abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_33666167
Ik had weer de eer om de laatste post in het vorige topic te doen

De vorige delen:

Macro fotografie
Macro fotografie (deel 2)
Macro fotografie (deel 3)
Macro Fotografie (deel 4)
Macro Fotografie (deel 5)
Macro Fotografie (deel 6)
Macro Fotografie (deel 7)
Macro Fotografie (deel 8)
Macro Fotografie (deel 9)
Macrofotografie deel 10
Macrofotografie deel 11
Macrofotografie deel 12
Macrofotografie deeltje 4
Macro Fotografie deel 14

Laatste foto's:

MmadviewW


meer fotos...
timvput

Laatste post:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:42 schreef LoggedIn het volgende:
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:13 schreef MmadviewW het volgende:
Het statief dat ik heb is de Vanguard millenium 5 (mooi ding) en de camera die ik gebruik is de Canon eos D30 (digitale spiegelreflex camera).
...
mits je niet van die super profi foto's wil maken waarbij je de haren op de vlieg ziet zitten: dan kun je gaan voor een DSLR met een coole macrolens)...
hoe zit dat met macrolenzen op DSLR met compacts kan je op 1cm afstand van je beestje zitten, maar met macrolenzen van canon zit je op minimaal 20cm
pi_33666507
En weer een TVP!
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_33668886
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:48 schreef LoggedIn het volgende:
hoe zit dat met macrolenzen op DSLR met compacts kan je op 1cm afstand van je beestje zitten, maar met macrolenzen van canon zit je op minimaal 20cm [/i]
20 cm, heerlijk toch?! Ik bedoel hoe verder hoe beter wat mij betreft. Dan jaag je de beestjes niet zo snel weg.
daarbij slaat die 20 cm die je in de folders ziet staan op de afstand tussen het onderwerp en je sensor, daar zit dus nog een lens tussen. Met mij tamron 90mm macro zit ik op ongeveer 5-10 cm vanaf de voorkant van de lens bij 1:1 vergroting.

Een ander verschil is de brandpuntsafstand. Bij compacts werkt die 1 cm meestal alleen in de groothoekstand. Bij een typische macrolens zit je op 100 mm en dat is dus al redelijk tele.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:33:23 #4
81996 Bond
License to kill
pi_33669367
@ MmadviewW:
Dat proggie werkt geweldig Thanx
Geen commentaar
pi_33669528
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:33 schreef Bond het volgende:
@ MmadviewW:
Dat proggie werkt geweldig Thanx
Dat is mooi
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:07:48 #6
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33707828
Ik heb ook maar even een bloemetje gekiekt net om niet beticht te worden van het plaatsen van ordinaire tvp's
Life is what you make it.
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:16:08 #7
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33708143
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:07 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb ook maar even een bloemetje gekiekt net om niet beticht te worden van het plaatsen van ordinaire tvp's
[afbeelding]
Wat veel blaadjes, prima foto!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33766091
Hier 2 van mij met mij:

1#


#2
pi_33766957
leuk topic!
is dit macro?

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_33767089
ja das een macro foto.
pi_33767872
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef ill-omened het volgende:
stelt nie zoveel voor maar ja http://www.deviantart.com/deviation/27328305/
Ik vind 'm wel mooi Of het echt macro is, betwijfel ik alleen.. Maar het is iig dichtbij
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:15 schreef Veersesmurf het volgende:
leuk topic!
is dit macro?

[afbeelding]
Mooie kleuren! En wat mij betreft wel een beetje macro hoor
Je zou kunnen proberen de volgende keer wat meer met de compositie te spelen. De bloem staat nu een beetje in het midden van de foto, en de schutting is niet echt een super mooie achtergrond.
Ook kun je misschien nog dichterbij gaan?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33768922
bedankt voor de tips

ik heb maar een heel simpele camera (Canon Ixus 40) en deze foto is op zijn kop genomen (bloem van de Fuchsia hangt) dus het was meer een 'lucky shot', vandaar ook dat het huis erop staat

Net gemaakt: uitgebloeid bloemetje van een herfstaster
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_33770018
een macro foto is een opname waarbij het object op ware grootte of groter wordt uitgebeeld.
pi_33772839
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:20 schreef luap het volgende:
Een ander verschil is de brandpuntsafstand. Bij compacts werkt die 1 cm meestal alleen in de groothoekstand. Bij een typische macrolens zit je op 100 mm en dat is dus al redelijk tele.
en hoe is het effect daarvan op de scherpte-diepte?
  Moderator vrijdag 6 januari 2006 @ 20:38:43 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33778436
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:29 schreef ill-omened het volgende:
een macro foto is een opname waarbij het object op ware grootte of groter wordt uitgebeeld.
Dat kan niet
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33779189
waarom kan da nie?
  Moderator vrijdag 6 januari 2006 @ 21:04:18 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33779236
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:02 schreef ill-omened het volgende:
waarom kan da nie?
Die muggen hier zijn écht niet op ware grote.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:37:46 #19
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33782477
Of groter stond er dan ook bij.
Daarnaast is er een grijs gebied van close-focus, foto's waarbij het onderwerp de ware grote nadert.
Life is what you make it.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:56:01 #20
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33799027

Ik moet de boel weer gaan schoonmaken
Life is what you make it.
pi_33799508
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:53 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

en hoe is het effect daarvan op de scherpte-diepte?
Hmmm, goeie vraag. Volgens mij maakt het voor de scherptediepte niet uit. Dat heeft alleen met de vergroting te maken. Waar het wel heel belangrijk voor is is hoe blurred de achtergrond is. Hoe meer tele hoe meer je een rustige achtergrond krijgt.
Daarnaast is het wel zo dat je bij een compact altijd meer scherptediepte hebt dan bij een SLR (door het formaat van de sensor).
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_33799610
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:56 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Ik moet de boel weer gaan schoonmaken
Mooie foto! Jammer idd van die stofjes op je sensor. Photoshop kan hier wel makkelijk iets aan doen overigens.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  zondag 8 januari 2006 @ 21:02:56 #23
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_33844678
Ik moet nog echt leren om de juiste combinatie van de instellingen van mijn camera te vinden.
Vandaar dat deze foto's niet geweldig goed gelukt zijn. Maar ik er toch wel trots op ben


Jammer vind ik dat de kleuren niet echt helder zijn. Zit een beetje een doffe waas overheen. Volgende keer eens kijken hoe ik dat kan voorkomen.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zondag 8 januari 2006 @ 21:11:01 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33845085
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:02 schreef Zombine het volgende:
Ik moet nog echt leren om de juiste combinatie van de instellingen van mijn camera te vinden.
Vandaar dat deze foto's niet geweldig goed gelukt zijn. Maar ik er toch wel trots op ben

[afbeelding]
Jammer vind ik dat de kleuren niet echt helder zijn. Zit een beetje een doffe waas overheen. Volgende keer eens kijken hoe ik dat kan voorkomen.
Het belangrijkste is natuurlijk dat je er gewoon plezier in hebt om ze te maken, als dat zo is dan wordt het resultaat ook steeds meer wat je er van verwacht. En het zijn leuke plaatjes toch! Emmen?
Life is what you make it.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:18:41 #25
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_33845387
Emmen inderdaad
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_33845463
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:02 schreef Zombine het volgende:
Ik moet nog echt leren om de juiste combinatie van de instellingen van mijn camera te vinden.
Vandaar dat deze foto's niet geweldig goed gelukt zijn. Maar ik er toch wel trots op ben

[afbeelding]
Jammer vind ik dat de kleuren niet echt helder zijn. Zit een beetje een doffe waas overheen. Volgende keer eens kijken hoe ik dat kan voorkomen.
Vaak valt er achteraf nog een hoop te doen aan de kleuren Je kunt bijvoorbeeld het contrast van de foto wat verhogen, of wat met de saturation spelen.
En ze zijn zeker niet slecht Heb je de macro-instelling van je camera gebruikt (knopje met een bloemetje er bij)? Dan kun je meestal redelijk dichtbij komen met je cam en toch scherpe foto's maken.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:11 schreef luap het volgende:

[..]

Hmmm, goeie vraag. Volgens mij maakt het voor de scherptediepte niet uit. Dat heeft alleen met de vergroting te maken. Waar het wel heel belangrijk voor is is hoe blurred de achtergrond is. Hoe meer tele hoe meer je een rustige achtergrond krijgt.
Daarnaast is het wel zo dat je bij een compact altijd meer scherptediepte hebt dan bij een SLR (door het formaat van de sensor).
Ik heb dan wel een compact, maar toch: ik snap nog steeds niet hoe het nou zit met de telestand en minder scherptediepte (vagere achtergrond). Als ik namelijk meer inzoom, wordt automatisch het diafragma op mijn camera kleiner, dus heb ik juist een scherpere achtergrond? Kun je misschien nog eens uitleggen hoe ik dat dan zou moeten doen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33845884
Uit deel 14: Macro Fotografie deel 14
"Robertje", tweedehands gekocht? Ik vind hem nl. alleen maar voor > ¤ 210,-.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:59:03 #28
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_33847127
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:20 schreef Elefes het volgende:

[..]

Vaak valt er achteraf nog een hoop te doen aan de kleuren Je kunt bijvoorbeeld het contrast van de foto wat verhogen, of wat met de saturation spelen.
En ze zijn zeker niet slecht Heb je de macro-instelling van je camera gebruikt (knopje met een bloemetje er bij)? Dan kun je meestal redelijk dichtbij komen met je cam en toch scherpe foto's maken.
Had macro aanstaan ( bloemetje dus ). Alleen iso-waarden f-waarden en sluitertijd moet ook aan gedacht worden. En dat heb ik nog niet helemaal door van wat de perfecte combinaties zijn.

EDIT: bedankt voor de complimenten trouwens
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_33848754
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:59 schreef Zombine het volgende:

[..]

Had macro aanstaan ( bloemetje dus ). Alleen iso-waarden f-waarden en sluitertijd moet ook aan gedacht worden. En dat heb ik nog niet helemaal door van wat de perfecte combinaties zijn.

EDIT: bedankt voor de complimenten trouwens
Iso waarden hoef je meestal niet veel aan te doen; hoe lager hoe beter (omdat je dan minder ruis hebt) over het algemeen, of je moet wat ruis op je foto willen of te weinig licht hebben.
Kijk eens in het "help me mijn foto verbeteren" topic, daar zijn vandaag een aantal verhalen gepost over de instellingen op je camera. Misschien dat je daar wat aan hebt
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33858136
als het wat donker of als je een actie scene wil fotograferen dan gebruik je best een hogere iso waarde. Maar niet teveel want bij een iso 800 bv. heb je bijna zowieso ruis. Ik gebruik meestal iso 64 of 100.

Als jullie even zo vriendelijk zouden willen zijn om 5 sterren te stemmen op mijn foto "cube" op http://canon.be.msn.com/EOSActive.aspx
pi_33859998
quote:
Op maandag 9 januari 2006 09:36 schreef ill-omened het volgende:
als het wat donker of als je een actie scene wil fotograferen dan gebruik je best een hogere iso waarde. Maar niet teveel want bij een iso 800 bv. heb je bijna zowieso ruis. Ik gebruik meestal iso 64 of 100.

Als jullie even zo vriendelijk zouden willen zijn om 5 sterren te stemmen op mijn foto "cube" op http://canon.be.msn.com/EOSActive.aspx
ik wou eigenlijk zeggen "nee ", maar het is toch wel een aardige foto
pi_33867915
quote:
Op maandag 9 januari 2006 09:36 schreef ill-omened het volgende:
als het wat donker of als je een actie scene wil fotograferen dan gebruik je best een hogere iso waarde. Maar niet teveel want bij een iso 800 bv. heb je bijna zowieso ruis. Ik gebruik meestal iso 64 of 100.
Dat zei ik dus ook: alleen als het nodig is door bijvoorbeeld donkerte (en bij actie hangt het ook maar net van de hoeveelheid licht af). En als een (compact)camera al tot 800 iso gaat, is deze meestal bijna onbruikbaar door de hoge ruisintensiteit. Bij een SLR is dat volgens mij iets anders
quote:
Als jullie even zo vriendelijk zouden willen zijn om 5 sterren te stemmen op mijn foto "cube" op http://canon.be.msn.com/EOSActive.aspx
Ksst! Foei
En nee, ik ga niet stemmen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33950344

clique voor groter

hoi
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_33950608
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:28 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[afbeelding]
clique voor groter

hoi
eigenlijk moet je wel een beetje die schaduwen wegdoen..
pi_33951346
Ik vind de schaduwen niet zo storend (die vormen wel een leuk patroon) maar storender vind ik dat de bovenkant van het doosje (de kant waar Blistex staat) niet helemaal scherp is, en donker is. Toch geen verkeerde foto imho, leuke oefening voor de belichting
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33955210
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:56 schreef Elefes het volgende:
Ik vind de schaduwen niet zo storend..
het is niet zo zeer dat het stoort, meer dat de foto denk ik veel leuker wordt met weinig tot geen schaduw
pi_33955939
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:29 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

het is niet zo zeer dat het stoort, meer dat de foto denk ik veel leuker wordt met weinig tot geen schaduw
Dat zou kunnen. Een beetje high-key bedoel je?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33958349
Hallo!

De schaduw vind ik zelf niet zo storend, maar het was mooier geweest als het een mooie scherpe schaduw geweest was. Maar ja, dat lukt me gewoon even niet.

Ik heb express de bovenkant van het doosje onscherp gelaten en gefocussed op het stukje tekst op de zijkant. Misschien, zie ik nu, was het inderdaad wel mooier geweest om op de voorkant te focussen. Alhoewel ik het zo ook wel leuk vind, alhoewel dat wel pas fullsize een beetje tot z'n recht komt. Volgende keer weer!

En dank u.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_33975480
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef Elefes het volgende:
Dat zou kunnen. Een beetje high-key bedoel je?
idd
pi_33975588
bloemetje (klikbaar) heel standaard, ik weet het..





bij de 2e had ik meer scherptediepte moeten doen, maar verder..? zeg het eens
pi_33978228
Inderdaad ietsje scherper, en nog meer recht boven de bloem misschien (en deze dan precies in het midden van het beeld).. Maar ik vind dit al knap, ik krijg ze er nooit zo mooi op
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:36:30 #42
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33978277
Standaard of niet, ik vind het mooie foto's.
De 2de kan inderdaad een grotere diepte gebruiken, als je nu kijkt oogt hij toch een klein beetje onscherp. Maak je deze met je powershot A610 standaard, of gebruik je er een voorzetlensje bij?
Life is what you make it.
pi_33978450
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:36 schreef Schanulleke het volgende:
Standaard of niet, ik vind het mooie foto's.
De 2de kan inderdaad een grotere diepte gebruiken, als je nu kijkt oogt hij toch een klein beetje onscherp. Maak je deze met je powershot A610 standaard, of gebruik je er een voorzetlensje bij?
standaard, heb geen voorzetlensjes
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:35 schreef Elefes het volgende:
Inderdaad ietsje scherper, en nog meer recht boven de bloem misschien (en deze dan precies in het midden van het beeld).. Maar ik vind dit al knap, ik krijg ze er nooit zo mooi op
ja, rechtboven was ook de bedoeling.. maar het ging ff wat moeizaam allemaal vnv mss nog ff een goeie van bovenaf maken
pi_33980582
Na de tentamenweek ga ik weer een aantal macro's schieten
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33992535
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:35 schreef Elefes het volgende:
Inderdaad ietsje scherper, en nog meer recht boven de bloem misschien (en deze dan precies in het midden van het beeld).. Maar ik vind dit al knap, ik krijg ze er nooit zo mooi op
hoe vindt je em zo?

pi_33993748
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:07 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hoe vindt je em zo?

mooie macro
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33995834
Na de aanschaf van wat spotjes en wat vellen papier ook maar weer eens met macro's bezig gegaan.




De ministudio is er, nu wat creatievere onderwerpen
pi_34022048
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

Nee.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:24:19 #49
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34023439
Nice Jellee!
Life is what you make it.
pi_34028469
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:41 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

[afbeelding]
Very nice Jellee
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34028549
ik heb die ene "bloemenfoto's" naar Hallmark's artwork gestuurd kreeg mailtje terug

Geachte meneer,

Uw email hebben wij in goede orde mogen ontvangen.

Helaas moeten wij u berichten dat wij geen interesse hebben om uw werk aan
te kopen voor reproductie tot wens- of prentbriefkaarten. De belangrijkste
reden hiervoor is dat wij reeds ruimschoots voorzien zijn van deze stijl
fotografie.
Het staat u natuurlijk vrij om met regelmaat beelden op te sturen die
mogelijk wel een aanvulling op ons assortiment kunnen zijn.

Wij danken u voor de genomen moeite.


Met vriendelijke groet,
HALLMARK CARDS NEDERLAND B.V.

ging om deze foto's:

http://xs59.xs.to/pics/05500/rodebloemgelukt.png
http://xs60.xs.to/pics/05511/rodebloemgelukt2.png
http://xs60.xs.to/pics/05515/bloem23_12_05.PNG
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  vrijdag 13 januari 2006 @ 21:57:44 #52
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_34029196
Tja, de foto's zijn niet lelijk hoor MmadviewW, maar ik kan wel begrijpen dat zo'n bedrijf al veel van dat soort foto's binnenkrijgt.

Misschien moet je iets originelers proberen?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_34029755
Die 3e zou makkelijk als kaart kunnen vind ik, hm..
Nee.
pi_34032654
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:41 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

[afbeelding]
heel mooi
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:13 schreef Jelleee het volgende:
Die 3e zou makkelijk als kaart kunnen vind ik, hm..
het zou wel kunnen ja, maar ik kan me goed voorstellen dat hallmark zat van dit soort fotos heeft
pi_34035349
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:07 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hoe vindt je em zo?

Mooi mooi Misschien nog ietsje scherpte er bij.. Maar verder super
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:41 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

[afbeelding]

Erg mooi inderdaad!
Hele mooie werking van scherptediepte, goede compositie, erg lekkere foto, echt mooi Imho de eerste mooie foto van een druppel + kraan die ik hier heb gezien.

Enig minpuntje wat ik zo gauw zie is imho dat er wat vlekken op de kraan zitten (schoonmaken jij! ).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34035382


ik heb ff zitten spelen, heb gisteren een Powershot S2 IS gekocht....
pi_34035723
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:41 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

[afbeelding]
Mooi
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_34041534
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:41 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mooi mooi Misschien nog ietsje scherpte er bij.. Maar verder super
[..]


Erg mooi inderdaad!
Hele mooie werking van scherptediepte, goede compositie, erg lekkere foto, echt mooi Imho de eerste mooie foto van een druppel + kraan die ik hier heb gezien.

Enig minpuntje wat ik zo gauw zie is imho dat er wat vlekken op de kraan zitten (schoonmaken jij! ).
Weetik!
Binnekort ff soepen, stukken tandpasta kan echt niet
Nee.
pi_34061381
Bedankt, mja ik vond die 1e het (meest) geschikt als kaart.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34061528
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:04 schreef MmadviewW het volgende:
Bedankt, mja ik vond die 1e het (meest) geschikt als kaart.
Ik vind ze ook erg mooi inderdaad, maar als ik de kaarten van Hallmark in mijn hoofd neem (die met een witte rand) dan hebben ze al veel van dit soort dingen.
Een mogelijkheid is natuurlijk je eigen kaarten drukken

[ Bericht 1% gewijzigd door Elefes op 15-01-2006 11:28:40 ]
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34076250


3x raden wat dit is
En hij is NIET gecropped ofzo, het is de volledige beeldbreedte :-)
blub blub
pi_34079603
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:41 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

[afbeelding]
Mooi Jelleee zou je de camerainstellingen willen verklappen? ga ik ook eens oefenen met druppies!
  zondag 15 januari 2006 @ 12:45:10 #63
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_34079673
Briefgeld?
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:41 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

[afbeelding]
Wat zijn die 'slierten' die onder de waterdruppels hangen?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zondag 15 januari 2006 @ 12:48:51 #64
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34079793
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Mooi Jelleee zou je de camerainstellingen willen verklappen? ga ik ook eens oefenen met druppies!
pi_34079935
quote:
Op zondag 15 januari 2006 09:37 schreef nielsgeode het volgende:
[afbeelding]

3x raden wat dit is
En hij is NIET gecropped ofzo, het is de volledige beeldbreedte :-)
een eurobiljet
pi_34080360
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:48 schreef Mauro het volgende:

[..]

[afbeelding]
Thanks
pi_34080394
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Thanks
maar verkeerde plaatje
  zondag 15 januari 2006 @ 15:07:15 #68
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34084822
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:45 schreef Zombine het volgende:
Briefgeld?
[..]

Wat zijn die 'slierten' die onder de waterdruppels hangen?
dat is de bewegingonscherpte van de vallende druppels

zo te zien heeft hij geflitst met front curtain in plaats van rear curtain
komt er dus op neer dat de camera flitst aan het begin van het maken van de foto (met lange sluitertijd) en daarbij de druppel "bevriest", vervolgens komt daar de beweging nog achteraan
als je rear curtain gebruikt dan hangen die slierten er boven

nu lijkt het dan ook alsof de druppels omhoog vallen
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34085523
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:06 schreef An24 het volgende:

[..]

maar verkeerde plaatje
Idd!
Ik dacht ook al, sinds wanneer heb ik die foto met een Minolta gemaakt?
Om op je vraag terug te komen, Pea had 't keer in een topic gezegt hoe het precies moest..
Maar zo heb ik het gedaan, met een camera zonder instelbare sluitertijd..

Gewoon water uit de kraan laten lopen, er vlakbij een lamp naast zetten, linksachter de watersliert of er gewoon links van, je camera op macro, en dan de knop half indrukken zodat hij scherpstelt in macro op de lopende watersliert, dan duw je de kraan een beetje uit, zodat hij om de 2 sec een druppeltje water laat vallen, en dan met flits (heb ik in ieder geval gedaan) een foto maken, de hoeveelheid licht van het lampje moet een snelle sluitertijd krijgen dan, en dan op goed geluk een foto maken..
Maak de kraan wel schoon!

Ik ben benieuwd naar je resultaten!

Edit; en natuurlijk een beetje scharpenen met een fotoedit-progje kan geen kwaad
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:45 schreef Zombine het volgende:
[..]

Wat zijn die 'slierten' die onder de waterdruppels hangen?
Licht denk ik , zo'n druppel in in 1 seconde alweer beneden, en ik heb geloof ik met flits gedaan.. dus het licht (zie mijn verhaal hierboven) is meegetrokken in de sluitertijd, want de druppel valt toch door.. Lijkt een beetje op Dubbelu's munt-foto, rear-curtain ofzo.. niet dat ik dat heb x_X

*kuch*.. Wat Lostmind dus zegt / zei

[ Bericht 23% gewijzigd door Jelleee op 15-01-2006 15:35:16 ]
Nee.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:43:31 #70
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34086208
is idd het verkeerde plaatje
pi_34087794
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:25 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Idd!
Ik dacht ook al, sinds wanneer heb ik die foto met een Minolta gemaakt?
Om op je vraag terug te komen, Pea had 't keer in een topic gezegt hoe het precies moest..
Maar zo heb ik het gedaan, met een camera zonder instelbare sluitertijd..

Gewoon water uit de kraan laten lopen, er vlakbij een lamp naast zetten, linksachter de watersliert of er gewoon links van, je camera op macro, en dan de knop half indrukken zodat hij scherpstelt in macro op de lopende watersliert, dan duw je de kraan een beetje uit, zodat hij om de 2 sec een druppeltje water laat vallen, en dan met flits (heb ik in ieder geval gedaan) een foto maken, de hoeveelheid licht van het lampje moet een snelle sluitertijd krijgen dan, en dan op goed geluk een foto maken..
Maak de kraan wel schoon!

Ik ben benieuwd naar je resultaten!

Edit; en natuurlijk een beetje scharpenen met een fotoedit-progje kan geen kwaad
[..]

Licht denk ik , zo'n druppel in in 1 seconde alweer beneden, en ik heb geloof ik met flits gedaan.. dus het licht (zie mijn verhaal hierboven) is meegetrokken in de sluitertijd, want de druppel valt toch door.. Lijkt een beetje op Dubbelu's munt-foto, rear-curtain ofzo.. niet dat ik dat heb x_X

*kuch*.. Wat Lostmind dus zegt / zei
Haha, nou, ik moet nu even bijkomen van het trainen, maar ik ga deze week nog een poging wagen, bedankt voor je uitleg
pi_34099889
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:25 schreef Jelleee het volgende:
[...]
Edit; en natuurlijk een beetje scharpenen met een fotoedit-progje kan geen kwaad
[...]
wat doen jullie allemaal met photoshop? ik crop de fotos en stel soms de levels iets anders af, maar dat is het wel.. maar volges mij zitten sommige mensen hier halve fotos bij elkaar te photoshoppen
pi_34106437




Hier moeten ze namelijk geplaatst worden
pi_34112595
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:53 schreef erik-de-perik het volgende:

[..]

een eurobiljet
10 euro inderdaad
En ik wist niet dat fotosoep ook EXIF instellingen mee opslaat in een jpg
blub blub
pi_34187199
Ik heb een set foto's (9 stuks) verzameld die ik tussen een jaar terug ongeveer en nu heb geschoten, misschien iets langer terug. Toen nog gemaakt met mijn Minolta Dimage A1...

Om hier niet een lijst foto's te posten (kan ik doen, als dat gewenst is?) heb ik de volgende link:
http://www2.ipublications.net:90/gallery2/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=17644

Foto's in eerste instantie als Thumbs, aanklikbaar voor 640*480, en vergroting ook mogelijk tot origineel formaat...

Commentaar (opbouwende kritiek) is altijd welkom...
Wietse
pi_34205904
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:41 schreef Jelleee het volgende:
Ik heb dit nu net uurtje + 1 minuut geleden gemaakt

[afbeelding]
Een andere van 2 dagen later dan maar, wit papiertje kon ik niet goed in de hoek krijgen, en flits zou een beetje een spiegeleffect moeten gegeven hebben, maar dus niet.. hier ben ik minder tevreden over omdat de druppel nét niet op dat moment viel, maar toch nog redelijk.. vind ik.



Woeh, wat zie ik nu?
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:07 schreef lostminds het volgende:

[..]

dat is de bewegingonscherpte van de vallende druppels

zo te zien heeft hij geflitst met front curtain in plaats van rear curtain
komt er dus op neer dat de camera flitst aan het begin van het maken van de foto (met lange sluitertijd) en daarbij de druppel "bevriest", vervolgens komt daar de beweging nog achteraan
als je rear curtain gebruikt dan hangen die slierten er boven

nu lijkt het dan ook alsof de druppels omhoog vallen
Mooie uitleg, alleen mijn camera is nog te primitief voor Rear curtain, Kheb niet eens instelbare sluitertijd, laat staan Rear-Curtain mode.. + die eerste was flitsloos.. en verder hangen er alleen maar gordijnen aan de muur, dus..



nu stop ik met praten..

[ Bericht 19% gewijzigd door Jelleee op 18-01-2006 17:52:15 (blaat) ]
Nee.
pi_34208898


[ Bericht 20% gewijzigd door MmadviewW op 18-01-2006 18:59:57 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34209050
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:38 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Een andere van 2 dagen later dan maar, wit papiertje kon ik niet goed in de hoek krijgen, en flits zou een beetje een spiegeleffect moeten gegeven hebben, maar dus niet.. hier ben ik minder tevreden over omdat de druppel nét niet op dat moment viel, maar toch nog redelijk.. vind ik.

[afbeelding]

Woeh, wat zie ik nu?
[..]

Mooie uitleg, alleen mijn camera is nog te primitief voor Rear curtain, Kheb niet eens instelbare sluitertijd, laat staan Rear-Curtain mode.. + die eerste was flitsloos.. en verder hangen er alleen maar gordijnen aan de muur, dus..

[afbeelding]

nu stop ik met praten..
nice pics Jelle, ik ga zo denk ik ook ff waterdruppels fotograferen
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34209185
smurf heeft toevallig vanmiddag ook ff een foto'tje geschoten van een tulp. binnenkort zal ik er nog een proberen te maken als de bloemblaadjes wat verder uit elkaar zijn.

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_34210383
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_34211201
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:54 schreef MmadviewW het volgende:
[afbeelding]
Die vind ik echt mooi!
Ik moet ook een keer lakens papier wtf, papier heb ik al gaan kopen, voor achtergrond.. en wat bloemen..
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:03 schreef Veersesmurf het volgende:
smurf heeft toevallig vanmiddag ook ff een foto'tje geschoten van een tulp. binnenkort zal ik er nog een proberen te maken als de bloemblaadjes wat verder uit elkaar zijn.

[afbeelding]
Heb je flits gebruikt?

Wel mooi foto! maar zoals je al zei zal het inderdaad mooier worden als de blaadjes wat verder uit elkaar zijn!
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:39 schreef SuzukiSwift het volgende:
[afbeelding]
Mooi! goede achtergrond ook, past beetje mij de metaal-kleurtjes

[ Bericht 3% gewijzigd door Jelleee op 18-01-2006 20:02:24 ]
Nee.
pi_34211540
Ik heb idd flits gebruikt, zonder flits vond ik de kleuren wat minder mooi uitkomen, vandaar

zelfde geld voor deze waterlelie:
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_34211792
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:12 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb idd flits gebruikt, zonder flits vond ik de kleuren wat minder mooi uitkomen, vandaar

zelfde geld voor deze waterlelie:
[afbeelding]

Die is mooi, vooral hoe het gele in het midden over het paarse/roze overloopt!

Is het btw bijna standaart dat je scherpstel punt in het midden van een bloem moet zitten? of ligt dat aan mij?
Nee.
pi_34211866


Jammer van dat witte stuk snot linksonder de bloem..
Nee.
pi_34212622
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:03 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Die vind ik echt mooi!
Ik moet ook een keer lakens gaan kopen, voor achtergrond.. en wat bloemen..
Dankje , is gewoon rood papier als achtergrond
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34213480
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:12 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb idd flits gebruikt, zonder flits vond ik de kleuren wat minder mooi uitkomen, vandaar

zelfde geld voor deze waterlelie:
[afbeelding]
Oeh! Die is mooi als wallpaper!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_34219970
Wie kan mij een tip geven?

Ik heb een tijdje een nieuwe Canon EOS 350D met de kitlens en een extra Sigma 70-300 blahblah lens gekocht die ze me er bij gepraat hadden voor een leuke tele lens.
Nu valt het me tegen dat ik niet meer bijvoorbeeld een vlieg of een vlinder of een ander object schermvullend in beeld kan krijgen. Wat voor lens heb ik hiervoor nodig?
Beide lenzen stellen niet scherp als ik te dicht bij kom.
Voorheen was ik in het bezit van een Olympus 770UZ waarbij ik op 3cm kon scherpstellen in combinatie met de super-macro functie en ik vond het erg leuk om dan mooie scherpe plaatjes te kunnen schieten.
Wie kan mij helpen? Het hoeft voor mij niet topkwaliteit te zijn, ik vind het vooral leuk om fotos te MAKEN en investeren houd ik voor later als ik echt iets moois heb gevonden.

Bedankt,
Bramvo.
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:36:13 #88
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34221664
Ik zit net te wachten op een paar soligor tussenringen. In combinatie met je telezoom objectief (of een andere) zou dat ook jou moeten kunnen helpen om betere beeldvulling te krijgen.
Life is what you make it.
pi_34221703
Ook nog tweetjes van deze vanavond; een zeeegelskelet en een wenteltrapje...



pi_34221740
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:04 schreef Bramvo het volgende:
Wie kan mij een tip geven?

Ik heb een tijdje een nieuwe Canon EOS 350D met de kitlens en een extra Sigma 70-300 blahblah lens gekocht die ze me er bij gepraat hadden voor een leuke tele lens.
Nu valt het me tegen dat ik niet meer bijvoorbeeld een vlieg of een vlinder of een ander object schermvullend in beeld kan krijgen. Wat voor lens heb ik hiervoor nodig?
Beide lenzen stellen niet scherp als ik te dicht bij kom.
Voorheen was ik in het bezit van een Olympus 770UZ waarbij ik op 3cm kon scherpstellen in combinatie met de super-macro functie en ik vond het erg leuk om dan mooie scherpe plaatjes te kunnen schieten.
Wie kan mij helpen? Het hoeft voor mij niet topkwaliteit te zijn, ik vind het vooral leuk om fotos te MAKEN en investeren houd ik voor later als ik echt iets moois heb gevonden.

Bedankt,
Bramvo.
Mja ik heb ook een sigma 70-300 mm lens, ook niet echt handig... voor macro's sta ik 2 meter verderop , en ik kan inderdaad ook niet een vlieg oid de foto laten vullen.
Je zou kunnen gaan werken met macro-voorzetlenzen, of (dure) macrolenzen.
Voordeel van de macro-voorzetlenzen is dat ze goedkoop zijn, maar toch kun je er wel leuke dingen mee bereiken (zeker op zo'n telelens).
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34221786
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:43:15 #92
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34221982
@ werewolf: de zee-egel is mooi! Bij het wenteltrapje stoort de geringe DOF me een beetje.
@ MmadviewW: Lekker bezig, mooie kleuren!
Life is what you make it.
pi_34222528
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:43 schreef Schanulleke het volgende:
@ werewolf: de zee-egel is mooi! Bij het wenteltrapje stoort de geringe DOF me een beetje.
@ MmadviewW: Lekker bezig, mooie kleuren!
Bedankt, net ff andere foto geschoten,




[ Bericht 4% gewijzigd door MmadviewW op 18-01-2006 23:07:30 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34222793
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:43 schreef Schanulleke het volgende:
@ werewolf: de zee-egel is mooi! Bij het wenteltrapje stoort de geringe DOF me een beetje.
Mij ook, had hem misschien toch wat rechter moeten leggen, maar heb hem niet her thuis

Ik moet ook maar eens verschillende kleuren achtergrondvellen halen, want die bloemen komen er mooi uit, vooral die gele
pi_34224140
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:58 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Mij ook, had hem misschien toch wat rechter moeten leggen, maar heb hem niet her thuis

Ik moet ook maar eens verschillende kleuren achtergrondvellen halen, want die bloemen komen er mooi uit, vooral die gele
Thanks, die Zee-egel foto is trouwens ook heel mooi
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:13:57 #96
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_34225945
hier dan mijn toevoeging....deze is van mijn afgelopen vakantie in Thailand...
pi_34226066
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:03 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Mooi! goede achtergrond ook, past beetje mij de metaal-kleurtjes
Deze foto is gemaakt nadat het gesneeuwd had. daardoor is die achtergrond zo mooi wat de kleur betreft.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_34226381
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:13 schreef sgoldie het volgende:
hier dan mijn toevoeging....deze is van mijn afgelopen vakantie in Thailand...
[afbeelding]
Lekker beestje!

Ik heb zelf in Afrika van de zomer een Armoured Ground Cricket op de foto gezet.
(is twee topics terug al eens langsgekomen)
pi_34244577
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:25 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Lekker beestje!

Ik heb zelf in Afrika van de zomer een Armoured Ground Cricket op de foto gezet.
(is twee topics terug al eens langsgekomen)
[afbeelding]
Die is mooi! Wat een bakbeest zeg..

Nog iets van mezelf, en nu kap ik ff met die druppeldingen.. x)



Oke oke, binnekort kraan schoonmaken =P
Nee.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:50:12 #100
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34245669
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:17 schreef Jelleee het volgende:
Nog iets van mezelf, en nu kap ik ff met die druppeldingen.. x)

[afbeelding]

Oke oke, binnekort kraan schoonmaken =P
De volgende keer als je weer eens besluit met die druppeldingen aan de gang te gaan...
Kun je ze dan ook naar beneden laten vallen ipv omhoog?
pi_34246243
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:37 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

Mja ik heb ook een sigma 70-300 mm lens, ook niet echt handig... voor macro's sta ik 2 meter verderop , en ik kan inderdaad ook niet een vlieg oid de foto laten vullen.
Je zou kunnen gaan werken met macro-voorzetlenzen, of (dure) macrolenzen.
Voordeel van de macro-voorzetlenzen is dat ze goedkoop zijn, maar toch kun je er wel leuke dingen mee bereiken (zeker op zo'n telelens).
Ok bedankt voor je info. Heb je toevallig ook een idee waar ik op moet letten als ik bijvoorbeeld echt een sigma of canon lens koop? Ik ben zelf niet zo'n fan van voorzetlenzen ivm lichtverlies etc. Of zijn die originele dingen onbetaalbaar?

Thnx,
Bramvo.
pi_34246559
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:50 schreef Mauro het volgende:

[..]

De volgende keer als je weer eens besluit met die druppeldingen aan de gang te gaan...
Kun je ze dan ook naar beneden laten vallen ipv omhoog?
Keine Rear-curtain
Nee.
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:21:14 #103
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34246607
Dan draai je toch gewoon je camera om
Life is what you make it.
pi_34247018
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:21 schreef Schanulleke het volgende:
Dan draai je toch gewoon je camera om


Volgens mij heb ik serieus mijn camera verkeerd gehouden, idd!
Nee.
  maandag 23 januari 2006 @ 22:52:17 #105
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34396545
Ik dacht vanavond eventjes een beetje schoon te maken.
En even te spelen met mijn nieuwe Soligor extension tube.
Dat laatste ging nog wel, maar dat eerste had ik geloof ik beter niet kunnen doen.
Life is what you make it.
  maandag 23 januari 2006 @ 23:32:32 #106
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34398184
deze heeft een paar maandjes bij mij gelogeerd
lief he

Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34398749
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:32 schreef lostminds het volgende:
deze heeft een paar maandjes bij mij gelogeerd
lief he

[afbeelding]
Zo, aparte foto Het lijkt net een tekening of iets dergelijks .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:10:38 #108
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34418112
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:47 schreef Elefes het volgende:

[..]

Zo, aparte foto Het lijkt net een tekening of iets dergelijks .
el cheapo lens met wat usm er over heen
hier nog een...

Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34458531
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:10 schreef lostminds het volgende:

[..]

el cheapo lens met wat usm er over heen
hier nog een...

[afbeelding]
An is jaloers, maar voor deze leek spreek je wartaal
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:48:07 #110
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34459663
Dan zal ik even proberen om duidelijkheid te geven.

El cheapo: algemene aanduiding voor goedkoop spul.
USM: UnSharp Mask, bewerkingsfilter in Photoshop waarmee je scherpte kan benadrukken.
Life is what you make it.
pi_34459768
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:19 schreef An24 het volgende:

[..]

An is jaloers, maar voor deze leek spreek je wartaal
vertaling:
een hele goedkope macro lens (cosina 100mm) met voorzet/opschroef/geval/dinges/iets om tot 1 op 1 vergroting te komen
en UnSharpMask filter in photoshop
die laatste is te vinden onder: FILTER > SHARPEN > UNSHARP MASK
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34459821
shit... voor niks zitten typen
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34459994
Maakt niet uit, ben u beiden zeer dankbaar (en blijkbaar te lui om te puzzelen )
pi_34461451
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:10 schreef lostminds het volgende:

[..]

el cheapo lens met wat usm er over heen
hier nog een...

[afbeelding]
Het geeft wel een mooi, apart effect vind ik
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34480045
Nee.
pi_34480558
mooie foto's hierboven!!

ik heb ook een macro van een poppetje dat bij ons in de keuken staat:



leuke van macro, dat je van een niet bijzonder onderwerp toch een leuke foto kan maken
pi_34481670
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:15 schreef Gose het volgende:
mooie foto's hierboven!!

ik heb ook een macro van een poppetje dat bij ons in de keuken staat:

[afbeelding]

leuke van macro, dat je van een niet bijzonder onderwerp toch een leuke foto kan maken
Achtergrond vind ik hier juist wel leuk, behalve dat groene.. dat beige-achtige komt wel terug in het poppetje, scherpgestelt in het midden.. bij de das volgens mij? Mooie foto!
Macro is idd wel mooi! x)
Nee.
pi_34482205
Nr1.


Nr2.


Nr3. belichting zuigt idd.


Nr4.


[ Bericht 11% gewijzigd door Jelleee op 26-01-2006 15:04:12 ]
Nee.
pi_34482716
raad je plaatje, abstracte macro blijft leuk
de laatste drie zijn me wel duidelijk, wat is die eerste nou?
afval van de papiersnijder ofzo?

@gose
klein beetje de witbalans aanpassen misschien? kleuren zijn wel erg warm
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34482940
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:12 schreef lostminds het volgende:
raad je plaatje, abstracte macro blijft leuk
de laatste drie zijn me wel duidelijk, wat is die eerste nou?
afval van de papiersnijder ofzo?


x)

Nja, foto zuigt maar ik moest ff snel zijn..
Nee.
pi_34482942
mooie foto's jelle alleen nr2 vind ik niet zoveel aan...

@ lostminds
tis ook koud buiten dus maar goed dat de kleuren warm zijn . bedankt voor de tip maar ten eerste ben ik totaal niet bekend met PS en ten tweede vind ik dat je 'een goede foto moet kunnen maken' en niet 'er een goede foto van moet maken' maar dat is een andere discussie
pi_34483098
@jellee
dat bedoel ik, blijft leuk

@gose
klopt, witbalans aanpassen doe je dan ook vantevoren op de camera
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34483172
zou dat geen idee zijn? een raad je plaatje topic met macro foto's
degen die em raad mag de volgende plaatsen (of de beurt doorgeven)
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34483313
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:22 schreef lostminds het volgende:
@jellee
dat bedoel ik, blijft leuk

@gose
klopt, witbalans aanpassen doe je dan ook vantevoren op de camera
die stond dus gewoon op automatisch en had ik misschien op lamplicht moeten zetten.... echt leuk is het natuurlijk niet he om 2x dezelfde foto te maken

raad je plaatje is wel leuk al denk ik dat er dan zoveeeeeel onderwerpen zijn waar mensen zo dicht op gaan zitten dat het bijna onmogelijk is het te raden.
pi_34483492
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:28 schreef Gose het volgende:

[..]

die stond dus gewoon op automatisch en had ik misschien op lamplicht moeten zetten.... echt leuk is het natuurlijk niet he om 2x dezelfde foto te maken

raad je plaatje is wel leuk al denk ik dat er dan zoveeeeeel onderwerpen zijn waar mensen zo dicht op gaan zitten dat het bijna onmogelijk is het te raden.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:24 schreef lostminds het volgende:
zou dat geen idee zijn? een raad je plaatje topic met macro foto's
degen die em raad mag de volgende plaatsen (of de beurt doorgeven)
Idd, Raad je plaatje bestaat al.. Maar liep niet echt storm ofzo, en om nou een apart topic te maken voor RJP-macro variant..
Nee.
pi_34483749
topic hoeft ook niet perse, als je hier wat neer gooit gaan mensen toch wel automatisch raden wat het is
ik wel in ieder geval
beetje dwangmatig bij mij
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34488056
pi_34700710
men neme een kaars een camera en een vriendin. Richt de camera op de kaars en vraag de vriendin vriendelijk te blazen, maak meer dan honderd foto's en heb er 1tje die ik mooi genoeg vind om te posten...

pi_34707872
Hij is al wel vaak gedaan, maar hier is mijn versie van een druppel:
pi_34722188
die is dik bewerkt neem ik aan? ander wil ik heeeeeel graag weten hoe je um zo voor elkaar heb weten te boksen
pi_34726392
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:11 schreef djengizz het volgende:
Hij is al wel vaak gedaan, maar hier is mijn versie van een druppel:
[afbeelding]
-wow- heeeeeeeeeeel mooi gedaan
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34726398
Hier wat macro-prulletjes.

1


2 .. is geen butplugg, lostminds.


3



ik oefen nog op dat advies van nietinhetmiddenscherpstellen van Pea, btw.


[ Bericht 11% gewijzigd door Jelleee op 04-02-2006 18:23:03 ]
Nee.
pi_34726926
je hebt een macro foto van je buttplug genomen? (er zit nog wat aan trouwens)
kinky hoor !!
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34727460
GEEN BUTTPLUGG

ieh, hij ziet er wel zo uit
Neh, is van zo'n pinnenband die ik nog ergens had liggen :')
Dat zwarte is het leer :')
Nee.
pi_34727750
  zondag 5 februari 2006 @ 17:29:16 #136
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_34766274
Een beetje de macro functie op mijn powershot a610 uitgeprobeerd

een van de rozen bij mijn oma op tafel
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_34766659


Niet echt macro, maar wel erg leuk
pi_34880373


Met behulp van het nieuwe flitsertje
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:14:25 #139
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_34881902
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:39 schreef Providentia het volgende:
[afbeelding]

Niet echt macro, maar wel erg leuk
LOL
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_34888892
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:14 schreef Zombine het volgende:

[..]

LOL
pi_34902789
Nee.
pi_34903760
met een Oranje Filter (niet in photoshop, maar een voorzetlensje):

Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34904663
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:49 schreef Jelleee het volgende:
[afbeelding]
Nice Jelle:leuk effect, met twee glasplaten gedaan?
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34906305
glasplaat op spiegel denk ik...
pi_34908219
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34908471
dies goed gelukt!!! zie ik jou nou in dat druppeltje? beetje links van het midden?
pi_34908983
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef MmadviewW het volgende:
met een Oranje Filter (niet in photoshop, maar een voorzetlensje):

[afbeelding]
Omdat de kraan zelf zo onscherp is, zou ik daar een heel stuk van wegsnijden; zodat de druppel echt het belangrijkste element in de foto wordt. Wel een erg mooie druppel met een mooi effect
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34910794
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:13 schreef MmadviewW het volgende:
[afbeelding]
Die is heel mooi!

Mooie druppel ook, een lange sliert met een bol onderaan. whoa!
Hoeveel foto's heb je wel niet gemaakt voordat je dit kreeg?
Nee.
pi_34910945
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:29 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Die is heel mooi!

Mooie druppel ook, een lange sliert met een bol onderaan. whoa!
Hoeveel foto's heb je wel niet gemaakt voordat je dit kreeg?
Tnx,eerlijk gezegd de eerste die ik schoot, toen ik deze foto zag ben ik mijn kraan maar ff gaan poetsen
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_34910970
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:21 schreef Gose het volgende:
dies goed gelukt!!! zie ik jou nou in dat druppeltje? beetje links van het midden?
Tnx, denk het ja
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:37:50 #151
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34911097
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef MmadviewW het volgende:
met een Oranje Filter (niet in photoshop, maar een voorzetlensje):

[afbeelding]
Hmm, mooie foto, maar ik heb er 1 vraagje over, het is net of de druppel 'omhoog' gaat? hoe komt dat?
pi_34911409
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hmm, mooie foto, maar ik heb er 1 vraagje over, het is net of de druppel 'omhoog' gaat? hoe komt dat?
Front curtain

Kijk maar bij die druppel-foto van mij, is ook een hele uitleg.
Dat streepje moet dus van boven naar onder gaan, dus je camera omdraaien (zei Schanulleke) .. dan valt ie dus naar boven, en rent ie niet terug de kraan in
Nee.
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:10:11 #153
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_34914665


Gemaakt met de legendarische Canon Powershot A200
pi_34917678


2004, coolpix 5400
Mistakes are the portals of discovery.
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:25:58 #155
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34917863
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:47 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Front curtain

Kijk maar bij die druppel-foto van mij, is ook een hele uitleg.
Dat streepje moet dus van boven naar onder gaan, dus je camera omdraaien (zei Schanulleke) .. dan valt ie dus naar boven, en rent ie niet terug de kraan in
Aaah dankjewel, nu snap ik 't, ontdekte 't net ook op een eigen foto, hehe
pi_34968182
Nee.
pi_34969254
jelleee hoe krijg je je ondergrond zo dat ie zo mooi overloopt in de achtergrond?
pi_34969274
Da's een kwestie van een groot stuk wit papier en dan de achterkant in een kromming omhoog laten lopen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34972139
LD heeft ook maar een fototje gemaakt met de nieuwe lens .

Een autootje -> Fiatje 500 ( mini) ding is nog geen 5 cm.
foto oorsprokelijk formaat. 2496 x 1664

Iets kleiner gemaakt anders is het niet leuk meer.
ehm let niet op de stof op de auto





Voor een eerste probeersel vind ik het zelf nog niet eens zo slecht.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_34973035
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
Da's een kwestie van een groot stuk wit papier en dan de achterkant in een kromming omhoog laten lopen
Idd een a2-tje met 2 lampen erop.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:30 schreef Lord Dreamer het volgende:
LD heeft ook maar een fototje gemaakt met de nieuwe lens .

Een autootje -> Fiatje 500 ( mini) ding is nog geen 5 cm.
foto oorsprokelijk formaat. 2496 x 1664

Iets kleiner gemaakt anders is het niet leuk meer.
ehm let niet op de stof op de auto

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor een eerste probeersel vind ik het zelf nog niet eens zo slecht.
Nice!
Mischien volgende keer niet op marmer zetten, maar op een egalere en niet reflecterende ondergrond te zetten? marmer is leuk bij zo'n onderwerp, alleen die reflectie =X
Nee.
pi_34974250
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:56 schreef Jelleee het volgende:
Nice!
Mischien volgende keer niet op marmer zetten, maar op een egalere en niet reflecterende ondergrond te zetten? marmer is leuk bij zo'n onderwerp, alleen die reflectie =X
Ik heb gewoon de camera op statief naast m'n bureau gezet en dus dat autootje op de punt van het bureau geparkeerd. Allen had ik beter een minder glimmend autotje moeten pakken en net wat je zegt een meer matte ondergrond.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:07:48 #162
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_34975240
Grolsch Herfstbok dopjes



Ik vond deze foto wel aardig gelukt
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_34977731

Foto van een lichtbron. Verder niet gephotoshopt oid.


Wederom een foto van een lichtbron.

Ik heb een nieuwe camera gekocht (m'n eerste. eigenlijk) en ben de camera nog aan het verkennen, omdat er zoveel opties opzitten...
pi_35004887
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Foto van een lichtbron. Verder niet gephotoshopt oid.

[afbeelding]
Wederom een foto van een lichtbron.

Ik heb een nieuwe camera gekocht (m'n eerste. eigenlijk) en ben de camera nog aan het verkennen, omdat er zoveel opties opzitten...
Mooie foto's, hele lekkere sfeer er in!
Bij de eerste is het net jammer dat de "ronde" er niet helemaal op staat. Misschien nog eens overmaken? En dan hem precies symmetrisch in het midden zetten. En dan natuurlijk insturen voor de fotowedstrijd van februari, abstract genoeg imho en een erg mooie plaat
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:15:06 #165
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_35094706
Life is what you make it.
pi_35116364
Een kleine serie gemaakt van een bloem vanmiddag:

#1:


#2:


#3:


#4:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:59:14 #167
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_35125393
Gistermiddag paar leuke vlinders gefotografeerd in het Hortus Botanicus in adam, jammer dat ik de namen niet meer weet, maar toch mooie vlinders









Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:09:45 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35139889
Leuk, die macro-fotografie.
Heb er hier een paar van mij. Commentaar graag...

1.


2.


3.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 16 februari 2006 @ 02:11:44 #169
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35140971
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Gistermiddag paar leuke vlinders gefotografeerd in het Hortus Botanicus in adam, jammer dat ik de namen niet meer weet, maar toch mooie vlinders
Wat een aparte vlinders
Wel erg mooie foto's
pi_35141303
  donderdag 16 februari 2006 @ 02:53:35 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35141420
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 02:41 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
[afbeelding]
Nice one...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35161004
Geen heel erg bijzondere macro, maar ik vond hem wel wat hebben ...
  donderdag 16 februari 2006 @ 18:49:31 #173
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35161088
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:47 schreef Werewolf het volgende:
Geen heel erg bijzondere macro, maar ik vond hem wel wat hebben ...
[afbeelding]
Doet me een beetje denken aan Close encounters of the third kind .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_35161492
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:47 schreef Werewolf het volgende:
Geen heel erg bijzondere macro, maar ik vond hem wel wat hebben ...
[afbeelding]
Een andere achtergrondkleur had denk ik al heel wat toegevoegd aan deze foto. Nu is ie imho wel erg saai.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35237681
Twee slijmerige springers die ik vanmorgen tegenkwam.

1.


2.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  maandag 20 februari 2006 @ 00:42:47 #176
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_35275876
Zo vroeg in het jaar al kikkertjes en padden? Als die maar niet doodvriezen dan! Mooie foto's Luap, vooral 2.
Ik heb zelf een foto van de binnenkant van een Hyacinthenblommetje. Jammer dat ik de geur er over internet niet bij kan leveren, want die is heerlijk!
Life is what you make it.
pi_35297523
Mooie kleur Schanulleke! En lekker scherp ook
Die kikkers kwamen tevoorschijn tijdens een padden-overzet-actie hier in de buurt. Dan hebben ze een scherm staan met emmers waar die beesten in vallen. Vervolgens worden ze de drukke weg overgeholpen zodat ze niet platgereden worden.

Hier nog twee:

heikikker


bruine kikker
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_35299419
Jij maakt echt Mooie foto's luap . Vooral in je portfolio op je site onder experimenten. Ik snap voor geen meter waarmee je het hebt gedaan en hoe ( het lijkt vuur) maar het ziet er echt vet uit!!
pi_35300242
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:47 schreef Gose het volgende:
Jij maakt echt Mooie foto's luap . Vooral in je portfolio op je site onder experimenten. Ik snap voor geen meter waarmee je het hebt gedaan en hoe ( het lijkt vuur) maar het ziet er echt vet uit!!
.... Thanx
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_35300352
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:04 schreef luap het volgende:

[..]

.... Thanx
verkapt hoe heb je die experimenten foto's gemaakt?? wat heb je ervoor gebruikt? of is dat geheim van de smid??
pi_35301192
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:06 schreef Gose het volgende:

[..]

verkapt hoe heb je die experimenten foto's gemaakt?? wat heb je ervoor gebruikt? of is dat geheim van de smid??
Haha, dat dacht ik al tussen de regels door te lezen.
Het is verder niet geheim hoor, ik heb het hier al eens uitgelegd. Het is in ieder geval geen vuur. Sterker nog het is het tegenovergestelde: water.
Gemaakt door een klein aquarium met water te pakken en daar bellen in te blazen.
Die bellen werden door twee lampen verlicht:
Je hebt een scherp deel van de flitser: het witte/blauwige en er is een deel van een paar gloeilampen: de vage rode lijnen.
Het verschil in kleurtemperatuur maakt dat het flitslicht wit is en de gloeilamp rood. De sluitertijd staat op iets van 1/20 s waardoor de rode lijnen wat vaag worden door de snelheid van de bellen.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_35301309
Hoe maak je de bellen luap?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35301826
Ehm, met een rietje? Nou ja, niet helemaal een rietje ik heb bij de aquariumzaak 2 meter dunne slang gekocht (50 cent of zo) zodat ik tegelijkertijd door de zoeker kan kijken en bellen blazen
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_35301883
Oke, dat vroeg ik me namelijk af, hoe je dat tegelijk dan kon doen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:42:50 #185
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_35302169
De kikkertjes zijn echt leuk Luap.
Life is what you make it.
pi_35303403
Gisteren eventjes aan de gang geweest voor abstract. Het was niet echt abstract wat er uit kwam, maar denk ik wel macro waardig.

#1:


#2:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35309006


Met mijn Canon Powershot G3

[ Bericht 39% gewijzigd door giacomo op 20-02-2006 22:59:24 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:07:36 #188
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35314906
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:53 schreef giacomo het volgende:
[afbeelding]

Met mijn Canon Powershot G3
Cool

De beestjes komen er weer aan
pi_35320856
Wat een mooie foto's!

Ik heb zelf een hele simpele digitale camera, geen speciale lens ofzo dus. Is het mogelijk om dan toch dergelijke foto's te maken? Ik heb namelijk al vaak geprobeerd om een voorwerp scherp op de foto te krijgen en dat de achtergrond dan wazig is maar dat wil me niet lukken. Gaat dit sowieso niet lukken zonder speciale camera of doe ik iets niet goed?
pi_35321042
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:28 schreef vriendinnie het volgende:
Wat een mooie foto's!

Ik heb zelf een hele simpele digitale camera, geen speciale lens ofzo dus. Is het mogelijk om dan toch dergelijke foto's te maken? Ik heb namelijk al vaak geprobeerd om een voorwerp scherp op de foto te krijgen en dat de achtergrond dan wazig is maar dat wil me niet lukken. Gaat dit sowieso niet lukken zonder speciale camera of doe ik iets niet goed?
welke camera heb je dan?
pi_35321094
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:34 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

welke camera heb je dan?
Een Olympus 410 geloof ik...
pi_35321366
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:36 schreef vriendinnie het volgende:

[..]

Een Olympus 410 geloof ik...
deze?
met die wordt het idd lastig.. minimale afstand tussen camera & lens is 20cm.. dan houdt je eigenlijk weinig macro over, en je houdt op zon afstand ook veel scherptediepte over

kan je trouwens wel handmatig alles instellen met die camera?
pi_35322119
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

deze?
met die wordt het idd lastig.. minimale afstand tussen camera & lens is 20cm.. dan houdt je eigenlijk weinig macro over, en je houdt op zon afstand ook veel scherptediepte over

kan je trouwens wel handmatig alles instellen met die camera?
Dat is em inderdaad. Je kan wel verschillende menu's instellen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik onderling niet veel verschil merk.

Als het niet mogelijk is met deze camera, scheelt me dat veel tijd. Heb de afgelopen weken honderden uitprobeer-foto's gemaakt maar dat hoeft dan dus niet meer
pi_35661197
Vanmiddag bezig geweest met een aantal bloemen hier in huis, waar dus het volgende uit gekomen is:

#1:


#2:


#3:


#4:


#5:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35661694
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:09 schreef Elefes het volgende:
Vanmiddag bezig geweest met een aantal bloemen hier in huis, waar dus het volgende uit gekomen is:

#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
#5:
[afbeelding]
#1 Hele mooie kleuren en mooie crop, lekker ongewoon
#2 Extreem macro mooi!
#3 Lijkt wel abstract, en beetje herhaling.. roze-wit, roze-wit. heel mooi.
#4 Zeker bij rechts een venster of iets anders, vanwege die crop? Jammer dat dat uhm, sporen-iets daar rechts er niet helemaal opstaat.. verder is ie mooi
#5 Hm, jammer van dat witte blaadje dat net voor die sporen zit.. anders heel mooi

2, 3 en als je dat witte nog misschien overdoet 5 mooi uitprinten, en alledrie naast elkaar hangen.. zou heel mooi zijn
Nee.
pi_35663397
Tnx
Ik was er zelf ook wel tevreden mee. Nummer 4 heb je gelijk in, het is net iets afgekapt en eigenlijk had ik die ook niet hoeven posten.
Bij nummer 5 vond ik zelf het wazige blaadje op de voorgrond wel mooi, heb er ook nog eentje zonder .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:12:36 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35663751
Zou iemand hier iets over kunnen zeggen?





He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35672006
Volgensmij is dat niet echt macro hoor Ringo?
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:21:24 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35673787
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:22 schreef cyberrobin het volgende:
Volgensmij is dat niet echt macro hoor Ringo?
Daar zou je over kunnen twisten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35675983
Ringo: De eerste vind ik sowieso niet echt macro (maar dat maakt verder niet uit hoor ). Ik zou nog iets meer ruimte aan de bovenkant er bij hebben genomen, zodat je iets meer ziet. En dan de onderkant iets minder groot. Dan heb je een erg leuke foto .
De tweede is ook mooi, fijne kleuren. Wel is het een beetje zoeken waar de scherpte ligt, je zou wellicht de volgende keer een wat groter scherptegebied kunnen nemen zodat dat wat duidelijker is.
De derde is wel heel vies Geen slechte foto, imho wel de minste van de drie. Probeer nog eens wat andere standpunten om het net wat boeiender te maken dan zo recht toe, recht aan.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35772935
vooruit mijn allereerste foto!

pi_35777027
mischien een beetje een noobische vraag maar hoe uploaden jullie je foto's hier want ik heb gemerkt dat hosters zoals imagehack hier niet werken wat ik normaal gewend ben
[IMG]http://img403.imageshack.us/img403/456/thenewageofdarkmaniac25ew.png[/IMG]
pi_35777205
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:30 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
al paar dagen oud.. maar vind em wel leuk en jullie?
Nice. Misschien nog wat meer contrast, zodat de sneeuw wat witter wordt?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_35778670
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:11 schreef Elefes het volgende:

[..]

Nice. Misschien nog wat meer contrast, zodat de sneeuw wat witter wordt?
mjah, ik had wel wat met de levels zitten spelen.. maar weet niet, echt mooie witte sneeuw valt er niet van te maken.. of ik moet em echt heel licht (te) maken, maar dat vind ik dan eigenlijk minder als hoe het nu is.. Als ik er nog wat blauw uithaal wordt ie ook lichter, maar dan krijgt de sneeuw een beetje groenige waas, dat is het dus ook niet..

moeilijk, moeilijk..
pi_35780333
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:06 schreef dark_maniac555 het volgende:
mischien een beetje een noobische vraag maar hoe uploaden jullie je foto's hier want ik heb gemerkt dat hosters zoals imagehack hier niet werken wat ik normaal gewend ben
www.photobucket.com (je moet wel account maken)
www.xs.to

Nee.
pi_35780797
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:50 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

mjah, ik had wel wat met de levels zitten spelen.. maar weet niet, echt mooie witte sneeuw valt er niet van te maken.. of ik moet em echt heel licht (te) maken, maar dat vind ik dan eigenlijk minder als hoe het nu is.. Als ik er nog wat blauw uithaal wordt ie ook lichter, maar dan krijgt de sneeuw een beetje groenige waas, dat is het dus ook niet..

moeilijk, moeilijk..
En als je 'm wat roder maakt zeg maar, nadat je er wat blauw uit hebt gehaald? (Even met levels spelen).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 6 maart 2006 @ 18:11:36 #208
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35781173
heee, ik had ook nog een macro foto



Heb ik ergens op een of andere website een leuke plaats mee behaald

CD-R, 5 seconden in de magnetron, zaklamp, macro, foto .
Easy peazy lemon squeezy.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35781650
Shart.Bait: Is dat een macro foto zonder microscoop o.i.d.? En hoe kun je in hemelsnaam dan zo dichtbij komen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 6 maart 2006 @ 18:31:41 #210
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35781900
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:25 schreef Elefes het volgende:
Shart.Bait: Is dat een macro foto zonder microscoop o.i.d.? En hoe kun je in hemelsnaam dan zo dichtbij komen?
90mm Tamron met nikkor vatting gaat op film 1:1 (dus ware grootte)
En dan met een digitale camera heb je meer dan dat, dus lijkt het alsof je dichterbij zit. En daar heb ik ook weer een crop van gemaakt, want anders zag je het midden van de CD
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35816258
Wat vinden jullie van deze foto?

Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_35816309
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:50 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

mjah, ik had wel wat met de levels zitten spelen.. maar weet niet, echt mooie witte sneeuw valt er niet van te maken.. of ik moet em echt heel licht (te) maken, maar dat vind ik dan eigenlijk minder als hoe het nu is.. Als ik er nog wat blauw uithaal wordt ie ook lichter, maar dan krijgt de sneeuw een beetje groenige waas, dat is het dus ook niet..

moeilijk, moeilijk..
Zal ik jullie eens wat vertellen? Witte sneeuw bestaat ook niet. Sneeuw bestaat vornamelijk uit blauwe deeltjes die wij met het blote oog vaak niet zien. Tis zo maar ff een feitje!
pi_35829641
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:41:37 #214
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35837650
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:16 schreef MmadviewW het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto?

[afbeelding]
Deze foto vind ik heel mooi, vanwege de mooie compositie. Het botanische groen op een effen zwarte achtergrond zorgt voor een mooi contrast. Tevens een mooie focus.
pi_35850807
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:41 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Deze foto vind ik heel mooi, vanwege de mooie compositie. Het botanische groen op een effen zwarte achtergrond zorgt voor een mooi contrast. Tevens een mooie focus.
bedankt
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_35857817
Ik heb niet de beschikking over een goeie camera, maar toch geprobeerd een portretfoto van
één van onze discusvissen te maken:

Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_35925661
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:59 schreef G-string het volgende:
Ik heb niet de beschikking over een goeie camera, maar toch geprobeerd een portretfoto van
één van onze discusvissen te maken:

[afbeelding]
Discusvissen zijn idd heeel mooi , jammer dat de foto een beetje onscherp is maar het moment waarop de foto is genomen en de compositie is mooi
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_35925669
Vandaag geschoten:

plaatje

Edit RonaldV: lees even deze sticky: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes

[ Bericht 34% gewijzigd door RonaldV op 10-03-2006 22:53:56 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:21:50 #219
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35927209
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:36 schreef MmadviewW het volgende:
Vandaag geschoten:

plaatje

Edit RonaldV: lees even deze sticky: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes
Heel mooi. Vooral de kleuren zijn erg mooi en soft tegelijk. Een beetje een droomesque kleurstelling. Heel warm, heel sereen en een mooie compositie.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:46:24 #220
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35927984
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:30 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
al paar dagen oud.. maar vind em wel leuk en jullie?
Deze vind ik goed! Je moet niet meer met de kleuren gaan rommelen vind ik.

EDIT: Heb je deze foto ook groter? Op wallpaper formaat?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35928170
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:36 schreef MmadviewW het volgende:
Vandaag geschoten:

plaatje

Edit RonaldV: lees even deze sticky: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes
Mooi, maar itt ScienceFriction vind ik de kleuren niet zo. Het is een beetje te donker allemaal. Al denk ik wel dat het in photoshop een heel eind op te lossen is (contrast omhoog, wat meer kleur er in en lichter).
Als dat verbeterd zou zijn, hele mooie plaat .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:00:47 #222
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35928455
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:52 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mooi, maar itt ScienceFriction vind ik de kleuren niet zo. Het is een beetje te donker allemaal. Al denk ik wel dat het in photoshop een heel eind op te lossen is (contrast omhoog, wat meer kleur er in en lichter).
Als dat verbeterd zou zijn, hele mooie plaat .
Het is een foto die je op zich in een aantal verschillende kleuren zou kunnen uitvoeren en waar tegelijkertijd ook met de contrastlevels gespeeld kan worden. Een stuk lichter en wat okergele tinten zouden ook mooi werken. .
pi_35928716
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:46 schreef Zombine het volgende:

[..]

Deze vind ik goed! Je moet niet meer met de kleuren gaan rommelen vind ik.

EDIT: Heb je deze foto ook groter? Op wallpaper formaat?
wat ben je van plan?
pi_35931849
bedankt voor de reacties, mja ik zou idd wat in photoshop kunnen bewerken: ga ik morgen ff doen

heb foto resized:

Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_35937567
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:00 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het is een foto die je op zich in een aantal verschillende kleuren zou kunnen uitvoeren en waar tegelijkertijd ook met de contrastlevels gespeeld kan worden. Een stuk lichter en wat okergele tinten zouden ook mooi werken. .
Dat is waar . En daarbij: meningen verschillen, ik kan me wel voorstellen dat je de foto zo ook mooi vindt, ik zou hem alleen wat bewerken om de redenen die ik eerder noemde.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:07:51 #226
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35937725
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wat ben je van plan?
Will deze graag als wallpaper hebben. Maar hij is daar nu net wat te klein voor.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:31:36 #227
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35938430
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:02 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is waar . En daarbij: meningen verschillen, ik kan me wel voorstellen dat je de foto zo ook mooi vindt, ik zou hem alleen wat bewerken om de redenen die ik eerder noemde.
Ik heb maar even een paar andere tinten geprobeerd (oker geel was in elk geval niks):



Ik vind de eerst kleurwijziging eigenlijk het mooist voor de lichtere versie. Alle drie kleuren passen echter wel bij elkaar...
pi_35943504
zo even weer wat geexperimenteerd met vuur blijft het mooist he



na de tijd

pi_35944232
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:00 schreef afraidtech het volgende:
zo even weer wat geexperimenteerd met vuur blijft het mooist he

[afbeelding]
pi_35944939
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:00 schreef afraidtech het volgende:
zo even weer wat geexperimenteerd met vuur blijft het mooist he

[afbeelding]

na de tijd

[afbeelding]
Mooi, mooi! De tweede vooral, lekker abstract . Bij de eerste is het jammer dat je net dat stukje van de bovenkant van de vlam mist, maar toch een mooie foto!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:10:47 #231
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_35945470
De eerste tekenen van lente in de tuin

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_35950665
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:31 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik heb maar even een paar andere tinten geprobeerd (oker geel was in elk geval niks):

[afbeelding]

Ik vind de eerst kleurwijziging eigenlijk het mooist voor de lichtere versie. Alle drie kleuren passen echter wel bij elkaar...
hey,



die blauwe is echt mooi, de andere ook

Ik heb zelf ook een bewerking gemaakt:

Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_36059127
Graag commentaar, niet op achter letten................. Wat zei ik nou net... ja het is een schoenendoos

plaatje
plaatje


Edit RonaldV: lees even deze sticky: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes

[ Bericht 31% gewijzigd door RonaldV op 15-03-2006 16:05:20 ]
Sappig !!
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:18:35 #234
140050 ableton
stereotyped invader
pi_36059695
de snoepjes zijn niet scherp...
arthur bostrom : held voor het leven!
pi_36059899
het zakje wel
Sappig !!
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:27:27 #236
55396 Gose
doelloos
pi_36065270
je moet je witbalans aanpassen, het is wel erg geel allemaal, als je um op lamplicht zet gaat het beter denk ik
pi_36128668
Experimentje met het samenvoegen van verschillende belichtingen:
pi_36136402
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:16 schreef djengizz het volgende:
Experimentje met het samenvoegen van verschillende belichtingen:
[afbeelding]
Mooi!
Hoe heb je dat gedaan?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36137550
M.b.v. Photoshop kun je verschillende foto's met verschillende belichtingen samenvoegen (File-->Automate-->Merge to HDR).
De foto's heb ik genomen m.b.v. bracketing.
pi_36137725
Bracketing? (Ik ben een absolute leek op dit gebied, maar vind het wel erg interessant.. En vooral het resultaat erg mooi!)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36137815
Met veel camera's kun je met één druk op de ontspanknop meerdere foto's nemen met verschillende belichtings-compensaties. Zo maak je in één keer bv. een foto 1 stop onderbelicht, goed belicht, 1 stop overbelicht. Dit heet auto-bracketing.
pi_36138356
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:58 schreef djengizz het volgende:
M.b.v. Photoshop kun je verschillende foto's met verschillende belichtingen samenvoegen (File-->Automate-->Merge to HDR).
De foto's heb ik genomen m.b.v. bracketing.
HDR is cool sinds kort ook mee aan het kloten
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:27:17 #243
140050 ableton
stereotyped invader
pi_36142093
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 11:14 schreef djengizz het volgende:
Met veel camera's kun je met één druk op de ontspanknop meerdere foto's nemen met verschillende belichtings-compensaties. Zo maak je in één keer bv. een foto 1 stop onderbelicht, goed belicht, 1 stop overbelicht. Dit heet auto-bracketing.
Kan dit ook met de nikon d50? Zit wel een bracket-iets functie op maar misschien is dat weer iets anders..
arthur bostrom : held voor het leven!
pi_36142452
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 11:14 schreef djengizz het volgende:
Met veel camera's kun je met één druk op de ontspanknop meerdere foto's nemen met verschillende belichtings-compensaties. Zo maak je in één keer bv. een foto 1 stop onderbelicht, goed belicht, 1 stop overbelicht. Dit heet auto-bracketing.
En door die samen te voegen krijg je dit effect/resultaat?
Eens kijken of dat ook met mijn camera kan..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36143811
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:27 schreef ableton het volgende:

[..]

Kan dit ook met de nikon d50? Zit wel een bracket-iets functie op maar misschien is dat weer iets anders..
Yep! heb zelf de D50 en dat kan idd, zet hem maar bijv. is op 2 Stops en schiet dan 3 foto's, dan zie je dat 1 onderbelicht is, 1 overbelicht, en 1 goed
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_36144887
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:15 schreef LoggedIn het volgende:
bij mijn camera lees ik er niets over
Welke heb je dan?
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_36164703
Ik wil ook macrofoto's maken. Ik heb een NikonD50, wat voor lens en/of voorzetlens moet ik dan gebruiken om ook zulke mooie macrofoto's te maken? Ik heb een 18-55 en een 55-200 lens, maar ik heb niet het idee dat ik zo mooi dichtbij kan komen en tegelijk het beeld scherp kan hebben. Hoe los ik dat probleem op?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 19 maart 2006 @ 12:58:09 #249
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36165250
Je zou kunnen kiezen voor een voorzetlens, maar dan moet je wel maueel focussen verder. Nadeel hiervan is dat de lensjes alleen werken voor de lenzen met eenzelfde diameter. Hoe het zit met lichtverlies weet ik niet eigenlijk.Voordeel is dat het vrij goedkoop (schijnt) te zijn.
Je kan ook kiezen voor een zogenaamde extension tube. Die zet je tussen je body en lens, en hierdoor neemt de minimale scherpstelafstand af. Het beeld vult dan dus meer. Dit heeft als voordeel dat je het voor ieder objectief kan gebruiken. Nadeel is dat het vrij duur is.
Als laatste kan ik je aanraden om eens rustig te gaan oriënteren op een echte macro-lens. Als je macro leuk vind ga je daar geheid heel veel lol mee beleven. Ook hier het nadeel van de kosten uiteraard.
Life is what you make it.
  zondag 19 maart 2006 @ 12:59:28 #250
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36165287
Amaryllis 1

Amaryllis 2


[ Bericht 4% gewijzigd door Schanulleke op 20-03-2006 12:03:42 ]
Life is what you make it.
pi_36165366
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:42 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Welke heb je dan?
Canon Powershot A610
pi_36165562
Die zijn erg mooi Schanulleke. Wat gebruik jij zelf voor dit soort foto's?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 19 maart 2006 @ 13:13:13 #253
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36165628
Ik gebruik een Nikon D70, een sigma APO Macro 180 mm F5.6 en een Soligor extension tube. En een Sigma EG-500 super flitser.
Life is what you make it.
pi_36165959
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:13 schreef Schanulleke het volgende:
Ik gebruik een Nikon D70, een sigma APO Macro 180 mm F5.6 en een Soligor extension tube. En een Sigma EG-500 super flitser.
Wow, dat klinkt alsof ik het me voorlopig nog niet kan veroorloven. Toch maar eens rondkijken voor zo'n voorzetgeval, en mezelf eerst goed inlezen natuurlijk.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 19 maart 2006 @ 13:27:07 #255
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36165994
Macrolensje heb ik vorig jaar 2de hands voor ¤ 60 op de kop getikt, en dat moet nog goedkoper kunnen. Alleen al daarmee kan je hele fijne resultaten halen. Mijn inzending voor 'de mooiste van 2005' was daarmee gemaakt.
Life is what you make it.
pi_36166062
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Macrolensje heb ik vorig jaar 2de hands voor ¤ 60 op de kop getikt, en dat moet nog goedkoper kunnen. Alleen al daarmee kan je hele fijne resultaten halen. Mijn inzending voor 'de mooiste van 2005' was daarmee gemaakt.
Dat klinkt dan toch nog wel een beetje aantrekkelijk dan. Ik weet niet meer wie het zei, maar het is echt zo: Als je eenmaal begint, dan wil je steeds meer. Fatsoenlijke flitser staat ook nog op mijn lijstje.
Waar tik je die dingen op de kop trouwens?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 19 maart 2006 @ 14:03:54 #257
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36166950


Twee dode vliegen verwikkeld in "the eternal struggle of survival"... tsja... Geschoten met m'n Canon 350D EOS, verder geen filters of iets dergelijks. Kleuren zijn wat aangepast in Photoshop.
  zondag 19 maart 2006 @ 14:33:23 #258
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36167728
Ik tikte die lens op de kop bij een opheffingsuitverkoop van een winkeltje hier in de buurt. Maar de gemiddelde fotografiezaak heeft wel het een en ander liggen aan 2de hands spul. Verder gewoon marktplaats, ebay etc. afstruinen. en ja, je wordt inderdaad heel erg hebberig van deze hobby.
Life is what you make it.
  zondag 19 maart 2006 @ 14:48:34 #259
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36168145


Een wat rauwige foto van een etende vlieg. Ik heb de kleuren aangepast en heb de foto laten mergen met een foto van een oud boek om een mooi effect te krijgen. De foto van de vlieg is in zwart-wit, de foto van het boek is in kleur.
pi_36168276
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een vage en onduidelijke foto geworden. Misschien had alleen die linker vlieg op een neutrale achtergrond mooier geweest.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 19 maart 2006 @ 15:16:09 #261
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36168891
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:52 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een vage en onduidelijke foto geworden. Misschien had alleen die linker vlieg op een neutrale achtergrond mooier geweest.


Zo bedoel je?
pi_36169125
Ja, zo bedoelde ik, maar dat is het toch ook niet echt. Een beetje te veel vage vlekken denk ik.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 19 maart 2006 @ 15:26:57 #263
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36169171
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ja, zo bedoelde ik, maar dat is het toch ook niet echt. Een beetje te veel vage vlekken denk ik.
Als ik 'em nog een keer zou maken, maar dan scherper dan is-ie niet echt "rauw" meer en heb ik er niks meer aan voor de nabewerking.
  zondag 19 maart 2006 @ 16:02:16 #264
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36170105


Nogmaals vliegen (de laatste), de laatste in de serie (ik heb ook geen vliegen meer ). Een meer rustige compositie die scherper is geschoten dan de eerste.
pi_36170200
Die vind ik dan allebei weer erg cool. De tweede vooral, mooi gedaan. Hoe kom je toch aan al die vliegen?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_36170335
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:05 schreef Quinazoline het volgende:
Die vind ik dan allebei weer erg cool. De tweede vooral, mooi gedaan. Hoe kom je toch aan al die vliegen?
Zo te ziet martelt hij ze eerst, arme beetjes

Moet eerlijk zeggen dat ik "gekleurde vliegjes" fijner vind om naar te kijken...nu lijken de plaatjes wat "dood" en grauw. Waarschijnlijk de bedoeling?, maar ze doen mij niet zo veel.
  zondag 19 maart 2006 @ 16:13:15 #267
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36170406
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:05 schreef Quinazoline het volgende:
Die vind ik dan allebei weer erg cool. De tweede vooral, mooi gedaan. Hoe kom je toch aan al die vliegen?
Alle dode vliegen in huis op de vensterbank (waar de zon op schijnt) leggen en laten drogen. En ik heb zo'n tennis racket vliegenvanger. Als je daar heel kort een schok mee geeft is de vlieg dood, maar hij blijft verder mooi in tact (in tegenstelling tot de klap met de handen).

Het probleem is om ze te poseren als ze dood zijn. De pootjes breken erg snel ag en ze willen moeilijk rechtop blijven staan. Dus met een tandenstoker en pincet poseren.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 19 maart 2006 @ 17:26:36 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36172427
Macrofotografie?

In iedergeval tulpjes die uitgebloeid zijn



Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 19 maart 2006 @ 17:29:48 #269
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36172520
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:26 schreef Ynske het volgende:
Macrofotografie?

In iedergeval tulpjes die uitgebloeid zijn

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie niets... (kruisjes)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 19 maart 2006 @ 17:32:10 #270
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36172594
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:29 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik zie niets... (kruisjes)
kijk nog eens, heb ze even elders geplaatst
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_36172694
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:26 schreef Ynske het volgende:
Macrofotografie?

In iedergeval tulpjes die uitgebloeid zijn

[afbeelding]

[afbeelding]
Vind de eerste eigenlijk wel wat hebben, ik laat mijn tulpjes ook wel even uitdrogen !!! Vooral die paarse gloed doet het em!
  zondag 19 maart 2006 @ 17:39:26 #272
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36172791
De tweede foto is mooi qua vormen van de uitgedroodge blaadjes en de paarsige gloed die ze hebben. Bij de eerste vind ik de achtergrond wat afleiden.
pi_36195612
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:50 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Yep! heb zelf de D50 en dat kan idd, zet hem maar bijv. is op 2 Stops en schiet dan 3 foto's, dan zie je dat 1 onderbelicht is, 1 overbelicht, en 1 goed
Nog even hierover: Je maakt dus eigenlijk 3 dezelfde foto's, en voegt die samen. Dus camera instellen op bracketing functie, en op statief zetten, 3 foto's maken (waar van 1 onder-, 1 over- en 1 goed belicht) en die dan samenvoegen in photoshop m.b.v. HDR.
Heb ik het zo juist?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:57:53 #274
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:28:19 #275
144896 Gi1337
"Victory is mine!"
pi_36328434
Damn echt mooie foto's ertussen.
Ik moet nog een boel oefenen zie ik wel.
"Damn you, vile woman!"
pi_36330998
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:28 schreef Gi1337 het volgende:
Damn echt mooie foto's ertussen.
Ik moet nog een boel oefenen zie ik wel.
Oefening baart kunst
Show eens wat anders?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36386160
Gister beetje zitten spelen. Is het wat?



pi_36387023
Ik denk dat die eerste toch echt de beste is Errug fraai
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 26 maart 2006 @ 20:43:14 #279
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_36387184
zeer mooie kleuren.

jammer van de JPG compressie (maar ja dat heb je na het verkleinen)
ps. in de randen heb je een paar erg donkere stipjes zitten. die zou ik zelf weg werken.
zal vast bij het soort rand horen wat je hebt gebruikt maar het trekt mijn aandacht. en haalt mijn aandacht dus weg bij het onderwerp. is jammer naar mijn mening
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zondag 26 maart 2006 @ 21:03:35 #280
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36387804
Ik vind de tweede foto mooier qua compositie en kleuren. De kleuren lijken wat abstract en de compositie lijkt bijna een zachte kleurexplosie door de vorm van de bladen.
pi_36387851
Bij die tweede vind ik het jammer dat de onderkant van de bloem voor een groot gedeelte wegvalt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_36388046
@ PdeHoog: Thanks. De eerste vind ik ook beter, bij de ander zijn de kleuren weer mooier..kon niet keizen, dan maar allebei
@ BB: Idd het verkleinen, heb er bij de originele geen last van....en daar zitten ook geen randjes bij
@ sciencefriction: je maakt er bijna iets sensueels van
  zondag 26 maart 2006 @ 21:17:33 #283
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36388241
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:11 schreef An24 het volgende:
@ sciencefriction: je maakt er bijna iets sensueels van
Ik dacht dat het naaktfotografie was...
pi_36389308
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:05 schreef PdeHoog het volgende:
Bij die tweede vind ik het jammer dat de onderkant van de bloem voor een groot gedeelte wegvalt.
Ben ik het mee eens, maar ik vind het toch de mooiste Maar ook de eerste is zeer fraai An24!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36389450
Bedankt elefes, kan niet wachten tot de verse bloemen uit komen....die zijn rood
pi_36389684
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:56 schreef An24 het volgende:
kan niet wachten tot de verse bloemen uit komen....die zijn rood
Sterker nog....het wordt tijd voor de bollenvelden Dat was vorig jaar best gaaf Maar goed...da's geen macrofotografie meer
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 27 maart 2006 @ 15:15:36 #287
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36405741
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:09 schreef An24 het volgende:
Gister beetje zitten spelen. Is het wat?

[afbeelding]

[afbeelding]
ik vind ze erg mooi, vooral de kleurschakering
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_36413401
Hey An, mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg gaaf. Ik denk dat het komt door de zachte kleuren, misschien dat de scherptediepte zelfs nog wat minder had gemogen (dus alleen die meeldraden scherp). Dan krijg je helemaal een dromerige plaat.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_36414556
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:30 schreef luap het volgende:
Hey An, mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg gaaf. Ik denk dat het komt door de zachte kleuren, misschien dat de scherptediepte zelfs nog wat minder had gemogen (dus alleen die meeldraden scherp). Dan krijg je helemaal een dromerige plaat.
Thanks Luap. Ik ga je tip aankomend weekend ff uitproberen als mijn rode amarilissen uit zijn!

Nadeel: het is pas maandag

@ Buzzer, bedankt, de kleuren doen het idd goed!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:05:50 #290
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_36438805
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:21:06 #291
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36523570
Hier nog 2 foto's van mij





[ Bericht 11% gewijzigd door _Xbox_Master_ op 31-03-2006 14:40:44 ]
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:25:41 #292
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36523713
je moet je lieveheersbeestje wel even afstoffen hoor

de eerste foto zie ik niet.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:43:21 #293
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36524210
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
je moet je lieveheersbeestje wel even afstoffen hoor

de eerste foto zie ik niet.
hehe
Vreemd, ik zie hem hier wel. Ik heb hem nu ergens anders geupload
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:48:33 #294
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_36524381
Met wat voor een camera heb je ze gemaakt?
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:50:52 #295
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36524447
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:48 schreef Robertje het volgende:
Met wat voor een camera heb je ze gemaakt?
Canon Powershot A610
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:54:00 #296
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_36524539
Komen toch mooie plaatjes uit Misschien de volgende keer iets met de levels spelen (mocht je PS hebben) Ik had hem persoonlijk iets lichter gemaakt. En een beetje meer kleur gegeven.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:35:43 #297
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_36525717
Ik zag de druppelfoto van Jelleee op de 1e pagina, en dacht: "Dat moet ik ook eens proberen"
resultaat:

En in het groot
En het gaat om de druppel hè niet om die vieze kraan .
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:30:40 #298
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_36530661
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:54 schreef Robertje het volgende:
Komen toch mooie plaatjes uit Misschien de volgende keer iets met de levels spelen (mocht je PS hebben) Ik had hem persoonlijk iets lichter gemaakt. En een beetje meer kleur gegeven.
Ik ga er binnenkort is een keer mee bezig
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:01:37 #299
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_36562125
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:09 schreef An24 het volgende:
Gister beetje zitten spelen. Is het wat?
Wat? Geweldig zul je bedoelen

Hier eentje van mij, vandaag geschoten:

pi_36562854
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:01 schreef Nature4Life het volgende:

[..]

Wat? Geweldig zul je bedoelen

Hier eentje van mij, vandaag geschoten:

[afbeelding]
Best een fijne foto Ik vind de scherptediepte mooi uitkomen hier, de achtergrond is lekker.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36564475


Hier verder: Macro Fotografie deel 16

[ Bericht 26% gewijzigd door Werewolf op 03-04-2006 08:18:43 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')