De ledenpagina's:quote:Wat is NIPO CAPI@HOME?
TNS NIPO doet - zoals u wel bekend is van radio, tv en kranten - onderzoek op velerlei gebied. Door overheid, bedrijven en andere organisaties worden tal van beslissingen genomen die in meer of mindere mate van invloed zijn op ons dagelijks leven. Of de gevolgen van de genomen maatregelen overeenkomen met datgene wat men ervan verwachtte, is vaak onbekend. Wanneer steeds dezelfde huishoudens gedurende een langere periode worden geïnterviewd, krijgt men het best inzicht in de echte gevolgen van beslissingen voor de verschillende bevolkingsgroepen. Dit soort onderzoek wordt doorgaans uitgevoerd in opdracht van bedrijven, universiteiten, instellingen en overheden. NIPO CAPI@HOME is een unieke database van zo'n 45.000 huishoudens ofwel ruim 100.000 personen. Via de eigen pc werken de respondenten mee aan allerlei vormen van onderzoeken. Vragenlijsten over de meest uiteenlopende onderwerpen worden via modem of internet naar de respondent of een geselecteerde groep respondenten verstuurd. In de database is veel achtergrondinformatie over de respondenten beschikbaar. Omdat de resultaten van onderzoek moeten gelden voor alle huishoudens in Nederland, moeten alle soorten huishoudens in de steekproef vertegenwoordigd zijn.
Tof, maar hoe meld ik me aan?
Aanmelden bij TNS Nipo kan alleen via mensen die al als respondent aangemeld zijn. Er zijn er hier genoeg te vinden, laat even een post achter en zij kunnen je aanmelden. Hier is in eerste instantie alleen een emailadres voor nodig, Nipo zal je dan later zelf benaderen voor meer gegevens. Dit kan enkele weken duren.
Ik ben aangemeld, en nu?
Je krijgt uiteindelijk hun software die je moet installeren om contact met hen te kunnen maken. Oproepen voor enquetes krijg je via je emailadres. Elke maand krijg je een screening die je moet invullen om te bekijken of je in aanmerking komt voor vragenlijsten die ze hebben. Voor de screenings krijg je geen punten, voor de aparte vragenlijsten wel.
Ennehh, punten? Hoe zit dat met het geld dan?!
Voor elke vragenlijst krijg je een bepaald aantal punten (NIPOints). Lange vragenlijsten = meer punten. Soms wordt je gevraagd of iemand bij je langs kan komen om vragen te stellen of wordt gevraagd of je ergens heen wil gaan om daar vragen te gaan beantwoorden. Dit levert meestal meer punten op, soms zelfs direct een geldbedrag. Aan het einde van een vragenlijst krijg je te zien hoeveel punten je verzameld hebt, je kunt dat kiezen voor bonnen van Blokker, Bol.com, Freerecordshop, punten als Airmiles laten bijboeken of het geldbedrag over laten maken naar een goed doel. Heb je een totaalsaldo van 66 punten, dan wordt de bon van je keuze naar je toegestuurd, ter waarde van 10 euro. Hoe snel het sparen gaat ligt eraan of je binnen de doelgroep valt waar ze veel enquetes voor hebben. Overigens kun je altijd weigeren enquetes in te vullen, of weigeren als je geen trek hebt in mensen die langs komen
Ik heb nog meer vragen!
Stel ze gerust in dit topic, er is misschien iemand die een antwoord weet!
Als er iemand zoiets over bijv. Intomart zou kunnen maken, kunnen we die toevoegen.
Ik zou zeggen stuur maar een mail naar mij, met de volgende gegevens en ik vul ze in en alle informatie komt dan jou kant op.quote:Op zondag 18 december 2005 13:51 schreef Godlike02 het volgende:
Dit lijkt mij ook leuk!
En ik ben redelijk uniek en dus geheel mijn eigen doelgroep!
Waar kan ik me melden?
Hoeveel al verdiend?quote:Op zondag 18 december 2005 13:55 schreef StephanL het volgende:
Zit nu al geloof ik meer dan twee jaar bij de NIPO, bevalt mij prima zo ver
Ga ik zo doen!quote:Op zondag 18 december 2005 13:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik zou zeggen stuur maar een mail naar mij, met de volgende gegevens en ik vul ze in en alle informatie komt dan jou kant op.
man of vrouw
Voorletters:
Naam:
Straat:
Huisnummer:
Postcode:
Plaats:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
1 freerecordshop bon en 2 bol.com bonnen van elk een tientje. Nu op weg naar de 4e bol.com bonquote:Op zondag 18 december 2005 14:02 schreef washandje het volgende:
[..]
Hoeveel al verdiend?
Dat doublepoints is best ok, daar heb ik nu een stuk of 240 puntjes
En hoe vaak krijg je vragen gemiddeld?quote:Op zondag 18 december 2005 14:02 schreef StephanL het volgende:
[..]
1 freerecordshop bon en 2 bol.com bonnen van elk een tientje. Nu op weg naar de 3e bol.com bon
Ik heb nu 31 punten, bijna de helft van de benodigde 66 punten voor een bon. En met de laaste onderzoek heb ik 22 punten verdient, dus 1 derde van een bon. Daarvoor een onderzoek van 8 punten. Verschilt dus nog weleens.
Zeker wel 1 keer in de maand, ze staan dan ongeveer 3 weken open, dus genoeg tijd.quote:Op zondag 18 december 2005 14:06 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En hoe vaak krijg je vragen gemiddeld?
En hoe lang ben je daar mee bezig?
Gedaan!quote:Op zondag 18 december 2005 14:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zeker wel 1 keer in de maand, ze staan dan ongeveer 3 weken open, dus genoeg tijd.
Ik ben denk ik gemiddeld een kwartiertje bezig, soms langer, soms korter. Ligt er soms aan wat je antwoord op de vraag. Zoals "Bent u van plan binnen 3 maanden een nieuwe auto te kopen?" Antwoord je daar dan nee op, ben je soms snel klaar. Antwoord je ja, dan krijg je vervolg vragen.
En dat voor ruim 2 jaar lid zijn?quote:Op zondag 18 december 2005 14:02 schreef StephanL het volgende:
1 freerecordshop bon en 2 bol.com bonnen van elk een tientje. Nu op weg naar de 4e bol.com bon
Juist. En hoe langer de enquete duurt, hoe meer punten. Dus ook als je een vervolg krijgt vanwege "ja" antwoord, maar je kunt ook een vervolg krijgen als je "nee" geantwoord hebt. Het is maar net wat ze achter de vraag willen weten.quote:Op zondag 18 december 2005 14:10 schreef StephanL het volgende:
Ik ben denk ik gemiddeld een kwartiertje bezig, soms langer, soms korter. Ligt er soms aan wat je antwoord op de vraag. Zoals "Bent u van plan binnen 3 maanden een nieuwe auto te kopen?" Antwoord je daar dan nee op, ben je soms snel klaar. Antwoord je ja, dan krijg je vervolg vragen.
Alleen ik vul hem in, mijn vader, moeder en broer doet niet mee. En ben student en geen werkende, dus aan mijn hoeven ze geen vragen te stellen over hypothekenquote:Op zondag 18 december 2005 14:13 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
En dat voor ruim 2 jaar lid zijn?
Ik ben sinds feb. dit jaar lid en heb intussen alweer 5 blokkerbonnen ontvangen. De 6e zit eraan te komen.
Mijn moeder is nu ook een paar maanden lid en bij haar gaat het nog sneller dan bij mij vanwege enquetes voor pa, ma en broertje. De meeste enquetes vult mijn ma allemaal in, ook al zijn ze voor pa of broertje bedoeld. Ze weet toch alles over het gezin.
Momenteel heeft ze software problemen en baalt hier enorm van (hoezo verslaving ). Mijn bro krijgt een nwe pc en die van mijn ouders krijgt nieuwe software. Hopelijk werkt Nipo dan weer goed. We hebben al van alles geprobeerd + helpdesk gebeld, maar niet geslaagd.
Ik ben ook student, maar heb sinds kort ook een baan.quote:Op zondag 18 december 2005 14:17 schreef StephanL het volgende:
Alleen ik vul hem in, mijn vader, moeder en broer doet niet mee. En ben student en geen werkende, dus aan mijn hoeven ze geen vragen te stellen over hypotheken
Ja ik ook.quote:Op zondag 18 december 2005 14:23 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ik ben ook student, maar heb sinds kort ook een baan.
Mij hoeven ze ook geen vragen te stellen over hypotheken e.d
Ik krijg vooral onderzoeken over reklame, energie, mobiele telefonie, internet e.d
Donequote:Op zondag 18 december 2005 13:53 schreef AnnekeM het volgende:
Kun je in de OP ook even linken naar de andere topics?
Wat voor error krijg je dan?quote:Op zondag 18 december 2005 14:13 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
En dat voor ruim 2 jaar lid zijn?
Ik ben sinds feb. dit jaar lid en heb intussen alweer 5 blokkerbonnen ontvangen. De 6e zit eraan te komen.
Mijn moeder is nu ook een paar maanden lid en bij haar gaat het nog sneller dan bij mij vanwege enquetes voor pa, ma en broertje. De meeste enquetes vult mijn ma allemaal in, ook al zijn ze voor pa of broertje bedoeld. Ze weet toch alles over het gezin.
Momenteel heeft ze software problemen en baalt hier enorm van (hoezo verslaving ). Mijn bro krijgt een nwe pc en die van mijn ouders krijgt nieuwe software. Hopelijk werkt Nipo dan weer goed. We hebben al van alles geprobeerd + helpdesk gebeld, maar niet geslaagd.
Nee. Klinkt wel grappig. Wie let er nou op kleuren & combinaties? een vrachtwagen is een vrachtwagen. Als ze de vracht maar kunnen vervoerenquote:Op zondag 18 december 2005 14:25 schreef StephanL het volgende:
Heb je het onderzoek over de veiligheid van het verkeer gehad, met die verschillende vrachtwagen combinaties en kleuren?
Het inlezen van de enquetes gaat fout. Het verbinden & ophalen van de enquetes gaat goed, maar zodra het programma vraagt of je de enquete nu in wilt vullen en hij leest het onderzoek in geeft ie een foutmelding weer. Letter+nummer zoveel is...?....quote:Op zondag 18 december 2005 14:49 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat voor error krijg je dan?
Ging er over of je eerder een vracht wagen zou inhalen of voor een vrachtwagen ging invoegen die bijvoorbeeld wit was, of zwart. En daarnaast werd er gekeken wat de totale lengte van een vrachtwagen voor invloed had. Bijvoorbeeld een hele lange vrachtwagen met een grote aanhangwagen er achter in de kleur wit of een lange vrachtwagen met een iets kortere aanhangwagen in de kleur zwart. En toen moest je iedere keer 1 kiezen van de 2 voorbeelden, was wel grappig.quote:Op zondag 18 december 2005 14:57 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Nee. Klinkt wel grappig. Wie let er nou op kleuren & combinaties? een vrachtwagen is een vrachtwagen. Als ze de vracht maar kunnen vervoeren
Nieuwe software? Je bedoelt dat hij wordt geformateerd neem ik aan?quote:Op zondag 18 december 2005 15:03 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Het inlezen van de enquetes gaat fout. Het verbinden & ophalen van de enquetes gaat goed, maar zodra het programma vraagt of je de enquete nu in wilt vullen en hij leest het onderzoek in geeft ie een foutmelding weer. Letter+nummer zoveel is...?....
We hebben dit doorgemaild naar Nipo. Zij adviseerden ons opnieuw contact op te nemen met de Helpdesk als we achter de pc zaten. Mijn ma mij gevraagd wanneer ik kon, ok 5 dec. Wij om 15u samen achter de pc, helpdesk bellen -> gesloten i.v.m sinterklaas Sjee, moeten ze daarvoor 's middags gesloten zijn?
Nu heeft mijn moeder nogmaals gemaild en kreeg ze later een brief terug met cd-rom. Wat er precies op de cdrom staat weet ik niet, maar in principe het Nipo-programma. Wij hebben ook al een programma op diskette + je kunt hem van de site dowloaden. Dit hebben wij al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd samen met de Helpdesk aan de lijn. Probleem blijft hetzelfde.
Hopelijk is de cd-rom een verbetert programma. We wachten even af tot na kerst, dan krijgt de pc nieuwe software en is mijn broertjes troep (spelletjes) verwijderd omdat ie een eigen pc krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |