Stiemie ze vragen dan meestal een eigen bijdrage van ca. EUR 250,-. Er zijn er ook die het niet vragen. Wat betreft kraamzorg is dat ook. De ene vraagt een eigen bijdrage per uur met een maximum, de andere niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Bedankt voor de antwoorden! Dus een kraampakket is een doos met spullen voor de bevalling en voor als de baby er net is. Da's goed om te weten.
Maar hoelang heb je dan kraamzorg nodig? En wat kost dat dan?
En bij sommige verzekeringen mag je dus alleen in het ziekenhuis bevallen als dat medisch noodzakelijk is. Anders moet je het zelf betalen. Lijkt me nogal een dure grap...
Die 3,50 is de eigen bijdrage, in principe kost het veel meer en dat verschilt dus per verzekeraar wat ze wel of niet vergoeden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:47 schreef Vicky het volgende:
Ik heb 8 dagen kraamzorg gehad van 5 uur per dag, kostte dacht ik 3,50 per uur. Moest ook inschrijfkosten betalen van ik dacht 34,50 maar het hele bedrag kreeg ik terug van mijn verzekering (Ohra ziekenfonds)
Klopt, ik heb het meeste niet gebruikt en je kan de inhoud ook zelf aanschaffen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:44 schreef danosa het volgende:
Een kraampakket is zo bij elkaar geraapt, daar ziten echt de kosten niet in.
Dat ligt er blijkbaar ook maar net aan of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:03 schreef partychickie het volgende:
Nou ik vind het kraampakket wel veel geld besparen... De meeste dingen kan ik wle gebruiken hoor, weet neit wat je dan voor kraampaket had.
Minimaal 24 en maximaal 80 uur verdeelt over 10 dagen...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:12 schreef E.T. het volgende:
Trouwens opvallend dat je nergens terug kunt vinden hoeveel uur er volgens de basisverzekering vergoed wordt.
Overal waar ik kijk, staat bij Basisverzekering gewoon dat kraamzorg gedekt is. Alleen niet hoeveel enzo.
en wanneer krijg je 24 en wanneer 80 uur?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:26 schreef bibi het volgende:
[..]
Minimaal 24 en maximaal 80 uur verdeelt over 10 dagen...
Afhankelijk wat het kraamburo je kan aanbieden. Ik weet alleen wel dat bepaalde maatschappijen keken naar hoe iemand zijn situatie is. Maar het zou voor iedereen gelijk moeten zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:51 schreef E.T. het volgende:
[..]
en wanneer krijg je 24 en wanneer 80 uur?
Niet iedereen krijgt dus hetzelfde in de basisverzekering?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |