abonnement Unibet Coolblue
pi_33029045
En deel 4 alweer.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33029236
Robbert van den Broeke & Irene Moors in "Er Is Zoveel Meer" deel 1

Robbert van den Broeke & Irene in "Er Is Zoveel Meer" deel 2

Het medium Robbert van den Broeke in "Er is zoveel meer" deel 3
quote:
Het gaat er natuurlijk om dat een foto(soep) in dit soort gevallen geen hard bewijs is. Als je een bewering maakt zal je met meer moeten komen dan foto's die -gezien dit topic - erg makkelijk zijn te faken.
dat photoshop is geen goed tegenargument, want robert heeft in bijzijn van de camera een foto gemaakt in slot Loevestein, waarbij hij direct een orb liet zien.. precies op de plaats waar hij van te voren ook aangaf dat er een 'geest/ziel' zat.

[ Bericht 1% gewijzigd door -moi- op 12-12-2005 22:31:29 ]
Strawberry Flavour..
pi_33029567
Ach luister nou man, mensen die het niet willen geloven zullen het nooit geloven. Ook al zou Robbert naast ze staan en een foto maken. Je moet gewoon geen aandacht aan die die-hards geven, die zijn zo ver heen (op het skeptische pad) dat ze toch niet te overtuigen zijn.

Ik heb in het verleden tientallen van dit soort discussies gevoerd met allemaal hetzelfde gewauwel als resultaat wat we hier zien. Schiet totaal niet op en is zonde van je tijd. Ik ben blij dat ik van mijn urge af ben mensen te willen overtuigen. Nu Robbert nog.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 12 december 2005 @ 23:00:23 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33030453
Tsja, tis een kwestie van geloven.
Ik geloof er persoonlijk geen ruk van, maar vind het allemaal wel vermakelijk om naar te kijken...

Als alleen die foto's het grote bewijs zijn vind ik dat nogal knullig: iedereen met een klein cameraatje kan dat soort foto's maken, zie de foto('s) in het vorige topic.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 12 december 2005 @ 23:00:23 #5
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33030454
Tsja, tis een kwestie van geloven.
Ik geloof er persoonlijk geen ruk van, maar vind het allemaal wel vermakelijk om naar te kijken...

Als alleen die foto's het grote bewijs zijn vind ik dat nogal knullig: iedereen met een klein cameraatje kan dat soort foto's maken, zie de foto('s) in het vorige topic.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33030997
Kan iemand die orbs nou verklaren.... ouders zijn er in de ban van omdat er gisteren dus foto's zijn gemaakt met van die dingen erop...... wil nu echt weten wat het kan zijn... help me
pi_33031072
LOL
Nou ik fotosoep veel en heb eens bewust geprobeerd een orb na te maken, nu dat lukt je dus echt niet he?
Witte vlekjes alleeh, maar ik heb het over de echte mooie orbsen met dat schitterende erin, dat kan je niet namaken bestaat niet!

Euh een Nieuwetijdskind vertelde dat orbsen energiedeeltjes zijn die overal om ons heen zijn, als die niet zouden bestaan konden wij niet leven, wij krijgen nml energie van deze orbsen, overledenen schijnen zich te kunnen manifesteren door deze orbsen door er energie uit te tappen..

I just heard it..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_33031102
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:00 schreef matthijst het volgende:
Tsja, tis een kwestie van geloven.
Ik geloof er persoonlijk geen ruk van, maar vind het allemaal wel vermakelijk om naar te kijken...

Als alleen die foto's het grote bewijs zijn vind ik dat nogal knullig: iedereen met een klein cameraatje kan dat soort foto's maken, zie de foto('s) in het vorige topic.
Kom maak er een paar dan!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 12 december 2005 @ 23:53:20 #9
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33032014
Die foto's van aliens, dat is boerenbedrog van jewelste.
Waarom lijken Aliens altijd op het huidige beeld van een samenleving over hoe een alien eruit moet zien? Want als je gaat nadenken is de kans dat een alien op aarde komt wel uitermate onwaarschijnlijk klein.
Dat deze Alien vervolgens ontzettend veel op een mens lijkt maakt de acceptatie haalbaar, maar trekt de waarschijnlijkheid nog meer naar beneden.
Waarom zou een alien ook een hoofd+nek+2armen+2benen+romp hebben.... en ook nog ogen op dezelfde plek enz.
En kijk dan eens naar die foto, deze nek is te dun voor de aardse zwaartekracht... ofwel de alien heeft op een lage zwaartekrachtplaneet geleefd of er klopt iets niet.
goIn het eerste geval kan 'ie niet op aarde komen en in het tweede geval is dat ook duidelijk.
Doch, indien je kennis van anatomie tekortschiet komt het toch als waarschijnlijk over. Indien je wel samenhangende kennis hebt, dan zie je gelijk hoe goedkoop dit bedrog is.
Maar wederom: de mensheid is goedgelovig.
En waarom Robbert dit doet: hij wil ook geld verdienen.
quote:
Nou ik fotosoep veel en heb eens bewust geprobeerd een orb na te maken, nu dat lukt je dus echt niet he?
Witte vlekjes alleeh, maar ik heb het over de echte mooie orbsen met dat schitterende erin, dat kan je niet namaken bestaat niet!
Dan ben je niet echt handig met photoshop.
Ik zal morgen wel eens een orb maken, heel makkelijk.

En orb's zijn gewoon regen of stofdeeltjes.
Zie ook: http://my.opera.com/Words/blog/show.dml/18203

[ Bericht 11% gewijzigd door Quarks op 13-12-2005 00:01:51 ]
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:09:53 #10
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33032486
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Kom maak er een paar dan!!!!!
Ik moet me ondertussen een weg door de geesten banen om bij m'n PC te komen...



Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:18:20 #11
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33032736
ik heb net ff behoorlijk wat tijd verspild met het lezen van een nutteloze welles-nietus discussie in deeltje 3, waarvan een aantal waarschijnlijk nog geen 5 minuten van het programma waarover de discussie zou moeten gaan, hebben gezien, laat staan 1 letter gelezen uit het boek van de persoon uit de titel van het topic.

tegen die mensen zou ik willen zeggen: ga met je sceptische donder op zondagavond voor de televisie zitten (zoals ik ook doe), koop of leen het boek en lees het en kom vervolgens maar terug
hopelijk gaan de discussies dan daadwerkelijk over de items in de afleveringen. en dan maakt het me niet uit of mensen daar in geloven of niet, zolang mensen maar met goed beargumenteerde, aannemelijke verklaringen kunnen komen die specifiek voor de situatie zijn, en niet het standaard sceptische gewauwel wat je altijd hoort.

ik heb zelf ook fakes gemaakt en twijfel dus ook hard aan die foto's, maar ik denk er nog ff wat verder bij na. zo zit ik dus nog steeds met een aantal vragen waarop ik nog geen bevredigend antwoord heb gekregen van de sceptici.

- foto's: Robbert heeft 16 mappen vol en fotografeert al jaren. Hiermee komt hij, in verhouding tot zijn hoeveelheden 'bewijs', maar barweinig mee op TV. waarom zoveel foto's als je er toch maar een halve aflevering mee op TV komt? dan heb je aan een 20-tal fakes toch ook wel genoeg, als je de rest toch niet wilt laten zien? (in de aflevering zaten Robbert en Irene tussen de mappen en bladerden in enkele, bovendien kwam dit getal uit de mond van Irene).

- zijn ouders en zusjes geloven hem, zo ook Nancy Talbott (een wetenschapper nota bene). Zij zeggen ook lichtfenomenen te hebben gezien. Liegen zij ook? of is Robbert een meesteroplichter vanaf toen hij nog maar net kon lopen...

- wat wil de hele familie bereiken met een eventuele oplichting?

- ik heb eerder andere zaken aangehaald uit het boek, zoals de vondst van zuiver magnesiumcarbonaat op de stoep in de achtertuin van het huis van Robbert. zuiver magnesiumcarbonaat is uiterst zeldzaam, laat staan dat je het in je achtertuin vindt. het werd gevonden nadat Robbert en zijn zus een lichtgevende bol hadden gezien in de achtertuin. hoe kan dit?

- overigens heeft een expert de foto's bekeken. die zegt dat als Robbert niks tussen lens en object heeft gehouden, de foto's niet kunnen worden verklaard als trucage. Irene Moors zegt dat ze Robbert niets voor de camera heeft zien houden toen hij foto's maakte in het graanveld. Op de foto's stonden later weer van die vage aliens (die opnieuw fake leken imo). Heeft Irene niet goed opgelet of liegt ze net zo hard mee?
ik kan persoonlijk overigens niet heel snel een kleine papieren alien voor de camera bewegen zonder daarbij per ongeluk mijn vingers te fotograferen. wordt de alien groter, dan kan ik em al helemaal niet snel tevoorschijn toveren en weer verstoppen, zonder dat iemand dat zou opmerken.
de expert zei ook dat hij de foto's wel kon faken, maar dat hij daar toch wel een week mee zoet zou zijn. Robbert zei dat hij begreep dat mensen denken dat het fakes zijn en dat hij photoshopt. Maar hij heeft dus naar eigen zeggen geen computer en geen photoshop.
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:53 schreef Quarks het volgende:
Waarom lijken Aliens altijd op het huidige beeld van een samenleving over hoe een alien eruit moet zien?
Wat als de eerste tekeningen van aliens gemaakt zijn door mensen die deze aliens ECHT hebben gezien, misschin honderd(en) jaren geleden? Misschien is er toen al wel lacherig over gedaan en werden ze toen al niet geloofd. Maar de tekeningen werden wel overgenomen, nagetekend, aangepast, etc, etc. En nu denkt iedereen dat het allemaal maar verzinsels zijn. Het zou best verzinsels kunnen zijn, maar ik houd die andere mogelijkheid zeker open.
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:53 schreef Quarks het volgende:
En orb's zijn gewoon regen of stofdeeltjes.
veel ervan kunnen inderdaad reflecties zijn van (zon)licht, regen of stofjes. sommige zijn te wijten aan een kutcamera. persoonlijk ben ik orbs tegengekomen op foto's gemaakt op klaarlichte dag ZONDER flitslicht, gewoon in de huiskamer en nog tegen een witte muur ook. dus alle orbs wijten aan geflitste stofjes of regen is BS. zo makkelijk komen sceptici er niet vanaf.
bovendien kom ik ze zelf zelden tegen, en dan vooral wanneer mijn oma erop staat. ik denk dat sommige, puntgave orbs, wellicht toch iets van een energievorm kunnen zijn.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:21:37 #12
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33032817
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:18 schreef Sh0g het volgende:
veel ervan kunnen inderdaad reflecties zijn van (zon)licht, regen of stofjes. sommige zijn te wijten aan een kutcamera. persoonlijk ben ik orbs tegengekomen op foto's gemaakt op klaarlichte dag ZONDER flitslicht, gewoon in de huiskamer en nog tegen een witte muur ook. dus alle orbs wijten aan geflitste stofjes of regen is BS. zo makkelijk komen sceptici er niet vanaf.
bovendien kom ik ze zelf zelden tegen, en dan vooral wanneer mijn oma erop staat. ik denk dat sommige, puntgave orbs, wellicht toch iets van een energievorm kunnen zijn.
Wat vind je hiervan?

* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33032857
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:53 schreef Quarks het volgende:
Die foto's van aliens, dat is boerenbedrog van jewelste.
Waarom lijken Aliens altijd op het huidige beeld van een samenleving over hoe een alien eruit moet zien? Want als je gaat nadenken is de kans dat een alien op aarde komt wel uitermate onwaarschijnlijk klein.
Dat deze Alien vervolgens ontzettend veel op een mens lijkt maakt de acceptatie haalbaar, maar trekt de waarschijnlijkheid nog meer naar beneden.
Waarom zou een alien ook een hoofd+nek+2armen+2benen+romp hebben.... en ook nog ogen op dezelfde plek enz.
En kijk dan eens naar die foto, deze nek is te dun voor de aardse zwaartekracht... ofwel de alien heeft op een lage zwaartekrachtplaneet geleefd of er klopt iets niet.
goIn het eerste geval kan 'ie niet op aarde komen en in het tweede geval is dat ook duidelijk.
Doch, indien je kennis van anatomie tekortschiet komt het toch als waarschijnlijk over. Indien je wel samenhangende kennis hebt, dan zie je gelijk hoe goedkoop dit bedrog is.
Maar wederom: de mensheid is goedgelovig.
En waarom Robbert dit doet: hij wil ook geld verdienen.
[..]

Dan ben je niet echt handig met photoshop.
Ik zal morgen wel eens een orb maken, heel makkelijk.

En orb's zijn gewoon regen of stofdeeltjes.
Zie ook: http://my.opera.com/Words/blog/show.dml/18203
Morgen ik ben heeeeeeeeel benieuwd naar je orb en ja ik ben zeer handig met fotosoepen..
Maar ik fake niet met mijn foto's
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:28:28 #14
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33032968
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:21 schreef Quarks het volgende:

[..]

Wat vind je hiervan?

dezelfde als deze



plus een paar extra grote. sommige komen met elkaar overeen. als je niet met de tweede foto hebt lopen kloten en twee foto's op dezelfde plaats hebt geschoten, dan heb je echt een kutcamera
nee serieus: sommigen staan stil, dus is het in dit geval niets bijzonders.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:30:31 #15
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33033013
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Morgen ik ben heeeeeeeeel benieuwd naar je orb en ja ik ben zeer handig met fotosoepen..
Maar ik fake niet met mijn foto's
Ben al bezig geweest; bovenstaande foto, geleend van mathijst

Wat mij verbaast bij dit soort mediums zijn het altijd overleden mensen die 'bij je zijn' en 'van je houden'.
Nooit eens 'ja die oude buurman van je is hier, en hij vind je nog steeds een hufter'.

Natuurlijk azen dit soort programma's op mensen die een probleem hebben.
De kracht van Char schuilt hem in het relatief snel kunnen vinden van dit probleem en dat vervolgens uitmelken.
Een overleden kennis, vriend, enzovoort.. dat is natuurlijk het summum voor 'een medium'.

Dat dit ook werkt bij de 'nuchtere hollanders' is best logisch.
Nederlanders vinden zichzelf nuchter en denken daarom dat zweverigheid niet van toepassing is op hun.
Dat zijn de ideale slachtoffers.
Reclame werkt het best op mensen die beweren dat reclame geen invloed op ze heeft.

