abonnement Unibet Coolblue
pi_33127466
quote:
Gaat het 'Journaal' ten onder aan seks en intriges?

Grote leegloop bij de NOS!

Achter de hoge muren van het imposante NOS-studiocomplex gaan heel wat geheimen schuil. Zo krijg ik geregeld mails van (ex-) medewerkers van het gedegen ogende 'NOS Journaal', die een boekje open doen omtrent alles wat zich daar ten burele afspeelt. Verhalen over seks, intimidatie en vriendjespolitiek een grote rol spelen...

Onlangs ontving ik weer eens een brief vol anekdotes over de vele verhoudingen die de baas van het NOS Journaal; Hans Laroes (49), zou hebben met mooie jonge medewerksters van het best bekeken nieuwsprogramma van Nederland. Laroes wordt daarom in de wandelgangen vaak 'Laroeski' genoemd, of - door zijn macht en linkse denkbeelden 'Raspoetin'.


Zo zou hij relaties hebben gehad met onder meer presentatrice Aldidt Hunkar, een buitenland correspondente, zijn knappe rondborstige secretaresse Inge Schut en de uitermate aantrekkelijke redactrices Tanja Braun en Talitha Boogaard zouden ook door 'Laroeski' het hof zijn gemaakt, als we de geruchten mogen geloven. Maar zijn laatste verovering deed het meeste stof opwaaien achter de schermen van het altijd zo degelijk ogende 'NOS Journaal'. Want we zouden bijna vergeten dat Hans Laroes nog steeds was getrouwd met zijn vrouw Jo, bij wie hij drie kinderen heeft: Nada, Jael en Milan. Aan dat huwelijk kwam onlangs een einde toen de Journaal'-baas zijn gezin verliet voor alweer een vrouw van het Journaal': de veel jongere en ambitieuze nieuwslezeres Carolyn Lilipaly, met wie hij snel een appartement betrok. Deze vrouw was ooit begonnen bij het swingende MTV als veejay en dook toen al op in het nieuws door haar verhoudingen, overigens altijd met bekende of machtige mannen. Daar was de radiomiljonair Erik de Zwart wiens maîtresse zij ooit was. En haar stormachtige verhouding met de populaire zanger van Clouseau, Koen Wouters (de man met de Bambi-ogen) was destijds ook groot nieuws. Maar dezer dagen kwam er ook weer een eind aan de verhouding tussen Laroes en zijn Carolijn. Andere Journaal'-lezers en correspondenten zouden volgens insiders verbitterd zijn geraakt om het feit dat de baas 'zijn vriendinnen' steeds meer kansen gaf om leuk werk te doen binnen het Journaal'. Volgens insiders is Hans daardoor enorm gedeprimeerd geraakt nadat zijn verhouding met Carolijn spaak liep.

