abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33310885
Hey daar,

Ik heb een beetje zitten rondneuzen maar heb hier geen topic over kunnen vinden (don't shoot me als er wel eentje is). Ik ben namelijk op zoek naar een van die 'nieuwe' 5.1 surround koptelefoons. Ik heb momenteel een high-end koptelefoon met supergeluid; maar het is stereo; en ik vindt het gemis van die kanalen soms toch erg groot wanneer ik game of een DVD'tje kijk.

Nou zag ik op google dat er niet écht veel is op high-end gebied qua koptelefoons. In de winkel(s) kreeg een nogal blanke uitdrukking van de verkopers wanneer ik het over 5.1 koptelefoons had en toen ik er eindelijk eentje vondt was het een meukding van 40 euri's waar ik mijn bed niet voor uitkom. Ik ben dus op zoek naar een high-end koptelefoon met 5.1 geluid. (jaja... ze zullen vast bestaan!)

Wie oh wie kent deze dingen en welk model is nou een echt topmodel?
Iemand?
pi_33311057
Kijk!

Dat lijkt er meer op. Thnx. Ik ga gelijk ff's checken.

*checkt*

Mmm... di's wel iets minder: 10-22,000Hz..
  donderdag 22 december 2005 @ 15:51:28 #4
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_33311494
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:38 schreef BloodRayne het volgende:
Kijk!

Dat lijkt er meer op. Thnx. Ik ga gelijk ff's checken.

*checkt*

Mmm... di's wel iets minder: 10-22,000Hz..
hoever komt jou gehoor dan
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
pi_33311521
uhhhh wrom een koptelefoon en geen boxen???
pi_33311658
Je wilt beweren dat je buiten dit bereik nog iets kan horen? Als het goed is lukt dat sinds je 7e levensjaar niet meer.

22.000Hz haal je sowieso niet meer. Misschien dat je 10Hz nog kan horen, maar daar stop het dan ook wel.
pi_33311964
Ik heb nu een 4-24.000 koptelefoon. 'men' zegt dat het verschil wel hoorbaar is (moet ook zeggen dat ik 100/100 gehoor heb). Maar ik ben zeker wel benieuwd naar deze. Ik zou 'm graag ff's in actie horen.

Ik ga ff's zoeken naar een distri.
pi_33312029
tvp
pi_33312101
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:55 schreef Sinat het volgende:
Je wilt beweren dat je buiten dit bereik nog iets kan horen? Als het goed is lukt dat sinds je 7e levensjaar niet meer.

22.000Hz haal je sowieso niet meer. Misschien dat je 10Hz nog kan horen, maar daar stop het dan ook wel.
Een groter bereik schijnt bij te dragen aan het totale klankbeeld, al hoor je die specifieke frequenties niet meer.
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
pi_33312409
^Dat had ik ook gehoord.

Bedenk het zo; als het geen verschil uitmaakt; waarom worden er dan tóch koptelefoons gemaakt die buiten dat bereik vallen?
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:52 schreef .elxmetalhead het volgende:
uhhhh wrom een koptelefoon en geen boxen???
Ik heb nu een 5.1 voor mijn TV/DVD en een 6.1 speakerset voor mijn PC'tje met een audigy 2. De 5.1. is van cambridge en de 6.1 van creative. Zijn op zich best vette setjes (vooral de 5.1 van cambridge is erg goed). Maar ik wil een alternatief.

Ik woon opzich niet zo groot én samen met mijn vriendin. Als ik s'nachts een game speel of een filmpje kijk wil ik haar niet wakker maken met mijn gedreun. Dus is een 5.1 koptelefoon (mits hij goed geluid heeft) een mooi alternatief. Zeker voor multiplayer.
pi_33318977
Het schijnt idd. bij te dragen ja; maar een normaal mens hoort niet eens boven de 16 KHz of onder de ~ 25 Hz. Ik durf je wedden dat je huidige de 4 sowieso niet haalt als je het gaat nameten.

je doelt zeker op de bassgitarist van APF in het nr. Vanishing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')