abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:56:30 #1
23571 Shivan
Rotzooi op me buro
pi_33802917
Er is bij mij in de buurt j binnenkort een faillissement veiling, nu ben ik de catalogus aan het doorlezen.
En heb ik een paar vragen, en misschien hebben julie een idee.

Die kavellijst die erinstaat met nummers, bied je dan gewoon op een hele kavel ?

Het gaat om een computer faillissement bied je nu eigenlijk tegen particulieren of bedrijven heeft iemand daar een idee van ?
Judoka
pi_33802974
Je biedt vooral op tegen bedrijven, omdat die vaak goedkoop partijen proberen in te slaan om tegen net iets meer te verkopen, maar er zullen vast ook wel wat particulieren zijn.
pi_33803450
ik ben destijds bij de veiling geweest van KPN Quest.

Daar wemelde het van de particulieren. Je betaald overigens per kavelnummer. Een kavel kan 1 tafel zijn, maar ook 10 tafels. Waar je dan ff op moet letten is of de biedingen per tafel gaan of voor het geheel. Dat kun je ter plekke gewoon aan een veilingmedewerker vragen als je een nummer gaat halen. ( bij failissements veilingen die erg groot zijn krijg je overigens pas vaak een nummer als je bod geaccpeteerd is.) Vragen kun je het altijd, doe het echter aan een medewerker die rondloopt en niet aan de veilingmeester die bezig is

Ik heb destijds voormezelf een excellijstje gemaakt. Daar stond keurig op een rijtje wat de eindprijs zou worden bij elk bod. Er komen namelijk nog veilingkosten bij en dat kan aardig oplopen.

Tips voor op de veiling
- kijk eerst eens rustig de gang van zaken af. ga niet gelijk bieden.
- bepaal van te voren wat je max is en wacht af of het bieden staakt voordat ze daar zijn aangekomen. Dan kan je alsnog je hand opsteken.
- Denk NA!! voordat je je hand opsteekt. een bod staat!
- neem cash geld mee. vaak moet je een directe aanbetaling doen van een x percentage bij toekenning. 10 procent ofzo, afhankelijk van het bedrag. Het kan overigens ook zijn dat je je bank een bewijs van krediet waardigheid moet laten afgeven, maar das meestal bij gebouwen ed.

LEuk dingetje dat ik meemaakt...
er was een kavel dat uit 10 dell pc's bestond. Bied er als laatste een kerel en die krijgt het dus. Die schrok zich echter te barsten. Hij had dus zo''n geval dat het bod maal het aantal pc's ging. De veilingmeester heeft het toen geaccepteerd en het bod nietig verklaard. Hij maakt eoverigens toen wel de opmerking tegen die kerel. "ga maar naar huis joh, want ik neem geen enkel bod meer van je aan...." Die kerel heeft stevig gebaald maar besefte niet dat hij enorm gematst was.

Laatste tip,
ga van te voren kijken op de kijkdag. en bepaal daar wat je wilt hebben en wat je ervoor wilt betalen. Je koopt trouwens "as-it- is". Er is geen enkel aanspraak op garantie.

Bij kpn quest heb ik stevig zitten kopen en waren er vrij veel nieuwe, nog in doos, dell pc's. Daar kreeg ik gewoon de garantie van dell op. VAn dell zelf dan... Mooie daarbij was dat er overigens ook op elke pc standaard een windows licentie zat geplakt.. alleen om die reden waren er al bieders.

Aan het eind heb je overigens ook vaak de meuk kavels. Dat zijn dozen of palets waar niet goed van is omschreven wat er allemaal in zit. Das gewoon gokken en hopen. Kan soms best leuk uitpakken overigens hoor.

Welke veiling gaat het trouwens om ?

ps,

het kan lonen om te wachten tot het laatst van een veiling. Bureau materiaal, tafels, kasten, stoelen enzo doen aan het eind bijna niets meer.
Bij quest gingen de eerste tafels voor 200 en aan het eind voor misschien 3 tientjes....

Wat die handelaren betreft, niet op letten. Zij hebben wel meer geld ter beschikking misschien, maar moeten er ook marge op maken. Jij koopt voor jezelf.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:22:11 #4
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33803814
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:10 schreef Gompy58 het volgende:
ik ben destijds bij de veiling geweest van KPN Quest.
Ja ben ik ook geweest. Leuke veilingmeester was daar

Ik wilde wel graag bepaalde stoelen hebben van hun.. lekkere stoelen waren dat.. maar gingen best prijzig alsnog weg.

En ik snapte niet dat er computers weggingen voor prijzen waarvoor je een betere nieuwere had.. maar goed.. dat ging wellicht soms doordat men onnadenkend meedeed.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:23:31 #5
23571 Shivan
Rotzooi op me buro
pi_33803859
Het gaat om een online veiling wat ik begrijp het gaat om de winkel bdcc en het gaat via beusekom.nl

Ik heb al ondekt dat je het bedrag +16% + 19% bijkomt dus totaal moet je je aankoop bedrag keer 1.4 gedaan.

