abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 februari 2006 @ 16:41:26 #126
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35292581
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:39 schreef hollander76 het volgende:

[..]

Och... maakt het uit, ik heb er ook wel eens college gehad of practicum maar bij mijn weten was het voornamelijk (I)BA, mijn fout dus.
In elk gebouw komen volgens mij meerdere studies.
In het T gebouw kun je volgens mij alleen met kleinere groepjes zitten dus bedrijfskunde wijkt voor de massacolleges toch uit naar de Aula of het M gebouw. Dat was althans toen ik het nog deed.
quote:
En FSW?
Sociale Wetenschappen?
ja
[KNE]-Mod
  maandag 20 februari 2006 @ 16:59:22 #127
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_35293238
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:41 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

In elk gebouw komen volgens mij meerdere studies.
In het T gebouw kun je volgens mij alleen met kleinere groepjes zitten dus bedrijfskunde wijkt voor de massacolleges toch uit naar de Aula of het M gebouw. Dat was althans toen ik het nog deed.
[..]

ja
En wat er te sociaal wetenschappen in Rotterdam? Ik overweeg toch sterk om iets anders, minder wiskundigs/economisch te gaan doen en meer sociaals....
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  maandag 20 februari 2006 @ 17:02:14 #128
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35293347
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:59 schreef hollander76 het volgende:

[..]

En wat er te sociaal wetenschappen in Rotterdam? Ik overweeg toch sterk om iets anders, minder wiskundigs/economisch te gaan doen en meer sociaals....
Bestuurskunde
Psychologie (Met project gestuurd onderwijs)
en Sociologie.

In Rotterdam is het natuurlijk allemaal erg beleidsgericht, daar ligt op de EUR toch de focus op maar je krijgt wel ook filosofischer vakken. (En je kunt altijd wat extra doen bij wijsbegeerte ofzo)
[KNE]-Mod
  maandag 20 februari 2006 @ 17:23:22 #129
92908 Version1
Jerichoholic
pi_35294100
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:41 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

In elk gebouw komen volgens mij meerdere studies.
In het T gebouw kun je volgens mij alleen met kleinere groepjes zitten dus bedrijfskunde wijkt voor de massacolleges toch uit naar de Aula of het M gebouw. Dat was althans toen ik het nog deed.
[..]

ja
Ja, colleges worden nog steeds bijna altijd in de aula of m-gebouw gegeven. Af en toe een B-zaaltje. Ik vind de computerzalen in het T-gebouw trouwens wel Woensdag gastcollege van Verdonk
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_35304811
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:38 schreef hollander76 het volgende:

[..]

Econometrie&Besliskunde.... onbekende studie, behalve voor het kliekje dat tot I&E en Econometrie behoort.
Ah ik ken daar iemand van, maar zo onbekend is het niet hoor. Zit zelf ook op de economische wetenschappen faculteit, daar hoor je wel het een en ander over econometrie hoor.

Ik doe economie en rechten (mr drs gebeuren)
pi_35304879
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:59 schreef hollander76 het volgende:

[..]

En wat er te sociaal wetenschappen in Rotterdam? Ik overweeg toch sterk om iets anders, minder wiskundigs/economisch te gaan doen en meer sociaals....
Economie is leuk .

Bestuurskunde lijkt me ook leuk trouwens. Dat is ook nog wel aan te raden denk ik zo.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:54:29 #132
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_35333043
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:33 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ah ik ken daar iemand van, maar zo onbekend is het niet hoor. Zit zelf ook op de economische wetenschappen faculteit, daar hoor je wel het een en ander over econometrie hoor.

Ik doe economie en rechten (mr drs gebeuren)
Laat ik nou weer iemand kennen die met het mr drs gebeuren is begonnen en na de EUREKAweek al was opgehouden

Die twijfelde toch teveel met iets anders Wat hij nu ook doet, en het volgens mij nog leuk vindt ook
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_35344967
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:54 schreef hollander76 het volgende:

[..]

Laat ik nou weer iemand kennen die met het mr drs gebeuren is begonnen en na de EUREKAweek al was opgehouden

Die twijfelde toch teveel met iets anders Wat hij nu ook doet, en het volgens mij nog leuk vindt ook
Dat kan ja, is soms wel zwaar..

Hoe heet die kerel? Want er zijn er inderdaad een aantal al vrij snel mee gekapt.
pi_35464913
toch grappig om dit te lezen,

mijn vriend is nu bezig met zijn master studie informatica en economie. en ik zou bijna zeggen: waarom zijn er geen topics voor de partners van de studenten, want de uren die soms gemaakt worden, je hebt er weken bij zitten dat je hem alleen maar ziet tijdens het eten
maar het is het waard en ben ook super trots op hem, ik zou het zelf nooit hebben gekund
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_35465846
Ik doe informatica en economie dus. Tevens ben ik student assistent en daarmee admin voor Blackboard/SIN-Online voor de FEW. Ook was ik de oprichter van triviant op SIN, maar dat is gesloten omdat ik in juni uit dienst ga. Ik zal ook effe in een paar regels wat vragen van hier beantwoorden:
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:51 schreef ARKON het volgende:
Hm, even tussendoor..
Bestaat er in deze uni een technische studie zoals technische informatica? Zo ja zijn er ook open dagen ergens dit jaar zodat ik kan kijken hoe het er aan toe gaat?
Ik weet dat delft ti heeft maar wou kijken wat de mogelijkheden zijn.
De studie informatica & economie bevat meerdere richtingen. Zo heb je een richting voor Informatie systemen die vrij web georienteerd is. Hierin gebruik je veel java programmeren. Ook is er een financiele kant waarin je portefeuille optimalisatie zal doen via bijvoorbeeld genetische algoritmen (hangt tegen econometrie aan). Verder is er de business consultant kan, vooral bedoelt om consultant te worden bij bedrijven als logicacmg kpmg accenture enzovoorts.

voor I&E kan je ook kijken op ons forum www.ie-forum.nl
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:30 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk dat we een nieuwe basic pagina kregen a la Sin-Online waar je dan direct doorgelinkt kan worden naar Blackboard en dergelijke met maar 1 keer inloggen.

Maar dit is ook wel leuk natuurlijk
Vanuit mijn eigen baan kan ik zeggen dat ze druk bezig zijn met dat te ontwikkelen. Het gaat heten MyEur. Je kan zelfs al een kijkje nemen in de keuken. Ik zal binnenkort wel even de url geven want die weet ik ff niet meer uit mn hoofd
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:19 schreef UnleashMitch het volgende:
Kut Blackboard

Hebben ze eindelijk door dat ze al die dingen eens moeten integreren kan ik niet eens meer courses toevoegen omdat ik daar geen toegang tot zou hebben. Uiteraard sta ik wel geregistreerd voor die vakken op het SIN. Ik wil m'n course manual inzien, ik moet op z'n minst toch weten of ik op moet komen dagen of niet
Als je problemen hebt met blackboard of met sin moet je bij mij wezen. Ik zorg dat alles weer goed komt
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:20 schreef ChRoNiC het volgende:
Als je op SIN aangemeld bent komen ze toch automatisch in Blackboard? Dat is bij mij zo althans.
Je moest eens weten van de bugs. Zowel in sin als in blackboard. Ik ga hier niet roepen hoe je alles moet doen, maar je kan in blackboard in het niemandsland komen. Normaal verwerkt de server s nachts je aanmelding, maar soms.....
quote:
Schijnt dat dat BB enorm veel gekocht heeft hoorde ik eens van iemand.
Klopt, maar op dit moment maakt het blackboard alleen maar slechter. Neem bijvoorbeeld die what's new module. Blackboard heeft 3 dagen plat gelegen omdat blackboard what's new had overnomen en geintegreerd in zijn eigen software. De database liep erop vast na 2 dagen en kwam niet meer los. Ook na uitzetten en weer aanzetten werden dezelfde queries weer in gang gezet en liep alles weer in de soep.
quote:
Ik vind BB veel fijner dan SIN. Sin is echt vreselijk onoverzichtelijk.
Geef maar tips ter verbetering, dan geef ik ze wel door. Er zitten te veel nadelen in blackboard aan administriele kant. Zal je een paar voorbeelden geven waarom je sin mssn wat leuker gaat vinden. De sms functie. Je kan nu een smsje krijgen als een docent ziek is zodat je niet van huis hoeft te vertrekken.
Practicumgroepen worden veel beter geregeld, tijdelijke cijfers worden via sms teruggekoppeld. En belangrijkste van all, dat mijn studiegids is verdwenen, dat was een ramp voor inschrijvingen..pfff
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:38 schreef hollander76 het volgende:
Econometrie&Besliskunde.... onbekende studie, behalve voor het kliekje dat tot I&E en Econometrie behoort.
Hoi
quote:
mijn vriend is nu bezig met zijn master studie informatica en economie. en ik zou bijna zeggen: waarom zijn er geen topics voor de partners van de studenten, want de uren die soms gemaakt worden, je hebt er weken bij zitten dat je hem alleen maar ziet tijdens het eten
maar het is het waard en ben ook super trots op hem, ik zou het zelf nooit hebben gekund
Uhm de studielast valt op zich wel mee hoor, alleen ik ben natuurlijk ook bezig met een artikel te publiceren en dan nog die bijbaan erbij. Dan ben je wel eens wat meer uurtjes op de uni ja.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 01:24:00 #136
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35466188
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:35 schreef gothic-blackie het volgende:
want de uren die soms gemaakt worden, je hebt er weken bij zitten dat je hem alleen maar ziet tijdens het eten
Ja in de master is het meestal wel een stuk harder bikkelen, maar ik ben nu in de Bachelor van sociologie niet erg veel uren aan mijn studie kwijt hoor. Sowieso lijtk dat voor veel studies in Rotterdam op te gaan; weinig contacturen hoor. Geen idee hoe dat voor info&econ is dus..
[KNE]-Mod
pi_35469816
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:24 schreef ThE_ED het volgende:
Ja in de master is het meestal wel een stuk harder bikkelen, maar ik ben nu in de Bachelor van sociologie niet erg veel uren aan mijn studie kwijt hoor. Sowieso lijtk dat voor veel studies in Rotterdam op te gaan; weinig contacturen hoor. Geen idee hoe dat voor info&econ is dus..
De grootste oorzaak van dit alles is denk ik dat ik niet rook en zij wel. Er is maar 1 kamer hier in huis waar gerookt mag worden. Als ze me vaker wil zien moet ze der vaker uit komen
pi_35471021
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:24 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja in de master is het meestal wel een stuk harder bikkelen, maar ik ben nu in de Bachelor van sociologie niet erg veel uren aan mijn studie kwijt hoor. Sowieso lijtk dat voor veel studies in Rotterdam op te gaan; weinig contacturen hoor. Geen idee hoe dat voor info&econ is dus..
euhm ik kan van mijn oogpunt uit alleen maar zeggen dat ik het gevoel heb dat hij vorig jaar veel harder bikkelde door 1 vak. toen kwam hij om 7 uur zn bed uit, zat hier achter de computer aan school te werken tot 8 uur, ging dan naar school tot 5 uur, ging dan ff eten, en bleef weer werken aan school tot uurtje of 1,2 's nachts. maar ja, misschien komen die problemen nog
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:25:34 #139
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35474422
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 09:08 schreef snabbi het volgende:

[..]

De grootste oorzaak van dit alles is denk ik dat ik niet rook en zij wel. Er is maar 1 kamer hier in huis waar gerookt mag worden. Als ze me vaker wil zien moet ze der vaker uit komen
Nouja zeg!
[KNE]-Mod
pi_35475463
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:08 schreef snabbi het volgende:
knip
Ten eerste: Hoi

Ten tweede:
Dat MyEur gaat toch ook met delen van BlackBoard werken??

Ik vind overigens de sms functie goed van SIN-Online. Dat is wel een top systeem. Wat ik vervelend vind is dat de pagina van het vak zelf erg onoverzichtelijk is.
Dat vind ik bij BlackBoard veel duidelijker. Met die zijbalk aan de linkerkant.

Beetje onduidelijk gezegd maar goed .
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:03:59 #141
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35475539
Dat er een centrale pagina moet komen om 3 verschillende systemen aan te sturen is natuurlijk bizar. Maar het moest ook wel natuurlijk, nu weet je eigenlijk nooit precies waar je moet kijken voor bepaalde info.

Ik denk dat bij de visitatie commissie ook wel duidelijk is geworden dat dit een van de minst goed geregelde punten is.
[KNE]-Mod
pi_35480028
ik snap heel goed dat blackboard er fijner uit ziet hoor. Blackboard is dan ook veel makkelijker voor docenten en studenten om te begrijpen. SIN is te veel geschreven vanuit de programmeurs. Dat ik SIN fijn vind werken is dan ook vooral omdat ik zelf ook zo'n programmeur ben.

Blackboard heeft gewoon enorm veel nadelen. Als jij bij een vak staat en je levert een paper in, dan is de paper verdwenen als je jezelf weer uitschrijft. Niet meer terug te halen wat je in dat vak heb gedaan. Schrijf je jezelf weer in, komt het bestand niet weer bovendrijven. Zo zijn er nog veel meer narigheden, maargoed.

Dat er een aparte pagina moet komen is wel goed te begrijpen. Die eerset pagina zal je inlognaam en wachtwoord onthouden en doorgeven aan de andere 3 systemen. Vooral Osiris is een pokke systeem wat niet eens deeplinking toestaat. Maar goed we willen single-sign on dus dan is het wel te begrijpen. Wat ik zelf alleen erg irritant vind is dat je de ene keer wel @eur.nl moet doen en de andere keer niet. Daarnaast zie ik dat er veel fouten gemaakt worden met e-mail adressen. @student.eur.nl wordt de student meestal vergeten
pi_35480112
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 11:01 schreef gothic-blackie het volgende:
euhm ik kan van mijn oogpunt uit alleen maar zeggen dat ik het gevoel heb dat hij vorig jaar veel harder bikkelde door 1 vak. toen kwam hij om 7 uur zn bed uit, zat hier achter de computer aan school te werken tot 8 uur, ging dan naar school tot 5 uur, ging dan ff eten, en bleef weer werken aan school tot uurtje of 1,2 's nachts. maar ja, misschien komen die problemen nog
Die problemen komen niet. Heb geen programmeer dingen meer
  zaterdag 25 februari 2006 @ 16:53:56 #144
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35480294
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:47 schreef snabbi het volgende:
ik snap heel goed dat blackboard er fijner uit ziet hoor. Blackboard is dan ook veel makkelijker voor docenten en studenten om te begrijpen. SIN is te veel geschreven vanuit de programmeurs. Dat ik SIN fijn vind werken is dan ook vooral omdat ik zelf ook zo'n programmeur ben.
Sin vind ik er veel fijner uitzien alleen zit er nog veel loze zooi in.
Ook in blackboard kun je geloofik allemaal rare dingen doen maar daar heb ik me nooit in verdiept.
Toen BB er "pas" was vond ik het helemaal nutteloos; docenten gebruikten het alleen om was sheets online te gooien; niets dat ze ook niet op een gewone internetpagina zouden kunnen doen.
quote:
Dat er een aparte pagina moet komen is wel goed te begrijpen. Die eerset pagina zal je inlognaam en wachtwoord onthouden en doorgeven aan de andere 3 systemen.
Ja, maar waarom 3 systemen heh
quote:
Wat ik zelf alleen erg irritant vind is dat je de ene keer wel @eur.nl moet doen en de andere keer niet. Daarnaast zie ik dat er veel fouten gemaakt worden met e-mail adressen. @student.eur.nl wordt de student meestal vergeten
Inderdaad, heb ik ook nooit begrepen, en voor de eurbieb moet je voor reserveringen juist weer je studentnummer + 2 cijfers gebruiken.
[KNE]-Mod
pi_35481021
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:53 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, maar waarom 3 systemen heh
Blackboard is een systeem wat internationaal veel gebruikt wordt. De andere grote is WebCT en dat heeft Blackboard nu opgekocht. De toekomst zit waarschijnlijk daarom in Blackboard. Bovendien was Blackboard het systeem waar we met veel pijn en moeite alle docenten aan hebben kunnen krijgen.
Qua functionaliteit onderscheidt BB zich niet zo veel van SIN, voornamelijk omdat SIN BB gewoon heeft nagebouwd. Enige wat wij dan bij blackboard er in gezet hebben is SafeAssignment, een plagiaatscanner.

