abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:27:39 #126
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34418692
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:21 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Iets verder naar boven op deze zelfde pagina heeft Beathoven er al iets over gezegd, naar aanleiding van een vergelijkbare vraag (over een ander topic) van mijn kant:

Muziek Feedbacktopic - Muziek is...
Precies, daarom meld ik het ook weer. Ik signaleer een trend, of word ik gewoon een chagerijnige oude lul?

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 24-01-2006 17:37:04 (Tijd om naar huis te gaan...) ]
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34418953
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:27 schreef DaisyDuke het volgende:
wordt ik
Nee, je wordt pas een chagrijnige ouwe lul als je over spelfouten gaat zeiken.
I intend to live forever, or die trying.
pi_34433246
hoe quote ik in 1x deze hele hap
pi_34433450
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:10 schreef DaisyDuke het volgende:
Want doen jullie eigenlijk met types die consequent weigeren inhoudelijk over muziek te discussiëren en daarmee constant de topics verzieken? Ik hoop niet dat dit de cultuur van dit forum aan het worden is, want ik begin me er behoorlijk aan te irriteren

Zomaar een voorbeeld.
Ik heb het aangetekend in z'n usernotes en het inhoudsloze geneuzel (veel van z'n operkingen en de reacties erop) verwijderd. Hoop dat het de laatste keer voor 'm is, zo te zien heeft hij je opmerking aangetrokken en post iets wat kort onderbouwt lijkt te zijn. We zullen zien hoe het verder gaat
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:21 schreef Hammet het volgende:
Het Gitaristentopic Deeltje 38

Dubbel, dus kan dicht
check
quote:
Alleen door een FA? Okay, bedankt.
We zijn namelijk in het indietopic al een tijdje bezig met een bandtopic-referentielijst ( Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI) ), en het viel me op hoe vaak het voorkomt dat van bepaalde bands vele kleinere, doodlopende topics bestaan, maar geen echt "gezond" centraal topic. Maar als dat via een FA moet gebeuren, laat dan maar gewoon zitten. Die hebben echt wel wat anders aan hun hoofd.
Die lijst is een geweldig idee!

Misschien kan hij in de toekomst ook eens sticky in een openingspost van een nieuw topic als je dat goed vind. Dan hebben we naast de Fok Concertagenda ook een MUZ encyclopedie / bandlijst / andere tt. Dit zou op dezelfde manier kunnen werken als de Concertagenda. Alle credits natuurlijk naar de bedenker en het zou ook alleen tof zijn als jij de OP zou kunnen maken natuurlijk

Dan wil ik er wel voor zorgen dat veel topictitels een fatsoenlijke bandnaam meekrijgen en dit aanpassen in de lijst. . Dit heeft iig potentie, scheelt users veel zoekwerk naar centrale topics. Zal wel een boel werk geweest zijn. Petje af

[ Bericht 15% gewijzigd door Beathoven op 25-01-2006 00:50:00 ]
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:01:10 #130
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34437110
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:26 schreef Beathoven het volgende:

Die lijst is een geweldig idee!

Misschien kan hij in de toekomst ook eens sticky in een openingspost van een nieuw topic als je dat goed vind. Dan hebben we naast de Fok Concertagenda ook een MUZ encyclopedie / bandlijst / andere tt. Dit zou op dezelfde manier kunnen werken als de Concertagenda. Alle credits natuurlijk naar de bedenker en het zou ook alleen tof zijn als jij de OP zou kunnen maken natuurlijk

Dan wil ik er wel voor zorgen dat veel topictitels een fatsoenlijke bandnaam meekrijgen en dit aanpassen in de lijst. . Dit heeft iig potentie, scheelt users veel zoekwerk naar centrale topics. Zal wel een boel werk geweest zijn. Petje af
Vergis je niet, het is echt vreselijk rotwerk - je kunt ze niet zo makkelijk op ABC rangschikken, moet daarbij op topic-id letten en zo. En de referentietabel was vooral bedoeld voor wat obscuurdere bands, of in elk geval bands met topics die niet zo vaak gebruikt worden (in tegenstelling tot de Green Days, Offsprings, U2s, Beatles en Robbie Williamsen die al bij deel X zijn). Ik heb op zich geen bezwaar om deze in een nieuw topic te plaatsen en eventueel nog uit te breiden met wat andere bands die tot dusver niet in aanmerking kwamen (dus in andere woorden de basis te leggen voor een algemene bandreferentielijst), maar zeker als je al die goedlopende, grote namen erin gaat opnemen (waarbij elke 3 weken een nieuw topic start) moet zo'n lijst echt heel regelmatig door iemand worden geupdate (waarschijnlijk door een moderator, i.v.m. editprivileges die na 24 uur verlopen).
En wellicht moet er ook een vorm van kwaliteitscontrole plaatsvinden - want waar leg je de grens? Alleen centrale bandtopics? En wat als iemand een topic begint over een of andere novelty-carnavalsact/eendagsvlieg en op hoge poten komt klagen dat zijn topic ook in de lijst hoort, of weet ik veel welke volkszanger met een uiterst vocale (cult)fanclub, of een B&H-achtig topic over 1 bandlid van een band zonder eigen solowerk - gewoon doen, of het bij "serieuze" acts houden? Je weet namelijk al van te voren dat je van die lolsmurfen gaat krijgen die daar discussies over gaan openen...
Het is in elk geval een erg ambitieus project waar ik zeker mijn steentje aan wil bijdragen, maar bezint eer ge begint.

Ik heb morgen in elk geval overdag wel tijd, dus dan zouden we dit wat verder kunnen uitwerken. Vanmiddag eerst kraamvisite in Enschede.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grobbel op 25-01-2006 09:43:47 ]
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:02:45 #132
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34453927
Blur

Kan dicht.
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:24:30 #133
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_34458696
CHeckerdedrubbeldcheck.
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:06:33 #134
46794 Berkery
Fat bastard
pi_34462983
Een punaise voor Ik zoek... *165 graag.

Als het kan graag deze tekst in de OP
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_34468145
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]
Ik zat er ook al ff over te denken, het probleem dat ze op topicnr gegroepeerd staan zouden we op kunnen lossen met [url=topicnr]bandnaam[/url]

Dan zit je met het probleem dat de reeksen doorlopen en dit niet goed handmatig bij te houden is. Tenzij de link naar een nieuw deel keurig als laatste posting in een topic staat maar dat is ook niet altijd het geval. Daarom denk ik dat het idd niet zo goed werkt met grotere artiesten als U2 e.d.

Berkery..topic staat sticky en de OP past er prima bij, heb ik er even ingeklapt
pi_34471505
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_34473316
Fok! Muziek Trivia deel DCXII

Moet natuurlijk DCXIII zijn.

613 mag van mij ook.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:36:35 #138
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34473501
Waar is het slowchattopic van MUZ toch gebleven?
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:28 #139
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34474835
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:36 schreef peaceman het volgende:
Waar is het slowchattopic van MUZ toch gebleven?
Dag Steven, loop je deze kant op?
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:38:57 #140
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34475246
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:26 schreef Beathoven het volgende:

Ik zat er ook al ff over te denken, het probleem dat ze op topicnr gegroepeerd staan zouden we op kunnen lossen met [url=topicnr]bandnaam[/url]
Dat zou ook het probleem van vage topictitels oplossen, maar dan heb je wel een hoop extra werk om de basis van zo'n layout toe te passen. Misschien dat ik er straks nog eens naar kijk.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:26 schreef Beathoven het volgende:
Dan zit je met het probleem dat de reeksen doorlopen en dit niet goed handmatig bij te houden is. Tenzij de link naar een nieuw deel keurig als laatste posting in een topic staat maar dat is ook niet altijd het geval. Daarom denk ik dat het idd niet zo goed werkt met grotere artiesten als U2 e.d.
Op zich zou de layout dan zoiets kunnen worden:

U2 (2) (3) (4)

Maar wederom wordt er dan uitgegaan van de gewijzigde layout.
En ook dan moeten we wel als regel stellen dat alleen centrale bandtopics hiervoor in aanmerking komen. Er zijn regelmatig lange topicreeksen die enkel over 1 concert van een bepaalde band gaan (Coldplay, U2, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Madonna, Robbie Williams), en om die nu ook nog allemaal hierin bij te houden begint echt chaotisch te worden. Misschien ook een mooie stimulans voor ze om dergelijke discussies gewoon in de centrale topics te voeren of zo.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:53:52 #141
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34475689
Nog wat organisatorische problemen... Wat doen we met bands die slechts 1 topic hebben, alhoewel dat topic technisch gesproken maar over 1 bepaald album gaat, of zelfs maar 1 liedje?
(bijvoorbeeld: Coparck - The world of tomorrow )
Als je namelijk die nieuwe layout gaat toepassen, dan kun je net zo goed enkel naar de bandnaam refereren, zoals Coparck; maar technisch gesproken is het niet echt een centraal topic. Moeten we dan gewoon de titel (en daarmee het oorspronkelijk concept) van het topic veranderen om het meer een centraal karakter te geven, of nemen we die dan gewoon niet op in ons centrale bandoverzicht, zelfs als alle discussie over Coparck van het afgelopen jaar daarin heeft plaatsgevonden?

En wat doe je met situaties als deze:

The Strokes Deel 2
The Strokes - First Impressions Of Earth

of:
The Arcade Fire - Funeral
Het grote The Arcade Fire topic!

Gewoon enkel het centrale topic erin opnemen, zelfs als er onderhand meer discussie over de band in het albumtopic zelf staat?
pi_34475828
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:36 schreef peaceman het volgende:
Waar is het slowchattopic van MUZ toch gebleven?
ctrl+f en 'dag' intikken, heb je 'm altijd te pakken
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:38 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat zou ook het probleem van vage topictitels oplossen, maar dan heb je wel een hoop extra werk om de basis van zo'n layout toe te passen. Misschien dat ik er straks nog eens naar kijk.
[..]

Op zich zou de layout dan zoiets kunnen worden:

U2 (2) (3) (4)

Maar wederom wordt er dan uitgegaan van de gewijzigde layout.
En ook dan moeten we wel als regel stellen dat alleen centrale bandtopics hiervoor in aanmerking komen. Er zijn regelmatig lange topicreeksen die enkel over 1 concert van een bepaalde band gaan (Coldplay, U2, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Madonna, Robbie Williams), en om die nu ook nog allemaal hierin bij te houden begint echt chaotisch te worden. Misschien ook een mooie stimulans voor ze om dergelijke discussies gewoon in de centrale topics te voeren of zo.
Het lijkt me dan het beste dat alleen centrale artiestentopics hiervoor in aanmerking komen idd. Concerten e.d. hoeven er niet bij en mogen wat mij betreft ook nog gewoon naast de centrale topics blijven bestaan die vaak hoofdzakelijk over de artiest zelf en z'n albums / singles gaan.

Dat systeem met topicreeksen per nummer zou ik niet zo willen doen, dus geen U2 1,2,3,4 t/m 36 etc. Ik wilde eigenlijk van alle topics de meest recente erin zetten en dit zo veel mogelijk actueel proberen te houden. Zo krijg je b.v. U2 met het meest recente topic. Van de goedlopende bandtopics zou het ook niet zo'n ramp zijn als ze qua reeks iets achterlopen, die staan toch vaak wel bovenaan de lijst in MUZ en worden wel gevonden

Alleen bij de grote bands zullen ze misschien 1 of 2 topics verder moeten bladeren, maar de bands die in je lijst staan zullen niet zo snel bij de 300 posts zitten.

Ik zat er aan te denken.. wat wel en wat niet

wel:

Bands / artiesten A t/m Z
Muziekstijlen (jazz, ambient, techno e.d.)

Niet:
Concerten
losse nummers van bepaalde artiest

[ Bericht 40% gewijzigd door Beathoven op 26-01-2006 12:36:45 ]
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:32:55 #143
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34477009
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Beathoven het volgende:

Het lijkt me dan het beste dat alleen centrale artiestentopics hiervoor in aanmerking komen idd. Concerten e.d. hoeven er niet bij en mogen wat mij betreft ook nog gewoon naast de centrale topics blijven bestaan die vaak hoofdzakelijk over de artiest zelf en z'n albums / singles gaan.
Okay, dan zijn we het daar over eens. Maar doen we nog iets specifieks met bands zonder centraal topic, waarbij alle discussie erover plaatsvindt in album/concertentopics? Zo viel me bijvoorbeeld op dat er van Franz Ferdinand niet eens een echt centraal topic bestaat, terwijl er wel meerdere delen zijn over hun liveconcerten of albums. Sterker nog, elke poging tot een "centraal" topic werd een tijdlang gesloten ten faveure van het Franz Ferdinand - Franz Ferdinand topic.
En dat zou er ook op neerkomen dat ik mijn huidige lijst moet "kuisen", van een aantal onbekende artiesten de topics zou moeten verwijderen omdat er enkel een albumdiscussietopic bestaat. Aan de ene kant heb ik geen echte bezwaren, maar aan de andere kant raak je dan wel een deel van het voordeel van zo'n overzicht kwijt - en sowieso, zoals ik net al aangaf, zitten er albumdiscussietopics tussen die in principe zijn veranderd in centrale discussietopics, zoals

Nieuwe Caesar ouderwets lekker!
Madrugada - The Deep End

Moet ik die er dan definitief uit verwijderen (waarbij wellicht een deel functionaliteit van het overzicht verloren gaat), of zouden we dit met een topictitelverandering kunnen aanpassen zodat het "officiële" centrale topics worden?
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Beathoven het volgende:
Dat ayteem met topicreeksen per nummer zou ik niet zo willen doen, dus geen U2 1,2,3,4 t/m 36 etc. Ik wilde eigenlijk van alle topics de meest recente erin zetten en dit b.v. per jaar actueel proberen te houden. Zo krijg je b.v. U2 met het meest recente topic. Als men in het topic bij de laatste post een verwijzing naar het nieuwe maakt dan kan de gebruiker zelf naar het laatste topic van dat moment bladeren

Alleen bij de grote bands zullen ze misschien 1 of 2 topics verder moeten bladeren, maar de bands die in je lijst staan zullen niet zo snel bij de 300 posts zitten.
Prima.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Beathoven het volgende:
Ik zat er aan te denken.. wat wel en wat niet

wel:

Bands / artiesten A t/m Z
Muziekstijlen (jazz, ambient, techno e.d.)

Niet:
Concerten
losse nummers van bepaalde artiest
In principe ben ik het er wel mee eens, met dus de eerder gemaakte kanttekening over veelbesproken bands die geen echt centraal topic hebben.
pi_34477590
Heb even de editfunctie gebruikt bij m'n vorige post en wat details veranderd. Inhoudelijk blijft het verder gelijk.

Ik bedacht me dat zo'n bandlijsttopic net zo opgezet zou kunnen worden als het concertagenda-topic. Users geven de links naar de bands als er iets bij moet en de mods kunnen beoordelen of het er wel of niet tussen hoort te staan. Zij verwijderen vervolgens de laatste post en voegen de link(s) toe aan de lijst
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:32 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Okay, dan zijn we het daar over eens. Maar doen we nog iets specifieks met bands zonder centraal topic, waarbij alle discussie erover plaatsvindt in album/concertentopics? Zo viel me bijvoorbeeld op dat er van Franz Ferdinand niet eens een echt centraal topic bestaat, terwijl er wel meerdere delen zijn over hun liveconcerten of albums. Sterker nog, elke poging tot een "centraal" topic werd een tijdlang gesloten ten faveure van het Franz Ferdinand - Franz Ferdinand topic.
Als dat zo is dan kan dat Franz Ferdinand topic wat inmiddels verouderd is hernoemd worden naar 'Franz Ferdinand' en alsnog voor centraal topic doorgaan
quote:
En dat zou er ook op neerkomen dat ik mijn huidige lijst moet "kuisen", van een aantal onbekende artiesten de topics zou moeten verwijderen omdat er enkel een albumdiscussietopic bestaat. Aan de ene kant heb ik geen echte bezwaren, maar aan de andere kant raak je dan wel een deel van het voordeel van zo'n overzicht kwijt - en sowieso, zoals ik net al aangaf, zitten er albumdiscussietopics tussen die in principe zijn veranderd in centrale discussietopics, zoals

Nieuwe Caesar ouderwets lekker!
Madrugada - The Deep End
Hou de albumdiscussies er maar gewoon tussen, de lijst die je had zag er iig goed uit. Als een albumdiscussie het enige goede topic is dan mag die er gewoon bij. Veel albumtopics staan ook vaak aan de basis van een reeks en soms wordt besloten ivm verjaring of in overleg met de TS om er een centraal topic van te maken.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:00:24 #145
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34477833
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:52 schreef Beathoven het volgende:

Ik bedacht me dat zo'n bandlijsttopic net zo opgezet zou kunnen worden als het concertagenda-topic. Users geven de links naar de bands als er iets bij moet en de mods kunnen beoordelen of het er wel of niet tussen hoort te staan. Zij verwijderen vervolgens de laatste post en voegen de link(s) toe aan de lijst
Cool, prima idee. Dan hoeft er op dit moment nog niet zoveel meer gedaan te worden aan het huidige overzicht, behalve dan de layout-verandering waar ik ondertussen al een begin aan gemaakt heb. Zo gauw ie klaar is, geef ik wel een seintje, en dan kan de uitbouwing van een indie-gefocust lijstje naar een wat algemener karakter mooi gebeuren met de hulp van tientallen andere Fok!kers.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:52 schreef Beathoven het volgende:
Als dat zo is dan kan dat Franz Ferdinand topic wat inmiddels verouderd is hernoemd worden naar 'Franz Ferdinand' en alsnog voor centraal topic doorgaan
Prima, ga je gang.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:52 schreef Beathoven het volgende:
Hou de albumdiscussies er maar gewoon tussen, de lijst die je had zag er iig goed uit. Als een albumdiscussie het enige goede topic is dan mag die er gewoon bij. Veel albumtopics staan ook vaak aan de basis van een reeks en soms wordt besloten ivm verjaring of in overleg met de TS om er een centraal topic van te maken.
Okay, komt in orde.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:05:10 #146
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34477983
Oh, en dit topic:

Broder Daniel & Kashmir

kan worden hernoemd naar enkel "Kashmir", ook op verzoek van de TS in de meest recente topickick ervan.

En verder zouden de volgende topics een iets nettere naam kunnen krijgen:

LADYTRON ?!! wasda? (naar gewoon "Ladytron")
Hee is er nog geen topic over de Kift? (naar "De Kift")

Bedankt alvast.

[ Bericht 26% gewijzigd door Grobbel op 26-01-2006 13:11:24 ]
pi_34478390
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:05 schreef Grobbel het volgende:
Oh, en dit topic:

Kashmir

kan worden hernoemd naar enkel "Kashmir", ook op verzoek van de TS in de meest recente topickick ervan.

En verder zouden de volgende topics een iets nettere naam kunnen krijgen:

Ladytron (naar gewoon "Ladytron")
De Kift (naar "De Kift")

Bedankt alvast.
Franz Ferdinand en Kashmir aangepast, deze 2 neem ik ook nog ff mee.. zijn idd niet de beste TT's. Voor de rest kunnen titels als 'Het centrale 'bandnaam' topic' imho wel gewoon blijven bestaan want die komen toch tussen [url]=topic]bandnaamfix[/ url] te staan

Voeg je btw bands als 'de kift' toe bij de K onder 'de kift' of 'kift, de' ...
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:22:13 #148
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34478613
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Franz Ferdinand en Kashmir aangepast, deze 2 neem ik ook nog ff mee.. zijn idd niet de beste TT's. Voor de rest kunnen titels als 'Het centrale 'bandnaam' topic' imho wel gewoon blijven bestaan want die komen toch tussen [url]=topic]bandnaamfix[/ url] te staan
Dank!

Oh, en nog een bepaalde layout-voorkeur wat ABC betreft? Liever Martha Wainwright dan Wainwright, Martha, of omgekeerd? Of ook The White Stripes of White Stripes, the of zelfs gewoon White Stripes? Anders hou ik het namelijk gewoon bij de huidige opzet (de "natuurlijke" volgorde aanhouden, zoals het in een topictitel zelf ook gebeurt).

edit: ik hou denk ik toch maar de "normale" structuur maar aan, vind ik zelf er wat beter uitzien dan zo'n enigszins geforceerde inversie van achternaam en voornaam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grobbel op 26-01-2006 13:34:06 ]
pi_34479107
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:22 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dank!

Oh, en nog een bepaalde layout-voorkeur wat ABC betreft? Liever Martha Wainwright dan Wainwright, Martha, of omgekeerd? Of ook The White Stripes of White Stripes, the of zelfs gewoon White Stripes? Anders hou ik het namelijk gewoon bij de huidige opzet (de "natuurlijke" volgorde aanhouden, zoals het in een topictitel zelf ook gebeurt).
Ik zou de allmusicguide logica aanhouden

Wainwright, Martha
Wainwright, Rufus
White Stripes, The

maar je mag het eerst wel doen zoals je het zelf hebt opgebouwd, dit wil ik later nog wel aanpassen
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:36:55 #150
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34481332
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zou de allmusicguide logica aanhouden

Wainwright, Martha
Wainwright, Rufus
White Stripes, The

maar je mag het eerst wel doen zoals je het zelf hebt opgebouwd, dit wil ik later nog wel aanpassen
Klaar. Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Ik ga even een half uurtje wat andere dingen doen nu, dus kijk zelf maar of je al "live" wilt gaan met het nieuwe topic of eerst nog een uitgebreide FAQ wil opmaken of zo (geen idee of dat laatste echt nodig is).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')