Een heel normale reactie voor iemand die iemand verloren is, is willen geloven dat er nog contact is. Als daar dus een mevrouw zit die toevallig (al dan niet geholpen) één of meer van de letters van de naam goed weet te raden en die vervolgens vertelt dat de overledene bij je is en van je houdt, dan trapt men erin. Immers, dat is precies hetgeen men wilde horen.

Wat betreft het raden van namen.. "ja maar zomaar die letters raden".. ze zit ook regelmatig mis hoor.
Alleen corrigeert ze dat zo snel, dat het niet opvalt.
Temeer omdat ze uiteindelijk vanzelf goed gokt.

"ik krijg iets door van een b (kijkt naar slachtoffer), of nee, een d(kijkt naar slachtoffer) of nee, nee, het is een k (kijkt naar slachtoffer, ziet dat het raak is).. iets met een k en dan een a (kijken ->nee), of nee, ke (kijken ->ja raak).. mm.. een nederlandse naam beginnende met ke.. kan deze persoon kees heten?"

Ja wat een wonder zeg, ze raadde de naam zomaar. Als dat een wonder is, is elk gemiddeld spelletje galgje een wonder.

Zie ook: http://www.physics.smu.edu/~pseudo/ColdReading/

En geesten zien is typisch psychologie, dat heeft te maken met priming ("gestalt wet").
Op het moment dat iemand vertelt wat hij ziet, of hoort ga je dat automatisch ook zien/horen.
Of naar de wolken staren, je onderbewustzijn gaat er automatisch gezichten / groepen etc. in zien (pareidolie).
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:28 schreef Sh0g het volgende:

[..]

dezelfde als deze

[afbeelding]

plus een paar extra grote. sommige komen met elkaar overeen. als je niet met de tweede foto hebt lopen kloten en twee foto's op dezelfde plaats hebt geschoten, dan heb je echt een kutcamera
nee serieus: sommigen staan stil, dus is het in dit geval niets bijzonders.
Ik zeg toch dat ik ze had geleend.
Wat bedoel je met bewegen, het is een foto

De orbs zijn redelijk 'blurry' dus dat is de bewegingsonscherpte.
Zoiets heb je in 5min. gemaakt.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:31:26 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33033031
mag
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:18 schreef Sh0g het volgende:
- foto's: Robbert heeft 16 mappen vol en fotografeert al jaren. Hiermee komt hij, in verhouding tot zijn hoeveelheden 'bewijs', maar barweinig mee op TV. waarom zoveel foto's als je er toch maar een halve aflevering mee op TV komt? dan heb je aan een 20-tal fakes toch ook wel genoeg, als je de rest toch niet wilt laten zien? (in de aflevering zaten Robbert en Irene tussen de mappen en bladerden in enkele, bovendien kwam dit getal uit de mond van Irene).
Geen idee, extreem geobsedeerd? Ik wil ook wel 16 mappen voor je volschieten als je dan gelooft dat ik geesten kan zien....
quote:
zijn ouders en zusjes geloven hem, zo ook Nancy Talbott (een wetenschapper nota bene). Zij zeggen ook lichtfenomenen te hebben gezien. Liegen zij ook? of is Robbert een meesteroplichter vanaf toen hij nog maar net kon lopen...
Bolbliksems
quote:
- ik heb eerder andere zaken aangehaald uit het boek, zoals de vondst van zuiver magnesiumcarbonaat op de stoep in de achtertuin van het huis van Robbert. zuiver magnesiumcarbonaat is uiterst zeldzaam, laat staan dat je het in je achtertuin vindt. het werd gevonden nadat Robbert en zijn zus een lichtgevende bol hadden gezien in de achtertuin. hoe kan dit?
Iemand een geintje met magnesium uitgehaald misschien?
http://users.belgacom.net/edict/Mg%20in%20vlam.mpg
quote:
de expert zei ook dat hij de foto's wel kon faken, maar dat hij daar toch wel een week mee zoet zou zijn.
Fijne expert die daar een week voor nodig heeft
quote:
veel ervan kunnen inderdaad reflecties zijn van (zon)licht, regen of stofjes. sommige zijn te wijten aan een kutcamera. persoonlijk ben ik orbs tegengekomen op foto's gemaakt op klaarlichte dag ZONDER flitslicht, gewoon in de huiskamer en nog tegen een witte muur ook. dus alle orbs wijten aan geflitste stofjes of regen is BS. zo makkelijk komen sceptici er niet vanaf.
bovendien kom ik ze zelf zelden tegen, en dan vooral wanneer mijn oma erop staat. ik denk dat sommige, puntgave orbs, wellicht toch iets van een energievorm kunnen zijn.
Post eens wat foto's van puntgave orbs zou ik zeggen. Of van foto's die niet met kutcamera's gemaakt zijn. En wat is dan de definitie van een kutcamera....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33033067
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:30 schreef Quarks het volgende:

[..]

Ben al bezig geweest; bovenstaande foto, geleend van mathijst

Wat mij verbaast bij dit soort mediums zijn het altijd overleden mensen die 'bij je zijn' en 'van je houden'.
Nooit eens 'ja die oude buurman van je is hier, en hij vind je nog steeds een hufter'.

Natuurlijk azen dit soort programma's op mensen die een probleem hebben.
De kracht van Char schuilt hem in het relatief snel kunnen vinden van dit probleem en dat vervolgens uitmelken.
Een overleden kennis, vriend, enzovoort.. dat is natuurlijk het summum voor 'een medium'.

Dat dit ook werkt bij de 'nuchtere hollanders' is best logisch.
Nederlanders vinden zichzelf nuchter en denken daarom dat zweverigheid niet van toepassing is op hun.
Dat zijn de ideale slachtoffers.
Reclame werkt het best op mensen die beweren dat reclame geen invloed op ze heeft.

Een heel normale reactie voor iemand die iemand verloren is, is willen geloven dat er nog contact is. Als daar dus een mevrouw zit die toevallig (al dan niet geholpen) één of meer van de letters van de naam goed weet te raden en die vervolgens vertelt dat de overledene bij je is en van je houdt, dan trapt men erin. Immers, dat is precies hetgeen men wilde horen.

Wat betreft het raden van namen.. "ja maar zomaar die letters raden".. ze zit ook regelmatig mis hoor.
Alleen corrigeert ze dat zo snel, dat het niet opvalt.
Temeer omdat ze uiteindelijk vanzelf goed gokt.

"ik krijg iets door van een b (kijkt naar slachtoffer), of nee, een d(kijkt naar slachtoffer) of nee, nee, het is een k (kijkt naar slachtoffer, ziet dat het raak is).. iets met een k en dan een a (kijken ->nee), of nee, ke (kijken ->ja raak).. mm.. een nederlandse naam beginnende met ke.. kan deze persoon kees heten?"

Ja wat een wonder zeg, ze raadde de naam zomaar. Als dat een wonder is, is elk gemiddeld spelletje galgje een wonder.

Zie ook: http://www.physics.smu.edu/~pseudo/ColdReading/

En geesten zien is typisch psychologie, dat heeft te maken met priming ("gestalt wet").
Op het moment dat iemand vertelt wat hij ziet, of hoort ga je dat automatisch ook zien/horen.
Of naar de wolken staren, je onderbewustzijn gaat er automatisch gezichten / groepen etc. in zien (pareidolie).
[..]

Ik zeg toch dat ik ze had geleend.
Wat bedoel je met bewegen, het is een foto

De orbs zijn redelijk 'blurry' dus dat is de bewegingsonscherpte.
Zoiets heb je in 5min. gemaakt.
Je theorie komt niet in aanmerking bij deze gozer... Bij Char misschien wel?
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:33:00 #18
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33033074
oja lol, nu zie ik het. dat heb je mooi gesoept. in principe kan je alles faken. helemaal als je voor pixar werkt ofzo.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:34:31 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33033110
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:28 schreef Sh0g het volgende:
als je niet met de tweede foto hebt lopen kloten en twee foto's op dezelfde plaats hebt geschoten, dan heb je echt een kutcamera
Zoals gezegd, camera is zo'n uebercompact broekzakmodel Sony ding:


Doel was om die vlekken te krijgen, dus even wat lopen wapperen met eeen deken en voila; witte vlekken...
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:41:53 #20
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33033249
Kortom: Cold reading, het Forer effect, voorkeur voor zelfbevestiging, het door suggestie creëren van confabulations, enzovoort enzovoort.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33033403
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:00:56 #22
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33033583
quote:
Mooi scherp gesteld op het stofdeeltje; die kleuren langs de rand is chromatisch abberatie.

En op die foto's zie ik niets vreemds:



Wat is het verschil met deze foto in regen:

quote:
Orbs are fairly common and don't just happen in rain. Dust can cause them as well. They are quite distinctive but if there aren't too many it's relatively easy to use the clone brush to remove them, and I very occasionally do that. The other main tweaks I make on pictures are generally just to improve the lighting, or remove our washing pole if it gets in the way of a decent shot. The fox itself is never retouched, though I do crop quite a number of photos to get closer in and have been known to clean up any stray rubbish that's crept into a shot. Just for reference, the very close-up images in the albums are nearly all taken without any zoom. The fox and the cub allow me to get within a couple of feet, and the main problem is managing to frame the shot to fit them in to it. I've plenty where they are simply too close or where I'm shooting in the dark and have angled the camera inaccurately. Taking photos at night is pretty hit and miss as the viewing screen is invariably black.

Anyway, to demonstrate the effects, here's another of tonight's photos complete with distinctive orb. This is the full frame taken, no zoom. I was sitting on the ground just below the raised patio where the fox is, maybe 5 or 6 feet away (at most):


Dat is zo'n perfecte orb veroorzaakt door regen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:03:40 #23
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33033625
Quarks, je zei bij die gepostte foto: wat vind je hiervan?
ik dacht dat je die foto twee keer postte, maar dat was matthijs die het origineel postte en dat had ik verkeerd gezien.
in je tweede post zeg je: Ben al bezig geweest; bovenstaande foto, geleend van mathijst.
daaronder zeg je: Ik zeg toch dat ik ze had geleend.
jah dat zeg je dus eigenlijk in 1 post, ik ben geen helderhorende ofzo hè. je had alleen gezegd dat je ging photoshoppen en niet dat je matthijs' foto zou gebruiken.

goed dan ff wat je hier zegt:
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:30 schreef Quarks het volgende:

"ik krijg iets door van een b (kijkt naar slachtoffer), of nee, een d(kijkt naar slachtoffer) of nee, nee, het is een k (kijkt naar slachtoffer, ziet dat het raak is).. iets met een k en dan een a (kijken ->nee), of nee, ke (kijken ->ja raak).. mm.. een nederlandse naam beginnende met ke.. kan deze persoon kees heten?"
je kunt het niet over Char hebben, want zij geeft alleen meerdere letters in geval van (bijna) gelijke uitspraak van de letter:

C - K
C - S
N - M
G - J (bijna hetzelfde uitgesproken in het engels)

ze zal noooooit van een B naar een K gaan, dat is echt onzin. ik heb alle afleveringen tot nu toe gezien en ze heeft de namen altijd al heel snel geraden.
waarom denk je eigenlijk dat we een fonetisch alfabet hebben? misschien maken overledenen daar geen gebruik van.

en Robbert heeft de naam nog sneller, soms zelfs in 1 keer. coldreading is nu al tig keer teruggekomen als argument en ik heb het allemaal gelezen, maar je kunt door coldreading niet zoveel details weten.

(reactie op matthijst reactie op mijn vragen volgt)
pi_33033729
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:00 schreef Quarks het volgende:

[..]

Mooi scherp gesteld op het stofdeeltje; die kleuren langs de rand is chromatisch abberatie.

En op die foto's zie ik niets vreemds:

[afbeelding]

Wat is het verschil met deze foto in regen:

[afbeelding]
[..]

[afbeelding]

Dat is zo'n perfecte orb veroorzaakt door regen.
Dat kan!
Wat is een bewijs in feite? Bestaat Jezus?
Bestaat God? Bestaat de dood? Bestaat het leven?
oke weak argument..maar toch.
Ik wil mijn verhaal hier gewoonweg niet kwijt en mijn foto's ook niet..om eigen priveredenen.
Ik heb ze wel gemaakt nadat ik vroeg om bevestiging van bovenaf.
Voor mij is het duidelijk, voor vele anderen niet. Ik heb waargenomen, ik weet , dus of het nu regen is, of de zon tegen de camera in of een stofdeeltje...dat kan allemaal!
Natuurlijk is alles te verklaren, maar toch krijg ik pas orbsen op mijn foto als ik erom vraag en niet eerder.. en mijn camera is schoon, ik maak de lens schoon etc.
Ik heb ook een ufo gezien, bedoel als ik dit mensen vertel lachen ze zich dood, gelukkig was ik niet de enige die dat waarnam op die dag, gelukkig maar anders ga je bijna twijfelen aan jezelf immers?
Dus ik sta wel open voor nieuwe fenomenen en daarbij zie je veel foto's met een orbs, welke is echt welke niet.. denk dat je gevoel ook meespeelt in deze.
Er gebeuren onverklaarbare dingen dit is al eeuwen zo geweest en dat zal ook wel zo blijven, alleen sommigen geloven er meteen heilig in en de anderen niet.
En ik moet zeggen de eerste uitzending van Robbert vond ik matigjes, kon beter, maar ik vond zijn familie overtuigend genoeg, bedoel het was een nette familie die het niet hoeft te doen om geld te verdienen lijkt me zo.
De tweede uitzending vond ik meer zeggen dan de eerste.
Vooral over de vader van die vrouw, dat was wel heel frappant allemaal. Doorgestoken kaart? Hmmm...
Kijk ik kan ook een vage Maria fotosoepen in mijn kamer..heel simpel..
En wat vage vlekken idem dito.
Maar zou ik mijzelf in de ogen kunnen kijken als ik dat deed? Ik niet.. misschien Robbert wel? Maar toch lijkt hij me daar het type niet voor.
Maar ook dat is een gevoelskwestie
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:10:29 #25
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33033732
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:03 schreef Sh0g het volgende:
Quarks, je zei bij die gepostte foto: wat vind je hiervan?
ik dacht dat je die foto twee keer postte, maar dat was matthijs die het origineel postte en dat had ik verkeerd gezien.
in je tweede post zeg je: Ben al bezig geweest; bovenstaande foto, geleend van mathijst.
daaronder zeg je: Ik zeg toch dat ik ze had geleend.
jah dat zeg je dus eigenlijk in 1 post, ik ben geen helderhorende ofzo hè. je had alleen gezegd dat je ging photoshoppen en niet dat je matthijs' foto zou gebruiken.

goed dan ff wat je hier zegt:
[..]

je kunt het niet over Char hebben, want zij geeft alleen meerdere letters in geval van (bijna) gelijke uitspraak van de letter:

C - K
C - S
N - M
G - J (bijna hetzelfde uitgesproken in het engels)

ze zal noooooit van een B naar een K gaan, dat is echt onzin. ik heb alle afleveringen tot nu toe gezien en ze heeft de namen altijd al heel snel geraden.
waarom denk je eigenlijk dat we een fonetisch alfabet hebben? misschien maken overledenen daar geen gebruik van.

en Robbert heeft de naam nog sneller, soms zelfs in 1 keer. coldreading is nu al tig keer teruggekomen als argument en ik heb het allemaal gelezen, maar je kunt door coldreading niet zoveel details weten.

