abonnement Unibet Coolblue
pi_33811528
Al enige tijd ben ik bezig met Electronic Voice Phenomena of anders gezegd bandstemmen.Er is heel veel onderzoek naar gedaan.Zijn het stemmen van overleden mensen of komen de stemmen vanuit je onder bewustzijn.Dat ze bestaan is wetenschappelijk onomstotelijk bewezen.Wat is jullie mening daarover?
pi_33813216
Lees handboek van Derren Brown eens Leet hij je ook evp stemmen maken. Het is wat je zelf wilt, niets met geesten te maken
weet niet...weet niet...weet niet...
pi_33813606
Ik heb wel veel gelezen over Hans Kennis.Ook oude uitzendingen van "Het zwarte gat" beluisterd.Ik ken Derren Brown maar nog nooit in zijn visie verdiept
pi_33813740
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:01 schreef Osato het volgende:
(...)Dat ze bestaan is wetenschappelijk onomstotelijk bewezen.(...)
Tof. Door wie is dat onderzocht en waar kan ik dat bewijs vinden?
pi_33814164
Ik raad je aan om je daar niet mee in te laten.
pi_33814419
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:00 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Tof. Door wie is dat onderzocht en waar kan ik dat bewijs vinden?
http://www.mivak.com op de link Multimedia klikken daar staat een opname van Tros Aktua waarin een aantal wetenschappers aan het woord zijn over EVP's daarin wordt ook uitgelegd hoe het wetenschappelijk is onderzocht.De rest van de site met de nodige skepsis bekijken
pi_33814476
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:12 schreef Integrity het volgende:
Ik raad je aan om je daar niet mee in te laten.
Heb je er ervaring mee?
pi_33814709
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:20 schreef Osato het volgende:

[..]

Heb je er ervaring mee?
Jep, toen ik 14 jaar was heb ik glaasje gedraaid. Dat komt op hetzelfde neer, alleen dan minder freaky. Het glas ging over de vloerbedekking rechtstreeks naar het programma van de begrafenis van mn opa. We hadden allemaal een vinger op het glas, maar een glas over ruwe vloerbedekking... het glas had om moeten vallen, want 1 richting (de mijne) manipuleerde niets. Ik durfde een week niet op mn kamer te komen, was helemaal freaked out.

EVP is nog een stapje erger, je stelt wat vragen, doet de recorder een paar minuten aan. Stel dat je een reactie krijgt.... dan is dat psychologisch niet zo best voor je. Voor mij niet althans.
pi_33814733
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:19 schreef Osato het volgende:

[..]

http://www.mivak.com op de link Multimedia klikken daar staat een opname van Tros Aktua waarin een aantal wetenschappers aan het woord zijn over EVP's daarin wordt ook uitgelegd hoe het wetenschappelijk is onderzocht.De rest van de site met de nodige skepsis bekijken
Ik bekijk altijd alles met de nodige skepsis. Daarom vroeg ik ook om bewijs, ik geloof er namelijk niet in.
pi_33814780
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:27 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik bekijk altijd alles met de nodige skepsis. Daarom vroeg ik ook om bewijs, ik geloof er namelijk niet in.
Ik raad je aan om er eens naar te luistern is erg interessant
pi_33814898
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:26 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jep, toen ik 14 jaar was heb ik glaasje gedraaid. Dat komt op hetzelfde neer, alleen dan minder freaky. Het glas ging over de vloerbedekking rechtstreeks naar het programma van de begrafenis van mn opa. We hadden allemaal een vinger op het glas, maar een glas over ruwe vloerbedekking... het glas had om moeten vallen, want 1 richting (de mijne) manipuleerde niets. Ik durfde een week niet op mn kamer te komen, was helemaal freaked out.

EVP is nog een stapje erger, je stelt wat vragen, doet de recorder een paar minuten aan. Stel dat je een reactie krijgt.... dan is dat psychologisch niet zo best voor je. Voor mij niet althans.
Ik heb wel heel veel geexperimenteerd maar altijd met mensen die weten wat ze doen.Zal zelf nooit iets doen voordat ik weet waar ik aan begin.Een kwade entiteit ben je niet zomaar kwijt en inderdaad je hebt gelijk als je zegt dat EVP's net weer een stapje verder is.
pi_33815182
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:32 schreef Osato het volgende:

[..]

