abonnement Unibet Coolblue
pi_33518312
centraal Cavia"s MET FOTOS deel 3
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  donderdag 29 december 2005 @ 21:12:47 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33518551
dude je foto;s zijn niet zichtbaar alleen reclame van de site wara je ze geplaatst hebt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_33519624
jeetje evenstar, ik snap niet dat je ze weg kan doen, maar ik wens je wel succes met de bevalling en een fijne kraamtijd.


koekoek
pi_33669353
Hey ik zie van die foto's van die kooien die bestaan uit de aparte delen. die dingen zijn bij de xenos te koop? ik ben ze daar nog nooit tegengekomen namelijk!
pi_33673466
Ze zijn bij de Xenos te koop onder de noemer opbergrek. Ze hebben ze echter niet in ieder filiaal, dus eerst een belletje plegen voor je ervoor langsgaat is wel de moeite waard (zeker als je niet in de buurt woont). Xenossen kunnen ook van winkel naar een andere winkel versturen, je hoeft er misschien niet al te ver voor te gaan.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:58:20 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33680680
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:38 schreef Troeta het volgende:
jeetje evenstar, ik snap niet dat je ze weg kan doen, maar ik wens je wel succes met de bevalling en een fijne kraamtijd.


koekoek
[afbeelding]
ik weet dat ze in goede handen zijn en ze doen het daar erg goed .. mijn gezin gaat me voor :y maar dat merk je misschien vanzelf wel ooit
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:59:20 #82
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_33680708
Mag mijn hamster hier ook Of is er een speciaal topic voor hamsters
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_33684992
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 00:59 schreef DooZjUh het volgende:
Mag mijn hamster hier ook Of is er een speciaal topic voor hamsters
Dit is geen hamstertopic, als je op zoeken klikt kom je hier op Centraal: hamsters uit. Overigens heb je een melige sig
I had a signature once. It was awful.
pi_33685034
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 00:58 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik weet dat ze in goede handen zijn en ze doen het daar erg goed .. mijn gezin gaat me voor :y maar dat merk je misschien vanzelf wel ooit
Allereerst respecteer ik je beslissing: het is nooit goed om dieren te houden waar je eigenlijk geen tijd voor hebt met het risico dat je ze ongewild verwaarloosd.

Ik zelf zou het echter nooit kunnen. Misschien ben ik een spuit 11 om dat te zeggen, ik ben nog maar 19, maar sinds ik weer cavia's heb is het leven zoveel mooier Die beestjes zijn net dat stukje aanvulling in mijn leven wat ik zo erg mistte, iedere ochtend weer geniet ik van het whiepconcert als ik beneden kom, zelfs als ik me sjaggerijnig voel en geen zin heb, de caafjes geven me altijd mijn glimlach terug. Misschien dat ik tijdens mijn kraamtijd *ooit, in de toekomst* wel even een tijdelijke opvang zoek voor een maandje ofzo, maar langer kan ik ze toch echt niet missen... t zijn evengoed mijn kindjes
I had a signature once. It was awful.
pi_33688017
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Ze zijn bij de Xenos te koop onder de noemer opbergrek. Ze hebben ze echter niet in ieder filiaal, dus eerst een belletje plegen voor je ervoor langsgaat is wel de moeite waard (zeker als je niet in de buurt woont). Xenossen kunnen ook van winkel naar een andere winkel versturen, je hoeft er misschien niet al te ver voor te gaan.
ik woon in rotterdam en ik weet dat er in ieder geval twee in rotterdam moeten zijn. enkel in winkelcentrum alexandrium heb ik ze nog nooit gezien... ik gaat die in de stad wel eens een bezoekje geven als ik ook in de stad ben een keer...

het is om bepaalde delen van mijn kamer af te zetten aangezien ik een computernerd ben en heeel veel bedrading heb en de mijne is echt een knagerd dus eerst ff alles veilig maken!
pi_33688349
In dat geval zijn ook de bekende binnenrennetjes geschikt. Die kun je bij veel DW's kopen of bestellen, ook zie ik ze vaak bij de Welkoop/Boerenbont liggen. Ik heb hier een wat oudere foto voor je:



De rekjes bestaan uit 8 delen. Bij mij (ik ben niet zo heel secuur) gaan ze snel los, maar een tieripje (tie wrap... weet ik veel hoe je t schrijft) doet wonderen. Jammer wel is de prijs, ze kosten 15 euro per setje ongeveer, maargoed, je haalt het er wel uit want je hebt er lang plezier van.

Sommige cavia's kunnen er wel overheen springen, maar als ze daar geen reden toe hebben zullen ze het niet zo snel doen en als ze bijna tegen een muur aanstaan zullen ze er sowieso niet toe geneigd zijn. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
I had a signature once. It was awful.
pi_33688437
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:32 schreef zoeperzazke het volgende:
In dat geval zijn ook de bekende binnenrennetjes geschikt. Die kun je bij veel DW's kopen of bestellen, ook zie ik ze vaak bij de Welkoop/Boerenbont liggen. Ik heb hier een wat oudere foto voor je:

[afbeelding]

De rekjes bestaan uit 8 delen. Bij mij (ik ben niet zo heel secuur) gaan ze snel los, maar een tieripje (tie wrap... weet ik veel hoe je t schrijft) doet wonderen. Jammer wel is de prijs, ze kosten 15 euro per setje ongeveer, maargoed, je haalt het er wel uit want je hebt er lang plezier van.

Sommige cavia's kunnen er wel overheen springen, maar als ze daar geen reden toe hebben zullen ze het niet zo snel doen en als ze bijna tegen een muur aanstaan zullen ze er sowieso niet toe geneigd zijn. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
Het is ook hier bedoelt voor een grote binnenren. Caaf zit nu elke dag in mijn bed te rennen maar ik wil dat ze ook gewoon op de grond kan rennen met meer ruimte en wat speeltjes enzo
pi_33689812
Dan zijn deze rekjes dus wel geschikt Ook een tip: bij de Xenos (ja, mn vriend heeft er een jaar gewerkt, ken het assortiment bijna van buiten ) verkopen ze fleece plaids met aan de onderkant plastic, om te picknicken bijvoorbeeld. De patroontjes zijn niet erg hip, zoals je op de foto hierboven kunt zien, maar de plaids zijn erg fijn om op de grond te legggen! Plasjes lekken niet door op je vloer. Je kunt hem wassen (maar alsjeblieft op zo'n LAAG mogelijke temperatuur), maar nog beter is wel om eens in de 3, 4 maanden een schone te kopen want dan is hij echt op. Maar het is wel erg praktisch!

Overigens, ik heb twee setjes van de binnenren, dan heb je wel een lekker formaat waar je wat mee kan en waar de caafs lekker in kunnen rennen!
I had a signature once. It was awful.
pi_33707497
o zoeperzazke, dat wilde ik je nog vragen.
Ik zie vaker die fleecekleedjes als ondergrond, maarrehm eten die cavia's dat niet op dan?
Want ik wil ook zo'n grote ren maken, maar om nou elke week al dat zaagsel er uit te scheppen lijkt me niks.
pi_33708415
Hm, de plaids zijn niet van echt fleece schiet me ineens te binnen. Aan echt fleece wordt inderdaad best veel geknabbeld, maar het wordt zelden opgegeten. Toch zou ik zelf, zeker als je je caafs onbeheerd achter wilt laten, kiezen voor een gladdere ondergrond. Uit de plaids van de Xenos die ik noemde willen ze wel een draden trekken, maar dat kun je met veel goede wil wel afleren (iedere keer een hard geluid maken als een caaf het doet).
I had a signature once. It was awful.
pi_33709709
Ik ga vrijdag mijn cavia's kopen...
heb nog nooit cavia's gehad..

http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/Diego.JPG
http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/indianhe.bmp

dit zijn ze...wel leuk he !!

[ Bericht 55% gewijzigd door -Guppie- op 05-01-2006 11:26:07 ]
pi_33709732
bijten cavia's snel trouwens??
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:28:02 #93
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_33709961
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:22 schreef -Guppie- het volgende:
bijten cavia's snel trouwens??
net zo snel als andere dieren
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_33716061
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:22 schreef -Guppie- het volgende:
bijten cavia's snel trouwens??
Wel minder, cavia's bijten niet zo snel, maar zorg dat je handen niet naar eten (groenvoer etc.) ruiken, anders kan er verwarring ontstaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_33716406
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:21 schreef -Guppie- het volgende:
Ik ga vrijdag mijn cavia's kopen...
heb nog nooit cavia's gehad..

http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/Diego.JPG
http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/indianhe.bmp

dit zijn ze...wel leuk he !!
Leest u eerst even in... http://www.guinealynx.info/
http://www.guinealynx.info/healthycavy.html
pi_33716816
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, de plaids zijn niet van echt fleece schiet me ineens te binnen. Aan echt fleece wordt inderdaad best veel geknabbeld, maar het wordt zelden opgegeten. Toch zou ik zelf, zeker als je je caafs onbeheerd achter wilt laten, kiezen voor een gladdere ondergrond. Uit de plaids van de Xenos die ik noemde willen ze wel een draden trekken, maar dat kun je met veel goede wil wel afleren (iedere keer een hard geluid maken als een caaf het doet).
Hmmm, dan durf ik dat toch niet aan, want die van mij eten ook van het vloerkleed alsof het gras is.
En ze hebben aan mijn plastic warmwaterkruik geknabbeld en ik zag nergens stukjes liggen, dus waarschijnlijk opgegeten.
O..en ze hebben het draadje van de xboxjoystick doormidden geknabbeld.

Misschien leg ik dan wel een stuk zeil neer met de randjes aan de buitenkant van het hok, maar dan gaan ze weer ontzettend door de pis heen lopen.
Doen ze ook als ze onder tafel zitten en nu stinken ze ontzettend naar de pis, maar ik vind het nu te gevaarlijk om ze te wassen.

Shaggy van mij bijt trouwens wel, bij het nageltjes knippen, of als die aan m'n hand ruikt, of als ik hem oppak wanneer hij geen zin heeft.
Of soms is die gewoon sjaggerijnig
Maar verder is het een schat hoor, hij kan uren bij me liggen slapen of hij rent naar me toe op de grond.
pi_33717742
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 01:20 schreef Troeta het volgende:

Shaggy van mij bijt trouwens wel, bij het nageltjes knippen, of als die aan m'n hand ruikt, of als ik hem oppak wanneer hij geen zin heeft.
Of soms is die gewoon sjaggerijnig
Maar verder is het een schat hoor, hij kan uren bij me liggen slapen of hij rent naar me toe op de grond.
Mijn Kookai bijt als een debiel in haar eigen pootje als ik haar nageltjes knip (stress?) en soms bijt ze zachtjes in je vinger om die te onderzoeken op eetbaarheid.

Met Yanou kan ik alles doen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_33719888
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:21 schreef -Guppie- het volgende:
Ik ga vrijdag mijn cavia's kopen...
heb nog nooit cavia's gehad..

http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/Diego.JPG
http://members.lycos.nl/caviastalhummeltje/hpbimg/indianhe.bmp

dit zijn ze...wel leuk he !!
Guppie, ze zijn hartstikkelief, maar ik moet je wel iets vertellen over... Indianhe? De laatste in ieder geval.
Deze cavia is namelijk een satijncavia en zo te zien ook al iets ouder. Ook al wordt het door sommige fokkers keihard ontkend of simpelweg genegeerd, vrijwel iedere satijncavia krijgt satijnziekte.
Deze ziekte houdt kort gezegd in, dat er vanaf een bepaalde leeftijd (gemiddeld anderhalf, soms zie je het al na een paar maanden, soms een paar jaar) chronische botontkalking ontstaat. Hier is helemaal niets aan te doen, je kunt de caafs kalk geven wat je wilt, het lichaam is niet meer in staat om het op te nemen. Cavia's met satijnziekte kunnen er in het begin nog redelijk goed mee leven, maar na verloop van tijd worden hun botjes te zwak voor hun zware lichaam. Ze gaan er dan alles aan doen om hun pootjes zoveel mogelijk te ontlasten. Ik zal gelijk een heel drastisch voorbeeld laten zien, vaak liggen ze minder opvallend, maar wel hun pootjes ontlastend:



Als het echt erg wordt, lopen ze amper nog en doen hun kaken en kaakgewirchten zo'n pijn dat ze amper nog kunnen eten. In dat stadium kun je er het best evoor kieze om de cavia in te laten slapen.

Sorry als ik je met dit verhaal heb afgeschrokken, als je nog steeds het caafje in huis neemt vind ik dat heel dapper van je, want het wordt hoogstwaarschijnlijk heel moeilijk.

Meer infomarie over satijnziekte en het onderzoek ernaar vind je op www.knoevel.nl. Ook kun je met al je vragen terecht op het forum.
Overigens, de gebruikte afbeelding is ook van knoevel afkomstig.

Ik hoop dat je veel plezier en mooie momenten mag gaan beleven met je caafjes!!

Edit: ik zit op de site te kijken en ik zie dat allebei de cavia's satijn zijn. Aan de opbouw en de dieren op de site te zien houdt deze fokker compleet geen rekening met satijnziekte. Als je het aan hem/haar vraagt, zal deze waarschijnlijk ontkennen of een heel verhaal ophangen over 'ja, maar als je satijndragend met satijndragend kruist krijg je wel gezonde satijn, je mag alleen nooit satijn keer satijn doen' blaat... Helaas is bewezen dat dat niet waar is, maar wilen veel fokkers zich daar absoluut niet mee neerleggen. Hun diertjes gaan vaak ook jong de stal uit, waardoor ze ook niet met eigen ogen zien wat voor lijdensweg hen te wachten staat...

[ Bericht 7% gewijzigd door zoeperzazke op 05-01-2006 07:51:30 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_33719923
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:28 schreef Nonneke het volgende:

[..]

net zo snel als andere dieren
Hm, dat vind ik wel meevallen, maar het verschilt ook per cavia. Maar ratten bungelen voor j e het weer aan je vinger (liefst rondom je ring geklemd), cavia's zullen, zolang ze daar geen reden toe hebben, niet snel bijten. Wel kun je soms hun tandjes voelen, waarmee ze over je vingers schrapen (dus niet doorbijten). Dit is heel lief bedoeld, caafs doen dit namelijk ook bij elkaar als soort 'vachtverzorging', en ze denken dat dat bij ons ook zo werkt. Ze weten niet dat wij geen laagje haar hebben en het voor ons iets pijnlijker aan kan voelen, maar ze bedoelen het niet kwaad.

Pas als je ze flink irriteert of een klein stukje wortel in je hand houdt en ze vergissen zich zullen ze gaan bijten.
I had a signature once. It was awful.
pi_33721335
oow zoeperzazke daar heb ik nog nooit van gehoord,ook niet van de fokker
goed dat je dat zegt !!!
Dan kan ik daar rekening mee houden.
Ik zal ze evengoed wel kopen,maar het is niet zo'n leuk vooruitzicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')