Ik heb ook een mooie OV-brug bij mn huis liggen, ook door en bos en over het water. Er is alleen in de vier jaar dat ie er ligt nog geen bus over heen gereden...quote:Op maandag 12 december 2005 16:32 schreef Alexxxxx het volgende:
er komt al 15 jaar geen trein meer langs Das bij mijn huis.
Inmiddels is dit al een vrij langere tijd (nu precies 1 jaar?) juist alleen op Haarlem-Heerlen/Maastrichtquote:Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Roosendaal-Zwolle
Bedanktquote:Op zondag 11 december 2005 20:39 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Arriva houdt een pagina bij, waarop de vorderingen van de bouw is te zien.
http://www.arriva.nl/page.php?id=636
[afbeelding]
Zo een, maar dan in Structon kleuren?quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:08 schreef Gizzer het volgende:
Vraag van mij: op station Groningen staat naast het pand van Strukton een loc, een ouwe diesel. Weet iemand heel toevallig wat voor één het is en waarom die daar staat? Ziet er niet echt meer rijdbaar uit ofzo, wellicht voor de Star in Stadskanaal?
De Railhoppertjes reden afgelopen zaterdag voor t laatst Ze zouden nog t zelfde weekend allemaal naar Onnen worden gereden/gesleept, maar dat ging niet goed, de boel strandde net buiten Zwolle al en keerde weer terug. Inmiddels staan de meeste stellen geloof ik in Onnen, en nog een aantal in Zwolle.quote:Op zondag 11 december 2005 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had ergens anders gelezen dat dat toch niet doorging in verband met lease-contracten of zo? Weet iemand daar meer van?
Hm, dat is wel erg snel en past niet in NS traditie... Wordt er niet één bewaard? Een roemloos einde voor een materieelserie waar we toch wel veel lol van hebben gehad:quote:Op woensdag 14 december 2005 00:09 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
De Railhoppertjes reden afgelopen zaterdag voor t laatst Ze zouden nog t zelfde weekend allemaal naar Onnen worden gereden/gesleept, maar dat ging niet goed, de boel strandde net buiten Zwolle al en keerde weer terug. Inmiddels staan de meeste stellen geloof ik in Onnen, en nog een aantal in Zwolle.
Ik heb er maandag een artikel over gepubliceerd in de Stentor (www.destentor.nl). De stellen worden voor 99% zekerheid nogvoor 1 januari 2007 gesloopt
Is dat een 2200 ? (heb effe gezocht.. ) het is 'm wel volgens mij, maar dan bruin, zoals deze:quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Zo een, maar dan in Structon kleuren?
[afbeelding]
Die zijn nog gewoon in dienst hoor
[afbeelding]
die dus?
Oh dat ding, die heb ik ook nog wel ergens op de foto staan, dat ding staat al jaren in Groningen. Die is volgens mij niet van Strukton maar van een of andere hobbyclub. Weet niet welke, ben niet zo thuis in die clubjes.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:52 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Is dat een 2200 ? (heb effe gezocht.. ) het is 'm wel volgens mij, maar dan bruin, zoals deze:
[afbeelding]
Daarom was het natuurlijk ook een prototype. Veel van de in de Railhopper geteste technieken en systemen zijn in een verbeterde vorm prima terechtgekomen in IRM en gereviseerde treinstellen/wagons als ICR en SGMm.quote:Op woensdag 14 december 2005 07:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, dat is wel erg snel en past niet in NS traditie... Wordt er niet één bewaard? Een roemloos einde voor een materieelserie waar we toch wel veel lol van hebben gehad:vijf stoelen op rij, niet voortgezet (sterker nog, na een paar jaar alweer verbouwd naar vier) invalidenlift als experiment, niet voortgezet compleet diagnosesysteem, draait uiteindelijk pas in VIRM eerste serie in de reizigersdienst met asynchrone aandrijving, voortgezet in IRM
Vooral voor het laatste is de Railhopper heel nuttig geweest: IRM ging redelijk probleemloos in dienst.
Misschien is het een idee om een van de bouwers (voormalig Holec, voor een deel nu bij Strukton ondergebracht) enthousiast te krijgen om één van hun proto-kindjes voor het nageslacht veilig te stellen? Op zich moet je je afvragen of je zo'n complexe trein als rijdend erfgoed kunt behouden. Dat gaat straks ook gelden voor een Sprinter of moderne Koploper, laat staan IRM. Al die dingen zijn voorzien van steeds meer elektronica. Dat los je niet meer op met een doekje om wat contacten schoon te maken.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef hooibaal het volgende:
Op zich is het niet zeker dát er geen railhopper bewaard gaat worden, alleen dat NS/NSM het niet gaat doen. Mocht zich een Stibans/Werkgroep 1501/..-achtige organisatie melden en één van die stellen opkopen, dan zal er vast wel een bewaard blijven. Vraag is inderdaad of dat zal gebeuren, want ook daar zal wel meespelen dat het voor een 'hobbyclubje' (met alle respect) lastig zal zijn om die complexe techniek te onderhouden.
Dat is ook wat eventueel geinteresseerde hobbyisten zeggen inderdaad. Een mat '54 of DE-II stel onderhouden en in rijdende staat houden is veel makkelijker, doordat het allemaal een stuk mechanischer is. Voor het onderhouden van een SM'90 moet je OF ontzettend veel directe kennis hebben, OF een elektrotechnisch genie zijn, OF het onderhoud alsnog uitbesteden aan bijvoorbeeld Nedtrain. Maar dat gaat ook niet in de kleine bedragen zitten...quote:Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef hooibaal het volgende:
Op zich is het niet zeker dát er geen railhopper bewaard gaat worden, alleen dat NS/NSM het niet gaat doen. Mocht zich een Stibans/Werkgroep 1501/..-achtige organisatie melden en één van die stellen opkopen, dan zal er vast wel een bewaard blijven. Vraag is inderdaad of dat zal gebeuren, want ook daar zal wel meespelen dat het voor een 'hobbyclubje' (met alle respect) lastig zal zijn om die complexe techniek te onderhouden.
idd,quote:Op donderdag 15 december 2005 13:46 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
Dat is ook wat eventueel geinteresseerde hobbyisten zeggen inderdaad. Een mat '54 of DE-II stel onderhouden en in rijdende staat houden is veel makkelijker, doordat het allemaal een stuk mechanischer is. Voor het onderhouden van een SM'90 moet je OF ontzettend veel directe kennis hebben, OF een elektrotechnisch genie zijn, OF het onderhoud alsnog uitbesteden aan bijvoorbeeld Nedtrain. Maar dat gaat ook niet in de kleine bedragen zitten...
Zonder te kijken: het zal wel de 4005 zijn, staat ergens rond Amersfoort.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Ou-Tannu het volgende:Gelukkig hebben ze veel van deze stellen kunnen leren!.. en jammer dat ze door de jaren heen nooit de problemen met deze stellen hebben kunnen oplossen.. (want dan reden ze nog wel )[/qupte]De storingen zijn niet de reden dat ze buiten dienst zijn gesteld.
[quote]trouwens, welk nummer heeft die verkorte ICM op deze foto? http://home.student.utwen(...)%20of%20IMG_4209.JPG ?
Strukton, met een fucking k. In die uitvoering rijden ze overigens niet meer.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Zo een, maar dan in Structon kleuren?
[afbeelding]
Die zijn nog gewoon in dienst hoor
[afbeelding]
die dus?
Fucking is met een c en een k. Wat wil je nou?quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:15 schreef Lucske het volgende:
[..]
Strukton, met een fucking k. In die uitvoering rijden ze overigens niet meer.
Je moet even langs de 2e Daalsedijk in Utrecht, wellicht dat je gevoel voor humor in het magazijn van gevonden voorwerpen ligt.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:47 schreef Lucske het volgende:
Dat je a) wat meer van de Nederlandse taal leert (de "fucking k" slaat op Strukton, niet de "k" op "fucking") en b) dat Strukton eens goed geschreven wordt, zo moeilijk is het toch niet? Jij wordt ook niet Dufel genoemd hier, of wel soms?
Moet ie wel snel zijn, want ik geloof dat dat op 1 januari dicht gaat.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je moet even langs de 2e Daalsedijk in Utrecht, wellicht dat je gevoel voor humor in het magazijn van gevonden voorwerpen ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |