abonnement Unibet Coolblue
pi_33684652
Er zit een spijker in mijn voorband van mijn busje, waardoor de band heeeel langzaam leegloopt. Eens in de twee weken even controleren en zonodig een beetje lucht erbij.
Worden banden eigenlijk nog gerepareerd met zo'n plug en zelfvulcaniserend rubber?
Doen ze dat ook bij de KwikFit, of gooien die er gelijk een nieuwe band omheen?
pi_33684704
Of ze het bij kwik fit doen weet ik niet, maar is binnen een paar minuten gedaan en kost je echt maar een paar euro.
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
pi_33684719
Het ligt eraan waar het gat zit. Als het in het loopvlak zit dan kunnen ze het inderdaad met een plug repareren. Zit hij echter (bijna) aan de zijkant, dan moeten beide banden aan dezelfde (voor/achter) kant vervangen worden.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_33684735
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 07:59 schreef dahei het volgende:
Het ligt eraan waar het gat zit. Als het in het loopvlak zit dan kunnen ze het inderdaad met een plug repareren. Zit hij echter (bijna) aan de zijkant, dan moeten beide banden aan dezelfde (voor/achter) kant vervangen worden.
beide banden hoeft natuurlijk niet, maar twee dezelfde is wel fijn. vooral als je snelweg rijdt enzo.

ik heb trouwens ook een keer zo'n plug gebruikt.
5 euri en je kunt weer rijden.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_33684751
OK, klinkt goed. Dus 't is een heel gebruikelijke procedure. Waar hebben jullie het laten doen: bij een lokaal bandenboertje, of een grote jongen, zoals de KwitFit, Jan de Bandenman ofzoiets?
pi_33684840
ik heb het door een vriend laten doen.
maar ik zou gewoon een sjofele garage bellen en langsgaan met dat wiel.
doen ze vast wel voor een paar euri.
zo'n prop kun je zelf kopen bij de auto-onderdelenzaak.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_33684923
Ik heb het bij de kwikfit laten doen...

alleen wel oppassen bij kwikshit, vaak doen ze er gelijk andere dingen bij zoals balanceren, nieuwe ventieldopjes en weet ik het allemaal.
Dus zeggen: ik wil alleen een prop, verder niks want ze proberen het altijd.
copyright 2006
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:52:53 #8
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_33685090
Stel nou je denkt, ik haal ff zo een bus om hem te dichten (je weet, dan kun je nog even een uurtje rijden) .. dan kunnen ze je band niet meer plakken, dus doe dat alleen in nood
:r Patty Brard :r
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:17:45 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33685409
Gewoon even langs de Kwikfit hobbelen!
Pooier laten kletsen: bij een prop HOORT balanceren! Dat wiel moet weer trillingsvrij draaien. Kost een paar euro, boeie!
censuur :O
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:19:18 #10
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_33685431
Weet je wat het gevaar is met zo'n wiel, dat kan scheuren/klappen.
Nooit met een ballon gespeeld?
Ik zou er niet mee rond blijven rijden maar het óf laten reperareren óf een nieuwe band er onder gooien.
Je wacht nu gewoon op een ongeluk
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:51:51 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33685875
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:19 schreef Tique3 het volgende:
Je wacht nu gewoon op een ongeluk
En omdat verzekeringen niet van betalen houden, zoeken ze dan dit topic op Fok! op, waarna ze niks uitkeren
censuur :O
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:04:09 #12
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_33686064
Proppen wordt niet meer gedaan (is mijn ervaring). Ik heb banden laten plakken (met een hele grote bandenplaksticker) door Euromaster. Voor de duidelijkheid: er wordt aan de binnenkant van de band geplakt.

