abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_33721129
Robbert heeft genoeg believers, wordt lastig voor hem om alles op te biechten. Denk dat hij gewoon doorgaat met zijn praktijken. Keuze is natuurlijk makkelijk, een gevierd medium onder believers of een opname in een inrichting omdat in de maatschappij geen andere rol kan vervullen. Triest, maar die jongen heeft gewoon een probleem dat door Moors ook nog eens wordt uitgebuit. Burn Moors, burn!.
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:05:17 #202
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33721161
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:59 schreef Netflier het volgende:
Ik ben bang dat Robbert misschien degene is die álle stront over zich heen zal krijgen. Wat ik al eerder diverse keren zei was dat degenen die hem aanzetten tot deze leugens de schuld moeten krijgen. Robbert is niet de bedrieger, maar de bedrogene.
En Irene Moors krijgt haar verdiende loon.
Dat hoop ik wel idd.
bedrog ok fout, maar dat gebeurt aan de lopende band.
Maar geld verdienen over de rug van een geknakte jongen is not done!!!
daarmee gaat zo ook nog een keer naar een weduwe met kinderen [ ze zitten er potverdomme gewoon bij ]
nee... schande!!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door soulsurvivor op 05-01-2006 10:10:58 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33721270
Die weduwe, hoe zielig het ook lijkt, hoort er gewoon bij. Haar 'geloof' in Robbert kwam te gemaakt over, zeker als je de foto op de site van RvdB er bij zag.

Als je trouwens overtuigd bent van je kunnen zal je nooit op een site of via andere media een getuigenis van anderen neerzetten dat je gaven echt zijn. Het is veel makkelijker om iedereen stil te krijgen door 1 keer in een klinische setting je gaven te bewijzen. Maar goed dat zal nooit gebeuren, Robbert zal binnenkort door de zijdeur het pand verlaten.
pi_33721469
Als er al getwijfeld wordt of de stemming van Big Brother wordt beïnvloed ten gunste van de kijkcijfers, hoe zit dat hier dan, denk je?

Irene Moors heeft gewoon 2 opties:

1) 'Tsjonge, alweer een geest! Goed zeg!' Kies dit antwoord en u krijgt 10000 euro en uw carrière gaat

2) 'Ja hallo, je loopt wel lang met die camera te klieren, ik geloof er niets van'. Kies dit antwoord en u krijgt geen 10000 euro, de programma-reeks wordt voortijdig beëindigt en in omroepland bent u voortaan bekend als 'de programmakiller'.


Maar je zult het zien: Zelfs met deze overduidelijke feiten zijn er nog steeds goedgelovige UFO-lifters die zullen beweren dat de rest van zijn 'kunsten' niet onbewezen zijn, en dus nog duidelijker bewijzen dat hij een echt medium is.
Je moet het maar willen geloven...
pi_33721517
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:28 schreef Tulio het volgende:
De foto van de non is duidelijk fake omdat je ziet dat het plaatje van rechtsboven naar beneden beweegt, het trekt op die manier een donkere sluier.

Opnames worden vaak herhaald en er zit veel tijd tussen. Ik geloof dan ook niet dat de tijd die tussen de foto's zit kan.
Zoals jullie kunnen lezen was ik er ook al lang achter dat er iets met de tijd niet klopte. Bovendien had ik ook al aangedragen dat hij wel eens het toilet bezoekt zou kunnen hebben.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:28:42 #206
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33721585
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:25 schreef Tulio het volgende:

[..]

Zoals jullie kunnen lezen was ik er ook al lang achter dat er iets met de tijd niet klopte. Bovendien had ik ook al aangedragen dat hij wel eens het toilet bezoekt zou kunnen hebben.
jij mag ook delen in de eer
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33721590
By the way...

We hebben met z'n allen wel de terugweg voor de gelovigen afgesloten, nietwaar?

Niemand die eerst in Robbert geloofde kan nu zonder gezichtsverlies zeggen dat hij/zij overtuigd is door de exacte uitleg van zin truuks, zijn gegoogle en deze screenshots.
Dat zeggen betekent dat je toegeeft dat
a) De truuks inderdaad zo doorzichtig zijn als ze in dit forum beschreven worden
en
b) dat je er zelf met open ogen ingetrapt bent.

Terugkrabbelen staat gelijk aan toegeven dat je zelf een beetje dom was.
Dat nooit!
Dan maar liever roepen dat het leugens zijn, dat de screenshots niets betekenen, dat iedereen jaloers is en eerst nog eens wat boeken over geesten moet lezen voordat ze Robbert mogen aanvallen.
pi_33721608
Nu heb ik een andere theorie. Iemand anders kan de eerste foto gemaakt hebben, misschien al een paar dagen voordat de opname is geweest. Daarna kan hij op zijn gemak thuis de non gefotografeerd hebben en de tijd een stukje vooruit gezet hebben. Want als de datum niet klopt, hoeft de tijd ook niet te kloppen. Als hij zegt: "ik heb de datum en de tijd niet goed ingesteld Irene"
Dan zal niemand meer op de tijd letten. Misschien heeft hij zelfs de eerste foto van internet en een paar minuten verder de non erachter gezet.

Hoe vinden jullie deze theorie?

Tulio
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_33721617
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:03 schreef Ericr het volgende:
Robbert heeft genoeg believers, wordt lastig voor hem om alles op te biechten. Denk dat hij gewoon doorgaat met zijn praktijken. Keuze is natuurlijk makkelijk, een gevierd medium onder believers of een opname in een inrichting omdat in de maatschappij geen andere rol kan vervullen. Triest, maar die jongen heeft gewoon een probleem dat door Moors ook nog eens wordt uitgebuit. Burn Moors, burn!.
Ik ben idd bang dat het zo zal gaan lopen. Zelfs hier - nu het tegendeel zo voor de hand liggend is en zelfs Sten overtuigd is van het bedrog - zijn er nog steeds personen die stug blijven geloven dat de 'gaven' van Robbert echt zijn. Er wordt gespeeld met de goedgelovigheid van onschuldige mensen. Het is dus geen spelletje maar een serieuze zaak.

Maar toch, als officieel wordt aangenomen dat de 'gaven' van Robbert bedrog zijn heeft hij meer tegenstanders dan volgelingen. Ik denk niet dat hij daarmee om kan gaan. Waarschijnlijk zal hij helemaal flippen en wil hij dan weer enigzins stabiel worden heeft hij geen keus om naar een inrichting te gaan. Dat is toch het beste; als hij geen geestelijke beperkingen heeft en ondanks de psychosen toch redelijk weet wat echt en niet echt is - en volgens mij is dat ook zo - dan móet hij kunnen genezen.
pi_33721660
Zo mensen, er is aardig wat gebeurd vannacht, maar toen lag ik lekker te slapen Toch blij dat ik het filmpje nog heb kunnen uploaden Goed werk jongens!
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:33:36 #211
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33721687
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:32 schreef Chris145 het volgende:
Zo mensen, er is aardig wat gebeurd vannacht, maar toen lag ik lekker te slapen Toch blij dat ik het filmpje nog heb kunnen uploaden Goed werk jongens!
your the hero
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33721783
Wat ik wel jammer vind is dat er geen uitzendingen meer komen..waren we net zo lekker bezig..
pi_33721934
quote:
Inmiddels is het bedrog ook al ontdekt door speurders op het Fok! Forum (1)
Vast en zeker overgenomen uit deze topic-reeks, potjandorie nog aan toe!
JJ72 - Heat
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:46:32 #214
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33721973
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:44 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Vast en zeker overgenomen uit deze topic-reeks, potjandorie nog aan toe!
hij heeft in iig een mooie samenvatting gegeven van wat hier naar boven gekomen is
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33722043
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:46 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

hij heeft in iig een mooie samenvatting gegeven van wat hier naar boven gekomen is
De verwijzing naar het forum is in ieder geval wel leuk.
JJ72 - Heat
pi_33722266
Pikki = Nanninga
pi_33722286
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:52 schreef Chris145 het volgende:
Er valt me nog iets op: hij maakt 3 flitsfoto's (ik zie althans maar 3 flitsen ) maar als Irene ze langsbladert vanaf het begin (dus na die kamer) komt ze vier nonnen tegen!
pi_33722445
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is het!!!!!

Hehe, dan is nu ook dat mysterie opgelost! Hij heeft dus 6 minuten na die foto van het vertrek de nonnenfoto's gefaked op de WC,
De wc, de kleinste kamer waar iedereen een excuus voor heeft.
pi_33722526
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:47 schreef Genverbrander het volgende:
MENSEN WE GAAN DE LANDELIJKE MEDIA HALEN!!!!!!!

Slechts enkele uren na onze onthullingen heeft Skepsis al een artikel geplaatst, en dit keer MET verwijzing naar FOK!!!!! Hij beweert echter het zelf al eerder te hebben gevonden en zegt dat hij het al aan Irene Moors heeft voorgelegd:
http://www.skepsis.nl/nonnen.html

Ikzelf had net dit artikel geschreven, maar Skepsis is me dus voor:
http://home.planet.nl/~buij0038/rvdb/

Stenny, kun jij niet ervoor zorgen dat mijn artikel wordt opgenomen als nieuwsbericht op fok? Maakt me niks uit als dat gewoon gecopypaste wordt, maar ik vind mijn artikel beter dan dat van Skepsis en zo kunnen we toch nog ook zelf dik in het nieuws komen!
Heb je een mooie samenvatting dan? Ik vind het geweldig al die tijd dat jullie doorgegaan zijn. Ze kunnen toch niet blijven doen alsof hun neus bloedt.
pi_33722575
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:59 schreef Netflier het volgende:
Ik ben bang dat Robbert misschien degene is die álle stront over zich heen zal krijgen. Wat ik al eerder diverse keren zei was dat degenen die hem aanzetten tot deze leugens de schuld moeten krijgen. Robbert is niet de bedrieger, maar de bedrogene.

Het zou mooi zijn als een ander TV-programma Robbert de kans zou geven om alles op te biechten. Dan wordt het voor hemzelf allemaal niet zo erg. Als hij eerlijk is tegenover zichzelf kan het allemaal goedkomen met hem. En Irene Moors krijgt haar verdiende loon.
Kom nou toch...
Hij loopt willens en wetens de boel te belazeren, en niet eens onder druk van de camera:
Hij bereidt zich thuis met internet voor om een stamboom naar boven te toveren en hij checkt feiten van historische lokaties waar hij naar toe gaat.
Die stamelt hij dan één voor één op met vooral veel 'ik voel' erbij.

Die truukjes met zijn camera heeft hij ook uitgebreid thuis geoefend.

Hij is een oplichter en geen slachtoffer.
pi_33722589
Mijn theorie dat hij alles van te voren heeft gemaakt zou alles een stuk gemakkelijker maken. Van de kamer zijn genoeg foto's te vinden op het internet. De non is zonder flits genomen. Dat er genoeg foto's over de kamer zijn te vinden op het internet is wel duidelijk, bij de eerste twee pagina's kwam ik al twee mooie foto's tegen. Kijk maar, dus er zijn er genoeg. Ik kan foto's van mijn mobiel over zetten naar de computer, maar ik kan ook foto's van de computer naar de mobiel overzetten. Dus voor hem zou het een stuk gemakkelijker zijn om alles van te voren in te voeren. Zie ook de volgende foto's.






Zoals je ziet kan dat heel gemakkelijk.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_33722596
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:36 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Inderdaad, ik geef je groot gelijk. Stenny krijgt vast een ontzettende natte doos van al die aandacht waar ze zo dol op is.

Ik meng me in ieder geval niet meer in dit form, het begint te zielig voor woorden te worden. Robbert is ECHT ook al maakt hij MISSCHIEN soms gebruik van enige voorkennis.

De ballen, stelletje aasgieren.
Ja en doe jij nou eens normaal wil je.
pi_33722683
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:30 schreef Netflier het volgende:

[..]

Ik ben idd bang dat het zo zal gaan lopen. Zelfs hier - nu het tegendeel zo voor de hand liggend is en zelfs Sten overtuigd is van het bedrog - zijn er nog steeds personen die stug blijven geloven dat de 'gaven' van Robbert echt zijn. Er wordt gespeeld met de goedgelovigheid van onschuldige mensen. Het is dus geen spelletje maar een serieuze zaak.

Maar toch, als officieel wordt aangenomen dat de 'gaven' van Robbert bedrog zijn heeft hij meer tegenstanders dan volgelingen. Ik denk niet dat hij daarmee om kan gaan. Waarschijnlijk zal hij helemaal flippen en wil hij dan weer enigzins stabiel worden heeft hij geen keus om naar een inrichting te gaan. Dat is toch het beste; als hij geen geestelijke beperkingen heeft en ondanks de psychosen toch redelijk weet wat echt en niet echt is - en volgens mij is dat ook zo - dan móet hij kunnen genezen.
Het beste zou zijn als de vader zich niet meer bemoeit met de zoon, helemaal niet meer. Robbert moet op eigen benen gaan staan. Ik zie in de vader het kwade genius. Natuurlijk heeft Robbert hier ook een rol in. Laten we positief denken, Robbert kan hier als een herboren man uitkomen, ogen open, eerlijk, verlost van de prestatiedruk.
pi_33722797
http://www.skepsis.nl/nonnen.html

Het is het werk van ons allen hier en Skepsis. Pa Van den Broeke, Robbert en Productiebedrijf, wij wachten nu op een officële verklaring van jullie, van a-z, en graag niets overslaan. Dan kan iedereen weer verder.
quote:
TRUCFOTO'S VAN EEN NON
Robbert valt opnieuw door de mand



In de vierde aflevering van het programma Er is zoveel meer maakte het malafide medium Robbert van den Broeke een aantal foto's van de geest van een non. Nadere bestudering van deze beelden leerde al snel dat we hier opnieuw te maken hebben met bedrog.

In de uitzending van 1 januari beweert Robbert dat hij iets ziet verschijnen op een witte muur: "Als je hier naar kijkt, ik weet niet of jij dat ziet, hier zie ik iets verschijnen, op die muur, een soort gezicht."

Met zijn digitale camera (een Olympus FE-120) maakt hij drie flitsfoto's van de muur. Robbert zegt dat hij benieuwd is naar het resultaat. Maar in plaats van de foto's meteen te bekijken, leidt hij eerst de aandacht af. Hij wijst opnieuw naar de muur en zegt: "Als je daar naar kijkt, misschien als je het filmt, ik weet niet of het op de camera te zien is, maar ik zie heel duidelijk, op die muur zit iets."

Terwijl het beeld naar de muur zwenkt, brengt Robbert zijn vingers in de juiste positie om de knoppen achterop zijn camera te kunnen bedienen. Hij kijkt nog even op om vast te stellen of de cameraman zijn aanwijzingen opvolgt. Irene zegt: "Ja, we kunnen er met de camera nu naar kijken, maar de kijkers zien precies hetzelfde als ik, namelijk helemaal niets. We zien niet wat jij ziet. Daarom is het ook zo moeilijk te begrijpen."

De kijkers zien nu inderdaad niets meer, en dat is ook precies de bedoeling. Wanneer Robbert weer in beeld is, zien we dat hij onbewogen naar het LCD-scherm achterop zijn toestel staart. Pas wanneer Irene een blik op het schermpje wil werpen, roept hij met gespeeld enthousiasme uit: "Verdorie, kijk er staat iets op! Gebeurd! Oh wow! Die non staat op wat ik zie, dat staat nou op de camera! Moet je hier kijken! En zo zag ik haar ook ongeveer in het visioen..."

"Het is toch niet te geloven," meent Irene, "ik heb nu echt bovenop je lip gestaan!" In een volgend shot pakt ze de fotocamera van Robbert over. Daarop is inmiddels een tweede en scherpere foto van dezelfde non te zien. Irene bladert terug naar de eerste non en vervolgens naar een foto van een kamer in het kasteel, die aan de nonnen vooraf gaat. Daarna drukt ze vier maal op de vooruittoets en zien we vier foto's van de non verschijnen. Dat is zeer merkwaardig, omdat Robbert maar drie foto's heeft genomen!

In totaal zien we dus vijf foto's: een kamer gevolgd door vier foto's van nonnen. Bovenaan elke foto staat een uniek bestandsnummer dat niet veranderd kan worden:

0326 - foto van een kamer in het kasteel
0328 - foto van de non die Robbert als eerste laat zien
0329 - foto van de non die we zien als Irene de camera overneemt
0330 - foto van de non
0331 - foto van de non
Het is ongeloofwaardig dat Robbert pas enthousiast wordt als hij de foto van de eerste non bekijkt, want om die te vinden moet hij een paar beelden terugbladeren, waarop ook nonnen staan! We kunnen bovendien constateren dat de foto met het nummer 0327 is gewist.

Er is nog iets vreemds aan de hand. Uit de tijd die onderaan in beeld staat, blijkt dat de eerste foto van de non nog geen zeven minuten later werd genomen dan de foto in de kamer. Het is uitgesloten dat de cameraploeg zo snel van locatie kon veranderen. In het programma zitten er zelfs nog verschillende scenes tussen.

Blijkbaar heeft Robbert kans gezien om de trucfoto's te maken kort nadat hij de kamer verliet, tegen de achtergrond van een andere witte muur, wellicht op een moment dat Irene en haar cameraploeg met andere zaken bezigwaren. De eerste trucfoto was misschien niet goed geslaagd en is daarom verwijderd. De foto's die hij later voor het oog van de camera nam, heeft hij waarschijnlijk meteen weer gewist op het moment dat hij niet meer in beeld was.

Het was de bedoeling om Irene Moors te overtuigen van dit overduidelijke bewijs van bedrog, zodat zij het zelf naar buiten kon brengen. Rechtstreeks contact met Irene bleek echter niet mogelijk. Eerst moest haar manager, Jan Dekker, op de hoogte worden gesteld. Een zekere Esther van House of Talent beloofde mij dat Dekker zou terugbellen, maar dat is niet gebeurd. Inmiddels is het bedrog ook al ontdekt door speurders op het Fok! Forum (1), zodat er geen reden meer is om het nog langer geheim te houden. Irene bleef liever achter Robbert aanzweven en valt nu misschien samen met hem in het ravijn.

Rob Nanninga
5 januari 2006


Noot
(1) Laurens Buijs deed verslag van het speurwerk op het Fok! Forum: zie home.planet.nl/~buij0038/rvdb/
pi_33722873
Goed werk !

Wie gaat er de roddelpers bellen? Talpa's NSE RTL Boulevard
Die kunnen volgens mij makkelijker Irene Moors contacten. Ben wel benieuwd wat zij te zeggen heeft.
Spel-, grammatica- en overige fouten in de bovenstaande tekst voorbehouden
pi_33722888
Ik vind het wel bedenkelijk of Nanninga dit uitgevonden heeft, lijkt me dat de Fokkers die hier vannacht aan werkten eerder waren? Of was Nanninga gelijk?
pi_33723027
Ik citeer, mag toch wel!? Geweldig, nieuws wordt hier gemaakt:
quote:
Robbert van den Broeke en Irene Moors opnieuw betrapt op bedrog
5 januari 2005

AMSTERDAM - De al eerder in opspraak geraakte Robbert van den Broeke is opnieuw door de mand gevallen. Tijdens opnames van de RTL4-show Er is zoveel meer nam hij drie foto's van een muur, terwijl er later vier van in zijn toestel terug te vinden waren - inclusief overleden non! Zo wisten enkele oplettende leden van het Fok! Forum het medium voor de tweede keer te ontmaskeren.

