abonnement Unibet Coolblue
pi_33796326
Sinds een jaar heb ik de PHILIPS Babyfoon SBC SC 364 en ik ben eigenlijk nooit tevreden geweest over het ding. Hij stoort enorm en de laatste tijd ontvangt hij niks meer, met het gevolg dat Jenthe in haar bed ligt te bleren zonder dat ik mij er van bewust ben.
Ik wil dus een andere babyfoon gaan aanschaffen, maar welke? Ik heb er maximaal ¤ 100,- voor over maar ik wil dan wel een goede! Ik denk nu aan de ALECTO Babyfoon DBX-85 of DBX 88.
Iemand ervaring met deze babyfoon of weet iemand een andere goede?
pi_33797110
Nee, maar wij denken ook aan die babyfoon omdat we daar zoveel goede verhalen over horen.
pi_33799189
Ik heb de Alecto DBX88 en ik zou geen ander meer willen!!
Het is een goed babyfoon, geen last van storingen, geen buren op de babyfoon.
Hij is heel goed in te stellen, bereik is goed, alles aan dat ding is eigenlijk goed
Hier hebben wij snel last van storingen ivm zendmasten e.d. maar daar heeft de Alecto totaal geen last van.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:41:27 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_33800504
goed dat ik dit lees, ik moet er 1 bij hebben, maar ik vind de philips sbc sc 4nogwat te duur idd
stormy waters...
sailin'
pi_33801531
Wij hebben ook een Alecto DBX (weet niet welk nummer) maar die bevalt heel goed. Geen storing, hij slaat alleen aan als er geluid is aan de andere kant...

Edit: Het is de DBX-77
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:17:23 #6
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33801634
Wij kregen een Philips babyfoon bij de babykamer, maar dat ding was echt waardeloos. Er schijnt ergens een stoorzender in de buurt te zitten en dat ding kraakte om de 10 seconden. Toen hebben we die ingeruild voor de Philips DECT-babyfoon SBCSC486.
Het kost wat, maar het is een geweldig ding, luid en duidelijk zonder ruis en wat extra's.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33802808
ah, wij zijn ook nog altijd op zoek naar een betere. wat kost zo'n alecto?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:02:09 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_33803180
tnx, wat een service!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:06:08 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_33803282
ik had het meteen ff opgezocht omdat ik ook benieuwd was omdat ik die philips dus zo duur vind
stormy waters...
sailin'
pi_33803370
www.debestekeus.nl, daar kost de Alecto DBX 88, ¤ 78,95. Er komt nog 8 euro verzendkosten bij. Tot nu toe de goedkoopste winkel volgens mij. De alecto DBX 85 is 69,00.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:09:04 #12
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33803393
wij hebben de philips dect sbc sc477/91, geweldig ding. nooit nergens geen last van.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:16:12 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33803621
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:08 schreef Jepali het volgende:
www.debestekeus.nl, daar kost de Alecto DBX 88, ¤ 78,95. Er komt nog 8 euro verzendkosten bij. Tot nu toe de goedkoopste winkel volgens mij. De alecto DBX 85 is 69,00.
Ik krijg een of andere rare vakantiesite als ik je link volg. Of ligt dat aan mijn putertje?
***
pi_33803697
Haha ik ook. Ik ben ook zo lekker handig met die computers. Ach een weekendje weg is ook niet verkeerd.
Probeer deze eens?
http://www.bestekeus.nl/shop/default.php/cPath/88_233_90
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:24:03 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33803882
Die doet het wel!
***
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:26:29 #16
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33805803
wij hebben ook de alecto dbx 77 en eigenlijk het enige stomme eraan vind ik dat de verstuurder (die in de babykamer staat) oplicht als er geluid is. WAAROM??!?! what's the use?!
We stoppen hem meestal ondersteboven op een doekje in de kast, omdat het blauwe licht een bijna-wakkere-ela weleens net lekker uit dromeland haalt, hebben we het idee. (en aangezien we willen dat ze zo lang mogelijk slaapt...)(overigens heeft ze gewoon door het vuurwerk heen geslapen, dus helemaal zeker weten dat t stoort weten we niet).

verder hebben we echt super bereik met dat ding. We wonen midden in de stad, langs het spoor bijna. En genoeg andere kindjes in de buurt.
..en laat gaan...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:35:49 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_33806062
wat vaag idd, als de ontvanger nou licht zou geven (dat doet die philips dus)... weird...
stormy waters...
sailin'
pi_33806157
Wij hebben een Super Nova babyfoon. We zijn er erg tevreden mee.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:49:16 #19
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33806479
de ontvanger geeft ook licht. alleen de zender dus ook. en dat is maar gek, eigenlijk. doen andere babyfoons dat ook?
..en laat gaan...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:37:37 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33808234
zal er eens op letten Jdee..
Wij hebben die philips SBnogwat486. (dect ne temperatuuraanduiding op de ontvanger enzo)

Wij hadden eerst een vorige dect van Philips, maar de ontvanger ging stuk (geen geluid meer, alleen oplichtende lampjes). Ter reparatie op laten sturen naar Philips en toen mochten we een nieuwe uitzoeken. Nou was die vorige meen ik 200 euro... de duurste dect babyfoon die er toen stond was deze (149 euro) en ik kreeg nog netjes 50 euro terug van MediaMarkt
Deze hebben we nu een jaar ongeveer en doet 't nog prima (hoewel ik af en toe ook lichte twijfels heb bij het ontvangen van geluid, maar dat kan ook zijn omdat er dat te weinig geluid is ofzo)

volgens mij zijn die Alecto en Philips trouwens hetzelfde, alleen is de Alecto blauw/wit en de Philips geel/wit. De specificaties en de lichtjes (sterrenlampjes) zijn echt exact hetzelfde! (alleen de Alecto is een stuk goedkoper)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 20:43:48 #21
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33810815
Alecto en Philips zijn ook hetzelfde hoor, dat is mij verteld door de Philips service lijn.

Wij hebben de volgende babyfoon voor Eva:

Met deze babyfoon hoor je zelfs het kleinste zuchtje, erg belangrijk bij naderende astma-aanvallen.

Voor Iris hebben we de oude Dect van Philips, daar hoeven we alleen te horen als ze gaat huilen en dat doet hij nog goed.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:47:42 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_33810989
en die alecto is een stuk goedkoper
Ik weet wat ik ga doen!
stormy waters...
sailin'
pi_33811248
De Alecto is idd precies hetzelfde!!
En idd hij pikt elk zuchtje op, hier handig met bhs-aanvallen. Je kan de gevoeligheid zelf instellen.
pi_33813687
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:26 schreef Jdee het volgende:
wij hebben ook de alecto dbx 77 en eigenlijk het enige stomme eraan vind ik dat de verstuurder (die in de babykamer staat) oplicht als er geluid is. WAAROM??!?! what's the use?!
We stoppen hem meestal ondersteboven op een doekje in de kast, omdat het blauwe licht een bijna-wakkere-ela weleens net lekker uit dromeland haalt, hebben we het idee. (en aangezien we willen dat ze zo lang mogelijk slaapt...)(overigens heeft ze gewoon door het vuurwerk heen geslapen, dus helemaal zeker weten dat t stoort weten we niet).

verder hebben we echt super bereik met dat ding. We wonen midden in de stad, langs het spoor bijna. En genoeg andere kindjes in de buurt.
Ja dat klopt, dat vind ik ook een beetje vreemd... Myhron had al heel snel door dat er licht kwam als ze geluid maakte...
Kwam ik een keer achter toen ik nog even in haar kamer achter bleef...Iedere keer als het lampje uitging brabbelde ze weer even wat... Maar ik geloof niet dat ze er echt last van heeft als ze (bijna) slaapt en het gebeurt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33813774
Is dat alleen bij het type dbx 77 of ook bij de andere alecto babyfoons?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:02:11 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_33813803
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:59 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja dat klopt, dat vind ik ook een beetje vreemd... Myhron had al heel snel door dat er licht kwam als ze geluid maakte...
Kwam ik een keer achter toen ik nog even in haar kamer achter bleef...Iedere keer als het lampje uitging brabbelde ze weer even wat... Maar ik geloof niet dat ze er echt last van heeft als ze (bijna) slaapt en het gebeurt.
Is dat bij andere versies ook zo?
stormy waters...
sailin'
pi_33813848
Dat weet ik eigenlijk niet, we hebben deze gekocht zonder ons verder te verdiepen in babyfoons...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33814774
Ik zal het morgen eens checken hier, nooit op gelet eigenlijk
pi_33815258
philiips babycam
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:07:04 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33816365
quote:
die wist ik nog maar daar wordt de oude dect van Philips nog 'gepromoot' en dus heb ik besloten om 't topic maar niet te zoeken.. staan alleen nog maar verouderde modellen in
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 23:50:23 #32
45833 crew  Fogel
pi_33817870
Het lijkt erop dat de meeste hier het erover eens zijn dat de ALECTO Babyfoon DBX-85 een goede keuze is... maar... als ik twee van die dingen koop (wegens tweeling die in aparte kamers slapen), krijgen ze dan last van storing? Het lijkt me van niet omdat ze uit 120 kanalen kunnen kiezen, maar als iemand dit toevallig uit ervaring weet, hoor ik het graag
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_33820237
Deze kun je beter niet nemen
quote:
Bij Radar zijn tientallen klachten over de Philips digitale babyfoon binnengekomen. De meeste klachten gingen over de babyfoon met het typenummer SBC SC 477. Bij deze babyfoon stopt de speaker er na een tijdje mee, maar blijven de lampjes wel branden. Hierdoor kunnen de ouders hun baby niet horen huilen.

Philips heeft toegezegd dat van alle Philips babycare producten de garantieperiode verlengd wordt van 1 jaar naar 2 jaar vanaf januari 2006. Ook kunnen de mensen die zich onzeker voelen over de betrouwbaarheid van het product hun huidige model inleveren en zal Philips voor een vervangend exemplaar zorgen.

Als consumenten niet tevreden zijn over deze oplossing kunnen zij met Philips contact opnemen. Zij willen ook deze mensen een passende oplossing bieden.
Philips support 0900-8407 - 20ct/pm
  zondag 8 januari 2006 @ 10:03:30 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_33825009
verrek, idd, wij hebben ook onze 2e al omdat bij de 1e de microfoon stopte deze doet het al een tijdje prima gelukkig. Maar ze zijn ook nog eens rete duur, vandaar dat ik nu wel een andere wil.
stormy waters...
sailin'
  zondag 8 januari 2006 @ 14:19:24 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33830721
wij hebben ook een philips SBC-SC465/00 en tot nu toe doet hij het perfect gelukkig
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 8 januari 2006 @ 15:25:00 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33832986
die uit het berichtje van poemojn is idd de babyfoon die wij hiervoor hadden (volgens mij had jij die ook belana, en Lois had m ook)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 8 januari 2006 @ 15:29:09 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_33833111
ja klopt ET, ik heb hem dus nog, maar er moet er straks 1 bij komen, ik ben er nog niet aan toe om Liam zonder babyfoon te laten
stormy waters...
sailin'
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 16:05:21 #38
45833 crew  Fogel
pi_33834144
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:08 schreef Jepali het volgende:
www.debestekeus.nl, daar kost de Alecto DBX 88, ¤ 78,95.
Ik heb er zojuist 2 besteld. Nu maar hopen dat ze elkaar niet storen.
Venzenden kost me 8¤ en 6¤ extra voor rembours.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 8 januari 2006 @ 16:51:03 #39
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33835599
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:13 schreef poemojn het volgende:
Deze kun je beter niet nemen
[..]
van die heb je een andere versie de sbc 477/91 en die is wel perfect. die hebben wij dus.
  Jubileum moderator zondag 8 januari 2006 @ 19:37:41 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33840963
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:25 schreef E.T. het volgende:
die uit het berichtje van poemojn is idd de babyfoon die wij hiervoor hadden (volgens mij had jij die ook belana, en Lois had m ook)
Klopt ik had hem ook maar die ging stuk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33857410
Ik kreeg van m'n schoonzus de tip een babyfoon te kopen die niet veel mensen hebben, een onbekend merk, om te voorkomen dat de buren je af kunnen luisteren.
Maar hoe werkt zoiets nu eigenlijk? Je kunt toch uit verschillende kanalen kiezen ofzo?

Die Alecto klinkt in dit topic namelijk erg goed
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 9 januari 2006 @ 09:15:44 #42
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33857828
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:43 schreef lcicle het volgende:
Ik kreeg van m'n schoonzus de tip een babyfoon te kopen die niet veel mensen hebben, een onbekend merk, om te voorkomen dat de buren je af kunnen luisteren.
Maar hoe werkt zoiets nu eigenlijk? Je kunt toch uit verschillende kanalen kiezen ofzo?

Die Alecto klinkt in dit topic namelijk erg goed
Wij hoorden eens een babyfoon via de radio, ik denk niet dat een bepaald merk dat kan voorkomen. Ze werken toch allemaal via radiosignalen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Jubileum moderator maandag 9 januari 2006 @ 20:09:37 #43
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33877685
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:43 schreef lcicle het volgende:
Ik kreeg van m'n schoonzus de tip een babyfoon te kopen die niet veel mensen hebben, een onbekend merk, om te voorkomen dat de buren je af kunnen luisteren.
Maar hoe werkt zoiets nu eigenlijk? Je kunt toch uit verschillende kanalen kiezen ofzo?

Die Alecto klinkt in dit topic namelijk erg goed
Als je een babyfoon kiest van het type DECT heb je geen kans dat je andere kinderen hoort op je babyfoon. Wij hebben eerst 5 verschillende "normale" babyfoons geprobeerd, en hoorde op elk ervan 1 of meerdere buren. Sinds de DECT babyfoon hebben we daar geen last meer van.
We wonen niet eens in zo'n kinderrijke buurt maar we hoorden wel steeds diepe mannenstemmen over de babyfoon. En dat is schrikken als je een pasgeboren klein minimeisje in een wiegje verwacht.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2006 @ 20:52:32 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_33879908
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:43 schreef lcicle het volgende:
Ik kreeg van m'n schoonzus de tip een babyfoon te kopen die niet veel mensen hebben, een onbekend merk, om te voorkomen dat de buren je af kunnen luisteren.
Maar hoe werkt zoiets nu eigenlijk? Je kunt toch uit verschillende kanalen kiezen ofzo?

Die Alecto klinkt in dit topic namelijk erg goed
Toen Cas kwam zat er geen dect in mijn knip, dus ik heb rond gevraagd bij de mede-net-bevallen-mutsen welke babyfoon hun hadden, bijna allemaal een philips. Ik heb dezelfde dag nog de goedkoopste alecto bij de kijkshop gehad (toen nog 19 euro) en daar hebben we ooit 1 kindje op gehoord op kanaal 1, dus wij zijn naar kanaal 2 verhuisd. En als we boven waren ging dat ding meteen uit. Ik heb dat ding trouwens allleen gebruikt als Cas erg ziek was, voor de rest mocht ie best wel even huilen voor ik naast zn bed stond.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_33881869
Hm.. ik denk dat ik het snap
DECT werkt dus niet met verschillende kanalen, maar die Alecto wel. Die kun je switchen als je nieuwsgierige buurman/vrouw ook een babyfoon met kanalen blijkt te hebben
Thanks voor de info!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_33882358
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:59 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja dat klopt, dat vind ik ook een beetje vreemd... Myhron had al heel snel door dat er licht kwam als ze geluid maakte...
Kwam ik een keer achter toen ik nog even in haar kamer achter bleef...Iedere keer als het lampje uitging brabbelde ze weer even wat... Maar ik geloof niet dat ze er echt last van heeft als ze (bijna) slaapt en het gebeurt.
Ik heb gisteravond gekeken, maar die op Djulian zijn kamer geeft geen licht als hij aan gaat en de ontvanger gaat alleen aan als de batterij bijna leeg is of als je instellingen verandert
pi_33882558
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:39 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond gekeken, maar die op Djulian zijn kamer geeft geen licht als hij aan gaat en de ontvanger gaat alleen aan als de batterij bijna leeg is of als je instellingen verandert
Jij had de DBX 85 toch?
Deze bevalt verder prima hoor, wat ik wel handig vindt is dat je ze overal makkelijk draadloos kan gebruiken...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33882638
DBX88 heb ik. Nog ff gekeken en het is idd de 88
Hij staat naast me nu vandaar
  maandag 9 januari 2006 @ 21:47:24 #49
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33882802
Hier ook geen licht op de verzend-ding bij geluid (de philips).

Icicle, die Alecto's die hier zijn genoemd, zijn ook allemaal dect volgens mij hoor

De vorige Philips (die dus op een gegeven moment geen geluid meer gaf) had wel een langere batterij. Dat mis ik wel bij deze nieuwe. De vorige kon rustig een dag zonder snoertje.. deze nieuwe maar een paar uur..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33900196
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:07 schreef E.T. het volgende:

[..]

die wist ik nog maar daar wordt de oude dect van Philips nog 'gepromoot' en dus heb ik besloten om 't topic maar niet te zoeken.. staan alleen nog maar verouderde modellen in
Ja maar, aangezien de babyfoon waar TS het over heeft onder bovengenoemde verouderde model valt...

In dat topic stonden namelijk ook tips om o.a. het kraken en storen van de zender te verhelpen.
Misschien dat TS dit eerst wel zou willen proberen. De gegeven tips in dat topic zijn namelijk aanzienlijk goedkoper dan een nieuwe babyfoon aanschaffen.
W ~ H ~ T
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 00:39:44 #51
45833 crew  Fogel
pi_33999461
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb er zojuist 2 besteld. Nu maar hopen dat ze elkaar niet storen.
Venzenden kost me 8¤ en 6¤ extra voor rembours.
Ze storen elkaar niet en gaan ook niet naar elkaar 'op zoek'!

De webwinkel ben ik ook erg tevreden mee, ze sturen een e-mail als er iets aan de order gebeurd:
- orderbesvestiging
- melding dat de order ingepakt wordt
- melding dat de order verzonden is

Erg netjes!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 15 januari 2006 @ 14:56:04 #52
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_34084316
Ben ik de enige die een babyfoon onzin vindt? Wij hebben een normale (geen DECT) van Philips, maar die lag al snel weer ergens in de kast. Als onze zoon (nu bijna 1) huilt horen we het toch wel. En de eerste maanden sliep hij toch bij ons op de kamer.
opgezegd@fok.nl
pi_34087394
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:56 schreef FoXje het volgende:
Ben ik de enige die een babyfoon onzin vindt? Wij hebben een normale (geen DECT) van Philips, maar die lag al snel weer ergens in de kast. Als onze zoon (nu bijna 1) huilt horen we het toch wel. En de eerste maanden sliep hij toch bij ons op de kamer.
Nou als mijn dochter boven ligt te slapen en wij zitten 's avonds beneden met muziek aan of met de tv aan, dan zou ik haar zonder babyfoon niet horen. Tenminste dan zou ik haar pas horen als ze helemaal uit haar stekkertje gaat, ik ben dat moment toch graag voor.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_34092447
Wij hebben een Philips gekregen bij het kamertje. Maar aangezien er een megazendmast hier tegenover staat werkt ie niet... Hebben een tijdje de telefoon als babyfoon gebruikt maar we wonen gelijkvloers, Amber haar kamer is 3 meter bij die van ons vandaan dus nu gebruiken we niets meer.

Babyfoon gebruiken we als we bij mijn ouders zijn en Amber ligt boven te slapen. Ik heb verder geen problemen met dat ding.

kan even niet kijken welk type het is, Amber ligt te slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34101904
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:56 schreef FoXje het volgende:
Ben ik de enige die een babyfoon onzin vindt? Wij hebben een normale (geen DECT) van Philips, maar die lag al snel weer ergens in de kast. Als onze zoon (nu bijna 1) huilt horen we het toch wel. En de eerste maanden sliep hij toch bij ons op de kamer.
Nou, ik vind het wel praktisch als ik in de zomer buiten zit dat ik dan mijn kind kan horen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34102519
Wij hebben die Alecto ook, kun je erg veel kanalen instellen en je hebt 3km bereik al je in een weiland staat... (om de hoek 150m verderop kapt ie er al mee) Dit apparaat is eigenlijk een verkapte portofoon in het wit. Alecto verkoopt ook portofoons en let eens op de gelijkenis. Toch is de babyfoon stukken duurder en licht de ontvanger(wat dus gewoon een volwaardige portofoon is of had ik dat al gezegd?). bij ontvangst altijd irritand op en het is ook slecht voor je accu
Wat je zou kunnen doe om wat tienjes te besparen is een zendunit los te kopen (ca 30 euro) en dan een andere portofoon erbij.

Wij hebben de babyfoon als hij aan is (en dat is allen als de buurvrouw oppast) op een klokje staan dan hoor je de hele tijd wat er in de slk gebeurt en weet je dat je altijd signaal hebt.
verder boeit het ding me helemaal niet
laat me toch, ben een blindganger
pi_35163867
Vandaag werd het babykamertje bezorgd en we kregen deze babyfoon erbij:

De Philips-SKM7488

Op internet zie ik vrij goede recensies.. Zijn er hier ook mensen die deze babyfoon hebben en hun ervaring willen delen?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_35175179
sorry icicle, kan je niet veel wijzer maken. maar ziet er prima uit toch? is 't ook een 'dect'?

wij hebben nu sinds anderhalve week ook zo'n dect van alecto, ik geloof dezelfde als die belana noemde in 't begin van dit topic (ben te lui om het precieze type op te zoeken). hij is prima!
vorige week hebben de buren er zelfs al mee opgepast. (vond ik erg spannend maar is heel goed gegaan ).
  vrijdag 17 februari 2006 @ 07:08:52 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_35177862
Ow, wij hebben ook net vorige week die alecto binnen gekregen Ik moet hem nog ff testen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:08:43 #60
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35178815
FoXje, ik vind een babyfoon niet per se onzin, maar voor ons is het inderdaad niet nodig. Wij hebben er dus ook geen. We horen haar altijd meteen, ook als we beneden zitten te praten of de televisie aan hebben. En als we buiten zitten (zomer) staat haar raam een stukje open, waardoor we haar ook meteen horen (ze slaapt aan de tuinkant).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:12:49 #61
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_35178908
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:08 schreef Sugar het volgende:
FoXje, ik vind een babyfoon niet per se onzin, maar voor ons is het inderdaad niet nodig. Wij hebben er dus ook geen. We horen haar altijd meteen, ook als we beneden zitten te praten of de televisie aan hebben. En als we buiten zitten (zomer) staat haar raam een stukje open, waardoor we haar ook meteen horen (ze slaapt aan de tuinkant).
Ja, hier dus ook. Als Foxje Jr begint te huilen horen we hem overal (en een echt klein huis hebben we niet). De babyfoon hebben we dus snel weer opgeborgen
opgezegd@fok.nl
pi_35178980
wij horen Piet echt niet zonder babyfoon, en Anna alleen als ze een flinke keel op zet. nou kan zij dat wel aardig hoor, maar toch zaten wij de laatste tijd toen de oude babyfoon 't niet meer zo goed deed altijd met de deur op een kier, en ik ben blij dat dat nu niet meer hoeft. (is er ook minder kans dat ze juist van onze geluiden wakker wordt).
pi_35179085
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:45 schreef bixister het volgende:
sorry icicle, kan je niet veel wijzer maken. maar ziet er prima uit toch? is 't ook een 'dect'?

wij hebben nu sinds anderhalve week ook zo'n dect van alecto, ik geloof dezelfde als die belana noemde in 't begin van dit topic (ben te lui om het precieze type op te zoeken). hij is prima!
vorige week hebben de buren er zelfs al mee opgepast. (vond ik erg spannend maar is heel goed gegaan ).
Ja, is inderdaad ook een 'dect'

Ik denk ook niet dat ik een moeder wordt die bij het minste geluidje al de trap op rent.. Ons huis is ook gehorig dus zullen we het beneden ook snel horen als er iets is.
Maar mij lijkt het wel handig om even de babyfoon bij de buren te brengen als je weg moet. Ik hoop ook dat onze babyfoon dat gaat redden
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_35203977
Ik heb inmiddels de Alecto dbx 88 en ik vind hem geniaal! Geen storing meer enz enz. Het is alleen jammer dat Jenthe in paniek raakt als ik vanaf beneden naar boven praat door de babyfoon. Maar dat ligt dus meer aan mijn kind dan aan de babyfoon ( maar ik zou in paniek raken als er ineens een stem in mijn slaapkamer klinkt en je ziet niemand ...)

Enige minpuntje is dat de batterijen niet erg lang meegaan. Na een uur of vier moet hij echt in de oplader. Ben ik de enige met dit probleem?
pi_35204044
jepali, hier staat ie eigenlijk voortdurend in de oplader tot nu toe. dus ik weet niet hoe lang ze 't hier volhouden.

maar waarom praat je dan door de babyfoon naar boven? zeker als ze dat eng vindt zou ik 't maar laten!
pi_35204227
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:48 schreef Jepali het volgende:
Ik heb inmiddels de Alecto dbx 88 en ik vind hem geniaal! Geen storing meer enz enz. Het is alleen jammer dat Jenthe in paniek raakt als ik vanaf beneden naar boven praat door de babyfoon. Maar dat ligt dus meer aan mijn kind dan aan de babyfoon ( maar ik zou in paniek raken als er ineens een stem in mijn slaapkamer klinkt en je ziet niemand ...)

Enige minpuntje is dat de batterijen niet erg lang meegaan. Na een uur of vier moet hij echt in de oplader. Ben ik de enige met dit probleem?
Dan staat de gevoeligheid op zijn hoogste stand.
Als je die op 3 blokjes zet kan hij makkelijk een avond lang mee.
pi_35223092
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:50 schreef bixister het volgende:.
maar waarom praat je dan door de babyfoon naar boven? zeker als ze dat eng vindt zou ik 't maar laten!
Het was dus ook maar een eenmalige actie....
pi_35234542
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:56 schreef FoXje het volgende:
Ben ik de enige die een babyfoon onzin vindt? Wij hebben een normale (geen DECT) van Philips, maar die lag al snel weer ergens in de kast. Als onze zoon (nu bijna 1) huilt horen we het toch wel. En de eerste maanden sliep hij toch bij ons op de kamer.
Ligt denk ik ook aan de woning. Onze dochter slaapt aan de andere kant van het huis en voordat ik hoor dat ze ligt te huilen moet je me echt uit mijn slaap halen. Ook in de woonkamer hoor ik haar pas als ze dr longen uit dr keel huilt zonder babyfoon. En dat terwijl ze naast de woonkamer slaapt.
Voor ons is het dus echt geen overbodige luxe , maar ik zet m voor de nacht wel zo zacht mogelijk en op de minste gevoeligheid. En ik word ook wel wakker van de lampjes.

Wij hebben ook een philips dect SBC-SC 486. Bevalt me prima.
  zondag 28 mei 2006 @ 23:22:03 #69
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38319022
Wij hebben vandaag de Alecto DBX-88 binnengekregen, en ik ben er nu al weg van! Geen kraakje komt eruit! En het is ook zo handig dat alles is in te stellen vanaf de ontvanger!
We hebben hem besteld bij www.nlstore.nl (prijs 86,03 euro (incl. verzendkosten!) en bij bijv. Expert 139.95!! )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_38376486
Wij hebben toevallig ook de Alecto DBX-88 besteld en als het goed is wordt hij morgen bezorgd. Wij hebben hem van www.aximax.nl (80 euro inc. verzendkosten ).
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:29:29 #71
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38376581
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:27 schreef Meimeltje het volgende:
Wij hebben toevallig ook de Alecto DBX-88 besteld en als het goed is wordt hij morgen bezorgd. Wij hebben hem van www.aximax.nl (80 euro inc. verzendkosten ).
ach jij
Ik had niet gedacht dat het nóg goedkoper kon
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_38376642
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

ach jij
Ik had niet gedacht dat het nóg goedkoper kon
Heb ook wat afgezocht op internet hoor Moest en zou de allergoedkoopste kunnen vinden
Ben benieuwd of iemand nog lager komt hihi.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:44:23 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38377126
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:30 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Heb ook wat afgezocht op internet hoor Moest en zou de allergoedkoopste kunnen vinden
Ben benieuwd of iemand nog lager komt hihi.
Ik had gezocht bij www.vergelijk.nl gezocht.
Net nog even gekeken, maar hij geeft www.aximax.nl niet aan
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_38377251
http://kieskeurig.nl/ts1/alecto_dbx-88.html

Hier staat hij wel bij, maar vond zelf een linkje via Marktplaats.
pi_38377265
www.kieskeurig.nl geeft vaak meer resultaten.
Jammer LadyS..
pi_38377349
Ach het scheelt toch al zo'n 50 euro met kopen in een winkel, dus die 6 euro maakt toch niet echt veel uit
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:51:05 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38377353
Nou ja, gelukkig het maar 6 euro Daar kom ik wel overheen
Maar ik ga voortaan wel op www.kieskeurig.nl kijken!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:52:03 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_38377378
die prijzen zakken zo snel van die dingen
stormy waters...
sailin'
pi_38377448
Wij hebben helemaal geen babyfoon Ik wilde ook zo'n alecto kopen (ander huis, meer verdiepingen, dus misschien wel handig) maar zag dat er ook veel DECT-telefoons met babyfoonfunctie zijn, en aangezien we een nieuwe telefoon nodig hebben.. Heeft iemand daar nog ervaring mee of hebben jullie allemaal een aparte babyfoonset?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:55:53 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_38377503
het schijnt wel te kunnen met onze telefoon idd, maar ik heb het niet uitgeprobeert idd
stormy waters...
sailin'
pi_38381515
Wij moeten ons nu waarschijnlijk oriënteren op een 2e babyfoon. Wil nog even afwachten hoe gehorig het kamertje is waar Isis straks heen gaat. De babyfoon die we nu hebben is helaas niet meer te koop dus zal wel een andere moeten worden.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:38:14 #82
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38382045
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:54 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben helemaal geen babyfoon Ik wilde ook zo'n alecto kopen (ander huis, meer verdiepingen, dus misschien wel handig) maar zag dat er ook veel DECT-telefoons met babyfoonfunctie zijn, en aangezien we een nieuwe telefoon nodig hebben.. Heeft iemand daar nog ervaring mee of hebben jullie allemaal een aparte babyfoonset?
daar heeft Swets ooit eens een stukje over geschreven in het vaders topic (zal rond juni/juli 2004 geweest zijn)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_38395561
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:52 schreef Belana het volgende:
die prijzen zakken zo snel van die dingen
Ik zit hier ook met verbazing te kijken
Wij hebben hem nog toen hij net nieuw was en nu is hij al meer dan de helft van prijs gezakt
pi_38401159
Gevonden ET, bedankt En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
Wel een ander type telefoon dan die wij besteld hebben nu.. toch met babyfoonfunctie, maar dat hebben de meesten wel nu lijkt 't. Als het bij ons net zo tegenvalt kopen we later nog wel een losse babyfoon erbij als dat handig lijkt.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:41:18 #85
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_38401439
Ik heb ook een Alecto! Echt een super babyfoon! Enige minpuntje hier zijn ook de batterijen, hij staat op 2 blokjes gevoeligheid en nog zijn ze heel snel op. Na zo'n 3 a 4 uur.

Ik heb hem gekocht bij de airmiles winkel volledig met airmiles. Vond ik ook wel handig, ik heb die dingen toch op de kaart staan
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:27:35 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_40228860
Zeg, ik heb dus de alecto dbx-85, maar het lukt mij niet om de sensitivity in te stellen. ik vind de beschrijving in de gebruiksaanwijzing heel onduidelijk. en ik word gek van het gebrom omdat ie ieder pluisje wat valt als geluid registreert. help...
in de gebruiksaanwijzing staat
druk op de ouder-unit op toets sensitivity, de ingestelde gevoeligheid wordt dmv het aantal lampjes weergegeven. wijzig het gevoeligheidsniveau door de toetsen + of - te gebruiken.
als ik op de sensitivity knop druk zie ik helemaal geen lampjes en als ik op de + of - toets druk gaat alleen het volume harder of zachter... tegelijk indrukken doet ook niks
stormy waters...
sailin'
pi_40229224
ik moet eerst op de menu knop drukken bij de 88, dan bladeren door het menu met de + en - toetsen aan de zijkant dan gevoeligheid kiezen en dan pas de gevoeligheid minderen.
Het boekje was hier ook onduidelijk maar met enig gepuzzel kwam het goed
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:46:53 #88
24188 Belana
kloon van belana
pi_40229268
nou, Nick snapte het wel, maar iedere keer als dat ding wat opvangt (wat weet ik niet, want er is niemand boven en de sensitivity staat nu op 1 streepje) begint ie te brommen vanwege ontvangst dus. heeft die van jou dat ook dat gebrom bij ontvangst? ik irriteer me er echt aan.
stormy waters...
sailin'
pi_40229386
Nee geen gebrom als alles laag staat.
Dat is niet de bedoeling ook.
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:57:36 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_40229472
hebben wij weer natuurlijk ik heb nooit geluk met die dingen, wordt er gek van! gadver, wat baal ik hier weer van!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:12:05 #91
89113 zosas
==duhhhh==
pi_40229799
Mensen, stop nou met al die babyfoons, wij hebben de Alecto DBX-88 en dat ding is ronduit geweldig!!!

uitstekend ontvangst, veel handige (en bruikbare) opties, geen gebrom, geen gezeur, ouderunit kan (mits volopgeladen) lang uit zijn houder.

in 1 woord: TOP



Zoontje heeft alleen onlangs voor de 8ste keer het basisstation van de kommode geschopt dat nu het display van het basistation niks meer weergeeft, maar gelukkig is alles nog af te lezen via de "ouderunit".
Seeing is believing, but even a blind man can believe
pi_40229830
Kan het zijn dat dat gebrom te maken heeft met buiten geluiden die hij opvangt...

Hier hoorden wij namelijk zo nu en dan heel leuk de boten kapiteins die hier door het kanaal voerden...
Of het werk van Marco...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40230295
De 88 is idd een super babyfoon zosas
Hier is de ontvanger al meerdere keren van de trap gevallen en door de kamer gegooid.

Kl*te als het niet werkt zoals het hoort Belana.
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:33:03 #94
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40234132
Belano ( kan zijn dta ik eroverheen gelezen heb ) heb je hem om te testen al een keer op een andere plek geprobeerd? Misshcien dat er iets storends in de buurt zit als een adapter oid.
pi_40234344
ik zag net een aantal berichten over de philips babyfoons maar die kun je beter niet kopen.
mijn vader werkt bij philips en ik vroeg hoe die babyfoons waren. hij zei rechtuit koop ze niet want die storen verschrikkelijk. ik dacht ow lekker een flinke korting omdat pap daar werkt maar niet dus.
nu maar wel een goeie uitzoeken alleen welke?
mama van 3 kids!
pi_40234466
De alecto DBX-88 Popples
Overigens heeft Philps die na gemaakt met minder resultaat geloof ik.
pi_40234537
ja maar die kost nog 85 euro pffff zal eerst even moeten sparen of lief voor mijn verjaardag vragen als het kind niet eerder is
mama van 3 kids!
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:51:45 #98
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40234708
de 85 is net zo goed, heeft allen geen display maar is wel goedkoper. http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256F3800662223.htm
pi_40235157
ach weet je het maakt me niks uit als het wat kost hoor.als ik maar zeker weet dat het goed is.
mama van 3 kids!
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:37:53 #100
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40236202
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:51 schreef Magneet het volgende:
de 85 is net zo goed, heeft allen geen display maar is wel goedkoper. http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256F3800662223.htm
En ook geen muziekjes...

PS, ik heb ook de Alecto DBX-88, en hij is geweldig. Het enige "rare" is, dat als de batterij "zwak" is, hij het display laat knipperen zodat de batterij nog sneller leeg is...
En de temperatuur waarschuwing kan maar tot maximaal 30 graden... Het is de laatste dagen 32 graden...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_40236349
je weet dat je het geluid van die melding uit kan zetten Tazz?
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:55:17 #102
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40236718
Het geluid wel, maar hij blijft zo lekker irritant knipper.. "TE WARM", ja, dat weet ik ook wel..
Nadeel dat de babyfoon weer sneller leeg is...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:00:33 #103
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40236874
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:37 schreef Tazz het volgende:

[..]

En ook geen muziekjes...

PS, ik heb ook de Alecto DBX-88, en hij is geweldig. Het enige "rare" is, dat als de batterij "zwak" is, hij het display laat knipperen zodat de batterij nog sneller leeg is...
En de temperatuur waarschuwing kan maar tot maximaal 30 graden... Het is de laatste dagen 32 graden...
dat laatste hebben wij dus ook last van, lekker idd voor de accu. gelukkig kan hij bij ons bijn altijd op de lader staan.
pi_40238145
Wij hebben de Philips babyfoon SC475 digital en omdat wij de kinderen beneden niet kunnen horen en er nog weleens een speen of knuffel uit bed wil vallen maken wij nog steeds dankbaar gebruik van die dingen. Maar goed, we hebben de philips sinds de geboorte van de jongste in gebruik en waren er altijd dik tevreden mee, tot we een paar maanden geleden merkten dat hij geen enkel signaal meer oppakt. Mijn dochter lag al een dik half uur hartverscheurend te brullen in haar bed terwijl de babyfoon dus al die tijd muisstil bleef Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en of het de moeite loont om het ter reparatie aan te bieden?
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:43:46 #105
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40238190
reparatie van die dingen kost altijd teveel, standaard minimaal 35 euro onderzoekskosten oid omdat het geen garamtie meer is en dan hebben ze nog niets gedaan. Vervangen zal bijna altijd wel goedkoper zijn.
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:53:12 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_40238493
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:51 schreef Magneet het volgende:
de 85 is net zo goed, heeft allen geen display maar is wel goedkoper. http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256F3800662223.htm
dan moet dat @%&*(& ding niet de hele tijd brommen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:55:56 #107
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40238598
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:28 schreef Jepali het volgende:
Sinds een jaar heb ik de PHILIPS Babyfoon SBC SC 364 en ik ben eigenlijk nooit tevreden geweest over het ding. Hij stoort enorm en de laatste tijd ontvangt hij niks meer, met het gevolg dat Jenthe in haar bed ligt te bleren zonder dat ik mij er van bewust ben.
Ik wil dus een andere babyfoon gaan aanschaffen, maar welke? Ik heb er maximaal ¤ 100,- voor over maar ik wil dan wel een goede! Ik denk nu aan de ALECTO Babyfoon DBX-85 of DBX 88.
Iemand ervaring met deze babyfoon of weet iemand een andere goede?
Lekker rustig dus, klinkt als een top-apparaat!
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40238733
Tja, ik ben bang dat je gelijk hebt en dat we toch maar weer een nieuwe moeten aanschaffen Magneet. Maar ik kan het gewoon niet uittstaan dat zo'n ding na ruim 2,5 jaar dienst het opeens voor gezien houdt Ik ga toch maar eerst even een mailtje sturen richting Philips.
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:01:39 #109
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40238779
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:53 schreef Belana het volgende:

[..]

dan moet dat @%&*(& ding niet de hele tijd brommen
doet die van ons ook alleen weet ik de oorzaak : de ventilator op de slaapkamer
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:27:06 #110
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40239676
Meaghan, van die dingen is het probleem bij Philips bekend dat de luidspreker er mee op kan houden. (waarschijnlijk slaan de lampjes wel uit)
Toen mij dat gebeurde mocht ik gewoon een nieuwe uitzoeken

Even terug naar de winkel dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40240833
De lampjes slaan ook niet uit ET, dus ik vrees dat het probleem net even iets ernstiger is. Maar ik ga sowieso contact opnemen met Philips
pi_40241030
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:59 schreef Meaghan het volgende:
De lampjes slaan ook niet uit ET, dus ik vrees dat het probleem net even iets ernstiger is. Maar ik ga sowieso contact opnemen met Philips
bij philips weten ze dit al. zie eerdere post. daarom raad ik het nu na aanraden van mijn vader geen philips babyfoons te kopen. ik dacht lekker slim een korting te krijgen maar helaas ze zijn niet goed zei mijn vader.
mama van 3 kids!
pi_40241742
Popples, jij hebt het over storen in je eerdere post, maar dat deed deze absoluut niet hoor. Ik was er echt super tevreden over, alleen de levensduur laat behoorlijk te wensen over. Maar nu blijkt dat er wel meer mankementen zijn zou ik niet zo snel meer voor een Philips gaan nee.
pi_40241932
dat klopt maar mijn vader zei ook tegen me je kunt beter een ander halen omdat die langer meegaan en de mankementen zijn er ook eerder. maar goed ieder zijn eigen keus. ik heb op stage een goeie gezien zal eens kijken waar ze die vandaan hebben getoverd en wat voor een het is.
ik wil gewoon zeker zijn dat de babyfoons die je gebruikt goed zijn.
mama van 3 kids!
pi_40242055


Ikzelf ben dolgelukkig met bovenstaande
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
pi_40242297
Ik weet nog wel dat we na de geboorte van de oudste steeds weer naar de winkel terug moesten om een andere babyfoon te halen, echt iedere keer mankeerde er wel iets aan die krengen. Zo hoorden we tot onze stomme verbazing opeens 'mama' door de huiskamer galmen. wisten wij toen veel dat je ook andere babyfoons kon ontvangen
pi_40242707
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:36 schreef Meaghan het volgende:
Ik weet nog wel dat we na de geboorte van de oudste steeds weer naar de winkel terug moesten om een andere babyfoon te halen, echt iedere keer mankeerde er wel iets aan die krengen. Zo hoorden we tot onze stomme verbazing opeens 'mama' door de huiskamer galmen. wisten wij toen veel dat je ook andere babyfoons kon ontvangen
ow dat kan heel goed ja.

zo zat ik een keer op stage(kdv) en hoorde wat raars op die babyfoon. ik loop stage op een babygroep. maar dat babytje wat op bed lag kon alleen maar huilen hij was immers 3maanden.
dus ik vroeg aan mijn stage begeleidster of ze nog een kind op bed had gelegd. ze zei nee hoor. waarop ik antwoorde nou dan hebben we aliens hier. want daar leek het wel op hoor
mama van 3 kids!
pi_40250218
Nog nooit een babyfoon gebruikt, ook nog nooit een babyfoon gemist als in 'had ik er maar 1'.

