abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:52:54 #1
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_33776920


* Lost?

Lost is een serie die afgelopen jaar is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon de standaard aantal personages.



Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.



Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar vader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.



Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zit hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij heeft zich ontfermd over claire, en het lijkt er op dat er langzaamaan een romance ontwikkelt.



Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...



Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen.



Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Hij is wel als een van de weinigen bezig om daadwerkelijk van het eiland te komen, d.m.v. een vlot. Helaas mislukt dat idee door duistere oorzaken...



Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reist hij nu met samen met Michaeal en zijn hond, Vincent. Ook Walt zat op het vlot, zijn huidige verblijfplaats is onduidelijk.



James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat ging niet zo.



John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.



Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.



Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit wordt echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. Zonder dat Jin het weet, spreekt Sun wel Engels. Maar omdat ze niet wilt dat Jin hier achter komt, heeft ze dit geheim slechts aan een select gezelschap toevertrouwd.



Ana-Lucia Cortez
Ana-Lucia is een van de overlevenden van het staartgedeelte. Ze is nogal opvliegend, wat haar in het verleden in de problemen heeft gebracht in haar werk als agente. Ze gaat graag solo, wat niet echt helpt bij de acceptatie van de groep.



Mr. Eko
Mr. Eko is nog een groot mysterie. Samen met Ana-Lucia is hij een van de weinigen die de crash in het staartstuk hebben overleefd. Er is nog weinig van hem bekend, behalve dat hij sterk is en open staat voor religieuze dingen.

Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
http://www.thefuselage.com

Informatieve sites:
"Lost" op IMDb
Lost op TVToMe

Overige sites:
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl


De vorige topics:
  • Lost: nieuwe Serie van J.J. Abrams, de maker van Alias
  • Lost season 1 @ USA (deel 2)
  • Lost @ USA (deel 3)
  • Lost @ USA (deel 4)
  • Lost : USA (deel 5).
  • Lost (USA) Deeltje 6
  • Lost (USA) Deeltje 7
  • Lost (USA) Deel 8
  • Lost (USA) deel 9
  • Lost (USA) deel 10
  • Lost (USA) deel 11
  • Lost (USA) Deel 12
  • Lost (USA) Deel 13: You All Everybody!
  • Lost (USA) deel 14 You all everybody
  • Lost (USA) Deel 15: Don't tell me what I can't do!


    ***Deze openingspost is hier te vinden!***
    Met dank aan InTre
  • You know when you close your eyes and wish for something?
    Well, God's the person that is ignoring you.
    pi_33777054
    Ha! Een schaamteloze tvp
    pi_33777243
    Nog 1 weekje wachten
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:01:54 #4
    20694 FCDB
    The Blue White Dragons!
    pi_33777248
    Shit zeg... wat een TT

    Die ligt daar toch nog steeds te rotten in de bossen? Of hebben ze hem opgegeten?
    Nobody likes us.We Don't Care
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:02:32 #5
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_33777265
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:01 schreef FCDB het volgende:
    Shit zeg... wat een TT

    Die ligt daar toch nog steeds te rotten in de bossen? Of hebben ze hem opgegeten?
    Ja ik ben erg melig nu dus moest opeens aan die ijsbeer denken
    You know when you close your eyes and wish for something?
    Well, God's the person that is ignoring you.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:02:42 #6
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_33777271
    Nog een kleine week tot 2.10
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:04:25 #7
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_33777308
    En dan worden mijn TT's bekritiseerd
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
    pi_33777350
    We zijn er weer.

    Trouwens, @ http://www.tv.com/lost/show/24313/summary.html en dan bij Episodes staan ook wel toffe dingen, maar is steeds een beetje van 't zelfs.
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:06:00 #9
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_33777357
    Ik las trouwens de Kleine Kapitein weer eens ( nostalgie, weetjewel) en constateerde dat makers van Lost dit ook ooit moeten hebben gedaan. Die gestrande (circus)dieren zijn zó van Paul Biegel gejat
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:10:00 #10
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_33777489
    Jongens, wat een mooie OP
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:15:42 #11
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_33777676
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:10 schreef InTrePidIvity het volgende:
    Jongens, wat een mooie OP
    Please... Ik kom met de meest memorabele quotes uit Lost aanzetten en het is niet goed, maar iemand schudt even nonchalant een ijsbeer-TT uit zijn mouw en men is lyrisch!
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:17:24 #12
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_33777731
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:15 schreef Zhenar het volgende:

    [..]

    Please... Ik kom met de meest memorabele quotes uit Lost aanzetten en het is niet goed, maar iemand schudt even nonchalant een ijsbeer-TT uit zijn mouw en men is lyrisch!
    Zeg een beetje luchtigheid mag ook wel!
    You know when you close your eyes and wish for something?
    Well, God's the person that is ignoring you.
    pi_33777791
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:15 schreef Zhenar het volgende:

    [..]

    Please... Ik kom met de meest memorabele quotes uit Lost aanzetten en het is niet goed, maar iemand schudt even nonchalant een ijsbeer-TT uit zijn mouw en men is lyrisch!
    Niet zo zielig doen. Hier:
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:29:54 #14
    32402 s0k
    ..............................
    pi_33778166
    Maar idd, waar is die kutijsbeer?
    ..................................................................................................................................................
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:33:13 #15
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_33778269
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:17 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

    [..]

    Zeg een beetje luchtigheid mag ook wel!
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:19 schreef Nuna het volgende:

    [..]

    Niet zo zielig doen. Hier:
    Kijk, daarom haat ik PI's: niemand besteedt er aandacht aan wanneer dat nodig is.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Zhenar op 06-01-2006 20:52:03 ]
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
    pi_33778415
    pi_33778513
    Walt zat in het vliegtuig een strip te lezen, waar de ijsbeer in voor kwam. Toen hij angstig werd, kon hij de ijsbeer laten verschijnen, net als het vlot in de fik zetten. Waarom denk je dat de others Walt zo graag wilde hebben
    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
    pi_33778684
    Nieuwe OP.
    -
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:52:49 #19
    32402 s0k
    ..............................
    pi_33778852
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:41 schreef RuiDaSilva het volgende:
    Walt zat in het vliegtuig een strip te lezen, waar de ijsbeer in voor kwam. Toen hij angstig werd, kon hij de ijsbeer laten verschijnen, net als het vlot in de fik zetten. Waarom denk je dat de others Walt zo graag wilde hebben
    idd, het is wel zo. Maar dat is nou ook juist net wat ik zo zwak aan de serie vind; the gifted walt
    ..................................................................................................................................................
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:53:27 #20
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_33778872
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:41 schreef RuiDaSilva het volgende:
    Walt zat in het vliegtuig een strip te lezen, waar de ijsbeer in voor kwam. Toen hij angstig werd, kon hij de ijsbeer laten verschijnen, net als het vlot in de fik zetten. Waarom denk je dat de others Walt zo graag wilde hebben
    Méén je!!!???

    Hee, ik bedenk me opeens dat Walt ook een boek las over vogels en dat er een vogel naar binnen vloog!!!! !!11!!! Zou dat net zoiets zijn?! Zou dat met elkaar te maken hebben?! Zouden The Others hem daarom willen?!?!? Wauw...
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:54:13 #21
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_33778898
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:47 schreef splendor het volgende:
    Nieuwe OP.
    Idd, kudos voor de nieuwe OP. Toch weer een klus om dat allemaal up te daten.
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
      vrijdag 6 januari 2006 @ 20:59:34 #22
    20694 FCDB
    The Blue White Dragons!
    pi_33779063
    Eigenlijk wel grappig dat zon gare TT weer een hele nieuwe discussie aanwakkert
    Nobody likes us.We Don't Care
      vrijdag 6 januari 2006 @ 21:00:04 #23
    32402 s0k
    ..............................
    pi_33779083
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:53 schreef Zhenar het volgende:

    [..]

    Méén je!!!???

    Hee, ik bedenk me opeens dat Walt ook een boek las over vogels en dat er een vogel naar binnen vloog!!!! !!11!!! Zou dat net zoiets zijn?! Zou dat met elkaar te maken hebben?! Zouden The Others hem daarom willen?!?!? Wauw...
    dat je dat nog niet wist
    ..................................................................................................................................................
    pi_33779387
    tvp
    Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
    28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
      vrijdag 6 januari 2006 @ 21:29:47 #25
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_33780084
    quote:
    Op vrijdag 6 januari 2006 20:04 schreef Zhenar het volgende:
    En dan worden mijn TT's bekritiseerd
    Ja ik vind deze ook nogal slecht, maar er dan gewoon 'Lost (USA) Deel 16' van...
    Maar goed, dit topic is dus al half vol als die 10e aflevering komt
    "MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')