Robbert van den Broeke en Irene Moors brachten in de laatste aflevering van het programma Er is zoveel meer een bezoek aan het bekende landgoed Singraven bij Denekamp. Over dit landgoed bestaat het bekende volksverhaal over het spook van Singraven, wat Robbert feilloos wist te reproduceren. Dit terwijl het verhaal over de ingemetselde non volgens experts hoogstwaarschijnlijk fictief is.

Van den Broeke beweerde in het huis de aanwezigheid van de overleden non te kunnen vaststellen, en wist deze ook te fotograferen. Leden van het forum van de site Fok.nl analyseerden de beelden echter kritisch, en kwamen erachter dat Robberts toestel drie keer flitst, maar dat Irene Moors na afloop maar liefst vier foto's aan de kijkers kan laten zien:

Alle vier de foto's zijn genomen met exact dezelfde belichting, wat uitsluit dat Van den Broeke nog foto's heeft gemaakt zonder flits.

Drie flitsen, maar vier foto's! Wederom dus een duidelijke blunder van Van der Broeke. Maar hoe heeft hij het dit keer gedaan? Hoe heeft hij foto's van een non kunnen maken? Hier maken we een reconstructie, die aangeeft hoe het hoogstwaarschijnlijk gegaan is.

Ten eerste kunnen we door beelden te vergroten enkele belangrijke details lezen van het schermpje van Van den Broeke's toestel:

Bestandsnummer 100-0326 | Foto 77 | Datum 00.12.08 | Tijd 18:16 | Foto kamer vorige scène
Bestandsnummer 100-0328 | Foto 78 | Datum 00.12.08 | Tijd 18:22 | Eerste foto non
Bestandsnummer 100-0329 | Foto 79 | Datum 00.12.08 | Tijd 18:23 | Tweede foto non
Bestandsnummer 100-0330 | Foto 80 | Datum 00.12.08 | Tijd 18:23 | Derde foto non
Bestandsnummer 100-0331 | Foto 81 | Datum 00.12.08 | Tijd 18:23 | Vierde foto non

Terwijl Irene door de foto's bladert in de camera van Robbert, krijgt de kijker ook een foto te zien die Robbert heeft genomen vlak vóór de eerste nonnenfoto (foto 77). Dat is een foto van de kamer waar ze zojuist een scène hebben opgenomen:

Hoewel de datum en waarschijnlijk ook de tijd niet juist zijn ingesteld in de camera (het staat ingesteld op het jaar 2000), maakt het wel duidelijk hoeveel tijd is verstreken tussen het nemen van de foto's. Foto 77 (van het vorige vertrek) staat geregistreerd op tijdstip 18:16, foto 78 staat geregistreerd op tijdstip 18:22. In totaal zit hier dus zes minuten tussen, waarschijnlijk veel te weinig tijd om een hele nieuwe scène op te zetten en te beginnen. Het ligt dus voor de hand om aan te nemen dat de foto's van de nonnen niet zijn genomen op het moment dat Robbert voor de camera foto's maakt van de witte muur, maar al op een eerder moment in zijn camera aanwezig hebben moeten zijn. De foto's zijn in werkelijkheid genomen vlak nadat de laatste foto in het andere vertrek is genomen.

Opvallend is verder dat het bestandsnummer 100-0327 ontbreekt uit Robberts toestel, wat erop duidt dat deze foto is gewist. Er was dus éérst een andere "foto 78" met bestandsnummer 100-0327, maar na het verwijderen van 100-0327 werd de eerste nonnenfoto met bestandsnummer 100-0328 de nieuwe "foto 78".

Waarschijnlijk is er een pauze geweest na de opnames scène in de vorige kamer. Robbert heeft hier om 18:16 nog een foto genomen en moet de ruimte kort daarna zijn verlaten. Hij is naar een andere ruimte gegaan, bijvoorbeeld naar het toilet. Hij had een uitgeknipt plaatje of beeldje van de non al die tijd op zak, en in deze ruimte heeft hij om 18:22 en 18:23 de nonnenfoto's getruct op deze manier, tegen een witte achtergrond. (Later zou hij zoeken naar een witte muur, zodat de achtergrond overeen zou komen.)

Hierdoor wordt ook het ontbreken van bestandsnummer 100-0327 verklaard. De eerste foto die Robbert heeft genomen in dit vertrek van de 'spooknon', moet zijn mislukt. Deze heeft hij daarom verwijderd, waarna hij de andere vier (wèl geslaagde) foto's van de non moet hebben gemaakt.

Met deze foto's al in zijn toestel werd dus de scène opgenomen in de gang, waarbij Robbert aangeeft op paranormale wijze contact te maken met de overleden non. Hij maakt gedurende ongeveer één minuut een drietal foto's van een witte muur, te herkennen aan de drie lichtflitsen. Deze foto's kwamen dan direct áchter de nonnenfoto's met de witte achtergrond te staan die hij al had vervalst tijdens zijn 'plaspauze', en deze moeten dus met de volgende codes in zijn camera zijn opgeslagen:

Bestandsnummer 100-0332 | Foto 82
Bestandsnummer 100-0333 | Foto 83
Bestandsnummer 100-0334 | Foto 84

Na het nemen van de foto's past Robbert van den Broeke zijn meest geraffineerde truc toe. Op zeer geslepen maar opvallende wijze weet hij de cameraploeg én Irene Moors voor enkele tientallen seconden af te leiden van hem en zijn cameratoestel, door te wijzen op de witte muur die hij net heeft gefotografeerd en te vragen of de cameraploeg van Moors toevallig ook iets registreert:

Van den Broeke maakt van deze seconden handig gebruik door snel de drie foto's van de witte muur uit zijn camera te wissen. Op het moment dat Irene Moors weer oplet en de camera weer op Van den Broeke is gericht, staan enkel nog de drie getrukeerde foto's in zijn camera. Et voilà: zo weet Van den Broeke Nederland om de tuin te leiden.

Van den Broeke zal in zijn handen wrijven. Zijn shows hebben veel kijkers getrokken. Hij is voor veel geld te huur voor readings bij het 'sterrenbureau' van Irene Moors: House of Talent. En ook deze week staat zijn boek op één in de Bol.com Boeken Top 10. Liegen en bedriegen is lucratief in dit land.

Laurens Buijs
postvoorlaurens@hotmail.com
Bron: Laurens Buijs
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:33:51 #228
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33723106
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33723121
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:12 schreef Tulio het volgende:
Mijn theorie dat hij alles van te voren heeft gemaakt zou alles een stuk gemakkelijker maken. Van de kamer zijn genoeg foto's te vinden op het internet. De non is zonder flits genomen. Dat er genoeg foto's over de kamer zijn te vinden op het internet is wel duidelijk, bij de eerste twee pagina's kwam ik al twee mooie foto's tegen. Kijk maar, dus er zijn er genoeg. Ik kan foto's van mijn mobiel over zetten naar de computer, maar ik kan ook foto's van de computer naar de mobiel overzetten. Dus voor hem zou het een stuk gemakkelijker zijn om alles van te voren in te voeren. Zie ook de volgende foto's.

Zoals je ziet kan dat heel gemakkelijk.
Ik ben het met je eens dat het een mogelijk is, echter het is veel makkelijker en sneller om het op het toilet te doen. Het plaatje is zo vaag, het kan als non door maar op een ander kasteel kan het ook een spook zijn. Volgens de Telegraaf heeft Irene Moors gisteren nog een keer herhaald dat Robbert niet weet waar hij naar toe gaat.

Jouw theorie betekend dan dus wel dat het een grote conspiracy moet zijn en dat Irene Moors willens en wetens de boel mee bedriegt. Ik denk niet dat Irene dom genoeg is om voor een paar kijkcijfers de rest van haar carriere op het spel te zetten.

Ik denk dat Irene momenteel Robbert blijft verdedigen omdat hij toch onderdeel is van de Talenthouse en dat ze bang is dat anders de hele boel ik elkaar stort en dat een aantal van haar sterren ergens anders onderdak zoeken.

Ik denk dat de vader en zoon hebben besloten om wat geld te gaan verdienen met de zgn. paranormale gaven van zoonlief (het feit dat zijn vader zijn carriere managed zegd daarin meer dan genoeg. Zeker omdat de beste man genoeg geld zal verdienen als directeur van de Rabobank).
pi_33723123
Hoe zou Robbert zijn biestuk eigenlijk eten?
pi_33723124
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:33 schreef soulsurvivor het volgende:
[afbeelding]
Sorry Robbert, ik hoop dat jij er ooit ook over kunt lachen.
pi_33723125
Ik begin dit topic steeds mooier te vinden Een medium wat op Tru wordt ontmaskerd kan ik alleen maar toejuichen. Laat zien dat er toch wel met kritische blik naar zaken wordt gekeken.
-
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:39:35 #233
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33723257
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:34 schreef Stenny het volgende:

[..]

Sorry Robbert, ik hoop dat jij er ooit ook over kunt lachen.
Ik verwacht hem in de nieuwe OP
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33723283
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:39 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Ik verwacht hem in de nieuwe OP
Wat bedoel je? Oh ik snap het al okay...
pi_33723298
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:34 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het een mogelijk is, echter het is veel makkelijker en sneller om het op het toilet te doen. Het plaatje is zo vaag, het kan als non door maar op een ander kasteel kan het ook een spook zijn. Volgens de Telegraaf heeft Irene Moors gisteren nog een keer herhaald dat Robbert niet weet waar hij naar toe gaat.

Jouw theorie betekend dan dus wel dat het een grote conspiracy moet zijn en dat Irene Moors willens en wetens de boel mee bedriegt. Ik denk niet dat Irene dom genoeg is om voor een paar kijkcijfers de rest van haar carriere op het spel te zetten.

Ik denk dat Irene momenteel Robbert blijft verdedigen omdat hij toch onderdeel is van de Talenthouse en dat ze bang is dat anders de hele boel ik elkaar stort en dat een aantal van haar sterren ergens anders onderdak zoeken.

Ik denk dat de vader en zoon hebben besloten om wat geld te gaan verdienen met de zgn. paranormale gaven van zoonlief (het feit dat zijn vader zijn carriere managed zegd daarin meer dan genoeg. Zeker omdat de beste man genoeg geld zal verdienen als directeur van de Rabobank).
Denk jij nu werkelijk dat je op een eerlijke manier zulke programma's kunt maken?
Die belspelletjes zijn het beste bewijs. Een tijdje geleden was er nog een belspelletje waarvan de winnaar per ongeluk in beeld kwam (uitgezonden in de tijd dat Jack Spijkerman kopspijkers nog presenteerde) Toch werden de mensen nog opgeroepen om te reageren en een duur 0900 nummer te bellen. De enige rede dat wij nog niet beroemd zijn, is omdat we te eerlijk zijn.

We zijn te braaf

Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:41:55 #236
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33723324
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:40 schreef Stenny het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
die fotofuck... in de nieuwe openingspost van deel 18
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:43:25 #237
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33723362
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:41 schreef Tulio het volgende:

[..]

Denk jij nu werkelijk dat je op een eerlijke manier zulke programma's kunt maken?
Die belspelletjes zijn het beste bewijs. Een tijdje geleden was er nog een belspelletje waarvan de winnaar per ongeluk in beeld kwam (uitgezonden in de tijd dat Jack Spijkerman kopspijkers nog presenteerde) Toch werden de mensen nog opgeroepen om te reageren en een duur 0900 nummer te bellen. De enige rede dat wij nog niet beroemd zijn, is omdat we te eerlijk zijn.

We zijn te braaf

Tulio.
nog leuker was toen iemand die tellsell wilde bellen over een niet geleverde kussen in de uitzending kwam.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33723375
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:41 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

die fotofuck... in de nieuwe openingspost van deel 18
Ja hij is goed!
pi_33723620
Ik wacht nog altijd op een artikel op www.telegraaf.nl... zal toch niet lang meer duren!
pi_33723685
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:55 schreef Genverbrander het volgende:
Ik wacht nog altijd op een artikel op www.telegraaf.nl... zal toch niet lang meer duren!
Het zal wel los lopen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:59:16 #241
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33723716
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:58 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het zal wel los lopen.
Misschien is er meer kans bij het AD
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33723773
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:59 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Misschien is er meer kans bij het AD
Ik ben bezig met een leuk plaatje, inclusief die daarboven.
pi_33723795
Ik heb contact gehad met Nanninga van Skepsis, en zij hebben ook al persberichten uitgedaan naar alle media...
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:03:14 #244
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33723811
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:28 schreef mgerben het volgende:
By the way...

We hebben met z'n allen wel de terugweg voor de gelovigen afgesloten, nietwaar?

Niemand die eerst in Robbert geloofde kan nu zonder gezichtsverlies zeggen dat hij/zij overtuigd is door de exacte uitleg van zin truuks, zijn gegoogle en deze screenshots.
Dat zeggen betekent dat je toegeeft dat
a) De truuks inderdaad zo doorzichtig zijn als ze in dit forum beschreven worden
en
b) dat je er zelf met open ogen ingetrapt bent.

