abonnement Unibet Coolblue
pi_55487479
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:01 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ach je moet er ook niet moeilijk over doen mensen gaan gewoon met kerst omdat het gezellig is
Kan ook toch ? Beter wel dan helemaal nooit gaan
Nee ik vind dat nep. Ik vind als je met kerst komt moet je ook met andere diensten komen. En niet omdat je zoontje of dochtertje een tekening gemaakt heeft die in de kerk hangt en dat je die gaat bewonderen.
pi_55491273
kerst is tegenwoordig even christelijk als dat nederland joods is (wilders ) dus wat dat betreft maakt het ook eigenlijk geen zak uit of je wel of niet gaat naar zo'n nachtdienst en wat de reden daarvan is
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 23 december 2007 @ 16:32:52 #53
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_55493155
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:04 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Nee ik vind dat nep. Ik vind als je met kerst komt moet je ook met andere diensten komen. En niet omdat je zoontje of dochtertje een tekening gemaakt heeft die in de kerk hangt en dat je die gaat bewonderen.
Ik moet helemaal niets
Ik ga lekker alleen met kerst
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_55508497
Kerk.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_55509520
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:33 schreef CasB het volgende:
Mensen die alleen met kerst naar de kerk zijn zijn hypocriete achterlijke mongolen.
Das ook een rede dak alleen met begrafenis naar zo'n punthok ga...
** theKiD haat kerken/ gebedshuizen/ geloof an siech*
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 24 december 2007 @ 11:35:15 #56
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_55510185
Vanavond is het zover
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_55513445
Ik ga met mijn familie naar de kerstnachtmis. Niet helemaal mijn smaakje kerk, maar wel sfeervol en vorig nog een goede preek ook. Gisteren naar de internationale kerk geweest voor een christmas caroll service met koud en warm buffet na. Toffe dienst en supergezellig, heb nog lang zitten praten met lieden uit Ethiopie, China en de VS. Dat is nog eens kerstspirit!
pi_55513479
Ik heb kaarten voor de Hübsch, vanavond!

Elk jaar standaard op kerstavond.
quote:
Zo Duits als Rudi Carell

Soms is de werkelijkheid mooier dan de mooiste sprookjes. Dat geldt zeker voor de carrière van Heimatkapelle Die Darmstädter Hübsch. De Alkmaarse band, die zo Duits is als Rudi Carell, werd een begrip in feestvierend Nederland. In Alpenlandschap dat rechtstreeks uit een vijftigerjaren film gestolen lijkt maken de Alkmaarders rare dansjes in vreemde pakjes. En ondertussen wordt elke Duitse hit die er ooit in Nederland geweest is perfect door hen vertolkt.

Niet alleen schlagers. Ook Rammstein, Nena en Spider Murphy Gang zijn vaste gasten aan de Duitse feestdis die de Alkmaarders voor hun vrienden opdienen. Conny Froboes danst met Rex Gildo, Nina Hagen loopt polonaise met Dennie Christian.
pi_55514069
quote:
Ik ga ook wrslk. Bij ons is het heel erg leuk om te gaan. Ik ga sowieso elke zondag dus nu geen uitzondering.
Wij hebben morgen een kerstnachtdienst speciaal voor de jongeren. Van 22.00 tot 02.00 uur.
Ik ga ook naar een kerstspecial. Om 19.00u en 22.00u in Haarlem. Het is dat er ik ver af woon, anders ging ik wel vaker. Nu alleen als ik bij mijn ouders op bezoek ga en dan nog niet elke keer.
pi_55514612
Ik ga ook

Maar ja, dat heeft ook te maken met het feit dat ik het project voor de kinderen in de kerk leidt
Op 1e kerstdag is het allemaal weer voorbij .
pi_55514928
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:37 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Zo van "we gaan alleen met kerst, als er wat te halen valt" zo triest inderdaad
Wat valt er dan precies te halen bij jou in de kerk met de kerst?

Ik ga ook vaak met de kerst naar een kerk, liefst en nachtmis in een mooie katholieke kerk. Gewoon voor het sfeertje.
Ik geloof niet maar ik ben opgegroeid met de kerk en zonder een dienst is het gewoon geen kerst voor mij. Ik gooi netjes wat in de collectezak ten bate van het bouwfonds e.d. en als er gebeden wordt bid ik niet mee. Ik snap werkelijk niet wat daar hypocriet aan zou moeten zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_55515009
Ik zoek nog steeds een kerk waar je kerstliedjes zingt en geen teringklote jezusliedjes

Gewoon ohh dennboom, heiligenacht en dat soort liedjes

Verder kom ik er bijna nooit, ben er afgelopen jaar wel 4 keer geweest omdat ik het moeilijk had en ff me gedachte kwijt wilde en hoopte op wat krachten van boven
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 24 december 2007 @ 15:10:32 #63
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_55515019
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat valt er dan precies te halen bij jou in de kerk met de kerst?

Ik ga ook vaak met de kerst naar een kerk, liefst en nachtmis in een mooie katholieke kerk. Gewoon voor het sfeertje.
Ik geloof niet maar ik ben opgegroeid met de kerk en zonder een dienst is het gewoon geen kerst voor mij. Ik gooi netjes wat in de collectezak ten bate van het bouwfonds e.d. en als er gebeden wordt bid ik niet mee. Ik snap werkelijk niet wat daar hypocriet aan zou moeten zijn.
Idd zo is het iedereen heeft redenen om te gaan, mijn ouders gaan zingen dus daarom ga ik meerendeel en voor de sfeer en omdat ik vroeger altijd ging elke week
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_55515832
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zoek nog steeds een kerk waar je kerstliedjes zingt en geen teringklote jezusliedjes

Gewoon ohh dennboom, heiligenacht en dat soort liedjes

Verder kom ik er bijna nooit, ben er afgelopen jaar wel 4 keer geweest omdat ik het moeilijk had en ff me gedachte kwijt wilde en hoopte op wat krachten van boven
Stille nacht, heilige nacht is ook een Jezusliedje
Veel kerken doen met de kerstdienst een soort van kinderdienst, toneelstukje over Jozef en Maria van de zondagschool e.d. dus dan worden er ook 'gewone' kerstliedjes gezongen.
En natuurlijk is een kerstdienst pas een kerstdienst als ze eindigen met een meerstemmig In excelsis deo.
There is no love sincerer than the love of food.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 december 2007 @ 20:04:56 #65
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_55519084
Ik ga ook vanavond, maar ben daardoor niet hypocriet, aangezien ik gewoonlijk ook naar de kerk ga
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 24 december 2007 @ 20:12:58 #66
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55519331
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:33 schreef CasB het volgende:
Mensen die alleen met kerst naar de kerk zijn zijn hypocriete achterlijke mongolen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 24 december 2007 @ 20:14:31 #67
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55519386
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:10 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Idd zo is het iedereen heeft redenen om te gaan, mijn ouders gaan zingen dus daarom ga ik meerendeel en voor de sfeer en omdat ik vroeger altijd ging elke week
en als FC (k)utrecht nou moest spelen ging je dan ook elke week naar de kerk?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_55522715
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:01 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ach je moet er ook niet moeilijk over doen mensen gaan gewoon met kerst omdat het gezellig is
Kan ook toch ? Beter wel dan helemaal nooit gaan
Het zijn imo altijd de hypocrieten die het hele jaar door nooit in de kerk komen, JUIST met kerst, de eerste 15 rijen banken bezet houden, waar elke week trouw de vaste gasten zitten, om hun hele jaar in 1 keer goed te maken qua kerk-gedachten..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_55524480
Nooit op kerstavond, wel op eerste kerstdag.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_55525248
ik ben vanavond niet gegaan, maar morgen ochtend ga ik wel.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:16:54 #71
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55525329
ze stonden te zingen buiten

vroeger hoorde je alleen de klokken luiden maar dat is nu door dat valse gezang vervangen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 25 december 2007 @ 00:50:01 #72
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_55525968
Het was weer een goeie dienst mannen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:51:28 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55526003
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zoek nog steeds een kerk waar je kerstliedjes zingt en geen teringklote jezusliedjes

Gewoon ohh dennboom, heiligenacht en dat soort liedjes

Verder kom ik er bijna nooit, ben er afgelopen jaar wel 4 keer geweest omdat ik het moeilijk had en ff me gedachte kwijt wilde en hoopte op wat krachten van boven
Gloria in excelsis deo
Hoor, de eng'len zingen d'eer
Komt allen te zamen
Nu zijt wellekome
Ere zij God
Stille nacht

etc. Prachtig .


Ik ben niet geweest, helaas. Verheug me er al 3 jaar op, maar steeds kwam er iets tussen en dit jaar kon ik niet gaan vanwege gezondheidsproblemen. Crap. Hopelijk volgend jaar weer, want het hoort er toch wel bij .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:52:32 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55526021
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ga ook vanavond, maar ben daardoor niet hypocriet, aangezien ik gewoonlijk ook naar de kerk ga
Je bent sowieso niet hypocriet als je naar de kerk gaat op kerstavond / 1e kerstdag .
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 25 december 2007 @ 00:52:34 #75
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_55526023
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gloria in excelsis deo
Hoor, de eng'len zingen d'eer
Komt allen te zamen
Nu zijt wellekome
Ere zij God
Stille nacht

etc. Prachtig .


Ik ben niet geweest, helaas. Verheug me er al 3 jaar op, maar steeds kwam er iets tussen en dit jaar kon ik niet gaan vanwege gezondheidsproblemen. Crap. Hopelijk volgend jaar weer, want het hoort er toch wel bij .
Ere zij god was bij ons de afsluitingsact
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')