abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33755978
Iedereen is druk bezig met het uitzoeken van een ziektekostenverzekering die het beste bij hem/haar past. Nu willen mijn vriend en ik in de loop van dit jaar erg graag proberen om zwanger te worden. Dus is het van belang dat de nieuwe verzekering ook zaken als kraamzorg en de kosten van de bevalling goed dekt. Maar inmiddels zien we door de bomen het bos niet meer...

Zo krijgen we bij een offerte van Unive minimaal 24, maximaal 80 uur kraamzorg in 10 dagen, met eigen bijdrage en een gratis kraampakket.

ONVZ biedt bij een vergelijkbare verzekering volledig aantal uren kraamzorg, afhankelijk van indicatie + kraampakket en kraamzorguitkering van ¤ 230,-

En tenslotte biedt DWS een cadeautje, kraampakket, ¤ 115,- vergeoding bij een poliklinische bevalling die niet op medische indicatie is en 100% vergoeding van eigen bijdrage.

Maar wat kost een bevallling en kraamzorg ongeveer? En wat is een kraampakket?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:49:38 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_33756687
Kraampakket is toch een pakket met die matjes voor in je bed en dergelijke?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_33756809
In mijn kraampakket zaten allerlei spullen die je eventueel nodig hebt voor een thuisbevalling: matjes voor bed, zeil, navelbandjes, watten, kraamverband, zoogkompressen, flesje alcohol, flesjes shampoo/babyolie etc., een stuk zeep. De inhoud kan bij elke verzekeraar net even anders zijn maar dit geeft wel een beeld van wat een kraampakket is denk ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 10:00:10 #4
81992 Githa
pi_33756880
In een kraampakket zitten alle benodigdheden voor een thuisbevalling.

De kosten van een bevalling kunnen natuurlijk erg schelen of je thuis bevalt of in het ziekenhuis en zijn ook erg afhankelijk van hoe de bevalling en kraamtijd verloopt.
De bedragen zou ik je niet kunnen vertellen, alles is direct betaald door mijn verzekering, maar ik denk wel dat je daar goed voor verzekerd wil zijn, mochtje het nodig hebben.
pi_33756938
Bedankt voor de antwoorden! Dus een kraampakket is een doos met spullen voor de bevalling en voor als de baby er net is. Da's goed om te weten.

Maar hoelang heb je dan kraamzorg nodig? En wat kost dat dan?
En bij sommige verzekeringen mag je dus alleen in het ziekenhuis bevallen als dat medisch noodzakelijk is. Anders moet je het zelf betalen. Lijkt me nogal een dure grap...
pi_33757780
mijn kraamzorg was in 2004 EUR 1502.85 en ik heb 5 dagen kraamzorg gehad van 8 uur p.d. Ik had al 3 dagen gehad in het ziekenhuis. Dus zeg maar zo een EUR 300,- p.d. in 2004.
pi_33757878
Ik heb 8 dagen kraamzorg gehad van 5 uur per dag, kostte dacht ik 3,50 per uur. Moest ook inschrijfkosten betalen van ik dacht 34,50 maar het hele bedrag kreeg ik terug van mijn verzekering (Ohra ziekenfonds)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33757951
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:03 schreef Stiemie het volgende:
Bedankt voor de antwoorden! Dus een kraampakket is een doos met spullen voor de bevalling en voor als de baby er net is. Da's goed om te weten.

Maar hoelang heb je dan kraamzorg nodig? En wat kost dat dan?
En bij sommige verzekeringen mag je dus alleen in het ziekenhuis bevallen als dat medisch noodzakelijk is. Anders moet je het zelf betalen. Lijkt me nogal een dure grap...
Stiemie ze vragen dan meestal een eigen bijdrage van ca. EUR 250,-. Er zijn er ook die het niet vragen. Wat betreft kraamzorg is dat ook. De ene vraagt een eigen bijdrage per uur met een maximum, de andere niet.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:35:23 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33759355
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:47 schreef Vicky het volgende:
Ik heb 8 dagen kraamzorg gehad van 5 uur per dag, kostte dacht ik 3,50 per uur. Moest ook inschrijfkosten betalen van ik dacht 34,50 maar het hele bedrag kreeg ik terug van mijn verzekering (Ohra ziekenfonds)
Die 3,50 is de eigen bijdrage, in principe kost het veel meer en dat verschilt dus per verzekeraar wat ze wel of niet vergoeden.

Wat een ziekenhuisbevalling precies kost weet ik niet maar ik weet nog wel van mijn zusje (die ook in het ziekenhuis wilde bevallen, werd later op medische gronden) dat het niet echt gigantische bedragen zijn volgens mij. Althans... niet duizenden Euro's iig.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:40:55 #10
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_33759523
volgens mij had ik (in 2004) iets van 174 euro moeten betalen voor een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie. Voor de kraamzorg betaalden we voor 4 of 5 dagen 70 euro (alleen eigen bijdrage van 3,50 per uur)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_33759621
Denk je er wel om dat je bij een basisverzekering gedekt bent voor je bevalling en voor kraamzorg (met bijbetaling) en dat dit dus in principe voldoende is. Wil je zonder medische reden toch in het ZH bevallen zal je daar een bijdrage voor moeten betalen, dit bedrag is niet waanzinnig hoog (misschien dat iemand hier het exacte bedrag zo weet). Als je dus puur en alleen om de extraatjes een hogere aanvullende verzekering neemt ben je dus duurder uit per maand voor je verzekering dan je aan kosten kwijt zou zijn.

Een kraampakket is zo bij elkaar geraapt, daar ziten echt de kosten niet in.
pi_33760171
Dat is zo Danosa, maar ik wil toch graag een aanvullende verzekering ivm extra vergoedingen voor tandarts. Dus de aanvullende verzekering neem ik sowieso. Het is alleen even puzzelen welke...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:12:11 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33760531
Trouwens opvallend dat je nergens terug kunt vinden hoeveel uur er volgens de basisverzekering vergoed wordt.
Overal waar ik kijk, staat bij Basisverzekering gewoon dat kraamzorg gedekt is. Alleen niet hoeveel enzo.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33761866
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:44 schreef danosa het volgende:
Een kraampakket is zo bij elkaar geraapt, daar ziten echt de kosten niet in.
Klopt, ik heb het meeste niet gebruikt en je kan de inhoud ook zelf aanschaffen.
pi_33769032
Nou ik vind het kraampakket wel veel geld besparen... De meeste dingen kan ik wle gebruiken hoor, weet neit wat je dan voor kraampaket had.

MAar ik snap nog de eigen bijdrage niet echt.. moet ik die nu wel betalen of niet.. Ik vroeg aan mijn verzekering of er nog kosten aanzaten ze zei toen voor mij niks, maar aangezien ik thuis informatie kreeg over eigen bijdrage snap ik het niet meer.
pi_33769184
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:03 schreef partychickie het volgende:
Nou ik vind het kraampakket wel veel geld besparen... De meeste dingen kan ik wle gebruiken hoor, weet neit wat je dan voor kraampaket had.
Dat ligt er blijkbaar ook maar net aan of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.
Maar wat ik al zei: het meeste heb ik niet gebruikt. Best zonde van het geld dus en dat heb ik van meerdere mensen gehoord.
Naar mijn idee is het kraampakket dus niet echt het belangrijkste waar je naar moet kijken bij een zorgverzekering maar meer naar de vergoeding van kraamzorg en een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie. Dat zijn pas echt hoge bedragen.
pi_33769315
JA maar meestal krijg je dan ook het kraampaket wel vergoed. Die krijg je bij ons alleen in paket 1 niet.

JA ik hoop dat ik thuis mag bevallen. Daarvoor schijn ik het echt wel nodig te hebben. Moet al die dingen hebben volgens het uitzetlijstje, dus mij scheelt dat echt een hoop geld. En ik heb eigenlijkook geen verzekering gezocht na de vergoeding daarvan hoor. Ik was sowieso zo verzekerd, dat scheelt natuurlijk ook wel weer.

MAa rhoe zit dat nu met die eigen bijdrage, moet iedereen dat betalen of hangt het echt van je paket af.
pi_33769631
Dat hangt van je pakket af. Ik heb de eigen bijdrage nooit hoeven te betalen aangezien ik een uitbreiding op m'n basisverzekering heb (de Agis comfortpolis) Nadeel is wel weer dat je bij de Agis de minste uren kraamzorg krijgt Ik ga dus wel overstappen nu, zit erover te denken om naar de Ohra te gaan maar moet even kijken hoe ze het daar doen met kraamzorg etc...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33769699
Oh dan hoef ik hem denk ik ook niet te betalen.. ik zit bij menzis en heb tweede paket... Die vrouw zei me daar ook dat ik niet hoefde t ebetalen. Nou ja ik kan het nog een keer navragen natuurlijk. MAar wel verveleend die onduidelijkheid. Als je wel moet bij betalen kan dat best nog aardig in dekosten lopen.
pi_33769744
Bijna alle verzekeraars geven een kraampakket.

Het verschilt alleen erg in wat ze verder vergoeden. Wat is trouwens een kraamzorguitkering?

Je hebt een no-claim en een eigen risico. No claim heeft iedereen, eigen risico kan je zelf voor kiezen. No claim gaat voor het door jou gekozen risico. Je iegn risico gaat dus in op het moment dat je no-claimbedrag van ¤ 255 overschreden is. De kosten van bezoek aan de huisarts en voor bevalling en kraamzorg tellen wel mee voor het eigen risico, maar niet voor het no-claim.
pi_33769900
JA ze geven wel een kraampaket, maar het is afhankelijk van hoe je verzekerd bent of het gratis is.
pi_33773760
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:12 schreef E.T. het volgende:
Trouwens opvallend dat je nergens terug kunt vinden hoeveel uur er volgens de basisverzekering vergoed wordt.
Overal waar ik kijk, staat bij Basisverzekering gewoon dat kraamzorg gedekt is. Alleen niet hoeveel enzo.
Minimaal 24 en maximaal 80 uur verdeelt over 10 dagen...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:51:22 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33774618
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:26 schreef bibi het volgende:

[..]

Minimaal 24 en maximaal 80 uur verdeelt over 10 dagen...
en wanneer krijg je 24 en wanneer 80 uur?
Niet iedereen krijgt dus hetzelfde in de basisverzekering?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:43:51 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33776585
Ik snap sowieso nog niet veel van die nieuwe verzekeringen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33776711
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:51 schreef E.T. het volgende:

[..]

en wanneer krijg je 24 en wanneer 80 uur?
Niet iedereen krijgt dus hetzelfde in de basisverzekering?
Afhankelijk wat het kraamburo je kan aanbieden. Ik weet alleen wel dat bepaalde maatschappijen keken naar hoe iemand zijn situatie is. Maar het zou voor iedereen gelijk moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')