hangt er allemaal maar een beetje vanaf... de compound van een vrachtwagenband is ook zo asociaal hard dat je in principe geen grip hebt... 300.000km met een set banden is kort...quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:46 schreef Klonk het volgende:
winterbanden voor vrachtwagens worden voornamelijk in de alpenlanden en scandinavie gebruikt ,helaas zou ik bijna zeggen, want veel schuifpartijen en afgesloten snelwegen in o.a. Duitsland zouden voorkomen kunnen worden als men winterbanden gebruikt.
en idd men gebruikt regroovables (al word dat wel minder) en idd op bepaalde assen mochten ze vroeger kale banden gebruiken, mag tegenwoordig nog steeds maar gelukkig hebben de meeste bedrijven wel ingezien dat dat niet zo verstandig was en word het een stuk minder vaak toegpast.
Maar in de sneeuw of zelfs regen glijden ze best wel rap door. Sneller dan je zou verwachten!quote:Op maandag 26 december 2005 22:59 schreef firecow het volgende:
Vrachtwagens zijn zo zwaar die hebben dat helemaal niet nodig joh
Ga maar eens de gemiddelde band bekijken van een trucker.... Dan kan je best nog wel eens schrikken denken van huh moet die geen nieuwe banden hebben
die is ingesteldquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:30 schreef SterkStaaltje het volgende:
Belachelijk zeg, je zou op z'n minste een minimum profiel moeten instellen. Dat zou een hoop ellende schelen denk ik.
Wat is daar mis mee dan?quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:46 schreef Klonk het volgende:
en idd men gebruikt regroovables (al word dat wel minder)
banden slijten bij die gewichten (40 +ton) niet alleen op de loopvlakken maar ook aan de zijkanten, en dat word nog wel eens vergetenquote:
op 0,01mm ja.. das dus gewoon een kale band, en je mag er in principe mee rijden.. meeste chauffeurs doen dat gelukkig tegenwoordig niet al te vaak meer..quote:
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen bij normaal gebruik?quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
banden slijten bij die gewichten (40 +ton) niet alleen op de loopvlakken maar ook aan de zijkanten, en dat word nog wel eens vergeten
stoepje links, stoepje rechts, rotondes en ga zo maar doorquote:Op maandag 2 januari 2006 08:34 schreef glasbak het volgende:
[..]
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen bij normaal gebruik?
Een goede chauffeur weet dat te ontwijken Ik had het over normaal gebruik. Als je normaal kunt rijden, raak je dat soort dingen niet..quote:Op maandag 2 januari 2006 11:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
stoepje links, stoepje rechts, rotondes en ga zo maar door
zelfs een normale chauffeur komt op smalle kloteplekjes die net echt op vrachtwagens berekend zijnquote:Op maandag 2 januari 2006 11:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
Een goede chauffeur weet dat te ontwijken Ik had het over normaal gebruik. Als je normaal kunt rijden, raak je dat soort dingen niet..
Duidelijk nog nooit met een vrachtwagen meegereden ofzoquote:Op maandag 2 januari 2006 11:18 schreef glasbak het volgende:
[..]
Een goede chauffeur weet dat te ontwijken Ik had het over normaal gebruik. Als je normaal kunt rijden, raak je dat soort dingen niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |