abonnement Unibet Coolblue
pi_33017504
Heb je de trein van zn bruggetje afgetoverd
pi_33017554
er komt al 15 jaar geen trein meer langs Das bij mijn huis.
  maandag 12 december 2005 @ 16:54:28 #28
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33018255
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:32 schreef Alexxxxx het volgende:
er komt al 15 jaar geen trein meer langs Das bij mijn huis.
Ik heb ook een mooie OV-brug bij mn huis liggen, ook door en bos en over het water. Er is alleen in de vier jaar dat ie er ligt nog geen bus over heen gereden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33023140
Of 't nu nog te editen is in de OP of niet, ik kwam 't volgende tegen over de BDs stuurstanden van 't IRCm materieel:
quote:
Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Roosendaal-Zwolle
Inmiddels is dit al een vrij langere tijd (nu precies 1 jaar?) juist alleen op Haarlem-Heerlen/Maastricht
Ook mis ik trouwens foto's van de Olympische ICM's en IRM's (Of ik ben scheel )
Pomtiedomtiedom...
pi_33033540
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:39 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Arriva houdt een pagina bij, waarop de vorderingen van de bouw is te zien.

http://www.arriva.nl/page.php?id=636

[afbeelding]
Bedankt
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:37:43 #31
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33041926
Hoek van Holland Haven gisteravond





"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33042052


nieuw plaatje van de nieuwe Arriva treinen
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:08:09 #33
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_33051937
Vraag van mij: op station Groningen staat naast het pand van Strukton een loc, een ouwe diesel. Weet iemand heel toevallig wat voor één het is en waarom die daar staat? Ziet er niet echt meer rijdbaar uit ofzo, wellicht voor de Star in Stadskanaal?
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:36:24 #34
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33059117
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:08 schreef Gizzer het volgende:
Vraag van mij: op station Groningen staat naast het pand van Strukton een loc, een ouwe diesel. Weet iemand heel toevallig wat voor één het is en waarom die daar staat? Ziet er niet echt meer rijdbaar uit ofzo, wellicht voor de Star in Stadskanaal?
Zo een, maar dan in Structon kleuren?



Die zijn nog gewoon in dienst hoor


die dus?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33060320
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had ergens anders gelezen dat dat toch niet doorging in verband met lease-contracten of zo? Weet iemand daar meer van?
De Railhoppertjes reden afgelopen zaterdag voor t laatst Ze zouden nog t zelfde weekend allemaal naar Onnen worden gereden/gesleept, maar dat ging niet goed, de boel strandde net buiten Zwolle al en keerde weer terug. Inmiddels staan de meeste stellen geloof ik in Onnen, en nog een aantal in Zwolle.

Ik heb er maandag een artikel over gepubliceerd in de Stentor (www.destentor.nl). De stellen worden voor 99% zekerheid nogvoor 1 januari 2007 gesloopt
Seriously!?
  woensdag 14 december 2005 @ 07:55:41 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_33064258
quote:
Op woensdag 14 december 2005 00:09 schreef ImPrEzA het volgende:

[..]

De Railhoppertjes reden afgelopen zaterdag voor t laatst Ze zouden nog t zelfde weekend allemaal naar Onnen worden gereden/gesleept, maar dat ging niet goed, de boel strandde net buiten Zwolle al en keerde weer terug. Inmiddels staan de meeste stellen geloof ik in Onnen, en nog een aantal in Zwolle.

Ik heb er maandag een artikel over gepubliceerd in de Stentor (www.destentor.nl). De stellen worden voor 99% zekerheid nogvoor 1 januari 2007 gesloopt
Hm, dat is wel erg snel en past niet in NS traditie... Wordt er niet één bewaard? Een roemloos einde voor een materieelserie waar we toch wel veel lol van hebben gehad:
  • vijf stoelen op rij, niet voortgezet (sterker nog, na een paar jaar alweer verbouwd naar vier)
  • invalidenlift als experiment, niet voortgezet
  • compleet diagnosesysteem, draait uiteindelijk pas in VIRM
  • eerste serie in de reizigersdienst met asynchrone aandrijving, voortgezet in IRM

    Vooral voor het laatste is de Railhopper heel nuttig geweest: IRM ging redelijk probleemloos in dienst.
  • Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 14 december 2005 @ 19:52:16 #37
    117622 Gizzer
    ik weet het ook niet
    pi_33079703
    quote:
    Op dinsdag 13 december 2005 23:36 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Zo een, maar dan in Structon kleuren?

    [afbeelding]

    Die zijn nog gewoon in dienst hoor

    [afbeelding]
    die dus?
    Is dat een 2200 ? (heb effe gezocht.. ) het is 'm wel volgens mij, maar dan bruin, zoals deze:
      woensdag 14 december 2005 @ 23:51:38 #38
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_33089313
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 19:52 schreef Gizzer het volgende:

    [..]

    Is dat een 2200 ? (heb effe gezocht.. ) het is 'm wel volgens mij, maar dan bruin, zoals deze:
    [afbeelding]
    Oh dat ding, die heb ik ook nog wel ergens op de foto staan, dat ding staat al jaren in Groningen. Die is volgens mij niet van Strukton maar van een of andere hobbyclub. Weet niet welke, ben niet zo thuis in die clubjes.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_33093884
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 07:55 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Hm, dat is wel erg snel en past niet in NS traditie... Wordt er niet één bewaard? Een roemloos einde voor een materieelserie waar we toch wel veel lol van hebben gehad:
  • vijf stoelen op rij, niet voortgezet (sterker nog, na een paar jaar alweer verbouwd naar vier)
  • invalidenlift als experiment, niet voortgezet
  • compleet diagnosesysteem, draait uiteindelijk pas in VIRM
  • eerste serie in de reizigersdienst met asynchrone aandrijving, voortgezet in IRM

    Vooral voor het laatste is de Railhopper heel nuttig geweest: IRM ging redelijk probleemloos in dienst.
  • Daarom was het natuurlijk ook een prototype. Veel van de in de Railhopper geteste technieken en systemen zijn in een verbeterde vorm prima terechtgekomen in IRM en gereviseerde treinstellen/wagons als ICR en SGMm.

    Voor szover ik van machinisten en NS-directeuren heb begrepen blijft er geen stel bewaard. Het is te gecompliceerd en uniek om het te onderhouden, zeker qua onderdelen, en het is te kort in dienst geweest om museumwaardig te zijn.

    Vind het wel erg jammer Maar wie weet staat er in de komende tijd ergens een reddende engel op
    Seriously!?
    pi_33098192
    Op zich is het niet zeker dát er geen railhopper bewaard gaat worden, alleen dat NS/NSM het niet gaat doen. Mocht zich een Stibans/Werkgroep 1501/..-achtige organisatie melden en één van die stellen opkopen, dan zal er vast wel een bewaard blijven. Vraag is inderdaad of dat zal gebeuren, want ook daar zal wel meespelen dat het voor een 'hobbyclubje' (met alle respect) lastig zal zijn om die complexe techniek te onderhouden.
    Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
      donderdag 15 december 2005 @ 13:10:22 #41
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_33099926
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef hooibaal het volgende:
    Op zich is het niet zeker dát er geen railhopper bewaard gaat worden, alleen dat NS/NSM het niet gaat doen. Mocht zich een Stibans/Werkgroep 1501/..-achtige organisatie melden en één van die stellen opkopen, dan zal er vast wel een bewaard blijven. Vraag is inderdaad of dat zal gebeuren, want ook daar zal wel meespelen dat het voor een 'hobbyclubje' (met alle respect) lastig zal zijn om die complexe techniek te onderhouden.
    Misschien is het een idee om een van de bouwers (voormalig Holec, voor een deel nu bij Strukton ondergebracht) enthousiast te krijgen om één van hun proto-kindjes voor het nageslacht veilig te stellen? Op zich moet je je afvragen of je zo'n complexe trein als rijdend erfgoed kunt behouden. Dat gaat straks ook gelden voor een Sprinter of moderne Koploper, laat staan IRM. Al die dingen zijn voorzien van steeds meer elektronica. Dat los je niet meer op met een doekje om wat contacten schoon te maken.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_33100875
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef hooibaal het volgende:
    Op zich is het niet zeker dát er geen railhopper bewaard gaat worden, alleen dat NS/NSM het niet gaat doen. Mocht zich een Stibans/Werkgroep 1501/..-achtige organisatie melden en één van die stellen opkopen, dan zal er vast wel een bewaard blijven. Vraag is inderdaad of dat zal gebeuren, want ook daar zal wel meespelen dat het voor een 'hobbyclubje' (met alle respect) lastig zal zijn om die complexe techniek te onderhouden.
    Dat is ook wat eventueel geinteresseerde hobbyisten zeggen inderdaad. Een mat '54 of DE-II stel onderhouden en in rijdende staat houden is veel makkelijker, doordat het allemaal een stuk mechanischer is. Voor het onderhouden van een SM'90 moet je OF ontzettend veel directe kennis hebben, OF een elektrotechnisch genie zijn, OF het onderhoud alsnog uitbesteden aan bijvoorbeeld Nedtrain. Maar dat gaat ook niet in de kleine bedragen zitten...
    Seriously!?
    pi_33247648
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 13:46 schreef ImPrEzA het volgende:

    [..]

    Dat is ook wat eventueel geinteresseerde hobbyisten zeggen inderdaad. Een mat '54 of DE-II stel onderhouden en in rijdende staat houden is veel makkelijker, doordat het allemaal een stuk mechanischer is. Voor het onderhouden van een SM'90 moet je OF ontzettend veel directe kennis hebben, OF een elektrotechnisch genie zijn, OF het onderhoud alsnog uitbesteden aan bijvoorbeeld Nedtrain. Maar dat gaat ook niet in de kleine bedragen zitten...
    idd,

    Jammer dat de SM'90 stellen naar de schroothoop verdwijnen, waren leuke stellen..

    enige keer dat ik het met een SM'90 mee kon bevielt me prima, alleen toen had prutsrail weer een sein/wisselstoring op dat trajact

    Gelukkig hebben ze veel van deze stellen kunnen leren!.. en jammer dat ze door de jaren heen nooit de problemen met deze stellen hebben kunnen oplossen.. (want dan reden ze nog wel )

    die opgevoerde Plan V stellen die dr nu de dienst moeten rijden zijn ook al bejaard zowat,

    maar dr was geloof ik toch goedkeuring gegeven om op Emmen - Zwolle en Kampen - Zwolle met lightrail materiaal te mogen rijden?


    trouwens, welk nummer heeft die verkorte ICM op deze foto? http://home.student.utwen(...)%20of%20IMG_4209.JPG ?

    [ Bericht 8% gewijzigd door Ou-Tannu op 20-12-2005 17:06:02 ]
    pi_33250866
    quote:
    Op dinsdag 20 december 2005 16:21 schreef Ou-Tannu het volgende:Gelukkig hebben ze veel van deze stellen kunnen leren!.. en jammer dat ze door de jaren heen nooit de problemen met deze stellen hebben kunnen oplossen.. (want dan reden ze nog wel )[/qupte]De storingen zijn niet de reden dat ze buiten dienst zijn gesteld.

    [quote]trouwens, welk nummer heeft die verkorte ICM op deze foto? http://home.student.utwen(...)%20of%20IMG_4209.JPG ?
    Zonder te kijken: het zal wel de 4005 zijn, staat ergens rond Amersfoort.
    pi_33250976
    quote:
    Op dinsdag 13 december 2005 23:36 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Zo een, maar dan in Structon kleuren?

    [afbeelding]

    Die zijn nog gewoon in dienst hoor

    [afbeelding]
    die dus?
    Strukton, met een fucking k. In die uitvoering rijden ze overigens niet meer.
      dinsdag 20 december 2005 @ 18:44:59 #46
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_33251797
    quote:
    Op dinsdag 20 december 2005 18:15 schreef Lucske het volgende:

    [..]

    Strukton, met een fucking k. In die uitvoering rijden ze overigens niet meer.
    Fucking is met een c en een k. Wat wil je nou?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_33326538
    Dat je a) wat meer van de Nederlandse taal leert (de "fucking k" slaat op Strukton, niet de "k" op "fucking") en b) dat Strukton eens goed geschreven wordt, zo moeilijk is het toch niet? Jij wordt ook niet Dufel genoemd hier, of wel soms?
      donderdag 22 december 2005 @ 22:56:34 #48
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_33326990
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 22:47 schreef Lucske het volgende:
    Dat je a) wat meer van de Nederlandse taal leert (de "fucking k" slaat op Strukton, niet de "k" op "fucking") en b) dat Strukton eens goed geschreven wordt, zo moeilijk is het toch niet? Jij wordt ook niet Dufel genoemd hier, of wel soms?
    Je moet even langs de 2e Daalsedijk in Utrecht, wellicht dat je gevoel voor humor in het magazijn van gevonden voorwerpen ligt.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 23 december 2005 @ 01:34:45 #49
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_33332798
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 22:56 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Je moet even langs de 2e Daalsedijk in Utrecht, wellicht dat je gevoel voor humor in het magazijn van gevonden voorwerpen ligt.
    Moet ie wel snel zijn, want ik geloof dat dat op 1 januari dicht gaat.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_33334848
    Kap eens met flamen en go back to topic :|
    Pomtiedomtiedom...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')