abonnement Unibet Coolblue
pi_33637574
quote:
Op zondag 1 januari 2006 21:19 schreef Johan-Derksen het volgende:
Sparta - NEC op woensdag 11 januari 20.00 uur
Volgens mijn bronnen...
Nieuwe datum voor Sparta-NEC, AZ-ADO

2/1/2006 16:00

Sparta Rotterdam en NEC spelen op woensdag 18 januari hun onderlinge duel dat vrijdag werd afgelast vanwege hevige sneeuwval. De eveneens afgelaste wedstrijd tussen AZ en ADO Den Haag wordt eveneens op die dag ingehaald.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 januari 2006 @ 02:00:16 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33648408
Lok is het minimaal veprlicht aan de leiding van NEC uit te leggen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33650168
Hij heeft ook de morele plicht het uit te leggen aan de supporters. Nu ontstaan de wildste verhalen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 07:48:12 #54
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_33650380
Hmm, inmiddels heeft hij dus gezegd dat het schadelijk kan zijn voor één of enkele personen binnen de club (dus niet voor de gehele club), en dat het opstappen niets met investeerders te maken heeft gehad..
I don't really come from outer space || Last.fm
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:50:35 #55
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33652564
quote:
'Cees Lok slachtoffer van zijn ego'

2/1/2006 8 :30

Toen Hans van Delft voorzitter van NEC werd, had hij nog nooit een thuiswedstrijd in De Goffert bezocht. Van Delft kwam uit het tennis, maar NEC had een sterke man nodig en Van Delft had een deel van zijn bedrijven verkocht. Hij beschikte over geld en vrije tijd, en had behoefte aan een hobby.
De Nijmeegse miljonair vond zijn draai opvallend snel in de voetbalwereld en zijn grootste verdienste is dat hij de Ondernemers Sociëteit Regio Nijmegen vulde met zijn netwerk. Hij sommeerde al zijn zakelijke relaties naar het Goffert Stadion, waar geen business-seat meer te koop is, om samen te investeren in rood-groen-zwart. Het belangrijkste lid van dit gezelschap is de 46-jarige puissant rijke Marcel Boekhoorn. Deze succesvolle ondernemer, speler van Oranje Blauw 4 en fanatieke NEC-supporter, wordt niet gekweld door ijdelheid, want hij weigert categorisch interviews en doet er juist alles aan uit de publiciteit te blijven. De man die op de vijftigste plaats in de Quote 500 staat met een vermogen van 320 miljoen euro stelt zich zó bescheiden en anoniem op, dat ik hem als levenslange NEC-fan nog nooit heb gesproken.

Mensen als Boekhoorn moet je als club koesteren. Zodra NEC versterkingen nodig heeft en de financiële middelen ontbreken, kan de club altijd een beroep doen op deze gefortuneerde supporter. Hierdoor beschikt NEC over keeper Gábor Babos, groeidiamant Saďd Boutahar, de van Cerro Porteńo overgekomen international van Paraquay Edgar Barreto, de Poolse spits Andrzej Niedzielan en de van Landskrona BolS gekochte Zweedse verdediger Jonas Olsson.

Rijke jongens die in voetballers investeren zijn altijd afhankelijk van adviseurs die over de kennis beschikken om spelers binnen te halen die binnen de kortst mogelijke tijd een veelvoud van het geďnvesteerde geld waard zijn. Dergelijke goed ingevoerde adviseurs zijn schaars, anders had NEC wel Klaas Jan Huntelaar, Julian Jenner, Maarten Martens, Ricky van den Bergh en Demy de Zeeuw gecontracteerd. Nu zit de club opgescheept met dure spelers van wie je nog maar moet afwachten of ze ooit met winst worden doorverkocht.

Babos is eigendom van Feyenoord. Technicus Boutahar krijgt weinig krediet, omdat trainers het veiliger vinden een noeste werker op te stellen. En de getalenteerde Barreto loopt naast zijn schoenen, omdat hij in zijn vaderland als een volksheld te boek staat, terwijl hij in Nijmegen gewoon moet presteren. De Poolse spits Niedzielan heeft iets dreigends in zijn spel, zeker als hij goed uitkomt met zijn linkerbeen, maar zijn pijngrens ligt veel te laag voor het harde profmilieu en een echte karakterjongen gaat er niet in hem schuil. Ook de Zweedse verdediger Olsson is nog geen doorslaand succes. Als een hoog op zijn poten staande ooievaar blijkt hij nogal kwetsbaar tegen een beweeglijke aanvaller. Zo kreeg hij tweede kerstdag geen moment vat op PSV’er Arouna Koné.

Deze aankopen zijn nuttige spelers voor NEC, maar ook zij kunnen de club niet naar de subtop tillen en de scouts van de buitenlandse clubs reizen nog niet nerveus naar De Goffert omdat ze De Verlosser hebben gevonden. Vooralsnog zijn de anonieme investeerders achter NEC niet erg succesvol met het aantrekken van versterkingen. Zij kijken overigens niet op een paar euro’s.

Lachwekkend was het aantrekken van de beperkte spits Bart Van Den Eede. Hij gold bij NAC Breda als een klassieke miskoop, maar NEC haalde de Belg naar Nijmegen en nam zijn salaris, dat zwaar op de begroting drukte in Breda, over zonder er een woord aan vuil te maken.

Marcel Boekhoorn werd in 1959 geboren als zoon van een Nijmeegse uitvoerder in de bouw. Na het behalen van zijn havo-diploma liep hij stage bij TRN Accountants. Nadat hij ook zijn heao-diploma had behaald, trad hij in vaste dienst van TRN. Vervolgens slaagde hij voor zijn Nivra-examen en sindsdien mag hij zich registeraccountant noemen. In 1991 werd hij partner bij Deloitte & Touche en drie jaar later begon hij zijn eigen adviesbureau. Hij had intussen zóveel mensen rijk gemaakt, dat hij het de hoogste tijd vond nu eens aan zichzelf te denken.

Zijn eerste missie met de kledingfabriek Naďef Mode uit Uden verliep teleurstellend, maar vervolgens was hij zeer succesvol met brood, sigarenkisten, chocola, deuren, verf, kruiwagens, spuitbussen lijm en internetverbindingen. Op 4 oktober 2005 incasseerde Boekhoorn voor zijn aandelen in Telfort, toevallig tevens de hoofdsponsor van NEC, een half miljard euro. Hij verkocht de Bakker Bart Groep voor 150 miljoen euro aan een Duits voedingsconcern, verdiende een vermogen met de verkoop van sigarenkistenfabriek Picus en verkocht het internetbedrijf NovaXess voor 37 miljoen euro aan het Britse Easynet. Als dierenliefhebber is hij intussen eigenaar van Ouwehands Dierenpark in Rhenen en hij werkt aan een ambitieus project in Dubai. Daar wil hij de grootste dierentuin ter wereld realiseren.

Na het plotselinge vertrek van trainer Cees Lok lekte uit dat niemand minder dan Hans Kraay senior namens Kraay Consultancy uit Culemborg als adviseur verbonden is aan de Nijmeegse multimiljonair. Noch technisch directeur Leen Looyen, noch de bestuursleden Sije Visser en Carlos Aalbers, die de portefeuille technische zaken in het bestuur beheren, hebben iets met de aankopen te maken. Ik keek er niet van op, zoals ik er ook niet van opkeek dat ik tijdens mijn zoektocht naar cd’s van Jimmy Thackery, Tom Principato, Ronnie Earl en Duke Robillard in het Amsterdamse Blues Records Centre werd gebeld door Kraay. Hij wilde nog eens onderstrepen dat hij niets te maken had met het vertrek van de NEC-trainer. Als adviseur van Boekhoorn had hij Lok maar één keer gebeld.

Kraay blijft een boeiende man. Hij wordt in 2006 zeventig jaar, tobt met zijn hart, maar blijft baantjesziek als het om de voetballerij gaat. Hij ruikt geld. Zodra er ergens een miljonair aan het bewind komt, staat Kraay met een prachtig verkooppraatje op de stoep. Hij komt dan heel overtuigend over en wekt de indruk dat hij de geslaagde zakenman wil behoeden voor alle slechteriken in de voetballerij. Hij zal hem adviseren, dan komt alles in orde. Uiteraard stuurt Kraay Consultancy vervolgens een rekening. Zo schurkte hij tegen Nol Hendriks aan bij Roda JC, hij probeerde het bij AZ-voorzitter Dirk Scheringa, bij Hans Brus van FC Den Bosch, en nu is hij dan adviseur van Boekhoorn.

Cees Lok, die zichzelf na de verrassende resultaten van NEC ietwat overschatte, ergerde zich een ongeluk aan de rol van Kraay, die namens de belangrijkste sponsor spelers scoutte terwijl de trainer er heel andere ideeën op na hield. Toen Kraay hem ook nog belde, stortte Lok zijn hart uit bij voorzitter Van Delft. Die kon niets doen, want NEC onderhoudt geen enkele relatie met Kraay. Voor de uitwedstrijd tegen FC Groningen weigerde Lok in het belang van de sponsors te denken. Lokomotiv Moskou zou Barreto bekijken. Dat betekende big business voor de investeerders, maar Lok zette de middenvelder op de bank. Die tijden zijn voorbij, een trainer moet de belangen van investeerders respecteren. Die mensen kunnen met hun investeringen een toptrainer produceren, een slimme coach maakt daar handig gebruik van, maar laat zich niet door zijn ego verleiden tot een prestigestrijd die niet te winnen is.


NEC kan heel goed zonder Lok, maar de club kan Boekhoorn niet missen. Lok is nu het slachtoffer van zijn eigen trots. Voor veel clubs zal zijn daad een reden zijn hem niet te contracteren. Boekhoorn, die als supporter het beste voor heeft met onze club, gun ik een deskundige adviseur. En Kraay, die zich geen moment realiseerde dat hij Lok kwetste met zijn aanwezigheid, zou gezien zijn leeftijd het afsluiten van zijn kleurrijke loopbaan moeten overwegen. Dan kan hij eindelijk eens met zijn kleinkinderen naar de dierentuin. Misschien is Ouwehands Dierenpark in Rhenen een optie.

Johan Derksen
Nu weten we het dus
Dit is inmiddels allang achterhaald....en ontkracht...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lionheaad op 03-01-2006 11:18:18 ]
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:58:59 #56
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_33652728
Lionhead:
Lok en van Delft hebben ontkent dat dat de reden is.
Er zit vast een kern van waarheid in, maar dat is niet de reden voor het vertrek aldus die twee.
Gewoon geduld hebben, tot de waarheid wel een keer naar boven komt
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:16:56 #57
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33653137
@JD:
Had er niet voor niets een smiley achter gezet, maar heb m'n bericht ietwat aangepast.

Ik denk dat het gewoon één grote optelsom is. Dus zal het wel iets meespelen, maar hoeft niet direct de hoofdreden te zijn.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:47:15 #58
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_33657906
maar wie denken we voor de nieuwe trainer?
Als het lokhoff wordt dan ga ik bij mn overbuurman die NAC fan is smeken om hem terug te nemen
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_33658108
NEC heeft best redelijke trainers gehad in het verleden.
Calderwood, Neeskens, bijna Jol, Lok...
Ik denk niet dat Lokhoff een kans krijgt bij NEC
Later!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:54:03 #60
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33658147
Zoveel trainers zijn er niet vrij....
Lokhoff
Maaskant
Guillit
...

Allemaal niet gewenst trouwens
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_33658194
ForzaNEC sprak vandaag kort met Gerald Vanenburg. Hij onthulde onder andere dat hij nog niets heeft gehoord van NEC. Wel vindt hij NEC een fantastische club.

Vanenburg tegenover ForzaNEC: ''Ik zou NEC een fantastische club vinden om te mogen werken. Ik houd wel van clubs als NEC die nog de uitstraling van een volksclub hebben. Natuurlijk weet ik ook wel dat alles meer en meer om de commercie draait, maar daar ontkom je niet aan.''

''Ik ben op dit moment nog niet benaderd door NEC en heb ook niks gehoord van andere mensen rondom de club NEC, dus ook niet met het investeringsfonds of met Marcel Boekhoorn. Maar nogmaals ik zou het fantastisch vinden om bij NEC te mogen gaan werken.''
Later!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:58:01 #62
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33658292
Alleeen schriftelijke sollicitaties zijn welkom
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 januari 2006 @ 13:58:24 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33658305
Dat zou denk ik wel een goede man voor NEC zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33658432
quote:
''Ik zou NEC een fantastische club vinden om te mogen werken. Ik houd wel van clubs als NEC die nog de uitstraling van een volksclub hebben.''
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_33658481
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:01 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

hij weet gelijk de gevoelige snaar te raken
Later!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:54:21 #66
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33660109
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:58 schreef rubbereend het volgende:
Dat zou denk ik wel een goede man voor NEC zijn.
Als ie de techniek van Wisgerhof en consorten op de eerste training ziet moet ie meteen twee jaar in therapie .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 januari 2006 @ 15:02:47 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33660375
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als ie de techniek van Wisgerhof en consorten op de eerste training ziet moet ie meteen twee jaar in therapie .
ik denk niet dat het degradatievoetbal in Duitsland zo technisch hoogbegaafd was dat hij zal schrikken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:06:37 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33660504
Goed punt!
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33664737
Vanenburg zou wel een leuke zijn, al zit die al wat naar Willem II te hengelen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33667270
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:10 schreef methodmich het volgende:
Vanenburg zou wel een leuke zijn, al zit die al wat naar Willem II te hengelen.
Ik denk dat er voor hem toch meer eer bij NEC valt te halen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 03:08:32 #71
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_33683169
tvp
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_33686712
tvp
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_33693024
NEC is in gesprek met Edson Braafheid.
Linksback van FC Utrecht.
Mogelijke opvolger van Leiwa mocht hij het voorstel van een 2-jarige contract naast zich neerleggen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_33693399
En dat maak jij op uit het bericht van iemand op het NEC-forum die meldt dat ie Looijen en Braafheid ergens in een café heeft zien zitten?
I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:01:33 #75
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33693408
Lijkt me een uitstekende optie, en best knap als ze die weten te strikken (hoewel ik liever Leiwa heb).
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')