Was zó klaar en kostte iets van 10 euro ofzo.
pi_33772427
Proppen kan bijna elke garage, een bijna gloednieuwe band was met een spijker in de zijkant doorboord en prima gerepareerd.
Uitbalanceren is gelul, dit is bij een prop niet nodig.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33772557
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:36 schreef longinus het volgende:
Proppen kan bijna elke garage, een bijna gloednieuwe band was met een spijker in de zijkant doorboord en prima gerepareerd.
Uitbalanceren is gelul, dit is bij een prop niet nodig.
Lekker handig, proppen kan alleen in het loopvlak, zo neem je alleen maar onnodig risico. UItbalanceren is idd niet nodig bij een prop.
pi_33779054
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:36 schreef longinus het volgende:
Proppen kan bijna elke garage, een bijna gloednieuwe band was met een spijker in de zijkant doorboord en prima gerepareerd.
Uitbalanceren is gelul, dit is bij een prop niet nodig.
Veel plezier bij je volgende APK... Met een beschadigde wang wordt 'ie als 't goed is direct afgekeurd. De wang van een band krijgt dusdanig veel vervorming te verduren, ook tijdens normaal gebruik, dat 't ronduit gevaarlijk is om daar een prop in te persen. Het loopvlak van een band vervormt veel minder (en is sowieso veel stugger dan de wang), waardoor je daar wel veilig een prop in kunt persen.
pi_33792723
Ik was ¤ 20,75 euro kwijt bij de Profile:
de reparatie zelf was ¤ 13,45 (ex. BTW)
Wiel wisselen (??) ¤ 3,99 (ex. BTW)
gratis gevuld met stikstof
  zaterdag 7 januari 2006 @ 11:57:35 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33793707
STIKSTOF?! Bedoelen ze daar lucht mee (80 % stikstof) of doen ze serieus een speciaal gas in de banden?
Blij vliegtuigen doen ze stikstof in de banden, om te voorkomen dat-ie in brand vliegt bij een klapband...
censuur :O
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:02:14 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33793823
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:57 schreef RemcoDelft het volgende:
STIKSTOF?! Bedoelen ze daar lucht mee (80 % stikstof) of doen ze serieus een speciaal gas in de banden?
Blij vliegtuigen doen ze stikstof in de banden, om te voorkomen dat-ie in brand vliegt bij een klapband...
]
80% CO2

Stikstof bestaat uit grotere molekulen die te groot zijn om door onzichtbare haarscheurtjes heen te glippen. Je hoeft je bandenspanning dan dus nooit meer te controleren.
Vampire Romance O+
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:19:13 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33794322
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:02 schreef MouseOver het volgende:

[..]

]
80% CO2

Stikstof bestaat uit grotere molekulen die te groot zijn om door onzichtbare haarscheurtjes heen te glippen. Je hoeft je bandenspanning dan dus nooit meer te controleren.
OH MY...... Op welke broeikasgasplaneet leef jij? Weet je dat er helemaal NIETS klopt wat je daar opschrijft?! Ik vraag me af of je ECHT zo dom bent, of dat je je best doet om hier gewoon totale onzin te verzinnen....... Want als je serieus denkt dat bovenstaande waar is, verwijs ik je terug naar de kleuterschool

Voor de serieuze mensen:
-lucht bestaat grofweg voor 79% uit stikstof, 21% zuurstof, en zeer kleine fracties CO2 en andere gassen.
-stikstof-molekulen zijn kleiner dan zuurstofmolekulen
-CO2-molekulen zijn nog groter dan stikstofmolekulen!
-bandenspanning hoor je altijd regelmatig te controleren (volgens de handleiding van je auto zelfs voor elke rit...)
censuur :O
pi_34052121
Zo ben ik blij dit topic gevonden te hebben.

Na lang zoeken voor een 'goed' setje goedkope winterbanden kwam ik 80 km van huis aan in Culemborg. Deze beste man had een 7mm setje (van twee) Goodyear liggen en een 6 mm setje vredesteijn snowtrac (ook van twee). Ok mijn stalenvelgen afgegeven, banden invetten, banden erom zetten, oppompen, balanceren en monteren. Alles ging goed tot ik thuis kwam. Liep een rondje om mijn auto en ik bij goodyear rechtsvoor hoorde ik gesis. Zoeken en zoeken en ja hoor.
Echt een soort van gaatje in mijn band met een doorsnede van een pakweg 3 mm. Ook was de band erg slap. Ik heb kwam er net achter en helaas zijn alle toko's nu dicht. Ik heb er maar een schroefje in gedraaid en de band opgepompt naar 2,2 bar. Hij lijkt het zo vol te houden, maandag dus maar laten:

PLUGGEN
pi_34053850
Stikstof doen ze erin omdat dat veel minder uitzet door temperatuur, je hebt dan een constante bandendruk. Dan moet je je bandenspanning nog steeds controleren want het dicht geen lekken...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')