Woont iedereen in een kasteel of zijn de oren niet zo best meer? Als er echt iets is, hoor ik de kleintjes altijd wel.

En de kids thuis laten en 100 mtr verderop op visitie gaan doen we nooit zonder kids, die gaan altijd mee, veel te leuk.

Ben in elk geval blij dat we niet op voorhand geld besteed hebben aan een item dat volgens mij reclametechnisch op de angstgevoelens van met name de vrouwen in speelt, want het was dus overbodig geweest. Kan die centen beter met positieve inslag besteden

Kan dus niet ordelen over de kwaliteit van Babyfoons maar kan wel adviseren om even stil te staan bij of je zo'n ding wel echt nodig hebt (zeker als je niet al te veel te besteden hebt).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_40253156
digger wij wonen absoluut niet in een kasteel en we hebben al helemaal geen contact met buren of zo. maar voor mijn gevoel is het wel fijner. want ik slaap gewoon door 's nachts als ik iets hoor tenzij mijn tel. of wekker af gaat.
dus voor mij zal het heel nodig zijn.
mama van 3 kids!
pi_40254774
wij gebruikten de babycamera van Philips ontzettend leuk ding want je had gewoon een zender vol Thijstv

Maar voor de rest gebruikten wij dat ding niet alleen maar om er naar op de tv te kijken.
zo groot is het hier niet en konden we Thijs overal goed horen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 01:04:16 #121
45833 crew  Fogel
pi_40257799
Ik heb twee maal de Alecto DBX-88 en beiden hebben af en toe het 'bromgeluid' wat sommigen hier beschrijven. Waar het aan ligt dat een van de twee af en toe bromt, echt geen flauw idee. We hebben ze in houten huizen, stenen huizen, apartementen met stalen contructies, etc, etc gehad, en meestal doen ze het perfect, maar soms komt het bromgeluid, ook als ze niet verplaatst zijn. Af en toe bromt de ene, af en toe de andere. We hebben er maar een 3e bij gekocht van een ander merk om te testen of het er misschien aan lag dat ze elkaar 'in de weg zaten' maar dat hielp ook niet, nog steeds gebrom. De 3e (een of ander goedkoop merk wat ik niet herinner) bromt trouwens nooit, dus misschien binnenkort nummer 4 aanschaffen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_40265229
Digger als je hier in de huiskamer zit dan hoor je echt helemaal niks van boven. Als sta te schreeuwen naar beneden hoort nog niemand iets. Voor ons dus een hele uitkomst die babyfoon
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:17:41 #123
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_40272901
Hebben wij ook last van, woonkamer en babykamer zijn in 2 uithoeken van de woning waar 3 deuren tussen zitten... Zonder babyfoon is er totaal niets te horen... Maar, dat is alleen overdag. 's nachts zouden we hem eigenlijk niet hoeven gebruiken, maar omdat we hem toch hebben..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:08:37 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_40834397
weten jullie nog, mijn gebrom...op de alecto dbx 85...
is dus idd stuk... de microfoon...
Nou mag ik hem opsturen en dan wordt ie gemaakt of vervangen.
alleen heb ik natuurlijk de bon niet meer
Maar ik stuur hem evengoed op en ik zie wel...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:44:31 #125
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40835497
Jeetje, hier had ik ook nog niet over nagedacht...

Alecto dus, maar zal eens met de buren overleggen wat die hebben.
Philips klinkt ook ok, wil best wat meer betalen als ik zekerheid krijg.

Wat een verschil met vroeger, wij hadden een zelfgeknutseld ding met 6 batterijen erin en een wekker ernaast staan, de buurvrouw (minstens 300/400 meter verder) kon via de radio dan het signaal oppikken en ons horen!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:09:05 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40840337
Ben zeer tevreden over de Dect van philips. Oppas heeft er twee staan en zolang ze niet op dezelfde stoppengroep zit (vreemd, maar waar) storen ze elkaar niet. Zo kan ze meerdere kindjes monitoren en dus ook zien/horen wie er wakker is.
  Jubileum moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:16:35 #127
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40840700
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:09 schreef chacama het volgende:
Ben zeer tevreden over de Dect van philips. Oppas heeft er twee staan en zolang ze niet op dezelfde stoppengroep zit (vreemd, maar waar) storen ze elkaar niet. Zo kan ze meerdere kindjes monitoren en dus ook zien/horen wie er wakker is.
Vreemd idd, want bij ons zitten ze gewoon op dezelfde stoppengroep en daar storen ze elkaar ook niet. Ach als het werkt....

Belaan, moet je nu zolang zonder babyfoon zitten?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:21:25 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_40840976
Ik heb gelukkig mijn ouwe philips nog, die is wel stuk (Liam heeft hem half gesloopt en hij kan niet meer harder of zachter) maar hij doet het nog genoeg. Maar straks als Liam naar zolder gaat horen we hem echt niet meer beneden dus ik moet er echt 1 hebben.
desnoods koop ik dan wel weer een nieuwe....zucht.... ik koop ze iig niet meer via internet...
stormy waters...
sailin'
pi_47462413
ik had net nog een antwoord voor rolf2 getypt:
wij hebben een alecto dbx-85 (dect) en zijn daar heel tevreden mee. koop geen analoge meer in elk geval, dan zit je altijd met storingen etc.

zie evt ook:
(babyfoon) alecto dbx-88: vraagje
Babyfoons.....heb jij wel een goeie?
Waar babyfoon kopen?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:30:38 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47462422
De vraag van rolf. Volgens mij kan hij in dit topic een hoop ervaringen lezen
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:21 schreef rolf2 het volgende:
Ik ben op zoek naar positieve en negatieve ervaringen met babyfoons.

Graag wil ik een babyfoon aanschaffen maar heb geen idee waar op te letten? Is de duurste, meest uitgebreidde ook het beste, is zo'n thermometer, op afstand aan te zetten lampjes of leuke geluidjes handig of een overbodige luxe? Zijn er bepaalde merken waar je maar beter uit de buurt kan blijven of volstaat bijv. een babyfoon van de Aldi?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:06:11 #131
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47465268
Mijn ouders hebben er een bij de aldi gekocht en na het solderen van een los contactje hebben zij er veel plezier van.
Wij hebben een 'duurdere' (moet gaan kijken welke maar dat kan nu even niet) en daar horen we heel soms een soort van half politiebericht op overkomen. Op een andere frequentie zetten heeft nog niet geholpen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_50465069
Ik zag op de postbanksite dat je met rentepunten en 80 euro de Philips DECT SCD499/00 babyfoon kan aanschaffen. Heb al zitten zoeken op kieskeurig, maar daar staat maar 1 revieuw.
Iemand ervaring met dit ding? Of tips/adviezen mbt van het aanschaffen van een babyfoon?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_52448754
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:23 schreef Nijna het volgende:
Ik zag op de postbanksite dat je met rentepunten en 80 euro de Philips DECT SCD499/00 babyfoon kan aanschaffen. Heb al zitten zoeken op kieskeurig, maar daar staat maar 1 revieuw.
Iemand ervaring met dit ding? Of tips/adviezen mbt van het aanschaffen van een babyfoon?
Wij hadden hem ook gezien op de postbank site.

