Aan het begin van elk schooljaar neem ik me steevast voor dat het deze keer toch echt anders zal gaan en koop A4-mapjes in verschillende kleuren, voor elke klas een, en archiveer thuis dingen in een map 'excursies' en een map 'eindexamens' etc.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:23 schreef RaisinGirl het volgende:
hoe ga je daar mee om? Welk systeem gebruik je?
Haha, dat is exact hoe het bij mij gaat. Hoe doorbreek je zo'n patroon, ik zou het graag willen weten. Omdat ik thuis niet zoveel ruimte heb om spullen te bewaren (of zoek te raken) is het thuis allemaal wel netjes en georganiseerd. Althans, zo lijkt het. Maar ondertussen vind ik tussen de SO's van H3 een antwoordmodel van een toets van A4 (waar ik al een tijdje naar op zoek was) en zit in het boek van de brugklas een opdracht voor A3. Ik bedoel maar. En dat mooie gekleurde A4-mapje van H4 ben ik al een tijdje 'kwijt'.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:35 schreef thaleia het volgende:
Aan het begin van elk schooljaar neem ik me steevast voor dat het deze keer toch echt anders zal gaan en koop A4-mapjes in verschillende kleuren, voor elke klas een, en archiveer thuis dingen in een map 'excursies' en een map 'eindexamens' etc.
In de loop van elk schooljaar echter verval ik al snel weer in het aloude patroon
Er staat vast iets over in het schoolregelement?quote:Op maandag 23 januari 2006 18:46 schreef nickybol het volgende:
Maar als hij echt niet terug te vinden is en niet nagekeken?
De bodem uit het postvakje halenquote:Op maandag 23 januari 2006 13:23 schreef RaisinGirl het volgende:
In het onderwijs heb je vrij veel te maken met papierwerk (wat er wekelijks in mijn postvakje ligt! en dan heb ik ook nog op twee scholen gewerkt, twee postvakjes!!): hoe ga je daar mee om? Welk systeem gebruik je?
Ik ben er vrij simpel in. Bij het innemen van werk dat beoordeeld moet worden gaat elke klas in een grote envelop. Dat gaat op school of thuis in de kast. Ik verwerk de enveloppen op volgorde van binnenkomst. Ik geef het de eerst volgende les na verwerking terug.quote:hoe ga je daar mee om? Welk systeem gebruik je?
Dat kan bijna niet. Ik schrijf de inlevertijd van elk proefwerk achter de naam van de leerling. Gebeurt het toch, dan zou ik aan de leerling de keus geven voor het toekennen van het cijfer dat hij gemiddeld haalt of een herkansing.quote:Wat doen jullie als er een proefwerk kwijtraakt?
Ik heb 160 lln met elk een persoonlijke diskettequote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:33 schreef Silmarwen het volgende:
Diskettes wil ik overigens niet, printen, schrijven of mailen, diskettes zijn mij te fragiel.
Nee, daar zou ik ook niet mee willen slepen, en als er per ongeluk een diskette zou breken, heb je een probleem.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:33 schreef Silmarwen het volgende:
Diskettes wil ik overigens niet, printen, schrijven of mailen, diskettes zijn mij te fragiel.
In het begin focus je toch meer op je les dan op de orde. Zonder dit arrogant te bedoelen, maar ik heb nooit echt problemen met orde, het schijnt mijn uitstraling te zijnquote:Op woensdag 25 januari 2006 22:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Eigenlijk omdat ze gewoon een stuk braver zijn, kan ik me bezig houden met de kwaliteit van de les in plaats van orde in de chaos krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |