abonnement Unibet Coolblue
pi_33655513
Hoe heet dat ene concept ook alweer van een apparaat dat meer energie maakt dan dat erin gaat om het draaiende/werkende te houden?
Accurate knowledge is the true wealth of the world
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:41:58 #2
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_33655593
perpetuum mobile
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_33655648
Ah ja dat is het.

Is dit nou ooit te realiseren? Of sowieso helemaal nooit?
Accurate knowledge is the true wealth of the world
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:54:28 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_33655976
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:43 schreef Frisian_Heretic het volgende:
Ah ja dat is het.

Is dit nou ooit te realiseren? Of sowieso helemaal nooit?
het idee is strijdig met alle mij bekende natuurwetten.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_33656043
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:54 schreef Flurry het volgende:

[..]

het idee is strijdig met alle mij bekende natuurwetten.
Er is iemand die het bewerkstelligd heeft met magneten.

Een serie eenzijdig afgeschermde magneten in een cirkel, welke een kleinere cirkel daarbinnen in continue wegduwen, omdat die ook eenzijdig afgeschermde magneten heeft, met dezelfde polen naar buiten.

Hij bouwde er een motorfiets mee.
pi_33656058
Stond vandaag een stuk over in de telegraaf. Over een belg die zo'n apparaat denkt gemaakt te hebben. Dat gaan ze nu bekijken bij TU Delft


Edit: Ik kan alleen het artikel niet vinden. Misschien bij de restricted edition. (Stond in de papieren versie op de pagina naast de strips )
pi_33656101
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:56 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Er is iemand die het bewerkstelligd heeft met magneten.

Een serie eenzijdig afgeschermde magneten in een cirkel, welke een kleinere cirkel daarbinnen in continue wegduwen, omdat die ook eenzijdig afgeschermde magneten heeft, met dezelfde polen naar buiten.

Hij bouwde er een motorfiets mee.
En heeft ie ooit rondgereden op die bike?
pi_33656150
Inderdaad, ik zit er hier met m'n collega's even over te praten vandaar.
Accurate knowledge is the true wealth of the world
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:00:01 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_33656175
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:56 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Er is iemand die het bewerkstelligd heeft met magneten.

Een serie eenzijdig afgeschermde magneten in een cirkel, welke een kleinere cirkel daarbinnen in continue wegduwen, omdat die ook eenzijdig afgeschermde magneten heeft, met dezelfde polen naar buiten.

Hij bouwde er een motorfiets mee.
Er zijn heel veel zweverige knutselaars en oplichters die dat beweren, maar als er zoiets bestond, dan hoefden we allang geen olie meer uit Irak te pompen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_33656265
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:00 schreef Flurry het volgende:

[..]
maar als er zoiets bestond, dan hoefden we allang geen olie meer uit Irak te pompen
Ja dan zou er echt een hele goeie periode voor de mensheid aanbreken
Accurate knowledge is the true wealth of the world
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:06:42 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_33656454
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:01 schreef Frisian_Heretic het volgende:

[..]

Ja dan zou er echt een hele goeie periode voor de mensheid aanbreken
mwah, ik weet 't niet hoor.... de planeet zou volgens mij snel vollopen met mensen en afval en dan gaan we die gratis energie gebruiken om de beste stukjes planeet te bevechten en elkaar uit te roeien... mensen veranderen niet van aard.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_33656581
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:00 schreef Flurry het volgende:

[..]

Er zijn heel veel zweverige knutselaars en oplichters die dat beweren, maar als er zoiets bestond, dan hoefden we allang geen olie meer uit Irak te pompen
Denk maar aan een rad dat door een stromende rivier draaiende gehouden word. Stel je nu eens voor dat dat rad vol met (eenzijdig afgeschermde) magneten hangt, en de rivier bestaat uit magneten die 1 kant uitwijzen, waarbij de andere pool magnetisch ook weer afgeschermd word.

Er is een constante kracht, 1 kant uit.
pi_33656609
Misschien moeten mensen even proberen om de 2e hoofdwet van de thermodynamica te begrijpen (Carnot cyclus).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_33656895
Wat de lieftallige Lucille zegt.
pi_33656999


[ Bericht 100% gewijzigd door Frisian_Heretic op 03-01-2006 13:21:12 ]
Accurate knowledge is the true wealth of the world
pi_33657009
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:06 schreef Flurry het volgende:

[..]

mwah, ik weet 't niet hoor.... de planeet zou volgens mij snel vollopen met mensen en afval en dan gaan we die gratis energie gebruiken om de beste stukjes planeet te bevechten en elkaar uit te roeien... mensen veranderen niet van aard.
Inderdaad daar heb je gelijk in, uiteindelijk zullen mensen weer in hun destructieve patroon terugvallen.
Accurate knowledge is the true wealth of the world
pi_33657232
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:10 schreef Lucille het volgende:
Misschien moeten mensen even proberen om de 2e hoofdwet van de thermodynamica te begrijpen (Carnot cyclus).


Had geen zin de tekening helemaal af te maken, maar het mag duidelijk zijn. De rode polen en witte polen op de magneten, en de blauwe lijnen stellen magnetische afscherming voor.

De polen blijven elkaar oneinding wegduwen, er is geen omgekeerde pool om dat effect ongedaan te maken, want die zijn allen afgeschermd.
pi_33657420
Die magnetische afscherming is leuk. Alsof er geen kracht op de magnetische afscherming zelf wordt uitgeoefend.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_33657537
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:32 schreef Lucille het volgende:
Die magnetische afscherming is leuk. Alsof er geen kracht op de magnetische afscherming zelf wordt uitgeoefend.
Ik heb het zelf ook niet verzonnen. Zoals eerder vermeld kwam iemand anders er al mee en heeft er blijkbaar succes mee geboekt. Bovendien zal er toch wel een stof bestaan waar een magneet geen invloed door c.q. op heeft?

Speakertjes worden toch ook afgeschermd zodat ze je monitor niet scheeftrekken als je ze naast je beeldscherm neerzet?
pi_33657950
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:36 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook niet verzonnen. Zoals eerder vermeld kwam iemand anders er al mee en heeft er blijkbaar succes mee geboekt. Bovendien zal er toch wel een stof bestaan waar een magneet geen invloed door c.q. op heeft?
Magnetische afscherming heeft wel degelijk invloed op, anders zou het niet werken.
quote:
Speakertjes worden toch ook afgeschermd zodat ze je monitor niet scheeftrekken als je ze naast je beeldscherm neerzet?
Absoluut, vandaar dat er op die magnetische afscherming ook een kracht wordt uitgeoefend.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_33658628
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:48 schreef Lucille het volgende:

[..]

Magnetische afscherming heeft wel degelijk invloed op, anders zou het niet werken.
[..]

Absoluut, vandaar dat er op die magnetische afscherming ook een kracht wordt uitgeoefend.
Hoeveel kracht er op de afscherming komt te staan is nog niet eens belangrijk. Als de magnetische aantrekkingskracht aan die kan van de magneet dmv afscherming ook maar 1% lager is dan aan de onbeschermde, open pool die naar binnen wijst in bovenstaand voorbeeld, heb je het al voor elkaar.

Je zou in het voorbeeld ook magneten kunnen gebruiken die langwerpiger zijn dan mijn getekende voorbeeld. De minpool (wit) zou dan verder uit de cirkel staan, en dus minder hard aan de binnenste rij pluspolen trekken.

Enfin, hij heeft het reeds voor elkaar, dus ik hoef het jou niet te bewijzen.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:09:54 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_33658680
Waarom zie ik die geniale machines nou nooit op het 8 uur journaal, vraag ik me af?
pi_33658954
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:09 schreef Slarioux het volgende:
Waarom zie ik die geniale machines nou nooit op het 8 uur journaal, vraag ik me af?
Omdat de overheid dan niks meer aan de accijns op benzine heeft, natuurlijk.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:32:50 #24
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_33659438
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:17 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Omdat de overheid dan niks meer aan de accijns op benzine heeft, natuurlijk.
Natuurlijk

en in de Oekraine bijvoorbeeld waar ze wel wat goedkope energie kunnen gebruiken kennen ze geen magneten, zodat ze met Rusland in de clinch moeten over goedkoop gas?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_33659463
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:08 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Hoeveel kracht er op de afscherming komt te staan is nog niet eens belangrijk.
Dat lijkt mij wel. Een magnetische afscherming ondervindt namelijk evenveel kracht van de veldlijnen als de kracht die de tegenoverliggende magneet zelf uitoefend. Zou die kracht er niet zijn, dan zouden de veldlijnen door de afsherming heen gaan en is er geen sprake meer van afsherming.
quote:
Als de magnetische aantrekkingskracht aan die kan van de magneet dmv afscherming ook maar 1% lager is dan aan de onbeschermde, open pool die naar binnen wijst in bovenstaand voorbeeld, heb je het al voor elkaar.
Nou nee, die 1% afscherming produceert een kracht op de afscherming zelf en die kracht moet ergens blijven. Want de afscherming hangt niet in het luchtledige, die zit vast aan dezelfde constructie als waar de magneet aan vast zit.
quote:
Je zou in het voorbeeld ook magneten kunnen gebruiken die langwerpiger zijn dan mijn getekende voorbeeld. De minpool (wit) zou dan verder uit de cirkel staan, en dus minder hard aan de binnenste rij pluspolen trekken.
Geen idee wat dit voor nuttig effect zou moeten geven.
quote:
Enfin, hij heeft het reeds voor elkaar, dus ik hoef het jou niet te bewijzen.
Tuurlijk.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')