Ik heb wel heel veel geexperimenteerd maar altijd met mensen die weten wat ze doen.Zal zelf nooit iets doen voordat ik weet waar ik aan begin.Een kwade entiteit ben je niet zomaar kwijt en inderdaad je hebt gelijk als je zegt dat EVP's net weer een stapje verder is.
Voor mij is het eens en nooit weer. In de bijbel wordt er ook wel iets over gezegd, ik weet niet exact wat maar het komt erop neer dat je altijd een kwaaie hebt en dat je spreekt met demonen en niet met overleden mensen. Je kunt daar sceptisch tegenover staan, maar als je nog nooit dood bent geweest weet je ook niet of het zo is.
pi_33815596
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:39 schreef Integrity het volgende:

[..]

Voor mij is het eens en nooit weer. In de bijbel wordt er ook wel iets over gezegd, ik weet niet exact wat maar het komt erop neer dat je altijd een kwaaie hebt en dat je spreekt met demonen en niet met overleden mensen. Je kunt daar sceptisch tegenover staan, maar als je nog nooit dood bent geweest weet je ook niet of het zo is.
Ik ben zelf wetenschappelijk onderzoeker, op een ander gebied hoor, maar ik moet je gelijk geven.Je kunt het gewoon niet zeker weten.Je refereerde naar de bijbel.God heeft zelf goede en kwade geesten naar de aarde gestuurd.De goede om ons te helpen maar wat doen de kwade geesten?
In opnamen van bandstemmen hoor je vaak "hades ja" en hades is wel de onderwereld.Voorzichtigheid is dus echt op zijn plaats.In de film "White Noise" wordt een dergelijke situatie geschets, iemand die door kwade entiteiten tot moorden wordt gedreven.Volgens kenners kan dat nooit en wordt de film afgedaan als fictie.Volgens wetenschappers en parapsychologen is het zeer zeker mogelijk.De meningen en visie hierin lopen sterk uiteen.
pi_33816759
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:49 schreef Osato het volgende:

[..]

Ik ben zelf wetenschappelijk onderzoeker, op een ander gebied hoor, maar ik moet je gelijk geven.Je kunt het gewoon niet zeker weten.Je refereerde naar de bijbel.God heeft zelf goede en kwade geesten naar de aarde gestuurd.De goede om ons te helpen maar wat doen de kwade geesten?
In opnamen van bandstemmen hoor je vaak "hades ja" en hades is wel de onderwereld.Voorzichtigheid is dus echt op zijn plaats.In de film "White Noise" wordt een dergelijke situatie geschets, iemand die door kwade entiteiten tot moorden wordt gedreven.Volgens kenners kan dat nooit en wordt de film afgedaan als fictie.Volgens wetenschappers en parapsychologen is het zeer zeker mogelijk.De meningen en visie hierin lopen sterk uiteen.
Vanuit de bijbel zou ik beredeneren dat het demonen zijn die je op een dwaalspoor zetten. Ik vraag me dan af waarom ik die niet in het echt zie, maar vanuit de bijbel zou ik kunnen zeggen: wie zoekt zal vinden. Ik vind dan liever God, eerlijk gezegd.
pi_33817509
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:16 schreef Integrity het volgende:

[..]

Vanuit de bijbel zou ik beredeneren dat het demonen zijn die je op een dwaalspoor zetten. Ik vraag me dan af waarom ik die niet in het echt zie, maar vanuit de bijbel zou ik kunnen zeggen: wie zoekt zal vinden. Ik vind dan liever God, eerlijk gezegd.
Dan moeten het inderdaad demonen zijn maar met God aan onze zijde hoeven we geen angst te hebben.De bijbel zegt dat we elke dag onze wapenrusting moeten aantrekken door te bidden en altijd ons wapen bij ons moeten dragen:De bijbel.Met dat in mijn gedachten en God in mijn hart ben ik ook niet bang om mij met EVP's bezig te houden.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:53:00 #16
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33817954
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:26 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jep, toen ik 14 jaar was heb ik glaasje gedraaid. Dat komt op hetzelfde neer, alleen dan minder freaky. Het glas ging over de vloerbedekking rechtstreeks naar het programma van de begrafenis van mn opa. We hadden allemaal een vinger op het glas, maar een glas over ruwe vloerbedekking... het glas had om moeten vallen, want 1 richting (de mijne) manipuleerde niets. Ik durfde een week niet op mn kamer te komen, was helemaal freaked out.

EVP is nog een stapje erger, je stelt wat vragen, doet de recorder een paar minuten aan. Stel dat je een reactie krijgt.... dan is dat psychologisch niet zo best voor je. Voor mij niet althans.
Nee dit klopt niet.
E.V.P is contact zoeken doormiddel van band opnames. Bij glaasje draaien laat je echter de entiteit in je huis.
Een geest is een overleden persoon, dat dit altijd kwade geesten zijn is onzin. Niet elke persoon op aarde is geweldadig of kwaadaardig, en niet elk dood persoon wat reageert is per difinitie "fout".
Veel mensen zeggen dit zodat andere mensen sneller hier afblijven en zich er niet mee bemoeien, maar je moet zelf wel een beetje besef hebben van de wereld.
Jij en ik zullen na onze dood ook geesten zijn.. Zijn wij dan ook gelijk slecht?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33818809
Zijn wij dan ook gelijk slecht?

Hans Kennis, iemand die zich al jaren bezig houdt met bandstemmen, zegt hierover dat mensen die een kwaadaardig leven hadden na de overgang ook niet bepaald de aardigste zullen zijn.En ik moet je volkomen gelijk geven dat er wel verschil is tussen ECP en "glaasje draaien", maar ook bij EVP kunnen entiteiten in jouw directe omgeving aanwezig zijn.
pi_33819021
Hier vindt je een hoop info over EVP

http://www.transcommunicatie.nl/index.htm
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33819235
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:53 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee dit klopt niet.
E.V.P is contact zoeken doormiddel van band opnames. Bij glaasje draaien laat je echter de entiteit in je huis.
Een geest is een overleden persoon, dat dit altijd kwade geesten zijn is onzin. Niet elke persoon op aarde is geweldadig of kwaadaardig, en niet elk dood persoon wat reageert is per difinitie "fout".
Veel mensen zeggen dit zodat andere mensen sneller hier afblijven en zich er niet mee bemoeien, maar je moet zelf wel een beetje besef hebben van de wereld.
Jij en ik zullen na onze dood ook geesten zijn.. Zijn wij dan ook gelijk slecht?
Het klopt wel, niet meteen roepen. EVP is een geluidsopname maken van een lage geluidsfrequentie. Ik heb software ervoor gehad. Je laat je microfoon een paar minuten (of uren) geluid opnemen (lage frequentie uiteraard) en de software analyseert het geluidsfragment op geluidsfragmentjes binnen de opname van een aantal seconden. Je kunt dus op woorden zoeken of op zinnen. Ik ben dus zelf wel te scheiterig om er iets serieus mee te doen.

Je hebt ook het 2e gedeelte niet begrepen. Vanuit de bijbel ga je naar de hemel, dus kun je niet op EVP je geluidje laten horen. Het is simpelweg een demoon die dat doet, zich voordoet als een mens. JIj en ik zitten dan al ergens anders. Dat is een idee die je best serieus kunt nemen, als je dat niet wilt vind ik het ook prima.
  zondag 8 januari 2006 @ 01:23:39 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33820473
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:35 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het klopt wel, niet meteen roepen. EVP is een geluidsopname maken van een lage geluidsfrequentie. Ik heb software ervoor gehad. Je laat je microfoon een paar minuten (of uren) geluid opnemen (lage frequentie uiteraard) en de software analyseert het geluidsfragment op geluidsfragmentjes binnen de opname van een aantal seconden. Je kunt dus op woorden zoeken of op zinnen. Ik ben dus zelf wel te scheiterig om er iets serieus mee te doen.

Je hebt ook het 2e gedeelte niet begrepen. Vanuit de bijbel ga je naar de hemel, dus kun je niet op EVP je geluidje laten horen. Het is simpelweg een demoon die dat doet, zich voordoet als een mens. JIj en ik zitten dan al ergens anders. Dat is een idee die je best serieus kunt nemen, als je dat niet wilt vind ik het ook prima.
Ik weet wat E.V.P. is, ander reageer ik natuurlijk niet.

Wat de bijbel zegt, maakt me eigenlijk niet veel uit.. de bijbel praat over hemel en hel.. daar geloof ik totaal niet in. Er is een hiernamaals.. dat zeker, maar er zal niet iemand zijn die bepaald waar jij terecht komt.
Geesten (lees: overleden mensen) die reageren op E.V.P. kunnen mensen zijn die een boodschap hebben, of die familie waren. Natuurlijk kunnen dit ook geesten/entiteiten zijn die nog iets af moeten maken (voor hun zelf dan) op aarde.
Een demoon zie ik meer als een kwaadaardig persoon.. die dood is en daardoor net iets andere dingen kan dan jij en ik. Zie zoiets niet als iets met hoorns e.d.
De bijbel is oud, maar gebaseerd op iets veel ouders, veel is verzonnen en verheerlijkt door het Cristendom e.d. zie de wereld dus niet zo zwart/wit is als het daar beschreven is. Niet alles is in hokjes te plaatsen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33820534
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik weet wat E.V.P. is, ander reageer ik natuurlijk niet.

Wat de bijbel zegt, maakt me eigenlijk niet veel uit.. de bijbel praat over hemel en hel.. daar geloof ik totaal niet in. Er is een hiernamaals.. dat zeker, maar er zal niet iemand zijn die bepaald waar jij terecht komt.
Geesten (lees: overleden mensen) die reageren op E.V.P. kunnen mensen zijn die een boodschap hebben, of die familie waren. Natuurlijk kunnen dit ook geesten/entiteiten zijn die nog iets af moeten maken (voor hun zelf dan) op aarde.
Een demoon zie ik meer als een kwaadaardig persoon.. die dood is en daardoor net iets andere dingen kan dan jij en ik. Zie zoiets niet als iets met hoorns e.d.
De bijbel is oud, maar gebaseerd op iets veel ouders, veel is verzonnen en verheerlijkt door het Cristendom e.d. zie de wereld dus niet zo zwart/wit is als het daar beschreven is. Niet alles is in hokjes te plaatsen.
Ik zou lering trekken uit je allerlaatste zin, door die zin op je voorgaande stuk te betrekken. Je bevestigt namelijk in die zin iets van jezelf.
  zondag 8 januari 2006 @ 07:57:33 #22
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_33824595
Friedrich Jürgenson,branton de geus,hans kennis en jan van aers ik heb al hun lezingen gehoord.
erg boeiend en het bestaat echt die bandstemmen. maar wat Friedrich Jürgenson ontving heb ik nog nooit gehoord. hij nam in zijn tuin vogelgeluiden op. en toen hij het afluisterde stond tussen de vogelgeluiden de stem van zuin overleden moeder. die vroeg Friedrich waarom praat je niet meer met mij. zo is link met de bandstemmen ontstaan. zelf heb ik het ook geprobeert maar geen stem gehoord. wel met glaasje draaien daar lukte het wel mee. maar dat heeft niets met bandstemmen temaken.
they not gonna get us
pi_33824824
quote:
Op zondag 8 januari 2006 07:57 schreef hardcorehooligans het volgende:
Friedrich Jürgenson,branton de geus,hans kennis en jan van aers ik heb al hun lezingen gehoord.
erg boeiend en het bestaat echt die bandstemmen. maar wat Friedrich Jürgenson ontving heb ik nog nooit gehoord. hij nam in zijn tuin vogelgeluiden op. en toen hij het afluisterde stond tussen de vogelgeluiden de stem van zuin overleden moeder. die vroeg Friedrich waarom praat je niet meer met mij. zo is link met de bandstemmen ontstaan. zelf heb ik het ook geprobeert maar geen stem gehoord. wel met glaasje draaien daar lukte het wel mee. maar dat heeft niets met bandstemmen temaken.
Ik heb zelf ook al een aantal malen geprobeerd maar ik ben waarschijnlijk nog niet geoefend genoeg om de stemmen te onderscheidden in de ruis.
pi_33825274
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:19 schreef Osato het volgende:

[..]

http://www.mivak.com op de link Multimedia klikken daar staat een opname van Tros Aktua waarin een aantal wetenschappers aan het woord zijn over EVP's daarin wordt ook uitgelegd hoe het wetenschappelijk is onderzocht.De rest van de site met de nodige skepsis bekijken
Ten eerste komt je geluidsfragment uit 1976. Op zich niets mis mee, maar als toen al "onomstotelijk" bewezen was dat EVP bestaat, men nu toch wel EVP in de mainstream wetenschap mocht verwachten.
Ten tweede zeg je dat EVP wetenschappelijk is/wordt onderzocht. Dat staat niet gelijk met "onomstotelijk" bewezen.
Ten derde, er kunnen wel drie (of welk getal dan ook) wetenschappers zijn die menen bewezen te hebebn dat EVP bestaat, echter ook dat is geen "bewijs" dat ht ook echt bestaat. Een grote groep wetenschappers moet na een peer review en dergelijke tot dezelfde conclusie komen om het enigszins plausibel te maken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat EVP onzin is, dat laat ik in het midden, maar ik wens wel meer "bewijs" dan een fragment uit 1976.

ps. zou je niet verwachten dat een van de genoemde wetenschappers, ir. Martin van Geelkerken, wat meer gedaan zou hebben met het "bewijs" sinds 1976?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:17:54 #25
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_33892698
quote:
Op zondag 8 januari 2006 09:26 schreef Osato het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook al een aantal malen geprobeerd maar ik ben waarschijnlijk nog niet geoefend genoeg om de stemmen te onderscheidden in de ruis.
je hoef niet geoefend genoeg te zijn om stemmen te horen.
soms is het wat je wil horen.
maar goede bandstemmen hoor je zo.
zoals bij hans kennis,f jurgenson dat zijn gelijk goed hoorbare stemmen.
daar heb je geen ruisonderdrukker bij nodig.
they not gonna get us
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')