Blackboard heeft echter geen mogelijkheden met roosters en makkelijke practicumgroepen. Dit is de reden waarom de FEW bijvoorbeeld SIN is gaan gebruiken. We hadden onze eigen roosterwebpagina gebouwd en wilde er vanaf. (politiek spel waar ik geen details over ga geven). Daarnaast is SIN natuurlijk beter ontwikkelt gezien de sms functie en in SIN verdwijnen niet die dingen die in Blackboard wel verdwijnen. Op zich zou SIN Blackboard dus kunnen vervangen, maar omdat BB internationaal geaccepteerd is draait het. SIN heeft geen plagiaatscanner. Wel is SIN bezig om je boeken makkelijker te kunnen bestellen bij donner. Bij rechten wordt het al gebruikt.

Osiris is het enige systeem dat je studieresultaten echt opslaat. Eigenlijk vind ik dat Osiris wel gebruikt moet worden, maar niet zichtbaar moet zijn voor de student. Laat die zich maar lekker via SIN inschrijven en Osiris in een backoffice draaien.

Verder kom ik weinig in de bieb, met VPN heb je de bieb immers thuis.
pi_35481187
Overigens missen we in de op:
Erna
  zaterdag 25 februari 2006 @ 17:30:33 #147
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35481545
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:13 schreef snabbi het volgende:

Verder kom ik weinig in de bieb, met VPN heb je de bieb immers thuis.
Ja maar als je een boek wilt lenen...
[KNE]-Mod
  zaterdag 25 februari 2006 @ 17:31:46 #148
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35481586
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:18 schreef snabbi het volgende:
Overigens missen we in de op:
Erna
Dat kan ik nu niet meer veranderen
Achja, volgens mij zijn er maar weinig die echt die pagina gebruiken... en inbellen zal sowieso wel amper meer voorkomen
[KNE]-Mod
pi_35486854
Uhm ik gebruik de url wel regelmatig, voor mn webmail. In sin heb je wel je webmail zitten als student zijnde, maar niet als medewerker. Daarnaast is het handig voor de linkjes als surf en vpn. Boeken leen ik niet of nooit eigenlijk. Papers zoeken op internet doe ik wel, en met een erasmus ip ziet scholar.google.com er heel anders uit
  zondag 26 februari 2006 @ 02:19:19 #150
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35500184
Ik heb die webmail maar doorhgelinkt naar een adres dta ik meer gebruik, als ik al mijn gave email adressen moet gaan bijhouden..
[KNE]-Mod
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')