abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 december 2005 @ 21:03:31 #1
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_33421908
Bij welke online-toko koopt de Fok!-ker zijn/haar DVD-Audio-schijfjes en zijn/haar Super Audio CD's?

Bij amazon.com is er een aparte DVD-Audio sectie en ook een aparte Super Audio CD sectie.

Roept u maarrr...

Voor wie niet weet wat het is, hier staat een uitleg over de Super Audio CD, en hier staat een uitleg over DVD-Audio.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:39:29 #2
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_33439776
Ook highfidelitydiscs.nl heeft een aparte DVD-Audio afdeling, en een aparte Super Audio CD-sectie.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_33452390
ABSound
Ik heb er wel goede ervaringen mee, maar heb er zelf nooit SAC's besteld
pi_33455469
Ik ben voorlopig nog niet van plan een SACD-speler aan te schaffen (ik ga niet zo'n duur ding kopen terwijl er maar een handjevol CD'tjes voor beschikbaar zijn ).

Wat die DVD-audio betreft, dat klinkt eigenlijk best interessant.. Gewoon CD's in 5.1, die je op je DVD kunt afdraaien neem ik aan?? Da's wel cool
  woensdag 28 december 2005 @ 12:16:29 #5
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_33466203
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:46 schreef webfreak het volgende:
Ik ben voorlopig nog niet van plan een SACD-speler aan te schaffen (ik ga niet zo'n duur ding kopen terwijl er maar een handjevol CD'tjes voor beschikbaar zijn ).

Wat die DVD-audio betreft, dat klinkt eigenlijk best interessant.. Gewoon CD's in 5.1, die je op je DVD kunt afdraaien neem ik aan?? Da's wel cool
Neen, da's niet waar helaas.
Dat wat iedereen vandaag de dag "DVD" noemt, is eigenlijk DVD-Video. Maar voor het gemak laat men die toevoeging meestal weg.
Een DVD-Audio is over het algemeen niet op een gewone DVD-speler (DVD-Video-speler dus eigenlijk) af te spelen.

Op het laatje van je DVD-speler staat een DVD-logo. Daar staat als het goed is alleen het woord "Video" onder. Pas als je dit logo op je DVD-spelert hebt staan kan je ook DVD-Audio afspelen.

Nog een detail... DVD-Video-geluid gaat bij de meeste mensen via een digitaal kabeltje naar de versterker. Die vlieger gaat niet op voor DVD-Audio en Super Audio CD. In een poging het digitaal kopietjes maken tegen te gaan komt de audio voor DVD-Audio en SACD alleen analoog uit de DVD-speler. Dat wil dus zeggen dat je voor meerkanaals-geluid je DVD-speler ook met zes analoge tulp-snoertjes moet verbinden met je versterker.

En duur... Tsja... Wat is duur.
Pioneer (bijvoorbeeld) heeft al een speler die gewone CD's, Super Audio CD's, DVD-Video, DVD-Audio en zelfbrand CD's en DVD's (ook MP3) af kan spelen voor een euro of 150.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_33467834
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:16 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Neen, da's niet waar helaas.
Dat wat iedereen vandaag de dag "DVD" noemt, is eigenlijk DVD-Video. Maar voor het gemak laat men die toevoeging meestal weg.
Een DVD-Audio is over het algemeen niet op een gewone DVD-speler (DVD-Video-speler dus eigenlijk) af te spelen.
Hmmm.. In dat geval is 't de komende paar jaren dus totaal niet interessant. Ik wacht liever tot de markt voor SACD / DVD-audio wat gegroeid is, en je écht wat met zo'n speler kan... Want echt veel is er nog niet voor uitgebracht.
quote:
Nog een detail... DVD-Video-geluid gaat bij de meeste mensen via een digitaal kabeltje naar de versterker. Die vlieger gaat niet op voor DVD-Audio en Super Audio CD. In een poging het digitaal kopietjes maken tegen te gaan komt de audio voor DVD-Audio en SACD alleen analoog uit de DVD-speler. Dat wil dus zeggen dat je voor meerkanaals-geluid je DVD-speler ook met zes analoge tulp-snoertjes moet verbinden met je versterker.
Kopiëren tegengaan... Schattig.
Digitaal geluid is de toekomst, en nou gaan ze een beetje omslachtig zitten doen met analoge tulpsnoertjes . Kopiëren kan iedere sul, dus ik snap niet waarom ze dat met dit soort kutgeintjes tegen proberen te gaan, want het lukt ze toch niet.

Maargoed... Ik wacht dus nog rustig wat jaartjes af Dank voor de tip overigens, want ik had die DVD-audio van PetSounds al haast besteld
  woensdag 28 december 2005 @ 15:00:38 #7
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_33471051
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:10 schreef webfreak het volgende:

[..]

Hmmm.. In dat geval is 't de komende paar jaren dus totaal niet interessant. Ik wacht liever tot de markt voor SACD / DVD-audio wat gegroeid is, en je écht wat met zo'n speler kan... Want echt veel is er nog niet voor uitgebracht.
...
True... Maar als je (zoals in mijn geval) toch op zoek bent naar een nieuwe DVD-spelert omdat je oude is overleden, dan kan het geen kwaad te kijken naar een spelert die toevallig ook meteen die twee audio-formaten aankan
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')