ik ben destijds bij de veiling geweest van KPN Quest.
Daar wemelde het van de particulieren. Je betaald overigens per kavelnummer. Een kavel kan 1 tafel zijn, maar ook 10 tafels. Waar je dan ff op moet letten is of de biedingen per tafel gaan of voor het geheel. Dat kun je ter plekke gewoon aan een veilingmedewerker vragen als je een nummer gaat halen. ( bij failissements veilingen die erg groot zijn krijg je overigens pas vaak een nummer als je bod geaccpeteerd is.) Vragen kun je het altijd, doe het echter aan een medewerker die rondloopt en niet aan de veilingmeester die bezig is
![]()
Ik heb destijds voormezelf een excellijstje gemaakt. Daar stond keurig op een rijtje wat de eindprijs zou worden bij elk bod. Er komen namelijk nog veilingkosten bij en dat kan aardig oplopen.
Tips voor op de veiling
- kijk eerst eens rustig de gang van zaken af. ga niet gelijk bieden.
- bepaal van te voren wat je max is en wacht af of het bieden staakt voordat ze daar zijn aangekomen. Dan kan je alsnog je hand opsteken.
- Denk NA!! voordat je je hand opsteekt. een bod staat!
- neem cash geld mee. vaak moet je een directe aanbetaling doen van een x percentage bij toekenning. 10 procent ofzo, afhankelijk van het bedrag. Het kan overigens ook zijn dat je je bank een bewijs van krediet waardigheid moet laten afgeven, maar das meestal bij gebouwen ed.
LEuk dingetje dat ik meemaakt...
er was een kavel dat uit 10 dell pc's bestond. Bied er als laatste een kerel en die krijgt het dus. Die schrok zich echter te barsten. Hij had dus zo''n geval dat het bod maal het aantal pc's ging. De veilingmeester heeft het toen geaccepteerd en het bod nietig verklaard. Hij maakt eoverigens toen wel de opmerking tegen die kerel. "ga maar naar huis joh, want ik neem geen enkel bod meer van je aan...." Die kerel heeft stevig gebaald maar besefte niet dat hij enorm gematst was.
Laatste tip,
ga van te voren kijken op de kijkdag. en bepaal daar wat je wilt hebben en wat je ervoor wilt betalen. Je koopt trouwens "as-it- is". Er is geen enkel aanspraak op garantie.
Bij kpn quest heb ik stevig zitten kopen en waren er vrij veel nieuwe, nog in doos, dell pc's. Daar kreeg ik gewoon de garantie van dell op. VAn dell zelf dan... Mooie daarbij was dat er overigens ook op elke pc standaard een windows licentie zat geplakt.. alleen om die reden waren er al bieders.
Aan het eind heb je overigens ook vaak de meuk kavels. Dat zijn dozen of palets waar niet goed van is omschreven wat er allemaal in zit. Das gewoon gokken en hopen. Kan soms best leuk uitpakken overigens hoor.
Welke veiling gaat het trouwens om ?
ps,
het kan lonen om te wachten tot het laatst van een veiling. Bureau materiaal, tafels, kasten, stoelen enzo doen aan het eind bijna niets meer.
Bij quest gingen de eerste tafels voor 200 en aan het eind voor misschien 3 tientjes....
Wat die handelaren betreft, niet op letten. Zij hebben wel meer geld ter beschikking misschien, maar moeten er ook marge op maken. Jij koopt voor jezelf.