Maar ik ga dus mooi kijken en opschrijven welke kavel interessant zijn. En via internet proberen goedkoop een paar leuke dingen voor mezelf of voor de handel te kopen .

Maar bedankt voor je uitleg !!!
Judoka
pi_33803898
Mijn ervaring is dat zo'n veiling nauwelijks goedkoper is dan goed rondshoppen op marktplaats of ebay. Daarnaast dacht ik dat je ook nog veilingbelasting moet betalen, waardoor 't nog minder interessant wordt.

Hou d'r ook rekening mee dat je die spullen -als je de hoogst biedende bent- alleen op een bepaald moment kunt afhalen, en dat op laten halen ook nog best prijzig kan zijn.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:28:50 #7
23571 Shivan
Rotzooi op me buro
pi_33804045
Het ophalen is geen probleem, dat is op de route tussen mij en me werk.
Ik ga niet op hele grote dingen bieden, en nooit geschoten is altijd mis !
Judoka
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:21:39 #8
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33809908
Maak een lijstje met items waar je zeker op wilt bieden. Ga ook op internet zoeken wat de marktwaarde is van dat goed (rekening houden met btw en opgeld).

Maak daarnaast een lijstje met items die je wel interessant lijken. Dat je daarop kan bieden als blijkt dat er niet hoog/veel op geboden wordt
pi_33815831
@techxp, ik kan me die stoelen nog wel herinneren. De winkelwaard evan die dingen was iets van 1200 gulden. Ze gingen allemaal rond de 375-425 wegh. Had er ook graag een willen hebben. Elke werknemer daar had zo'n stoel!!

Die pc's waren erg voordelig hoor. Je moest alleen geduld hebben. Heb er toen tot 01:00 gezeten en op het laatst een kavel van 5 pc's gekocht. Bleek dat ze allemaal een cdspeler hadden die er volgens de gegevens niet in zo zitten en er was 2x zoveel geheugen als gedocumenteerd. Allemaal ECC geheugen Pech kon ook, want eentje had een kapote harde schijf, maar die heb ik bij Dell geclaimed en gekregen.

Je moet gewoon wachten tot je met de handelaren aan het einde overblijft en goed weten wat er nog geveild gaat worden. De particulieren toen waren idd absurd aan het bieden. Handerlaren weren zeer goed wat het waard is en zitten er vaker. Die kopen echt wel scherp in. Als jij als een van de weinige prive mensen dan wat wilt hebben kan je er best iets boven gaan zitten hoor.

Mijn grote mazzel was toen ik de boel ging ophalen. Iemand had zo'n meukkavel gekocht. Zat een (nog in verpakking) HP printserver in. Die vogel wist niet wat het was. Heb ik um verteld maar vertelde toen ook dat het maar een oude was want hij was nog 10mb. Wilde um wel hebben maar niet meer dan 20 gulden. Deed hij gelijk. Op het internet waren die dingen toen iets van 300 piek. Leuke deal.

Reden voor mij om dara heen te gaan was een opdracht van een garage houder. Die wilde een netwerk hebben met een x aantal pc's en randapperatuur. Heb ik toen voor iets van 2000 piek geregeld. Waren 4 pc plus nog ander spul. Was prima deal hoor!
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33816038
Je kunt daar inderdaad leuke deals maken. Bij ons op kantoor hebben we een aantal dingen uit de boedel van een onderdeel van Lucent, aantal bureau's en dergelijke. Duur spul maar echt voor een prikkie op de kop getikt. Altijd leuk dat soort dingen!
pi_33816159
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:54 schreef Gompy58 het volgende:

Je moet gewoon wachten tot je met de handelaren aan het einde overblijft en goed weten wat er nog geveild gaat worden. De particulieren toen waren idd absurd aan het bieden.
...en daarom moet je online veilingen dus mijden als de pest.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:05:18 #12
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33816276
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:54 schreef Gompy58 het volgende:
@techxp, ik kan me die stoelen nog wel herinneren. De winkelwaard evan die dingen was iets van 1200 gulden. Ze gingen allemaal rond de 375-425 wegh. Had er ook graag een willen hebben. Elke werknemer daar had zo'n stoel!!
Ja idd. Maar was me nog wel wat duur. Had gehoopt dat ik zo een stoel er uit kon pikken voor honderd nog wat .
quote:
Die pc's waren erg voordelig hoor. Je moest alleen geduld hebben. Heb er toen tot 01:00 gezeten en op het laatst een kavel van 5 pc's gekocht. Bleek dat ze allemaal een cdspeler hadden die er volgens de gegevens niet in zo zitten en er was 2x zoveel geheugen als gedocumenteerd. Allemaal ECC geheugen Pech kon ook, want eentje had een kapote harde schijf, maar die heb ik bij Dell geclaimed en gekregen.
Het was ook wel leuk om het eens mee te maken. Mijn vader die bij belastingdienst werkt die hoort vaak van die verkopen enzo. En krijgt dan lijsten van al die spullen die er weggegaan wordt. Dus zodoende ging ik daar heen. Maar mijn vader zei ook al dat op het eind er spullen goedkoper weggaan.

Maar toen gingen we weg, omdat het nog wel lang ging duren. En niet zo geduld had enzo.
  zondag 8 januari 2006 @ 12:59:05 #13
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33828167
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:02 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

...en daarom moet je online veilingen dus mijden als de pest.
Online is niks inderdaad.

Daar heb je slechts héél soms een mazzeltje
pi_33828676
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:59 schreef Richie_Rich het volgende:

Online is niks inderdaad.

Daar heb je slechts héél soms een mazzeltje
Ik moet toegeven dat ik op sommige online veilingen wel eens heb zitten zieken, door de prijs op te drijven. Ik heb een tijdje geleden eens een oscilloscoopje gezien op zo'n veiling, en de prijs daarvan stond, vier dagen voor het einde van de veiling, al op 70 euro of zo. Inclusief veilingbelasting zou je dan op 100 euro uitkomen. Voor dat bedrag kun je ze ook op marktplaats kopen, met een beetje geluk, dus dat was voor mij niet interessant meer. Maar vier dagen voor tijd kun je best nog wel een bod doen, dus toch aanklikken en dan zien dat je tot twee keer toe wordt overboden

Ding ging uiteindelijk weg voor 180 euro ex veilingbelasting
  zondag 8 januari 2006 @ 13:17:26 #15
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33828786
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:14 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik op sommige online veilingen wel eens heb zitten zieken, door de prijs op te drijven. Ik heb een tijdje geleden eens een oscilloscoopje gezien op zo'n veiling, en de prijs daarvan stond, vier dagen voor het einde van de veiling, al op 70 euro of zo. Inclusief veilingbelasting zou je dan op 100 euro uitkomen. Voor dat bedrag kun je ze ook op marktplaats kopen, met een beetje geluk, dus dat was voor mij niet interessant meer. Maar vier dagen voor tijd kun je best nog wel een bod doen, dus toch aanklikken en dan zien dat je tot twee keer toe wordt overboden

Ding ging uiteindelijk weg voor 180 euro ex veilingbelasting
Ik verbaas me af en toe ook over die bedragen. Alsof mensen spontaan hebberig worden ofzo.
Voorheen keek ik wel eens op bva maar die wordt nu ook al erg druk bezocht. Laatste wat k daar gekocht heb is een Faema koffiemolen voor ¤30
pi_33829258
Leuk om tijdens z'n bieding te roepen "200 knaken". Raakt de biedende tegenpartij in de war
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_33834216
Wat is de site van domeinen veiling van overheid?
pi_33834404
http://domeinen.minfin.nl/ en dan onder roerende zaken (je krijgt eerst even een welkomstscherm, na een seconde of 10 krijg je een scherm waar je oa voor roerende zaken kunt kijken).
Daar klikken op catalogus
  zondag 8 januari 2006 @ 23:38:17 #19
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_33851549
Best leuk. Afhankelijk van wat voor bedrijf het is kun je er goedkoop dingen weghhalen.
Ik heb een paar dingen gekocht bij het failissement van een motorzaak voor +-30% van de nieuwwaarde.

Vooral in de ochtend en middag is het druk met bieden. Later in de middag werd het stiller en gingen de artiklen voor belachelijk weinig weg. (25 euro ipv 200, 50 ipv 300, enz), maar soms werden er ook bedragen geboden die nergens op sloegn: veels te hoog!

Paar sites: troostwijkauctions.com , beusekom.com ,
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_33862334
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:22 schreef TechXP het volgende:

[..]
En ik snapte niet dat er computers weggingen voor prijzen waarvoor je een betere nieuwere had.. maar goed.. dat ging wellicht soms doordat men onnadenkend meedeed.
En omdat men af en toe van zijn zwarte geld afmoet
  maandag 9 januari 2006 @ 14:05:12 #21
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33864599
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:46 schreef Sjummie het volgende:

[..]

En omdat men af en toe van zijn zwarte geld afmoet
In de winkel kun je ook met je zwart geld terecht

Wat ik veel zie is dat mensen zich mee laten gaan met die biedingen. Tevens vergeten ze nog wel eens het opgeld (wat op kan lopen tot wel 35% inc. btw). Of puur omdat ze de marktprijzen niet kennen en denken alsnog een koopje te kunnen doen voor dat bedrag (dan is er natuurlijk niet smis mee)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')