Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,
daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:27 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.
Meer Linten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo boeiend vind ik de linten niet om eerlijk te zijn
k hoop dat die GTW stellen wat zijn \o/
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:56 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
joepiequote:
ICM en ICRm all the way!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
ICMs (KopDoodlopers) vind ik nou niet zo geweldig wordt tijd dat t op revisie gaat :quote:
Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATBquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]
joepie
Trage herriebarrels zonder beenruimte...
mja alleen dan weet je nog niet hoe comfortabel ze zijn !quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:01 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.
[afbeelding]
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG) en op de lijnen in de Achterhoek is onlangs de maximumsnelheid verhoogd. Dat zal de beperkende factor niet zijn. Dan blijft over het baggerrijgedrag van de Lint.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATB
Indeed, alhoewel ICM ook zeer uber is. Denk ICM op de HSL lijn, dat is pas zalig treinen .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
Groen bij ATB-EG is 140.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:49 schreef Brembo het volgende:
Maar nu vroeg ik me af, is in nederland nou de maximale snelheid van treinen (ATB) 130 Km/h (dacht ik ) of 140 KM/h? mag, wel maar waar is de limiet dan
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef Shaman het volgende:
Heeft iemand meer info over wanneer precies de HSA gaat testen met die ÖBB loc (vertrek, aankomst, passeermoment o.i.d.)? Of misschien een idee hoe ik daar achter kan komen? Googlen leverde niet zoveel op. Een autistische jongen waar ik mee werk is helemaal gek van treinen en wil dat ding persé filmen...
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Thalys ook ja, Benelux niet omdat die Belgische locs maar 140 mogen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG).
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Groen bij ATB-EG is 140.
Verder geel-13, geel-8, geel-6, geel-4 en BD.
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Onder "de eerste" moet worden verstaan: "de stellen die met een deel van de tractie-installatie buiten dienst rondrijden".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...
De verkorting van Leeuwarden is Lw, die van Groningen Gn.quote:Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
Na onderhoud komt die niet planmatig in de 9100 voor zover ik weet. Nu is er wel eens IRM te zien maar dat heeft alles te maken met een rommelige materieelinzet op dit moment.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:09 schreef vw_caddy het volgende:
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.
Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Niet zwammen . De ATB die in ICE's zit kan geen 160 aan. Alleen Thalys rijdt er 160.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
[..]
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens. Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
ATB-EG aanpassing alleen op Mariahoeve-Hoofddorp. Horst-Venlo heeft wel een baanvaksnelheid van 160, waar voor testen de 180 nog wel eens wordt bereikt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens.
Nee, op Gvm-Hfd liggen passieve NG-bakens.quote:Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
Maar toch alleen voor de 25 Kv AC treinen zeker , verwacht niet dat de intercity's etc daar gebruik vanzullen maken. Maar op zo'n stuk is het verschil toch maar 5 minuten...quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |