abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 24 maart 2006 @ 00:18:36 #251
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_36315894
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:58 schreef hello_goodbye het volgende:
Hm, tja,ik ben grafisch vormgever van beroep dus misschien wat kritischer dan de gemiddelde lezer...

Edit:
Zeg nou zelf: dit is toch een afgrijselijke typografie en lay-out?!?!?!? (Ik heb maar ff een link gepost i.v.m. de breedte...)

http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Example.jpg

De tekst zit veel te dicht op elkaar en tekst en lijnen die niet lijnen... YIKES!
Ik heb er nogmaals naar gekeken en ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Gelukkig is de tekst zeer interessant en neem ik dat alles voor lief. (ook dat ie zo ver uit mijn boekenkast steekt)
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:59:06 #252
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_36359368
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:20 schreef PimD het volgende:
In april komt The Capitol Albums II uit.
[..]

Dat EMI zelf nou eindelijk eens de boel fatsoenlijk gaat remasteren. Dubbel-cd's met de mono/stereo versies van de albums, aangevuld met outtakes/live-materiaal zie ik wel zitten
Was de kwaliteit van die eerste geremasterde Capitol albums niet heel erg teleurstellend?
  Moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 18:47:44 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36360671
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 00:18 schreef Price het volgende:

[..]

Ik heb er nogmaals naar gekeken en ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Gelukkig is de tekst zeer interessant en neem ik dat alles voor lief. (ook dat ie zo ver uit mijn boekenkast steekt)
Haha, samen met mijn Anthology steekt ie inderdaad ver uit mijn boekenkast
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_36360924
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:59 schreef Grafhond het volgende:

[..]

Was de kwaliteit van die eerste geremasterde Capitol albums niet heel erg teleurstellend?
Vond ik niet. Stereo en mono op één CD.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36365196
Ik vond ze werkelijk AFGRIJSELIJK! Niet om aan te horen! Die ellendige reverb overal onder! Jakkes! Maar ja, ik ben dan ook helemaal gewend aan de standaard UK collectie... Die is natuurlijk WEL precies zoals de Beatles het zelf bedoeld hebben, dus... daar hou ik het maar bij.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:06:45 #256
136283 knars
Teethgrinder
pi_36366089
precies zoals ze hem bedoeld hebben, maar niet lekker om te luisteren met een koptelefoon op :S
  Moderator zondag 26 maart 2006 @ 01:30:44 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36370018
Naar aanleiding van een topic over het beste nummer ooit ging ik eens nadenken wat ik het beste Beatles nummer vind, en ik kan er niet goed uitkomen. Ik heb zoveel favorieten. Ik bedacht me wel dat als ik per album kijk dat ik dan makkelijker een favoriet per album eruit kan filteren. Daarom is het misschien leuk om eens te kijken wat de andere Beatles liefhebbers als favorieten per album hebben?

Mijn lijstje:

Please please me - Please please me
With the Beatles - All my loving
A hard day's night - Things we said today
Help! - You've got to hide your love away
Rubber Soul - Girl
Revolver - For no one
Yellow Submarine - Eleanor Rigby
Sgt Peppers - A day in the life
Magical Mystery Tour - I am the walrus
White Album - Helter Skelter
Abbey Road - Here comes the sun
Let it be - Two of us

Het grappige is is dat sommige van deze nummers niet eens in mijn top 10 staan, omdat op bepaalde albums meerdere nummers staan die ik als de beste beschouw
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 26 maart 2006 @ 03:47:35 #258
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_36370879
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:30 schreef MaJo het volgende:
Etceteraaaa...etceteraaaa...
Waar is Beatles For Sale gebleven?
Leuk initiatief trouwens. Ik zal morgen mijn invulling geven.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  Moderator zondag 26 maart 2006 @ 03:55:14 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36370931
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:47 schreef Price het volgende:

[..]

Waar is Beatles For Sale gebleven?
Leuk initiatief trouwens. Ik zal morgen mijn invulling geven.
Beatles for Sale is het enige album die ik niet heb Vandaar ontbreekt die, omdat ik niet alle nummers ken
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_36379447
Dan kan je toch ook geen beste kiezen


Mijn all time favourite is toch wel 'Real Love'!
pi_36379610
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
Beatles for Sale is het enige album die ik niet heb
Ooooooh, schande dat een album nog ontbreekt!!

Leuk idee dit, maar ook erg moeilijk... Hierbij mijn lijstje (en dan met de albums even op de imho enige juiste volgorde... ), maar wel 'on first thought', dus zonder er al te lang over na te denken, anders kom ik er niet uit... Aparte is dat ik sommige van deze nummers absoluut niet de beste zou noemen, maar het zijn wel de nummers waar ik graag naar luister! Daar zit dus een apart verschil in... Het is dus echt een subjectief lijstje vol met nummers die bijvoorbeeld een bepaalde herinnering geven.

Please please me - I saw her standing there
With the Beatles - It won't be long
A hard day's night - I should have known better
Beatles for sale - I'm a loser
Help! - Help!
Rubber Soul - You won't see me
Revolver - Taxman
Sgt Peppers - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (reprise)
Magical Mystery Tour - Your mother should know
White Album - Back in the USSR/Dear Prudence/I will (ik kan hier ff echt niet kiezen... )
Yellow Submarine - Hey Bulldog
Let it be - I me mine (of toch Two of us...?) (ik luister overigens tegenwoordig alleen nog maar naar de Naked version van deze lp...! Hm, in welk geval Don't let me down dus ook in beeld komt...)
Abbey Road - Carry that weight/The End (mag ik wel als 1 nummer noemen, toch...? )

Van de niet-album-nummers (in feite Past masters 1 en 2 dus) staat Hey Jude bovenaan.

Pfffff, was wel erg moeilijk, hoor...

[ Bericht 7% gewijzigd door hello_goodbye op 26-03-2006 16:05:27 ]
pi_36388076
Ja ik vind het ook wel leuk om zon lijstje te maken , we moeilijk hoor

Please please me - Please please me
With the Beatles - Don't Bother me
A hard day's night - And I Iove her
Beatles for sale - Eight days a week
Help! - You've got to hide your love away
Rubber Soul - In my life
Revolver - Here there and everywhere
Yellow Submarine - Hey bulldog
Sgt Peppers - A day in the life
Magical Mystery Tour - Penny Lane
White Album - Blackbird
Abbey Road - Here comes the sun
Let it be - Dig A pony

Zijn wel allemaal mijn eerste ingave hoor zo , als ik er over na moet gaan denken word het een lastige klus heb ik zo het idee dan ga je weer twijfelen , ja dan zo maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door SanyaN op 26-03-2006 21:23:52 ]
People are strange , When you are a stranger.....
  zondag 26 maart 2006 @ 21:21:57 #263
18026 Thelonious
le samouraï
pi_36388401
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Beatles for Sale is het enige album die ik niet heb Vandaar ontbreekt die, omdat ik niet alle nummers ken
Een van mijn favorieten van The Beatles. Op die plaat is het moment aangebroken dat hun eigen nummers beter zijn dan de covers die ze spelen.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_36389268
Apart: bij mij overheerst juist het feit dat er, na A hard Day's Night, weer zoveel covers op staan... en daardoor is dit zo ongeveer mijn minst favoriete album! Ik vond overigens de eigen composities van A hard day's night al van grote klasse. Eigenlijk vanaf Please please me al... I saw her standing there veegt imho meteen al de vloer aan met elke cover...
  zondag 26 maart 2006 @ 21:56:39 #265
18026 Thelonious
le samouraï
pi_36389465
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:48 schreef hello_goodbye het volgende:
Apart: bij mij overheerst juist het feit dat er, na A hard Day's Night, weer zoveel covers op staan... en daardoor is dit zo ongeveer mijn minst favoriete album! Ik vond overigens de eigen composities van A hard day's night al van grote klasse. Eigenlijk vanaf Please please me al...
Aan de cover te zien waren ze nogal moe. Natuurlijk zijn hun nummers vanaf het begin vaak ijzersterk, misschien verwoordde ik het verkeerd. Vind de eigen nummers op For Sale gedurfder, nummers die ook op Rubber Soul hadden gekund.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_36390634
Ja, ze gingen wel iets meer een andere weg op: een driekwartsmaat in Baby's in black, wat 'donkerder' teksten, etc. Wat dat betreft onderschrijf ik dus eigenlijk wel wat je zei : de eigen nummers zijn beter en 'eigener' dan de covers: op de eerste twee albums moet je (bij wijze van spreken) zo nu en dan echt kijken welke nummers zelf geschreven zijn en welke niet. Alleen heeft het verschil in niveau bij jou een positieve invloed en bij mij een meer negatieve. Mischien moet ik mijn mening herzien.

(Die mening is overigens nogal zwaar beinvloedt door een review die ik van het album las voordat ik het ooit had gehoord: ik baal er sindsien (al heel wat jaren!) van dat ik die review toendertijd ooit gelezen heb... Gelukkig zijn alle andere Beatles-albums onbevooroordeeld in mijn oren gekomen. )
pi_36408482
Wel leuk, zo een lijstje. Zal ik me deze week ook eens over buigen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36408900
Dit topic begint ook al weer vol te raken, wie dus nog wat veranderen wil of toe te voegen heeft aan de OP: doe het nu

En over mijn favorieten per album zal ik mij binnenkort eens buigen
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:13:36 #269
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_36433196
Ik vond op 'With the Beatles' al dat het eigen materiaal beter was dan de covers. Op Please Please Me is t eigen materiaal toch nog relatief zwak. A Hard Day's Night is een grote stap voorwaarts, zonder covers en ijzersterke nrs; Beatles For Sale is dan weer een stap terug. Pas na Help! gaat het echt los.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_36438333
I saw her standing there, P.S. I love you and Do you want to know a secret zijn compositorisch toch ERG sterke nummers! De rest (en dan laat ik PPM even buiten beschouwing, dus dat zijn maar een paar nummers nog ) valt niet zo op tussen de covers, maar deze drie mogen er toch wel zijn. Op andere Beatles-albums staan dan echt wel compositorisch gezien veel zwakkere nummers. De enige echt opvallend sterke cover is Twist and shout.
pi_36439264
Ik vind dat Please Please Me toch enkele zeer fraaie Beatlecomposities bevat! Stukken beter dan de covers in ieder geval.

- Misery
- There's a place
- Do you want to know a secret
- P.S. I Love You

Allemaal fantastische nummers als je 't mij vraagt!
pi_36439925
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:21 schreef webfreak het volgende:
Ik vind dat Please Please Me toch enkele zeer fraaie Beatlecomposities bevat! Stukken beter dan de covers in ieder geval.

- Misery
- There's a place
- Do you want to know a secret
- P.S. I Love You

Allemaal fantastische nummers als je 't mij vraagt!
Helemaal mee eens!
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 17:45:41 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36440006
Moet Beatles for Sale maar eens gaan aanschaffen, kan ik met jullie meepraten

Dit is trouwens mijn 1500ste post, en waar kan ik dat beter doen dan in mijn favo Beatles topic
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_36442099
Zoals beloofd zou ik ook meespelen:

Please Please Me - Please Please Me
With The Beatles - It Won't Be Long
A Hard Day's Night - Any Time At All
Help! - I've Just Seen A Face
Rubber Soul - In My Life
Revolver - For No One
Yellow Submarine - Only A Northern Song
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - Being For The Benefit Of Mr. Kite!
Magical Mystery Tour - I Am The Walrus & Strawberry Fields Forever ex aequo
White Album - Happiness Is A Warm Gun
Abbey Road - Something
Let It Be - Across The Universe
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36442482
Onmogelijk om te kiezen, maar toch...:

A Hard Days Night - I Should Have Known Better
Abbey Road - Polythene Pam of Golden Slumbers
Beatles For Sale - I'm A Loser
Help - Ticket To Ride
Let It Be - Dig A Pony
Magical Mystery Tour - I Am The Walrus
Past Masters 1 - I'll Get You, I Call You Name of I Feel Fine
Past Masters 2 - Day Tripper of The Ballad Of John And Yoko
Please Please Me - Please Please Me
Revolver - Tomorrow Never Knows
Rubber Soul - Nowhere Man
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - Being For The Benefit Of Mr. Kite! of A Day In The Life
White Album LP 1 - Happiness Is A Warm Gun
White Album LP 2 - Yer Blues, Sexy Sadie of Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey
With The Beatles - Not A Second Time
Yellow Submarine - Hey Bulldog
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:29:41 #276
18026 Thelonious
le samouraï
pi_36443008
Please Please Me- I saw her standing there
With The Beatles- All my loving
Hard Days Night- I should have known better
Beatles For Sale- No Reply
Help- Ticket to ride
Rubber Soul- In my life
Revolver- Tomorrow never knows
Sgt Peppers- A day in the life
Magical Mystery Tour- I am the Walrus
Yellow Submarine- Hey Bulldog
White Album- While my guitar gently weeps
Abbey Road- You never give me your money
Let it Be- I ve got a feeling
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_36443491
Ok, het is niet echt te doen, maar toch

Please Please Me - Misery
With the Beatles - Not a second time
A Hard Days Night - If I Fell
For Sale - No Reply / I'll Follow the Sun
Help - Help! / I Need You
Rubber Soul - In My Life / Michelle / Nowhere Man
Revolver - For No One / I'm Only Sleeping / Here, There and Everywhere
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - A Day In The Life / She's Leaving Home
Magical Mystery Tour (De EP) - I Am The Walrus
Magical Mystery Tour (De later uitgebrachte CD-versie) - Penny Lane
White Album LP 1 - While My Guitar Gently Weeps / Happiness is a Warm Gun
White Album LP 2 - Savoy Truffle / Helter Skelter
Yellow Submarine - Hey Bulldog
Let It Be - I've Got A Feeling / The Long and Winding Road
Abbey Road - Something / You Never Give Me Your Money
Past Masters 1 - From Me To You
Past Masters 2 - We Can Work It Out / Lady Madonna
pi_36443583
Vanaf Rubber Soul ( )

Rubber Soul - In My Life
Revolver - Tomorrow never knows
Yellow Submarine - Only A Northern Song
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - A day in the life
Magical Mystery Tour - Strawberry Fields Forever
White Album - While my guitar gently weeps
Abbey Road - Here comes the sun
Let It Be - Across The Universe
pi_36448690
Als ik het goed heb zien de meesten hier gewoon Let it be als laatste Beatles-album. Klopt dat? Ik vind al jarenlang Abbey Road de echte afsluiter. Let it be hoort voor mijn gevoel ook echt VOOR Abbey Road. Ik ging er haast vanuit dat 'echte' andere fans dit ook zouden vinden...

Mijn voorkeur gaat trouwens al een hele tijd uit naar Let it be...naked als het om de cd Let it be gaat. De originele draai ik eigenlijk nooit meer. Hebben anderen dan ook? Of juist totaal niet?
pi_36449575
Let It Be Naked heeft nog z'n momenten voor mij, maar de originele LIB heb ik nooit veel geluisterd. Komt natuurlijk ook omdat ik niet ben opgegroeid met de originele versie - maar deze pas kort voor LIBN kocht.
Bleuh.
pi_36460375
Hallo,

Ben op zoek naar een NL talig boek over het Paul is dead verhaal.

Is dit bekend bij iemand.

Alvast bedankt
pi_36463183
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:34 schreef hello_goodbye het volgende:
Als ik het goed heb zien de meesten hier gewoon Let it be als laatste Beatles-album. Klopt dat? Ik vind al jarenlang Abbey Road de echte afsluiter. Let it be hoort voor mijn gevoel ook echt VOOR Abbey Road. Ik ging er haast vanuit dat 'echte' andere fans dit ook zouden vinden...
Ik denk meer dat iedereen gewoon het lijstje c/p heeft gedaan en dan is gaan aanpassen qua songs.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 15:30:39 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36464041
Ik heb de cd's gesorteerd op wanneer ze uitgekomen zijn dus vandaar Let it Be als laatste, heb er nog over zitten twijfelen Wat betreft Let it Be vs Let it be Naked. Ik ben zo gewend aan de originele nummers (want mee opgegroeid) dat ik niet kan wennen aan The long and winding road zonder de violen. Ook de naked versie van Let it Be vind ik minder dan het origineel (hoewel de naked versie eigenlijk origineler is ), pure gewenning dus. Misschien moet ik wat vaker naar de naked versie gaan luisteren, want dat is uiteindelijk wel zoals ze (=Paul) het bedoeld hebben.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_36467160
Please Please Me - I saw her Standing There
With the Beatles - It Won't Be Long
A Hard Days Night - Can't Buy Me Love
For Sale - No Reply (2e plek Baby's in Black)
Help - You've Got To Hide Your Love Away
Rubber Soul -Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
Revolver - For No One (een gedeelde eerste plek met de rest van het album )
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - A Day In The Life
Magical Mystery Tour (De EP) - I Am The Walrus
White Album LP 1 - Dear Prudence
White Album LP 2 - Mother Nature's Son
Yellow Submarine - Hey Bulldog
Let It Be - I've Got A Feeling
Abbey Road - Something
Past Masters 1 - I'm Down/Yes it Is
Past Masters 2 - Moeilijk moeilijk.... You Know My Name (Look Up The Number)
pi_36470334
White Album splitsen is ook best een slimme.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36470674
Kan iemand mij uitleggen waarom Let it be voor Abby road?
People are strange , When you are a stranger.....
pi_36471367
Omdat Let It Be vóór Abbey Road werd opgenomen. Let It Be = january 1969, Abbey Road het voorjaar geloof ik.
Bleuh.
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 19:42:10 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36471507
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:15 schreef SanyaN het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Let it be voor Abby road?
Let is be is eerder opgenomen, alleen hebben ze toen besloten om het niet uit te brengen. Daarna namen ze Abbey Road op, en brachten die uit, en besloten daarna (overigens niet democratisch) om Let it Be alsnog uit te brengen. Daardoor lijkt Let it Be hun laatste plaat maar feitelijk is dat dus Abbey Road.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_36471821
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Let is be is eerder opgenomen, alleen hebben ze toen besloten om het niet uit te brengen. Daarna namen ze Abbey Road op, en brachten die uit, en besloten daarna (overigens niet democratisch) om Let it Be alsnog uit te brengen. Daardoor lijkt Let it Be hun laatste plaat maar feitelijk is dat dus Abbey Road.
Bedankt voor deze vriendelijkheid
Dat wist ik dus nog niet.
People are strange , When you are a stranger.....
pi_36478700
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de cd's gesorteerd op wanneer ze uitgekomen zijn dus vandaar Let it Be als laatste, heb er nog over zitten twijfelen Wat betreft Let it Be vs Let it be Naked. Ik ben zo gewend aan de originele nummers (want mee opgegroeid) dat ik niet kan wennen aan The long and winding road zonder de violen. Ook de naked versie van Let it Be vind ik minder dan het origineel (hoewel de naked versie eigenlijk origineler is ), pure gewenning dus. Misschien moet ik wat vaker naar de naked versie gaan luisteren, want dat is uiteindelijk wel zoals ze (=Paul) het bedoeld hebben.
Inderdaad! De originele versie is Phil Spector's kindje. Al die violen en koren her en der.... Yikes... Naked is veel helderder, meer zoals het bedoeld was, directer, eerlijker, beter gemixed ook (natuurljk). Ik mis NIETS van het origineel behalve wel wat in Across the universe (waar Phil wel heel erg veel vrijheid heeft genomen overigens!). Ik vind the Long... juist een van de opvallend BETERE nummers nu! De bas is opvallend prachtig! En de solo van Billy ook: wonderschoon. Dat heb ik allemaal moeten missen 'dankzij' Phil...
Ik ben ook opgegroeid met de originele versie, maar het knopje was bij mij HEEL snel om: Naked is gewoon zoals het bedoeld is en veel beter. En Don't let me down staat erop.

Bedankt voor het uitleggen MaJo. Ik vind het altijd een vreselijk idee dat mensen denken dat LiB het laatste album is... Al dat geruzie rond de opnames, het half affe werk en zo... Abbey Road was nog een laatste zeer waardige oprisping, waarbij de heren echt toch nog wel ff ECHT samen hebben gewerkt (natuurlijk niet zoals in het begin maar toch...) en hun beste beentje hebben voorgezet. Een subliem slotakkoord van slechts een dikke 6 1/2 jaar studiowerk (ja, het is niet te geloven....! Hoeveel bands doen tegenwoordig niet over 1 album...?)
pi_36484489
quote:
Voormalig Beatles-sterren Paul McCartney en Ringo Starr, en de weduwes van John Lennon en George Harrison hebben computergigant Apple voor de rechter gedaagd om het beeldrecht op te eisen van een appel. De Beatles hebben in 1968 het bedrijf Apple Corps opgericht, waarmee zij in 1991 het exclusieve recht verkregen om de appel als beeldmerk te gebruiken. Apple maakt daar volgens de beroemdste Britse band aller tijden inbreuk op met de online muziekwinkel iTunes. De zaak kwam gisteren voor de Britse Hoge Raad, de Beatles willen dat 'hun' beeldmerk van de website van iTunes verdwijnt. Uitspraak volgt.
bron: nieuwsnieuws.nl

nu pas?
pi_36487870
iTunes gebruikt toch helemaal geen appel als logo ?
Bleuh.
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 12:40:52 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36489150
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:06 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Inderdaad! De originele versie is Phil Spector's kindje. Al die violen en koren her en der.... Yikes... Naked is veel helderder, meer zoals het bedoeld was, directer, eerlijker, beter gemixed ook (natuurljk). Ik mis NIETS van het origineel behalve wel wat in Across the universe (waar Phil wel heel erg veel vrijheid heeft genomen overigens!). Ik vind the Long... juist een van de opvallend BETERE nummers nu! De bas is opvallend prachtig! En de solo van Billy ook: wonderschoon. Dat heb ik allemaal moeten missen 'dankzij' Phil...
Ik ben ook opgegroeid met de originele versie, maar het knopje was bij mij HEEL snel om: Naked is gewoon zoals het bedoeld is en veel beter. En Don't let me down staat erop.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Naked versie nog niet zo vaak heb gehoord, een keer of 3. Ik zal het dus wat vaker moeten gaan luisteren. Het idee dat Spector zoveel toegevoegd heeft aan de "originele" Let it be staat me namelijk best tegen (lekker tegenstrijdig ) Ik wil ook graag Paul's versie beter vinden maar dat is me nog niet gelukt. Maar ik zal het nog een kans geven. Long and Winding Road heb ik altijd één van de minste nummers gevonden, alleen de violen maakten het nog wel interessant. Voor de rest vind ik het erg zeikerig... Vandaar dat ik hem naked niks vind. Maar ik zal eens op de baslijnen letten (die vaak uitmuntend zijn, Paul is echt een hele goede bassist, dat hoor je ook bijvoorbeeld bij Paperback Writer). Ik zal hem zo uit de kast trekken en ernaar luisteren.
quote:
Bedankt voor het uitleggen MaJo. Ik vind het altijd een vreselijk idee dat mensen denken dat LiB het laatste album is... Al dat geruzie rond de opnames, het half affe werk en zo... Abbey Road was nog een laatste zeer waardige oprisping, waarbij de heren echt toch nog wel ff ECHT samen hebben gewerkt (natuurlijk niet zoals in het begin maar toch...) en hun beste beentje hebben voorgezet. Een subliem slotakkoord van slechts een dikke 6 1/2 jaar studiowerk (ja, het is niet te geloven....! Hoeveel bands doen tegenwoordig niet over 1 album...?)
Abbey Road is inderdaad een veel mooier einde van hun carriere dan Let it Be, bovendien is Abbey Road ook een veel betere plaat. Hij wordt niet voor niets door veel fans als hun favoriete album genoemd. Ik vertel het dan ook altijd aan iedereen dat AR hun werkelijk laatste album is, iets wat niet iedereen meteen geloofd overigens Let it be staat zo bekend als de laatste, dat krijg je niet veel mensen aan hun verstand.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_36489281
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:52 schreef PimD het volgende:
iTunes gebruikt toch helemaal geen appel als logo ?
Jawel, deze:



Deze is mooier :



Straks willen ze dat Chris Martin en Gwyneth Paltrow hun kind anders gaan noemen
pi_36490207
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:
Maar ik zal eens op de baslijnen letten (die vaak uitmuntend zijn, Paul is echt een hele goede bassist, dat hoor je ook bijvoorbeeld bij Paperback Writer). Ik zal hem zo uit de kast trekken en ernaar luisteren.
Volgens mij speelt John de bas omdat Paul aan de piano zat. De bas is overigens imho opvallend omdat hij in Phil's versie eigenlijk niet opvalt. Het is geen superbas of zo maar geeft iets extra's aan de accoorden. Als men begrijpt wat ik bedoel. Onder het eerste 'will never disappear' hoor je dubbele basnoten (verderop ook natuurlijk), klinkt heel mooi en anders, en daarna, onder 'before', is de bas heel opvallend staccato terwijl je langenoten zou verwachten. Ik vond 'm in ieder geval opvallend anders dus...
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:
Abbey Road is inderdaad een veel mooier einde van hun carriere dan Let it Be, bovendien is Abbey Road ook een veel betere plaat. Hij wordt niet voor niets door veel fans als hun favoriete album genoemd. Ik vertel het dan ook altijd aan iedereen dat AR hun werkelijk laatste album is, iets wat niet iedereen meteen geloofd overigens Let it be staat zo bekend als de laatste, dat krijg je niet veel mensen aan hun verstand.
Gelukkig! ben ik niet de enige wat dit betreft! En ook heel herkenbaar, ja...
pi_36491240
quote:
"De jacht op de sigaret heeft Ringo Starr twee vingers gekost. Platenmaatschappij EMI heeft namelijk alle bewijzen van rokende Beatles verwijderd van de cover van 'Capitol Albums Volume 2'. Die plaat wordt op 3 april heruitgebracht.

'Capitol Albums Volume 2' werd voor het eerst uitgebracht in 1964. Op de cover stonden The Beatles ongeneerd te roken. De tijden zijn echter veranderd. Tegenwoordig wordt roken niet meer algemeen aanvaard en dus eisten de platenbazen dat alle sigaretten werden weggeknipt. Daarbij moesten ook twee vingers van Ringo Starr eraan geloven. De drummer hield immers een sigaret vast tussen zijn vingers."
Klopt dus weer weinig van. De hoes van de boxset Capitol Albums Vol. 2 is speciaal voor deze nieuwe uitgave gemaakt. Het bevat 4 Amerikaanse uitgaven van Beatle-albums: "The Early Beatles," "Beatles IV," "Help!: The Soundtrack" en "Rubber Soul", allen geremastered.
De foto is alleen eerder gebruikt voor de single van 'Real Love' (1995).
Daar hebben ze de vingers van Ringo en Paul wat netter bewerkt .


De orginele foto:


De Real Love-hoes:


De Captiol Albums Vol. 2-hoes:


[ Bericht 10% gewijzigd door mindgames op 30-03-2006 15:46:11 ]
pi_36495950
Lachen!
Trouwens, wat een afgrijselijk, afschuwelijk lelijk ontwerp! Echt ongelooflijk amateuristisch! Dat alleen al is reden genoeg om deze box links te laten liggen! (Ik vind die Amerikaanse releases sowieso al zwaar bagger, dus...).
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 17:05:58 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36497447
Haha wat grappig Ringo die zijn hand opeens "gevouwen" heeft. Ziet er inderdaad wel amateuristisch uit, qua kleuren enzo. Wel leuk om te bezitten maar even geen geld voor
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:32:46 #299
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36498224
Ik blijf het sowieso maar onzin vinden om die sigaretten weg te shoppen, pure geschiedsvervalsing. Ik hoop niet dat ze de peuk van Paul ook wegwerken bij een eventuele heruitgave van Abbey Road.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:23 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36498371
Ik vind het ook maar geschiedvervalsing... Je gaat toch geen dingen aanpassen die 40 jaar geleden gemaakt zijn? Echt typisch Amerikaans...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')