En net op dat moment moesten er op zijn werk zware knopen worden doorgehakt. Zo eindigde het contract met anchorman Philip 'De Hakkelaar' Freriks en wilde de baas per se Charles Groenhuijsen als diens opvolger het Journaal' van acht uur laten lezen. Maar de redactie was hier tegen, omdat Charles onlangs in interviews keihard uithaalde naar zijn eigen Journaal-collegas. Ze zouden een linkse houding' hebben, aan 'intellectuele luiheid' lijden en enorm 'zelfingenomen' zijn. Ook zou het bij 'Raspoetin Laroeski' in verkeerde aarde zijn gevallen dat Charles ook opmerkte dat hij de rechtse Geert Wilders 'een interessante jongen' noemde en Hans Wiegel bestempelde als de enige die de in elkaar gestorte Nederlandse mierenhoop weer kan opbouwen'. Deze opmerkingen en zijn pro-Bush houding tijdens zijn werk als Amerika correspondent zouden bij de overwegend linkse redactie leden kwaad bloed hebben gezet. Is het daarom dat medewerkers van het 'Journaal' naar buiten lekten dat Charles Groenhuijsen zich nu als een verwende ster zou gedragen? Feit is dat Charles onhandelbaar werd op de redactie en volgens collega's enorm grof zou zijn. Hij zou aan de lopende band met iedereen ruzie maken. "Hij gedroeg zich als een verwende Amerikaanse filmster. Charles ziet zichzelf als de Grote Redder uit Amerika die ons kleine Nederlanders weleens zou leren hoe het moest, als 'Mister Journaal", vertelde een insider. Ook zei Charles onlangs in weekblad 'Elsevier' dat het tijd is om ons Journaal' te 'veramerikaniseren'. Hij weigert ook op de Nederlandse manier te interviewen, omdat die wijze te negatief is. Ook zou hij graag op de stoel van zijn baas Hans Laroes willen zitten om de koers van het Journaal' te wijzigen... Dit filmsterrengedrag deed Charles de das om. Want hij stelde nogal wat eisen: zo moest zijn gezin in hun huis in de Verenigde Staten blijven wonen terwijl hij tevens een duur onderkomen in het Gooi zou eisen. Afgelopen week werd Charles Groenhuijsen door de NOS ontslagen. En elke navraag stuit op een muur van grimmige onwil... Groenhuijsen was verbijsterd, volgens zijn advocaat mr. Tam: "De vrede leek juist teruggekeerd". Nu is hij - zo vernam ik - in gesprek met Talpa waar Groenhuijsen eventueel het gat gaat opvullen na het vertrek, begin volgend jaar, van Barend & Van Dorp. Een man echter haalt opgelucht adem: Philip Frediks, want hij mag het zo felbegeerde 'NOS Journaal' van acht uur blijven presenteren, in toerbeurt met Sacha de Boer. Maar nadat enkele nieuwslezers al zijn vertrokken, is er nog een vrouw die het voor gezien houdt bij het NOS Journaal: Tine van Houts, die als correspondent vanaf 1990 in Engeland werkte. Ze wil daar nu voor de BBC gaan werken. De enige die er garen bij spinnen dat het 'NOS Journaal' zoveel interne conflicten kent,is het 'RTL Nieuws'. Uit onderzoek bleek dat de welbespraakte Loretta Schrijver de populairste nieuwslezeres van Nederland is en daarmee de mooie Sacha de Boer van de NOS heeft verslagen. Nu Charles Groenhuijsen is ontslagen, wordt gefluisterd dat de charmante Rob Trip zijn positie zal overnemen. We wachten af. Maar wie denkt dat al deze perikelen achter de schermen bij het Journaal' de positie van Hans Laroes in gevaar brengen, heeft het mis. Want Hans is onlangs ook nog eens benoemd tot hoofdredacteur van alle nieuwsprogramma's van de NOS, waaronder dus alle actualiteitenprogramma's en een aanzienlijk aantal radio-uitzendingen vallen. De baas over de gehele nieuws-voor-ziening, met enorm veel personeel, onder wie... tal van vrouwen!
(bron: weekblad Party)

Druk baasje die Laroes .

Sacha de Boer is overigens getrouwd met Rick Nieman, nieuwslezer van RTL Nieuws .
pi_33127956
Vermakelijk verhaal wel, maar bron Party? .

nah, dan geloof ik het niet. .
pi_33128307
Welk blad stond dit in?
pi_33128332
quote:
Nu Charles Groenhuijsen is ontslagen, wordt gefluisterd dat de charmante Rob Trip zijn positie zal overnemen.
Het is inmiddels al weer een tijdje bekend dat Philip Freriks langer blijft
pi_33128388
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het is inmiddels al weer een tijdje bekend dat Philip Freriks langer blijft
Bij de Party zijn ze af en toe niet helemaal up-to-date.
pi_33128391
Dus? Om nog wat te neuken moet je naar de NOS?
Wartaal.
pi_33128439
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:27 schreef Billy_daKid het volgende:
Dus? Om nog wat te neuken moet je naar de NOS?


Nah, doe maar niet .
pi_33128716
Gebagger foetsie.
pi_33128759
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:39 schreef Duiveltja het volgende:
Gebagger foetsie.
Charles Groenhuijsen ook.
Wartaal.
pi_33223466


Charles Groenhuijsen (rechts) kruist maandag NOS Journaal-hoofdredacteur Hans Laroes in de rechtbank in Amsterdam om naar de juiste tafel te lopen nadat hij en zijn advocaat aan de verkeerde hadden plaatsgenomen.

Ze zien de humor er wel van in .

Bijhorende artikel: Groenhuijsen strijdt verder bij kantonrechter
pi_33297969
quote:
de uitermate aantrekkelijke redactrice [...] Talitha Boogaard


Talitha staat op rechts.
pi_33707629
quote:
Loretta Schrijver: Hans Laroes is een flapdrol
Loretta Schrijver werd onlangs uitgeroepen tot populairste nieuwslezer. De RTL-presentator over de verkiezing: Het geeft me een prettig, beetje 'jarig' gevoel, meer niet. Er is immers niks om trots op te zijn. Trots mag je alleen zijn op iets waarvoor je hebt moeten knokken. Ik doe gewoon iets wat ik toevallig goed beheers.

Over het ontslag van Charles Groenhuijsen, die het NOS Journaal zou gaan presenteren zegt ze: Ik heb hem altijd zeer geloofwaardig gevonden. Dus voor RTL Nieuws is het goed dat hij nu als potentieel nieuwslezer is ontslagen door de top van het NOS-Journaal.

En ze denkt er niet aan om haar plek bij RTL Nieuws te verruilen voor het NOS Journaal. Het NOS Journaal? Ik moet er niet aan denken! Tenzij mijn baas Harm Taselaar daar de leiding krijgt. Maar absoluut niet zolang die flapdrol van een Laroes daar zit. Dat is nou typisch zo'n niet-krachtige leider die zich met mindere goden omringt in de hoop zelf zoveel mogelijk te kunnen gloriëren. Neem alleen al de manier waarop hij zijn voorganger Nico Haasbroek eruit heeft gewerkt.
Vorige week nog werden mijn vooroordelen bevestigd in een gesprek met een voormalige NOVA-presentatrice
(Margriet Vroomans), die na haar plotselinge ontslag bij Laroes aanklopte. Of het zin had om eens te komen praten. Na acht minuten stond ze weer buiten.
Afgeserveerd wegens te veel NOVA, niet zwart genoeg, te oud. Allemaal overwegingen die niets met haar kwaliteiten als nieuwslezer hebben te maken,
aldus Schrijver in het AD
bron

Een ander nieuwtje is dat Mark Koster, de nieuwe hoofdredacteur van Talpa's NSE, Charles Groenhuijsen naar het programma wil halen.
quote:
Ongelooflijk dat Journaal-hoofdredacteur Hans Laroes hem wegens wat schnabbeltjes heeft ontslagen.
Koster heeft geen problemen met het bijklussen. Groenhuijsen weet zelf best wat wel en niet kan. Hij heeft genoeg ethiek in zijn lijf. Trouwens, ik heb gehoord dat Charles bij de NOS maar anderhalve à twee ton verdiende. Vind je het dan gek dat hij gaat schnabbelen.

De hoofdredacteur zou Groenhuijsen minstens hetzelfde gaan bieden en de onslagen NOS-presentator mag bovendien ook in Amerika blijven wonen en werken. Maar het zou ook fantastisch zijn als hij hier in Hilversum zou willen aanschuiven, als een soort professor met een tegendraads geluid. Charles had volkomen gelijk toen hij het Journaal links en intellectueel lui noemde, aldus Koster.
Maar wil Groenhuijsen eigenlijk wel naar NSE? Koster: Geen idee. Hij heeft nog niet teruggebeld.
bron
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:04:37 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_33707709
Spannend.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:04:59 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_33707719
Zal mijn neef zo even bellen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:08:27 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_33707852
quote:
Op donderdag 22 december 2005 03:29 schreef Shakermaker het volgende:

[de uitermate aantrekkelijke redactrice [...] Talitha Boogaard]

[afbeelding]

Talitha staat op rechts.



zulke dingen maken je dag weer goed!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_33708189
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:04 schreef static het volgende:
Zal mijn neef zo even bellen.
Die nieuwslezer toch? Lijk je ook op hem?



Maareh, hou ons op de hoogte als je meer weet .
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:59:45 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_33708849
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Die nieuwslezer toch? Lijk je ook op hem?
Die ja, en nee.
Nou, een beetje dan.
quote:
Maareh, hou ons op de hoogte als je meer weet .
Ik weet al heel veel meer maar dat kan ik niet posten.
Iig vanaf Feb. start om 18:00 of 18:30 Santegoeds met entertainment-nieuws (of Charly Luske start met homevideos om 18:00 of 18:30), daarna een nieuwe '80/'90s quiz van Jan Joost, etc.
Maar dat stond geloof ik al in de media.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')