Hier laten ze vooral het negatieve nieuws prevaleren natuurlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef the_disheaver het volgende:
En nog meer treinnieuws vandaag
[..]
Komt vooral door Groningen Euroborg, waar de intercity als stoptrein ook gaat stoppen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
hehe 3 a 5 minuten... zou dat ook gelden vanaf Leeuwarden?
Ben wel benieuwd of er wat gedaan gaat worden aan de aansluiting Groningen - Nieuweschans - Leer.... maarja
Wel zal de intercity Gn/Lw - Asd/Shl veranderen in een verbinding Gn/LW - Shl. Ofwel, geen directe verbinding met Amsterdam CS, maar overstappen in Amf. Maar is de verbinding tussen enschede en Asd er nog wel? of gaat die in vervolg ook alleen naar shl?quote:Op de corridor Zwolle – Leeuwarden stoppen alle Intercity’s op alle tussengelegen stations. Ook
hier wordt, om de reizigers die van en naar de tussengelegen stations goed te bedienen,
pragmatisch omgegaan met het principe dat de Intercitytrein alleen stopt op de grotere stations.
Dit stoppatroon leidt daarmee tot een iets langere reistijd voor de reizigers tussen Leeuwarden en
Zwolle. Aan de reizigers vanaf de kleinere tussengelegen stations (Akkrum, Grou-Jirnsum,
Wolvega en Meppel) wordt hierdoor een tweede directe, snelle verbinding met Zwolle en de
Randstad geboden. Deze verbetering van vervoermogelijkheden leidt tot een toename van het
aantal reizen van en naar deze stations van circa 14.000 in 2004 tot circa 18.000 in 2010. Op dit
moment wordt met decentrale overheden en andere vervoerders overlegd of het op alle stations
laten stoppen van beide Intercity’s tussen Zwolle en Leeuwarden ook voor de rest van het
openbaar vervoer boven Zwolle de beste keuze is.
Ach, ik heb er nooit zo veel last van, het zijn ook maar een paar stationnetjes. Het grootste nadeel zit in de aansluitingen op de IC-stations, die niet netjes in een 30-minuten rooster liggen. In Assen/It Hearrenfean valt het nog mee (6 min.), maar Lljouwert en Groningen lopen flink uit de pas, zodat je met een 30min stadsdienst of stoptreidfrequentie 1 keer een goede overstap hebt, en 1 keer een klote overstap.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:32 schreef the_disheaver het volgende:
hmm, helaas. De intercity groningen-randstad blijft 1x per uur een stoptrein tot zwolle...
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.quote:De stoptrein Gn-Zl zal een sprinter worden, een geen koploper wat nu meestal het geval is. (boeit mij niets eigenlijk...)
Dat is nu ook alquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:48 schreef the_disheaver het volgende:
In de spits zal de trein uit gn en lw niet meer gesplitst worden door de lengte, maar achter elkaar aan rijden.
Lang leve AsdZ \0/ Amstelveen wordt hierdoor eindelijk wat beter bereikbaar per trein zonder eigen stationquote:Op http://www.rovernet.nl/ni(...)en.php?id=ber060118b
onderaan het persbericht staat een link naar 3 PDFjes. De onderste
daarvan is het meest interessant want deze bevat een uitwerking van de
dienstregeling 2007.
Zo valt o.a. te lezen dat de 7300 stoptrein van Utrecht naar Amsterdam
Zuid WTC gaat rijden ipv naar Uitgeest; Zandvoort weer de hele dag een
rechtstreekse verbinding krijgt met Amsterdam (maar daartegenover staat
dat de verbinding Haarlem - Utrecht komt te vervallen); de stoptrein
Rotterdam - Gouda - Amsterdam CS 2x per uur gaat rijden, en dat de IC
treinen uit Maastricht en Heerlen in Sittard gecombineerd worden en
vandaar naar Alkmaar gaan rijden.
1x per uur een Intercity met tussenstop in Heerenveen en Steenwijk. (vertrek om .17 uit Leeuwarden)quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik snap het niet geheel, aangezien ik niet totaal bekend ben van de dienstregeling in Lw (gaat daar ook 2 intercitys (Waarvan 1 stop) en 1 stoptrein zoals Gn?
[..]
Ja, ik ook. Maar het boeit mij weinig aangezien ik nooit in die stoptrein zit.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.
stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:17 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.
Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:21 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.
En toen vroeg ik me dat dus af van die deur.
Mwha ik was zelf ook wel blijven zitten, na een minuut werd er ook omgeroepen dat er wat problemen waren, er zou een storingsmonteur komen. Vijf minuten later komt ie aan gelopen en toen ging de 1700 net weer draaien.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.
Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vanaf zwolle staat het echt na de wisselstraat pas als het enkele spoortje er tussen uit gaat.
bij Marienberg - almelo (was/heeft) ook geen ATB nog de laatste keer dat ik dr kwam !
nooit gezien. zal er de volgende keer eens op letten of iemand anders moet een recentelijke foto willen maken of even controleren !quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.
Ja idd, nu wordt het 2x per uur een Intercity die overal gaat stoppen tot aan Zwolle. Ik zou gewoon elk uur een extra stoptrein (sprinter) laten rijden die dan overal stopt, en in ieder geval 1 intercity zo laat als dat ie is. (Zelfde principe als op Zwolle - Groningen)quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !
paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!
en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
Dat gaat met luchtdruk natuurlijk, net als de remleidingen, zo blijven de vitale delen operationeel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |