abonnement Unibet Coolblue
pi_34205550
Edit: Ah ok dat scheelt

Mooi 30 pagina's... Even lezen
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:32:00 #252
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_34205644
mooi fotos
pi_34205670
Ow, arriva gaat ook rijden naar Groningen Euroborg. Dus zullen er 2 partijen op 1 spoor gaan rijden

snif: ¨De reistijd op de corridor Groningen – Amersfoort neemt toe met 3 à 5 minuten.¨

hmm, helaas. De intercity groningen-randstad blijft 1x per uur een stoptrein tot zwolle...

De stoptrein Gn-Zl zal een sprinter worden, een geen koploper wat nu meestal het geval is. (boeit mij niets eigenlijk...)

[ Bericht 26% gewijzigd door the_disheaver op 18-01-2006 16:37:51 ]
pi_34205805
hehe 3 a 5 minuten... zou dat ook gelden vanaf Leeuwarden?

Ben wel benieuwd of er wat gedaan gaat worden aan de aansluiting Groningen - Nieuweschans - Leer.... maarja
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:44:51 #255
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34206186
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef the_disheaver het volgende:
En nog meer treinnieuws vandaag
[..]
Hier laten ze vooral het negatieve nieuws prevaleren natuurlijk.

Bv. het verdwijnen van Haarlem-Utrecht rechtstreeks. Vertel er dan bij dat die treinen naar Alkmaar gaan rijden. Haarlem-Utrecht lijkt mij geen enorme vervoersstroom.

IC's naar Heerlen/Maastricht gaan niet meer om-en-om rijden maar voortaan elk halfuur gesplitst in Sittard, lijkt me toch een prima verbetering.

Amersfoort-Schiphol wordt inderdaad los van de NoordOost gereden ivm maximale treinlengte en IC-stop te Hilversum. Dat is dan wel jammer vind ik, omdat dit juist een van de sterke punten van de NoorstOost is: enorm scala aan rechtstreekse verbindingen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34206224
Ghe Hilversum wordt weer InterCity station... zullen ze leuk vinden bij die grote drukke spoorweg overgang
pi_34206250
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
hehe 3 a 5 minuten... zou dat ook gelden vanaf Leeuwarden?

Ben wel benieuwd of er wat gedaan gaat worden aan de aansluiting Groningen - Nieuweschans - Leer.... maarja
Komt vooral door Groningen Euroborg, waar de intercity als stoptrein ook gaat stoppen.

Voor leeuwarden word de reistijd ook groter, maar dat komt doordat alle intercitys als stoptrein gaat rijden, alleen eentje allene op grotere stations.

Ik snap het niet geheel, aangezien ik niet totaal bekend ben van de dienstregeling in Lw (gaat daar ook 2 intercitys (Waarvan 1 stop) en 1 stoptrein zoals Gn?
quote:
Op de corridor Zwolle – Leeuwarden stoppen alle Intercity’s op alle tussengelegen stations. Ook
hier wordt, om de reizigers die van en naar de tussengelegen stations goed te bedienen,
pragmatisch omgegaan met het principe dat de Intercitytrein alleen stopt op de grotere stations.
Dit stoppatroon leidt daarmee tot een iets langere reistijd voor de reizigers tussen Leeuwarden en
Zwolle. Aan de reizigers vanaf de kleinere tussengelegen stations (Akkrum, Grou-Jirnsum,
Wolvega en Meppel) wordt hierdoor een tweede directe, snelle verbinding met Zwolle en de
Randstad geboden. Deze verbetering van vervoermogelijkheden leidt tot een toename van het
aantal reizen van en naar deze stations van circa 14.000 in 2004 tot circa 18.000 in 2010. Op dit
moment wordt met decentrale overheden en andere vervoerders overlegd of het op alle stations
laten stoppen van beide Intercity’s tussen Zwolle en Leeuwarden ook voor de rest van het
openbaar vervoer boven Zwolle de beste keuze is.
Wel zal de intercity Gn/Lw - Asd/Shl veranderen in een verbinding Gn/LW - Shl. Ofwel, geen directe verbinding met Amsterdam CS, maar overstappen in Amf. Maar is de verbinding tussen enschede en Asd er nog wel? of gaat die in vervolg ook alleen naar shl?

Wel zal die intercity in 2009 ook stoppen in Hvs... Daar zul je dan makkelijk kunnen overstappen voor de trein naar Asd, maar het zorgt wel voor een extra stop... (en wie wil er naar hvs??)
pi_34206339
In de spits zal de trein uit gn en lw niet meer gesplitst worden door de lengte, maar achter elkaar aan rijden.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:50:44 #259
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34206446
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:32 schreef the_disheaver het volgende:
hmm, helaas. De intercity groningen-randstad blijft 1x per uur een stoptrein tot zwolle...
Ach, ik heb er nooit zo veel last van, het zijn ook maar een paar stationnetjes. Het grootste nadeel zit in de aansluitingen op de IC-stations, die niet netjes in een 30-minuten rooster liggen. In Assen/It Hearrenfean valt het nog mee (6 min.), maar Lljouwert en Groningen lopen flink uit de pas, zodat je met een 30min stadsdienst of stoptreidfrequentie 1 keer een goede overstap hebt, en 1 keer een klote overstap.
quote:
De stoptrein Gn-Zl zal een sprinter worden, een geen koploper wat nu meestal het geval is. (boeit mij niets eigenlijk...)
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.


Andere verandering is dat het achterste deel van de IC naar Es vanaf Apd als stopper naar Aml zal gaan rijden ipv deze trein apart voor te rangeren in Dv.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:51:32 #260
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34206472
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:48 schreef the_disheaver het volgende:
In de spits zal de trein uit gn en lw niet meer gesplitst worden door de lengte, maar achter elkaar aan rijden.
Dat is nu ook al

Met name op vrijdag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34206507
Lol je was me net voor, ik was nog bezig die pdf door te lezen (groot stuk ) :-)
Dit n.a.v. een bericht op OVL voor diegenen die OVL niet lezen (en ff in 't kort) :
quote:
Op http://www.rovernet.nl/ni(...)en.php?id=ber060118b
onderaan het persbericht staat een link naar 3 PDFjes. De onderste
daarvan is het meest interessant want deze bevat een uitwerking van de
dienstregeling 2007.
Zo valt o.a. te lezen dat de 7300 stoptrein van Utrecht naar Amsterdam
Zuid WTC gaat rijden ipv naar Uitgeest; Zandvoort weer de hele dag een
rechtstreekse verbinding krijgt met Amsterdam (maar daartegenover staat
dat de verbinding Haarlem - Utrecht komt te vervallen); de stoptrein
Rotterdam - Gouda - Amsterdam CS 2x per uur gaat rijden, en dat de IC
treinen uit Maastricht en Heerlen in Sittard gecombineerd worden en
vandaar naar Alkmaar gaan rijden.
Lang leve AsdZ \0/ Amstelveen wordt hierdoor eindelijk wat beter bereikbaar per trein zonder eigen station

Edit: Oh, nvmnd, ik loop een btje achter... :x
Pomtiedomtiedom...
pi_34206601
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:46 schreef the_disheaver het volgende:

[..]
Ik snap het niet geheel, aangezien ik niet totaal bekend ben van de dienstregeling in Lw (gaat daar ook 2 intercitys (Waarvan 1 stop) en 1 stoptrein zoals Gn?
[..]
1x per uur een Intercity met tussenstop in Heerenveen en Steenwijk. (vertrek om .17 uit Leeuwarden)
1x per uur een Intercity met stoptrein functie, stopt op alle stations naar Zwolle (vertrek om .35 uit Leeuwarden)

Terug:
1x per uur een Intercity met tussenstop in Steenwijk en Heerenveen. (vertrek om .19 uit Zwolle)
1x per uur een Intercity met stoptrein functie, stopt op alle stations naar Leeuwarden (vertrek om .52 in Zwolle)
pi_34207420
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.
Ja, ik ook. Maar het boeit mij weinig aangezien ik nooit in die stoptrein zit.
pi_34207452
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34207502
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.
pi_34207547
Ik zie dat er internationale treinen gaan rijden op Den Haag - Brussel ( en misschien verder ) en Den Haag - Berlijn (INT 140). Staat op de plaatjes helemaal onderaan de 3e pdf file

Edit:
Op de lijn Roosendaal - Vlissingen worden drie stations gesloten, Arnemuiden, Krabbedijke en Kappele Biezelinge... Lang geleden dat er stations gesloten zijn in Nederland toch?
pi_34207674
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.
Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.

En toen vroeg ik me dat dus af van die deur.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34207774
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:21 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.

En toen vroeg ik me dat dus af van die deur.
Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.
pi_34207923
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:23 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.
Mwha ik was zelf ook wel blijven zitten, na een minuut werd er ook omgeroepen dat er wat problemen waren, er zou een storingsmonteur komen. Vijf minuten later komt ie aan gelopen en toen ging de 1700 net weer draaien.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34210300
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !

paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!

en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:44:36 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34210541
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vanaf zwolle staat het echt na de wisselstraat pas als het enkele spoortje er tussen uit gaat.

bij Marienberg - almelo (was/heeft) ook geen ATB nog de laatste keer dat ik dr kwam !
Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34210912
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.
nooit gezien. zal er de volgende keer eens op letten of iemand anders moet een recentelijke foto willen maken of even controleren !
pi_34211630
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !

paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!

en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
Ja idd, nu wordt het 2x per uur een Intercity die overal gaat stoppen tot aan Zwolle. Ik zou gewoon elk uur een extra stoptrein (sprinter) laten rijden die dan overal stopt, en in ieder geval 1 intercity zo laat als dat ie is. (Zelfde principe als op Zwolle - Groningen)

Edit:
Zoals ik t lees krijgt Zwolle - Groningen niet meer treinen dan nu (3 per uur). De stopIntercity en de stoptrein tot Zwolle gaan extra stoppen op dat nieuwe grunningse station. Verder komt er dacht ik daar geen 4e trein per uur bij...
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:55:28 #274
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34213414
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
Dat gaat met luchtdruk natuurlijk, net als de remleidingen, zo blijven de vitale delen operationeel.
Bovendien heeft elk stel een batterij voor noodverlichting.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:06:08 #275
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34213869
Wat trouwens wel klote is (voor mij althans), is dat de 3600 geknipt gaat worden in Arnhem (nee, daar is ruimte voor daar...), en als stoptrein zal gaan rijden ten zuiden van Arnhem (tot Nijmegen), met een onderlinge overstaptijd van 15 minuten!

Wordt het dus NOG aantrekkelijker om tussen Dv en Ht om te reizen via Ut.

Schothorst wordt een IC-station..

[ Bericht 29% gewijzigd door MREn op 18-01-2006 20:17:34 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')