Terugkrabbelen staat gelijk aan toegeven dat je zelf een beetje dom was.
Dat nooit!
Dan maar liever roepen dat het leugens zijn, dat de screenshots niets betekenen, dat iedereen jaloers is en eerst nog eens wat boeken over geesten moet lezen voordat ze Robbert mogen aanvallen.
Wat een gelul. Ik geef zonder enige gene toe dat ik aanvankelijk niet dacht dat Robbert zelf trucs uithaalde, en nu denk ik dat dus wel.
En vind het nog steeds een triest verhaal.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:04:03 #245
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33723830
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:24 schreef Stenny het volgende:
Ik vind het wel bedenkelijk of Nanninga dit uitgevonden heeft, lijkt me dat de Fokkers die hier vannacht aan werkten eerder waren?
Volgens mij ook!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:04:35 #246
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33723842
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:02 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb contact gehad met Nanninga van Skepsis, en zij hebben ook al persberichten uitgedaan naar alle media...
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33723867
Neenee, de mensen van Skepsis hebben dit echt al eerder zelf ontdekt. In ieder geval hadden zij de flitsen en de foto's ook al gezien. Ik vind het juist heel goed van ze dat ze eerst Irene hebben gevraagd om een reactie. Altijd alle kanten van het verhaal belichten. Helaas heeft ze niet gereageerd
pi_33723973
Ons onbewuste kan dat wat we zien heel snel interpreteren, sneller dan ons bewuste. Dus als wij een reading geven, zien we "iets" en ons onbewuste maakt verbindingen met eigen ervaringen. We nemen veel meer waar dan we bewust kunnen verwerken. Bij readings maken we gebruik van ons eigen onderbewuste.
De laatste keer dat ik een reading heb gegeven was dit bij een psycholoog. De psycholoog was onder de indruk en viel van de ene verbazing in de andere. Ik vertelde hem over zijn zus die pas overleden was, op welke manier hij dit verwerkte enz. enz. De psycholoog wilde graag weten hoe ik dit allemaal kon weten. En mijn eerlijk antwoord was, dat ik gewoon onbewust (want bewust kun je dit niet) verbindingen leg met mijn eigen ervaringen. Als je een gezicht ziet, zie je bewust misschien dat iemand lacht. Je onbewuste ziet veel meer en interpreert dit heel snel en heel vaak juist.
Zo doet Robbert dit ook bij zijn readings, maar ik vind hem hierin nog niet eens zo goed. Bij Jensen struikelde hij een paar keer en beet hij zich op zijn lip. Op je lip bijten is non verbale communicatie. Als je een bedrijf binnnenloopt dan knippert altijd wel een licht. Ik heb zelfs meegemaakt dat er wel 25 lampen knipperden in één bedrijf. Heel vaak letten de mensen die er werken helemaal niet op omdat het gewoon wordt, zo gewoon als het tikken van een klok dat we heel vaak ook niet meer horen.
Robbert komt bij mij over als een illusionist en voor veel mensen is de illusie iets moois en zijn ze zelf verantwoordelijk of ze erin geloven of niet. De scepticus vind dat je mensen niets wijs mag maken, dat dit schadelijk is. Waarschijnlijk ooit zeer teleurgesteld geweest toen bleek dat iets waar ze in geloofden niet bestond. Sinterklaas bijvoorbeeld.
Elk kind maakt in zijn ontwikkeling een paranormale fase mee, dat hij/zij denkt dat magie bestaat en ook zijn hele wereld magisch is. Als je in magie gelooft dan is de wereld voor jou magisch. Als je in het paranormale gelooft dan is de wereld paranormaal voor je. Als je in het sceptische gelooft dan is de hele wereld bedrog voor je.
Pas als je beseft dat je je eigen wereld maakt, je eigen realiteit, dan besef je dat alles bestaat ook het sceptisme en dat het één het ander in stand houdt.



Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_33723980
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:33 schreef soulsurvivor het volgende:
[afbeelding]
pi_33724013
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:41 schreef Tulio het volgende:

Denk jij nu werkelijk dat je op een eerlijke manier zulke programma's kunt maken?
Die belspelletjes zijn het beste bewijs. Een tijdje geleden was er nog een belspelletje waarvan de winnaar per ongeluk in beeld kwam (uitgezonden in de tijd dat Jack Spijkerman kopspijkers nog presenteerde) Toch werden de mensen nog opgeroepen om te reageren en een duur 0900 nummer te bellen. De enige rede dat wij nog niet beroemd zijn, is omdat we te eerlijk zijn.

We zijn te braaf

Tulio.
Ja ik denk wel dat Robbert de heleboel kan flessen en dat er een kans is dat Irene niet in het complot zit. Als ik namelijk ook naar die video kijk dan valt Irene's reactie me erg op:
Allereerst is ze echt naar het scherm aan het turen en het lijkt echt alsof ze wat probeert te zien op het schermpje. Maar voordat hij klaar is voor foto 2 kijkt ze alweer naar de muur, (conclusie kan niet anders zijn dan ze ziet niets)

Na het instralen van het fototoestel heb je eigenlijk een beetje een vreemde reactie van Irene, terwijl Robbert naar de muur wijst trekt zij een gekke kop. Een beetje nocheclant moeilijk gezicht met haar hand onder de hoofd.

En dat ze al zegd nee je meent het niet nog voordat ze de foto heeft gezien is ook erg apart!

Je kan zeggen de laatste 2 punten geven toch een mooie indicatie dat ze in het complot zit, punt 1 is goed acteer werk.

Ik denk dat punt 1 aangeeft dat Irene echt nieuwsgierig was. Bij punt punt denk ik dat ze bang was dat er niks te zien was zij had immers zelf ook niets gezien. En misschien zag bij punt 3 toch vanuit haar ooghoeken dat hij nu opeens wat op het scherm had wat anders was dan een witte muur.

Ik ben niet zo naief dat ik geloof dat alles op de televisie echt is maar een belspel is wel wat anders (die mensen hebben nog niet echt een carriere en het topic is ook minder erg om daar mensen te bedriegen). Irene heeft een reputatie opgebouwd waarmee ze voor de rest van haar leven vooruit kan. Een Robbert van der Broeke heeft ze daarvoor niet nodig. Ook haar productie bedrijf/agency kan wel door zonder Robbert, zoveel extra waarde voegd hij niet toe.

Als je het omdraait, waarom zou Irene dit doen. Een leuke kooktalkshow met Rudolph levert misschien wat mindere cijfers op maar het is niet zo dat deze kerel haar rijk maakt en dat hij talenthouse op de kaart zet. Zij heeft hem niet nodig maar andersom wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')