(reactie op matthijst reactie op mijn vragen volgt)
Mensen die er geoefend in zijn kunnen veel m.b.v. coldreading.

Zie: http://www.skepdic.com/coldread.html
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33033790
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:10 schreef Quarks het volgende:

[..]

Mensen die er geoefend in zijn kunnen veel m.b.v. coldreading.

Zie: http://www.skepdic.com/coldread.html
oke laat Robbert dan Robbert zijn en Char , Char
maar je kunt niet ontkennen dat er readers zijn die echt wel informatie krijgen over mensen, hoe verklaar je dat dan?
Telepathie?
Maar Telepathie is ook een paranormaal fenomeen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_33033828
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach luister nou man, mensen die het niet willen geloven zullen het nooit geloven. Ook al zou Robbert naast ze staan en een foto maken. Je moet gewoon geen aandacht aan die die-hards geven, die zijn zo ver heen (op het skeptische pad) dat ze toch niet te overtuigen zijn.


Maar serieus: geloof je dat de "geestenfoto's" van Robbert echt zijn?

M.a.w.:

Je gelooft echt dat dit:



een geest is??

En zoja, geloof je dan ook dat dit:



een echte geest is?

Waarom wel / waarom niet?

Een andere Robbert-gelovige mag deze vraag ook beantwoorden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_33033876
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

oke laat Robbert dan Robbert zijn en Char , Char
maar je kunt niet ontkennen dat er readers zijn die echt wel informatie krijgen over mensen, hoe verklaar je dat dan?
Telepathie?
Maar Telepathie is ook een paranormaal fenomeen.
De laatste keer dat Robbert bij Carlo & Irene te gast was had hij ook een aantal dingen over een mevrouw die zijn hulp zocht gezegd. De helft daarvan is niet uitgekomen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:38:37 #29
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33034066
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:31 schreef matthijst het volgende:
mag
[..]

Geen idee, extreem geobsedeerd? Ik wil ook wel 16 mappen voor je volschieten als je dan gelooft dat ik geesten kan zien....
[..]

Bolbliksems
[afbeelding]
[..]

Iemand een geintje met magnesium uitgehaald misschien?
http://users.belgacom.net/edict/Mg%20in%20vlam.mpg
[..]

Fijne expert die daar een week voor nodig heeft
[..]

Post eens wat foto's van puntgave orbs zou ik zeggen. Of van foto's die niet met kutcamera's gemaakt zijn. En wat is dan de definitie van een kutcamera....
als je 16 mappen voor mij wilt volschieten, ga je gang. maar ik wil maar 20 foto's ofzo zien hè. maar die andere honderden foto's wel schieten hè, en af laten drukken bij de HEMA, net als Robbert doet. zodat de meisjes van de HEMA je ook goed leren kennen, net als bij Robbert

nu zul je denken: waarom 16 mappen volschieten als ik hem met 20 foto's ook zou kunnen overtuigen. tjah, dat had Robbert ook kunnen denken, maar deed dat niet. Geobsedeerd zou kunnen, maar denk je niet dat zijn ouders zouden ingrijpen? Het kost namelijk wel aardig wat poen.


volgens mij zijn bolbliksems ook behoorlijk zeldzaam. zo zeldzaam, dat ik zelfs voor het eerst over bolbliksem kwam te weten in een mysterieuze reportage op TV op discovery channel, in een reportage met duistere muziekjes op de achtergrond, ooggetuigeverslagen, etc. en maar 1 onduidelijk filmpje. nu weet ik ook wel dat het fenomeen bolbliksem bestaat, maar als het zo vaak voorkomt, zouden daar dan niet allemaal natuurkundigen op af komen met camera's, etc?


geintje met magnesium??? dus eerst is er een bolbliksem en daarna dumpt iemand magnesiumCARBONAAT, zuiver nog wel. ik vind het een leuke suggestie, maar het lijkt me moeilijk. bovendien is die magnesiumcarbonaat WETENSCHAPPELIJK onderzocht hè. dat schijnt nogal belangrijk te zijn volgens sceptici. de wetenschappers staan echter (wederom) voor een raadsel.

naja die expert, ik kende hem niet en hij vertelde ook niet iets nieuws wat ik zelf niet kon bedenken, maar het ging in dit geval niet om het faken van een orb, maar van een heel vreemde verschijning.

kutcamera, jah das duidelijk hè. ene waarmee je constant rommel fotografeert, beschadigd, etc. met een puntgave orb bedoel ik een orb, perfect rond, met enigzins een schittering in de rand (misschien beetje gekleurd), liefst op een heldere foto, bij daglicht op een lichte achtergrond en zonder flits geschoten (en bij droog weer als je buiten schiet) en ook niet tegen de zon in.

hier is een stukje foto uit eigen collectie. dat heb ik gedaan om privacy redenen. ik heb het bovenste stukje van het hoofd van mijn oma in beeld gelaten, om te laten zien waar de orb staat. gemaakt onder alle bovengenoemde condities, de kerstverlichting was ook uit. de foto zelf heeft een resolutie van 2272x1704.



[ Bericht 1% gewijzigd door Sh0g op 13-12-2005 01:45:03 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 06:55:27 #30
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33035361
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:38 schreef Sh0g het volgende:

[..]

als je 16 mappen voor mij wilt volschieten, ga je gang. maar ik wil maar 20 foto's ofzo zien hè. maar die andere honderden foto's wel schieten hè, en af laten drukken bij de HEMA, net als Robbert doet. zodat de meisjes van de HEMA je ook goed leren kennen, net als bij Robbert
Ja, maar kenden die meisjes hem voor de 16 mappen foto's met orbsen, of voor de 16 mappen, da's de vraag.
quote:
Het kost namelijk wel aardig wat poen.
Wat kost dat nou? 10 cent per foto? 36 in een mapje foto's, of 150 in een fotoalbum, doe's gek: 3200 foto's -> 320 euro in ik weet niet hoeveel jaar...
quote:
nu weet ik ook wel dat het fenomeen bolbliksem bestaat, maar als het zo vaak voorkomt, zouden daar dan niet allemaal natuurkundigen op af komen met camera's, etc?
Ah, het gebeurt vaker dan 1x, da's wel spannend ja
quote:
geintje met magnesium??? dus eerst is er een bolbliksem en daarna dumpt iemand magnesiumCARBONAAT, zuiver nog wel. ik vind het een leuke suggestie, maar het lijkt me moeilijk. bovendien is die magnesiumcarbonaat WETENSCHAPPELIJK onderzocht hè. dat schijnt nogal belangrijk te zijn volgens sceptici. de wetenschappers staan echter (wederom) voor een raadsel.
Nee, 't is of het een of het ander. Eerste gok was een bolbliksem, maar die magnesiumcarbonaat, tsja, die zal je dan wel niet hebben....
quote:
bij daglicht op een lichte achtergrond en zonder flits geschoten (en bij droog weer als je buiten schiet) en ook niet tegen de zon in.
Het idee is dat het een verlicht stukje stof is, dus dan is het juist mooi dat je niet tegen de zon in mag schieten; het helpt als de zon van achter je het stof verlicht lijkt me...
quote:
hier is een stukje foto uit eigen collectie. dat heb ik gedaan om privacy redenen. ik heb het bovenste stukje van het hoofd van mijn oma in beeld gelaten, om te laten zien waar de orb staat. gemaakt onder alle bovengenoemde condities, de kerstverlichting was ook uit. de foto zelf heeft een resolutie van 2272x1704.
Ik zie niet veel anders dan op de zelf gefabriceerde stof-orbsen van mij.

Waarschijnlijk met een redelijk compacte camera, aangezien die er meer last van lijken te hebben.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33035408
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:10 schreef Quarks het volgende:

[..]

Mensen die er geoefend in zijn kunnen veel m.b.v. coldreading.

Zie: http://www.skepdic.com/coldread.html
Weet je wat? Ik geef jou drie maanden de tijd om te oefenen en dan mag je bij mij voor iemand een reading komen houden van het niveau zoals Robbert dat doet. Bij succes betalen we je no shit 500 euro, deal??
Gaap Goals rulezzz!
pi_33035466
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

oke laat Robbert dan Robbert zijn en Char , Char
maar je kunt niet ontkennen dat er readers zijn die echt wel informatie krijgen over mensen, hoe verklaar je dat dan?
Telepathie?
Maar Telepathie is ook een paranormaal fenomeen.
Er zijn inderdaad nogal wat slechtere paragnosten die door middel van telepathie aan hun informatie komen. Oftewel, van de bezoeker zelf. En hoewel natuurlijk niet de bedoeling, is dat ook al heel knap want zelfs een eenvoudig verschijnsel als telepathie is al flauwekul in de wetenschap.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:12:01 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33035633
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:45:48 #34
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_33035902
je moet altijd sceptisch zijn, zelfs als een "gelovige".

die alien foto's zijn echt vaag. die kan ik niet eens serieus nemen al zou ik het proberen. een heleboel van die foto's met die vervormde "geesten" zie ik zelf ook wel dat dat zo nep is als kan zijn en out of focus.

maar om nu te zeggen dat orbs op foto's per definitie nep zijn is ook niet waar. je moet eerst alles uit gaan sluiten voordat je kan vaststellen dat het een orb is. zo moet je fatsoenlijke apparatuur hebben en geen wegwerp model camera. je moet ook stofvorming in de ruimte kunnen uitsluiten, en andere bijkomstigheden. springende stukjes hout bij een vuurtje, wat soms ook voor een orb wordt aangezien. dat soort dingen.

als alles is uitgesloten, kun je spreken van een orb. als je toevallig een betrouwbaar medium in de buurt heb en zelf aanwezig bent op de plek is het wat makkelijker praten. nu zit je een beetje andermans verhaal te bekijken en met conclusies te komen die hoogstwaarschijnlijk niet eens kloppen. als je zelf aanwezig bent kun je zelf een "aanwezigheid" waarnemen. als je het ook nog kan plaatsen kan je het deel van uitsluiten al laten, want jij weet al wat het is en wat niet.

zelf fotografeer ik ook al een tijdje, ene periode meer dan de ander, "orbs". orbs bewegen, dus als extra kun je meerdere foto's maken. als de vlek op andere plekken staat weet je ook al dat het niet mogelijk is dat er een vlek op de lens zit, maar moet wel stofvorming in de kamer nog uitsluiten e.d.

de foto die gemaakt is in afzondering in Loevestein was apart. de ene kant in mij, ervaring, zegt dat het zo goed als fake is. maar kan dat niet 100% zeggen. ik weet hoe moeilijk het is om een goede manifestatie op camera vast te leggen. de kans dat je het zo vastlegt is minimaal. de meeste manifestaties die ik vastgelegd heb zijn heel lich, nauwelijks zichtbare figuren van mensachtigen, schaduwen die er niet horen te zijn, rook slingers dat geen rook bleek te zijn omdat niemand aan het roken was de afgelopen uren, simpele orbs etc etc

dit is een foto die ik al vaker heb getoond hier, en in al die tijd dat ik probeer vast te leggen wat ik met me 3e oog zie is dit het meest duidelijke. maar ja dat geeft wel aan dat het toch anders is dan anders. foto hier

te veel mensen denken nog zwart-wit. het is er of niet, maar een beter begrip dat het niet zo werkt dat kunnen de meesten helaas niet opbrengen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:58:37 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33036067
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:45 schreef Enyalius het volgende:
dit is een foto die ik al vaker heb getoond hier, en in al die tijd dat ik probeer vast te leggen wat ik met me 3e oog zie is dit het meest duidelijke. maar ja dat geeft wel aan dat het toch anders is dan anders. foto hier
Huh?
Een foto met lange sluitertijd van je moeder die een broodje eet en je vader die op de achtergrond in zijn pyama rondloopt?

Of bedoel je dat je hebt geprobeerd te imiteren wat jij "echt" ziet?
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:56:40 #36
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_33036971
die mensen zijn geen familie van mij. en de rest, zoals ik al zei in me stuk tekst, het is makkelijk om met conclusies te komen van afstand zonder er zelf bij te zijn.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:21:17 #37
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33037402
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:56 schreef Enyalius het volgende:
die mensen zijn geen familie van mij. en de rest, zoals ik al zei in me stuk tekst, het is makkelijk om met conclusies te komen van afstand zonder er zelf bij te zijn.
wat moeten we nou zien dan?
Zijn het alledrie geesten, alleen de voorste? Alleen de achterste?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33038569
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:11 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Weet je wat? Ik geef jou drie maanden de tijd om te oefenen en dan mag je bij mij voor iemand een reading komen houden van het niveau zoals Robbert dat doet. Bij succes betalen we je no shit 500 euro, deal??
Bij coldreading komt ook een stuk talent kijken. Bovendien zegt het weinig als een fokker het uiteindelijk wel of niet lukt.

Ik weet een leuker experiment: we maken een website en plaatsen nepfoto's van aliens en paranormale verschijningen. Dan melden we die aan bij paranormale sites en clubjes en kijken of mensen er daadwerkelijk in geloven. Dan pas melden we het hier op FOK omdat mensen misschien hier meelezen of gewaarschuwd worden. Wedden dat ze er intrappen?

er staat btw nog een vraag aan je open
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:23:41 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33038692
Kan je de uitzendingen eigenlijk ergens online terug kijken?
Dacht dat RTL ook zo'n soort site als uitzendinggemist was gestart...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33039063
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:45 schreef Enyalius het volgende:
je moet altijd sceptisch zijn, zelfs als een "gelovige".

die alien foto's zijn echt vaag. die kan ik niet eens serieus nemen al zou ik het proberen. een heleboel van die foto's met die vervormde "geesten" zie ik zelf ook wel dat dat zo nep is als kan zijn en out of focus.


Man, wat ben ik blij dat jij zegt dat scepsis in verband met paranormale zaken een goede eigenschap is. En ook dat jij die Robbert niet serieus neemt. (Ik had eerlijk gezegd verwacht van wel, maar ben blij dat jij je gezonde verstand blijft gebruiken.)

Die Robbert overtuigt me niet. Die alien-foto's zien er nep uit en we hebben hier op TRUTH al geconstateerd dat ze met een papieren uitgeknipt poppetje makkelijk te maken zijn. En hoe meer je van fotografie weet, hoe overtuigender je ze kunt maken. Ook hebben we geconstateerd dat de zogenaamde orbs op foto's een normaal verschijnsel is wat helemaal niet hoeft te wijzen op geesten. Verder heb ik mijn twijfels over de integriteit van het programma Er Is Zoveel Meer. Want de TV-wereld draait voornamelijk om kijkers trekken, zeker tegenwoordig. En kijkers komen er veel als er onverklaarbare dingen gebeuren, zoals het raden van namen die 'het medium niet kon weten'. Maar het kan állemaal afgesproken werk zijn. En ook het feit dat het programma zo'n commerciele show is maakt het nog minder geloofwaardiger. Het spijt me voor degenen die wel in Robbert geloven, maar het is aannemelijker dat Robbert en Irene jullie voor de gek houden dan dat ze oprecht zijn. Maar de waarheid komt ooit aan het licht en dan zullen we zien wie van ons gelijk heeft.

Ook vind ik het vreemd dat wat voor geest dan ook gewoon als een slaaf doet wat het medium van hem vraagt, met alleen als doel om iedereen die de betreffende gebeurtenis aanschouwt te overtuigen dat hij er is. Als geesten verschijnen met een speciaal doel geloof ik het meer. Bij bijvoorbeeld het verhaal wat Sten vertelde over het meisje dat uit wilde gaan maar door een onbekende kracht werd tegengehouden had de paranormale gebeurtenis echt een belangrijk doel. En daarbij doet minder ter zake wát het precies was.
pi_33039228
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:38 schreef Sh0g het volgende:

[..]
[afbeelding]
Stofje op de sensor van de camera. Lijkt me duidelijk. Volstrekt belachelijk om hier iets bovennatuurlijks achter te gaan zoeken. Het zou me ook niet verbazen als op andere foto's uit die serie precies hetzelfde effect op dezelfde plek op de foto naar boven komt, mits zich hier een licht effen oppervlak bevindt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:50:23 #42
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33039363
Feit blijft, als je een beetje anatomische kennis hebt zie je dat die aliens niet kloppen.
Door de zwaartekracht moet zo'n alien al lang zijn nek gebroken hebben en aan de grote van de oogkassen kun je zien dat het oog dan niet meer binnen de schedel past.

Ook zijn dat soort mensachtige aliens (hoofd, romp,2 armen, etc ), verzonnen door hollywood; vroeger dachten mensen dat aliens er heel anders uitzagen.

Maargoed, iedereen mag van mij geloven wat die wil geloven.
Al de dingen die hij doet zijn te verklaren, maar je bent zelf degene die er in gelooft of niet.

Denk ik dat Robbert een gave heeft? Ja.
Denk ik dat die gave paranormaal is? Nee.

Ik denk dat Robbert gewoon goed is in mensen laten geloven in wat hij doet.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33040423
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:50 schreef Quarks het volgende:
Feit blijft, als je een beetje anatomische kennis hebt zie je dat die aliens niet kloppen.
Door de zwaartekracht moet zo'n alien al lang zijn nek gebroken hebben en aan de grote van de oogkassen kun je zien dat het oog dan niet meer binnen de schedel past.

Ook zijn dat soort mensachtige aliens (hoofd, romp,2 armen, etc ), verzonnen door hollywood; vroeger dachten mensen dat aliens er heel anders uitzagen.

Maargoed, iedereen mag van mij geloven wat die wil geloven.
Al de dingen die hij doet zijn te verklaren, maar je bent zelf degene die er in gelooft of niet.

Denk ik dat Robbert een gave heeft? Ja.
Denk ik dat die gave paranormaal is? Nee.

Ik denk dat Robbert gewoon goed is in mensen laten geloven in wat hij doet.
robbert heeft het ook nooit over aliens!!!!!, als zijnde van een andere planeet.
ze zijn niet stoffelijk. ze tonen zich aan hem in een vorm die hij misschien zelf in zijn gedachte heeft.

ik vind deze robbert oprecht en eerlijk, ik "ken" hem al een paar jaren van zijn graancirkels.
de asrgumenten van de skeptici zijn zo krom als men .......

omdat zij mooie foto's kunnen photoshoppen zou robbert dat dus ook doen.

dat is hetzefde als: een turk steelt een fiets, dus alle turken zijn dieven

verder denk ik dat deze discussie eindeloos wordt. ik heb hetzefde meegemaakt in topics over graancirkels en de over de grote piramide.

er zijn nu eenmaal dingen die (nog) niet door de wetenschap verklaard kunnen worden.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33040820
Ja, het is hetzelfde als ik tegenkom bij mijn collega-goochelaars. Zij kunnen net als Uri een lepel buigen, DUS is wat Uri doet ook nep. Vreemde manier van redeneren.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:59:29 #45
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33040953
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:34 schreef huupia34 het volgende:

[..]

robbert heeft het ook nooit over aliens!!!!!, als zijnde van een andere planeet.
ze zijn niet stoffelijk. ze tonen zich aan hem in een vorm die hij misschien zelf in zijn gedachte heeft.

ik vind deze robbert oprecht en eerlijk, ik "ken" hem al een paar jaren van zijn graancirkels.
de asrgumenten van de skeptici zijn zo krom als men .......

omdat zij mooie foto's kunnen photoshoppen zou robbert dat dus ook doen.

dat is hetzefde als: een turk steelt een fiets, dus alle turken zijn dieven

verder denk ik dat deze discussie eindeloos wordt. ik heb hetzefde meegemaakt in topics over graancirkels en de over de grote piramide.

er zijn nu eenmaal dingen die (nog) niet door de wetenschap verklaard kunnen worden.
Alle losse dingen die Robbert doet zijn door middel van wetenschap te verklaren (zie ook het graancirkel topic waar ik talloze uiteenzettingen heb gedaan).

En je kent hem: persoonlijk of van de televisie?
Dat is juist een van zijn talenten, het mesen doen laten geloven in die dingen (ongeacht of ze waar zijn of niet).

Maar nu zit ik toch nog met het feit dat de zogenaamde 'aliens' er exact uitzien zoals in de meeste recente films.

Verder, maakt het niet uit hoe de foto gemaakt is.
Iedereen weet dat een goochelaar z'n trucs voor je neus kan uitvoeren en toch geen magie gebruikt.
Wetenschappelijk aanpakken van zulke foto's is dus ook het beantwoorden van hoe die foto dat laat zien, waarom andere mensen die foto niet kunnen maken, waarom de foto altijd vaag is, wat er nu precies op de foto staat en waarom het zo verdomd slecht reproduceerbaar is.
Zelfs al zou de foto echt zijn heeft de meneer in kwestie heel wat meer uit te leggen dan alleen een foto.

Wetenschap is een logisch traject dat je geheel dient te bewandelen, niet dat je bij A begint en bij B eindigd en niemand die dat afgelegde traject kan zien, laat staan controleren of je niet stiekum een helicopter hebt genomen.

Ockham's scheermes zegt dat de meest eenvoudige verklaring ook vaak de juiste is: iemand die zo'n foto uit de camera trekt zou inderdaad aliens op de foto kunnen hebben die een metafasisch veld hebben uitgevonden en daarmee 300 lichtjaar hebben gereist om alleen door Robbert op de foto gezet te worden... of Robbert is een oplichter met een witte sok als handpop.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, het is hetzelfde als ik tegenkom bij mijn collega-goochelaars. Zij kunnen net als Uri een lepel buigen, DUS is wat Uri doet ook nep. Vreemde manier van redeneren.
Meneer Geller is al een tijdje terug ontmaskerd.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33041208
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:59 schreef Quarks het volgende:

[..]

Alle losse dingen die Robbert doet zijn door middel van wetenschap te verklaren (zie ook het graancirkel topic waar ik talloze uiteenzettingen heb gedaan).

En je kent hem: persoonlijk of van de televisie?
Dat is juist een van zijn talenten, het mesen doen laten geloven in die dingen (ongeacht of ze waar zijn of niet).

Maar nu zit ik toch nog met het feit dat de zogenaamde 'aliens' er exact uitzien zoals in de meeste recente films.

Verder, maakt het niet uit hoe de foto gemaakt is.
Iedereen weet dat een goochelaar z'n trucs voor je neus kan uitvoeren en toch geen magie gebruikt.
Wetenschappelijk aanpakken van zulke foto's is dus ook het beantwoorden van hoe die foto dat laat zien, waarom andere mensen die foto niet kunnen maken, waarom de foto altijd vaag is, wat er nu precies op de foto staat en waarom het zo verdomd slecht reproduceerbaar is.
Zelfs al zou de foto echt zijn heeft de meneer in kwestie heel wat meer uit te leggen dan alleen een foto.

Wetenschap is een logisch traject dat je geheel dient te bewandelen, niet dat je bij A begint en bij B eindigd en niemand die dat afgelegde traject kan zien, laat staan controleren of je niet stiekum een helicopter hebt genomen.

Ockham's scheermes zegt dat de meest eenvoudige verklaring ook vaak de juiste is: iemand die zo'n foto uit de camera trekt zou inderdaad aliens op de foto kunnen hebben die een metafasisch veld hebben uitgevonden en daarmee 300 lichtjaar hebben gereist om alleen door Robbert op de foto gezet te worden... of Robbert is een oplichter met een witte sok als handpop.
[..]

Meneer Geller is al een tijdje terug ontmaskerd.
waat kraam jij een onzin uit , en je betweterigheid ken ik nog uit het graancirkel topic
waar precies hetzelde werd geredeneerd door sceptici: graancirkels kunnen worden nagemaakt, dus zijn ze allemaal nagemaakt.(we vergeten dan maar ff alle getuigen die ze hebben zien ontstaan binnen luttele seconden)

ik wist ook niet dat robbert een goochelaar is , en die 300 lichtjaar is bullshit als je denkt in dimensies.
wij kunnen er maar 3 waarnemen, dus deze entiteiten kunnen zich best in een andere bevinden en toch op dezelfde plaats zijn
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:19:07 #47
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33041453
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:09 schreef huupia34 het volgende:

[..]

waat kraam jij een onzin uit , en je betweterigheid ken ik nog uit het graancirkel topic
waar precies hetzelde werd geredeneerd door sceptici: graancirkels kunnen worden nagemaakt, dus zijn ze allemaal nagemaakt.(we vergeten dan maar ff alle getuigen die ze hebben zien ontstaan binnen luttele seconden)

ik wist ook niet dat robbert een goochelaar is , en die 300 lichtjaar is bullshit als je denkt in dimensies.
wij kunnen er maar 3 waarnemen, dus deze entiteiten kunnen zich best in een andere bevinden en toch op dezelfde plaats zijn
Dat kán allemaal wel, maar het klinkt natuurlijk absurd.
Als hij dit allemaal weet en kan, waarom legt hij wetenschappers dan niet exact uit hoe dit allemaal kan.
En waarom doet hij niet die paranormale test waar je 1 miljoen dollar voor krijgt als het waar is wat hij kan.

Ik doe niet betweterig, ik leg een aantal dingen uit: bijvoorbeeld die orbs.
De zogenaamde echte orbs zijn niet te onderscheiden van de orbs die ontstaan door regen en stofdeeltjes, daarom vind ik het vreemd dat sommige mensen beweren dat de ene foto echt is en de andere nep.

Heel leuk dat die entiteiten dat kunnen, waarom trekt Robbert dan niet even een professor aan zijn jas om uit te leggen hoe die entiteiten zich daardoor verplaatsen en waarom alleen hij ze kan zien.

Waarom kan hij nooit een scherpe foto maken en waarom kunnen anderen niet een entiteit fotograferen.

Over die graancirkels wil ik het hier niet hebben.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33041469
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:34 schreef huupia34 het volgende:

[..]

robbert heeft het ook nooit over aliens!!!!!, als zijnde van een andere planeet.
ze zijn niet stoffelijk. ze tonen zich aan hem in een vorm die hij misschien zelf in zijn gedachte heeft.

ik vind deze robbert oprecht en eerlijk, ik "ken" hem al een paar jaren van zijn graancirkels.
de asrgumenten van de skeptici zijn zo krom als men .......

omdat zij mooie foto's kunnen photoshoppen zou robbert dat dus ook doen.

dat is hetzefde als: een turk steelt een fiets, dus alle turken zijn dieven

verder denk ik dat deze discussie eindeloos wordt. ik heb hetzefde meegemaakt in topics over graancirkels en de over de grote piramide.

er zijn nu eenmaal dingen die (nog) niet door de wetenschap verklaard kunnen worden.
Stel hij kwam op jou over als niet helemaal oprecht en eerlijk, zou je dan alsnog in zijn 'gave' vertrouwen?

En waarom zijn de argumenten van skeptici krom? Omdat jij dat denkt of weet?

Wat is voor jouw het beste argument om te geloven in de gave van deze knaap?
JJ72 - Heat
pi_33041536
Meneer Geller is niks nada zippo ontmaskerd. Goochelaars kunnen OOK op hun manier lepels buigen en daarom is er de aanname dat wat Geller doet OOK een truc is. In mijn ogen is dat omkering van de feiten.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:23:07 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33041572
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:09 schreef huupia34 het volgende:

waat kraam jij een onzin uit


Sinds wanneer zijn getuigen die graancirkels binnen enkele seconden hebben zien onstaan standaard betrouwbaar dan?

Ik geloof die graancirkels pas als ik het zelf zie, of als er een nieuwsploeg staat te filmen terwijl er op de voor en achtergrond van die cirkels een klok meeloopt...

Robbert's camerageintjes geloof ik meteen als hij het met mijn camera, op een afstand van 10 meter, met draadloze afstandsbediening kan nadoen

Vreemd heh, dat ie dat nog nooit gedaan heeft
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')