abonnement Unibet Coolblue
pi_32999507
Er is een afspraak overeengekomen dat er na afloop van het kyoto-akkoord weer een mogelijkheid tot overleg is voor een nieuw akkoord. dus een afspraak maken dat we in overleg gaan om misschien afspraken te maken. Lekker omslachtig.

ik vraag me af. waarom doen we verder niks? En dan alleen even op Nederland geprojecteerd.
De aarde warmt op, het klimaat verandert. Daar kun je niet onderuit. Of het de oorzaak van de mens is twisten mensen nog over. Ik niet, maar lijkt me niet doel van de discussie.

We hoeven niet alleen in te grijpen als het de schuld van de mens is. Het is namelijk in het belang van ons. De natuur opzich herstelt wel weer. In de geschiedenis is vaker gebleken dat er schimmelingen in het klimaat waren en dat het wel weer herstelde. Alleen is de vraag nu, gaat het ten koste van de mensheid?

In een onderzoek waarover een artikel in NRC, http://www.nrc.nl/wetenschap/artikel/1133416889477.html , blijkt dat door de verandering gevolgen heeft voor de warme golfstroom. Dit zou in 10 jaar al grote gevolgen kunnen hebben voor het klimaat. Door de opwarming wordt het in ons gedeelte kouder, hoe ironisch het ook is. Engeland wordt niet echt leefbaar en miljoenen mensen zouden uit hun land moeten verhuizen. Dan hebben we het nog niet over de doden van het extreme weer op de plekken waar het warmer wordt.
Nu zou de mens de uitstoot van co2 kunnen beperken. Dat beperkt de kllimaatveranderingen aanzienlijk. De invloed in het verminderen van klimaatveranderingen door de mens kan dus.

waarom niet goede afspraken maken zodat de klimaatveranderingen meevallen? Het is toch in ons eigen belang? Ik zou het ook fijn vinden voor de rest van de natuur, maar om de mensen die daar niks om geven te overtuigen, het is ook je eigen belang.
Stel je voor:
auto's die niet meer uitstoot gassen hebben die stinken, waar je op termijn dood aangaat.
Schone lucht die kan inademen.
Onderzoek naar nieuwe energiebronnen die wellicht zorgen voor veel meer energie. wubbo Ockels heeft het eens mooi gezegd, dat er zat energie is. alleen in de lucht al voor de heel aarde. technisch is het mogelijk. Hij vond dat de mensen het tijdens de verkiezingen gewoon moest eisen. Als iedereen het eist moet de poitiek wel.
Ockels:(voor redelijk jong publiek): Hij vondt dat we het moesten eisen, wij zijn jong, wij gaan alles meemaken en jonge mensne zijn vaak tot actiebereidwillig en dat is nodig

Het kost wat geld, maar alle vervuiling niet? De maatregelen als dijken verhogen, verbreden en verdiepen, aparte plekken die bij hoog water overstromen. De volksgezondheid. De economie die daar schade van heeft. Overstromingen. Kost allemaal ook heel veel geld. En als de olie ooit op is hebben we toch een andere energiebron nodig. Dus waarom niet nu, heb je en een andere energiebron en pakt de klimaatproblemen aan.

Het kabinet doet eigenlijk niks aan milieu. 1 maatregel voor zonnecellen op je huis moest stop worden gezet omdat het potje met subsidie geld leeg was door het succes. Geen politike partij hoor je er over. af en toe een statement en groene ideen heeft de linkse oppositie wel. Maar met sructutele maatregelen en/of een energie plan van aanpak niet. terwijl het 1 van de grootoste problemen van de eeuw is.

Waarom wordt er dus zo weinig gedaan?
Ik denk vooral politiek en economische belangen samen met een laag knuffelgehalte en weinig inzicht in noodzaak.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 11 december 2005 @ 21:51:02 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_32999656
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_32999692
Economie gaat voor.
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
Stimmt.
pi_32999735
- dubbel -
pi_32999773
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:52 schreef Fillipe het volgende:
Economie gaat voor.
Wie zegt dat de kosten die alle veranderingen teweeg brengen goedkoper zijn dan de maatregelen om het te verhelpen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32999801
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
opwarmen wel of niet. het klimaat veranderd gewoon. En of dat de schuld is van de mens doet ook even niet terzake.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32999843
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat het gewoon al bekend is dat dit hele opwarmen van de aarde flink overdreven wordt.
In hoeverre?
pi_32999897
Het lijkt er op dat opwarming een natuurlijk verschijnsel is waar de mens weinig mee heeft te maken. Tegen te houden is dat dus niet echt, maar ik denk dat er wel de nodige voorzorg wordt genomen.
pi_32999898
Laat ze eerst maar met concreet bewijs komen dat de aarde echt véél warmer wordt, zag laatst op Netwerk een documentaire dat het allemaal reuze meeviel en dat er bij voorgaande onderzoeken aardig met cijfers gegoocheld is.
pi_32999935
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:57 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt er op dat opwarming een natuurlijk verschijnsel is waar de mens weinig mee heeft te maken.
Nee, daar lijkt het absoluut niet op, maar dit staat al in vele topics op dit forum.
pi_32999951
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

In hoeverre?
Ik vraag het me ook af. Wat je nu veel ziet is de strjd tussen de wetenschappers of de mens wel of niet invloed heeft. Dat is een grote discussie. Maar die discussie heeft geen invloed op de gevolgen van de veranderingen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32999992
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik vraag het me ook af. Wat je nu veel ziet is de strjd tussen de wetenschappers of de mens wel of niet invloed heeft.
Die strijd is al gestreden en de uitkomst is dat de mens inderdaad invloed heeft.
pi_32999997
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:57 schreef Fillipe het volgende:
Laat ze eerst maar met concreet bewijs komen dat de aarde echt véél warmer wordt, zag laatst op Netwerk een documentaire dat het allemaal reuze meeviel en dat er bij voorgaande onderzoeken aardig met cijfers gegoocheld is.
Ik heb het toch niet alleen over opwarming?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 11 december 2005 @ 22:00:55 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33000018
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:57 schreef Fillipe het volgende:
Laat ze eerst maar met concreet bewijs komen dat de aarde echt warmer wordt, zag laatst op Netwerk een documentaire dat het allemaal reuze meeviel en dat er bij voorgaande onderzoeken aardig met cijfers gegoocheld is.
Die heb ik ook gezien. Grote millieuorganisaties als Greenpeace ( ) willen ons doen geloven dat "Day after tomorrow"-achtige toestanden mogelijk zijn. Alleen dan duurt het iets langer dan in die film.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 11 december 2005 @ 22:01:43 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33000047
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die strijd is al gestreden en de uitkomst is dat de mens inderdaad invloed heeft.
Bewijs het maar eens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_33000059
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet alleen over opwarming?
Klopt, misschien een beetje verkeerd geformuleerd maar ik doelde gewoon op de algemene issue "Klimaat verandering"
pi_33000066
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bewijs het maar eens.
Wat?
  zondag 11 december 2005 @ 22:02:57 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33000102
Dat de mens invloed heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_33000114
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die heb ik ook gezien. Grote millieuorganisaties als Greenpeace ( ) willen ons doen geloven dat een "Day after tomorrow"-achtige toestanden mogelijk zijn. Alleen dan duurt het iets langer dan in die film.
Zelfs greenpeace weet dat die toestanden niet gaan gebeuren en dat hebben de meeste milieu organsiaties ook gezegd.
Maar goed, als jij je kop in het zand wil steken?
Ik heb het er alleen over dat het ten kosten avn ons gaat, de mensen. De natuur overleeft het wel. En wat is er tegen schne enrgie, geen vervuiling in de lucht etc.. En dat terwijl je niet eens weet hoe groot de kosten worden als je het zo laat. Ieder geval niet minder dan nu.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33000150
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bewijs het maar eens.
Geen discussie over wel invloed geen invloed van mens, Daarvoor heb ik dit topic niet geopend. Het gaat over de gevolgen van en niet de oorzaken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33000175
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:02 schreef Fir3fly het volgende:
Dat de mens invloed heeft.
De mens stoot CO2 uit, CO2 heeft effect op het klimaat, de mens heeft invloed op het klimaat. Dat is de zeer versimpelde wetenschap.
  zondag 11 december 2005 @ 22:05:17 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33000194
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]
En wat is er tegen schne enrgie, geen vervuiling in de lucht etc.. En dat terwijl je niet eens weet hoe groot de kosten worden als je het zo laat. Ieder geval niet minder dan nu.
Ik heb niets tegen schone energie. Vooral kernenergie is een mooie tussenoplossing totdat we echt iets schoons en rendabels vinden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 11 december 2005 @ 22:06:17 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33000236
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

De mens stoot CO2 uit, CO2 heeft effect op het klimaat, de mens heeft invloed op het klimaat. Dat is de zeer versimpelde wetenschap.
Dat de mens CO2 uitstoot geloof ik wel. Maar leg eens uit hoe CO2 het klimaat beïnvloed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_33000317
CO2 zorgt dat de warmte minder goed van de aarde kan ontsnappen. Het blokkeert die stralen zegmaar. Dan wordt het warmer ---> verandert klimaat
Hallo
  zondag 11 december 2005 @ 22:12:14 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33000452
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:08 schreef snotje het volgende:
CO2 zorgt dat de warmte minder goed van de aarde kan ontsnappen. Het blokkeert die stralen zegmaar. Dan wordt het warmer ---> verandert klimaat
Klopt.

Maar de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is de laatste 2000 jaar gestegen van 0.0234% naar 0.037%... (Bron: NASA)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 11-12-2005 22:19:54 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')