken. Verder zijn we naar Nelspruit, Pelgrims Rest, Hoofdplaat en Swaziland geweest.

In het Marlothpark liepen de wilde dieren gewoon rond. Er zouden zelfs leeuwen lopen, maar die hebben we niet gezien.

Het huis:



Zebra's in de tuin:



Neushoorns in het Krugerpark:



Olifanten aan de rivier:



Olifant een meter of 2 van de auto vandaan:



Neushoorn op de weg (we moesten achteruit omdat hij steeds dichterbij kwam):



Welpjes op de weg:



Zebra in de deuropening:



Er lag een giraffe in het veldje naast ons huis. Ik had nog nooit een liggende giraffe gezien:



Een bergweg richting Swaziland:

pi_78755748
Mooie foto, die zebra in de deuropening!

Hier een filmpje over golfen middenin een zuidafrikaans wildlife reservaat:
http://player.video.news.(...)tVxmIgL5avLKxht_D97H

De apen gaan met de bal aan de haal en je moet dan verdergolfen waar ze 'm achterlaten.
 FR
pi_78755883
Wat voor een planning zou je maken voor 3 weken Zuid Afrika?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78756881
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een planning zou je maken voor 3 weken Zuid Afrika?
Hangt er heel erg vanaf wat je wilt zien natuurlijk en ook hoe je je door zuid afrika gaat bewegen. Als je met de auto gaat van kaapstad naar kruger park ben je bijv. al aardig wat tijd kwijt
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_78756978
Kaapstad en Kruger park wil ik sws doen en met auto
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:03:12 #266
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_78761056
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kaapstad en Kruger park wil ik sws doen en met auto
Onze 21-dagen trip:
Jo'burg > Blyde River Canyon NP > Krugerpark > Swaziland > St. Lucia / Hluhluwie > Drakensbergen
Port Elisabeth > Garden Route > (en dan bijv Swartberg Pass > Route 62 > Hermanus > Fransch Hoek) > Kaapstad & Cape Peninsula.

Drakensbergen naar Port Elisabeth kun je in 2 (lange) dagen rijden via de noordgrens van Lesotho (door Golden Gate Park, vond ik erg mooi) of via het zuiden, óf via Durban en daar het vliegtuig pakken (en dan in PE een nieuwe huurauto halen).

Je zit hierbij we zo'n beetje elke dag in de auto, (maar dan heb je ook wat)....
pi_78762947
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kaapstad en Kruger park wil ik sws doen en met auto
Je moet er wel vanuit gaan dat de afstanden daar echt veel groter zijn dan je zou denken. Wij zaten op 1 vaste plek wat erg leuk was, maar zonde qua reistijd. Je hebt namelijk op veel plaatsen geen verlichting langs de wegen en er lopen zo nu en dan dieren op de weg.

Wij waren er in April en dan is het dus om 06:00 licht, maar om 18:00 ook weer pikkedonker. Dus als je lange stukken gaat rijden moet je er vroeg uit gaan. Swaziland was voor ons ruim 4 uur rijden, Johannesburg was 5 uur rijden, etc.

En dat is dan alleen nog heen :-) Als je dan ook nog terug moet ben je toch wel even onderweg. De volgende keer gaan we dan ook zeker gewoon van plaats naar plaats trekken.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:09 #268
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_78766276
Autorijden in Zuid-Afrika is leuk! Onderweg maak je vanalles mee en er is heel veel te zien. Je ziet het landschap om je heen continu veranderen. Soms kom je ineens een gigantische sloppenwijk tegen, of zie je wilde dieren langs de weg, en je ligt in een scheur van het lachen om al die gekke verkeers-/naamborden. Zelf ga je met 140 per uur over de provinciewegen terwijl andere nog geen 40 per uur rijden of juist met 180 per uur jou voorbij scheuren. Bedanken dat een vrachtwagen je voorbij laat doe je met de alarmlichten. En vergeet niet om hier en daar te stoppen bij fruitkraampjes e.d.!
Funk Gezond, Soul een Appel
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:34:33 #269
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_78771786
Je moet sowieso zorgen dat je vóór het donker bij de plaats van bestemming bent, het wordt ernstig afgeraden in het donker te rijden.
Met 130 over de B-wegen (incl potholes) waar je geen kip tegen komt is inderdaad heerijk (veel prettiger dan de snelwegen vol vrachtverkeer!!)
pi_78772116
Het is inderdaad tof rijden, maar wij verkeken ons ook wel op afstanden en aantal uren in de auto enzo.

Op de grote snelwegen, zoals de M1 van Johannesburg naar Kaapstad, kun je ook in het donker nog wel rijden, maar op binnenwegen met potholes en zonder vangrail langs ravijn-achtige hellingen... Nee Wij hebben 't een keer uit noodzaak gedaan, en dat was seriously uncool!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:24:28 #271
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_78773950
Ik reed een keer 's nachts over de snelweg. Het was echt pikke-pikke-donker, zelfs met groot licht aan zag ik amper iets omdat de lampen verkeerd afgesteld stonden. Omdat er een tegenligger aan kwam moest ik het groot licht even uitzetten. Roept ineens een vriend van me, die achterin de auto zat: 'Zet je groot licht nog eens aan, volgens mij zag ik iets!'
Dus ik zet mijn grootlicht weer aan, zie ik daar voor me een neger op krukken de snelweg oversteken terwijl ik er met 120 per uur op af reed!!
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_78774074
Hoe is het aan de andere kant rijden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:56:31 #273
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_78775335
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is het aan de andere kant rijden?
Da's een eitje, je gooit alleen af en toe je ruitenwissers aan ipv je knippertje!
pi_78775647
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:56 schreef babette21 het volgende:

[..]

Da's een eitje, je gooit alleen af en toe je ruitenwissers aan ipv je knippertje!
Je flikkers, op z'n Afrikaans

Hou er trouwens rekening mee dat niet alleen auto's aan de andere kant rijden, er is veel meer gespiegeld. Op- en neergaane roltrappen bijvoorbeeld, heel gek
pi_78776250
In Argentinie alles behalve de auto's
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78779188
Omdat ik natuurlijk 15 maanden gewoond hebt in Zuid Afrika was ik gewend ook snachts te rijden. Heb dus ook van kruger park naar johannesburg of sun city naar johannesburg altijd in het donker gereden. Het is een kwestie van wennen want donker daar is ook echt donker. Snelwegen hebben gelukkig brede banen voor de auto's dus daar heb je eigenlijk heel veel ruimte op je eigen baan. Maar de kleinenere wegen (die ik het liefste nam wegens het mooiere uitzicht) zal je vaker twijfelen of er wel 2 auto's naast elkaar passen.

Het fijnste aan rondreiden in Zuid Afrika vond ik de netheid van andere bestuurders (behalve de freaking taxi's die allemaal suicidiaal zijn) als jij sneller rijd dan de rest gaan de meeste mensen voor jou aan de kant en even op de vlucht strook rijden. Iets waar jij dan weer vriendelijk voor bedankt door even je gevarenlichten aan te doen. Dit wordt omgekeerd ook van jou verwacht als jij langzamer rijd dan je achterligger.

Paar aanraders voor als je auto rijd en vooral in het donker. Mocht je door wat dan ook een lekke band krijgen of gevoel hebben dat je over iets heen gereden hebt. In het donker nooit en te nimmer direct stoppen. Zelfs met lekke band gewoon doorrijden tot eerste tankstation en daar pas naar je band kijken. Het is namelijk een vaak gebruikte truc van mensen die je (vaak op een niet vriendelijke manier) van je auto willen afhelpen door een steen (of eerder rotsblok) op de weg te leggen in de hoop dat je uitstapt om te zien wat er aan de hand is met je auto.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:11:09 #277
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_78791771
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:28 schreef RPG het volgende:

Het fijnste aan rondreiden in Zuid Afrika vond ik de netheid van andere bestuurders (behalve de freaking taxi's die allemaal suicidiaal zijn) als jij sneller rijd dan de rest gaan de meeste mensen voor jou aan de kant en even op de vlucht strook rijden. Iets waar jij dan weer vriendelijk voor bedankt door even je gevarenlichten aan te doen. Dit wordt omgekeerd ook van jou verwacht als jij langzamer rijd dan je achterligger.
Die regels gelden over het algemeen op het platteland, maar niet in Johannesburg, daar is het ieder voor zich. En taxis/busjes zijn de overtreffende trap.
quote:
Paar aanraders voor als je auto rijd en vooral in het donker. Mocht je door wat dan ook een lekke band krijgen of gevoel hebben dat je over iets heen gereden hebt. In het donker nooit en te nimmer direct stoppen. Zelfs met lekke band gewoon doorrijden tot eerste tankstation en daar pas naar je band kijken. Het is namelijk een vaak gebruikte truc van mensen die je (vaak op een niet vriendelijke manier) van je auto willen afhelpen door een steen (of eerder rotsblok) op de weg te leggen in de hoop dat je uitstapt om te zien wat er aan de hand is met je auto.
Yep, maar 's nachts rijden is een risico op zich. Je bent nergens veilig.Wordt ook afgeraden en terecht: Als je pech krijgt , loop je een risico (en pech heb je niet altijd in de hand, zeker niet met de betrouwbaarheid van de garages daar)
The best firms advertise the least...
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:42:19 #278
36461 Joppy
geen colaboy
pi_79252348
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:11 schreef edcetera het volgende:

[..]

Die regels gelden over het algemeen op het platteland, maar niet in Johannesburg, daar is het ieder voor zich. En taxis/busjes zijn de overtreffende trap.
[..]

Yep, maar 's nachts rijden is een risico op zich. Je bent nergens veilig.Wordt ook afgeraden en terecht: Als je pech krijgt , loop je een risico (en pech heb je niet altijd in de hand, zeker niet met de betrouwbaarheid van de garages daar)
Je kan het overdrijven ook hoor. In JHB is het idd chaotisch qua verkeer, maar ook daar krijg je de ruimte die je nodig hebt. Ik heb daar altijd zonder problemen kunnen invoegen via de zeer korte of zo goed als afwezige invoegstroken, ongeacht de drukte. En in downtown JHB stond ik weleens in de zeer drukke ochtendspits op de meest linkerbaan van een zes banen tellende eenrichtingsstraat, terwijl ik er bij het volgende stoplicht (200 meter verder) er aan de rechterkant alweer af moest. Geen enkel probleem, knipperen en ik kreeg de ruimte.

Ik voelde me prima thuis in het verkeer in ZA, zowel op de lange stukken als in JHB. Stukken vriendelijker dan in het egoïstische verkeer in NL.

Qua veiligheid moet je gewoon op je hoede zijn en je gezond verstand gebruiken, dan ben je gewoon veilig. Anders ben je wel heel beperkt in bewegingsruimte als je niet meer kan rijden als het donker is. Maar je moet je vooral niet gek laten maken door wat men wel of niet aanraadt.
Let the beat control your body!
pi_79254361
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:42 schreef Joppy het volgende:

[..]

Maar je moet je vooral niet gek laten maken door wat men wel of niet aanraadt.
Dat vooral ja. Helemaal met het oog op het komende WK heeft iedereen ineens kennis van Zuid-Afrika. Zelfs de mensen die er nog nooit geweest zijn zeggen dat je niet naar ZAf moet gaan omdat het er heel erg onveilig is. Wat een onzin. Overdrijven is ook een vak.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:40:43 #280
36461 Joppy
geen colaboy
pi_79254736
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:31 schreef Grunner het volgende:

[..]

Dat vooral ja. Helemaal met het oog op het komende WK heeft iedereen ineens kennis van Zuid-Afrika. Zelfs de mensen die er nog nooit geweest zijn zeggen dat je niet naar ZAf moet gaan omdat het er heel erg onveilig is. Wat een onzin. Overdrijven is ook een vak.
Het beste advies is vaak dat van de lokale bevolking, hoewel die elkaar ook flink kunnen tegen spreken.
Let the beat control your body!
pi_79254904
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:40 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het beste advies is vaak dat van de lokale bevolking, hoewel die elkaar ook flink kunnen tegen spreken.
Ik vond juist in Jo'burg dat 'men' echt op het overdrevene af voorzichtig is, eigenlijk. Nou ja, de blanken.
pi_79256425
de blanke bevolking loopt alleen in winkel centrums en van hun locatie naar hun huis toe. Ik zelf heb enorm veel lopend gedaan in de omgeving van waar ik woonde. 3 tot 6 km lopen naar iets toe vond ik juist leuk. Meeste (blanke) mensen stonden mij vaak vreemd aan te kijken dan. De gekleurde bevolking vond er niks vreemds aan want ze doen het zelf ook.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_79256551
Ik liep ook veel (je moet iets, als je geen rijbewijs hebt ), maar ik liep niet meer in m'n eentje rond na zonsondergang... Dat vond ik dan weer net te gevaarlijk.

Ach ja. Je ontwikkelt snel genoeg een 'sensor' voor wat jij wel en niet vindt kunnen.
  maandag 17 mei 2010 @ 22:50:17 #284
67670 Skv
Cynist.
pi_81559501

Ik ga eind september tot en met begin december onderzoek doen in Pretoria, daarna tot en met 7 januari rondreizen.
Mijn vriendin komt dan over (of, mocht het haar financieel niet lukken, een vriend van me).

Binnenkort maar eens gaan kijken waar ik allemaal naartoe wil!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_81560353
Paar dingen die je moet zien als je toch langere tijd in ZA bent:
Sun City - Vet zwembad en casino in 1
Pilanesberg - Mooi natuurreservaat bij Sun City in de buurt
Rhino and Lion park + bijbehorende Wondercave - Stuk kleiner reservaat en dus meer mogelijkheden om dieren van heel dichtbij te zien en vaak kan je ook met tijger/leeuwen cubs spelen.
Kruger Park - Spreekt voor zich
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  maandag 17 mei 2010 @ 23:28:40 #286
67670 Skv
Cynist.
pi_81561581
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:05 schreef RPG het volgende:
Paar dingen die je moet zien als je toch langere tijd in ZA bent:
Sun City - Vet zwembad en casino in 1
Pilanesberg - Mooi natuurreservaat bij Sun City in de buurt
Rhino and Lion park + bijbehorende Wondercave - Stuk kleiner reservaat en dus meer mogelijkheden om dieren van heel dichtbij te zien en vaak kan je ook met tijger/leeuwen cubs spelen.
Kruger Park - Spreekt voor zich
Ligt dat een beetje op de route Pretoria - Kaapstad? Zit er aan te denken dat in een week of 5 af te leggen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_81563439
Niet echt Deze dingen liggen ten noorden van Jo'burg
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:13:20 #288
36461 Joppy
geen colaboy
pi_81578124
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:14 schreef RPG het volgende:
Niet echt Deze dingen liggen ten noorden van Jo'burg
Pilanesberg en Sun City liggen op 2/3 uurtjes rijden van Pretoria. Makkelijk te doen dus.

Edit: Pretoria ligt ook ten noorden van JHB
edit 2: Ik zie dat SKV langere tijd in Pretoria zit. Dan zou ik Pilanesberg gewoon in een weekendje meepakken. Ik heb dat gedaan vanuit JHB en dat was prima te doen. Veel langer hoef je er ook niet te blijven dan heb je alles wel gezien. Sun City ligt er naast/in/tegenaan dus kan je in één keer meepakken. Het is een ideaal park om kennis te maken met het safari-en. Groot genoeg om lekker rond te toeren, maar ook weer niet zo groot en wel met veel dieren op een relatief klein gebied.
In die 5 weken zou ik dan vanuit Pretoria richting Kruger gaan en vandaar uit via de kust afzakken naar Kaapstad. Dan pak je oa St. Lucia, Durban, Wild Coast en Garden route. Eventueel met een uitstapje richting de Drakensbergen en Lesotho.

Damn, krijg ook weer zin om die kant op te gaan en te gaan touren.

[ Bericht 23% gewijzigd door Joppy op 18-05-2010 14:22:27 ]
Let the beat control your body!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:54:58 #289
67670 Skv
Cynist.
pi_81582018
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:13 schreef Joppy het volgende:

[..]

Pilanesberg en Sun City liggen op 2/3 uurtjes rijden van Pretoria. Makkelijk te doen dus.

Edit: Pretoria ligt ook ten noorden van JHB
edit 2: Ik zie dat SKV langere tijd in Pretoria zit. Dan zou ik Pilanesberg gewoon in een weekendje meepakken. Ik heb dat gedaan vanuit JHB en dat was prima te doen. Veel langer hoef je er ook niet te blijven dan heb je alles wel gezien. Sun City ligt er naast/in/tegenaan dus kan je in één keer meepakken. Het is een ideaal park om kennis te maken met het safari-en. Groot genoeg om lekker rond te toeren, maar ook weer niet zo groot en wel met veel dieren op een relatief klein gebied.
In die 5 weken zou ik dan vanuit Pretoria richting Kruger gaan en vandaar uit via de kust afzakken naar Kaapstad. Dan pak je oa St. Lucia, Durban, Wild Coast en Garden route. Eventueel met een uitstapje richting de Drakensbergen en Lesotho.

Damn, krijg ook weer zin om die kant op te gaan en te gaan touren.
Bedankt voor de tips! Zal snel eens uit gaan zoeken wat de exacte route zal worden.
Ik vroeg me iets af betreffende de zomervakantie. Mijn rondreis is van 2 december tot en met 7 januari. Dit valt in de Zuid-Afrikaanse zomervakantie. Ik vroeg me af of dit -buiten de warmte- nog implicaties heeft. Liggen de prijzen dan overal een stuk horen? Zijn lodges en dergelijke nog gewoon te boeken?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:54:41 #290
67670 Skv
Cynist.
pi_82218027
Oproep
Voor mijn bacheloropdracht doe ik gedurende oktober en november onderzoek in Pretoria (ten noorden van Johannesburg). Graag wil ik van 2 december tot en met 7 januari rondreizen in Zuid-Afrika (inclusief Swaziland en Lesotho). Een bezoek aan Mozambique lijkt me eventueel ook de moeite waard.

Ik ben student bestuurskunde en 23 jaar oud. Heel veel ervaring met rondreizen in het buitenland heb ik niet, behalve een reis naar Dubai en India van 3 jaar geleden. Ik heb toen 2 weken in Dubai gezeten en 7 weken rondgetrokken in India.

Ik ben op zoek naar één of twee reismaatjes voor Zuid-Afrika. Kan tot op heden geen vrienden vinden die én de tijd én het geld bij elkaar kunnen krijgen! Klinkt de reis in en rond Zuid-Afrika goed? PM maar!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_82369261
Nog 24 uur en dan "Hello ZA"
75 topics = FIN
pi_82772364
Stel dat je een week in Kaapstad bent

Wat zijn dan leuke dingen om te doen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 14 juni 2010 @ 10:21:17 #293
36461 Joppy
geen colaboy
pi_82777227
De tafelberg, maar dat had je wellicht zelf al bedacht
Voor de rest dingen als robbeneiland, V&A Waterfront, Cape point, wijnproef tour (weliswaar richting Stellenbosch). En Long street natuurlijk.
Let the beat control your body!
pi_82780228
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:21 schreef Joppy het volgende:
De tafelberg, maar dat had je wellicht zelf al bedacht
Voor de rest dingen als robbeneiland, V&A Waterfront, Cape point, wijnproef tour (weliswaar richting Stellenbosch). En Long street natuurlijk.
Hoe ver is Stellenbosch bijvoorbeeld?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 14 juni 2010 @ 11:47:51 #295
36461 Joppy
geen colaboy
pi_82780377
kilometertje of 40, geloof ik.
Let the beat control your body!
pi_82780557
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:47 schreef Joppy het volgende:
kilometertje of 40, geloof ik.
Daar ga ik dan mooi dagje blieken

Wat ligt er binnen 2/3 uur van Kaapstad dat de moeite waard is?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 14 juni 2010 @ 12:02:58 #297
36461 Joppy
geen colaboy
pi_82780977
Er liggen nog wel een aantal natuurparken binnen 2 tot 3 uur rijden. Maar mijn aanrader binnen die range is haaienduiken! Vanuit Hermanus of Gansbaai, wat ongeveer 2 uur rijden is. De boot vertrekt wel vroeg, dus je moet nog vroeger vanuit Kaapstad vertrekken, of de avond er voor al heen.
Let the beat control your body!
pi_82782420
Wat houdt haaienduiken in?

Wat voor natuurparken liggen binnen 2 uur rijden van Kaapstad?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82783504
Pinguins kijken bij Simonstown Sowieso, het hele Kaaps schiereiland is prachtig.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:35:17 #300
36461 Joppy
geen colaboy
pi_82817904
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat houdt haaienduiken in?

Wat voor natuurparken liggen binnen 2 uur rijden van Kaapstad?
Haaien duiken houdt in dat je met een boot een stuk de kust uit vaart, waarna je wacht tot er haaien in de buurt komen. Dan ga je in een kooi zitten die buiten de boot hangt , terwijl de haaien naar de boot worden gelokt met aas (wat ze overigens niet te pakken krijgen, want dat ist verboten).En dat is een ongelofelijke vette ervaring!
Zulke machtige beesten!
Let the beat control your body!
pi_82961288
Aparte ervaring

Hoe is het weer nu zo'n beetje aan de kaap?

Overdag blousjes weer en 's nachts een zomerjasje?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')