Alleen de reviews op kieskeurig waren nog helemaal positief http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257280004C8E7B.htm

Is het een goede babyfoon of moeten we toch naar een andere uitkijken?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:23:41 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52450380
Heb op zich goede ervaringen met de philips dects. De oudere versie deed het erg goed. Alleen baterij hield het niet vol. De nieuwe versie heb ik sinds 4 jaar en die heeft het nu na 3,5 jaar begeven. Ontvangst systeem begaf het. Eerst alleen het geluid, maar daarna ook het lichtjessysteem. Allecto is in gebruik bij mijn oppas en die doet het op zich geweldig, behalve als je meer dan 2 kanalen wilt afluisteren. Dan doet ie het zo goed dat we de babyfoon van een x-aantal deuren verderop ook horen. En die staat in de woonkamer of zo en zendt dus de hele dag uit.
pi_52450497
Wij hebben deze http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257141002EB1F2.htm
de Philips SCD488, tot op heden ben ik er tevreden over. Maar wat hij op lange termijn zal blijven doen?
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:38:36 #136
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52450817
Geen ervaring met die van de postbank actie Nijna, maar wij hebben de SCD496 uit de Philips/Avent serie: http://www.consumer.phili(...)PJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

Er zitten geen toeters en bellen zoals liedjes/lichtjes (we hebben een hele mooie mobiel, dus dat zouden we toch niet gebruiken) op maar qua babyfoon functie is het echt een ideaal ding - geen storing, geen ruis en heel helder geluid. En beide onderdelen werken zowel op batterijen als op netvoeding, wel zo handig als je hem buitenshuis gebruikt. En hij heeft een soort walkietalkie functie, dus als Ethan straks wat ouder is en hij wil niet slapen kan ik gewoon vanaf de bank een slaapliedje zingen (weet niet of die anderen uit de serie dat ook hebben trouwens)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:46:32 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52451054
En het grote voordeel aan de philips is het makkelijk instellen van de gevoeligheid. In het begin stond ie bij mij op maximaal. Dan kon ik ze zelfs horen ademen.

Dat van die walkietalkie....is eng hoor. Heb het bij Fleur 1x gedaan.Toen huilde ze alleen maar harder. Wel mama horen, maar niet kunnen zien. Bij de oppas was het wel een succes. : En nu houden jullie op met klieren en gaan jullie slapen....
pi_52461549
Wij hebben die Alecto en zijn nog steeds tevreden.
Al is-ie wel een stuk duurder dan de babyfoon die buren voor 1 euro op de rommelmarkt hebben gekocht, en een even groot bereik heeft.
pi_52552269
Tnx all for the info

We hebben besteld bij de Postbank. Zo snel de baby er is dan kunnen we hem gaan testen
Nog 6 maanden.....
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:27:33 #140
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52552733
Vorige week de Alecto DBX-85 aangeschaft. Zeer tevreden. Geluid, gevoeligheid en verbinding zijn echt perfect.

Die domme muziekjes van de 88 lijken me erg storend voor de baby.

De 85 kostte me 69 euro bij de mediamarkt. Op kinderstoeltje.nl kost hij 60 euro, maar zijn er 10 euro verzendkosten. Dus als je daar meer dingen wilt bestellen kan je hem beter daar kopen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:47:30 #141
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52553200
Wij hebben de Alecto dbx-88 en zijn ook nog steeds tevreden En die muziekjes gebruiken we hier als muziekdoosje zeg maar. Maar ze hadden wel een iets vriendelijker toontje in muziekje kunnen doen idd.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:07:14 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52560924
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:07 schreef MeZZiN het volgende:
Tnx all for the info

We hebben besteld bij de Postbank. Zo snel de baby er is dan kunnen we hem gaan testen
Nog 6 maanden.....
Heb je geen baby voor nodig. Manlief beneden en zwangere boven in bed. Vrouw zender en man ontvanger. En dan maar kijken of dat ene kopje thee gebracht wordt .
pi_52563622
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:07 schreef chacama het volgende:

[..]

Heb je geen baby voor nodig. Manlief beneden en zwangere boven in bed. Vrouw zender en man ontvanger. En dan maar kijken of dat ene kopje thee gebracht wordt .
Een beetje herkenbaar verhaal Maar daar hebben als een oplossing voor (dect telefoons
  zondag 9 september 2007 @ 23:32:06 #144
103793 kozakken
Living the life
pi_53062378
Nog maar weer een klein schopje omhoog.
Wij hebben een babyfoon of portofoon nodig voor een iets verder bereik. Dus niet het huis aan de overkant, maar met drie blokken ertussen. (zal al met al rond de 350 meter EN een bult liggen )
Dusss... Volstaan we met een Alecto, moeten we toch naar een porfotoon kijken en in hoeverre is dat eigenlijk wel een goede optie?

Dus nieuwe ronden, nieuwe kansen.
Keuze voor een babyfoon of portofoon?
Welke heeft een ver bereik of welk ander elektronisch wondergadget kan ik mijzelf eens in de maag splitsen?
  maandag 10 september 2007 @ 06:49:07 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_53065678
waarom moet je in hemelsnaam zo'n bereik hebben kozakken?
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 september 2007 @ 07:54:40 #146
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53065947
de standaard babyfoons kun je vergeten (de 300m bereik die opgegeven wordt is ook altijd gemeten in het open veld en niet met muren ertussen).

misschien wonen haar of zijn ouders daar of hele goede vrienden waar ze regelmatig een borrel drinken, of .. keuzes genoeg iig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53066704
http://www.speurders.nl/a(...)ternet_babyfoon.html

misschien met een Internet camara en laptoppie mee en klaar gelijk wereld bereik

Maar er zijn wel portofoon achtige babyfoons maar die hebben veel last van storingen. Die kunnen in theorie ongeveer 2 a 3 km (waarschijnlijk mag je al heel blij zijn als het 1 km is)
  maandag 10 september 2007 @ 09:25:16 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53067028
*mee leest...
Wij moeten er dus ook nog een. En ik heb geen idee.
Ja, wel een beetje, namelijk 'die ene die M&B en O&A ook hebben'. Maar daar kom je niet zover mee.

Ik moet ze dus nog steeds een keer om het merk vragen. Ik weet wel dat het een dect ding was, met verschillende frequenties.

Voorlopig zie ik door de bomen het bos niet meer.
***
pi_53068542


Ik heb deze, maar dan van de postbank via rentepunten. Werkt als een tierelier !
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_53068652
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:45 schreef hassanjassan het volgende:
[afbeelding]

Ik heb deze, maar dan van de postbank via rentepunten. Werkt als een tierelier !
Same here ook via rentepunten van de postbank (hij is trouwens blauw) en we hebben nu al test ingezet als mamafoon Werkt prima gelukkig is mijn vrouw eindelijk een beetje uit de misselijkheid dus hij is niet zo nodig meer voor nu. (philips SCD499/00)

Deze is het dus. Heeft zelfs deuntjes en termometer + pager. Ik heb nog niet het bereik getest maar binnens huis gaat het prima 30+ cm beton geen probleem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')